-

krzysztof-osiejuk : To ja

Czy Ojciec Dyrektor odbierze Antoniemu Macierewiczowi złoty kluczyk?

Premier Morawiecki przedstawił skład nowego rządu, jak najbardziej z Antonim Macierewiczem na pierwszym planie, a ja, ile razy mnie ktoś pyta, jak mi się podobają moje talenty profetyczne, odpowiadam niezmiennie, że choć rzeczywiście bardzo liczyłem na to, że Macierewicz da nam od siebie choć na pewien czas odsapnąć, a tu się okazuje, że przynajmniej jeszcze nie teraz, to wcale nie czuje się ze sobą tak całkiem najgorzej. Przede wszystkim może dlatego, że, jak się okazuje, nie ja jeden kompletnie nie przewidziałem tego, co nam przyniesie ta niby „rekonstrukcja”, ale też zachowuję ów pełny spokój dzieki świadomości, że to co się wczoraj stało, może jeszcze bardziej niż się mogłem spodziewać, wskazuje na to, że dziś głównym problemem Jarosława Kaczyńskiego jest właśnie nie rzekoma potrzeba przyśpieszenia ekonomicznego, lub konieczność poprawienia naszej pozycji w Brukseli, czy wreszcie przygotowanie Mateusza Morawieckiego na swego następcę, lecz właśnie Antoni Macierewicz i pozycja, jaką on w ostatnich latach uzyskał, a która dała mu taką siłę, że zdecydował się wypowiedzieć wojnę już nie tylko samemu prezydentowi, ale i prezesowi Kaczyńskiemu. Jak mówię, Macierewicz pozostał na swoim stanowisku i moim zdaniem nie jest to wiadomość dobra. Z jednej strony, to co się stało tylko niepotrzebnie przedłuża kryzys, a z drugiej, przez fakt, że tym samym niemożliwe okazały się jakiekolwiek zmiany w rządzie, poza wyrzuceniem Beaty Szydło, powoduje, że Prawo i Sprawiedliwość znalazło się w sytuacji jednoznacznie dla partii kompromitującej.

      Wszyscy mieliśmy okazję przez wiele dni, a tak naprawdę może i miesięcy, odbierać mniej lub bardziej sensacyjne wiadomości na temat zbliżającej się rekonstrukcji rządu, następnie słuchać pożegnalnego przemówienia w Sejmie premier Szydło, potem oglądać kolejne uroczystości w Pałacu Prezydenckim, a wszystko to przy akompaniamencie najczęściej kompletnie sprzecznych ze sobą opinii ze strony zarówno politycznych komentatorów, jak i samych polityków, na temat tego, co to się tak naprawdę w Polsce dzieje, w jakim celu i z jaką perspektywą, a wszystko po to, by na samym końcu przeżyć to straszne upokorzenie pod tytułem „Prezydent odbiera ślubowanie od nowych ministrów”. A mówiąc o upokorzeniu, nie mam na myśli ani premier Szydło, ani nowego premiera Morawieckiego, ani Prezydenta, ani starych-nowych ministrów, ani w ogóle całego tego towarzystwa. Oni, nawet jeśli przyszło się im nieco zarumienic, to jak zawsze, świetnie sobie poradzą. A najlepiej o tym świadczyć może choćby fakt, że nawet Mariusz Kamiński, składając ślubowanie, bez mrugnięcia okiem powiedział: „Tak mi dopomóż Bóg”. Upokorzeni zostaliśmy natomiast my wszyscy, najpierw w takim napięciu czekający na to co się ma wydarzyć, a następnie przeżywający każdą kolejną minutę owej szopki, w poczuciu, że jesteśmy traktowani jak ostatnie szmaty, a nie jak, było nie było, wyborcy.

      Doszło ostatecznie do zapowiadanego to tu to tam „trzęsienia ziemi”… a na samym końcu okazało się, że wszystko się ograniczyło do tego, że wyleciała ze stanowiska niezwykle popularna, zasłużona i doprawdy Bogu ducha winna pani premier. I nikt z nich nie uznał za stosowne spojrzeć nam w oczy i odpowiedzieć, dlaczego tak, w związku z czym i za co. Jakiś mądrala z Platformy Obywatelskiej, czy może z Nowoczesnej gdzieś tam powiedział, że cała owa zmiana premiera jest skierowana przeciwko prezydentowi Dudzie, a widać to było rzekomo po jego twarzy, kiedy żegnał odchodzącą Szydło. A ja, owszem, widziałem jak bardzo Prezydent był strapiony – swoją drogą, ciekawe, że tam wszyscy robili wrażenie strapionych – tyle że ani przez chwilę nie ulegało dla mnie wątpliwości, że owo strapienie jest spowodowane świadomością, że to on tak naprawdę stoi za tym odwołaniem. On oczywiście nie chciał odwołania Szydło. Jedynie miał dość Macierewicza, no ale kiedy się okazało, że się nie udało, zrobiło mu się zwyczajnie głupio. No ale mamy tego naszego prezydenta i jest właśnie bardzo dobry moment, by powiedzieć o nim parę dobrych słów. Otóż podczas tej ponurej maskarady w Pałacu na Krakowskim Przedmieściu odniosłem wrażenie, że to właśnie Prezydent jako jedyny zachował się tak jak trzeba. To on jako jedyny uznał, że i nam należy się parę słów wyjasnienia. Jeśli ktoś ma okazję, zachęcam do tego, by uważnie wysłuchał, lub przeczytał raz jeszcze jego wczorajsze wystąpienie. Proszę zwrócić uwagę, że on tam właściwie całkiem jednoznacznie oświadcza, że to co się dzieje jest wprawdzie wydarzeniem niezwykle ważnym w historii Polski, niemniej stanowi jedynie początek czegoś znacznie ważniejszego, a ja rozumiem to tak, że on ma na myśli ostateczne odsunięcie od wszelkich wpływów prawdziwego złego ducha obecnej władzy. I tu przepraszam bardzo wszystkich czytelników, na czele z moim drogim kolegą Coryllusem, że wcale nie mam na myśli Mateusza Morawieckiego, ale jak najbardziej Antoniego Macierewicza. Ta żenada, z którą mieliśmy do czynienia wczoraj, ten wstyd i prawdopodobnie nieunikniony, i bardzo poważny, kryzys zaufania dla Prawa i Sprawiedliwości, ale też idealnie suche stopy z jakimi z tego zamieszania póki co wychodzi Macierewicz, pokazują bardzo wyraźnie, że ja tu mam jeszcze bardziej rację niż jeszcze parę dni temu. Żeby w pozornie idealniej politycznie sytuacji wpędzić swój życiowy wręcz projekt w tak ciężkie kłopoty, trzeba być albo idiotą, albo być do tego zmuszonym. Mam nadzieję, że Mateusz Morawiecki, z solidnym wsparciem ze strony Prezesa, sobie z tym poradzi. Najwidoczniej Beata Szydło nie miała wystarczającej siły. Ci może jednak dadzą radę.

      I już na sam koniec mam dla wszystkich moim zdaniem interesującą propozycję. Jak wiemy, tuż po tym, jak Prezes nominował go na stanowisko premiera, Morawiecki pierwsze swoje kroki skierował do nie do "Rzeczpospolitej", nie do Karnowskich, nie do wreszcie Kurskiego z Rachoniem, ale do Telewizji Trwam, by wziąć udział w „Rozmowach Niedokończonych”. Przyglądajmy się uważnie, w jaki sposób w najbliższym czasie będzie traktował Antoniego Macierewicza ojciec Rydzyk.

 

 

Zapraszam jak zawsze do księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl, gdzie niezmiennie są do kupienia moje książki.  



tagi: prawo i sprawiedliwość  andrzej duda  antoni macierewicz  mateusz morawiecki 

krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 10:37
98     5500    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 10:52

Też mam nadzieję:). Jak żyć bez niej

.

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 10:55

Być może ten link rzuci nieco światła na omawianą kwestię. 
http://forsal.pl/gospodarka/polityka/artykuly/1091200,macierewicz-zostal-w-rzadzie-morawieckiego-to-gest-w-strone-prezydenta-dudy.html
 

W ogóle przydałaby nam się znajomość reguł wg. których funkcjonuje czy pałac prezydenckich czy rada ministrów. Wczoraj pan Józef Orzeł powiedział, że jak premier zamianuje ministra to praktycznie nie żadnego wpływu na niego. Musi zwoływać posiedzienie rządy i przez głosowanie go zobowiązywać.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @mniszysko 12 grudnia 2017 10:55
12 grudnia 2017 11:12

To po co było urządzać cały ten cyrk i wyrzucać Szydło?  Przepraszam bardzo ale to się nie klei kupy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @mniszysko 12 grudnia 2017 10:55
12 grudnia 2017 11:23

Przeczytałem do końca zalogowany przez Ojca tekst i jestem porażony jego intelektualną mocą. Rozumiem ze służby Macierewicza oficjalnie ogłosiły,  że gen.  Kraszewski to ruski szpieg i to był taki gest pod adresem Prezydenta. Teraz Duda odwoła się do Kamińskiego, ten poinformuje opinię puliczną, że Macierewicz i jego ludzie to banda idiotów i wszyscy przybiją piątki i pójdą do Turka na kababa. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 11:12
12 grudnia 2017 11:46

Nie wiem. Ja tylko zapodałem link, który inaczej interpretuje minione wydarzenia w nadziei, że inni "rozgryzą" ukryte za nim treści. Szczerze powiedziawszy o wiele bardziej interesuje mnie dlaczego Pani Beata Szydło została w tym rządzie. Nie wygląda mi na osobę, która zadowala się nagrodą pocieszenia.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 11:23
12 grudnia 2017 11:49

Do turka na kebab to może nie, ale do restauracji, gdzie usługują "dyskretni" kelnerzy to chyba szybciej ...  ;-)

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 11:23
12 grudnia 2017 11:56

Prezydent był tak strapiony, że aż musiał odreagować na gali Polsatu gdzie zrobił sonie taki PR przy którym goły zadek artystki Dody to niewinne igraszki :( 

Co do A. Macierewicza to taki wpis K. Wyszkowskiego się pojawił:

https://twitter.com/KWyszkowski/status/940267958105985026

Ma to sens patrząc od strony Premiera Morawieckiego bo to miał być jego dzień. Kolejna rekonstrukcja w styczniu. Wymiana Premiera musi być z tym całym "cyrkiem" bo rząd to zaklad pracy chronionej Konstytucją. Wychodzi na to, że A. Macierewicz nie był jednak jakimś ultra priorytetem a "wartością dodaną". Cel i potrzeba zmiany są przed nami ukryte. Wygląda to bardzo słabo ale już za poprzedniego rządu PiS nie takie rzeczy widzieliśmy. Inaczej widać nie potrafią a PR robiony cepem na klepisku w przerwach pogryzany kawałkami pieroga. PiS wygrał wybory na kolejną kadencję, z tym że u nich kadencje są dwuletnie ;) Nawet opozycji już ręce opadły a resztki z KOD za chwilę policja będzie zwijać z ulicy jak pospolitych przestępców.

zaloguj się by móc komentować

chlor @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 12:02

Może plany wymiany rządu były początkowo głębsze, ale w końcu okazało się że można wywalić tylko panią Szydło, bo inni mają poparcie ludzi i środowisk wpływowych, a ona tylko społeczne, czyli nieistotne. To że być może lubi ją również Prezes czy Prezydent okazuje się za słabe.

Np. Gliński jest nie do ruszenia, bo ma przyjaciół wszędzie za obfite finansowanie szkodliwej dla Polski działalności kulturowej różnych wariatów internacjonalistycznych.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 12 grudnia 2017 12:02
12 grudnia 2017 12:28

A może zwyczajnie trzeba ją zachować do innych celów?

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 12:41

Nie wierzę w to,  że trzeba takich szopek żeby odwołać Macierewicza. To mi wygląda na grę przeciwko Dudzie. Zaczęliśmy rekonstrukcję, a teraz czekamy aż Prezydent podpisze ustawy sądowe. Jak Duda je podpisze zrobią mu kuku i wcale nie odwołają Antoniego. W tle będzie tekst, że poświęciliśmy dla dobrych ustaw jeszcze lepszą Panią Premier. Duda już to przeczuwa. Piloci boeingów już ładują bomby na pokład. Stąd taka cisza. Jak padnie sygnał to zacznie się nalot dywanowy na Dudę. Stąd taka zważona atmosfera wczoraj.  Ot takie mam profetyczne wizje kretowiska. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 12 grudnia 2017 12:28
12 grudnia 2017 12:43

To by znaczyło, że rząd ma zamiar podjąć bardzo nieprzyjemne dla społeczeństwa decyzje, zaś pani Szydło będzie potrzebna dopiero w kampanii wyborczej.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @chlor 12 grudnia 2017 12:02
12 grudnia 2017 12:49

tak jakoś mi się skojarzyło:

"Pierwszym objawem i źródłem rozkładu moralnego społeczeństw jest liberalistyczne zacieranie się różnicy między "swobodą przekonań" a zbrodnią. Społeczeństwo w którym wierność państwu może być uważana nie za obowiązek
ale za dobrowolne "przekonanie polityczne" jednostki, nie potrafi obronić się ani utrzymać samodzielnego bytu."

(cytata z 1926 roku - fragmencik tekstu znanego polskiego publicysty i pisarza)

zaloguj się by móc komentować

bendix @chlor 12 grudnia 2017 12:02
12 grudnia 2017 12:50

NIestety. Gliński to kosmos :(

zaloguj się by móc komentować

betacool @bendix 12 grudnia 2017 12:47
12 grudnia 2017 12:51

Pierwsza bombka. Boeingi już kołują. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 12 grudnia 2017 12:43
12 grudnia 2017 12:53

Niekoniecznie. Wystarczy, żeby nie obciążyły jej wybory samorządowe. A kampania do nich właśnie z hukiem ruszyła (ustawa kopciuchowa, handel alkoholem, zmiany w opłatach za energię, itp.)

zaloguj się by móc komentować

bendix @betacool 12 grudnia 2017 12:51
12 grudnia 2017 12:53

Mógł się udać do schronu przeciwlotniczego a nie pradować po ulicach w czasie nalotu.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Grzeralts 12 grudnia 2017 12:53
12 grudnia 2017 13:11

Niestety "oni" nie rozumieją tego, że o wynikach wyborów samorządowych decydują sympatie partyjne, bo ludnosć w większości nie zna ani nie interesuje się lokalnymi kandydatami.

Albo rozumieją, ale godzą się na straty.

zaloguj się by móc komentować

betacool @bendix 12 grudnia 2017 12:53
12 grudnia 2017 13:18

Idzie tam, gdzie go zapraszają. Torunia długo nie odwiedzi. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 12 grudnia 2017 11:56
12 grudnia 2017 13:30

Naprawdę? To było jeszcze gorsze niż dupa Dody? Ciekawe co będzie, jak on pójdzie na jubileusz Telewizji Republika.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 13:31

Ja tu pójdę "pod prąd". Moim bowiem zdaniem, medialni rzeczoznawcy narobili wokół tyle hałasu, że zupełnie niezrozumiałe jest, dlaczego oni wszyscy i każdy z osobna sami oszukali się. Nikt nie trafił swoimi przepowiedniami w to, co sie wydarzyło.

Ale, przepraszam bardzo, czy to po raz pierwszy obserwujemy politykę w wykonaniu PJK? Może był już czas czegoś nauczyć się. Zwłaszcza tego, że jego cel ulokowany jest wyżej, niż czyjeś ambicje personalne o indywidualnych interesach nie wspominając.

Z naszej pozycji patrząc, mamy do PJK zaufanie, albo nie. Jeśli je mamy, to poczekajmy na rezultaty.

Przede wszystkim zbyt łatwo obserwatorzy zgodzili się na określenie "rekonstrukcja". Ono byłoby usprawiedliwione, gdyby PiS zmieniał cel swojego uczestnictwa w polityce. Skoro takiej zmiany nikt nawet nie zakładał, to właściwym okresleniem byłoby "przegrupowanie", aby nadać nowy początek, bo coś się "zawiesiło".

Chronologicznie patrząc, zawiesiło się prezydenckimi wetami i związanymi, a nawet wyraźnie deklarowanymi przez PAD żądaniami "przegrupowania" jego pozycji i powiększenia uprawnień. Te żądania zgłosił najwyraźniej bez uzgodnienia i właśnie stąd powstał kryzys. Czy PAD ma rację? To nie ma znaczenia, skoro miałby mieć rację bez uzgodnienia. Polityka jest grą grupową; drużynową.

To PAD, moim zdaniem, spowodował potrzebę "przegrupowania" PBS, bo spowodował potrzebę podkreślenia niezależności rządu oraz Sejmu wobec właśnie prezydenta. Powiedzenie, że prezydent ma własny mandat należy bowiem rozumieć szerzej: ma mandat własny, ale mandat inny, a zwłaszcza odrębny. Dlatego ani rząd jemu, ani on rządowi nie powinien grzebać w kompetencjach. Jednak PAD podjął akcję (weta) przeciwko naraz dwóm władzom spośród tzw. "trójwładzy" a jeszcze uzasadnił to koniecznością "przegrupowania" uprawnień konstytucyjnych. Na kogo więc PAD liczył? Na sądownictwo? A może na Beatę Szydło?

Liczył, nie liczył, najwyraźniej PBS nie była w stanie tupnąć nogą: "tu jest moje władztwo". Npwy premier PMM z pewnością to potrafi i dlatego jest nowym premierem. Teraz mamy więc PMM, ale wcale nie porzuciliśmy PBS dlatego gadanie o jej "upokorzeniu" nie ma pokrycia innego jak może tylko emocje niższe, niż ona sama. Jednoczesnie kulturalnie zaproponowano PAD amnestię. W tym miejscu wypadałoby od komentatorów oczekiwać zrozumienia już od dawna, że PJK nigdy w polityce nie działał jak cham, ani jak Tusk.

Przegrupowanie w kierunku PMM jest prawdopodobnie konieczne także dlatego, że on ma wieksze predyspozycje do powstrzymania podjazdowej wojenki poszczególnych ministrów o obsady różnych spółek i instytucji. Ty potrzebny jest właśnie samiec alfa o takich umiejętnościach korporacyjnych.

Dlaczego to jest istotne? Ano dlatego, bo opozycji udała sie właściwie tylko jedna antypisowska kampania dotycząca p. Misiewicza. Know how już mają a skrupulatne wkręcania kolejnych ofiar rozpoczną się jakoś na rok przed wyborami parlamentarnymi. Chodzi o tzw. "tajming" z kulminacją w dzień wyborów. Teraz jest ostatnia szansa wyjąć te szanse z rąk opozycji. Także dlatego mamy PMM.

Ale mamy też PBS, a już wiemy, że koło toczy się w obu kierunkach, zatem w rządzie umieszczona jest gotowa alternatywa personalna zdolna objąć przywództwo w "piec minut". PJK jest bowiem zwolennikiem rozwiązań bezpiecznych.

Spójrzcie z powyżej zarysowanego (stereo) punktu widzenia i dajcie sobie spokój z "Antonim", cechami PMM, czy lamentami po PBS, bo to wszystko jest skomponowane razem.

Opozycja jeszcze nigdy nie miała tak źle i nie pomagajmy jej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @chlor 12 grudnia 2017 12:02
12 grudnia 2017 13:32

Możliwe, że tylko ją się dało ruszyć, tyle że po co?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 12 grudnia 2017 12:28
12 grudnia 2017 13:33

Nie ma innych celów. My pewnie byśmy bardzo tego chcieli, ale innych celów zwyczajnie nie ma.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 12 grudnia 2017 12:41
12 grudnia 2017 13:35

Na ustawach sądowych możliwości Dudy się nie kończą. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 12:47
12 grudnia 2017 13:37

Jeśli to wszystko, to ja nie uważam, że możemy mówić o żartach ze Smoleńska.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 12:50
12 grudnia 2017 13:38

Gliński to kosmos, ale Morawieckiemu nie dorównuje, prawda?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 12 grudnia 2017 13:18
12 grudnia 2017 13:39

O co zakład, że odwiedzi?

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:35
12 grudnia 2017 13:43

I to nie jest wesołe. To jest przerażające jeżeli masz rację.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:37
12 grudnia 2017 13:45

Nie chodzi o żarty ze smoleńska. Potraktuj to szerzej. Ja już Ci pisałem wcześniej że nie mam już pełnego zaufania do Prezydenta.

Mamy drugą falę hucpy na ulicy a już mogło być pozamiatane. Pani Premier też ładnie nie potraktował za kampanię wyborczą.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 12 grudnia 2017 13:31
12 grudnia 2017 13:46

To co piszesz jest bardzo ciekawe. Trochę wczoraj o tym rozmawiałem z Kozikiem. Co do Macierewicza, będę się upierał, ale oczywiście, dzięki.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 13:43
12 grudnia 2017 13:48

Jesli założyć, że on też jest Żydem, to masz rację. Przerażające.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:38
12 grudnia 2017 13:49

Morawiecki ma u mnie 0% zaufania. Gliński ma -100%. Wiele tu już napisano o Glińskim więc nie będę się produkował.

Jak bym miał jeden "strzał" w grze o rząd - to bym go nim obdzielił. Nie nikogo innego tylko jego.

ps. Co do biegającego PMM w wieku 13 lat to mnie śmiech pusty ogarnia. Pamiętam to dokładnie. Z gumek do ścierania mógł stempelki wycinać i stemplować windy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 13:45
12 grudnia 2017 13:49

Z zalinkowanego przez Ciebie tekstu wynika, że chodzi tylko o to. Jeśli nie, to trzeba było mi tego nie wrzucać. A to, że Ty nie masz zaufania do Prezydenta nie obliguje mnie do niczego.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:48
12 grudnia 2017 13:51

"Jesli założyć, że on też jest Żydem, to masz rację. Przerażające."

Możes mi jaśniej powiedzieć co to miało dokładnie znaczyć?

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:39
12 grudnia 2017 13:54

Na frasunek dobry trunek. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:49
12 grudnia 2017 13:54

Oczywiście że Cię do niczego nawet nie miało obligować. Płacz był o tyłek dody to jest następny "event".

Wrzuciłem info bez komentarza więc o co Ci chodzi? To tylko news.

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 12 grudnia 2017 13:38
12 grudnia 2017 14:05

No wiesz, sprowadzanie kwalifikacji człowieka do obgryzania pierożków? Tego bym nawet Tuskowi nie zrobił. Takie recenzje uchybiają recenzentowi, a nie recenzowanemu.

W Twoich okolicach pewnie miałeś też szansę zapoznać się z zasadą w byznesie, że mało co jest tym, na co wygląda a jeszcze czymś innym jest opowiadanie o faktach.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 13:49
12 grudnia 2017 14:05

Gliński ma u Ciebie 100 procent zaufania? Nie bardzo rozumiem.

Co do Morawieckiego w wieku 13 lat, nie mam żadnej wiedzy, a tekstu Igora Janke nie czytałem i czytać nie będę, więc nawet nie wiem, o co chodzi z tymi pierogami.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:30
12 grudnia 2017 14:05

W Republice raczej nikt nie będzie rżał z Prezesa i Smoleńska a także nie będzie oligarchy do wspólnych fotek. Choć oczywiście mogą zaskoczyć czymś innym. Ludzie już zapomnieli o dodzinym odwłoku, na jeden niefart każdy machnie ręką. Sytuacja po prostu rozłazi się w szwach i wygląda to tak że na własne życzenie. M. Morawiecki wygląda na twardego walczaka, miejmy nadzieję że ogarnie ten chwilowy chaos.

zaloguj się by móc komentować


orjan @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:46
12 grudnia 2017 14:08

Jeżeli PMM rzeczywiście jest patriotą, to Macierewicz zostanie. W polityce patriotyzmu najbardziej chodzi o pasję. Akurat Ty wiesz najlepiej :)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @onyx 12 grudnia 2017 14:05
12 grudnia 2017 14:09

Mamy nadzieję...przynajmniej niektórzy:).

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 13:54
12 grudnia 2017 14:10

Ja na jego miejscu zarówno do Bembenka, jak i do Solorza wysłał Kędrynę. Natomiast z tego co słyszę, problem dotyczył szyderstw ze Smoleńska. To co pokazuje Niezależna to gówno nie szyderstwa.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 14:05
12 grudnia 2017 14:10

Tam był "-" (minus)

Ja tekstu też nie czytałem. Znam z relacji tutaj na Szkole. Z pierogami też znam z komentarzy. Na S24 nie wchodzę bo tak sobie kiedyś postanowiłem i się tego trzymam.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 12 grudnia 2017 14:05
12 grudnia 2017 14:12

Ocvzywiście, że ich stać na wiele. I nawet jeśli nam się wydaje, że oni nas już zaskoczyc nie potrafią, to osobiście uważam, że potrafią.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 12 grudnia 2017 14:08
12 grudnia 2017 14:14

Ja u Macierewicza żadnej pasji nie widzę. Widzę co innego, ale to jest inny temat.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 14:10
12 grudnia 2017 14:24

A tak już na marginesie, czy jest ktoś, komu ufasz? Można prosić o jedno nazwisko?

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 14:14
12 grudnia 2017 14:34

Mam takie wrażenie, że jego pasja skierowana jest na obronność, a dopiero potem na wojsko, a tam przede wszystkim i konsekwentnie na potrzebę odbudowania dumy wojskowej, a właśnie ona jest czynnikiem spinającym całą resztę potrzeb obronności.

Tego dotychczas żaden z jego poprzedników nawet nie proponował. Wojsko było żerowiskiem dla różnych szakali i karakali.

Nie bardzo natomiast potrafię podać, w czym na stanowisku MON zdążył już zawieść. Może czegoś nie widzę.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 14:37

Zaufanie jest u mnie stopniowalne. Ale jest kilka nazwisk ze 100%. Nie znaczy to że nie zmieniam poglądów. Prezydent miał u mnie wysoko w kredycie. Weta i jego otoczenie mnie ustawiło do pionu. Uwielbiam pasjami tego na Ł.

zaloguj się by móc komentować

bendix @orjan 12 grudnia 2017 14:34
12 grudnia 2017 14:42

Zgadzam się z Twoimi wpisami. Albo masz rację albo są najbliższe tejże.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:33
12 grudnia 2017 14:54

Są. A w zasadzie jest jeden. Prezesowanie PiS.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @valser 12 grudnia 2017 14:51
12 grudnia 2017 15:00

Nie sadzę...raczej Jankego im podsunięto... Może złudzenia po ksiązce ZAWODNIK...

Jestem jakoś tam z SW.... nikt nie był zadowolony z TWIERDZY.....wszyscy wkurzeni....Jankem...

Kornel M. oczami świecił przed ludźmi.... może sobie nie zdawał sprawy z perspektyw.

Na spotkaniu prezentującym Twierdzę na Politechnice Wrocławskiej bardzo to było mocno widoczne...

.

MM powinien dobrze szczelić gościa

.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @bendix 12 grudnia 2017 14:42
12 grudnia 2017 15:00

Nie wiem, czy mam rację, bo - prawdę mówiąc - przekazałem swoje spekulacje. Tyle, że starałem sie spojrzeć z innego punktu widzenia. Takiego, który dawałby sens, że cała akcja nie była chaotyczna, lecz dobrze zorganizowana i dopilnowana a przede wszystkim konieczna wobec rozwoju sytuacji.

Co było jej celem i czy został osiągnięty wkrótce się dowiemy obserwując wiadomości ze styku rządu z prezydentem, dyskrecję wewnątrz rządu oraz porządki personalne, ale w spółkach, itp. Wymiany w rządzie, jeśli będą, właśnie temu będą podporządkowane. To dotyczy także A. Macierewicza.

PS.: Śmiać mi sie chce z tych, którzy największą wadę "Antoniego" widzą w tym, że rządzi się w Polskiej Grupie Zbrojeniowej. Oby za nim nie zatęsknili, gdyby został odsunięty.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 14:06
12 grudnia 2017 15:00

Wiem, a od wczoraj jedynie jeździmy językiem dookoła pełnego kieliszka. 

zaloguj się by móc komentować


chlor @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 13:32
12 grudnia 2017 15:04

Może do ostatniej chwili była szansa na posunięcie jakiegoś ministra, a już premierostwo z Morawieckim było dogadane. Nie szło sprawy odkręcić. Bajzel więc się porobił.

zaloguj się by móc komentować


betacool @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 17:32

Podobało mi się expose. Jeśli nie jest tak jak napisałem powyżej to ja bym Mateuszowi hipotetyczny kredyt zaufania dał. Mam nadzieję że to nie będzie kredyt hipoteczny. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @betacool 12 grudnia 2017 17:32
12 grudnia 2017 17:57

Chyba miałeś na myśli kredyt hipotetyczny?

Mnie też się podobało. Zwłaszcza reakcje ławek POślich, gdy mówił o wielkości Polski.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 15:00
12 grudnia 2017 18:27

Antoni miewa też dobre pomysłly i nawet także bywa dobrze wykonane, ale gdyby był mniej zakochany w sobie to móglby bywać premierem jakby chciał

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 17:57
12 grudnia 2017 18:29

a na czym ta wielkość polega lub ma polegać? - i wobec kogo ta wielkość stanie? - nie dajcie się zwariować, czytajcie projekty ustaw oraz rozporzadzenia miniterialne to zobaczycie wielkość w glorii i w chwale

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 12 grudnia 2017 18:29
12 grudnia 2017 19:14

Jeśli tak pytasz, to nie rozumiesz, że Polska jest ideą, z której ma wynikać i Naród i państwo.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 19:14
12 grudnia 2017 19:41

a ile ta idea ma kosztować i czyją jest własnością? Naród, państwo, prawo, prawda, etc jako pojęcia podstwowe mają swoje definicje, a w obszarze nad Wisła wszystko sie kupy nie trzyma ani Naród ani państwo - front jedności narodu - pamiętasz? jutro jest 13.12. i rocznica roku pamiętnego; a bełkoty o państwie to najczęściej od tych pochodzą co tylko marzą aby tym państwem kierować [nie rządzić] -to jak sen o komuniźmie jeszcze jedna pieciolatka i już będzie dla wszystkich;- a czy GG to było państwo? a czy prl to było państwo? a III/IV RP to jest państwo? idź do sądu lub do urzędu skarbowego to zobaczysz to swoje 'państwo' w aspektach definicyjnych i wykonawczych; a na targu idei są lepsze produkty niż ideologizowane pojęcia Polska, ba za mniejsze ceny do płacenia

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
12 grudnia 2017 20:25

A ile ma kosztować miłość i kto jest jej właścicielem?

Są bowiem wartości, których się nie kupuje i właśnie dlatego ceny nie mają. Ani własności, bo mogą należeć do każdego, kto chce się im poddać bez względu na wzajemność.

Jeśli, jak to mówisz: "wszystko się kupy nie trzyma", to chyba wskutek braku jakiegoś spoiwa. Jakiego i skąd je wziąć?

NB.: Ja mam dobrze ponad 60 lat i co było dobrze pamiętam.

Natomiast u Ciebie jest jakiś zadziwiający brak zrozumienia słowa pisanego. Bo, czytając o państwie wynikającym z idei Polski, jak mogło Ci przyjść do głowy państwo takie jak PRL, czy nawet niepaństwo GG? 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 12 grudnia 2017 20:25
12 grudnia 2017 20:27

To wyżej oczywiście jest do @qwerty.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 20:25
12 grudnia 2017 20:33

Ja mam 60 i dokładnie wiem co to sen o Polsce a co bajania i zaklinanie realu słowotokiem

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 20:25
12 grudnia 2017 20:34

I o tymspoiwie tutaj rozprawiamy 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 12 grudnia 2017 15:24
12 grudnia 2017 21:17

A czemu on się stał dla Ciebie takim problemem, że boisz się wypowiedzieć jego nazwisko? Co on Cię obchodzi?

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 12 grudnia 2017 20:33
12 grudnia 2017 21:21

... sen o Polsce a co bajania i zaklinanie realu słowotokiem.

Przeczytawszy jw., pierwsze co skojarzyło mi się, to "Wesele". Weź 60-latku przeczytaj. Może najpierw jakiś bryk z objaśnieniami?

Moment kulminacyjny: chocholi taniec.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 21:21
12 grudnia 2017 21:26

Źle trafiasz też z brykami

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 12 grudnia 2017 16:14
12 grudnia 2017 21:26

Ty naprawdę myslisz, że Morawiecki powinien zawracać sobie głowę tym co o nim pisze Janke?

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 12 grudnia 2017 20:34
12 grudnia 2017 21:28

I o tym spoiwie tutaj rozprawiamy

Ale co rozprawiamy? Potrzebne, czy nie? Co ma nim być? Dlaczego właśnie to? W jakim sensie akurat to spoiwo ma być rozstrzygające względem zlepiania dowolnym klejem? itd.

Ja już się wystarczająco określiłem, a Ty jeszcze nie.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 12 grudnia 2017 17:32
12 grudnia 2017 21:28

Nie słuchałem. Raz że miałem robotę, a poza tym jakoś straciłem entuzjazm. Ale wierzę, że było dobre.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 13 grudnia 2017 00:07
13 grudnia 2017 00:32

Myślę, że to nie dlatego, że "po co to komu", tylko są to wiadomości poufne. Po prostu. Irytujące jest tylko to, że oni muszą coś mówić i z tego wychodzą głupie i bezczelne kłamstwa. Dziś na przykład w TVP wystąpił Jacek Sasin i powiedział, ze konflikt miedzy Macierewiczem a Duda to jakaś obsesja totalnej opozycji. Dziękuję za uznanie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 12 grudnia 2017 21:17
13 grudnia 2017 05:23

Co mnie obchodzi?

W Sądzie:

Baco dlaczego zabiliście żonę? Nie gotowała wam?

niiii - gotowała

To może nie sprzątała?

niii - sprzątała

To może coś z seksem nie tak?

Niii - z seksem też w poządku.

To dlaczego ją zabiliście?

Bo taka była ogólnie męcąco.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 13 grudnia 2017 00:32
13 grudnia 2017 06:46

My w ogóle widzimy tylko drobne personalne rozgrywki różnych panów, a nad tym wszystkim stoi wola suwerena - a o tym się nas nie informuje. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 12 grudnia 2017 21:28
13 grudnia 2017 07:04

wciąż szukam i błądzę

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 13 grudnia 2017 08:20
13 grudnia 2017 08:38

To jest tylko jedna z teorii. Nie ma na nią żadnego dowodu a hucpy i rozrób mamy pół roku :(

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 13 grudnia 2017 08:52
13 grudnia 2017 09:19

Nie wiem co ma być przemilczane ale jest wysyp osób które mają życiorys od studiów.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 13 grudnia 2017 08:52
13 grudnia 2017 09:20

np. liceum im Kuronia? ;-))))

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @bendix 13 grudnia 2017 09:19
13 grudnia 2017 10:42

To są tzw. "sieroty transformacji" w odróznieniu od takich "sierot" jak Mazowiecki, który to rodzac siœ w 1927 od rau "Ukończył w 1946 Liceum Ogólnokształcące im. Marszałka Stanisława Małachowskiego w Płocku[1], następnie rozpoczął (ostatecznie nieukończone) studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, w trakcie których był członkiem „Caritas Academica”, a w latach 1947–1948 przewodniczył Akademickie"j Spółdzielni Wydawniczej[2]. W 1946 wstąpił do Stronnictwa Pracy[3], jednak wkrótce odszedł z tej partii." [za wiki].

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @przemsa 13 grudnia 2017 10:34
13 grudnia 2017 10:43

Nie chce chwalić się dziadkiem? Czyży taki skromny?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 13 grudnia 2017 11:23
13 grudnia 2017 11:41

Nie wchodzę tam to nie wiem. Zresztą reklamy blokuję. Ale chętnie bym się z Tobą napił signle malta jak by to ktoś zaorał.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @bendix 13 grudnia 2017 11:41
13 grudnia 2017 11:49

Aż kliknąłem i samo Prowo i Sprawiedliwośc się tam reklamuje to nie byle co!

zaloguj się by móc komentować


marek-natusiewicz @przemsa 13 grudnia 2017 15:40
13 grudnia 2017 16:11

Poglądy dziedziczy się pod dziadku nie po ojcu. A poza tym przodek to jest przodek, a nie jakiś tam no-name!

zaloguj się by móc komentować

tadman @krzysztof-osiejuk
16 grudnia 2017 22:11

AM jest nie do ruszenia, bo w przeciwieństwie do PADa nie tylko przeczytał aneks, ale nawet sam go napisał.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tadman 16 grudnia 2017 22:11
17 grudnia 2017 12:52

Ale to PAD ma klucz do deziformacyjnych wstawek w raportach

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować