-

krzysztof-osiejuk : To ja

Antoni Macierewicz, czyli czy te oczy mogą kłamać?

      Muszę się przyznać do czegoś, o czym tu wcześniej ani nie wspominałem, ani wspominać nie chciałem, z różnych względow. Przede wszystkim nigdy nie miałem wrażenia, że sprawa jest na tyle pilna, by się nią zajmować, no a poza tym zawsze istniały powody, by ją traktować jako zbyt delikatną politycznie, by się specjalnie popisywać swoimi przemyśleniami, a tym bardziej składać jakieś deklaracje. Ponieważ jednak nadszedł moim zdaniem odpowiedni czas, chciałbym powiedzieć, że gdy chodzi o Antoniego Macierewicza, mój do niego stosunek oscylował niemal wyłącznie między bardzo silną niechęcią połączoną z kompletnym brakiem zaufania, a rozbawieniem wynikającym z jego zawsze tak spektakularnych popisów w politycznej debacie.

     Ponieważ zdaję sobie sprawę z tego, że tego typu słowa na tym blogu mogą wywołać pewną konsternację, od razu powiem, dlaczego Antoniego Macierewicza, z bardzo krótkimi przerwami, niemal zawsze źle tolerowałem. I wbrew temu, co się może niektórym z nas wydawać, wcale nie chodzi o jego pojedyncze wypowiedzi, czy zachowania, bo tu on akurat zawsze starał się robić wrażenie bardzo dobre. Ja Macierewicza nie lubię głównie ze względu na historię, jaką on za sobą ciągnie przez całe lata 90, a więc przez ową dziwną dekadę, kiedy naprawde szło w Polsce na ostro. Z jednej strony mieliśmy połączone siły Systemu próbujące nas przydusić do ziemi, z drugiej Jarosława Kaczyńskiego, starającego się, najczęściej całkowicie samotnie, odnaleźć się w tej wojnie, a na tym tle kręcił się Antoni Macierewicz, polityk w końcu nie z ostatniego rzędu, realizujac swój zawsze niezwykle cwany plan wyzwolenia Polski spod postsowieckiej okupacji, z którym wszedł nawet w lata 2000. Gdyby ktoś nie pamiętał, proszę spojrzeć, jak wyglądała jego polityczna kariera po tym, jak upadł rząd Olszewskiego, wedle doniesień Wikipedii:

     „19 lipca 1992 został usunięty z ZChN, tworząc m.in. wraz z Mariuszem Maraskiem i Piotrem Walerychem małą partię pod nazwą Akcja Polska, która weszła w czerwcu 1993 w skład Ruchu dla Rzeczypospolitej Jana Olszewskiego. W wyborach parlamentarnych  w tym samym roku bez powodzenia ubiegał się o reelekcję z listy Koalicji dla Rzeczypospolitej w krakowskim  (otrzymał 11 586 głosów).

       W listopadzie 1993 reaktywował Akcję Polską. W 1995 wstąpił do Ruchu Odbudowy Polski, a w 1996 został wiceprzewodniczącym rady naczelnej tej partii. W wyborach parlamentarnych w 1997 z listy ROP wszedł do Sejmu III kadencji, uzyskując 15 221 głosów. Po rozłamie w tej partii, tuż po wyborach został prezesem założonej przez siebie partii Ruch Katolicko-Narodowy. W latach 1996–1997 współdziałał w opracowaniu Obywatelskiego Projektu Konstytucji. W 2001 został liczbą 24 900 głosów wybrany do Sejmu z listy Ligi Polskich Rodzin w okręgu warszawskim, której klub opuścił po kilku miesiącach na skutek konfliktu z Romanem Giertychem. W IV kadencji od 2004 do 2005 był członkiem sejmowej komisji śledczej ds. prywatyzacji PKN Orlen.

      W wyborach samorządowych w 2002  kandydował na stanowisko prezydenta Warszawy. Kampanię zakończył w pierwszej turze, z poparciem 5849 wyborców (1,09%), zajmując 8. miejsce na czternastu kandydatów. Współtworzył wówczas koalicję Razem Polsce, zrzeszającą niewielkie konserwatywno-narodowe ugrupowania prawicy, która zaprzestała działalności po porażce w tych wyborach. Od maja do lipca 2004 reprezentował Polskę w Parlamencie Europejskim.

      Wraz z Janem Olszewskim i Gabrielem Janowskim i z poparciem Anny Walentynowicz przed wyborami parlamentarnymi w 2005  stworzył federacyjną partię Ruch Patriotyczny, która w wyborach do Sejmu nie przekroczyła progu wyborczego, uzyskując 1,05% głosów”.

      Czy wszyscy widzą to co ja widzę? Proszę mi zatem powiedzieć, jakie zasługi dla wolnej Polski, poza zwykłym pyskowaniem i robieniem wrażenia, miał Antoni Macierewicz przez te wszystkie lata, kiedy się wszystko rozstrzygało? Mam nadzieje, że nie zaliczymy do nich tego jednego procenta głosów przeciwko Lechowi Kaczyńskiemu w wyborach samorządowych w 2002 roku, ani nawet kolejnego procenta dla oczywiście bardzo patriotycznego ruchu w wyborach do Sejmu w roku 2005, tym razem przeciwko Prawu i Sprawiedliwości. Przepraszam bardzo, ale kim byłby dziś Antoni Macierewicz, gdyby nie to, że po objęciu władzy przez Prawo i Sprawiedliwość, w roku 2006 Jarosław Kaczyński nie podjął decyzji, że najwyższy czas zlikwidować Wojskowe Służby Informacyjne i z sobie znanych powodów uznał, że nikt nie zrobi tego lepiej od Macierewicza?

     A zatem wiemy już, jakie mam zarzuty do Antoniego Macierewicza. Według mnie, politykiem jest on wyjątkowo marnym, a przede wszystkim niesamodzielnym, tyle że przez jakieś nie do końca przez nas poznane cechy charakteru, czy temperamentu, został wykorzystany przez Jarosława Kaczyńskiego, który jak wiemy kieruje się przede wszystkim zimną kalkulacją, a nie emocjami, do realizowania pewnych zadań dla Polski, no i je lepiej lub gorzej realizuje… do niedawna. Otóż, jak wszyscy zauważyliśmy, w ostatnich miesiącach obecność Antoniego Macierewicza w publicznej przestrzeni nie jest związana z jego osiągnięciami w badaniu przyczyn i przebiegu Katastrofy Smoleńskiej, co – zechciejmy sobie łaskawie przypomnieć – w pewnym momencie było przedstawiane, niemal jako jego znak firmowy, lecz kompletnie bezsensowny spór z prezydentem Dudą o jednego z jego zaufanych generałów. Nie będę tu wyjaśniał konkretnie, w czym rzecz – kto chce, może sobie łatwo doczytać w innych miejscach – natomiast chciałbym zwrócić uwage na fakt, że awantura z Prezydentem jest naprawdę jednym z niewielu tematów, które dostarczają paliwa tym wszystkim, którzy nie liczą już dziś na nic, jak tylko na to, że Jarosław Kaczyński umrze i pusci ten cały bałagan samopas.

      Ktoś powie, że to Duda jest zdrajcą, a nie Macierewicz, to Duda ma żonę Żydówkę i epizod w Unii Demokratycznej, a Antoni Macierewicz to wielki polski patriota. A ja się tu kłócić nie będę i powiem, że może i taka jest prawda: Duda to Żyd, a Macierewicz to polski bohater. Tyle że, przepraszam bardzo, ale co z tego, jeśli Andrzej Duda jest dziś legalnie urzędująceym prezydentem, w dodatku cieszącym się najwyższą popularnością wśród najbardziej patriotycznie zorientowanej części społeczeństwa i, póki co, gwarantującym kolejne zwycięstwa Dobrej Zmiany, a Macierewicz tak czy inaczej pozostaje wyłącznie jednym z ministrów w rządzie Beaty Szydło, którego w każdej chwili można zastąpić kimkolwiek, bez absolutnie żadnej szkody dla dalszych losów kraju? Że co? Że Macierewicz się obrazi i założy kolejny ruch o kolejnej bardzo fantazyjnie brzmiącej nazwie i w następnych wyborach dostanie swoje tradycyjne 1,09 %? A cóż to komukolwiek szkodzi?

      A zatem, ja od Macierewicza dziś oczekuję tylko jednego. Niech się na chwilę chociaż oderwie od szykowania swojej kandydatury na – wreszcie! – przyszłego lidera polskiej prawicy, bo on jest tak słaby, że z nim wygra nawet Patryk Jaki, a kto wie, czy nawet nie Dominik Tarczyński.

      Kończę ten tekst i już czuję swąd wściekłości, jakiej ten blog dotychczas nie zaznał. W tej sytuacji, myślę, że nic nie zaszkodzi, jak do tego wszystkiego dorzucę jeszcze jedną refleksję odnośnie wrażenia, jakie Antoni Macierewicz robi na swoich sympatykach podczas swoich medialnych występów. Otóż moja świętej pamięci ciocia Marysia któregoś dnia, widząc w telewizji Donalda Tuska, powiedziała: „Popatrz na niego. Stawia te oczy jak złodziej”. Otóż moim zdaniem Antoni Macierewicz stawia oczy jak złodziej. Od zawsze i nigdy inaczej. Nawet wtedy, gdy informował Wałęsę, że wie, że ten wie, że on wie. I wcale nie chodzi mi o tę mityczną nienawiść. Wcale nie. W oczach Macierewicza nie ma śladu nienawiści. Tam jest sama miłość. I to jest drugi powód, dla którego mu nie ufam.

 

Zapraszam wszystkich do odwiedzania księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl i do kupowania naszych książek. Naprawdę trudno znaleźć coś choćby zbliżonego.

 

 



tagi: prawo i sprawiedliwość  andrzej duda  antoni macierewicz 

krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 10:23
211     7412    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 10:34

Ciesz się, że nie udaje zgrywusa. Moim zdaniem, nikt tu nie poprze mnistra Antoniego, a Ty stałeś się wyrazicielem poglądów ogółu. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 10:40

Bardzo dobrze napisane

.

 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 11:05

Masz znaczną przewagę, bo nie wiesz tego, co pan Antoni i jego ludzie wyczytali w dokumentach. Przeważnie z gryfem. Trudno wyrobić sobie opinię, gdy widzimy tylko cienie medialne faktów. A dziedzinie, w której obecnie działa Macierewicz tylko tak jest.

W przeszłości nie był zbyt skutecznym politykiem w sensie zbudowania swojej partii. Jednak dzięki swoim, zwykle ostrym i jednoznacznym opiniom na temat tego co się dzieje, powodował ujawnianie sił i ich celów, które /siły/ chętnie chowały się za codziennym bełkotem politgramoty.  I to ma swoją wartość.

Ciekawe tylko jak wyjdzie z fiaska udowodnienia zaistnienia zamachu metodami technicznymi i przekonania innych do tego, a termin już bliski.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 21 listopada 2017 10:34
21 listopada 2017 11:27

Powiedzmy, że prawie nikt. Problem z tym, że to prawie potrafi być naprawdę elokwentne. 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 21 listopada 2017 11:03
21 listopada 2017 11:30

Te zwróciłem na to uwagę i owszem, refleksję miałem identyczną.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Wrotycz 21 listopada 2017 11:05
21 listopada 2017 11:31

Oczywiście, że widzę tylko cienie. Włącznie z cieniem jego uśmiechu. I tylko o tym piszę.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 11:27
21 listopada 2017 11:33

Nie uważam, może nietypowo, żeby politycy służyli do lubienia ich. Mogę zaakceptować, że ktoś jest sukinsyn. Pod warunkiem, ze jest to 'nasz sukinsyn'.

I na to mamy pański tekst. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 11:40

Moja opinia o A. Macierewiczu jest własciwie identyczna. Do tego odwieczna nadreprezentacja jego twarzy w polityce w połączeniu z mikrymi objawami skuteczności. Niestety podobnie nigdy nie ufałem Zbigniewowi Romaszewskiemu i jego sławnym oczom które nie mogły kłamać. To powiedzonko o oczach dotyczyło pierwotnie właśnie Romaszewskiego. Dawne czasy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 21 listopada 2017 11:33
21 listopada 2017 11:45

Ma Pani rację. Politycy służą do innych celów. Jesli natomiast pojawiają sie powody, by któregoś z nich nie lubić, trudno je lekceważyć przy pomocy takiego argumentu.

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 11:54

Żonami to oni się nie różnią.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 12:01

Nieraz lepiej jest milczeć.

Następny wpis powinien być o Prezydencie Andrzeju Dudzie (np.czego dowodzą jego miny i timbr głosu w trakcie wygłaszania  za przeproszeniem"komunałów").

Tego wymagałaby chyba uczciwość.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @DYNAQ 21 listopada 2017 11:54
21 listopada 2017 12:04

Kto? Macierewicz z Dudą. Aż tak radykalny bym nie był.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @szarakomorka 21 listopada 2017 12:01
21 listopada 2017 12:06

O Dudzie? A ja myślałem, że o Jarosławie Kaczyńskim. Może zróbmy tak, że mi prześlesz listę tematów, a ja się do niej ustosunkuję. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @szarakomorka 21 listopada 2017 12:01
21 listopada 2017 12:06

A ja mogę napisać, żeby tak dla uczciwości Pan podobnie komentował wpisy Janeckiego? To uczciwe czy nie?

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 12:06
21 listopada 2017 12:13

Dlaczego o Jarosławie Kaczyńskim?

Przecież tekst powstał między innymi w związku z "konfliktem" na linii prezydent - minister, więc jeżeli obsmarował Pan jednego należałoby ozłocić drugiego.

Pierwsze zdanie mojego pierwszego komentarza jest dalej aktualne.

zaloguj się by móc komentować

bendix @szarakomorka 21 listopada 2017 12:13
21 listopada 2017 12:19

Krzysztof ma słabość do Prezydenta.

zaloguj się by móc komentować

bendix @szarakomorka 21 listopada 2017 12:13
21 listopada 2017 12:22

A potem dzieki PAD-owi i jego misiowi łapińskiemu mamy takie kwiatki:

http://fakty.interia.pl/prasa/news-super-express-prezydent-i-premier-na-wojennej-sciezce,nId,2467646

O wypowiedziach na ulicy przez litość nie wspomnę.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @bendix 21 listopada 2017 12:22
21 listopada 2017 12:29

Z dotychczasowych działań i zachowań Prezydenta można wnioskować, że nie dorósł jeszcze do roli jaką przyszło mu pełnić.
Już na początku dał się zauważyć karykaturalny sposób przedstawiania swoich racji (miny, timbr głosu), a w ostatnim czasie po prostu "brak klasy", której nie można odmówić ministrowi A. Macierewiczowi.
Miałem nadzieję na młodego wykształconego polityka, ale z każdym nowym jego wystąpieniem i działaniem nadzieje ulatują coraz dalej.
Obawiałem się też, że może jest za młody i obsiądzie Go stado miernoty rozgrywającej swoje interesy i tak się też stało.
Aby dobrać sobie odpowiednich ludzi, doradców trzeba "zjeść beczkę soli". Niestety w swojej karierze nie doświadczył dobrego "przetarcia" i mamy tego efekt.

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @bendix 21 listopada 2017 12:36
21 listopada 2017 12:38

Nie ciągnijmy już tego.

zaloguj się by móc komentować

bendix @szarakomorka 21 listopada 2017 12:29
21 listopada 2017 12:39

Mądrzy i dobrze poinformowani ludzie mówili już w dzień wyborów że to będzie miękkie podbrzusze dobrej zmiany.

Ale wtedy radość zagłuszała takie głosy. Niestety mieli rację.

zaloguj się by móc komentować

bendix @szarakomorka 21 listopada 2017 12:38
21 listopada 2017 12:41

OK. Tylko jakoś zadziwia mnie że nikt tedo momentu wywiadu nie raczył skomentować. Mimo że to już wrzucałem wcześniej.

Jest tam zobrazowana wyjątkowa obłuda i bezczelność PAD-a.

zaloguj się by móc komentować

Art @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 12:48

"Aby dobrać sobie odpowiednich ludzi, doradców trzeba "zjeść beczkę soli". Niestety w swojej karierze nie doświadczył dobrego "przetarcia" i mamy tego efekt."

Zybertowicz,Łapiński,Jóźwik..............

zaloguj się by móc komentować


Art @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 12:49

To miało być do szarejkomorki

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @bendix 21 listopada 2017 12:41
21 listopada 2017 12:53

W takich momentach przełączam na inny kanał, żeby się nie denerwować i próbować zachować cokolwiek ze swoich idealistycznych wyobrażeń. I nie dotyczy to tylko Prezydenta.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 12:04
21 listopada 2017 13:01

A ja nie mam innej możliwości.

zaloguj się by móc komentować

bendix @szarakomorka 21 listopada 2017 12:53
21 listopada 2017 13:02

Oczywiście masz rację. Robię tak samo. A to zobaczyłem tylko na wrzutkach od totalniaków i mnie "troszkę" przybiło :(

zaloguj się by móc komentować

bendix @Art 21 listopada 2017 12:48
21 listopada 2017 13:04

A nie tak dawno Krzysztof pisał o zybertowiczu:

http://krzysztof-osiejuk.szkolanawigatorow.pl/arena-idei-czyli-wrestling-dla-lepszego-sortu

Ale o słabościach...

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz @bendix 21 listopada 2017 12:41
21 listopada 2017 13:17

Obawiam się, że jest gorzej. On ma raczej zbyt znaczne deficyty intelektualne, by mógł dalej jako tako ciągnąć ten wózek. Pewnie dlatego wczoraj Sariusz Wolski wyskoczył ze swoją ofertą. PAD zachowuje się co raz bardziej tak, jakby nie rozumiał kontekstu. Nie mówiąc o jakiejś większej strategii, w którą wstawił go Prezes.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 13:20

Ani PAD nie jest miękkim podbrzuszem ani Antoni jej stalowym ramieniem. Opinie tego typu świadczą o fałszywym wyobrażeniu co do przyczyn i umocowania DZ.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Grzeralts 21 listopada 2017 13:20
21 listopada 2017 13:21

P.S. to nie bylo, oczywiście, do Krzysztofa.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Wrotycz 21 listopada 2017 13:17
21 listopada 2017 13:21

PAD po prostu 'jest serio'w swoich wyobrażeniach. Nie rozumuje kontekstowo....generalnie. Tak ma.

.

Oglądam już wyłącznie suknie i kostiumy pani Agaty. Nic więcej.

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @szarakomorka 21 listopada 2017 12:13
21 listopada 2017 13:26

Podobnie jak moja prośba o przedstawienie listy tematów, na które powinienem pisać w różnych sytuacjach. Na przykład, kogo dla równowagi powinienem ozłocić, jeśli zdarzy mi się obsmarować Ziemkiewicza, Tuska, czy Lisa.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 12:19
21 listopada 2017 13:28

Nieprawda. Nie mam słabości do Prezydenta. Jedynym politykiem do którego mam słabość jest i zawsze był Jarosław Kaczyński.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 21 listopada 2017 10:34
21 listopada 2017 13:33

Widzisz? Oni naprawdę potrafią być bardzo wymowni. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 13:33
21 listopada 2017 13:40

Jednak pana tekst to duża ulga. Dla mnie w każdym razie. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 13:33
21 listopada 2017 13:45

Minister Antoni jest oszczędny w słowach, ale to co z tych słów wyziera ma moim zdaniem więcej wspólnego z programami w telewizji Kurskiego niż z tym co jest napisane we wspomnieniach Hipolita Milewskiego. 

zaloguj się by móc komentować



Szczodrocha33 @valser 21 listopada 2017 11:03
21 listopada 2017 14:13

Ale niech lepiej polska reprezentacja jedzie na ten Mundial pociagiem.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wrotycz 21 listopada 2017 11:05
21 listopada 2017 14:48

śmieszno i straszno jest jak się do owych dokumentow zagląda - gry na zapleczu oraz ochrona wyprowadzanej kasy no i metodyka władztwa nad ciemnym ludem i jeszcze parę historii jak to było i jak jest

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 13:28
21 listopada 2017 15:08

Kiedyś coś na ten temat napisałeś. I to było dosyć wymowne.

(być może tu: http://krzysztof-osiejuk.szkolanawigatorow.pl/o-adrianie-ktory-szczesliwie-trzyma-nas-za-pysk ale pewności nie mam bo bym musiał całe archiwum przeczytać)

Ale najbardziej wymowne jest to że w żaden sposób nie odniosłeś się do owego rechotu w wywiadzie.

Już w kolejnej notce to wrzucam i widzę z twojej strony zamilczenie tematu - bo w żaden sposób się tego nie da obronić.

Wystarczy że zobaczysz te 15 sekund. Spróbuj.

I oczywiście ja również mam słabość tylko do jednego polityka. Tak jak i Ty.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @bendix 21 listopada 2017 12:41
21 listopada 2017 15:13

Ja ten wywiad skomentuję, tylko mam obecnie słabszy (wolniejszy) net, więc za parę - paręnaście - dni to obejrzę.

 

Nie jest to do końca prawdą, że "Krzysztof ma słabość do PAD" - już raczej powiedziałbym, że większość z nas silnie popiera p. Andrzeja, obecnego Prezydenta. Silnie, nie słabo. To jest podstawowa różnica.

 

Artykuł Krzysztofa jest bardzo dobry. Jest on ogromnie delikatny, jak to zauważysz z łatwością, przyglądając się mu (tekstowi, nie Toyahowi) ponownie w spokoju. Grzeczny - czyli, jak mawiali Grecy: politikos. Uprzejmy, ale jednoznaczny. To jest świetny tekst.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 13:28
21 listopada 2017 15:14

" Ale jest jeszcze coś, co uważam za dużą korzyść płynącą z prezydenckiego gestu. Otóż on w ten sposób przekazał części parlamentarnej opozycji bardzo czytelną wiadomość, że oto przed nimi ostatnia szansa, by zdążyć na pociąg, który już za chwilę odjedzie. Że oni oczywiście dostaną miejsce w wagonie towarowym, i na razie lepiej już nie będzie, ale przynajmniej nie zostaną na peronie ze Schetyną i Petru i tą całą bandą durniów, którzy dziś się cieszą, że może Adrian stał się wreszcie Andrzejem. Mało tego. On również pokazał tej naszej nieszczęsnej Europie, że zmiany, jakie  następują w Polsce, mieszczą się jak najbardziej w cywilizacyjnym standardzie i w ten sposób większości z nich zwyczajnie zamknął usta. Ale i to nie koniec. Dzięki temu wystąpieniu, Andrzej Duda zapewnił nam bardzo dobrą przyszłość. Właśnie tak. Przyszłość."

No i tu niestety też nie miałeś racji - chociaż wtedy podnosiłeś mnie na duchu i dawałeś małą nadzieję :-(

100% prorokiem niestety nie jesteś ("niestety" w takim znaczeniu że bym chciał abyś był)

zaloguj się by móc komentować


bendix @A-Tem 21 listopada 2017 15:13
21 listopada 2017 15:16

Tylko zaznaczę że nie jestem pewny czy ten mam na myśli. Przeszukałem archiwum ale nie mam aż tyle czasu żeby wszystko dokładnie przeczytać.

Mam to w głowie bo czytam Krzysztofa w 100%

zaloguj się by móc komentować

bendix @A-Tem 21 listopada 2017 15:13
21 listopada 2017 15:20

Chodzi tylko o kilkanaście sekund. Od 37:00 do 37:18. Rechot jest od 37:16 do 37:18. Żeby zrozumieć z czego jest rechot wystarczy od 37:00 do 37:18.

Może Ci się uda taki fragment zobaczyć.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 13:26
21 listopada 2017 15:22

Nie równowaga jest "clou" :-) mojego komentarza i Pan dobrze o tym wie, tak samo jak to, że "lista tematów" jest próbą spojrzenia na komentatora z pozycji nauczyciela czy starszego brata.

Nie mam zamiaru komukolwiek narzucać co ma pisać, ale mogę chyba wyrazić swoją opinię nawet (!) jeżeli się z czymś nie zgadzam, a z szczególnie z kimś, którego blog naprawdę cenię.

Może  gdybym napisał tylko: " Nieraz lepiej jest milczeć" byłoby lepiej, ale nie sądzę.

A w kwestii wpisu - nie jest potrzebne dolewanie oliwy do ognia czy to po jednej czy drugiej stronie.

krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 12:1921 listopada 2017 13:28

Nieprawda. Nie mam słabości do Prezydenta. Jedynym politykiem do którego mam słabość jest i zawsze był Jarosław Kaczyński.

To tak jak ja.

I to mi wystarczy.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 13:26
21 listopada 2017 15:25

He he he. Pozostaje mieć nadzieję, że SZARA K. sobie własne, tutaj prezentowane nie tylko o ten raz za dużo, stanowisko w końcu przemyśli. Będzie lepiej dla wszystkich. Mamy rzadki przypadek palenia mostów z wołaniem połączony: "ja je buduję!". Otóż nie. Ale nie uprzedzam, podpalacze zasługują na ich chwilę refleksji: mogą się opamiętać i mogą zacząć to robić, co tak pięknie deklarują: mogą naprawdę zacząć budować. Czego niniejszym SZAREJ życzę.

zaloguj się by móc komentować


szarakomorka @A-Tem 21 listopada 2017 15:25
21 listopada 2017 15:37

Nie muszę sie w niczym opamiętywać.

Wcześniej miałem je przemyślane niż (pardon) Pan skończył szkoły.

Pański protekcjonizm proszę skierować gdzie indziej.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 15:08
21 listopada 2017 16:06

Ten tekst nie jest o Andrzej Dudzie. Jak napisze coś o Dudzie, dam Ci znać. 

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @bendix 21 listopada 2017 12:36
21 listopada 2017 16:09

Udało się obejrzeć. Pierwsza uwaga: O. Tadeusz wielokrotnie wpada w słowo Prezydentowi. To powszechne w polskiej praktyce publicznych debat, więc nie potraktuję grubszym słowem takiej praktyki. Wpadanie komuś w słowo oznacza, że ma się tego drugiego za smarkacza — jest to demonstracyjne okazanie lekceważenia: "co ty mi tu będziesz, no!"

 

Dwa, krótkie prychnięcie jest zrzuceniem z siebie napięcia. Już kończę to psychologizowanie, spokojnie. Andrzej Duda pokazał tym parsknięciem, że dystansuje się od praktyk kłamania w oczy ludziom. Że niby taka ta ważna, ta ustawa, a tu tymczasem od dwóch lat nikt przy niej nic nie zrobił, a gdy już, to wypuścili bąka, bubel prawniczy. I trzask mu go na stół: "masz, żryj". To znaczy, przepraszam: "masz, podpisuj".

 

Nie byłbyś wnerwiony? — Byłbyś... (Ja byłbym, bez dwóch zdań) Przysłowie powiem, na koniec. 'Nie zaczyna się szczęśliwego małżeństwa od oszustwa'. Znane, wiem, tylko nie każdemu. Podobnie nie zaczyna się naprawy państwa od oszustwa, wyciętego Prezydentowi. O tę deklarowaną przez Niego osłonę społeczeństwa nie będę się kłócił; tutaj Andrzej Duda banialuki opowiada. Niemniej jego samego próbowano tu nabić w bańkę i dobrze się stało, że nie pozwolił.

 

To chyba wszystko już. Sprawa jest elementarna; ona nie wymaga długiego tłumaczenia.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 16:06
21 listopada 2017 16:11

Nasz BENDIX domagał się zamknięcia, domknąłem. Proszę, nie denerwuj się.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 16:06
21 listopada 2017 16:15

Jest nawiązanie do PAD-a. Do tego szarakomórka też coś wrzuciła. Odpowiedź że tekst nie jest o A. Dudzie jest lekko mówiąc unikiem. A. Macierewicz i A. Duda to obecnie dosyć powiązane ze sobą tematy.

Jak skomentujesz wywiad też daj znać.

zaloguj się by móc komentować

bendix @A-Tem 21 listopada 2017 16:09
21 listopada 2017 16:19

Uważasz że jego tekst że mieli dwa lata na naprawę sądów jest OK? Jestem pełen podziwu dla Twego dobrego samopoczucia.

Dobra - koniec tematu bo notka o A. Maciarewiczu.

Krzysztof wielokrotnie tłumaczył zachowania prezydenta i tyle. Jakiejś generalnej krytyki nie zauważyłem.

Może kiedyś coś było o kędrynie (nie wiem czy nie u coryllusa).

Miłego wieczoru.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 17:06

Niestety tak jak większość PiSowców minister AM rozczarowuje. Miałem nadzieję wraz z całą jego akcją w sprawie zamachu smoleńskiego, że wyłamie się ze schematów. Miał na to szansę. Niestety bieżączka i niedoczytanie, pewnie niezawinione, pamiętników kresowych ziemian, brak wiedzy, zakładam że niezawiniony, o ekonomicznym zapleczu Korfantego w czasie jego posłowania w Reichstagu, o jego bojach nie tylko z Niemcami, ale i z Piłsudczykami, sabotującymi 3 powstanie ślaskie, sktukują opłakanymi schematami również propagandowymi. Ale cóż, Lejb Fogelman przydzielił mu takie a nie inne pole na szachownicy i on ostro zasuwa, ale tylko na tym polu, jak Alicja z królową. 

Nie wątpię że wie więcej, jak pisze qwerty, niż my na podstawie papierów które miał w dłoni. I jest to wiedza niebezpieczna. Ale to też dla niego okazja do wyłamania się ze schematu. Rozumiem, że może bać się o "swoją głowę". Ale na szali są też "nasze głowy". Wszak głosowaliśmy na niego.

Z mojej strony to nie jest ostateczny osąd, bo gra toczy się dalej. Czekam czyli oczekuję na zakończenie śledztwa smoleńskiego. Czekam czyli oczekuję od niego że zmieni swoją retorykę niby wojenną i powie kiedyś, że potrzebne są nam dobre handlowe kontakty z Rosją, zaś Rosjanom życzy niskich podatków i powrotu do Kościoła Katolickiego. Oby moja niewiara, że się nie doczekam, była błędna.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 17:08

Poprawka:  Oby moja niewiara, że się doczekam, była błędna.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz @Maryla-Sztajer 21 listopada 2017 13:21
21 listopada 2017 17:14

Ja niestety, nie mogę się skupić na garniturach PAD. Tak jakoś mam. Ponadto, minki i spojrzenia naszego milusińskiego sugerują zatrudnienie nowego mistrza mowy ciała, a może nawet własny wkład w tę dziedzinę wiedzy.

Ukłony

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Wrotycz 21 listopada 2017 17:14
21 listopada 2017 17:30

:D.

Pani Agata ubiera się w moim stylu...zaraz to znajomi wyłapali....dlatego patrzę:)))

.

 

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 17:49

Mocny tekst. Dobrze napisane. Co najmniej 10 plusów, a nie jeden.

O problemach z Antonim Macierewiczem pisałem tu: http://starybelf.szkolanawigatorow.pl/czego-nie-ma-w-aneksie-do-raportu-z-likwidacji-wsi

oraz częściowo tu: http://starybelf.szkolanawigatorow.pl/refleks-szachisty-refleksem-pis

Ja do Antoniego Macierewicza mam wiele zastrzeżeń, ale dwa największe to:

1) Że wykonując uchwałę Sejmu RP z 28.05.2017 r. nie odczytał z sejmowej trybuny pełnej listy nazwisk, osób zarejestrowanych w archiwach bezpieki jako TW, zastrzegając, że osoby te mogą dochodzić swoich praw w sądach (a znając sądy z III RP, to dochodzenie czy ktoś szkodził donosami, czy nie, pewnie byłoby farsą, ale... Nikt by panu Antoniemu nie zarzucił, że nie szanował praw tych osób, których nazwiska odczytał).

2) Rozbicie Ruchu Odbudowy Polski i to na tydzień przed wyborami do parlamentu w 1997 roku.

No cóż, ja też mam słabość tylko do jednego polityka, a jest nim Jan Olszewski.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @anton 21 listopada 2017 18:18
21 listopada 2017 18:21

Już wyleciałeś stary zajobie...piąty raz...możesz próbować dalej. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @bendix 21 listopada 2017 18:24
21 listopada 2017 18:31

Wierzysz w to? Wyselekcjonowana grupa młodych oficerów z przywilejami finansowymi, które gwarantował im kto, że spytam? Stare trepy?

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski 21 listopada 2017 18:31
21 listopada 2017 18:35

Żyłem wtedy tak samo jak Ty. Jestem w stanie w wiele rzeczy uwierzyć bo widziałem różne rzeczy. O aferze rublowej słyszałeś? Pewnie nie.  Ja to osobiście widziałem.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski 21 listopada 2017 18:31
21 listopada 2017 18:36

Ruch "Wolność i Pokój" w ludowym Wojsku Polskim!

Biorąc pod uwagę, że w pewnym momencie szefem MON był wipowiec Bogdan Klich, coś może być na rzeczy....

Ale tak ogólnie to ;)

zaloguj się by móc komentować

marianna @Magazynier 21 listopada 2017 17:06
21 listopada 2017 18:38

AM nie jest żadnym PiSowcem. To ciało obce wrzucene na siłę JK. On wywodzi się z ZChNu.

ZChN to było jądro zła na prawicy. Politycy tej partii to: Niesiołowski, Łopuszański, Jurek, Goryszewski, Czarnecki, Marcinkiewicz, Piłka, Zawisza, Macierewicz.... Szemrane towarzycho roznoszące zaraze.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 18:39

I takie nieśmiałe trollactwo. Ciekawe zdjęcie naszego Prymasa, pardąs, Przewodniczącego Konferencji Episkpatu Polski, że tak powiem, "dyplomatyczne". I jeszcze ciekwaszy tytuł, który ono ilustruje. Nic nie zmyślam. Abp Gądecki po prostu budzi we mnie najlepsze uczucia, to jest człowiek który nie potrafi kłamać:

I tytuł: Polski Kościół włączy się w obchody 100-lecia niepodległości

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @marianna 21 listopada 2017 18:38
21 listopada 2017 18:41

Faktycznie, już zdążyłem zapomnieć. Pani Marianno, a jak co tam w sprawie biblioteki w Hajnówce i Wspomnień Hipolita K-M?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @marianna 21 listopada 2017 18:38
21 listopada 2017 18:42

Niech mi pani napisze co tam w Hajnówce na wewnętrzną.

zaloguj się by móc komentować

Maria235 @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 11:30
21 listopada 2017 18:49

 „Popatrz na niego. Stawia te oczy jak złodziej”. Otóż moim zdaniem Antoni Macierewicz stawia oczy jak złodziej. Od zawsze i nigdy inaczej. Nawet wtedy, gdy informował Wałęsę, że wie, że ten wie, że on wie. I wcale nie chodzi mi o tę mityczną nienawiść. Wcale nie. W oczach Macierewicza nie ma śladu nienawiści. Tam jest sama miłość. I to jest drugi powód, dla którego mu nie ufam."

Amen.

Jeszcze lepiej to widac z bliska. Fircyk. Oni wszyscy podzczas pobytow w USA sa bardzo dostepni dla "ludu", na kameralnych spotkaniach z polonija, obiadach itp. Macierewicz odslonil sie bardzo szybko. Wizerunek bohatera wykreowany przez ataki rezimowych mediow i jego nieustanna obrone przez "naszych" ( szczegolnie aktywna tutaj jest Gazeta Polska), pada po zadaniu kilku niewinnych pytan na spotkaniu w waskim gronie.

Tak sobie odbijaja ta pileczke a  slawa Ministra rosnie i rosnie, i na to przychodzi pan Prezydent i dorzuca swoje trzy grosze (ostatnio na nawet na ulicy) i jest konflikt, i nagle Minister juz nie jest szeregowym ministrem tylko kims o wiele wazniejszym, strona w sporze, tak wazna strona, ze wg tych samych mediow Jaroslaw Kaczynski musi wybierac miedzy nim a glowa panstwa.

Majstersztyk.

Co ciekawsze PAD podczas swoich wizyt w USA odznaczyl wielu "dzialaczy polonijnych" powiazanych scisle z Macierwiczem i Klubami Gazety Polskiej.Dzialaczy wystruganych na poczekaniu z niczego, przedstawicielami "prawdziwej" nowej prawicy polonijnej a  finansowaymi przez stara agenture zainstalowana w srodowiskach polonijnych  jeszcze za PRL, ktora ma sie tutaj swietnie, jest bardzo liczna i mocna, szczegolnie finansowo.

Cala nadzieja w madrosci i przenikliwosci Jaroslawa Kaczynskiego.

Przepraszam za brak polskich czcionek i za przydlugi wpis ale nie moglam sie powstrzymac, pan pisze to co ja mysle i wiecej.

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 21 listopada 2017 18:35
21 listopada 2017 18:51

Zapomniałam o Dornie który razem z AM zakładał ZChN. Same tuzy polityczne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 21 listopada 2017 18:31
21 listopada 2017 18:55

struktury tzw. wewnętrzne i grupy finansowe;- wyławianie najzdolniejszych do organizowania walk o kasę - do dyspozycji wszelkie struktury ogólnopolskie; - wg starych, sprawdzonych wzorców są to 'organizacje' z dostępem do każdego 'biznesu' a jednym z celów jest pozyskiwanię kasy za wszelka cenę [tutaj jest i bedzie i byla konkurencja międzyresortowa: kto lepszy? amber gold vs skok wołomin]; to są 'drugie' państwa w RP

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 21 listopada 2017 18:35
21 listopada 2017 18:55

Tych afer było kilkadziesiąt. Czy choć jedna znalazła właściwe rozwiązanie? Czy ktokolwiek został pociągnięty do odpowiedzialności? Czy skarb państwa został zasilony zwrotem kasy zarobionej na przekrętach?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 16:15
21 listopada 2017 18:56

Skomentowałem. Daję znać.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bendix 21 listopada 2017 18:35
21 listopada 2017 18:57

w to co się widzi od środka nikt z zewnątrz nie chce wierzyć;

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 12:41
21 listopada 2017 18:57

Masz rację. Ten rechot jest straszny. Teraz wszystko zrozumiałem. Precz z prezydentem Dupą. Od dziś murem za Macierewiczem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 16:19
21 listopada 2017 19:00

To jest naprawdę niesamowite. Z jednej strony piszesz, że "Krzysztofa czytasz w 100%", a potem się okazuje po raz klejny, że nie wiesz ani co, ani u kogo, ani kiedy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @marianna 21 listopada 2017 18:38
21 listopada 2017 19:04

No wreszcie ktoś na to zwrócił uwagę. Bardzo dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 21 listopada 2017 18:39
21 listopada 2017 19:07

Nie zrozumiałem. Co to za news? Jaki to message?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 21 listopada 2017 18:41
21 listopada 2017 19:09

Co zanczy "zdążyłerm zapomnieć"? Przecztałeś mój dzisiejszy tekst i od razu zapomniałeś? Przecież ja o tym napisałem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maria235 21 listopada 2017 18:49
21 listopada 2017 19:11

Bardzo dobry komentarz. Dobry i cenny. Proszę wpadać częściej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
21 listopada 2017 19:17

Krzysztof, Ty mówisz , że ufasz Jarosławowi (ja też). Starybelf mówi, że on ufa J. Olszewskiemu (ja też, ale Jarosława zawsze uważałem za politycznie i kadrowo sprawniejszego).

Nie wiem, czy i co jeden, czy drugi z ww. uważa na temat istnienia, czy też odpowiedzialności A. Macierewicza, albo PAD jako domniemanych "konfliktczyków" Dobrej Zmiany. Wiem jednak, że jeden z tych "konfliktczyków" jest w każdej chwili personalnie wymienialny, drugi na razie nie.

Natomiast nie kojarzę, aby Jarosław, czy J. Olszewski kiedykolwiek publicznie okazał brak osobistego zaufania dla A. Macierewicza, chociaż - jak to podliczyłeś - nieżle im brykał.

Cyrk o sądownictwo chyba się kończy; miejmy nadzieję, że w finale prezydenckie błędy zostaną merytorycznie zneutralizowane. Zatem powstaje popyt na nową inscenizację dla głodnej gawiedzi, żeby wraz z totalistami gapiła się gdzie indziej.

Czy - dla porównania - A.Macierewicz, jako obecny minister, popełnił dyskwalifikujące go błędy? Nie wydaje mi się, lecz może ja czegoś nie widzę. W porównywaniu jedno jest pewne, Macierewicz nie jest zakładnikiem służących poprzedniej ekipy. Służb raczej też nie. Domniemany konflikt ma zaś zasadniczą treść, która jest personalna w tym, że Macierewicz usiłuje odnowić kadry odpowiadające za siły zbrojne, aby siły zbrojne były jako całość bardziej odpowiedzialne.

Jakie te dotychczasowe kadry były? Myślę, że osobowo tej samej jakości, jak kadry prokuratorskie i policyjne przesłuchiwane w spr. Amber Gold.

Zauważam też (skoro jesteśmy przy wojsku), że ataki na A.Macierewicza nie dotyczą zmian w wojsku i w jego zadaniach, lecz zmian w kadrach. Czy to nie dziwne ograniczenie krytyki? O wartości obronnej decydują: wyszkolenie, wyposażenie i duma wojskowa żołnierzy, a dopiero potem generałów.

Itd, itp. To co piszę, to są wyłącznie poszlaki i to od Sasa do lasa, ale niczym innym nie dysponujemy, jeśli wprost zapytać o treść i rzędne konfliktu. Przedstawiają nam natomiast (ale nie A. Macierewicz) jakiś "obraz". Mnie to osobiście obraża bo, jeśli któryś bęcwał wysadzi Dobrą Zmianę, to Polska długo się nie pozbiera. Jarosław jest tego najpełniej świadomy.

Tu dochodzę do pointy: jeśli to "Antek" jest tym "złym", to uwierzę, gdy Jarosław, go odeśle.

zaloguj się by móc komentować


bendix @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 19:00
21 listopada 2017 19:33

"To jest naprawdę niesamowite. Z jednej strony piszesz, że "Krzysztofa czytasz w 100%", a potem się okazuje po raz klejny, że nie wiesz ani co, ani u kogo, ani kiedy."

Oczywiście Ty masz w pamięci co i kto napisał z dokładnością do słowa w ciągu paru lat.

Ps. Nic nie mam do Macierewicza. Raczej pisałem do Ciebie o Dudzie - do niego zaczynam coś mieć. A do ciebie bo Go jak to tu napisano traktujesz szczególnie wzorowo.

zaloguj się by móc komentować

bendix @marianna 21 listopada 2017 18:38
21 listopada 2017 19:34

Pominęłaś jeszcze bohatera filmu nakręconego w 6 miesięcy.

zaloguj się by móc komentować

marianna @orjan 21 listopada 2017 19:17
21 listopada 2017 19:38

Jarosław dość długo nie wpuszczał Antoniego  do ścisłego kierownictwa. Zrobił to dopiero kiedy już nie miał innego wyjścia. Może jest jednak trochę przycienki na Antosia?!

zaloguj się by móc komentować

marianna @orjan 21 listopada 2017 19:17
21 listopada 2017 19:38

Jarosław dość długo nie wpuszczał Antoniego  do ścisłego kierownictwa. Zrobił to dopiero kiedy już nie miał innego wyjścia. Może jest jednak trochę przycienki na Antosia?!

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 21 listopada 2017 19:34
21 listopada 2017 19:41

Który to bo nie kojarzę?

zaloguj się by móc komentować

bendix @marianna 21 listopada 2017 19:38
21 listopada 2017 19:41

Dlaczego nie piszesz maciarewicza?

zaloguj się by móc komentować


marianna @bendix 21 listopada 2017 19:41
21 listopada 2017 19:49

Macierewicz. Drugie jest e a nie a.  Antek jest obecnie /niestety/ moim kolegą partyjnym i prawie równolatkiem. Wystarczy? Mogę dłużej i więcej ale po co?!

zaloguj się by móc komentować

bendix @gabriel-maciejewski 21 listopada 2017 18:31
21 listopada 2017 19:51

Jeszcze jedno:

Te stare trepy zrobiły wsi. To też tylko moje fantasmagorie...

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @orjan 21 listopada 2017 19:17
21 listopada 2017 19:53

Co do Antoniego Macierewicza. Myślę, że on rozgrywa jakąś własną grę, której cel tylko on zna.

Gdyby miał czyste intencje to:

1) Powstałaby "biała księga" zaniedbań administacji Tuska w sprawie Katastrofy Smoleńskiej.

2) Naciski na Prezydenta, aby opublikował aneks z likwidacji WSI. To moim zdaniem było dość perfidne, bo jak stwierdził Jan Olszewski, kacelaria Prezydenta RP dysponowała tylko jednym egzemplarzem tegoż aneksu i Antoni Macierewicz musiał zdawać sobie sprawę z tego, że ten egzemplarz (oczywiście, gdyby zawierał komprmitujące materiały) z dużym prawdopodobieństwem został zniszczony przez ekipę Komorova. Więc, gdyby okazało się, że aneksu nie ma (moim zdamiem, aneksu już nie ma), to fakt ten uderzałby bezpośrednio w Andrzeja Dudę, że jako obejmujący władzę Prezydent, nie powiadomił (bo taki fakt nie dotarł do opinii publicznej) prokuratury o przestępstwie zniszczenia dokumentów wagi państwowej przez ekipę Komorova. Bo cóż tam jakaś "Gęsiarka" sprzedana w Desie, skoro Komorov &consortes zniszczyli aneks do raportu z likwidacji WSI.

No, ale tu powstaje pytanie - dlaczego Antoni Macierewicz nie zabezpieczył kopii roboczej raportu? Taką kopię powinien był zabezpieczyć.

3) Unieważnienie przetargu na Caracale było właściwym posunięciem. Natomiast cały czas brak jest rozpisanego przetargu na nowe śmigłowce dla Wojska Polskiego. Dlaczego? Przecież przygotowanie warunków takiego przetargu to 1-2 miesiące pracy, potem ich ogłoszenie, przyjęcie ofert i wreszcie sam przetarg, to czas operacyjny maksymalnie ok. 6 miesięcy (a tu mijają już 2 lata). 

4) Brak wypracowania spójnej wizji armii. Jak Wojsko Polskie powinno wyglądać. Tego na razie też nie widać. Tu w oczy rzuca się konflikt pomiędzy A. Macierewiczem i R. Szeremietiewem oraz W. Skrzypczakiem. Wiem, że Skrzypczak ma korzenie w PRL, a Szeremietiew lubi trepów, ale fakt faktem, że to oni jako pierwsi postulowali podział wojska na siły obrony terytorialnej (z wyszkoleniem rezerwistów na poziomie nawet do 5 mln.) i siły operacyjne w pełni uzawodowione.

Moim zdaniem 50 tysięcy wojsk OT to powinna być stale funkcjonująca struktura, a nie siły powoływane na wypadek jakichś zagrożeń. A tak widzi OT MON pod kierownictwem A. Macierewicza.

To tyle na razie.

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 21 listopada 2017 19:41
21 listopada 2017 19:53

On był z Porozumienia Centrum. Dopiero później przeszedł /i to na krótko/ do ZChN.  Nie stanowił trzonu zjednoczenia.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 19:09
21 listopada 2017 19:55

Czytałem niedokładnie. Ten akapit nieuważnie. Zresztą i tak bym zdążył zapomnieć, bo od 12 siedzę, czytam i szukam w sieci pdf o Korfantym. Wszystko mi się kasuje. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 19:07
21 listopada 2017 19:57

News w postaci grymasu delikatnego sceptycyzmu na twarzy Abp Gądeckiego w zestawieniu z tytułem.  

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 21 listopada 2017 19:57
21 listopada 2017 20:03

Ojej, arcybiskup Gądecki ma taka mimike, to raczej jego normalny wyraz twarzy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 19:09
21 listopada 2017 20:04

Aha! Bo ty napisałeś, że go usunęli z Zchn, czyli jakby jeden jedyny plus dla p. Antoniego. Ale i tak o tym zapomniałem. Za dużo dzisiaj czytactwa.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 21 listopada 2017 20:03
21 listopada 2017 20:07

Tym więcej go lubię. Czyli nie ma momentu żeby takiej minki nie miał? On tak ciągle na wszystko jakoby sceptycznie. I żaden paparazzi nie złapie go na np. tryumfalnym uśmiechu. Ok. Wierzący sceptyk, jest taki bloger. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 21 listopada 2017 19:55
21 listopada 2017 20:08

Kasuje mi się w pamięci to, co wcześniej czytałem. Muszę odświeżać.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @bendix 21 listopada 2017 19:51
21 listopada 2017 20:11

wsi zrobiła Moskwa.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 21 listopada 2017 19:17
21 listopada 2017 20:14

Moim zdaniem Macierewicz jest wyłącznie zakładnikiem swoich kompleksów. A to że Kaczyński nigdy publicznie nie wyraził w stosunku do niego jakichkolwiek pretensji, nic nie znaczy. On nie jest taki wyrywny.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 21 listopada 2017 19:33
21 listopada 2017 20:17

Nie. Nie mam. Z tego względu, że czytam tylko Gabriela. 

Gdybyś te 100 procent czytał uważnie i ze zrozumieniem, to byś wiedział, że go nie traktuję "szczególnie wzorowo". No ale możliwe, że to czytałeś i zrozumiałeś, tylko zapomniałeś, że to u mnie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 21 listopada 2017 19:55
21 listopada 2017 20:22

To nie jest akapit. To jest główna część mojego tekstu.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 21 listopada 2017 20:07
21 listopada 2017 20:22

No, taki ma uklad twarzy. W wywiadach na zywo najlepiej widac. Czasami sie usmiecha:) Bardzo go zreszta lubie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 21 listopada 2017 19:57
21 listopada 2017 20:23

No wiesz? To jest kompletnie niepoważne. Stać Cię na więcej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 20:23
21 listopada 2017 20:55

Nie dzisiaj. Ale znowu takie niepoważne to nie jest. Ironia losu. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 20:14
21 listopada 2017 21:27

Pretensji nie wyraził, a na stanowisku (MON) postawił. Jakoś trudno mi przyjąć, że musiał i ciągle musi.

Co do kompleksów, to możesz mieć rację. Ale przy takiej drodze życia jakieś formacyjne usztywnienia musiały na trwałe powstać (kompleksy brzmi dla mnie zbyt pejoratywnie). Pytanie za 110 punktów brzmi, czy one są użyteczne w jakimś strategicznym zamiarze tego, od kogo obsada stanowiska MON zależy?

Kto, jak kto, ale dla Jarosława Kaczyńskiego A. Macierewicz nie miał zadatków na niespodziankę personalną. Tutaj rozpoznanie było i jest całkowite.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @A-Tem 21 listopada 2017 16:09
21 listopada 2017 22:54

Tam się coś wcześniej działo. Odniosłam wrażenie, że  o. Tadeusz dociskal PADa, żeby pokryć jego butę wobec widzów i wyborców. To była już 37 minuta. Wcześniej metnych zagrywek PAD-a było więcej.  Pobudzenie,  przyspieszona mowa, nieco podniesiony ton. Jak będziesz oglądać,  przejrzyj się o. Detlafowi, dosłownie wciśnięty w fotel. O. Tadeusz, jako bardziej doświadczony, ratował twarz RM. Prezydent zachowywał się w stylu: - "Teraz możecie mi skoczyć." 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 20:22
21 listopada 2017 23:08

Akapit czyli paragraph, kilka, kilkanaście zdań. W twoim tekście drugi.

Kilka godzin temu dałem mój plus. Szkoda że tylko jeden. 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @Magazynier 21 listopada 2017 20:07
21 listopada 2017 23:37

No jest...

Ale ja aż tego tak nie śledzę, nie mam zdania na temat pana Antoniego ani prezydenta.

Jedyne zdanie jakie mam z tych osób znanych to jest kardynał Archidiecezji warszawskiej, bo rozmawiałem i patrzyłem Mu w oczy.

Nigdy więcej, oczy pana Antoniego to jest nic w porównaniu do tego co ja zobaczyłem.

zaloguj się by móc komentować

Maria235 @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 19:11
21 listopada 2017 23:42

Ja tu jestem codziennie.

Dzieki za wszystkie teksty.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 21 listopada 2017 20:55
22 listopada 2017 00:02

No daj spokoj. Masz zdjecie i z niego wyciągasz wnioski. Poczekaj aż ja Ci kiedyś strzelę fotkę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 21 listopada 2017 21:27
22 listopada 2017 00:04

Moim zdaniem on go wziął, bo wiedział, że jest zdeterminowany, uczciwy i nie da się kupić.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Rozalia 21 listopada 2017 22:54
22 listopada 2017 00:06

Ty masz świadomośc tego, co to znaczy Prezydent R.P.? Przez pięc lat jemu wszyscy mogą naskoczyć. A zwłaszcza tu w Polsce. Taki klimat.

zaloguj się by móc komentować

rownian @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 00:07

Artykuł jest bardzo tendencyjny.  Jesli robi Pan zestawienie działalnosci politycznej macierewicza, to niech wystarczy fakt, że gdy AM startował w róznych wyborach na pocz. lat 2000., A. Duda zapisał się do Unii Wolności. Miałem nadzieję, że to była wpadka, grzech młodosci. Ale niestety nie, to zakażenie się rozwineło.

AM działal w najtrudniejszym środowisku, i najbardziej rozbijanym przez agenturę czerwoną, tj. w środowisku chrześcijańsko-narodowym. Mierzenie jego zasług procentami w niektórych wyborach jest niepoważne. Jarosław kaczyński miał w karierze starty w przegranych wyborach. I niewiele z tego wynika. 1992 rok i lustracja to w częsci zasługa AM. Pismo Głos to AM. Sprawa Smoleńska przez kilka lat to AM z jego zespołem.

A. Duda, to sie nie uda. Rozbija dobrą zmianę. Rozbija najwazniejsze starania, tj. oslabia resorty Macierewicza i Ziobry. O A. Dudzie świadczą doradcy - Romaszewska i Zybertowicz jako główni gracze to tragedia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 21 listopada 2017 23:08
22 listopada 2017 00:08

No ale przecież o tym był mój tekst. Że Macierewicz nie jest nasz. On jest zaledwie wypożyczony.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @wierzacy-sceptyk 21 listopada 2017 23:37
22 listopada 2017 00:09

Ja oczu pana Kazimierza nie widziałem, ale wiem, o czym mówisz.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maria235 21 listopada 2017 23:42
22 listopada 2017 00:10

To jest bardzo dobra wiadomość.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 21 listopada 2017 23:43
22 listopada 2017 00:11

A cóż Ci tak ci politycy przeszkadzają? Handlarze dopalaczami są gorsi.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @rownian 22 listopada 2017 00:07
22 listopada 2017 00:16

Po pierwsze, mój tekst nie dotyczy prezydenta Dudy. Po drugie, środowisko chrześcijańsko-narodowe nie było robijane przez agenturę. Ono od początku stanowiło część agentury. Reszta Twojego komentarza jest tak niemądra, że wstyd mi się do niej odnosić.

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 00:22

Panie Krzysztofie. Nie zauważyłem tej zmiany do dziś - Kolega zapytał: co Toyah trzyma w ręku. Moja odpowiedź: kostkę rubika. Kolega: z oczami ! Weź załóż okulary !

:)

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 21 listopada 2017 21:27
22 listopada 2017 00:38

Lerpiej mieć A.M. w rządzie pod jaką taką kontrolą, niż hasającego samopas.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk 22 listopada 2017 00:17
22 listopada 2017 00:43

Miner to taki spec, który umiejętnie instaluje miny.

Najlepiej działaja takie z zapalnikiem czasowym.

zaloguj się by móc komentować


bendix @krzysztof-osiejuk 21 listopada 2017 20:17
22 listopada 2017 03:17

Przytoczyłem tu fragment Twojego wpisu do którego się nie odniosłes a tylko atakujesz mnie ad personam. Ale OK.

Fragment ten świadczy że nie jestes w swoich osądach nieomylny i gdyby nie Prezydent Andrzej Duda który na dokładkę wrednie podparł się Romaszewską to już by KRS-u dawno nie było, a gęby jak darli tak drą dalej i nic tym ruchem nie zostało pozytywnego ugrane. Jeszcze raz powtarzam NIC.

No to jeszcze raz przytoczę fragment tego fragmentu:

"On również pokazał tej naszej nieszczęsnej Europie, że zmiany, jakie  następują w Polsce, mieszczą się jak najbardziej w cywilizacyjnym standardzie i w ten sposób większości z nich zwyczajnie zamknął usta. Ale i to nie koniec. Dzięki temu wystąpieniu, Andrzej Duda zapewnił nam bardzo dobrą przyszłość. Właśnie tak. Przyszłość."

ps. I nigdy o Prezydencie Andrzeju Dudzie nie napisałem "Dupa"

zaloguj się by móc komentować

bendix @Starybelf 21 listopada 2017 20:11
22 listopada 2017 03:18

A te stare trepy (copyright by coryllus) to byli Gotlandczycy...

zaloguj się by móc komentować

bendix @marianna 21 listopada 2017 19:49
22 listopada 2017 03:25

Jest też kolegą partyjnym Krzysztofa i latami pewnie podobnie. Nie masz też pewności czy innych tutaj też nie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 22 listopada 2017 00:04
22 listopada 2017 07:13

"Moim zdaniem on go wziął, bo wiedział, że jest zdeterminowany, uczciwy i nie da się kupić."

Ja też tak przypuszczam, ale to oznaczałoby, że z A. Macierewicza skorzystałby jako z kogoś, kto będzie twierdzą; w rządzie będzie kimś o funkcji w rodzaju donżonu w zamkach średniowiecznych.

Wtedy jednak całkiem inaczej trzebaby spojrzeć na ocenę zadań w odniesieniu do wojska, w tym kadry. Czy to są zadania powierzone, o celach określonych, lub uzgodnionych z powierzającym mu mandat w MON? 

Jeśli zaś zadania nie byłyby powierzone, ani uzgodnione, to wnioski byłyby dwa: zasadniczy, że Jarosława wojsko, ani obronność nie interesują, zaś wniosek pochodny (wynikowy) odpowiadałby właśnie funkcji donżonu: "póki wojsko jest bierne, to weź Antoni i pobaw się, jak ci pasuje, ale w razie czego masz być twierdzą". 

No tak po wariacku podpowiadałaby logika, ale wynikająca z wariackiego założenia zasadniczego. Takie spekulacje małorozumkowe prowadzą do jeszcze bardziej z głupia frant wyglądającego pytania: bez względu czy uzgodnione, czy nieuzgodnione są te zadania, to przeciwko komu prezydent czepia się A. Macierewicza? Nie o co się czepia, tylko właśnie przeciwko komu.

W ten sposób małemu rozumkowi wychodzi na to, że albo mamy inscenizację, albo bunt, ale czyj? No, jeszcze jest teoretyczna trzecia możliwość, że mamy chaos, a Jarosław jest marionetką.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 22 listopada 2017 00:38
22 listopada 2017 07:22

A cóż on mógłby samopas, a nawet samopięt, bo liczebniejszej frakcji raczej by nie zgromadził? Jak skuteczne byłoby wtedy jego działanie w otoczeniu bezwzględnie mu wrogich "totalizatorów" a jednocześnie przeciw PiS?

Jego oderwanie się od współpracy i dalsza aktywność polityczna możliwe są tylko w wieży z kości słoniowej.

PS.: co ja dziś z tymi wieżami ... :)

zaloguj się by móc komentować

Shork @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 08:52

w tym przypadku mam zdanie odrębne, może z powodu zblizonej do Macierewicza jednej cechy charakteru. Otóż bardzo często mój spokój, zanętę wciągającą w pułapkę, która to zanęta objawia się pewnymi ustępstwami, pojmowany jest jako "dupowatość" i niezdecydowanie, a nie jako demonstracja siły: "Możesz sobie podskakiwać, a i tak będę górą".
Skuteczność Macierewicza jest rozłożona w czasie. Poza tym ma własne kłopoty w armii.
http://niezalezna.pl/209282-antoni-macierewicz-w-gazecie-polskiej-bunt-generalow-zlotego-funduszu
 

Bardzo chętnie widziałbym kogoś podobnego na czele Episkopatu Polski, który wyczyściłby z delegatów PZPR polski Kościół

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 22 listopada 2017 03:25
22 listopada 2017 09:03

Język mnie świerzbi ale nie dam się skusić..... Aby rozładować sytuację, przypomnę dowcip sprzed 40 lat.

Pewnego dnia sekretarka zaczęła się zwracać do swojego zwierzchnika - dyrektora per ty. Wielce zdziwiony pyta co ją do tego upoważnia. - No co, nie pamiętasz? Spaliśmy razem - odpowiada.

-My? Gdzie? Kiedy?

-Wczoraj. Na zebraniu partyjnym. Przy jednym stole.

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 22 listopada 2017 03:25
22 listopada 2017 09:09

Jeszcze dopowiem tylko że... Ja nie oceniam AM po wyglądzie, oczach czy bredniach które głosi. Ja oceniam go na podstawie wiedzy o nim i o jego otoczeniu od 27 lat. Taki traf, że wciąż, gdzieś mi się pałęta.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz @Starybelf 21 listopada 2017 17:49
22 listopada 2017 09:15

Proszę przypomnieć sobie rolę jaką odegrał tam p. bodajże Włodarczyk.

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 22 listopada 2017 03:18
22 listopada 2017 09:18

Te stare trepy już dawno poszły w biznes międzynarodowy. Są w układach ponadnarodowych i nikt im w kraju już nie podskoczy. To co nam maluczkim się prezentuje to teatr kabuki.

zaloguj się by móc komentować

bendix @marianna 22 listopada 2017 09:09
22 listopada 2017 09:19

Nigdy nie będzie dla Ciebie jasne jaką wiedzę może mieć ktoś inny :-)

ps. Ja jednak z upartością będę powtarzał że o A.M. się nie wypowiadam. Nawiązałem ewidentnie do Prezydenta Andrzeja Dudy i dziwnej "ochronie" jaką go obdarowuje nasz szacowny Gospodarz.

Przytoczyłem też fragmenty jego wpisów gdzie ewidentnie się pomylił w przewidywaniach. Tylko tyle. U mnie Pan Prezydent nie ma już takiej taryfy jak miał przed i w trakcie wyborów.

Najgorsze dla mnie jest to że może być taka sytuacja w przyszłości że będę musiał zgrzytając zębami na niego zagłosować.

A to mnie wyjątkowo irytuje.

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

marianna @bendix 22 listopada 2017 09:19
22 listopada 2017 09:44

Proszę, napisz notkę o PAD i wtedy podyskutujemy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 09:52

Luźne uwagi:

1. Istnieje pilna potrzeba napisania notki o PAD-zie. :)))

2. Antoni Macierewicz jest świetny w destrukcji.

3. Posiadł wprost doskonałą umiejętność celebrowania powierzonej pracy vide Zespól Parlamentarny ds.

4. Lewicowy Newsweek w połowie lat siedemdziesiątych zamieszczał krótkie notki o Macierewiczu w wiadomościach z Europy.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @bendix 22 listopada 2017 09:19
22 listopada 2017 10:21

"... Przytoczyłem[ś] też fragmenty jego [Krzysztofa] wpisów gdzie ewidentnie się pomylił w przewidywaniach ..."

A cóż to za "księgowa" metoda sporu w sprawie o temacie tutaj ściśle określonym, w którym fakty trzeba jednak zgadywać? 

Jesteś tyle lat na tym blogu, że wierzyć się nie chce, abyś nie znał działania kija w mrowisku :)

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Starybelf 21 listopada 2017 20:11
22 listopada 2017 10:34

to jest bardziej skomplikowane, w RP to nie tylko wsi a i wsi nie było monolitem, o innych grupach 'zawodowych' cisza?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tadman 22 listopada 2017 09:52
22 listopada 2017 10:36

istotą rozpoznania problemu jest oznaczenie kto i jakie srodowiska wyposażają figuranta w wiedzę/dane/scenariusze/...;- figurant jest jeden ale zaplecze to juz inna bajka

zaloguj się by móc komentować

orjan @tadman 22 listopada 2017 09:52
22 listopada 2017 10:44

Ad. 3  Spróbuj spojrzeć na pracę Zespołu Parlamentarnego pod tym kątem, że dowodów o wartości procesowej nigdy na nic nie będzie. Tzn. w Polsce ich nie będzie, bo być to na pewno są. Zadbał o to Tusk i jego ludzie. Gdyby się jednak w Polsce jakieś pojawiły, to tylko z ruskiej ręki i w ich interesie.

Możliwe jest więc tylko obalanie fałszywej narracji jaką Tusk i jego ludzie nam zaoferowali w oparciu o jakieś strzępy i o własne preferencje oceny. Dlatego praca ZP jest, jak określasz, umiejętnie "celebrowana".

Na jakimś jednak etapie coś wypłynie samo, niczym te lilie u Mickiewicza. Jeśli nawet samo w sobie nie będzie to kluczowy dowód jako taki, to wystarczy zespolenie nim poszlak ustalonych przez Zespół Parlamentarny. To się wydarzy. Dlatego "celebrowanie" jest właściwe.

Ad. 4 Przecież to Antoni Macierewicz był istotnym twórcą KOR, który to KOR musiał być wtedy w Europie (ich kryteriami) oceniany jako lewicowy. W końcu wyłącznie w lewo zdryfował już po wyautowaniu A. Macierewicza. Potem, już na pamięci o KOR dokonano pewnej lobotomii i na koniec (dzisiaj) KOR jest tylko historyczną atrapą legendującą lewactwo, różnych TW, itd.

 

 

     

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 22 listopada 2017 10:44
22 listopada 2017 10:47

to był komitet obrony robotnikow jako forma walk wewnątrzpartyjnych o innych obywateli RP jakoś nikt nie miał ochoty włączać się do obrony [bo i po co?]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 22 listopada 2017 10:44
22 listopada 2017 10:49

jest rok 2017 i kogo jakis tam kor obchodzi i mitologizowanie jego roli jako elementu scenografii życia społecznego w RP

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 22 listopada 2017 10:49
22 listopada 2017 10:56

Każde mitologizowanie czemuś służy, a dygresja o KOR pochodzi od Tadmana.

zaloguj się by móc komentować

bendix @orjan 22 listopada 2017 10:21
22 listopada 2017 11:05

Przecież cytowałem fragmenty notek Krzysztofa. Zobacz wszystkie moje wpisy tutaj. Chyba że nie zrozumiałem co miałes na myśli pisząc "zgadywać :-)

Kij w mrowisko już wsadziłem kilka notek wcześniej ale nie było reakcji. Wywiad Pana Prezydenta mi się wyjątkowo nie spodobał. Nie takiej klasy się po nim spodziewam. Potem drugi wybryk na ulicy. No i ten "chłystek" bo inaczej go nie widzę Ł :(

Więc oczywiście spodziewam się grubej reakcji na ten "kij" ale Prezydent nie daje mi spać spokojnie bo co do systemu prawnego w czeciej rp nie mam innego pomysłu jak zniknięcie z zakazem pracy dla wstępnych i zstępnych dożywotniej. I nie interesuje mnie że będą ofiary wśród niby niewiniątek. Moim zdaniem oni wszyscy są umoczeni po pachy.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 12:10

Skorzystaj z mojej rady i na roboczo przyjmij, że to jest najprawdopodobniej inscenizacja. I tak na razie nie masz możliwości tego, ani innego wariantu sprawdzić tak dlugo, dopóki Jarosław się nie wypowie.

Przynajmniej będziesz spał spokojniej, totalizatory niech sobie latają wokół swojego ogona, a do wyborów prezydenckich jeszcze sporo czasu.

Ja tak robię i mam święty spokój.

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 22 listopada 2017 10:44
22 listopada 2017 12:33

Sytuacja jest dynamiczna a ten spór na linii Prezydent-minister MON działa jak klasyczny polityczny schemat "dziel i rządź". Prezydent jest swego rodzaju opozycją dla rządu i biorąc pod uwagę prawdziwą opozycję kłębiącą się w kuluarach to jest to bardzo dobra sytuacja. Obaj panowie wykonują dziwaczne gesty z tym, że A. Macierewicz to jest stary wilk. Byłem na jednym spotkaniu z nim, na koniec gdy dawał autografy stałem metr od niego i gapiłem się w te oczy i nie było tam ani drgnienia jakiejś niepewności czy lęku. Tylko uśmiech i zachwycone nim panie. Pomyślałem wtedy że jak tak wyglada obca wobec nas agentura i mająca wobec nas złe zamiary to już po nas. Dlatego mam nadzieję że to tylko jakieś inne sprawy. Sytuacja na pewno będzie się rozkręcała bo dzisiaj pierwsze czytanie prezydenckiej ustawy o sądach a w sprawie "celebrowania" niedawno wypłynęło takie coś.

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/antoni-macierewicz-chwali-sie-wyjasnieniem-tragedii-smolenskiej/qzwqsqb

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @Rozalia 21 listopada 2017 22:54
22 listopada 2017 13:09

Dzięki za wskazówki. Ten wywiad Prezydenta dla TV Trwam był, co wynika m.in. z Twych słów, istotny.

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 22 listopada 2017 12:33
22 listopada 2017 14:39

Jeżeli pod określeniem "wyjaśnienie tragedii smoleńskiej" rozumieć ustalenie tragicznego postępowania ówczesnych polskich władz, to ja uważam, iż AM ma się czym pochwalić.

Mnie los jeszcze nie postawił wizawi AM, ani JK, ani PAD. Ale pani Orjanowa przelotnie spotkała Jarosława, coś mu powiedziała i opowiada, że spojrzał na nią wzrokiem tak przytomnym, że wcześniej nawet u mnie nie widziała.

No, ale potem pocałował ją w rękę (jak to on) więc możliwe, że relacja jest nieco emocjonalna.

W każdym razie wszystkich wyżej wskazanych zaliczam do tzw. "przytomniaków", że wiedzą, co robią i co na zewnątrz pokazują.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 22 listopada 2017 00:08
22 listopada 2017 14:54

Cały czas mówię tylko o twoim tekście. I po pierwszym czytaniu tyle właśnie utrwaliło mi się, że jest jakiś taki właśnie. Potem sobie odświeżyłem i doczytałem ten kluczowy akapit, jego środek i cały.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 22 listopada 2017 00:02
22 listopada 2017 15:22

Fotek rób ile chcesz, ale daj dobry tytuł. Tu jest dwa w jednym: subtelny sceptycyzm Abp Gądeckiego, no powiedzmy że taką ma mimikę, i tytuł-hasło 100-lecie niepodleglości. Oczywiście bezczelnie imputuję mu sceptycyzm względem charkateru tej niepodległości. Ale założę się że o Ks. Tokarzewskim, i jego sceptycyzmie wobec towarzystwa piłsudczykowskiego, Abp Gądecki co najmniej słyszał. Zapewne projektuję moje świeże doświadczenia z Hipolitem i Woyniłłowiczem. Ale w 1918, jak Wielkopolanie zobaczyli Ziuka na czele nowego państwa i długi cień Mendelsona za nim, to w ślad za swoim powstaniem postanowili powołać własne państwo, dosłownie.

Gądecki urodził się w Strzelnie na pograniczu Wielkopolski, a seminarium kończył w Gnieźnie pod ojcowskim okiem Wyszyńskiego, który nieufnie podchodził do piłsudczyków. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 22 listopada 2017 14:39
22 listopada 2017 15:42

Na razie to żadnych końcowych mów i ich wyników nie było więc to chwalenie się jest mocno na wyrost. Bez wyroków skazujacych i twardego więzienia dla "tragicznie postępujących ówczesnych władz" nie ma o czym mówić. To tak jak ze słynnym audytem, ogłoszenie że poprzednia władza kradła jest psu na budę jeśli nikt za nic nie odpowiada. Jeśli tak będzie "załatwiony" Smoleńsk to możemy iść na grzyby. Zapowiedzi są na początek przyszłego roku. 2018 może być ciekawy. Ostatnio politycy też trochę więcej mówią o sprzątaniu Powązek i zburzeniu Pekinu. Czekamy na decyzje i działania.

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 17:07

Hi, hi - aż się zalogowałam specjalnie, żeby coś napisać tutaj :)

Pełna zgoda z notką Krzysztofa, czyli świat się wali i idzie wojna, a na wojnie, wiadomo - prywata precz, szyki czas zwierać....
 

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 22 listopada 2017 15:42
22 listopada 2017 17:13

Co prawda, to prawda, ale do wieczora jeszcze daleko.

zaloguj się by móc komentować

orjan @eska 22 listopada 2017 17:07
22 listopada 2017 17:14

Ale na kogo ruszamy?

 

zaloguj się by móc komentować

eska @orjan 22 listopada 2017 17:14
22 listopada 2017 17:18

Raczej kto na nas ruszył...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @onyx 22 listopada 2017 15:42
22 listopada 2017 17:22

zburzenie pekinu i sprzatanie Powązek nie zalatwia podstawowej kwestii tj. rozbicia patologicznych struktur w administracji panstwa;- to jest ukierunkowywanie uwagi na duperelach

zaloguj się by móc komentować

Kociol @krzysztof-osiejuk
22 listopada 2017 18:16

Witam, 

Tez mam spostrzezenia z Am. Czestochowy. Tutaj dziala Macierewicz z Sakiewiczem, a posluguja sie ludzmi z klubow GP, choc w kazdym klubie po jednej lub dwie osoby, ale przy wsparciu Radia Maryja z Minville i wsparciu Macierewicza dostali wsparcie Am. Czestochowy.  Wyglada na to ze Macierewicz z Sakiewiczem dzialaja ze soba od dawna. 

A te uklady z Sakiewiczem to sa tutaj wyjasnione https://pis-da.blogspot.com/2013/10/szef-gazety-polskiej-uczen-macierewicza.html

To Macierewicz wyczul potrzebe chwili i wymyslil tablice smolenska a potem pomnik katynski w Am. Czestochowie (chociaz odznaczyli kogo innego za ten pomysl dla zmylenia przeciwnika) . A chodzilo przeciez o przedstawienie nam "poprawnej prawicy" (szefow Klubow GP), prawdziwych bohaterow do ktorych on przyjezdza. Szkoda tylko ze wybral ludzi ktorych wszyscy znaja z nie najlepszej strony. Dlatego az wrzalo po odznaczeniach. Nikt nie mogl zrozumiec kto tak prezydenta mogl wrobic.... Otoz , pan Kwiatkowski, ktory niby jest z prezydentem , ale tak naprawde jest z Macierewiczem i Sakiewiczem przygotowal grunt do odznaczen. 

Macierewicz jest bardzo cwany, wszedzie twierdzi ze nie ma nic wspolnego z Sakiewiczem; nawet o. Rydzyka przechytrzyl. Ale my znamy inna prawde.

Gazeta Polska rozpisuje sie jakie to dobre kontakty ma Kwiatkowski z Polonia. Otoz zadne, prosze Panstwa - ZADNE!! Kwiatkowski ma tylko kontakty z szefami klubow GP w USA, ktorzy wspolpracuja z ludzmi z dawnego systemu. Za tablice i pomnik zaplacil pan Bak - za co przyjeto go do Rady Polonijnej przy konsulacie. A pan Bak to polski bisnessmen, ktory zalozyl firme transportowa towarow z Polski w 1978 roku i 90% towarow z Polski przechodzilo przez jego, mial wylacznosc na sprowadzanie alkoholu... Chyba dalej nie musze tlumaczyc... 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kociol 22 listopada 2017 18:16
22 listopada 2017 18:38

A p. J. Kurski i telewizornia "publiczna" tworzą dla tej maskirowski  "kryszę".

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @qwerty 22 listopada 2017 10:34
22 listopada 2017 19:09

Owszem w PRL było nie tylko wsi, ale na początku RP nie tylko ja postulowałem odsunięcie od praw publicznych następujących grup:

- esbeków

- politruków wojskowych wraz z całym dobrodziejstwem wywiadu i kontrwywiadu

- etatowych pracowników PZPR.

Tyle by wystarczyło + lustracja z agentów i TW.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @Wrotycz 22 listopada 2017 09:15
22 listopada 2017 19:11

Tak wiem Wojciech Włodarczyk. Obecnie posiadacz winnicy i medalu otrzymanego od Komorova. Tylko co z tego?

zaloguj się by móc komentować

Maria235 @orjan 22 listopada 2017 07:13
22 listopada 2017 21:58

Moze np przeciwko Jaroslawowi Kaczynskiemu i Dobrej Zmianie. Moze ten konflikt miedzy PAD a Ministrem to wlasnie jest inscenizacja. Szczegolnie jego eskalacja w ostatnich dniach na to wskazuje: wypowiedzi PAD na ulicy nagrane ot przez przypadek. Jedynym skutkiem tego konfliktu, jak na razie, jest nieustanna obecnosc Ministra w mediach i rezimowych i naszych. Pierwsze go nieustannie atakuja nie bardzo wiadomo za co, drugie nieustannie bardzo zaciekle  bronia. Gdyby nie bylo tego konfliktu, tych atakow i tej obrony, nikt niewiedzialby jak bardzo konserwatywny, waleczny i nieustepliwy w walce z komunizmem i postkomunizmem jest Minister.

Przeciez oprocz szumu medialnego nie ma zadnych twardych dowodow na to ze minister jest zupelnie wyjatkowym politykiem i ze kiedykolwiek byl skuteczny w swoich dzialaniach.

To jest tylko narracja jak mowia fachowcy od tworzenia narracji. Saczona przez dlugie lata.

Wszscy pamietamy, ze kiedys tym najgorszym extermista z punktu widzenia rezimu a najwybitniejszym opozycjonista z punktu widzenia drugiej strony, byl Jacek Kuron. Dzisiaj, na szczescie, juz wiemy kim na prawde byl Jacek Kuron. Dlugo to trwalo,zanim ta wiedza zostala udostepniona nam "maluczkim", ale jednak. 

Nie trzeba tracic nadzieji.

Jezeli Minister wyleci z rzadu to bedzie jeszcze wiekszym bohaterem, ktorego znow skrzydzono, znow "ten zawistny Kaczynski krzywdzi na prawde dobrych ludzi".Minister odejdzie w chwale, nie zwlasnej woli bo on przeciez nie jest awanturnikiem i bedzie wrecz zmuszony, again, do zalozenia wlasnej partii, partii dla prawdziwych patryiotow.

Jezeli Minister nie wyleci, PAD bedzie zmuszony w przyszlosci zrobic to samo tzn zalozyc wlasne ugrupowanie politycze tzw "oboz prezydencki",  bo przeciez "on chcial sie dogadac z dobra zmiana, ktora przeciez z calego serca popiera ale ten Kaczynski i ta jego buta, zawisc itp. itd. "Oboz prezydencki"- cos co mogliby poprzec prawicowcy ale wyksztalceni, ludzie dla ktorych estetyka a wiec wyglad politykata tez, ma duze znaczenie, mowiacy po angielsku, poslugujacy sie tweeterem, jezdzacy na wakacje za granice, no po prostu nowoczesni, tak jakby troszeczke lepsi od stereotypowego prawicowca.

Nozyczki. Klasyka.

Kilka procent mozna w ten sposob urwac, traz to juz chodzi tylko o to zeby nie bylo  wiekszosci konstytucyjnej.

Wciaz, wbrew coraz licznieszym przeslankom na tak, mam nadzieje ze ta moja teoria mija sie z rzeczywistoscia, ze racje maja ci ktorzy mowia ze to PAD z Prezesem inscenizuja, oby to byla prawda. 

Tak czy inaczej cala nadzieja w madrosci i przenikliwosci Jaroslawa Kaczynskiego a on przeciez wie wszystko to co wiemy my, zgromadzeni na tym blogu i jeszcze duzo duzo wiecej.

 

   

zaloguj się by móc komentować

onyx @qwerty 22 listopada 2017 17:22
22 listopada 2017 22:03

Ja zakładam że nie da się zrobić jednego bez drugiego. Pierwsze czytanie prezydenckiego projektu za nami, pod Sejm przyszło ze sto osób z KODu i okolic.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 22 listopada 2017 00:22
23 listopada 2017 02:00

Kolega zwrócił mi uwagę na "co" ! Przepraszam. !!!

To było o obrazkach i oczach ! i awatarah ?

Tylko winny się tłumaczy. Ehhh

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maria235 22 listopada 2017 21:58
23 listopada 2017 06:39

Jeśli idzie o JK, to raczej wchodzi w grę\: "nec Hercules contra ... "

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Shork 22 listopada 2017 08:52
23 listopada 2017 06:57

Ten artykuł jest zabójczy dla tej dyskusji. Słowem: koniec dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @marianna 22 listopada 2017 09:09
23 listopada 2017 07:00

Mnie się też "pałęta"... Pytanie jak wyglądałaby sytuacja bez Niego... bez KOR, antyWSI, pogonienia "złotych generałów"?

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @bendix 22 listopada 2017 09:19
23 listopada 2017 07:04

U mnie PAD nie miał nigdy żadnej "taryfy". Facet zwący się prawnikiem i wpuszczający lisa do kurnika na telegam od Miedwiediewa o śmierci swego szefa (do dziś nie odnaleziony!), za którego bezpieczeństwo również odpowiadał to... d... nie prawnik!

A chlapnięcie o "ubeckich metoda" dyskwalifikuje go jako prezydenta (zapewne ktoś mu "doradził").

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @marianna 22 listopada 2017 09:44
23 listopada 2017 07:07

Notka raczej krótka: "krakówek" z ministranturą i członkostwo UW to stan umysłu. Reszta mało istotna.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 22 listopada 2017 10:34
23 listopada 2017 07:08

A i wieś wsi niepodobna. Wystarczy porównać tę mazowiecką, z tą podhalańską...

zaloguj się by móc komentować


marek-natusiewicz @qwerty 22 listopada 2017 10:49
23 listopada 2017 07:12

Najlepiej wykreślić z życiorysu PRL? Już taki jeden Tadziu odkreślał "grubą kreską". No i właśnie dlatego jesteśmy pod kreską o czym tutaj http://niezalezna.pl/209282-antoni-macierewicz-w-gazecie-polskiej-bunt-generalow-zlotego-funduszu

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @onyx 22 listopada 2017 12:33
23 listopada 2017 07:15

Cytowanie  "njusów" z onetu jest wysoce niestosowne na tych "łamach". I koniec.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @onyx 22 listopada 2017 15:42
23 listopada 2017 07:18

W polityce nie ma wyroków, a jedynie infamia. I dlatego jest problem z Borem-Komorowskim - kim był? politykiem czy dowódcą wojskowym? Bo jeśli tym drugim to...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 07:12
23 listopada 2017 08:14

czytuj dalej swoje ulubione lektury i naprawiaj prl;- koryguj linie partii i oczekuj komunizmy juz jutro - bo nadejdzie tylko zwycięży jedynie słuszna linia;- jeszcze jedno plenum, jeszcze jeden wykryty 'złoty fundusz' i jeszcze niejdna pierdoła do epatowania frajerow, ktorzy juz nic nie maja tylko wizje rozpamiętywania przeszłości - no bo wszystkiemu winni [temu, ze nie jeździmy bentlejami] są: i ci i tamci a na końcu jak zawsze żydzi;- rozumu dobry człowieku poszukaj

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 07:08
23 listopada 2017 08:16

a czy Ty widziałeś kiedykolwiek żołnierza WSI? oficera? masz wiedzę jak sa wyszkolenim jak rozumują, jak działają, jak są organizowani, ..? gówno wiesz i gównem epatujesz

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 07:07
23 listopada 2017 08:16

a co Ty wiesz o Krakowie o jego środowiskach? z lektury GazWyb?

zaloguj się by móc komentować


marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:16
23 listopada 2017 08:19

A g... Cię to obchodzi...

zaloguj się by móc komentować


qwerty @onyx 22 listopada 2017 22:03
23 listopada 2017 08:22

problem polega nie na kolejnych ścieżkach [mniej lub bardziej realnych] absorbowania SN RP skargami kasacyjnymi lecz problem tkwi w patologi na najniższych szczeblach wymspr oraz w lokalnych gansterskich srodowiskach [prawnicy wszelkiej maści łączcie się w: kradzieżach, wyludzeniach, handlu wyrokami, etc]; -jednym ze środkow byłoby powołanie sędziow śledczych podległych Ministrowi Sprawiedliwości i tylko wobec nich stosowanie pojęcia nieusuwalności z urzędu np. przez 15 lat, cala reszta sędzów tylko z czasową normą nieusuwalności np. 5 lat;- i to zalatwia sparwę zaisnienia realnych sankcji wobec patologii w sądownictwie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 08:19
23 listopada 2017 08:24

a gdzież Ty mogłeś szukać? poczytaj sobie: 'Medyczne haki WSI' i bądź uprzejmy nie opowiadać bzdur i odpiwiedz sobie na pytanie: kto to ten niby wysokiej rangi oficer WSI i kim jest

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 08:19
23 listopada 2017 08:25

pisz bajki dla naiwnych frajerów, kiedyś w komenttarzu podałem adresy mailowe do gen.MDukaczewskiego, napisz do niego to ci wyjaśni wiele spraw

zaloguj się by móc komentować


qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 07:18
23 listopada 2017 08:27

a czy Ty znasz BKomorowskiego, jego środowisko, jego cechy psychologiczne, ...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:24
23 listopada 2017 08:33

Czytaj ze zrozumieniem, a nie domyślaj się.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:25
23 listopada 2017 08:34

Widać to Twój znajomy. Ja mam innych...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:26
23 listopada 2017 08:36

To było zgaje się tak: "Życie na gorąco"... - redaktor Maj – kreowany na „polskiego Jamesa Bonda”. I tę "temperaturę" czuć! Znahdź sobie innego "chłopca do bicia"...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:27
23 listopada 2017 08:37

Czytaj ze zrozumieniem... Złość zaślepia.

zaloguj się by móc komentować



marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:37
23 listopada 2017 08:57

Na pewno wiecej niz jest tam napisane...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 08:53
23 listopada 2017 09:00

Stare nawyki biorą górę ?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 08:57
23 listopada 2017 09:01

no to podaj daty urodzenia wszystkich, ktorzy w tekście występują [Nisztora i Misiaka też]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 09:00
23 listopada 2017 09:03

dawno się tak nie uśmiałem, jesteś the best

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 09:01
23 listopada 2017 09:09

Nic nie rozumiesz. Detale zabijają świeżosć umysłu... Ale jak się jest "zawodowcem" to sie pamięta byle szczegół.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 09:03
23 listopada 2017 09:10

Od 1972 roku to wiem. Coś mówi Ci ta data ?

zaloguj się by móc komentować


marek-natusiewicz @qwerty 23 listopada 2017 09:12
23 listopada 2017 09:19

Zapewne Twój... Beznadziejny jesteś.

zaloguj się by móc komentować

onyx @marek-natusiewicz 23 listopada 2017 07:15
23 listopada 2017 11:20

Acha, za to niusy z niezaleznej na której Targalski cenzurował Coryllusa są ok tak? Wiesz Pan gdzie takie dobre rady można sobie wetknąć?

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @onyx 23 listopada 2017 11:20
23 listopada 2017 11:41

To onet ma tutaj wzięcie i poważanie?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować