Alfie, czyli o piwnych oczach Budowniczych Imperium
Może się oczywiście okazać, że się bez sensu wystawiam, ale gotów jestem dać głowę, że dziś już naprawdę mało kto z nas pamięta sprawę sprzed niespełna roku, kiedy to mały Charlie Gard został zamordowany w londyńskim hospicjum wbrew woli rodziców, wbrew prośbom papieża Franciszka i wbrew ofertom z całego świata, w tym również ze strony prezydenta Trumpa, że są szpitale, które mogą podjąć się darmowego leczenia tego dziecka. Dam głowę nawet i za to, że wówczas prawdopodobnie wielu z nas nawet o sprawie nie słyszało, a jak słyszało, to ona im już na drugi dzień wypadła z pamięci. A naprawdę było o czym wiedzieć i było też o czym pamiętać.
Pisałem w lipcu zeszłego roku o Charliem Gardzie i proszę sobie wyobrazić, że to był jedyny raz, kiedy liczba komentarzy na toyah.pl przebiła wynik na Szkole Nawigatorów, i to ponad dwukrotnie, a i tak suma tych komentarzy miała się nijak do tego, co się tu pojawia każdego dnia. A, powtarzam, przypadek Charliego Garda różnił się od sprawy, która dziś nas wszystkich tak bardzo pochłania, czyli pragnienia śmierci dla Alfiego Evansa, tylko tym, że Charlie, kiedy został zamordowany, nie miał jeszcze nawet roku, a Alfie to już nie jest niemowle, ale mały chłopczyk… no i tym, że – przepraszam, że to mówię, ale szukam odpowiedzi – imię Alfie zdecydowanie lepiej się sprawdza, że tak to ujmę, pijarowsko, a najlepiej o tym świadczy być może fakt, że nawet Gazownia postanowiła się ująć za Alfiem.
Jak mówię, staram się dziś przede wszystkim ułożyć jakieś sensowne wytłumacznie owego dysonansu i przychodzą mi do głowy dwie odpowiedzi. Pierwsza to ta, która chyba przydaje pewnej logiki dzisiejszemu zachowaniu strony, która w lipcu 2017 roku jak najbardziej kibicowała owemu Holocaustowi, a więc wspomnianej Gazowni. Otóż dziś mamy szczególną sytuację polityczną, gdzie próbuje się napuścić na rząd Prawa i Sprawiedliwości osoby chore i niepełnosprawne, a tu nie ma być może nic bardziej skutecznego jak połączyć dwie narracje. Pierwsza z nich to ta związana z rozbudzaniem emocji wokół ludzi słabych i bezradnych, a z drugiej, z wytykaniem Dobrej Zmianie, że tak bardzo niby dba o powodzenie Polaków, ale los najsłabszych, w polityce rządu już się nie mieści. Druga natomiast jes tak bardzo widoczna po tak zwanej „prawej” stronie sceny, gdzie również się nakręca nienawiść do rządu, tyle że przez sugestie, że skoro już postanowili oni sprzedać Polskę Amerykanom i Żydom, to cóż im szkodzi już za chwilę, zgodnie z zaleceniami Systemu, mordować już nie Alfiego, ale Stasia, Basię, czy Wojtka. Przesadzam? Proszę więc popatrzeć na wczorajszą notkę blogera Ewarysta Fedorowicza, który ostatnio wysuwa się na czoło tej najbardziej patriotycznie zorientowanej części Internetu.
Kiedy to podłe towarzystwo przeciąga linę nad losem owych dwojga dzieci, tak strasznie potraktowanych przez Świat właśnie, jest coś, co oba te przypadki – przypomnijmy, że następujące nawet nie rok po roku – łączy jak czarne jak najczarniejsza noc przeklestwo, a mianowicie Londyn. Spójrzmy może w oczy tego kompletnie anonimowego dla nas człowieka, który odmówił zgody na przewiezienie Charliego Garda na leczenie do Stanów Zjednoczonych, tłumacząc swoją decyzję obawą o to, że Charlie może nie zniesć trudów podróży i umrzeć podczas lotu, a więc o wiele szlachetniej będzie go zabić tam na miejscu, w Londynie. Trzeba się zatem wpatrywać w te oczy, a może nas tu zainspirować fragment poematu Jerofiejewa „Moskwa – Pietuszki”:
I wtedy zdarzyło się coś o wiele straszniejszego niż wszystko, co widziałem we śnie. Naprzeciw mnie szła zaułkiem czwórka. Od razu ich poznałem. Nie będę wam wyjaśniać, kim byli. Zadygotałem jeszcze silniej i stałem się jedną wielką drgawką…
A tymczasem ci czterej podeszli i otoczyli mnie. Mam wam tłumaczyć, jakie mieli mordy? Nie, wcale nie bandyckie. Raczej wprost przeciwnie, z odcieniem niejakiej klasyczności. Ale oczy całej czwórki… Wiecie co? Czy siedzeliście kiedyś w ubikacji na pietuszkowskim dworcu? Pamiętacie, jak tam w głębinie, pod okrągłymi otworami chlupie i mieni się brązowa ciecz…? Otóż takie oczy mieli wszyscy czterej.
Więc tak. To są właśnie te oczy. Oczy poddanych Jej Królewskiej Wysokości, Budowniczych Imperium.
Informuję, że we wczorajszym konkursie zdecydowało się wziąć udział pięć osób, z których jedna podała złą odpowiedź, jedna udzieliła odpowiedzi w komentarzu na blogu, rozwalając tym samym zabawę, natomiast Marcin Kacprzak z Warszawy, Mateusz Gonera z Długołęki, oraz nasz kumpel Parasolnikov, ostrzymują nagrody w postaci mojej książki.
Kto się nie zmieścił, jeśli tylko mu się zachce kupić coś porządnego do czytania, może w każdej chwili zajrzeć do księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl i tam z pewnością znajdzie coś odpowiedniego.
tagi: charlie gard eutanazja brytyjskie imperium diabeł alfie evans
krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 10:08 |
Komentarze:
parasolnikov @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 10:17 |
Sędzia Korony, to sędzia korony.
Ale Ci wszyscy "rzygać się chce" obrońcy uciśnionych, demokracji, sądów i kornika w puszczy, to już niżej upaść nie mogli.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 11:18 |
Nie tylko mają piwne oczy i są przystojni, ale również ujmujący głos. Dlatego rodzice bez oporów oddają im dzieci.
Draniu @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 11:31 |
To z tym protestujacym srodowiskiem rodziców niepłenosprawnych ,to jest stały fragment gry.. Za POpaparńców również takowy protest odbywał sie w Sejmie.. No ale jak podobno maja byc kolejne projekty socjalne instalowne w Polsce , ktore były zpowiadane na kongresie PiSu.. To czemu na tym nie moga skorzystać rodzice oraz ludzie ktorzy sa związani z tzw. pomocą społeczna.. Wiecej pieniedzy dla rodzicow...Wiecej pieniędzy dla admistracji socjalnej oraz tzw fundacji ,.stowarzyszeń i innych podmiotow gospodarczych zwiazanych z opieką.. Jak sie rozdaje to trza porówno, wszak socjalizm tak nakazuje..
S80 @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 12:09 |
Jeśli spojrzeń na tę sprawę z punktu widzenia tzw. tajmingu, to jest być może jeszcze jedna istotna zmienna - narodziny księcia, jako czynnik integracji społeczeństwa (wokół nie tych co powinni), postrzegany jako zagrożenie przez wpływowe kręgi? Nie znam niestety wzajemnych relacji korona a sądownictwo, media, deep state.
https://twitter.com/SocialowaSowa/status/989188348307795970
krzysztof-osiejuk @parasolnikov 26 kwietnia 2018 10:17 | |
26 kwietnia 2018 12:23 |
Ja juz się od pewnego czasu zastanawiam, czy tej Amnesty International nie dałoby się zdelegalizoważ. . Przecież z nich nie ma żadnego pożytku.
krzysztof-osiejuk @przemsa 26 kwietnia 2018 10:55 | |
26 kwietnia 2018 12:24 |
Bardzo proszę.
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 26 kwietnia 2018 11:18 | |
26 kwietnia 2018 12:24 |
Niektórzy nie oddają.
krzysztof-osiejuk @Draniu 26 kwietnia 2018 11:31 | |
26 kwietnia 2018 12:27 |
Ten mój tekst jest również o takich jak Ty. Ludziach, którym nawet takie wydarzenie kojarzy się z PiS-em.
krzysztof-osiejuk @S80 26 kwietnia 2018 12:09 | |
26 kwietnia 2018 12:31 |
"Czynnik Integracji społeczeństwa postrzegany jako zagrożenie przez wpływowe kregi"? Przepraszam, ale nie zrozumiałem.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 12:24 | |
26 kwietnia 2018 13:01 |
W UK?
jestnadzieja @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 13:15 |
Sledzilam sprawe z innej, niz gazownia, strony. Media katolickie, papiez, prezydent PL. Nie wiedzialam, ze tamci tez tak ochoczo sie wlaczyli.
A teraz wlasnie czytam, ze Rutkowski bierze sprawy w lapy. Ratuj sie kto moze.
krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 13:23 |
Nie zrozumieliśmy się.
stanislaw-orda @Draniu 26 kwietnia 2018 11:31 | |
26 kwietnia 2018 13:35 |
Jakoś dotychczas nikt nie policzył, ile jest tych strajkujących w Sejmie (tzn. ilu rodziców (opiekunów prawnych) i ile tych dzieci (jaki to promille w stosunku do tych co wyrazili zgode na propozycje strony rządowej)), a ile osób "życzliwych", w tej liczbie, podesłanych tzw. doradców.
Czy to naprawdę przekracza możliwości percepcji dziennikarzy z mediów rządowych?
Draniu @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 12:27 | |
26 kwietnia 2018 14:03 |
Ale to jest polityka.. Za PO-PSL opozycja wspierała tego rodzaju akcje.. A teraz za PISu opozycja robi to samo.. A tak na marginesie to powinno byc priorytetem jezeli chodzi o socjal..Bo ci rodzice sa uwiązanie totalnie ...No ale wiem, chodzi o moment protestu..Wiekszosc politykow ,chwyta sie podobnych okazji, zeby zabłysnąć.. .. A nagonka bedzie trwała nadal, bo ona zaczeła sie tuz po wygranych przez PiS wyborach i to ze wszystkich stron.. A kto powiedział,ze bedzie latwo...
Generalnie jak isc na całosc to trzeba byc konsekwentym.. Jak wszystkim rozdawac to wszystkim ..Nie tylko np Żydom albo fundacji ktora nie spełnia swojej roli.. Wszak przedsiębiorcy stanowia maly procent wyborczy, pal licho niski procent stopy inwstycyjnej... Jak kupowac to trzeba miec gest .. Cel jest jeden ,większość konstytucyjna.. Inaczej sprawy sie nie załatwi.. A wrazie czego jak socjall padnie to sie przejdzie na bony,albo kartki.. Z uszczelniania i restrykcyjnej polityki podatkowej wszyscy sie wyżwìą.. PiS w najbizszych latach bedzie rzadził o to nie ma co sie martwić.. Samodzielnie czy tez w koalicji np z Kukiz15 albo PSLem..
krzysztof-osiejuk @jestnadzieja 26 kwietnia 2018 13:15 | |
26 kwietnia 2018 14:28 |
Czemu Rutkowski jeszcze nie siedzi? I czemu premier Szydło pajacuje?
krzysztof-osiejuk @Draniu 26 kwietnia 2018 14:03 | |
26 kwietnia 2018 14:31 |
To o czym piszesz ma się nijak do tematu. A to że korzystając z tego nieszczęścia uprawiasz polityczną propagandę świadczy o Tobie jak najgorzej.
Magazynier @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 12:23 | |
26 kwietnia 2018 15:03 |
Uj, ostrożnie. Może kopnąć ... A jak Amnesty International złoży postulat żeby kogoś excludować, to już mogiła.
Odnośnie piwnych oczu. Cytat z Jerofiejewa przedni. I tak jak te otchłanie przez niego opisane (brrrrr!), te oczy łżąc zawsze mówią prawdę. O sobie.
krzysztof-osiejuk @Magazynier 26 kwietnia 2018 15:03 | |
26 kwietnia 2018 15:17 |
Ja wprawdzie dużo nie czytam, ale czegoś takiego, jak nam opowiedział biedny Jerofiejew w życiu nie widziałem.
eska @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 15:20 |
Jak dotychczas nigdzie nie wyczytałam jednej prostej informacji, a mam ją od osoby (Polki), której dziecko też jest w tym angielskim szpitalu leczone. Otóż jest to faktycznie znakomita klinika dla ciężkich przypadków, tyle że zgłaszając się do niej rodzic MUSI podpisać zgodę na pobranie organów dziecka w razie jego śmierci.
Tak więc cała sprawa tak naprawdę dotyczy faktu, że szpital już sobie rozdysponował części biednego ciałka, a tu maluch żyje i jeszcze chcą go im zabrać. Dla szpitala to magazym części zamiennych, a nie dziecko, a jakie łapówy i naciski i do kogo idą od tych, którzy na te organy dla swoich dzieci czekają, to można tylko sobie wyobrazić.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 15:17 | |
26 kwietnia 2018 15:20 |
I chwała Bogu.
Grzeralts @eska 26 kwietnia 2018 15:20 | |
26 kwietnia 2018 15:24 |
Nikt nie weźmie do przeszczepu organów genetycznie uszkodzonego dziecka, nie popadajmy w paranoję. Ale faktem jest, że rodzice musieli zrzec się części swoich praw oddając tam dzieciaka, i to co się dzieje jest logiczną, acz przerażającą konsekwencją tego faktu. Cyrografów nie podpisuje się bezkarnie...
onyx @eska 26 kwietnia 2018 15:20 | |
26 kwietnia 2018 15:27 |
Tak, znakomita klinika z bogatą przeszłością.
https://gosc.pl/doc/4670992.Mroczna-przeszlosc-szpitala-w-ktorym-przebywa-Alfie-Evans
onyx @Grzeralts 26 kwietnia 2018 15:24 | |
26 kwietnia 2018 15:31 |
Na pewno nie przewidzieli wszystkich skutków wynikających z podpisania papierów ale zakaz przelotu do Włoch tłumaczony możliwym pogorszeniem się stanu zdrowia dziecka to już gruba jazda na żywca. Link do jakich standardowych procedur, ten szpital ma pewnie swoje, dokładniejsze...
krzysztof-osiejuk @eska 26 kwietnia 2018 15:20 | |
26 kwietnia 2018 15:31 |
Tego nie wiedziałem. Jeśli to prawda, to jest jeszcze gorzej. Ja dotychczas myślałem, że to jest kwestia świętej tradycji.
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 26 kwietnia 2018 15:20 | |
26 kwietnia 2018 15:32 |
Tak jest. Dziękujmy Bogu za Wienię Jerofiejewa.
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 26 kwietnia 2018 15:24 | |
26 kwietnia 2018 15:33 |
Co znaczy nikt? L'Oreal weźmie wszystko.
onyx @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 15:37 |
Praktycznie w jedną noc urodziło się dziecko pary książęcej i skazano na śmierć Alfiego Evansa. Życie za życie. Czy jesteśmy świadkami jakichś praktyk rodem z zapisków Johna Dee? Oni tam uprawiają społeczny okultyzm? Dziwny jest ten świat jak to śpiewał Czesław Niemen.
eska @Grzeralts 26 kwietnia 2018 15:24 | |
26 kwietnia 2018 15:37 |
Nie wiemy, jakie to uszkodzenie i czy działa na inne organy. Chłopczyk na zdjęciach fizycznie wyglada bardzo dobrze.
Draniu @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 14:31 | |
26 kwietnia 2018 15:42 |
Mowie o twardych realiach i o faktach, tu nie ma nic z propagandy, a nie o pijackch zwidach w ruskim wychodku i sentymentach.. Grzeralst wyłozył to doskonale. Zrzekasz sie praw,państwo dysponuje prawami.. Koniec kropka.. A nam pozstaje sie tylko modlić i wspoĺczuc... I narzekac jakie to jest bezwzględne i bezduszne Imperium ,w ktorym nigdy nie zachodzi słońce...
Maryla-Sztajer @eska 26 kwietnia 2018 15:20 | |
26 kwietnia 2018 15:47 |
No tak.
.
eska @onyx 26 kwietnia 2018 15:27 | |
26 kwietnia 2018 15:50 |
Wniosek prosty - dawniej zabierali organy bez zgody rodziców i wybuchła afera, to teraz się wycwanili i każą podpisywać zgodę na wejściu.
eska @krzysztof-osiejuk | |
26 kwietnia 2018 15:52 |
Wszyscy się doszukują przedziwnych przyczyn tego porażającego zdarzenia, a tu - jak zwykle - tylko biznes.
Draniu @stanislaw-orda 26 kwietnia 2018 13:35 | |
26 kwietnia 2018 15:55 |
To ze PiS ma slabe biuro rzecznika rządu, to ze z komunikacją ze swoimi wyborcami jest kiepsko, to juz wiadomi oddawna.. Saperami ,ktorzy sprawnie moga rozbroic tego rodzaju miny , raczej ich nie mozna nazwać.. No ale psy szczekaja karawana dalej jedzie.. Zeby cos zyskac, zawsze coś sie traci..Tylko pytanie powstaje ile sie straci by zyskać...
onyx @eska 26 kwietnia 2018 15:50 | |
26 kwietnia 2018 16:03 |
Śmierdzi siarką na dziesięć mil. Być może jest to jedna z najlepszych klinik w Anglii ale równocześnie przy wejściu stoi elegancki pan ubrany cały na czarno w meloniku, który pobiera kropelkę krwi do podpisu "kilku obowiązkowch druczków". Żyć nie umierać...
krzysztof-osiejuk @onyx 26 kwietnia 2018 15:37 | |
26 kwietnia 2018 16:09 |
Ciekawe, że Niemen zerżnął swój wielki przebój od "It's A Man's World" Jamesa Browna. To faktycznie jest świat mężczyzny, zwłasza jednego.
krzysztof-osiejuk @eska 26 kwietnia 2018 15:37 | |
26 kwietnia 2018 16:10 |
I to robi wrażenie. Na jednym z tych zdjęć nawet obejmuje swojego tatę. Mam nadzieję, że tam nie było żadnej inscenizacji.
krzysztof-osiejuk @Draniu 26 kwietnia 2018 15:42 | |
26 kwietnia 2018 16:13 |
To nie są ani realia, ani fakty. To są wyłącznie Twoje wyobrażenia. Dotychczas wydawało mi się, że w ten stan popadają albo szczególnie głupie dzieci, albo półprzytomni staruszkowie.
Myślę, że nastał dobry moment, by Cię poinformować, że jeśli w jednej chwili nie postarasz sie i nie podwyższysz poziomu, będziemy musieli się pożegnać.
krzysztof-osiejuk @Draniu 26 kwietnia 2018 15:55 | |
26 kwietnia 2018 16:15 |
A Ty wciąż o PiS-ie. Miej się na baczności. I zapewniam Cię, że nawet jak zaczniesz przywalać Platformie, to Twoja sytuacji nie poprawi się ani na jotę.
krzysztof-osiejuk @onyx 26 kwietnia 2018 16:03 | |
26 kwietnia 2018 16:16 |
Pan o piwnych oczach.
Niedzwiedzica @onyx 26 kwietnia 2018 16:03 | |
26 kwietnia 2018 16:28 |
Bym przekleila swoj komentarz spod Ewarysta, ale to chyba niegrzeczne i musze sobie isc. Ale - tak, tak, tak. Siarka cuchnie z piwnych oczu.
onyx @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 16:16 | |
26 kwietnia 2018 16:29 |
Tak. Pewnie jest w papierach zapis, że po ewentualnej śmierci dziecka najpierw ciało przegląda personel szpitala a co zostanie zabierają rodzice. To by pasowało do tego zakazu wywiezienia dziecka do innego kraju. Zrobiło się zbyt głośno i jest ambaras. Szpital nie powie oficjalnie że chodzi o te parę funciaków za płucka i ekstra bonus za mało używaną rogówkę więc będą brnęli w dziwne tłumaczenia. Stara dobra Anglia - kraina w której diabeł mówi dobranoc. Choć jak się czyta wpisy naszych znanych i lubianych to i tu już jest od dawna za pan brat.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 15:33 | |
26 kwietnia 2018 16:51 |
Może niekoniecznie Loreal, ale taki popsuty genom to ciekawy materiał badawczy.
Grzeralts @eska 26 kwietnia 2018 15:37 | |
26 kwietnia 2018 16:52 |
Na wygląd się tego nie oceni.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 16:10 | |
26 kwietnia 2018 16:54 |
Zapewne była, a czy to coś zmienia? Z Charliem pewnie było podobnie.
Magazynier @eska 26 kwietnia 2018 15:20 | |
26 kwietnia 2018 17:11 |
Szok! Proste jak drut kolczasty i tak samo przerażające!!! Z tego wynika, że to, że Alfie jeszcze żyje, to tym gorzej dla niego.
Magazynier @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 15:17 | |
26 kwietnia 2018 17:19 |
Wyznam nieskromnie, że ja te Pietuszki wysłuchałem w oryginale i to w interpretacji samego pana Wieniedikta. Połowę zrozumiałem. Moskwianie wydali płytkę CD z nagraniami magnetofonowymi jego własnego czytania na jakichś imprezach. Nie wszystko da sie zrozumieć bo są szumy i czasem głos jest gorszy jakby ten mikrofon się od niego odsuwał. Ale czyta jakby na trzeźwo. Jego rzeczowy beznamiętny ton rozwala na starcie. Tak samo jego słuchacze, uczestnicy tej imprezy na tych nagraniach, co 15 minut słychać jak im puszczają nerwy, śmiech/głupawa.
Przepraszam, że ja się tak przechwalam przy okazji tragedii Alfiego. No ale nie będzie innej okazji.
Magazynier @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 16:16 | |
26 kwietnia 2018 17:21 |
... o piwnych oczach niezbadanej głębi.
eska @Magazynier 26 kwietnia 2018 17:11 | |
26 kwietnia 2018 17:22 |
A wszak uczy tu Gospodarz od zawsze, że najpierw trzeba szukać kasy/biznesu/dealu. We wszystkim.
Oj, ludzie naiwne.....
Draniu @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 16:15 | |
26 kwietnia 2018 18:45 |
Yes Sir.. Ale.. Proszę nie schlebiaj sobie ,ze narzuciłes wysoki pozim dyskusji ,swoja notka . A generalnia kto powiedział ze musimy sie lubić.. Dobrze ze Parasolnikov Cie nie słucha, inaczej byłoby bardzo nudno na SN... Pozdrowionka :)
krzysztof-osiejuk @Niedzwiedzica 26 kwietnia 2018 16:28 | |
26 kwietnia 2018 19:06 |
Czemu niegrzecznie? Bardzo proszę. Byleby to nie było o PiS-ie.
krzysztof-osiejuk @onyx 26 kwietnia 2018 16:29 | |
26 kwietnia 2018 19:14 |
Zabawne jest to, że temu durniowi Migalskiemu nawet do głowy nie przyjdzie, że z pewnego szczególnego punktu widzenia on w kolejce do odstrzelenia stoi nawet przed tym chłopczykiem.
krzysztof-osiejuk @Magazynier 26 kwietnia 2018 17:19 | |
26 kwietnia 2018 19:19 |
To prawda. To moze być jedyna okazja.
krzysztof-osiejuk @Draniu 26 kwietnia 2018 18:45 | |
26 kwietnia 2018 19:23 |
Ja ani jednym słowem nie wspomniałem o poziomie moich notek. Chodziło o poziom, który Ty próbujesz narzucać. Jeśli będziesz go podtrzymywał, to nie będę wzywał na pomoc Parasola. Sam Cię stąd wyrzucę. A to czy pójdziesz komentować do Fedorowicza, czy do kogoś innego, nie interesuje mnie.
chlor @eska 26 kwietnia 2018 17:22 | |
26 kwietnia 2018 19:25 |
Zapewne aż taki szmal to nie jest aby mógł być istotnym powodem polityki szpitala. Raczej chodzi o to, że umowa handlowa ma być święta. Niedopuszczenie do precedensu złamania umowy.
heniutka @Grzeralts 26 kwietnia 2018 16:51 | |
26 kwietnia 2018 20:38 |
Skąd pan wie, że to choroba genetyczna? Pytam, bo w internecie pojawiają się głosy, że był szczepiony w 7 m-cu życia, ale dużo ludzi szuka haka na szczepienia więc trudno zgadnąć. Pan ma jakąś pewną wiedzę na ten temat?
Grzeralts @heniutka 26 kwietnia 2018 20:38 | |
26 kwietnia 2018 22:43 |
Niewiele konkretów znamy. Jeśli faktycznie ma któryś z defektów mitochondrialnych, to są one uwarunkowane genetycznie.
krzysztof-osiejuk @chlor 26 kwietnia 2018 19:25 | |
27 kwietnia 2018 02:33 |
Jeśli oni faktycznie żyją z handlu organami, to mogą być dość duże pieniądze, ale moim zdaniem tu faktycznie bardziej chodzi o niedopuszczenie do precedensu. Imperium musi trwać.
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 26 kwietnia 2018 22:43 | |
27 kwietnia 2018 02:40 |
Ty jednak jesteś strasznie mądry. Ja, aby zrozumieć Twój komentarz, zajrzałem do wikipedii, i gdyby ktoś Twój komentarz zlekceważył jako niezrozumiały, wyjaśniam:
"Materiał genetyczny w postaci kolistego DNA znajdujący się w macierzy mitochondrium (łac. matrix). Obecność DNA tłumaczona jest teorią endosymbiotycznego pochodzenia tych organelli".
No i proszę, już mamy wyjaśnioną kwestię tego Alfiego.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 27 kwietnia 2018 02:40 | |
27 kwietnia 2018 06:12 |
;) niespecjalnie chcę o medycznych szczegółach rozmawiać, bo to w tej sprawie nie ma znaczenia, podobnie jak nie miało u Charliego Garda (a tam się solidnie wgłębiłem, do czego mnie zresztą sprowokowałeś). Nie ma też znaczenia, czy biorą pieniądze pod stołem za organy, czy nielegalne badania, czy też doszło do jakiejś finansowej ugody z rodzicami, z której ci teraz chcą się wycofać. Zgadzam się natomiast, że chodzi tu o precedens. Gdyby uznać, że Alfiemu przysługuje pełnia ludzkich praw, to logiczną konsekwencją jest, że uszkodzonemu genetycznie płodowi w 22 tygodniu ciąży one również przysługują. Na to pozwolić nie można.
bendix @krzysztof-osiejuk 26 kwietnia 2018 16:09 | |
27 kwietnia 2018 07:07 |
"Pod Papugami" zerżnął żywcem z jakiegoś brazylijskiego kawałka.
heniutka @Grzeralts 26 kwietnia 2018 22:43 | |
27 kwietnia 2018 07:27 |
Czy defekty mitochondrialne mogą objawić się przy okazji szczepienia, czy może rzeczywiście chodzi wyłącznie o źle podaną szczepionkę?
heniutka @krzysztof-osiejuk 27 kwietnia 2018 02:40 | |
27 kwietnia 2018 07:30 |
Dziękuję.
Grzeralts @heniutka 27 kwietnia 2018 07:27 | |
27 kwietnia 2018 07:33 |
Trudno powiedzieć bo nic konkretnego do publicznej wiadomości nie podano. Szczepionka nie wywoła defektu mitochondriów, ale neurologiczne powikłania szczepionki mogą się np. nałożyć na defekt genetyczny i dać piorunujące pogorszenie stanu zdrowia.
jestnadzieja @parasolnikov 26 kwietnia 2018 10:17 | |
27 kwietnia 2018 07:45 |
Pare dni temu w szwajc gazecie czytalam wywiad z tutejsza szefowa AI, ktora byla zatroskana zamachem na polskie kobiety i ich prawa w zwiazku z projektem Zatrzymaj Aborcje. Planuja odsiecz.
heniutka @Grzeralts 27 kwietnia 2018 07:33 | |
27 kwietnia 2018 09:00 |
Jak to? https://pbs.twimg.com/media/DbpvV2-XkAMXm1E.jpg a Cejrowski mówi w TVP info o szczepionce. Od wczoraj wieczora obrońcy eutanazji zostali wprzęgnięci w poważną robotę i mamy dużo szczegółów nawet to, że rodzice w sumie to szpitalowi dziękują. Poszedł przekaz dnia już wiemy, że milczenie królowej jest mądre, a życzenia prezydenta głupie. Za chwilę się okaże, że papież tak tylko żartował, bo w sumie też nie popiera robienia dziur w tchawicy takich malutkich dzieci...
Grzeralts @heniutka 27 kwietnia 2018 09:00 | |
27 kwietnia 2018 09:21 |
Nie wiem kto to pisał. Ale temat jest faktycznie zamazywany, a medycznie patrząc chodzi o rzecz prostą - nawet nieuleczalnie chory człowiek nie powinien umierać z głodu, pragnienia, ani się udusić.
heniutka @Grzeralts 27 kwietnia 2018 09:21 | |
27 kwietnia 2018 09:30 |
Przepraszam. Umknęło mi. Gazeta "Fakt" cytuje https://twitter.com/OloCzarny/status/989225752968269824
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 27 kwietnia 2018 10:01 | |
27 kwietnia 2018 10:03 |
Nie wiem, co mam Ci na to odpowiedzieć.
krzysztof-osiejuk @heniutka 27 kwietnia 2018 09:30 | |
27 kwietnia 2018 10:10 |
Masz rację. "Szarzy Panowie" harują od rana do nocy. A ten Olo Czarny jest szczególnie ciekawy: "Przedsiębiorca, felietonista, założyciel stowarzyszenia Inicjatywa Demokratyczna". Say no more.
krzysztof-osiejuk @bendix 27 kwietnia 2018 07:07 | |
27 kwietnia 2018 10:16 |
Przede wszystkim, on tu niczego ani żywcem, ani nie-żywcem nie zerżnął, bo to nie jest jego piosenka. Poza tym informacja o "jakimś brazylisjkim kawałku" to nie jest informacja, ale plotka.
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 27 kwietnia 2018 06:12 | |
27 kwietnia 2018 10:21 |
Swoją drogą, ciekawe, czemu oni tuż przed zaplanowaną egzekucją Brady'ego i Hindley zdelegalizowali karę śmierci. W końcu dla lojalnego poddanego Korony zabić drugiego człowieka jest jak splunięcie. Historia pokazuje nam to bardzo wyraźnie. Może uznali, że oboje są zbyt cenni dla Imperium, by ich tak bezmyślnie karac?
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 27 kwietnia 2018 10:03 | |
27 kwietnia 2018 10:22 |
Zakładam, że to komentarz do tego wcześniejszego wpisu. To w każdym razie jest clou horrendum, na które, skądinąd, otworzyłeś mi oczy. To novum, znak naszych czasów ogólnie zakłada, że wolno torturować ludzi, jeśli odpowiednio poważna instytucja to zatwierdzi. Zabijać w takim kontekście wolno było zawsze.
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 27 kwietnia 2018 10:22 | |
27 kwietnia 2018 10:29 |
Brytyjczycy zawsze kręcili się po tych rejonach.
Grzeralts @heniutka 27 kwietnia 2018 09:30 | |
27 kwietnia 2018 10:30 |
Czyli napisał to lekarz, aczkolwiek bez doświadczenia w odnośnej dziedzinie medycyny. Nawet w miarę rzetelnie, aczkolwiek passus o "dziurce w tchawicy" uważam za,oględnie mówiąc, nieuprawniony. Niemniej jednak to cały czas jest kierowanie dyskusji na wątki poboczne. Nie ma znaczenia, czy choroba Alfiego jest uleczalna, czy nie.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 27 kwietnia 2018 10:29 | |
27 kwietnia 2018 10:32 |
Fakt, mają solidne doświadczenie.
Lnastalek @krzysztof-osiejuk | |
27 kwietnia 2018 15:34 |
Czy brytyjski smok sie budzi?
W bierzacym roku rzad brytyjski wprowadza nowe prawo majace ulatwiac rozwoj technologii i infrastruktury do wystrzeliwania statkow kosmicznych z ziemi brytyjskiej.
http://www.ukspace.org/news-item/space-industry-bill-passed-into-law/
Celem ma byc uszczkniecie 10% rynku swiatowego wartego 400 mld funtow. To naturalnie wiazac sie musi z dodatkowymi srodkami na zabezpieczenie pozycji na tymze rynku oraz ulgami podatkowymi dla zaangazowanych (oczywiscie trzeba byc tzw. 'naszym sukinsynem' - probowalem kiedys samemu dokooptowac sie do zrodelka, ale mi grzecznie odmowiono). Do gry mianowicie wlaczaja sie tacy 'partnerzy' jak oxfordska firma inwestycyjna Woodford Investment Management oraz mieszczaca sie w Edinburgh Baillie Gifford Asset Management; ci ostatni finansuja ostatnio firme, dla ktorej obecnie pracuje:
http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-43732035
Dzis z kolei dzwoniono do mnie w sprawie pracy dla kielkujacej firmy projektujacej samochody elektryczne majace konkurowac z Tesla. Naturalnie ktos to finansuje.
Coz, kto wie, czy czasem srodkow z systemu zdrowia nie przeniesiono do sektora kosmicznego? Nie szkoda roz, gdy plonie las...
krzysztof-osiejuk @Lnastalek 27 kwietnia 2018 15:34 | |
27 kwietnia 2018 15:53 |
Jak się zbudzi, to nas zje. To jest równie dobry moment jak każdy inny, by przypomnieć tę analizę, która się tu pojawiła jakiś czas temu. Dzieci Harry'ego będą miały obywatelstwo amerykańskie. Niech któreś z nich, jak tylko dorośnie, zostanie prezydentem Stanów Zjednoczonych, to się będzie działo. A jeszcze lepiej będzie, kiedy Karol powie, że nie jest zainteresowany, William również podziękuje i w tym momencie oni zdecydują, że niech ostatecznie na czele Korony stanie Harry.
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 27 kwietnia 2018 15:53 | |
27 kwietnia 2018 15:59 |
Fakt, to imponujący scenariusz.