-

krzysztof-osiejuk : To ja

Czy Ryszard Terlecki ogląda serial "Korona Królów"?

Wydaje mi się, że już gdzieś o tym wspominałem, jednak głowy nie dam. Pewne jest natomiast to, że nawet jeśli nie byłem dość jednoznaczny, z tego, o czym tu i ówdzie wspominałem, jak najbardziej słuszne wnioski wyciągnęła blogerka Eska i sprawę odpowiednio naświetliła. Rzecz bowiem w tym, że ja mam bardzo mocne podstawy sądzić, że mój ojciec współpracował z szeroko rozumianą milicją. Oczywiście tego nie wiem na pewno, ale kiedy próbuję sprawę rozstrzygnąć na tak zwany zdrowy rozum, wychodzi mi, że inaczej być nie mogło. A było tak, że zarówno mama, jak i wspomniany tato, jako, owszem, bardzo porządni i uczciwi, choć przy tym jak najbardziej typowi wieśniacy, tuż po wojnie wyjechali ze wsi do świeżo odzyskanej od Niemców Szklarskiej Poręby, ojciec dostał tam pracę w miejscowym hotelu, no a potem wraz z rodziną został przeniesiony do Katowic i w tym hotelarstwie utrzymał się już aż do emerytury. Ja wprawdzie nie pamiętam, by wśród naszych znajomych byli jacyś milicjanci, podobnie jak nie przypominam sobie, by u nas w domu choć raz padło jedno dobre słowo na temat komuny, no ale też sobie zwyczajnie nie wyobrażam, by przy tego rodzaju karierze, człowiek, choćby tak porządny jak Ojciec, mógł się uchować. I stąd te moje podejrzenia. A zatem, stoję z podniesioną głową i oświadczam, że jest bardzo prawdopodobne, że jestem resortowym dzieckiem. Może nie takim jak sędzia Tuleya, ale zawsze.

     Skąd dziś tego rodzaju myśli, ktoś mnie zapyta. Otóż wszystko przez to, że na portalu szkolanawigatorow.pl trafiłem na tekst blogera podpisujacego się imieniem Ewaryst Fedorowicz i takie oto zdanie: „Bo Bunsch, oprócz tego, że pomimo wspaniałej, wręcz bohaterskiej pierwszej połowy życia miał skłonność do zachowań podłych:

podpisał się wraz z innymi o podobnych skłonnościach pisarzami, z niejaką Czymborską Wiesławą [nie wiedzieć czemu, tak jest w oryginale] oraz Terleckim (tatusiem wicemarszałka) na czele, pod listem, w którym domagali się wykonania wyroków śmierci na krakowskich księżach, storturowanych przez stalinowskie UB i skazanych na śmierć przez stalinowski sąd, był niebywale zdolnym pisarzem” i, jak większość z nas z pewnością się domyśla, chodzi mi ani nie o Szymborską, ani tym bardziej o Bunscha, ale o wicemarszałka Ryszarda Terleckiego.

      Rzecz w tym, że ja o tym, że ojciec Terleckiego, Olgierd Terlecki, współpracował, wiedziałem od dawna. Podobnie jak wiedziałem, że on w 1939 roku został wywieziony do Rosji, następnie wstąpił do Armii Andersa, walczył pod Monte Casino, no a potem wrócił do Polski i, prawdopodobnie,  zamiast, jak wielu jego kolegów żołnierzy, zostać zamęczony gdzieś we Wronkach, podjął współpracę z komunistami i w ten sposób dotrwał do samego końca PRL-u. Jak wyglądała współpraca Olgierda, nie mam pojęcia, i powiem szczerze, mało mnie to obchodzi, wiem natomiast, że wspomniany przez Ewarysta Fedorowicza jego syn, Ryszard, podczas swojej pracy w Instytucie Pamięcie Narodowej w Krakowie trafił na nieznane informacje o swoim ojcu i je natychmiast, przy ciężkich protestach rodziny, opublikował w postaci dużego tekstu. W swoim komentarzu zamieszczonym w roku 2003 w „Rzeczpospolitej” napisał, że nie ma pojęcia dlaczego Olgierd podjął współpracę i do końca życia jej nie przerwał, a jednocześnie zapewniał, że: „ojciec nienawidził komunizmu. Nie krył swoich poglądów nie tylko w domu, ale także przed bliższymi znajomymi. Nigdy mnie nie odwodził od angażowania się w opozycyjne przedsięwzięcia, choć nigdy o nic nie wypytywał”.

      Czy tak było faktycznie, tego też nie wiem, ale również tego nie wykluczam, choćby z tego względu, że i mój ojciec nienawidził komunizmu, nie krył swoich poglądów nie tylko w domu, ale też przed bliższymi znajomymi i nigdy mnie nie odwodził od angażowania się w opozycyjne przedsięwzięcia. Zastanawia mnie bardo natomiast to, dlaczego Ewaryst Fedorowicz w tekście w większości poświęconym krytyce kolejnego gównianego telewizyjnego serialu postanowił, jak widzę z dość znacznym sukcesem, wrzucić problem Ryszarda Terleckiego i jego „tatusia” (swoją drogą, zauważyli Państwo, jak chętnie ostatnio nasi propagandziści korzystają ze starej bolszewickiej metody stosowania tego typu zdrobnień?).

      Myślę o tym i myślę i nie mogę nie zauważyć, że w ostanich tygodniach, czy miesiącach, wręcz namnożyło się politycznych komentatorów, którzy atakują Dobrą Zmianę nie tak, jak nam się tu zdarza pewnie aż nazbyt często, bo kiedy my czepiamy się poszczególnych osób, wypowiedzi, czy zachowań, oni idą tak zwaną „ławą” i rozjeżdząją wszystko, co im wejdzie w drogę. Tu nie ma krytyki, nie ma troski, nie ma propozycji wyjścia z niekiedy naprawdę fatalnych uwikłań – tu jest wyłącznie „resort”, „Żyd”, ewentualnie „niemiecko-rosyjsko-brytyjska agentura”. A ostanio widzę, że nawet dotychczas pozostający niemal poza podejrzeniem, Jarosław Kaczyński stał się już jednym z „nich”.

      I nie oszukujmy się, tu wcale nie chodzi o tego nieszczęsnego Ewerysta. Moim zdaniem, to co on robi i czym przyciąga do siebie dość duże grono osób podobnie zorientowanych, to jest zaledwie mały fragment czegoś, co się wokół nas zdecydowanie ostatnio rodzi. I znów zwrócę uwagę nie na centrum owego projektu, bo go zwyczajnie nie znam, ale na jego bardzo ciekawe manifestacje. Oto być może zauważylismy pojawienie się całej kupy nowych portali informacyjnych, robiących karierę w Internecie o nazwach, których nawet nie jestem w stanie spamiętać, ale które niezwykle skutecznie budzą różnego rodzaju i przy okazji całkiem nowe emocje. To tam niemal każdego dnia możemy się dowiedzieć o tym, jak to rząd Prawa i Sprawiedliwości został sprzedany Rosjanom, Niemcom, no a przede wszystkim Żydom z londyńskiego City, czy nowojorskiego Wall Street. To tam pojawiają się kolejne ewidentnie fejkowe memy, które nastepnie zalewaja sieć, by resztę już robili zaciekawieni internauci. To tam wreszcie propagowane są od poczatku do końca wymyślone informacje – i to obojętnie której strony dotyczące – żyjące następnie już tylko swoim własnym życiem, czy to na Facebooku, czy Twitterze.

     Niedawno, w TVP Info jak najbardziej, zapytano jakiegoś eksperta od służb, dlaczego rosyjska agentura wspierała ukraiński Majdan, na co ten odpowiedział, że oni są naprawdę bardziej cwani, niż nam się wydaje. Z tego co dziś widzę, oni sobie faktycznie radzą całkiem dobrze, i obawiam się, że z każdym kolejnym występem młodego Rewińskiego, czy historycznym serialem wyprodukowanym przez TVP będzie tylko gorzej. Jedyna nadzieja w Sławomirze – a więc w ludziach, zwykłych ludziach. To jest poziom, jakiego nawet oni nie są w stanie dotknąć.

 

Zapraszam wszystkich do naszej księgarni i do kupowania naszych książek. Adres jest trochę przydługi, www.basnjakniedzwiedz.pl, ale jak komuś się nie chce, to wystarczy kliknąć w okładki tu obok.



tagi: rosja  dobra zmiana  ryszard terlecki  agentura  ewaryst fedorowicz 

krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 10:13
189     7259    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 10:31

Panie Krzysztofie, z Terlecki i jego pracy w IPN całkowita prawda... 

Losy powojenne były tak poplątane...Jestem tu na portalu może najstarsza lub jedna z... I masę czytam i słucham opowieści ...i ze swego otoczenia.

Rózni ludzie mają do tego wszystkiego bardzo urozmaicony stosunek....

Może pan Ewaryst sam napisze za siebie:))

.

Mam ten komfort, że jestem jak lubię podkreślać, z Księstwa Siewierskiego..I to nie jest kokieteria...tylko głębokie rozpoznanie okoliczności i historii rodziny i miejsca głębokich korzeni.

Każdy ma swoje ...z którymi się będzie identyfikował. 

Lubię pana spokojne teksty.

Na SN jest rozmaitość i róznymi ludźmi możemy się spotkać, dla mnie to wartość. Potem sobie jeszcze gdzie indziej sprawdzam. 

Fajne ma Pan podejście do rodziców:).

.

Wie Pan, coraz dalej odchodzę od bieżących spraw....tutaj mam jakieś ich echa...żeby całkiem nie zdziwaczeć:).

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 10:31
6 stycznia 2018 10:32

Oj, masa literówek dzisiaj...mam chorą rękę... Juz znikam

.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 10:53

Zawsze, kiedy myślę, że już żadnym tekstem mnie nie zaskoczysz zostaję zaskoczony. Czasem piszesz o sprawach, w które nie jestem w stanie uwierzyć (jak o Charliem), czasem (jak dziś) o czymś co wiem, ale nie umiałbym ująć w słowa. Dobra, dosyć słodzenia. Nie było takiej możliwości, żeby w tamtych czasach skutecznie egzystować w przestrzeni publicznej bez współpracy z reżimem. Wszyscy jesteśmy genetycznie skażeni tym grzechem założycielskim IIIRP. Także opozycjoniści "twardzi", jak Eska. Różni nas tylko to, że nie wszyscy się przyznają. 

A dalsza część notki mówi o kwestii jeszcze ważniejszej. I także genetycznej. To jest pięta Achillesowa DZ, nawet nie spryt służb ale nasza narodowa wojna klanów i specyficzny antysemityzm/antyobcyzm. Specyficzny, bo to rodzaj Hassliebe. Niestety, łatwy do rozgrywania. Czego nie dostrzegłem, to faktycznie Sławomir jako nasza siła. Póki DZ widzi, że ta część populacji, której podoba się Zenek, Sławomir i Korona Królów jest ich jedyną realną siłą, służby, obojętnie jak sprytne, mogą nam skoczyć. Jest tylko jeden problem - tej populacji filosemityzmu nie da się sprzedać w żadnym opakowaniu. Natomiast nieliczna populacja rzeczywistych elit intelektualnych (nie tych uzurpowanych intelektualistów z mediów) filosemicka, filogermańska czy generalnie filoobca i tak już jest. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 6 stycznia 2018 10:53
6 stycznia 2018 11:24

Z tym Sławomirem, to jest bardzo ciekawa sprawa. Ja ani o nim nie słyszałem wcześniej, ani tym bardziej nie oglądałem tego wystepu, ale wczoraj syn mój kazał mi obejrzeć fragment tego show w Zakopanem i ja muszę przyznać, że to był poziom profesjonalizmu na skalę światową. Pomyśleć tylko, że w tym samym czasie ci durnie z TVN-u zabawiali swoich fanów występami Chylińskiej i Perfectu. Oni faktycznie wciąż wierzą w siebie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 10:31
6 stycznia 2018 11:26

Rodziców trzeba szanować, nawet wtedy gdy różni tacy będa przychodzić i szydzić z "tatuśka", "mamuśki" i "synusia".

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 11:48

Ja bym się ośmielił wskazać moim brudnym paluchem szeroko pojętę media Sakiewiczowskie, bo myślę, że tam się zrodziły te metody, a teraz są tylko twórczo rozwijane. Jak to mawia od lat Gabriel my nie możemy stosować takich formatów bo będą zawsze użyte przweciwko nam i to się właśnie dzieje :)

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 12:14

Dobrze, że ten tekst napisałeś. Wsadziłeś kij w mrowisko, ale chyba czas najwyższy, żeby ten wrzód obłudy przeciąć. Ja już od dłuższego czasu nie mogłam słuchać, ani czytać tych różnych mędrców - teoretyków, którzy wszystko, co wiąże się z działaniem DZ potępiają w czambuł, bo wiedzą lepiej jak należy działać, choć sami nigdy nawet własną rodziną nie umieli pokierować. Dostęp do informacji mają chyba dzięki bezpośredniej transmisji z mózgów rządzących, zanim one się zdążą uzewnętrznić, a czasem nawet pomimo takich znamion.

Nie wiem, na ile wynika to z pychy, a na ile z zadaniowania przez różne (nie nasze, bynajmniej) służby. W każdym razie pożytecznych idiotów o zacięciu Demiurgów nam się ostatnio namnożyło. Może to i dobrze, bo się tym szybciej skompromitują?

Natomiast serial "Korona królów" jest nie do obrony. Poczynając od tytułu, przez obsadę (wyjątek królowej Jadwigi Łokietkowej potwierdza tylko regułę), kończąc (albo i zaczynając) na kostiumach, scenografii i charakteryzacji. To jest poziom marnych grup kolędniczych, które teraz właśnie, tu i ówdzie, chodzą jeszcze po Polsce.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @parasolnikov 6 stycznia 2018 11:48
6 stycznia 2018 12:31

Media sakiewiczowskie, późne wnuki korwinizmu, ale także karnoszczaki, nie mówiąc o różnych Pobudkach... A wokół wianuszek akolitów, czyli pożytecznych idiotów.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Grzeralts 6 stycznia 2018 10:53
6 stycznia 2018 12:39

Każdy żyjąc wtedy z czymś miał do czynienia... Na tym się gra: ty tez, twoi tez..... Wielu się tego boi i stąd machanie ręką na prawdziwe grube zbrodnie...żeby przy okazji samemu nie utonąć środowiskowo. 

Tak nie nastąpi oczyszczenie

.

 

zaloguj się by móc komentować

StanislawGibarian @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 12:40

Sławomir jest super. Jestem jego fanem od ca. dwóch tygodni! jest jeden problem to jego słownictwo k..a co drugie zdanie, w piosenkach o robieniu loda. Brzydkie. Ale ogólni ejest Ok to jest właściwy kierunek.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 12:54

Właśnie zobaczyłam Sławomira:). Na Sylwestra super:)

.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 12:39
6 stycznia 2018 13:31

tak.Dużo się mówi o nieszczęsnych TW,najczęściej chyba przymuszonych szantażem do współpracy,a tak niewiele o tych którzy ich łamali...bo co? Bo byli na służbie i wykonywali rozkazy?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 13:47

p. Fedorowicz prowadzi "prywatną"  wojnę z p. Terleckim. Głośne strzały oddawane przez p. Fedorowicza w tej batalii pamiętam jeszcze z s24. Ale powody powyższej wojenki  nie są mi znane.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 6 stycznia 2018 13:31
6 stycznia 2018 13:51

Nie wiem czy oni nieszczęśni... Bo i dla korzyści ..i różnie...Czasem ratując życie..Co osoba to sytuacja.

Ale ludzi systemu się nie rusza. Jasne.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 12:39
6 stycznia 2018 13:58

Otóż to. Gówno i błoto to dwie różne substancje, chociaż obie lepkie i brązowe. A umazanie jednym i drugim tylko z daleka wygląda tak samo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 11:24
6 stycznia 2018 14:06

Obawiam się, że są zwyczajnie zbyt ogłupieni, żeby to pojąć. Uwierzyli, że świat widziany przez Iphone jest prawdziwszy od tego widzianego gołym okiem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @jolanta-gancarz 6 stycznia 2018 12:14
6 stycznia 2018 14:13

Nie oglądałem nawet minuty z tego filmu i tym bardziej uważam za coś upokarzającego komentowanie go. Jeszcze jedna polska produkcja za oszukanej budżety,  a ja się mam tym przejmowac? A niby w czym on jest lepszy lub gorszy od filmu o Wołyniu czy o Smoleńsku? 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 14:22

Pamiętam tę awanturę po obietnicy recenzji Twojej książki złożonej prze Eskę. A książkę już wtedy przeczytałem. Bałem się wtedy że złe emocje okażą się silniejsze od zwykłej dobroci serca. I ten mój strach okazał się uzasadniony.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @StanislawGibarian 6 stycznia 2018 12:40
6 stycznia 2018 14:33

To nie jest żaden kierunek. Jego klasa polega na tym, że się nie opieprza i to co robi jest na najwyższym poziomie profesjonalizmu. A więc, że swoją publiczność traktuje z powagą. Przy nim zwłaszcza widać, jakie gówno proponuje Wydawnictwo Literackie ze swoim pierwszym produktem. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 12:54
6 stycznia 2018 14:34

Oczywiście. On przykrył wszystkich. Nawet tego Portorykańczyka z playbacku.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @jolanta-gancarz 6 stycznia 2018 12:31
6 stycznia 2018 14:34

Cóż, pozostaje tylko zacytować Gabriela:
"Wynika to wprost z faktu, że przez całe dziesiątki lat Polacy traktowali możliwość normalnej komunikacji, to znaczy możliwość swobodnej rozmowy o wszystkim jako przywilej."

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 6 stycznia 2018 13:47
6 stycznia 2018 14:38

Moim zdaniem, w większości wypadków za tym stoją albo jakieś kompleksy, albo osobiste pretensje. Co nie zmienia faktu, że bywa też poważniej.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 14:34
6 stycznia 2018 14:43

Właśnie oglądam na YT wszystko co tam jego jest. Szołmen dużej klasy... Są rozmowy z nim.

Okazuje się, ze to aktor:)). A w Sławomira się wciela. Ale też w takim...twoja twarz brzmi znajomo.... to chyba telewizja jakaś??...w inne osoby

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @wierzacy-sceptyk 6 stycznia 2018 14:22
6 stycznia 2018 14:45

Moim zdaniem Eska, jaką znamy, to klasyczny fejk. Ostatnio bardzo mi się podobało, jak ona napisała, że udało jej się uratować fragment  badań naukowych, jakie prowadziła w latach 80-tych, bo akurat wzięła te papiery do domu, by je skserować. W latach 80-tych zabrała z pracy papiery, by je w domu skserować! I ona ma czelność ze mnie szydzić, że jestem wsiokiem, który przyjechał ze wsi do miasta ze słoikiem smalcu.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 14:43
6 stycznia 2018 14:46

Przy okazji posłuchaj, jakiego on ma gitarzystę. 

zaloguj się by móc komentować



Grzeralts @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 14:51
6 stycznia 2018 14:57

Finalnie zawsze rzecz sprowadza się do tego, żeby swoich klientów traktować poważnie. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 15:17

Słowa jego piosenki z Zakopanego nie podobają mi się, ale po tym znalezionym fragmencie myślę, że znalazł, jak to mówią, target i dla niego śpiewa. Jajcarz z niego spory. Myśleli w śniadaniowej, że zproszony naczelny seksuolog PRLu i ten drugi modniś pomogą ugotować Sławomira, a tu zonk, bo sami się ugotowali.

https://www.youtube.com/watch?v=eAJLJAGBgB0&t=1m15s

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 14:45
6 stycznia 2018 15:22

Czyli prawdą jest to co napisałem. Emocje silniejsze niż dobroć serca.

U mnie na uczelni ksero pojawiło się w końcu lat siedemdziesiętych albo na początku osiemdziesiątych, za zgodą dyrektora można było robić. A tak na ulicy, na Dobrej w Warszawie od początku lat osiemdziesiątych, za okazaniem dowodu.

No nie w domu oczywiście, ale można było zabrać do domu, przecież na uczelni nikt tego nie pilnował i skserować gdzieś za okazaniem dowodu.

Smutna jest ta zapiekłość.

Eski emocje są zwykłą babską wsiekłością i potrzebą rozwinięcia jęzora. A Twoje są dokładnie wyrachowane. Nie wiem co jest gorsze. Ja z moją babą się nie kłócę tylko mówię- jak zwykle masz rację kochanie. Z innymi postępuję podobnie, tylko nie dodaję kochanie. A Ty jesteś uparty, jak Cię coś zaboli to zakopujesz głęboko na wieczną rzeczy pamiątkę.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 6 stycznia 2018 14:57
6 stycznia 2018 15:30

Tak. On ma target i wie co trzeba dlań robić. I umie znakomicie. I mi się to podoba, choć dopiero tu o nim przeczytałam...i zaraz posłuchałam co śpiewa:))) Grają go na weselach ...i kierowcy w USA:))) Ma talent:)))

I ten gitarzysta znakomity...kogoś mi ta gitara przypomina..?...

.

 

zaloguj się by móc komentować


MarcinD @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 16:09

Dziwne, wetknął Pan tej kij, a mrówki się schowały. Tymczasem ja, który co jakiś czas a szczególnie ostatnio robię to czego nie lubię, czyli proszę niektórych komentatorów naszych blogów o zachowanie pewnego poziomu wypowiedzi (i dotyczy to głównie bezmyślnego ujadania na PiS oraz wyrażania pustych haseł ekstremistów), tym razem podejmę polemikę z tym co Pan napisał. Bo ja również przeczytałem ten tekst Ewarysta, potem sprawdziłem listę osób, które podpisały rezolucję literatów krakowskim w 1953 roku przeciwko duchownym i świeckim Kościoła, sprawdziłem niektóre nazwiska, znalazłem potomków znanych nam ze sfery publicznej dzisiaj, porozmawiałem sobie o tym z żoną i napisałem w komentarzu, że obecność tam ojca Terleckiego również mnie przygnębiło. 

I teraz kró†ko do rzeczy, na czym polega moja polemika i czego w ogóle dotyczy. Na pewno część ludzi współpracowała jakoś tam ze służbami komunistów i mimo to nie zrobiła żadnego świńtwa nikomu, przynajmniej bezpośrednio. A stan duszy ich dzieci istniejących dzisiaj w sferze publicznej można sprawdzić od razu po tym, że to jasno przyznały i się od tego odcięły (moralnie i swoim postępowaniem). I chwała panu Terleckiemu, jeśli do takich należał. Jest tylko jedna kluczowa różnica między np. Panem a Ryszardem Terleckim. Pan o ile wiem nie został jednym z prominentnych polityków dużej partii politycznej ani też uznanym prawicowym pisarzem ze wszystkim przywilejami i korzyściami, które za tym idą i pozostają zwykle aż do śmierci, obejmując całą rodzinę i znajomych. Powiedziałbym nawet, że jest Pan traktowany odwrotnie proporcjonalnie do włożonych zasług publicystycznych oraz lojalności przez te ostatnie prawie już 30 lat.

Druga sprawa to co innego rejestracja współpracy bez konkretów (mogło być cokolwiek albo bardzo dużo) a co innego podpisanie takiej rezolucji. To jednak nie jest chyba bez znaczenia. I jak dla mnie po ludzku należy to pokazać palcem mówiąc "zło".

Co do ogółu przesłania bardzo dobrze, że Pan napisał taką notkę. Choć obawiam, że ektremiści i tak ją zignorują.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @wierzacy-sceptyk 6 stycznia 2018 15:22
6 stycznia 2018 16:18

Tu emocje nie maja nic do rzeczy. Ja wiem, że Twoja naturalna dobroć każe Ci sądzić inaczej, ale niestety to jest czyste wyrachowanie.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @tadman 6 stycznia 2018 15:17
6 stycznia 2018 16:31

No genialne. To jest ktoś, kto robi swoje na 100%, zero wstrzymywania ręki. I tak właśnie trzeba. Do tego wybór formy jest chyba w tym momencie najlepszy możliwy, bo jak napisał p. Krzysztof do tego nikt nie jest się w stanie przyczepić. W tym filmiku próbowali i przejechał ich tak, że nawet nie wiedzieli co to było.

Dziękuję Autorowi i Wam za podrzucenie. Ja często odkrywam rzeczy 100 lat po fakci, hehe.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 6 stycznia 2018 16:31
6 stycznia 2018 16:50

O czym wy gadacie? Ten facet to jest oszust, to jest kolejna Justyna Chowaniak tylko z wąsem. Disco polo zdobyte i nikt nawet nie zauważył podmiany. To jest klęska i katastrofa. Przestańcie. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @jacekjack 6 stycznia 2018 15:46
6 stycznia 2018 16:53

Nie, to od tadmana jest lepsze. Tam jest 100% spektakularności. Natomiast to też jest dobre a przy okazji znowu pokazuje jaką gnidą jest Kuźniar, który musi wykpić Wielki Piątek publicznie i którego ciągle po 7 latach tak boli, że ludzie przychodzili na Krakowskie Przedmieście (czyli jego mocodawców naprawdę to przestraszyło - i słusznie).

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 16:50
6 stycznia 2018 16:57

No cóż, na pewno jest to kreacja i to bardzo dobrze zrobiona. A czy pozytywna czy podstawiona znowu przez złego to zawsze można dystkutować, tylko czy mamy na to jakieś konkretne dowody? Bo jeśli nie, to ryzyko jest takie, że w końcu możemy dać się zwariować i stracić zupełnie nadzieję. Ktoś tu do cholery w końcu musi być uczciwy ;)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 16:50
6 stycznia 2018 17:00

W takim razie wszyscy tam są oszustami. To nie jest oszustwo, tylko profesjonalna propaganda.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 6 stycznia 2018 16:57
6 stycznia 2018 17:11

Jasna cholera, na sekundę was z oka nie można spuścić, bo zaraz sobie znajdziecie jakiegoś ćwoka do podziwiania i jeszcze rozpoczniecie dyskusję o jego profesjonalizmie....:-(

zaloguj się by móc komentować


tadman @MarcinD 6 stycznia 2018 16:57
6 stycznia 2018 17:15

Trzeba wziąć pod uwagę, że to regularny aktor po krakowskiej PWSTiF. Pchają się analogie z Olszewskim vel Jabłonowskim, tylko tym razem inny target, jak sam mówi liczny.

W kontekście tego co sprzedaje fajnie wygląda "showman" z TVNu - bez żony, ale w luksusowych włoskich lub niemieckich samochodach.

zaloguj się by móc komentować

Caine @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 17:15

Jako uzbrojony plebs pisowski podpisuję się obydwiema łapkami.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @MarcinD 6 stycznia 2018 17:31
6 stycznia 2018 17:43

W domenie publicznej nie musi.

A nawet stanowi  to podstawową przeszkodę.

Aktor, propagandysta, polityk  czy inne postaci  w domenie publicznej  są wynajęte do  kreowania  matrixu.

Najbardziej istotne jest, kto im to zleca i po co.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 16:50
6 stycznia 2018 17:51

Przecież napisałam że to aktor wciela się w postać Sławomira.... 

Robi to profesjonalniej zdecydowanie od Jabłonowskiego czy jak mu tam.... 

Absolutnie zabawny....nie masz poczucia humoru:).  

Na pewno lepszy niż Korona i Gronostaje Królowej....genderu...

.

 

zaloguj się by móc komentować

eska @wierzacy-sceptyk 6 stycznia 2018 15:22
6 stycznia 2018 17:52

Ksero było zmniejszające (co bardzo ważne!) w Bielsku-Białej, sprowadził je pastor tamtejszej parafii ewangelicko-augsburskiej, ks. Jan Szarek, dla której mój mąż wraz z moimi kolegami projektowali budowę ośrodka parafialnego. Nawet nagrodę jakąś za to dostali, co pewnie można sprawdzić.
Dlatego zabrałam rysunki do domu, a potem je kopiowałam u ks. Szarka.

I to by było na tyle, reszty komentować nie zamierzam. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @jolanta-gancarz 6 stycznia 2018 12:14
6 stycznia 2018 18:02

Natomiast serial "Korona królów" jest nie do obrony. Poczynając od tytułu, przez obsadę (wyjątek królowej Jadwigi Łokietkowej potwierdza tylko regułę), kończąc (albo i zaczynając) na kostiumach, scenografii i charakteryzacji.

Ktoś zacytowal na TT (odcinka nie oglądałem) tekst jaki padł w serialu Kazimierz: No, mialem przygodę w Budapeszcie". Nosz na jowisza, Budpeszt jako zlepek 3 miast - Buda, Obuda i Peszt - powstal dopiero w 1873 roku. Takie banalne w gruncie rzeczy się sprawdza np. czy stolicą Królestwa Węgierskiego w czasach serialu była Buda czy może Visegrad. Chociaż dobrze, że król Kazimierz nie wpadł po drodze na kawę do Bratysławy. ;)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @glicek 6 stycznia 2018 18:02
6 stycznia 2018 18:05

:))) Za wcześnie się urodził:)))

Nie mam możliwości oglądania , ale po tych tu na SN recenzjach...myślę że to jest serial dla widzów "kiepskich"....itp seriali...

.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 14:45
6 stycznia 2018 18:07

udało jej się uratować fragment  badań naukowych, jakie prowadziła w latach 80-tych, bo akurat wzięła te papiery do domu, by je skserować

No przecież w latach 80-tych prawie każdy miał w domu małe podręczne domowe kserokopiarki. Pan nie miał? :)))

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 16:50
6 stycznia 2018 18:15

Wolę tego Sławka - z wasem, czy bez - od Agnieszki Chylińskiej i Lady Pank. I tylko o to chodziło. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @stanislaw-orda 6 stycznia 2018 17:43
6 stycznia 2018 18:15

To blogowisko też jest w domenie publicznej. I jego autorzy.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 18:24

Jeszcze o serialu... Ten Kuźniar z Onetu nagrał rozmowę z jakimś pajacem...nie znam... i ustalili, że ONI by nic do serialu nie mieli gdyby nie to że to zrobił ten Kurski...

Myślę że to jest wymowne . PO miało ludzi za durnych i gdyby chcieli serial historyczny to by mógł być... Czyli tak czy tak - publika durna

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @stanislaw-orda 6 stycznia 2018 17:43
6 stycznia 2018 18:26

Oficjalnie - Kurski.... A poza tym nie wiemy wiele. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

adam-er @glicek 6 stycznia 2018 18:02
6 stycznia 2018 19:45

@glicek @jolanta-gancarz

Takich kwiatów w tym serialu jak dotąd, jest cała łąka (a gdzie tu do końca).

W pierwszym odcinku jest scena, w której na leśny dukt, który przemierza konno przyszła żona króla, wypełza ... (uwaga) pyton !!! Jeśli w puszczach XIV-wiecznej Litwy żyły pytony, to pewnie dlatego dziś w Polsce są pod ochroną.  :)

7min.40sek. (kto nie wierzy)

https://vod.tvp.pl/video/korona-krolow,odc-1,35371666

Później będą krążyć dowcipy, że niby to z węży mieli tylko tego żywego pytona i skórę z zaskrońca, ale pod ręką akurat nie było kota, żeby naciągnąć na niego tą skórę - więc stanęło na pytonie :)

      Właściwie to powinni to puszczać z tym odtwarzanym z taśmy rechotem  (jak w amerykańskich sit-com'ach).

 

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @MarcinD 6 stycznia 2018 18:15
6 stycznia 2018 19:55

I to jest bardzo trzeźwa, rzeczowa uwaga. 

zaloguj się by móc komentować


baramaran-rabasandramaran @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 16:50
6 stycznia 2018 20:08

Oczywiście, że jest podstawiony, wystarczy sprawdzić kto wydał jego pierwszą płytę. Oczywiście nie chodzi tu o nic innego niż o chęć zarobienia w pozostającym dotąd poza kontrolą systemu segmencie jakim jest disco polo. Nie mam natomiast wątpliwości, mimo że go nie słyszałem, że artystycznie jest lepszy od wspomnianych przez Toyaha Chylińskiej i Lady Pank, a także od Nosowskiej, Waglewskiego czy innej Brodki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @baramaran-rabasandramaran 6 stycznia 2018 20:08
6 stycznia 2018 20:13

Nie jest. Popełniacie błąd. I jest to błąd poważny

zaloguj się by móc komentować

baramaran-rabasandramaran @baramaran-rabasandramaran 6 stycznia 2018 20:08
6 stycznia 2018 20:13

Może nie tyle kto wydał, a kto jest dystrybutorem jego pierwszej płyty.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @adam-er 6 stycznia 2018 19:45
6 stycznia 2018 20:15

Pyton pytonem, ale to są sławne niebieskie źródła w Tomaszowie Mazowieckim

zaloguj się by móc komentować

baramaran-rabasandramaran @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 20:13
6 stycznia 2018 20:16

Pisząc że jest lepszy nie chodziło mi o nobilitowanie Sławomira a tylko i wyłącznie o zdeprecjonowanie pozostałych.

zaloguj się by móc komentować

adam-er @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 20:15
6 stycznia 2018 20:23

Nooo! Skoro tam jest blisko woda, to w zastępstwie zaskrońca lepsza byłaby anakonda ! :)

 

zaloguj się by móc komentować

Janek-D @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 17:11
6 stycznia 2018 20:24

Uff już myślałem że osiągnęliśmy dno totalne. Sławomir to jest coś poniżej krytyki jakieś durnowate rock polo, skretyniałe... Koleś jest żenujący. Poziom tekstów kloaczny. Wczoraj u znajomych na imprezie z przerażeniem oglądałem jak tego słuchają.... 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 20:27

Napisałam wyżej - Sławomir ma wytypowany target. Grają go na weselach i np kierowcy ciężąrówek w USA. Jego teksty to gotowe....słowne memy, czy cóś takiego...

Np : ni mam hektara. Zresztą i ten tekst z Zakopanego... i wygląd teledysków...bo jest kilka do tej jednej piosenki.

Obśmiewa to, co dobra zmiana chce wyrugować z głów. 

Świetnie to robi - bo przez takie lepsze disco polo. TEn gitarzysta .... rockowy... Niby disco ale odbiorca myśli że takie 'ambitniejsze'... 

To jest dobrze wykonany projekt. Dobrze się bawiłam i tyle.

Czy zaś NAM ten projekt służy..inne pytanie

.

 

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @wierzacy-sceptyk 6 stycznia 2018 19:59
6 stycznia 2018 20:30

Trzymasz poziom. Wypowiadasz ważkie słowa. Godzisz rozpalone głowy Twą mądrością. To rzadkość... Choć nie jestem stroną, a tylko patrzę, to wielkie dzięki za to składam.

Szczęśliwego Nowego Roku!

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 16:50
6 stycznia 2018 20:49

Tutaj nie ma czego zdobywac ani podmieniać, a jeżeli nawet, jest to muzyka do tańca, dawniej na zabawach ludowych, dziś na dyskotekach i tyle. Prosta, rytmiczna, której nie da się słuchać, ale tańczyc przy niej, to i owszem. Sam Pan pisał, koszty propagandy niech pokrywa przeciwnik. Chyba nie  adekwatne, ale więcej z tego się nie wyciśnie.

I tak też tańczyć:

https://www.youtube.com/watch?v=qt3C0SFJ_eo

zaloguj się by móc komentować

glicek @adam-er 6 stycznia 2018 19:45
6 stycznia 2018 21:03

Później będą krążyć dowcipy, że niby to z węży mieli tylko tego żywego pytona i skórę z zaskrońca, ale pod ręką akurat nie było kota, żeby naciągnąć na niego tą skórę - więc stanęło na pytonie :)

czyli mogło być jak w "Misiu" :)
- Ty, jednego pytona można było zostawić...
- Eee? A na cholerę? Popchnij!
- Pyton gotów?
- Gotów!

7min.40sek. (kto nie wierzy)

Obejrzałem ten fragment. Tam dalej jak się poczeka parę sekund jest goła baba wchodząca do jeziora. Pewnie po to, żeby dotrzeć do młodzieży. :)

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 12:54
6 stycznia 2018 21:03

Noo, mnie sie akurat ten styl (piosenka "Milosc, milosc  w Zakopanem) bardzo mocno nie podoba, ale pan Slawomir jest niezwykle zdolnym czlowiekiem, co moglam stwierdzic widzac go w kilku skrotach "Twoja twarz brzmi znajomo".

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Janek-D 6 stycznia 2018 20:24
6 stycznia 2018 21:06

Sławomir na pierwszy rzut oka budzi skojarzenia z Bareją. Ale cel tego projektu jest jednak inny. Tak samo jak cel Korony Królów. A rozpoznać to łatwo, bo do innych grup docelowych był skierowany projekt Bareja, a do innych Sławomir. Przez dedukcję zakładam, że jeśli analogiczne narzędzie stosuje się na innym "targecie" to i oczekiwane efekty będą inne. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @jestnadzieja 6 stycznia 2018 21:03
6 stycznia 2018 21:09

Ale mnie nie o podobanie się piosenki chodzio.

Gabriel ma rację, że to projekt... PRZECIEZ PISAŁAM WYZEJ że to aktor, grajacy rolę.

Oceniam grę aktora...i MNIE bawi.

CZy jak ktoś dobrze zagra OTELLA i pochwalę...to znaczy że tez pójdę kogoś udusić ????

?

.

Ja sobie przeanalizowałam dziś cały projekt dostępny na YT..... jest dobrej jakości.

.

Krzysztof tu nie raz chwali nawet zespoły metalowe....bo są ZAWODOWO dobre.

Nie utożsamiamy się ale widzimy jakość.

.

.

Wyłączam się z dyskusji, bo robi się niemożliwa.

.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:06
6 stycznia 2018 21:10

Proszę posłuchać piosenki...i ZOBACZYĆ teledysk : ni mom hektara. I wszystko jasne

.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 14:13
6 stycznia 2018 21:11

Ja tez filmu nie widzialam, wiec cicho siedze (chyba jeden komentarz, skladajacy sie raczej z pytan niz stwierdzen, na ten temat popelnilam). A kiedy zaraz po emisji pierwszego odcinka zobaczylam w necie zmasowany atak ze strony natemat i gazwyb, to tym bardziej zachcialo mi sie cicho siedziec. Jakos tak nie mam ochoty wespol w zespol akurat z nimi..

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @A-Tem 6 stycznia 2018 20:30
6 stycznia 2018 21:11

Ja też nie jestem stroną, zwyczajnie mi szkoda.

Dziękuję za życzenia, może ten Nowy Rok ostudzi te rozpalone głowy.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 21:10
6 stycznia 2018 21:14

Znam. I obstaję przy swoim. To profesjonalnie zrobiony projekt. Skierowany do upartych chłopów, którzy są gwarancją naszej wolności. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @MarcinD 6 stycznia 2018 16:09
6 stycznia 2018 21:15

Moim zdaniem, Ryszard Terlecki zrobił polityczną karierę nie dzięki ojcu, ale dzięki środowisku, którego był częścią. Nie sądzę, by do tego środowiska przyjmowali po linii partyjnej. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:14
6 stycznia 2018 21:16

O czym Ty mówisz. Ten projekt jest skierowany do kogo innego. O czym wy w ogóle gadacie? Przez was mam poczucie zmarnowanego czasu :-(

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:14
6 stycznia 2018 21:17

Mam nadzieję. Owszem - ziemia.  Ale jestem nieufna.  PiS?

.

Profesjonalny, prawda? To mnie w tej powodzi tandety zachwyciło najpierw z rana. Potem zobaczyłam zestawy memów...Zobaczymy.

.

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 20:13
6 stycznia 2018 21:19

Panie Gabrielu, nie wiem jak inni, ale ja tego nie oceniam w kategoriach wartości muzycznych czy przekazywanych treści. To czysta zabawa, rozrywka, nie wiem jak Pan i inni, ale ja będąc przez 99% czasu człowiekiem aż zbyt poważnym jak mawiają teraz moi rodzice, czasem lubię się po prostu pobawić i powygłupiać. I mam też na tyle dystansu do siebie i otoczenia, że chociaż przez większość czasu wymagam od muzyki (którą akurat bardzo lubię) czegoś znacznie więcej niż większość osób, to są momenty kiedy potrafię i lubię poskakać nawet i przy disco polo albo przebojach tanecznych z lat 80-tych czy 90-tych. I nie widzę w tym nic złego, bo to mnie nie ogłupia, nie jest w stanie. Tak samo jak rozrywkowy film czy serial. To jest jak z dziećmi, poważne sprawy trzeba pilnować, ale pewnie mało istotne warto odpuszczać. Żeby była jakaś równowaga i każda część nas dostała czasem to, czego potrzebuję.

Myślę, że niepotrzebnie się Pan martwi, my sobie tu pogadamy, pośmiejemy się, nikt raczej tu się nie da nabrać na nic poważnego w sposób szkodliwy. Takie rzeczy trafiają tylko do pewnej części że ta powiem aparatu odbiorczego. A że koleś jest w tym co robi lepszy niż większkość gwiazdek naszej estradki, to będę się upierał. Co nie znaczy, że jest to jakaś prawdziwa wartościowa sztuka. Nie o to tu przecież chodzi.Myślę, że inni wypowiadający się wyżej też tak to rozumieją.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 17:11
6 stycznia 2018 21:20

Ja pamiętam, jak Ty sam podziwiałeś profesjonalizm Kapeli ze Wsi Warszawa. Zapewniam Cię, że mało kto oszukał tak wielu ludzi, jak właśnie oni. Przy nich Sławek to wzór uczciwości.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:16
6 stycznia 2018 21:20

Gadamy o tym, że to profesjonalne i dobrze zrobione.

A co ma z tego być dalej??? 

Zobaczymy... MNie bawiło dziś prześledzenie całego projektu. W końcu czymś się muszę czasem pobawić. To tak na starość, dziecinnieje się;))

.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @glicek 6 stycznia 2018 18:07
6 stycznia 2018 21:22

Ale po co akurat ta zlosliwosc? Nie czytajac dzisiejszego wyjasnienia Eski, i tak natychmiast po prostu pomyslalam, ze wziela dokumenty do domu, zeby moc je potem gdzies skserowac. Niemozliwe?

Jak niemozliwe, to mi wytlumaczcie, bo ja z troche mlodszego pokolenia i nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:14
6 stycznia 2018 21:22

Szybciej juz ,projekt "kupowac" ,co by mordor bral kredyty, 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:16
6 stycznia 2018 21:22

w poszukiwaniu zmarnowanego czasu...

fajny tytuł

:P.

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @tadman 6 stycznia 2018 17:15
6 stycznia 2018 21:24

Olszewski to oszust. Ten piosenkarz niczego nie udaje. Co tam jest do udawania? Przychodzi i mówi: "Bawimy się" i wszyscy się bawią.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:16
6 stycznia 2018 21:24

Sam zobaczysz. Siłą tego kraju jest Mirek. Istnienie Mirków jest gwarancją naszej niepodległości. Projekt Sławomir nie jest, oczywiście skierowany do zwykłych Mirków, tylko do Mirków po studiach. Ale w odróżnieniu od Barei ma ich dowartosciować a nie upodlić pozostałych. Oczywiście w celu niezbyt chwalebnym, ale chwalebnych celów nikt tu nie przewiduje. Dla nas pozytyw z tego taki, że pozwolą nam dalej ciężko pracować.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @glicek 6 stycznia 2018 18:07
6 stycznia 2018 21:26

Ja nie. Ale mieli tu niedaleko.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Robo 6 stycznia 2018 21:22
6 stycznia 2018 21:26

Bez kredytów nie ma współczesnej gospodarki. Ale do tego akurat Sławomir potrzebny nie jest.

zaloguj się by móc komentować

baramaran-rabasandramaran @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:14
6 stycznia 2018 21:27

Powininem wyjasnić w moim poprzednim komentarzu o co chodzi z dystrybutorem zamiast oczekiwać że ktoś to sprawdzi samodzielnie. To by w zasadzie zamknęło dyskusję do kogo projekt jest kierowany i po co. Otóż dystrybutorem płyty jest Agora S.A. a w portalu gazeta.pl co drugi dzień pojawiają się wywiady ze Sławomirem, reportaże o nim czy recenzje jego występów. Nie sądzę że chodzi tu o coś więcej niż o zarobek, ale oczywiście w przypadku Agory wszystko jest możliwe, więc jeżeli ktoś ma chęć to może przeanalizować przekaz mając w pamięci że jest on generowany prosto z ulicy Czerskiej. Może coś się znajdzie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:24
6 stycznia 2018 21:28

Wąsaty 'janusz'...nie mirek:))

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 18:24
6 stycznia 2018 21:28

Bo jest tak jak mówię: to wszystko prezentuje ten sam poziom.

zaloguj się by móc komentować

adam-er @glicek 6 stycznia 2018 21:03
6 stycznia 2018 21:29

Dokładnie tak to widziałem. Kot w skórze pytona zap...la na drzewo :))

Łubu dubu, łubu dubu...

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @baramaran-rabasandramaran 6 stycznia 2018 21:27
6 stycznia 2018 21:29

Tego nie trzeba sprawdzać. Widać na pierwszy rzut oka.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @adam-er 6 stycznia 2018 19:45
6 stycznia 2018 21:30

Nie ma filmu na świecie, w całej historii kina, gdzie nie mozna by było znaleźć błędów o wiele poważniejszych. Tego typu błędy nie mają znaczenia... pod warunkiem, że mamy do czynienia z dziełem sztuki, a nie z jakimś oszukanym gównem.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Grzeralts 6 stycznia 2018 21:26
6 stycznia 2018 21:32

Tak wiem ,chodzi  o to zeby ten mordor nie odcinal sie tak od folkloru i nie gardzil wiocha ,pochodzeniem i ojcowizna

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @baramaran-rabasandramaran 6 stycznia 2018 20:08
6 stycznia 2018 21:32

I o to chodzi. Gabriel nie zna się na muzyce. Dla niego nawet Coltrane jest do dupy.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @MarcinD 6 stycznia 2018 21:19
6 stycznia 2018 21:32

..to znaczy tak:

po glebszym przyjrzeniu sie temu Slawomirowi (tez go wczesniej nie znalam),  jednak widze w nim jakas nieuczciwosc. Nie wiem dokladnie na czym to polega, ale on czuje sie (sadzac po zachowaniu) takim pewniakiem, ze nikt mu nie podskoczy, cwaniactwo az bije po oczach. I to wizualne wystylizowanie na przyslowiowego prostaka-wsioka (nie mylic z wiesniakiem)....

Jesli mamy mowic o czystej zabawie, rozrywce, to jednak Zenek:)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 20:13
6 stycznia 2018 21:34

Oczywiście że jest. Napisz może tekst o wykonawczych talentach Agnieszki Chylińskiej, to sobie pogadamy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @jestnadzieja 6 stycznia 2018 21:32
6 stycznia 2018 21:37

On gra w sztuce disco polo i dlatego to podkładka

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarcinD 6 stycznia 2018 18:15
6 stycznia 2018 21:37

Jednak  "nie musi" nie oznacza,  że nie może.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 20:13
6 stycznia 2018 21:38

Nasladownictwo wychodzi mu naprawde swietnie. Talent ma bez dwoch zdan.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:20
6 stycznia 2018 21:38

Ja nie piszę o uczciwości, ale o umiejętności gry na instrumentach i o możliwościach wokalnych

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:30
6 stycznia 2018 21:39

Aha...Sławomir to dzieło sztuki, a nie jakieś oszukane gówno, prawda?

zaloguj się by móc komentować

baramaran-rabasandramaran @jestnadzieja 6 stycznia 2018 21:32
6 stycznia 2018 21:39

Sławomir to jest grupa profesjonalistów wynajeta przez Agorę do zarobienia pieniędzy od ludzi którzy by prawdopodobnie nic zego innego od Agory nie kupili, czyli po prost do ekspansji ekonomicznej. Nie ma sensu nic więcej pisać na ten temat.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @qwerty 6 stycznia 2018 21:37
6 stycznia 2018 21:39

Wole autentycznych discopolowcow, jesli juz.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jestnadzieja 6 stycznia 2018 21:38
6 stycznia 2018 21:40

Zmuszacie mnie do rzeczy, których robić nie chcę...

zaloguj się by móc komentować


adam-er @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:30
6 stycznia 2018 21:41

Oczywista oczywistość.

Dlatego zasugerowałem, żeby puszczać to oszukaństwo z tym sit-komowym rechotem w tle. Wtedy nikt by z tego szydził, ani tego bronił. Bo i po co?

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @baramaran-rabasandramaran 6 stycznia 2018 21:27
6 stycznia 2018 21:41

Tu nie chodzi o zarobek tylko o kompromitację publiczności. O matko, co się z wami dzieje....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:24
6 stycznia 2018 21:42

Oszalałeś, albo coś wypiłeś. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Janek-D 6 stycznia 2018 20:24
6 stycznia 2018 21:44

"Rock polo" i "skretniałe", "kloaczny" to nie są kategorie estetyczne. W ten sposób możesz określić wszystko. Nawet piosenki zespołu ACDC.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 6 stycznia 2018 20:27
6 stycznia 2018 21:47

Nam nie. My Sylwestra spędzamy w nastroju kameralnym. Ja na przykład założyłem piżamę przed północą.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @olekfara 6 stycznia 2018 20:49
6 stycznia 2018 21:49

Jednym z nalepiej sprzedających się popularnych artystów w Stanach był Johnny Paycheck. Nie U-2. Kto o nim słyszał?

 

zaloguj się by móc komentować

baramaran-rabasandramaran @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:41
6 stycznia 2018 21:51

Do kompromitacji publiczności wystarczy Nosowska. Ale niech Ci będzie, że trzeba tworzyć nowe projekty żeby tą kompromitację pogłębiać. Wydaje mi się jednak że akurat przy takim Sławoirze można też co nieco zarobić.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @jestnadzieja 6 stycznia 2018 21:11
6 stycznia 2018 21:52

To co oni na ten temat mają do powiedzenia nie ma znaczenia. Przynajmniej od czasu jak się okazało, że oni bardzo lubią filmy Agnieszki Holland.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:16
6 stycznia 2018 21:54

No widzisz? Wreszcie to zauważyłeś. Ja to napisałem w powyższym tekście wręcz dosłownie. Ten program nie jest skierowany do nas.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:38
6 stycznia 2018 21:56

Sławomir nie gra na isnstrumentach i nie śpiewa. On organizuje show dla 80 tysięcy ludzi. Z sukcesem.

zaloguj się by móc komentować



parasolnikov @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:41
6 stycznia 2018 22:01

Ja nie znam gościa trochę wygoodlałem, ale nie wiem co on niby kompromituje i w czym jest gorszy od takiego cudaka? https://www.youtube.com/watch?v=oBv3sAHdJrY

Normalna muzyka do kielicha "wasze pokolenie" przesadza z tym "dobrym smakiem" :)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:40
6 stycznia 2018 22:03

Mam nadzieję, że nie na moim blogu...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:40
6 stycznia 2018 22:06

Czy ja dobrze pamiętam, jak całkiem niedawno z uznaniem wyrażałeś się o tak zwanym "profesjonalizmie Agory"? W odróżnieniu od profesjonalizmów nadchodzących.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 21:42
6 stycznia 2018 22:07

Teraz to już Ci tylko pozostaje zapytać mnie, czy wziąłem dziś lekarstwa.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:47
6 stycznia 2018 22:08

Dzisiaj się dobrze bawiłam.

DZISIAJ o nim tu przeczytałam i sprawdzałam kilka godzin.

NIE MAM odbiornika Tv.

W SYlwestra uspokajam PSA który boi się kanonady

.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:54
6 stycznia 2018 22:09

Do nas nie, ale w nas. Ten facet to pożar prerii, a my jesteśmy pieskami preriowymi. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:06
6 stycznia 2018 22:11

Oczywiście, że tak, i masz na dowód na ten profesjonalizm w postaci Sławomira. On jest profesjonalnie skonstruowany po to, żeby paraliżować jakość i degradować publiczność, a także takich znawców jak ty. Pozostaje zadać pytanie czy obaj Kurscy mają w tym projekcie udziały. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:06
6 stycznia 2018 22:11

Dokładnie. To jest profesjonalizm. W bardzo ważnej dziedzinie. I to w sumie niegroźny, w przeciwieństwie do Barei, bo skierowany do populacji całkowicie odpornej na propagandę dzięki zakończonej uprzednio z sukcesem pełnej indoktrynacji.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @wierzacy-sceptyk 6 stycznia 2018 21:58
6 stycznia 2018 22:12

Eska to widziała w ten sposób. To o mnie:

"Cóż, trudno jest wyobrazić sobie reakcje osób, które operują na bazie kompletnie innego kodu kulturowego. Mnie tamten blog przypomina zawsze świeżo zapisanych członków ZMS z niegdysiejszego akademika w latach 70-tych - trzymali się razem, jedli te swoje smalce przywiezione z bogobojnych wiejskich domów i strasznie parli na sukces. I zawsze byli trochę jakby niedomyci, obficie polani jakąś wodą brzozową.....:)"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @parasolnikov 6 stycznia 2018 22:01
6 stycznia 2018 22:13

Powiem wprost. Rozczarowujesz mnie....

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:00
6 stycznia 2018 22:13

Nie słabsze niż piosenka o Megierze

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:09
6 stycznia 2018 22:15

Tak jak napisałem wcześniej, ja jeszcze parę dni temu nie wiedziałem o jego istnieniu. Dziś twierdzę tylko, że on jest lepszy od Nosowskiej. Ty uważasz, ze Nosowska jest lepsza. I taka różnica. Wypijana przez nas wódka nie ma nic do rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 21:56
6 stycznia 2018 22:16

No widzisz, a Kapela ze wsi Warszawa tylko grała i śpiewała. A dziś to już niepotrzbne bo radość i emocje wywołuje się samym tylko wąsem. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:11
6 stycznia 2018 22:17

Oczywiście że mają udziały. Chodzi o to, żeby PiS wygrał kolejne wybory. Zakladam, że Jarosław Kurski też jest tym zainteresowany.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:15
6 stycznia 2018 22:19

Ten pan jest od 2015 roku przygotowywany do odegrania swojej roli, a ty się zastanawiasz czy on jest lepszy od Nosowskiej? Dysksja o kryteriach nie ma sensu, bo nie ma krytyków, a zamiast nich jest promocja. Kategorie lepszy-goszy nie istnieją, bo nie ma z kim o nich rozmawiać. Ocenie podlegają wyłącznie intencje. Nosowska stworzona została z taką intencją, by imitować dobre zachodnie produkty, Sławomir został stworzony po to, by ukraść ludziom, nie mającym żadnej możliwości obrony, resztki tego co nazywamy duszą i godnością. Prościej nie umiem....

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:13
6 stycznia 2018 22:19

To prawda. Piosenka o Megierze była słabsza. W ogóle piosenki tego Sławomira są do dupy. Ani przez chwilę nie twierdziłem że jest inaczej.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @baramaran-rabasandramaran 6 stycznia 2018 21:39
6 stycznia 2018 22:19

Ja tego goscia widzialam tylko w tym show z Zakopanego (transmitowali kawalek przed i o polnocy w tvPolonia, jedyny polski kanal jaki odbieramy)  i ucieklam sprzed tv. Dzisiaj po tej notce zobaczylam na YT pare wystepow, gdzie wciela sie w innych, i twierdze ze dobrze to robi. Ale jak zobaczylam inne filmiki (dyrygowanie grupa Vox, i ta pewnosc siebie), a zwlaszcza wywiad w aucie u Kuzniara (kiedy to Kuzniar zaprosil jakiegos innego "obciachowego" piosenkarza disco-polo?) , to juz nie mam wiecej pytan.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:17
6 stycznia 2018 22:20

Przegryzłeś się na drugą stronę własnych argumentów. Naprawdę uważasz, że chodzi o to, by PiS wygrał kolejne wybory? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:19
6 stycznia 2018 22:21

To nie ma znaczenia jakie są te piosenki. A Megiera to jego największy przebój

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:16
6 stycznia 2018 22:21

No nie! Wiesz sam, że Kapela ze wsi Warszawa nie tylko grała i śpiewała. Tak naprawdę granie i spiewanie tam stanowiło wyłącznie pretekst. To wiesz na pewno.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:20
6 stycznia 2018 22:23

Tak. Mogę się oczywiście mylić, ale uważam, że chodzi wyłącznie o zachowanie władzy i Sławek skutecznie w tym pomaga.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:21
6 stycznia 2018 22:25

Nie rozśmieszaj mnie. Zaczynasz dyskusję o jakości, porównujesz Sławomira z Nosowską, a potem rozliczasz kapelę z intencji, bo nie chcesz przyznać, że to byli profesjonalni muzycy. Jemu zaś bijesz brawo bo organizuje show dla 80 tysięcy ludzi. On niczego nie organizuje. On jest wynajętym człowiekiem, który ma odebrać ludziom godność. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:23
6 stycznia 2018 22:26

Agora pomaga PiSowi zachować władzę...nieźle. Jaką rolę przewidujesz w tym układzie dla nas? Rolę klakierów, szatniarzy, czy kogoś jeszcze innego?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:25
6 stycznia 2018 22:32

Tym konkretnym ludziom godność odebrano już bardzo dawno. Tyle, że oni akurat mają to gdzieś. A Sławomir jest wynajętym człowiekiem, który ma im dawać namiastkę godności. To spora różnica. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 22:37

Wczytując się w dyskusję wychodzi, że nawet śpiewanie piosenek o dupie Marynie, czy to w wypadku Pani Rodowicz czy w wypadku Pana Sławomira, ma w Polsce zawsze znaczenie polityczne i należy je rozpatrywać zawsze w kontekście politycznym. Ba a nawet gospodarczym, jako etap bądź kolonizacji Polaków, bądź dekolonizacji. No i wychodzi na to, że inaczej trzeba śpiewać piosenki za Gomułki, inaczej za Tuska, a inaczej za Morawieckiego... 

A mi się wydawało, że jak ktoś śpiewa dobrze.. to się go tak samo słucha za Gomułki, za Gierka, za Mazowieckiego, Kaczyńskiego i Morawieckiego... a może po prostu de gustibus est non...

A jak piosenkarz śpiewa o miłości, to żle bo powinien o Polsce.

A jak mówi, że spiewa o Polsce, to kłamie, bo każdy piosenkarz śpiewa o miłości...

A jak mówi, że śpiewa bo lubi.. to kłamie, bo śpiewa i mu za to płacą..

A jak mówi, że śpiewa bo lubi kasę, to kłamie bo nie umie śpiewać...

A jak mówi, że kocha Polskę.. to kłamie, bo kocha kasę Polaków...etc

No i tak wszystko to jest Słoń a sprawa Polska... Ciekawe czy piosenkarze na Węgrzech, na Słowacji w Czechach.. też muszą się określać politycznie.. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:25
6 stycznia 2018 22:37

Alez Mój Drogi Przyjacielu. To że w tym całym biznesie od samego początku chodzi wyłącznie o odebranie ludziom godności, myśmy sobie już dawno wyjaśnili. Ja w swoim dzisiejszym tekście o Sławomirze wspominałem w zupełnie innym kontekście. 

No i jeszcze raz: ja mu ani nie biję brawa, ani tym bardziej nie piszę, że to co on robi to sztuka. Ale Ty to wiesz, prawda?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 6 stycznia 2018 22:32
6 stycznia 2018 22:37

Nie wierzę, że to napisałeś. Ty naprawdę uważasz, że te występy nie są oglądane i oceniane przez innych? Że to jest tylko taki lokalny folklor organizowany po to, żeby Pis wygrał wybory? To jest degradacja. Jawna, dokonywana rękami tak zwanych naszych przy jawnym udziale gazowni. To jak się bawią ci ludzie nie ma znaczenia. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:26
6 stycznia 2018 22:38

To też już sobie wyjasniliśmy. Nas w tym rozdaniu nie ma. Wszystko co dla siebie wydrzemy, to już wyłącznie nasza zasługa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:37
6 stycznia 2018 22:39

Nie, nie wiem. Napisałeś, że Antek uznał tego szmaciarza za wcielenie profesjonalizmu. Możesz wskazać moment, w którym on jest profesjonalny? Nie wierzę, że chodzi o to zawstydzenie Lwa Starowicza i tego drugiego. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 22:38
6 stycznia 2018 22:40

Nic już nie wydrzemy. Jeśli będą odpalać takie projekty nic nie wydrzemy. trzeba to sobie wreszcie powiedzieć. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 6 stycznia 2018 22:37
6 stycznia 2018 22:43

Tak, źle ci się wydawało. Masz rację. Czy na przykład wydawało Ci się, że jak CIA, lub jak lubi mawiać Grzegorz Braun, imperium amerykańskie, wysyłało Joan Baez na festiwal w Sopocie, to oficer prowadzący mówił jej - Joan pamiętaj, że chodzi o radość? Tak ci się wydaje? Czy uważasz, że strój w jakim wystąpiła, cała ta aranżacja to było zaprezentowanie nędzy amerykańskiej kultury i jej prostoty? To chcesz mi powiedzieć? A może chcesz mi powiedzieć, że piosenki są w ogóle nieważne, bo liczą się tylko ustawy i paragrafy?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:37
6 stycznia 2018 22:52

Oczywiście, że są oglądane. Tyle, że to jest bez znaczenia. Tak jak bez znaczenia jest, co my tutaj sobie o tym myślimy. No, chyba, że kupimy płytę. 

Nie ma mowy o żadnej degradacji, bo ona już jest dokonana. Teraz jest tylko fikcyjny upgrade. I nie służy to wygraniu wyborów przez PiS, tylko podtrzymaniu akceptacji dla pewnych działań rządu, które w tym roku nastąpią. Dlatego radośnie wszyscy, nasi i elektorscy łożą na to pieniądze. A mnie cieszy, że wreszcie dotarło do nich, że jakieś minimum profesjonalizmu musi być stosowane nawet wobec większości. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:43
6 stycznia 2018 22:53

Mam kolegę, który śpiewa na weselach. Nie podejrzewam go o to aby za jego śpiewaniem stał misterny plan odebrania godności Polaków. 

Piosenki są tak samo ważne jak ustawy i paragrafy. I tak samo jak ustawy i paragrafy mają swoje cele i znaczenia, a takżę swoją hierarchię.. ale nie każda piosenkarka to musi być Joan Beaz. Nie każda Opera musi stać się Nabucco. Nie każda piosenka będzie "Pierwszą Brygadą" czy "Grandola, vila Morena". Wątpie też aby motywacją każdego artysty, w każdym czasie jego kariery były wielkie motywacje polityczne. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:39
6 stycznia 2018 22:54

Wedlug wszelkich obiektywnych i dostępnych nam standartów, on tym show rozwalił wszystkich, włącznie z tym Portorykańczykiem. Ale oczywiście Ty możesz uważać, że show Portorykańczyka był bardziej zawodowy.

Przypominam - mówimy wyłącznie o show. Nie o naszych relacjach z Systemem. Myslę, że stać nas na to.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:40
6 stycznia 2018 22:59

Swoją drogą, to bardzo smutne, ze tak ciekawy tekst został tak fatalnie strollowany. Gdybym to przewidział, o tym Sławomirze bym nawet nie wspomniał. Nawet Ewaryst nie musiał się odezwać. I pomyśleć, że ja tylko chciałem sobie zażartować.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Grzeralts 6 stycznia 2018 22:52
6 stycznia 2018 23:03

@Grzeltas, Coryllus

Jeśli kupimy płytę, to na pewno przyczynimy się do sukcesu finansowego. Natomiast wcale to nie musi oznaczać, że jeśli się przy tym pobawimy czasem, to utracimy jakąś godność. A jeśli tej płyty nie kupimy, tylko potańczymy przy muzyce z YT np., może nie być ani jednego ani drugiego. No chyba, że uznamy, iż sam fakt skorzystania z produktu, którego wg nas celem jest odarcie ludzi z godności, ten cel osiąga. Ale wtedy stoi za tym też założenie, że produkt jest zawsze i w 100% skuteczny. A moim zdaniem tak po prostu nie jest - przynajmniej na mnie tak to nie działa. Choć rozumiem, że statystycznie z puntku widzenia rynku może to być słuszne myślenie.

Ta dyskusja chyba ma jeden problem u podstaw, że jedni prowadzą ją ze swojego punktu widzenia, a inni z punktu widzenia ogólnego.

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 23:06

Jak zobaczyłem, że "Wiadomości" promują Disco Polo jako muzykę DZ to mi się zaraz skojarzyło, że ów rodzaj muzyki został wytworzony przez Polsat w latach '90, po to by nas poniżyć.

zaloguj się by móc komentować

tadman @krzysztof-osiejuk
6 stycznia 2018 23:09

Jestnadzieja zauważyła jedną ważną rzecz, że Sławomir idzie ostro na bezczela, kiedy taki "prawdziwy" discopolowiec, czyli Zenek Martyniuk, mimo dotychczasowego powodzenia po zaproszeniu do TVP był wyraźnie onieśmielony, jakby podejrzewał iż jest w Zakopanem na scenie w celu obśmiania. Utwierdziłaś mnie jestnadziejo, że gość jest odpowiednikiem Olszańskiego, tamten podszywając się pod znawcę historii dewastuje nasze poczucie ładu, tak ten robi coś podobnego, tylko że w muzyce.
Uogólniając to wyłożenie na ten projekt w Zakopanem kupy naszych pieniędzy promowało szmirę i jakiś emerytów z okresu muzyki dyskotekowej. Żona się nie zgadza ze mną, bo twierdzi iż przy takiej muzyce ludzie się najlepiej bawią, bo powtórzą prostackie słowa i pokołyszą się lub poskaczą do taktu.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @tadman 6 stycznia 2018 23:09
6 stycznia 2018 23:23

"Żona się nie zgadza ze mną, bo twierdzi iż przy takiej muzyce ludzie się najlepiej bawią, bo powtórzą prostackie słowa i pokołyszą się lub poskaczą do taktu"

Ja wiem, dowiedzialam sie dosc niedawno (przy okazji zabaw integracyjnych Polonii organizowanych przez naszego ksiedza z Polski; wczesniej, zyjac w Krakowie nie mialam okazji bywania na typowych wiejskich weselach, a tutaj mamy caly przekroj spoleczenstwa i ta muzyka, jej rytmy sa "uniwersalne", kazdy umie podskoczyc "dwa na lewo dwa na prawo")  ze przy takiej muzyce ludzie bawia sie najlepiej.  Ale musza to byc autentyczne weselne przyspiewki o pupie Maryni, albo Sokoly, albo naiwnie proste disco-polo. Ten Slawomir to falsz. Zobacze na najblizszej imprezie parafialnej czy to "chwycilo":)

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @krzysztof-osiejuk 6 stycznia 2018 14:46
7 stycznia 2018 00:21

Gitarzysta jest przeciętny. Imituje, zresztą niezbyt ciekawie, solówkę z hitu The Final Countdown.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 6 stycznia 2018 22:19
7 stycznia 2018 00:27

A przy okazji żeby ukraść rynek discopolowcom. Sławomir się chwalił u Kuźniara że jego płyta to obecnie najlepszy hit w Empiku. Po co ludzie mają tworzyć i walczyć na YT jak im system zrobi gotowe z ładnym wąsem, zaczeską i stylizowanymi kłaczorami wystającymi spod koszulki. Patriotyzm wybuchł we wszystkich kierunkach, nie dali rady tego zatrzymać więc przepuścili główną nawałnicę a póżniej zaczęli flekować temat po temacie. Były rapowe piosenki patriotyczne to wpadł Tadek z koszulkami, byli ciekawi ludzie na YT to jest Olszański i cała zgraja przebierańców, Sławomir wziął się poważnie za disco polo, film historyczny jest dobijany Koroną królów a o książkach to nawet nie ma co gadać. Nic się nie wydrze na większą skalę bo za chwilę nie będzie do kogo wyjść z tematem poważniejszym od tego oszustwa serwowanego ze wszystkich stron. Dlatego choć jesteście już prawie od dekady w eterze to jesteście niewidoczni. Nic co uczciwe i dobre równocześnie nie może zaistnieć w szerszym przekazie kulturotwórczym. Albo rybki albo akwarium.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @JK 6 stycznia 2018 23:06
7 stycznia 2018 00:28

Rozumiem, że nigdy wcześniej, ani nigdy później, poniżani nie byliśmy. Przynajmniej nie tak.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Zadziorny-Mietek 7 stycznia 2018 00:21
7 stycznia 2018 00:32

Zapewniam Cię, że za te pieniądze, które on dostał od TVP, on może sobie wynająć dziesięciu lepszych gitrzystów, niż całe Europe. Nawet jesli przyjmiemy, że ten jest zaledwie przeciętny.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 7 stycznia 2018 00:27
7 stycznia 2018 00:36

Czyli dochodzimy do wniosku, że "Korona Królów" dobija "Czas Honoru" i dlatego powinniśmy teraz na ten temat dyskutować.

Powiem szczerze, że jestem załamany.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 7 stycznia 2018 00:36
7 stycznia 2018 00:54

A o czym tu dyskutować? Tak mi się zebrało to napisałem. Kiedy czytam na TT jak ludzie tego wszystkiego bronią z zaciśniętymi oczami to smutno się robi. Jedyny plus że to coraz mniej kosztuje podatnika.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 7 stycznia 2018 00:54
7 stycznia 2018 01:09

To musimy zaglądac na TT o różnych porach dnia, bo ja właściwie nie trafiam na nic innego, jak zmasowane szyderstwa. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 6 stycznia 2018 22:53
7 stycznia 2018 07:48

Naprawdę go nie podejrzewasz? Ja  bym go zaraz podejrzewał. Jeden z tych gości, których wczoraj opisałem ma zespół grywający na weselach. Jeszcze mi powiedz, że istnieją niewinne żarty. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
7 stycznia 2018 08:43

@Gabriel i Krzysztof

Tak mi się skojarzyło, że z tej dyskusji wynika pięknie, że Coryllus ciągle ma złudzenia, co do ludzkiej kondycji moralnej, a Krzysztof nie. 

Nie da się zdegradować tego, co już jest zdegradowane. Majteczki w kropeczki nie dlatego podobały się ludziom, że to taka fajna zgrywa, tylko dlatego, że 3/4 populacji męskiej też by tak chciało. O ile projekt Olszański skierowany jest do "nas", internetowych oszołomów chcących zbawić Polskę, i przez to jest oszustwem ewidentym, to Sławomir nie. Sławomir jest skierowany szczerze do bólu. Przekaz jest wprawdzie z przymrużeniem oka, bo wykształcony lubieżnik musi jednak jakieś pozory zachowywać, ale w warstwie głębokiej prawdziwy jak cholera. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 7 stycznia 2018 08:43
7 stycznia 2018 08:45

Przyłóż sobie zimny kompres na głowę

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2018 08:45
7 stycznia 2018 08:51

Nie trzeba. Za mało masz, widać kontaktów z ludźmi. Leżałeś może kiedyś w szpitalu? Na męskiej wieloosobowej sali?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 7 stycznia 2018 08:51
7 stycznia 2018 09:17

Naprawdę nie czytasz moich ostatnich tekstów?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2018 09:17
7 stycznia 2018 09:30

Dobra, dość już, bo nam zawału dostaniesz, a my Cię jednak lubimy.

Tak masz rację. To jest katastrofa. Zdecydowanie większa, niż przygarnięcie Zenka do głównego nurtu. I Krzyszto napisał to ironicznie, przynajmniej ja to tak zrozumiałem. I faktycznie strollowaliśmy mu notkę. Ale warto było. Choć to, co wylazło pokazuje jedynie w jak czarnej dziurze jesteśmy i jak skutecznie murują nam jej cembrowanie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 7 stycznia 2018 09:30
7 stycznia 2018 09:34

Tak, dzięki Sławomirowi, Kurskiemu, jego bratu i spółce Agora S.A poradzimy sobie ze wszystkimi przyjaciółmi

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Grzeralts 7 stycznia 2018 09:30
7 stycznia 2018 10:25

Dobrze, że Pan uspokoił Coryllusa, też to próbowałem zrobić. Tylko nieładnie tak odwracać kota ogonem na koniec i pisać że oprócz Pana wszyscy jestesmy durniami i tylko Pan od początku wiedział, że to wszystko beka z beki przecież.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 7 stycznia 2018 10:25
7 stycznia 2018 10:30

Chciałeś mnie uspokoić? Naprawdę? A jakimi metodami miałeś zamiar to osiągnąć?

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @krzysztof-osiejuk
7 stycznia 2018 11:36

Komentarzem z 21:19 i 23:03

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-osiejuk 7 stycznia 2018 00:28
7 stycznia 2018 11:49

Oczywiście, że Pan ma rację. Disco Polo jest tylko jednym z wielu narzędzi poniżania. Najgorze jest to, że chyba nie znam nikogo, kto by się do tej muzyki przyznawał a jest ona stale obecna w mediach. Ponadto DZ poprzez TV kontynuje owo poniżanie.

Niestety chyba sytuacja zaszła tak daleko, że nie ma niczego innego czym można byłoby zastąpić Disco Polo. Cała struktura obsługująca muzykę pop oraz jej wykonawcy a także odbiorcy już nawet nie są w stanie sobie wyobrazić innego rodzaju rozrywki.

Szerzej myśląc całe to zjawisko jest obrazem tzw. "walki z ...", którą prowadzi DZ. "Walcząc z ...." powoli staje taka sama jak przeciwnik. Być może projekt Morawiecki jest jakąś próbą wyrwania się z zaklętego kręgu i stworzenia jakiejś nowej jakości. Być może...!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @MarcinD 7 stycznia 2018 10:25
7 stycznia 2018 12:27

Nie odwracam kota ogonem i to nie jest beka. Odrobina czarnego humoru najwyżej. I trwam przy swoim: Sławomir nie jest oszustwem. Ta dyskusja dobitnie to pokazała.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @przemsa 7 stycznia 2018 09:30
7 stycznia 2018 13:07

I żeby od tych dobrych rad nie skończyło się jak u Klasyka: Wśród serdecznych przyjaciół psy zająca zjadły.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2018 09:34
7 stycznia 2018 13:10

Ani z jednymi, ani z drugimi nie chcemy być w aliansach...

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 7 stycznia 2018 07:48
7 stycznia 2018 17:30

A tu w taki sposób odbiera się godność Szwajcarom: 

https://www.youtube.com/watch?v=GImp-zxwSrc

A tu odbiera się godność Niemcom:

https://www.youtube.com/watch?v=SC6U-LgxqT8

Czechom..

https://www.youtube.com/watch?v=_7ZmhEGFHj8

Słoweńcom

https://www.youtube.com/watch?v=2a-NMlKUzuo

Słowianom Południowym

https://www.youtube.com/watch?v=n7Ec4-taoFM

No i nawet za Litwinów się wzieli:

 https://www.youtube.com/watch?v=9whbVl11a14

Węgrom też nie odpuścili:

https://www.youtube.com/watch?v=VcFoPMK8x4s

Generalnie. Ideologię można dorobić do wszystkiego. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @grudeq 7 stycznia 2018 17:30
7 stycznia 2018 17:35

Strolluję notatkę na Lechonia jeszcze i jego taki wiersz:

Czyli to będzie w Sofii, czy też w Waszyngtonie. 
Od egipskich piramid do śniegów Tobolska 
Na tysiączne się wiorsty rozsiadła nam Polska, 
Papuga wszystkich ludów - w cierniowej koronie. 

Kaleka, jak beznodzy żołnierze szpitalni, 
Co będą ze łzą wieczną chodzili po świecie, 
Taka wyszła nam Polska z urzędu w powiecie 
I taka się powlokła do robót - w kopalni. 

Dziewczyna, na matczyne niepomna przestrogi, 
Nieprawny dóbr sukcesor, oranych przez dzieci, 
Robaczek świętojański, co w nocy zaświeci, 
Wspomnieniem dawnych bogactw żyjący ubogi. 

A dzisiaj mi się w zimnym powiewie jesieni, 
W szeleście rdzawych liści, lecących ż kasztanów, 
Wydała kościotrupem spod wszystkich kurhanów, 
Co czeka trwożny chwili, gdy dało odmieni. 

O! zwalcież mi Łazienki królewskie w Warszawie, 
Bezduszne, zimnym rylcem drapane marmury, 
Pokruszcie na kawałki gipsowe figury 
A Ceres kłosonośną utopcie mi w stawie. 

Czy widzisz te kolumny na wyspie w teatrze, 
Co widok mi zamknęły daleki na ścieżaj? 
Ja tobie rozkazuję! W te słupy uderzaj 
I bij w nie, aż rozkruszysz, aż ślad się ich zatrze. 

Jeżeli gdzieś na Starym pokaże się Mieście 
I utkwi w was Kiliński swe oczy zielone, 
Zabijcie go! - A trupa zawleczcie na stronę 
I tylko wieść mi o tym radosną przynieście. 

Ja nie chcę nic innego, niech jeno mi płacze 
Jesiennych wiatrów gędźba w półnagich badylach; 
A latem niech się słońce przegląda w motylach, 
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę zobaczę. 

Bo w nocy spać nie mogę i we dnie się trudzę 
Myślami, co mi w serce wrastają zwątpieniem, 
I chciałbym raz zobaczyć, gdy przeszłość wyżeniem, 
Czy wszystko w pył rozkruszę, czy... Polskę obudzę. 

 

O tak.. czy Polski artysta może w swoim dziele o wiośnie widzieć wiosnę... a nie Polskę, albo jego stosunek do socjalizmu, albo jego stosunek do układu, albo jego stosunek do resortowych dzieci, albo do solidaruchów.... Wiosna to wiosna. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @grudeq 7 stycznia 2018 17:30
7 stycznia 2018 17:49

Acha i oni tam wszyscy są aktorami i udają chamów w włosami na klacie wyciągniętymi z koszulki?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @onyx 7 stycznia 2018 17:49
7 stycznia 2018 17:55

Ale to w końcu czynimy zarzut Sławomirowi, że jest aktorem? Czy zarzut z tego jaką rolę sobie wybrał? 

Jeżeli zaś rzecz sprowadzamy do gustów, to Sławomirowi chyba nie można czynić zarzutu, że to on zepsuł gusty Polaków, ale może jedynie z tego, że te gusta wykorzystuje. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować