-

krzysztof-osiejuk : To ja

Dlaczego wolę towarzystwo kiboli Lecha Poznań od Klubów Inteligencji Katolickiej

         Jak bardziej uważni czytelnicy tego bloga wiedzą, ostatni rok był dla nas w najwyższym stopniu szczególny. Najpierw nasza starsza córka szczęśliwie bardzo wyszła za mąż, następnie urodziła nam najśliczniejszą wnuczkę na świecie, chwilę potem ożenił się – również jak najbardziej najszczęśliwiej – nasz syn, a w międzyczasie mój ukochany teść zdecydował się na operację stawu biodrowego, co go ostatecznie, i jak najbardziej dosłownie, zabiło, i o czym w odpowiednim czasie tu opowiem, efekt natomiast jest taki, że wieczorami siedzimy tu dziś sami z naszym najmłodszym dzieckiem i staramy się żyć tak jak dotychczas. Powiem uczciwie, że, mimo wszystko, idzie nam zupełnie nienajgorzej.

         Ponieważ jutro wybieram się do Warszawy na targi, pomyślałem, że nie zaszkodzi jeśli sobie kupię na tę okazję spodnie. Poszedłem, dokonałem sprawunku, wróciłem do domu… i w tym momencie żona moja poinformowała mnie, że ona mnie w tym akurat fasonie oglądać sobie nie życzy, więc zakupioną parę spodni przekazałem swojemu synowi, no i w związku z owym przekazaniem wymieniliśmy parę uwag na temat aktualnej sytuacji politycznej w naszym kraju. I proszę sobie wyobrazić, że syn mój, dotychczas być może w nasze polskie sprawy zaangażowany bardziej ode mnie, poinformował mnie, że on ma polityki dość, dlatego że widzi, wreszcie z pełną jaśnością, że w tym mordobiciu, z jakim mamy do czynienia, tak naprawdę jedni i drudzy są siebie nawzajem warci.

       I ja oczywiście tego typu postawę rozumiem, zwłaszcza że, jak sądzę, od dłuższego czasu prezentuję ją tu również w swoim imieniu na tym blogu. Rzecz bowiem w tym, że faktycznie nasze z dawna wyczekiwane Prawo i Sprawiedliwość, w momencie gdy poczuło już niemal fizycznie to, że nie utraci władzy przez kolejne długie lata, a kto wie, czy kiedykolwiek, zaczęło się zachowywać tak, jakby uznało, że my tu wszyscy jesteśmy zaledwie dodatkiem, który można spokojnie spuścić i reaktywować przy okazji kolejnych wyborów. Niestety, najprawdopodobniej jak najbardziej słusznie.

     Mimo to, kiedy rozmawiałem z moim synem, starałem się jak tylko mogłem, by go nie zniechęcać do kibicowania Prawu i Sprawiedliwości, z dwóch względów. Pierwszy z nich to ten, że cała reszta jest znacznie – i to naprawdę znacznie – gorsza, a po drugie, w najbliższej przyszłości, jaką możemy sobie wyobrazić, nie ma absolutnie widoku na nic nowego. Mogłem mu naturalnie przedstawić jeszcze jeden argument, ale przez to, że nie chciałem go doprowadzic do nerwowego załamania, dałem sobie spokój. Otóż prawda jest taka, że nawet jeśli kiedykolwiek pojawi się siła, która zastąpi Prawo i Sprawiedliwość, to ona też prędzej czy później skończy tak jak wszyscy wcześniej, jeśli nie gorzej.

        W tym momencie ktoś pewne zażąda ode mnie wyjaśnienia, w jaki to sposób Prawo i Sprawiedliwość jest lepsze od całej reszty. I na to pytanie również mam dwie odpowiedzi. Pierwsza, poważna, ma charakter ideologiczny, druga natomiast to już czysta publicystyka. Ale zacznijmy od początku.  Cokolwiek bowiem by o nich nie mówić, faktem jest, że dopóki w Polsce rządzi Prawo i Sprawiedliwość, możemy mieć pewność, że nie skończymy tak jak skończyły Francja, Holandia, Wielka Brytania, czy Niemcy. I nie ma znaczenia na ile ów kierunek rozwoju wynika ze szczerych przekonań jego animatorów, a na ile z ich bardzo cynicznej gry – fakt jest taki, że cywilizacyjna droga, jaką przyjęła Polska jest dla nas jedynym rozwiązaniem, a póki co Prawo i Sprawiedliwość jest  jedynym gwarantem jej utrzymania. I już to wystarczy, by popierać choćby i kandydaturę Patryka Jakiego na prezydenta Warszawy, czy Andrzeja Dudy na prezydenta Polski.

      No i w tym momencie, mój syn, ale przeciez nie tylko on, mówi, że wystarczy spojrzeć na ową propagandę, na te wszystkie kłamstwa, niekiedy naprawdę bezczelne, na to traktowanie nas jak skończonych idiotów, by się zniechęcić. A na to ja, z pełnym szacunkiem, odpowiadam, że, owszem, to jest coś, co jest nam faktycznie trudno wytrzymać, natomiast obok tego pojawiają się, nomen omen, fakty, które i tu naszą stronę stawiają znacznie wyżej. My, nawet jeśli szczujemy i kłamiemy, to szczujemy i kłamiemy we własnym imieniu. Niedawno nawet prezes Kurski publicznie oświadczył, że, owszem, obie strony uprawiają propagandę, ale przynajmniej doszło wreszcie do tego, że faktycznie są dwie strony. Dwie realnie istniejące strony. Jaka była reakcja mediów opozycyjnych? Jak zawsze pełne oburzenie i krzyk: „Co? My? Nigdy! My tylko relacjonujemy”

      I faktycznie, oni bardzo konsekwentnie realizują to, co tak znakomicie sprawdzało się przez całe lata. Mam na myśli tak zwane relecjonowanie. Ostatnio można to coś zaobserwować na portalu tvn24.pl w postaci nagminnego stosowania cudzysłowów. Proszę może tam zajrzeć i zwrócić uwagę na to, że właściwie bez wyjątków wszelkie ataki na Dobrą Zmianę są prowadzone przy pomocy cudzysłowów właśnie. Jeśli tvn24.pl daje wielki tytuł, na przykład: „Żyć pod takimi ludźmi jest strasznie niebezpiecznie”, to nie jest opinia redakcji, ani tym bardziej brudna propaganda. To jest zaledwie cytat z wypowiedzi Agnieszki Holland. Albo jeśli widzimy tekst zatytułowany „Mina podłożona pod system emerytalny”, to przecież nikt nie powie, że to jest opinia Redakcji. W końcu cudzysłów stoi jak byk. Wreszcie, jeśli redakcja tvn24.pl zamieszcza dwa pod rząd teksty zatytułowane: „Nie ma już czasu na grzeczności, bo reżim przekroczył czerwone linie” oraz „Barbarzyństwo w majestacie prawa”, to tu też mamy cudzysłowy, których nie da się zakwestionować, lecz co najwyżej nie zauważyć. To nie oni więc. To jest zaledwie opinia, a więc obiektywna informacja. Przepraszam, ale czy ktoś mi chce teraz zaimponować czerwonymi paskami na TVP Info?

      A zatem nawet tu jest coś, co sprawia, że ja akurat, choć wciąż coraz słabiej, niezmiennie trzymam sztamę z naszymi. Dokładnie na takiej samej zasadzie, jak trzymam zawsze sztamę z kibicami Lecha Poznań – jak słyszę, kibicami jeszcze straszniejszymi od Legii Warszawa – gdy tylko na horyzoncie pojawia się jakiś docent, czy nie daj Boże profesor uniwersytetu. Dlatego też kiedy jutro będę jechał pociagiem do Warszawy, zdecydowanie bezpieczniej będę się czuł, jeśli naprzeciwko mnie bedzie siedziało dwóch łysych z piwem, niż nawet nobliwy ksiądz z siwą brodą. Tamci bowiem, kiedy im już przyjdzie do głowy, by mnie ostatecznie załatwić, ogłoszą mi to otwarcie, a nie będą się kryć za pięknymi słowami na temat jakichś standardów. Podobno europejskich.

       A zatem, mój kochany, róbmy swoje i trzymajmy głowy podniesione wysoko.

 

Jutro jadę do Warszawy na Targi Książki Historycznej. Zapraszam wszystkich, którzy mają wystarczająco blisko. Arkady Kubickiego, stoisko nr 12. A jeśli ktoś nie może, pozostaje księgarnia pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl. Polecam serdecznie.

     



tagi:

krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 10:26
209     7752    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 10:44

Jaki piękny manifest. Jakbym umiał pisać nogami, to bym się podpisał czterokończynowo.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 10:50
1 grudnia 2017 11:11

Czyli jednak proponujesz profesorów uniwersytetu?

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 11:18

Ja nie wiem jak to jest dzisiaj z tymi kibicami, ale znalem trochę takich prawdziwych jak to byli kiedyś i jak czas upływał to każdy kibic się okazywał konfidentem policyjnym.
Z drugiej strony jak się patrzy na niektórych profesorków, to chyba nawet nikt by nie chcial takich durniów na konfidentów.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 11:58

Dziękuję za tekst. To jest kwintesencja.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 11:27
1 grudnia 2017 12:07

No wiesz, nie rozmawiamy o indywidualnych kwalifikacjach, ale o dużych grupach społecznych. Ty w końcu też, kiedy wspomniałeś o "hydraulikach, piekarzach i praczkach", nie wymieniałeś konkretnych nazwisk. Otóż mnie chodzi o to, że jeśli staną przeciwko sobie piekarze pod rękę z praczkami i profesorowie uniwersytetów z księżmi z długimi siwymi brodami, to ja wybieram tych pierwszych. Losowo.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 12:32

"niż nawet nobliwy ksiądz z siwą brodą"

Ale w przypadku nobliwego Księdza z siwą brodą, czego szczerze ci nie życzę i ufam, że Opatrzność wybawi cię od tego, więc przypadku siwobrodego Księdza masz przynajmniem pewność, że będzie "milczał" i uporczywie wpatrywał się w ciebie, jak nieprzymierzając Kaszpirowski w swoje wielbicielki, milczał i wpatrytwał się. A jeśli nie zmilczy, to mu przypomnisz artykuł pana Hałowni z Tygodnika. I wtedy napiszemy do Hałowni, że kłamał razem z całym Tygodnikiem i całą Gazownią, albo w ogóle ogłosimy tu na blogu, że Hałownia wraz Siwobrodym nosicielem św. sakramentu kapłaństwa to kłamcy.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 11:11
1 grudnia 2017 12:56

valser ma za złe , że nad Wisłą nie jest tak,  jak w Szwajcarii.

Ale komu on ma to za złe?

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 13:00

Znam tę postawę: jak najdalej od polityków:). Nie łatwo rozmawiać:).

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 1 grudnia 2017 12:56
1 grudnia 2017 13:21

Ja akurat w Szwajcarii nigdy nie byłem, ale podobno jest ładnie.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 13:00
1 grudnia 2017 13:22

Ja myślę, że trzeba mocno powiedzieć, Pan Osiejuk się chyba nie zgodzi, alem to żadni politycy tylkon banda ciulów telewizyjnych służą za listek figowy dla prawdziwych polityków dla niepoznaki nazywanych lobbystami. I jak taki Jonny Daniels przyjedzie to z całym szacunkiem ale Kaczyński tańczy jak mu zagrają ...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 1 grudnia 2017 13:22
1 grudnia 2017 13:28

Tak i nie...

Głosując na któregoś z figurantow warto wiedzieć CO za nim stoi realnie.

Wtedy głosowanie ma sens. Gdy ktoś jest na etapie traktowania polityków jako bytów niezależnych .....przezywa to co syn pana Krzysztofa:))

Młodzi przez ten etap uzyskiwania swiadomości przechodzą róznie ...jak przez ospę czy rózyczkę....

:))

.

 

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 13:33

Tłumacz politykę chlopakowi na przykładach ze starozytnego Rzymu. Są barwniejsze, a niewiele się zmieniło, prawdę pisząc.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 13:28
1 grudnia 2017 13:34

heh, ja nie głosuje bo jeszcze się okaże, że to co za nim stoji się zmieni nawet bez wiedzy zainteresowanego, poza tym to jest kłamstwo od początku do końca...
Ja się trzymam twardo: https://www.youtube.com/watch?v=j-WyUaOuLDE

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @parasolnikov 1 grudnia 2017 13:34
1 grudnia 2017 13:35

Dopiero zauważyłem, że już drugi raz dziś dałem Kazika ... lubie Kazika :D

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 1 grudnia 2017 13:34
1 grudnia 2017 13:54

Kazik bardzo autentyczny...po tatusiu tak ma:))

ehh...

.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 1 grudnia 2017 13:22
1 grudnia 2017 14:25

Mylisz się. Kaczyński nie tańczy tak jak mu zagrają. Stać go.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 12:36
1 grudnia 2017 14:29

Czyli uważasz, że dla mojego osobistego komfortu jest obojętne, czy w Polsce rządzić będzie Jarosław Kaczyński czy Guy Verhofstadt? Tak? To przyjmijmy ostatecznie, że mam inne zdanie w tym temacie i o tym akurat już nie rozmawiajmy, bo to jest już tylko sztuka dla sztuki.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 1 grudnia 2017 13:34
1 grudnia 2017 14:31

Ty lepiej uważaj, bo Valser, że Kazik to degenerat.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 14:31
1 grudnia 2017 14:34

Valserovi nie dogodzisz :D Ja lubie słuchać degeneratów, mam nadzieję, że dobrą muzyką zasłużą sobie na niebo.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 13:35
1 grudnia 2017 14:35

Czyli jeszcze raz. Nie ma znaczenia, czy polskim ministrem finansów będzie Rostowski, Morawiecki, czy Hilary Minc? Moim zdaniem sie fatalnie mylisz, no ale być może tak Ci jest wygodniej. Szanuję to.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 13:54
1 grudnia 2017 14:37

Dobra, to w takim razie zaproponuj artystę - może być zagraniczny - bardziej autentycznego, niż Kazik. Śmiało. Jedno nazwisko.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 1 grudnia 2017 13:34
1 grudnia 2017 14:38

Miało oczywiście być "bo Valser Ci powie".

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @przemsa 1 grudnia 2017 14:40
1 grudnia 2017 14:43

Znowu ja wiem, że gospodarz się ze mną nie zgodzi. Ale ja o ile nie proponuje nic lepszego, to proponuje po prostu nazywać PiS mniejszym złem. I zgodzę się, że to najlepsza z opcji na stole, ale trzeba głośno powiedzieć, że nawet mniejsze zło to jednak zło, a jako Katolicy chyba nie powinniśmy wybierać zła :)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 14:37
1 grudnia 2017 14:44

I tu jestem złapana:)) bo w tej muzyce jestem ...hm....nieuświadomiona:))

.

Rozumiem, że odpowiedź serio - że słucham baroku nie jest tu rozwiązaniem. TYm bardziej Hildegarda.

A kto? :).

.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 14:46

Jak najbardziej. Popieram.

"Dokładnie na takiej samej zasadzie, jak trzymam zawsze sztamę z kibicami Lecha Poznań – jak słyszę, kibicami jeszcze straszniejszymi od Legii Warszawa – gdy tylko na horyzoncie pojawia się jakiś docent, czy nie daj Boże profesor uniwersytetu. Dlatego też kiedy jutro będę jechał pociagiem do Warszawy, zdecydowanie bezpieczniej będę się czuł, jeśli naprzeciwko mnie bedzie siedziało dwóch łysych z piwem, niż nawet nobliwy ksiądz z siwą brodą. Tamci bowiem, kiedy im już przyjdzie do głowy, by mnie ostatecznie załatwić, ogłoszą mi to otwarcie, a nie będą się kryć za pięknymi słowami na temat jakichś standardów. Podobno europejskich."

Najlepszy fragment.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 1 grudnia 2017 14:43
1 grudnia 2017 14:50

To jest sofistyka.

Ktoś realnie "jest na tacy". Wkurza mnie to mniejsze zło tak samo jak pana...Ale w dniu wyborów ...idę...chlera. Idę.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @parasolnikov 1 grudnia 2017 14:43
1 grudnia 2017 14:54

Przecież tu nikt nie mówi o tym, że wrzucenie karteczki do niszczarki zwanej urną wyborczą spowoduje, że będzie "Polska od pierwszego".

Żyjemy w warunkach tzw. demokracji, więc póki nie możemy uzyskać niepodległości i żyć w normalnym ustroju to zawsze można przypilnować przynajmniej lekką poprawe na stanowiskach zarządców.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Kuldahrus 1 grudnia 2017 14:54
1 grudnia 2017 14:56

Ja nie wierze w głosowanie i nie chce brać udziału w tym fałszu nie chcę wybierać mniejszego zła ... musiałoby być bardzo źle ale wtedy bym raczej emigrował do argentyny i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 1 grudnia 2017 14:56
1 grudnia 2017 15:04

Argentyna ma "ciekawą' sytuację....Proszę sprawdzić przed wyjazdem

.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 1 grudnia 2017 15:17
1 grudnia 2017 15:27

Dziwnym jest założenie, że DZ miała służyć ułatwieniu życia polskiemu przedsiębiorcy. Choćby z tego powodu, że polski przedsiębiorca na nią nie głosował.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @valser 1 grudnia 2017 15:14
1 grudnia 2017 15:37

Poważnie, zaskoczyłeś mnie. Do mnie to jakoś  nie trafia. Ale teraz jestem na etapie amerykańskiego szoł, co każdy na fejsbuku widzi :) 

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof-Janyst @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 13:00
1 grudnia 2017 15:39

Można jeszcze tak jak Franc Fiszer. Zagadnięty na tematy polityczne odpowiedział: "od polityki to ja mam Piłsudskiego"

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 1 grudnia 2017 15:17
1 grudnia 2017 15:45

A co jest złego w pomyśle JPK? I czy wystawianie pustych faktur mieści się w ramach wolności gospodarczej i Państwo nie może zakazywać wystawiania pustych faktur?

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Krzysztof-Janyst 1 grudnia 2017 15:39
1 grudnia 2017 15:46

Nooo..on kogoś wskazał. Nie chcę rodzinie nikogo wskazywać. My jesteśmy "z domu" przekorni.... I panuje zasada: kazdy musi odpowiadać za swoje decyzje.

Od kilku pokoleń nam się to sprawdza, mimo zawirowań. Mamy korzenie i tradycję.

.

Piłsudski...nieee... :))). Nie nasz typ rodzinnie

.

 

.

 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @grudeq 1 grudnia 2017 15:45
1 grudnia 2017 16:02

tzw. puste faktury kwalifikowane sa jako oszustwa i do tego nie trzeba zmieniac prawa, a teraz pytanie: co to są puste faktury? i z jakimi dokumentami są powiazane prawnie? jak przeżyjesz procesy o nieistnienie przedmiotow transakcji gospodarczej to możemy wtedy porozmawiąc jak praktyk z praktykiem; przykład: sprzedaj prawa autorskie do tych kilku linijek i zinkasuj honorarium lub przyjmij termin wyplaty honorarium i wtedy: dowiesz się, że nie masz znamion autora tekstu, usiłujesz wrpowadzić do obrotu fikcyjne wartosci nie majace pokrycia w rzeczywistości i poznasz: bieglych skarbowych/sądowych prokuraotrów, komorników, i wielu innych ciekawych ludzi; a propos wyłudzania VATu bez przyzwolenia i współadziąlania paratu skarbowego nie dostaniesz ani złotowki i bez znaczenia czy z faktura i z jaka fakturą; jak mawia valser - tylko praktycy glos moga zabierać - profesorowie i amatorzy won

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 15:17
1 grudnia 2017 16:08

Jeszcze przed chwilą oni byli po jednych pieniądzach. Teraz okazuje się, że Minc był lepszy. Mam nadzieję, że panujesz nad słowami.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 1 grudnia 2017 15:45
1 grudnia 2017 16:14

a co z definicją transakcji terminowej?  co z prawem cywilnym? popatrz na przypadek Marka Kubali i setek innych ofiar dzieci HMinca; ja akurat mam komfortową sytuację bo doprowadziłem do ujęcia i skazania wyłudzaczy VATu falszujących dokumety [opracja trwała 12 lat], ale jest jedno ale: skąd te osoby miały dane firm [konta, stany magazynowe, ...] odpowiedż jest prosta: od pracowników aparatu skarbowego; no i dlaczego dedykowane fałszywe faktury VAT byly przypięte do składanej deklaracji podatkowej podmiotu zszywką...;- przesluchiwalismy dzisiatki aparatczyków: 'dokumenty byly ale ich nie byo ...' 'inspektor poświadczal nieprawde nie w faktach lecz w sformułowaniach..' 'przyszedl do urzedu i oświadczył że nie prowadzi księgowosci i uciekł..' 'wypłata z konta bankowego to przychód z nieujawnionych żródeł..' [pensja-przychod, wpłata do banku-rozchód, wypłata z banku -nieujawnione źrodła dochodu] itd., itd.;- naprawdę nie wiecie w jakim świecie  żyjecie;- Hilary Minc to jeszcze był mały frajer przy dzisiejszych zawodnikach

zaloguj się by móc komentować


qwerty @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 16:08
1 grudnia 2017 16:20

masz paczke papierosow w samochodzie? to przygotuj sie: 28.11.2017r. "osoba podejrzana o przechowywanie towarow akcyzowych bez polskich znaków akcyzy ... zachodzi obawa zacierania sladów..." - przeżyjesz? a nie miałeś paczki papierosow w samochodzie to znaczy, że skutecznie zatarłeś slady i jest to okolicznośc obciążająca

zaloguj się by móc komentować

tadman @parasolnikov 1 grudnia 2017 11:18
1 grudnia 2017 16:37

Bomba informacja! Parasolu, teraz można na podstawie tego spostrzeżenia budować hipotezy co do opraw meczy, co do zabijania niektórych kiboli, co do pobłażliwości ws. niszczenia środków komunikacji, a najważniejsze co do bezkarnego terroryzowania zwykłych ludzi i ostatnie, a nie najmniej ważne to wprowadzanie młokosów w strukturę hierarchiczną, gdzie będzie delikwent działal a nie myślał, a cel wskaże mu szef grupy, który w razie potrzeby zapewni stosownego sędziego.

Z drugiej strony to chore, opresyjne "uszczelnianie" systemu zdzierania pieniędzy będzie jak zwykle wymierzone w zwykłych ludzi, bo tysiak wyciągnięty od miliona obywateli da jeden miliard, a jak ustawi szaraka! Na całe życie!
Tych co kradną spore sumy nikt i nic nie nastraszy i to uszczelnienie zdzierania podatków pokazuje, że każda władza, nawet ta nasza, idzie na łatwiznę.

Zastanawia mnie, że malwersanci naszych pieniędzy są nienażarci i chcą coraz więcej; sami po zaopatrzeniu nawet pociotków reszty co im zostaje nie mogą przecież skonsumować, więc pytanie na co te pieniądze faktycznie idą?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tadman 1 grudnia 2017 16:37
1 grudnia 2017 16:43

najłatwiej i najsprawniej okrada sie zwykłych ludzi/przedsiebiorców, a poza tym doktryna aparatu państwa jest taka sama jak za HMinca

zaloguj się by móc komentować

tadman @qwerty 1 grudnia 2017 16:43
1 grudnia 2017 17:08

Łaziłem kiedyś po bankach ws. ew. pożyczki i przeżyłem spore zaskoczenie w Deutsche Banku, po wywiadzie panienka zza biurka stwierdziła, że musi sprawdzić w centrali moje dane i potrwa to jakieś pół godziny, więc mogę sobie iść coś załatwić. Trochę padało, więc pozostałem w banku i informacja była po około 10 minutach; okazało się, że w wywiadzie zapomniałem podać, że moje konto bankowe jest debetowe i na jaką sumę oraz, że mam kartę kredytową w Auchanie, o której zupełnie zapomniałem.
Kiedyś wywoziło się dokumenty, zakopywało, a dzisiaj dobrowolnie lub za sprawą instytucjonalnych hackerów można wiedzieć wszystko i bez wiedzy delikwenta. Stąd wymuszony pęd do pieniędzy platikowych, wypłaty w formie przelewu na konto, karty zbliżeniowe itp.

Portal http://www.moikrewni.pl/mapa/ bazuje na danych PESELowskich, a firma tym zawiadująca jest firmą niemiecką. Możemy zorientować się w sposób przybliżony, gdzie osoby o jakimś nazwisku mieszkają i ile ich jest w danej miejscowości. Dane wystawione do korzystania ogólniedostępnego zapewne są celowo niezbyt aktualne, aby nie za bardzo stresować tubylców, ale czym faktycznie firma dysponuje to jeden Bóg raczy wiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

glicek @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 17:08

W GazoWni ukazał się art. (z tamtej strony) błagajacy o opamiętanie (tamtą stronę):

-----------------------------------------------------------------------------

Ludzie muszą od opozycji usłyszeć: "Mieliście rację, że głosowaliście na PiS"

[...] 

Jeżeli jesteś politykiem i demokratą, to nie możesz powiedzieć ludziom: „Nie macie racji, bo jest wzrost gospodarczy”. No do jasnej cholery, to nie PKB głosuje, to ludzie głosują!

Schetyna ma na to taką odpowiedź: „Ludzie dali się omamić propagandzie PiS, że jest źle”.

- Tego typu wyjaśnienia to rezygnacja z polityki. Jeśli ludzie są głupi, to po co gadać do głupich?

Tak uważa polska inteligencja. W co drugim wywiadzie z pisarzem czy aktorem jest taka diagnoza: „Naród pokazał, że ma w nosie wolność”. „Ludziom pomachano pięćsetką przed nosem i dali się kupić”. To są cytaty.

- Wiem. I dzięki temu PiS wygra następne wybory.

Opozycja nie przyjmuje do wiadomości faktu, że strategia, którą wybrała jest kompletnie nieskuteczna. W związku z tym powtarza to samo - tylko głośniej - jeszcze bardziej będąc nieskuteczną. [...]

Kiedy opozycja może faktycznie zagrozić Kaczyńskiemu? Musi przestać odpowiadać na te taktyczne zaczepki i po raz piętnasty ogłaszać śmierć demokracji. Kogo to obchodzi?

Nie mówić o demokracji?

- Nie tak! „Demokracja umarła znowu”. Ile razy może umierać demokracja? Kaczyński to robi absolutnie świadomie, chce mieć totalną opozycję i taką ma. To jest jego mapa.

Można bronić demokracji mądrze albo głupio. Myśmy do tej pory bronili głupio. Politycy opozycji, zamiast wsłuchać się w nastroje społeczne, wsłuchują się nastroje swojego zaplecza dziennikarskiego i publicystycznego, które zalewa nas kubłami moralnej paniki. Przestańcie ich czytać! Uspokójcie się i chwilę pomyślcie.

- Żeby wygrać wybory opozycja nie tylko musi zmobilizować własnych wyborców, ale otworzyć szeroko drzwi dla części wyborców PiS, którzy jednak do tej partii się zrazili, bo ten sposób uprawiania polityki, kolesiostwa, korupcji jest dla nich nie do wytrzymania. A co obecnie od opozycji słyszą? „Wybraliście faszystę, byliście głupi”. Spróbuj kogoś przekonać zaczynając od komunikatu: „Uklęknij i przeproś!”. „Dopiero jak się ukorzysz, to może z tobą będę rozmawiał”. Cała ta histeryczna retoryka dokładnie to powoduje. Kaczyński świetnie to wie, dlatego nieustannie podbija bębenek i gra na podział, polaryzację. „Chcecie do nich iść? Zobaczcie! Nazywają was głupimi, mówią, że daliście się kupić za pięćset złotych, mówią, że to przez was ginie demokracja”. I w ten sposób cementuje elektorat, który nie ma dokąd odejść. A obóz demokratyczny - wielce wzmożony - obraża swoich potencjalnych wyborców, mówiąc: „Popieracie faszystę”. To jest doskonała recepta na wygranie kolejnych wyborów przez PiS.

Czyli co do tych zdezorientowanych wyborców mówić? „No, może się pomyliliście, ale zapraszamy do nas”.

- Nie! Trzeba mówić: „Mieliście rację!”.

Słucham?

- „Mieliście rację, że głosowaliście na PiS”. Bo umowy śmieciowe. Bo program 500 plus wam się należał, a myśmy go przegapili. Bo trzeba było wcześniej ogłosić koniec transformacji. Opozycja musi powiedzieć ludziom prawdę.

Jaką prawdę?

- Że zbudowaliśmy infrastrukturę, nowoczesny przemysł, że dwa na trzy miejsca pracy w przemyśle w całej Europie powstaje właśnie w Polsce, że mamy gigantyczne mocne rolnictwo i generalnie zbudowaliśmy zręby pod dobrobyt. A teraz jest moment, kiedy tym dobrobytem musimy się zacząć bardziej sprawiedliwie dzielić. „Mieliście rację”. Obiecał wam to PiS, głosowaliście na Kaczyńskiego nie dlatego, że byliście głupi, tylko dlatego, że to był słuszny postulat. Tylko problem polega na tym, że PiS was zdradził. Nie chodziło o realizację waszych słusznych postulatów, tylko o uwłaszczenie się na państwie.

Kiedy było tąpnięcie PiS w sondażach? Po akcji „Misiewicze”. Bo pokazywała nieszczerość tej władzy. [...]

- PiS ma dwa mocne punkty: „zmianę” i „zwykłego człowieka”. W tych dwóch punktach powinno się zaatakować prawicę. Oni muszą się zacząć tłumaczyć! Wie pan, kiedy opozycja wygra z PiS? Kiedy prawicowi publicyści zaczną się tłumaczyć, że oni naprawdę tego szarego człowieka reprezentują.

Jednym z najtrudniejszych problemów, z którym opozycja nie potrafi sobie poradzić, to jest pakiet socjalny PiS. Nie chodzi tylko o 500 plus, ale też o płacę minimalną, godzinową stawkę minimalną. W dodatku drastycznie spadło bezrobocie, co powoduje, że ludzie czują się bezpieczniej w pracy i mogą wreszcie tym upiornym polskim szefom stawiać warunki. Opozycja musi to zrozumieć: milionom ludzi w Polsce żyje się za rządów PiS po prostu lepiej.

I co z tym robić?

- Masz trzy wyjścia. Możesz robić to, co do tej pory, czyli uprawiać negację. „To jest nieprawda, zaraz się skończą pieniądze, budżetu na to nie stać, to jest wszystko na kredyt, zaraz się wszystko zawali”. Ludzie tak naprawdę słyszą: „Wy na to nie zasługujecie”. Przejecie to. Przepijecie. I w ogóle będzie katastrofa.

„Druga Grecja” - to powtarza w TVN24 Janusz Lewandowski.

- Fantastyczny przepis na polityczne samobójstwo. Bo ludzie chcą wierzyć, że się uda. Chcą uwierzyć PiS-owi. Opozycja oferując im jedynie negatywną narrację obsadza się w roli złej wiedźmy, która przepowiada jakąś „hatakumbę”. Z tych dwóch narracji - opozycyjnej i pisowskiej - wybiorą tę pozytywną.

Drugi sposób na socjalny pakiet PiS to licytacja na populizm, co obecnie uprawia Schetyna. Tylko że licytacja z populistami to jest absurd. Schetyna powiedział ludziom: „Damy 500 plus na pierwsze dziecko”. To kosztuje 20 mld złotych! „Damy trzynastą emeryturę”. To kolejne 17 mld złotych. Przez dwa lata mówią, że zaraz się budżet zawali, bo nie stać nas na program 500 plus, a dzisiaj dorzucają 37 mld! Skąd na to wezmą pieniądze? PiS ich rozjedzie!

To co innego ma robić?

- Neutralizacja. Jedyna dobra strategia na pisowski pakiet socjalny. Mówisz ludziom, że 500 plus to jest oczywista oczywistość. Każdemu się należy. „Przepraszam, że sam na to nie wpadłem, kiedy rządziłem. Powinienem zrobić to samo”. I tyle. Totalnie to bagatelizujesz. Przestajesz z tego robić jakąś niesamowitość, obdzierasz z tego nimbu wielkiej sprawy, ogromnego wysiłku. I tego daru, który dobra władza - wbrew okrzykom elity, że pieniędzy nie starczy - dała ludziom. „500 plus jest oczywistą oczywistością. My też będziemy to robić, każdy by to zrobił”.

A poza tym - już to mówiłem - powinni czym prędzej ogłosić koniec transformacji.

Co to znaczy ogłosić koniec transformacji?

- Chodzi o uderzenie w drugi mocny punkt PiS, czyli „zmianę”. Opozycja musi zdefiniować symboliczną cezurę między przeszłością a przyszłością. Zakończyć pewien rozdział, ale niekoniecznie mówiąc, że wszystko było złe. „Wtedy trzeba było budować zręby nowoczesnego państwa, infrastukturę, skupiać się na inwestycjach, a nie na konsumpcji, bo budowaliśmy nową Polskę. Ale w pewnym momencie trzeba powiedzieć dość. I myśmy nie zauważyli tego momentu”.

Musieliby schować tych, którzy zaciekle bronią III RP w mediach: Balcerowicza, Lewandowskiego.

- Oczywiście. Tak jak Kaczyński schował Macierewicza, tak opozycja powinna schować Balcerowicza. Dystans do niego był moją pierwszą radą dla Ryszarda Petru przy zakładaniu Nowoczesnej. „Jak najdalej”.

Jak mu to pan tłumaczył?

- „Możesz bardzo cenić dentystę, który wyciął ci ogromny ropień i uratował życie. Ale nie będziesz jego przyjacielem, nie będziesz go dobrze wspominał, bo to bardzo bolało. I Balcerowicz jest dokładnie taką postacią. Bardzo bolało i trzymajmy się od niego jak najdalej”.

Powiedzenie ludziom „zamykamy okres transformacji” pozwoliłoby opozycji się uwiarygodnić. Powiedzieć: „Ok, zrobiliśmy błąd nie polegający na tym, że wszystko było źle. Błąd polegał na tym, że nie zauważyliśmy momentu, kiedy należało zmienić strategię. I przez to otworzyliśmy drzwi dla populistów, którzy nie liczą się z nikim, tylko chcą zagrabić maksymalną ilość władzy dla siebie”.

Ze swoim hasłem „zmiana” PiS ma kłopot. Jest szczelina w tym murze, niespójność, a mianowicie polityka historyczna. Czy PiS się kojarzy ze zmianą? Nie bardzo. Niech sobie Kaczyński weźmie te husarskie pióra, niech odbudowuje zamki Chrobrego. Proszę bardzo. Niech stawia tysiąc kolumn na stulecie niepodległości. Pięknie! Będzie widać, że to nie żadna zmiana, tylko wyciąganie staroci z piwnicy. Opozycja ma szansę opowiedzieć o zmianie innym językiem. Wtedy polityka historyczna stanie się kulą u nogi Kaczyńskiego.

-----------------------------------------------------------------------------

Było dobrze, nawet ciekawie i na koniec się skitrało :) Czyli receptą jest "aby zwyciężyć musimy się za wszelką  powstrzymać przed zwymiotowaniem na pisowców". Ale sądząc z części komentarzy pod artykułem w stylu "tak! super! musimy ich tylko mocniej skopać i opluć aby się ukorzyli!" nawet i tego tamta strona nie jest w stanie zrobić.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tadman 1 grudnia 2017 17:08
1 grudnia 2017 17:21

są już  niemieckie firmy windykacyjne w W-wie do ochrony i egzekwoania niemieckich interesów

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 1 grudnia 2017 16:20
1 grudnia 2017 17:36

Masz rację na pewno tak będzie. Nie znajdą u mnie papierosów, to znaczy, że zatarłem ślady.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @parasolnikov 1 grudnia 2017 14:56
1 grudnia 2017 17:49

Ja też nie wierze w głosowanie.

Najlepiej w kwestii polityki przyjąć postawę którą zaproponował H. Korwin-Milewski w podejściu do zaborców - "Ręki zaciśniętej w pięść nie lizać, a otwartej do ugody nie gryźć". Jeśli da się coś wycisnąć dla Polaków to trzeba próbować nawet w ciężkich warunkach tzw. demokracji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 17:36
1 grudnia 2017 17:53

bez odeśmiania możnaby zwariować

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Kuldahrus 1 grudnia 2017 17:49
1 grudnia 2017 18:15

No, ale do tych ręcznych robótek wcale nie trzeba głosować, a już w ogóle nie trzeba mówić takich rzeczy jak to, że PiS to najlepsze co nas spotkało od czasów conajmniej Łokietka ..

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 1 grudnia 2017 16:02
1 grudnia 2017 18:19

Wiesz właśnie ostatnio miałem takie zdarzenie że pani stwierdziła że jej obliczenia (dokonane na zlecenie) są objete prawem autorskim. Ba nawet miała umowę o ochronę praw autorskich z tym zleceniodawca obliczeń... I tylko jednej rzeczy przed Sądem nie potrafiła zrozumieć, że jej obliczenia nie są objete prawem autorskim, bo nie można uznać rachunków ktore może zrobić każdy, za coś indywidualnego. A tym samym nie może domagać się wyższej zapłaty od zleceniodawcy niż za same obliczenia. I cały czas mi powtarzała że przecież ma umowę.... A i pani cały czas mówiła że jest praktykiem i praktycznie to ona ma umowę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @parasolnikov 1 grudnia 2017 18:15
1 grudnia 2017 18:20

Kto tak powiedział, że od czasów Łokietka?

zaloguj się by móc komentować



qwerty @grudeq 1 grudnia 2017 18:19
1 grudnia 2017 18:47

i to jest ten ocean glupoty ale wyrachowanej

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 1 grudnia 2017 16:14
1 grudnia 2017 18:57

O panu Kubala to wiem z TV że jest pokrzywdzony ale jakim dokładnie mechanizmem to się nie dowiedziałem. Swoją drogą jak juz Pan uważa że za wszystko w polskiej ekonomii odpowiada H. Minc od 1945 r. To zdaje się że pan Kubala również za tego Minca sie dorobił. I wtedy pan Kubala nie protestował. Tak więc Minc dał- Minc zabrał. Nie poznałem jeszcze żadnego przedsiębiorcy który by powiedział że mu się w interesach nie powiodło na skutek własnych błędnych decyzji. Każdy komu się nie powiodło uważa że winni temu są urzedniki. I odwrotnie...jak się komuś uda...to zawsze tylko dzięki własnym talentom...bez żadnej pomocy Państwa

zaloguj się by móc komentować

Robo @valser 1 grudnia 2017 19:08
1 grudnia 2017 19:43

Tu niestety zgadzam sie z Valserem ,od jakiegos czasu nachodza mnie mysli ,ze ta opozycja tylko upieksza DZ . Co niestety potwierdza zasade ,ze musimy trzymac sie za kieszenie bo kazda wladza w Polsce rabuje i niszczy klase niezalezna i samodzielna ,poczawszy od ziemian dochodzimy do malych rodzinnych firm, ktore byly wrzodem dla komuny idojna krowa dla reszty

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 18:51
1 grudnia 2017 19:50

Ja się czepiam??? Chyba żartujesz. Ile razy napiszę tekst o tym, że Dobra Zmiana jest kompletnie do dupy i gdyby nie to, że tamci są jeszcze gorsi, machnąłbym na "naszych" ręką, natychmiast przychodzisz i zaczynasz coś pleść o tym, że już Minc był lepszy. Rozumiem, że gdybym napisał tekst o tym, że obecny rząd jest jeszcze gorszy od tego cośmy mieli w latach 50, bardzo by Ci się podobało.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 1 grudnia 2017 15:17
1 grudnia 2017 19:59

To jest dobre: "Aby móc skorzystać z bramki Ministerstwa Finansów i przesyłać pliki należy posiadać  podpis kwalifikowany  lub utworzyć bezpłatny profil zaufany e-PUAP. Potwierdzenie konta profilu wymaga osobistej obecności w jednym z urzędów: gminy, miasta, starostwa powiatowego, urzędu skarbowego, oddziału ZUS, własnego banku, urzędu wojewódzkiego lub polskiego konsulatu."

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 1 grudnia 2017 18:57
1 grudnia 2017 20:00

Nie o tym rozważamy lecz o patologii państwa

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 1 grudnia 2017 17:53
1 grudnia 2017 20:00

Tak? To nie dawaj mi powodów.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 19:59
1 grudnia 2017 20:03

Praktycznie zajmuje to dzień i godzinę w Internecie ale batalia idzie o dane i okresowe weryfikacje

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 19:50
1 grudnia 2017 20:06

A czy ktoś analizuje konsekwencje tych zmian ? Oprócz ochów i achów? I czy pytanie o repertuar sankcji jestbeeee?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 20:00
1 grudnia 2017 20:07

Nie zrozumiałeś ale odeśmiać warto

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 1 grudnia 2017 18:57
1 grudnia 2017 20:10

Szkoda czasu nie chodzi o negację państwa lecz o bezmiar patologii i której trzeba mieć pojęcie aby cokolwiek proponować

zaloguj się by móc komentować

beczka @valser 1 grudnia 2017 18:51
1 grudnia 2017 20:10

Ja mam praktyczną styczność z JPK i od tej strony mogę powiedzieć, że to 5 minut roboty. Oprogramowanie księgowe same wszystko liczy, wystarczy podpisać kartą i poszło, strachy na lachy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 1 grudnia 2017 18:51
1 grudnia 2017 20:11

A co do tego pakietu kontrolnego nie mam żadnej opinii. Nie znam się na tym, nie rozumiem pojęć, jakie tam są używane, nie potrafię na ten temat rozmawiać. Powie więcej.  Jak słyszę pojęcie Jednolity Pakiet Kontrolny zaczynam ziewać. Dopóki w Polsce nie ma zagrożenia, że będą zamykane kościoły, a transwestyta będzie prowadził codzienne wiadomości w telewizji, jestem usatysfakcjonowany. Wszystko co mam do powiedzenia na jakikolwiek temat, mówię na moim blogu. Kto chce niech czyta.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @beczka 1 grudnia 2017 20:10
1 grudnia 2017 20:14

Funkcjonalność ok ale zobaczymy wyniki analiz baz danych w praktyce to już algorytmy z automatu paraliżujące każdy podmiot A obrona od skutków algorytmów to 20 lat procesów

zaloguj się by móc komentować

beczka @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 19:59
1 grudnia 2017 20:14

O widzisz, nawet nie trzeba mieć płatnego podpisu kwalifikowanego, wystarczy bezpłatny profil zaufany. Jakie to straszne.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 1 grudnia 2017 17:08
1 grudnia 2017 20:15

Jeszcze lepszy jest system GENTAX, czyli zintegrowany system podatkowy za drobne 282 mln zł obejmujący 27 mln pełnych kont podatników kupiony jako "czarna skrzynka", do której kluczyk jest gdzieś w USA.

zaloguj się by móc komentować

beczka @qwerty 1 grudnia 2017 20:14
1 grudnia 2017 20:18

Nie rozumiem o czym piszesz.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @valser 1 grudnia 2017 20:23
1 grudnia 2017 20:30

Grupy wysłane w teren dostawały wałówkę porządną... Jeśli nie mieli prikazu złapać kogoś i się wykazać... Opowiadali mi starsi ludzie ze wsi... 

Proszę napisać osobny tekst,.....u siebie...

.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 1 grudnia 2017 20:14
1 grudnia 2017 20:32

Powiedzmy straszne jest to, że tak dobrowolnie na siebie donosimy i jeszcze z tego się cieszymy.

Przypomnę w tych strasznych czasach zaboru pruskiego niejaki Hipolit Cegielski wolał płacić zawyżony podatek przemysłowy niż dopuścić do tego, że jakiś urzędnik skarbowy przeglądał mu księgi rachunkowe.

Natomiast teraz bedzie problem z osobami, które wybrały kwartalny system składania deklaracji VAT oraz rozliczania się z tego podatku. Plik będą musiały wysyłać co miesiąc, więc jest to dodatkowa robota.

Mikrofirmy to są głównie samozatrudnieni, więc ci, którzy wystawiaja jedną, dwie faktury miesięcznie. Na tym poziomie przekrętów się po prostu nie robi a taka była początkowo idea tego pomysłu.

zaloguj się by móc komentować

beczka @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 20:32
1 grudnia 2017 20:44

Ojej, dodatkowe 5 minut roboty w miesiącu, żeby wypełnić obowiązki fiskalne. Gdybym mógł to bym przeniósł system gospodarczy Szwajcarii do Polski, czy coś w tym stylu, ale nie dramatykujmy.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 20:32
1 grudnia 2017 20:44

Proszę napisać osobny tekst... Warto, bo socjalistyczne myślenie nigdy nie zejdzie do grobu

.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 1 grudnia 2017 20:44
1 grudnia 2017 20:56

Niezupełnie. Nie każdy robi księgowość sam. Osoba rozliczająca się kwartalnie raz na trzy miesiące odwiedzała swojego księgowego, teraz będzie musiała odwiedzać co miesiąc.  To raz.

Dwa - ci co sami robię a mają na przykład jeszcze XPeka, będą musieli kupić nowy komputer i nowe Windowsy.

Niestety, ale tu sprawdza sie powiedzenie - od rzemyczka do koniczka.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @beczka 1 grudnia 2017 20:18
1 grudnia 2017 21:06

Ideą JPK jest analiza danych i typowanie winnych należności wobec Skarbu Państwa a resztę sobie dośpiewaj

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 1 grudnia 2017 20:23
1 grudnia 2017 21:07

Strach i miraże że to po sąsiada przyjdą

zaloguj się by móc komentować

Robo @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 21:09

To nie kwesia 5 minut ,moi rodzice prowadza   dziaalnosc kilkadziesiat lat sa po 70ce i dalej pracuja ,ciagla walka o przetrwanie ,swiatek piatek , krew pot i lzy , my chcemy miec latwiej ,prosciej a nie kolejne bzdury biurwy, rubryki,,nowe kasy i kolejne obowiazki . A co Num niby nie wie jak dzila  przedsiebiorcy drobnina zachodzie , wie tylko on musi nas niszczyc

zaloguj się by móc komentować

beczka @valser 1 grudnia 2017 20:47
1 grudnia 2017 21:09

Nie ma alternatywy. Jest albo PiS albo coś gorszego, czyli Polskość to nienormalność plus jakieś eksperymenty na ludziach, albo test-projekty socjologiczne zza oceanu, a kto wie, czy i nie z Holandii, które mają za zadanie sprawdzić jak wywołać rewolucję jak najniższym kosztem.

Jeszcze raz powtórze: wybór to, albo PiS, albo coś gorszego. Wszystko jest pod kontrolą.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 20:44
1 grudnia 2017 21:09

Oj nie zejdzie zbyt wielu marzy aby być nadzorcami niewolników 

zaloguj się by móc komentować

beczka @qwerty 1 grudnia 2017 21:06
1 grudnia 2017 21:11

Rozumiem z tego tylko to, że uczciwi nie mają się czego obawiać.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @beczka 1 grudnia 2017 21:09
1 grudnia 2017 21:12

To chyba żyjemy w innych światach 

zaloguj się by móc komentować

beczka @Robo 1 grudnia 2017 21:09
1 grudnia 2017 21:13

Nie rozumiem o czym piszesz.

zaloguj się by móc komentować

beczka @qwerty 1 grudnia 2017 21:12
1 grudnia 2017 21:14

Tak. Na to wygląda. ;)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @beczka 1 grudnia 2017 21:11
1 grudnia 2017 21:15

Uczciwymi to sale sądowe są wytapetowane w postępowaniach karnoskarbowych masz ochotę odpisać na zarzut uszczuplenia danin w okresie jak nie byłeś reprentantem spółki termin do środy witaj wśród uczciwych frajerów do orzniecia ze wszystkiego co mają

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 1 grudnia 2017 21:09
1 grudnia 2017 21:17

A ekspresowo przepchnięta we wrześniu ustawa o przymusie szczepień (m.in. na grypę)? to nie będzie przypadkiem eksperyment na dużej populacji?

No i skąd się wzięły w Warszawie te tabuny młodych Pakistańczyków (chyba) obsługujących Ubera? Kto ich w takiej ilości sprowadził i dlaczego?

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 1 grudnia 2017 21:17
1 grudnia 2017 21:19

Ale czemu zawsze jak nie złodziej to oderwany od życia idealista lub oszołom

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 1 grudnia 2017 21:18
1 grudnia 2017 21:23

Fakt na półce innych nie ma ale reslność rządzenia odbywa się na najniższym poziomie tj w gminie urzędzie skarbowym sądzie rejonowym a nie w opoeowieścisch jak to będzie wspaniale a co z ofiarami dotychczasowych patologii cisza nad tą trumną bo ciągłość wladzy

zaloguj się by móc komentować

Robo @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 21:27

Jasniej nie potrafie ,moge zapytac tylko czy w ostatnim polwieczu ty lub twoja rodzina prowadzila DG , to retoryczne pytanie oczywiscie, bo bys wiedzial jakie masz szanse z kazdym tutejszym systemem bedac czystym jak lza , wiec oszczedz moj czas. Bo w 50tym zabrali nieruchomosci a teraz nie widze by cos sie zmienialo

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 21:28

"Tamci bowiem, kiedy im już przyjdzie do głowy, by mnie ostatecznie załatwić, ogłoszą mi to otwarcie, a nie będą się kryć za pięknymi słowami..."

 

Wolisz w mordę ponad umysłowe znęcanie. Hm.  Racja.

100 % lepiej w mordę niż wiercenie mózgu.

Jeśli jest wybór.

Zawsze możesz wykupić 1 klasę.

zaloguj się by móc komentować

Robo @Robo 1 grudnia 2017 21:27
1 grudnia 2017 21:28

To do beczki bylo

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @qwerty 1 grudnia 2017 21:09
1 grudnia 2017 21:39

Nie tylko...wielu marzy o pozycji niewolnika...byle u ..dobrego pana...Idę, bo ledwie widzę... Cały dzień tu zaglądam

.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Robo 1 grudnia 2017 21:27
1 grudnia 2017 21:40

Witaj w klubie ale żyjemy i to jest nsjważniejsze

zaloguj się by móc komentować


Robo @qwerty 1 grudnia 2017 21:40
1 grudnia 2017 21:48

Tak zyjemy ale byly powstania ubeckie tortury , wyprowadzki  pierzyna i malymi dziecmi ato my  placimy ,zatrudniamy ,budujemy a w podziece to co wyzej , tez pozdrawiam tylko jak to tlumaczyc takim beczkom

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 1 grudnia 2017 21:46
1 grudnia 2017 21:50

Desygnowanie pieniędzy do gospodarki tylko przez agendy państwowe i jak się taki system nazywa przy maksymalizacji kontroli? Komunizm czy B.miękko socjalizm z ludzką twarzą

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @beczka 1 grudnia 2017 21:11
1 grudnia 2017 21:50

Uczciwi przede wszystkim. On Ci to już wcześniej wyjaśnił. Jeśli będziesz uczciwy, oni Cię wsadzą za ukrywanie przekrętów.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Robo 1 grudnia 2017 21:48
1 grudnia 2017 21:51

Jest to niewykonalne ale na spotkaniach i wykładach coraz więcej osób trzeźwieje

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 21:50
1 grudnia 2017 21:54

Ja mam za sobą analizy setek segregatorów akt i udzisł w dziesiątksch postępowań i wiem co artkułuję jeszcze tego państwa nie doświadczyłeś i nie życzę tego nikomu

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 21:50
1 grudnia 2017 21:56

Uczciwość jest pojęciem subiektywnym i takie jest orzecznictwo w RP 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Robo 1 grudnia 2017 21:27
1 grudnia 2017 21:57

Czy my się znamy? Nic nie wiem o tym, bym Ci zabierał czas i żebym Cię w ogóle prosił o wyjaśnienie czegokolwiek.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Robo 1 grudnia 2017 21:28
1 grudnia 2017 21:58

Chcesz pisać do Beczki, piszesz do mnie. Chcesz pisać do mnie piszesz do siebie. Czy mógłbyś się uspokoić nieco?

zaloguj się by móc komentować

beczka @qwerty 1 grudnia 2017 21:15
1 grudnia 2017 22:05

Czekam z zaciśniętymi pięścmi, niech który mnie spróbuje orżnąć.

zaloguj się by móc komentować

beczka @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 21:50
1 grudnia 2017 22:06

I teraz już nie zasnę przez niego. Będę czuwał bo mnie orżną, jak każdego uczciwego.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 1 grudnia 2017 21:54
1 grudnia 2017 22:06

Znajomy mi powiedział, że ma być jeszcze gorzej. Podobno po tym jak PiS wygra kolejne wybory, wszystkie pieniądze jakie mamy zostaną zwaloryzowane w proporcji 5:1. Jeśli masz na koncie 50 tysięcy, zabiorą Ci 40 i przeznaczą je na 500+ dla kobiet, które nie chcą pracować. Podobnie będzie, jeśli masz dom. Od jego wartości, którą oczywiście ustali specjalna komsija pod kierunkiem Morawieckiego, będziesz musiał zapłacić 90 procentowy podatek. To jest już podobno zdecydowane. Jedyne co nas może uratować to głosowanie na Kukiza.

zaloguj się by móc komentować

beczka @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 21:17
1 grudnia 2017 22:10

Ja na to mam tylko jedno wytłumacznie. Te które napisałem wcześniej. Alternatywą byłoby to samo, co jest teraz, ale gorzej. 

zaloguj się by móc komentować


Robo @krzysztof-osiejuk 1 grudnia 2017 22:06
1 grudnia 2017 22:16

Nie chodzi tu mi o dyskredytacje Pisu ,wiem ,widze, ze na stole nie ma lepszej karty ,ale chce wiecej chce czuc ,ze oni wiedza ,rozumieja i odciaza tych ktorzy Polske utrzymuja i tu pracuja i inwestuja od pokolen. A Num to szkodnik i nic tego nie zmienia a dziala w ramach calego rzadu , tak czy nie?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Robo 1 grudnia 2017 22:16
1 grudnia 2017 22:34

Num to szkodnik? Nigdy bym nie pomyslał. Jestem wstrząśnięty. Dobrze, że zostali nam jeszcze Tum i Kum.

zaloguj się by móc komentować

glicek @beczka 1 grudnia 2017 22:14
1 grudnia 2017 22:40

Co to jest DG?

DG = działalność gospodarcza

zaloguj się by móc komentować

beczka @Robo 1 grudnia 2017 21:27
1 grudnia 2017 23:04

A więc tak. Członkowie mojej rodziny prowadzili działalność gospodarczą. Ja zaś nie. Gdyby jednak było tak strasznie jak piszesz, to nie dałoby się zarobić bez znajomości z wysoką rangą urzędnikami.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 1 grudnia 2017 22:10
1 grudnia 2017 23:09

Ale to, że nie ma innej możliwości tylko ta, nie oznacza jeszcze, że mamy się wszystkim zachwycać i nie artykułować tego, co naszym zdaniem jest złe i tego, co by poprawiło warunki funkcjonowania firm w Polsce jak chociażby niezrozumiały upór w utrzymywanianiu memoriałowego systemu naliczania podatków. Zmiana na system kasowy dała by naprawdę dużo oddechu. Chodzi tu o płacenie podatku od faktur zapłaconych przez klienta i symetrycznie zaliczanie do kosztów faktur zapłaconych przez nas. No i od 25 lat nie ma jak tego wprowadzić. A JPK i split payment można. Jeszcze jest pomysł na to, by firmy co dzień wysyłały zestawienie operacji na rachunkach bankowych.

 

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 23:13

Chciałbym dalej liczyć na polityków  PISu ale jak ich widzę  na przyjęciu u Danielsa to ręce opadają.

zaloguj się by móc komentować


grudeq @valser 1 grudnia 2017 19:00
1 grudnia 2017 23:37

Nic nie rozumiem. To nie jest odpowiedź na pytanie.

zaloguj się by móc komentować

beczka @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 23:09
1 grudnia 2017 23:37

Zgadzam się, z tym co napisałeś, fajnie by było wprowadzić system kasowy, ale co z tego wynika? Nic.

zaloguj się by móc komentować

ApesCornelius @krzysztof-osiejuk
1 grudnia 2017 23:39

Przepraszam jak na prywatnej kolacji szabasowej 25 listopada pojawiają się Arkadiusz Mularczyk (na pierwszym planie po lewej), Adam Bielan (obok Mularczyka), Mateusz Morawiecki (na drugim planie po lewej), Jonny Daniels (na drugim planie w centrum, obok Morawieckiego), Ajjub Kara (obok Danielsa), Piotr Gliński (na dalszym planie po prawej, obok Kary).

To ja jako obywatel Polski chcę wiedzieć o jaki interes chodzi?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 1 grudnia 2017 20:23
1 grudnia 2017 23:41

Czy w Pana Szwajcarii można byłoby chwalić się tym że oszukalo się Szwajcarskiego Minca?

Proszę o odpowiedź na to pytanie...a nie na gawęde o tym że w Szwajcarii nigdy nie było Minca..

zaloguj się by móc komentować

grudeq @qwerty 1 grudnia 2017 20:10
1 grudnia 2017 23:46

Cieszę się że Pan ma pojęcie o wszystkim

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @beczka 1 grudnia 2017 23:37
2 grudnia 2017 00:02

płynność finansowa by się poprawiła zwłaszcza w tych firmach, gdzie są długie terminy płatności jak np. w transporcie międzynarodowym, które przyszły tu zresztą wraz ze spedycjami zagranicznymi.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @krzysztof-osiejuk
2 grudnia 2017 00:31

Ja tylko w KF (kwestii formalnej).

Do państw, które już stosują Jednolity Plik Kontrolny, takich jak Portugalia, Francja, Luksemburg, Czechy Słowacja i Węgry, dołączy wkrótce Litwa

Wprowadzając Jednolity Plik Kontrolny, Polska wzorowała się na podobnych systemach działających w innych krajach Unii Europejskiej, m.in.: Portugalii, Austrii, Niemczech, Danii, Francji, Belgii, Holandii, Litwie, Luksemburgu, Słowenii oraz Szwecji. W państwach tych wprowadzenie SAF-T (odpowiednikiem Polskim jest JPK) znacznie zmniejszyło nielegalny proceder polegający na wyłudzaniu podatku VAT z budżetu państwa. (http://jpk.guru/baza-wiedzy/jpk-w-innych-krajach )

Gdybyśmy wybrali co innego (kogo innego) - to byłoby to samo plus gender plus imigranci, plus parę innych spraw.

Z tego powodu - zgadzam sie z Krzysztofem - co nie wyłącza krytycznej oceny DZ.

Polska jest w trudnej sytuacji - ponieważ wpływy podatkowe to w większości podatki płacone przez osoby fizyczne (prowadzące DG lub pracujące na etacie), w tym VAT, który płaci co do zasady konsument  - a rozwój napędzany jest popytem wewnętrznym - tj. też przez obywateli - konsumentów. 

Z drugiej strony zadłużenie jest w dużej mierze zagraniczne - co naraża nas na naciski i ataki z zewnąrz przy ograniczonej możliwości obrony.  Rząd ma więc małe pole manewru, jeżeli chce doprowadzić do wzrostu suwerenności gospodarczej - jedynym istotnym źródłem wpływów są krajowe osoby fizyczne - tzn. nie ma innej możliwości niż dokręcić śrubę obywatelom patrząc na gospodarkę w krótkiej perspektywie. Jak wygląda próba sięgnięcia do przychodów korporacji to widać na przykładzie podatku obrotowego - wprowadzenie 0,5 czy 1% to zbrodnia - pomimo, że te same firmy płaciły latami więcej od transakcji kartami płatniczymi.

Poprzednicy mieli inną koncepcję - niemal całkowitego zrzeczenia się suwerenności, uczynienie z Polski GPN czy GPH (Gospodarstwo Pomocnicze Republiki Federalnej Niemiec, Holandii itd.). To miało zapewnić bezpieczeństwo, bo o stan gospodarki martwiłby się kto inny. Tu też plus dla PiS - bo kto się martwi ten liczy pieniądze :)

Pytanie jednak - czy nie można by zrobić tak, że udajemy stan wasalny - a robimy tak, by wzmocnić ekonomicznie polskiego obywatela? Uważam, że można - szczególnie, że problem niemożliwej do pokonania blokady wzrostu płac i zamożności gdzies tam półgębkiem sygnalizowany jest także przez ośrodki całkiem niepisowskie - więc jak sie tego nie zrobi - to i tak popadniemy w stan wasalny.

JPK służy automatyzacji i centralizacji kontroli - bo, jak dowodzi praktyka organy nie radzą sobie z tym i nie panują nad drenażem budżetu, np. z VAT. VAT płacą obywatele - a specjalne firmy wyciągają go pod pretekstem rzekomego eksportu. Objęcie JPK mikrofirm wynika z faktu, że to takie firmy pełniły funkcję pośredników w tym procederze - więc spowiadać się będą wszyscy. Technicznie jest to proste - ale nie o technikę tu chodzi.

JPK to narzędzie niebezpieczne - ponieważ w miejsce informacji syntetycznej, złożonej z kilku parametrów wysyła poza firmę informację analityczną, dostęp praktycznie "do wszystkiego" - i to niemal on line.

Dodatkowe wpływy rząd chce wykorzystać na pobudznie gospodarki poprzez sterowanie inwestycjami.

Moim zdaniem - leży polityka kredytowa i wymiar sprawiedliwości - a to powoduje, że osiągnięcie celu suwerenności i rozwoju własnej przedsiebiorczości innej niż państwowe inwestycje - może okazać się niemożliwe. Tzn. dojdzie do wzrostu inwestycji, szczególnie dokonywanych przez osoby zaprzyjaźnione z rządem ale na tym się skończy. Widać to dobrze po tym, jak zachowują się ludzie, którzy osiągnęli sukces gospodarczy - na ogół chcą się pozbyć biznesu na rzecz korporacji zagranicznej - której nasze organy mogą skoczyć. Prowadzenie biznesu powyżej pewnego rozmiaru przez osobę krajową bez koneksji jest po prostu niebezpieczne.

PiS to doskonale wie - ponieważ Skoki mają "mamusię" w Luxemburgu - a sam Bierecki już witał się z postępowaniem karnym - i ta sama prokuratura uznała, że to był błąd. Oznacza to, że decyzje prokuratury mają charakter czysto uznaniowy - skoro jedna osoba w danej instytucji uważa tak, a inna inaczej - przecież nie może ktoś być winny i niewinny jednocześnie. Tu dygresja - sądy w Polsce nie wydają wyroków w sprawach karnych, co najwyżej modyfikują oczekiwania prokuratury. Informacja ta jest jawna - jest co roku publikowana - wspólczynnik skazań wniesionych aktów oskarżenia wynosi 98,5%. Większy stopień nieomylności ma tylko Ojciec Święty.  Tzn. decyzja o winie zapada poza salą sądową - można się jedynie trochę potargować. Pytanie - czy PiS da radę to zmienić - oraz o ewentualny zakres tej zmiany. Duży wysiłek propagandowy i organizacyjny idzie na przekonanie obywateli, że taka zmiana nastąpi - natomiast znajomość praktyki w tym zakresie pozwala mieć wątpliwości - nie tylko czy nastąpi - ale czy w ogóle w istotnym zakresie ma nastąpić. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @ApesCornelius 1 grudnia 2017 23:39
2 grudnia 2017 00:32

Moim zdaniem tu musi chodzi o to, by te wszystkie kamienice odzyskane przez Jakiego oddać Żydom. A przy okazji wprowadzić edukację seksualną do przedszkoli.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 2 grudnia 2017 00:25
2 grudnia 2017 00:36

Ja płacę podatek raz na rok, do końca kwietnia po zakończeniu roku podatkowego. I nie składam miesięcznych deklaracji i nie płacę zaliczek. W Polsce, nie w Szwajcarii. Nie do uwierzenia, prawda?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 2 grudnia 2017 00:25
2 grudnia 2017 04:36

Valser, z całym szacunkiem ale coś się kupy nie trzyma w Twoich opowieściach. Jeżeli są tak małe podatki i nie ma akcyzy na ten przykładowy alk a kosztuhe tyle samo co w Polsce i powiedzmy UE gdzie te podatki i akcyzy są to znaczy że u Was jądą ze 100% marżą. W takim razie powiedz mi dlaczego nie zrobiłeś jeszcze interesu sprowadzając do Szwajcarii pociągu z whiski i sprzedając go z 20% marżą. Zarobił byś miliony bo byś sprzedawał za pół ceny rynkowej i obrotem byś wykończył resztę.

Twoje opowieści mnie zadziwiają. O czymś wyraźnie nie wspominasz. Nie wiem co to jest?

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 2 grudnia 2017 04:36
2 grudnia 2017 04:46

Może jest jakiś przymusik stosowania marży 100% ?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 2 grudnia 2017 02:31
2 grudnia 2017 07:26

Prowadzę firmę. Nie mam pracodawcy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 2 grudnia 2017 00:31
2 grudnia 2017 07:42

to jest b.dobry material do rozważań i do wyciagania wniosków, z wieloma wnioskami i przesłankami sie zgadzamy,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 2 grudnia 2017 05:57
2 grudnia 2017 07:45

popróbuj wejśc w szeregi PiSu i korygować projekty oraz wykoananie to zoabaczysz o czym rozmawiamy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Wolfram 2 grudnia 2017 00:31
2 grudnia 2017 07:56

Problemem jest w RP oganizowanie grup przestępczych przez administrację i ochrona tych grup, idealizm w kreiwaniu aktów prawnych nie wytrzymuje zderzenie z praktyką w terenie, ale też ideologia wszcepiona w struktury państwa o nadrzędnej roli aparatu nikomu też PiSowi nie przeszkadza

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 2 grudnia 2017 08:04
2 grudnia 2017 08:17

to o czym rozmawiamy to jest kilka poziomów respektowania stanowionego prawa i głównym problemem w RP jest brak równosci wobec prawa jako ideologia państwa; popatrz tak: czy te wszystkie dokonywane zmiany nazywaja po imieniu jakie patologie maja byc zlikwidowane? poza wyłudzaniem vatu wg doktryny minfin oraz obniżaniu kosztw funkcjonowania sądownictwa? jeden przykład - tylko nie ściezki dot. skarg kasacyjnych [0.16% skarg o uznania za niegodny z prawem jako uznanych to jest obraz sądownictwa w RP];- idealizm owszem bywa wciagający ale praktyka realnego panstwa to juz inna bajka

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 2 grudnia 2017 08:21
2 grudnia 2017 08:34

w tym zakresie nie mam żadnych propozycji, zasada jest taka im bardziej sie żreja ci na scenia tym dla nas lepiej, oraz każda nawet najdrobniejsza zmiana na korzyść społeczęństwa warta jest zachodu, i na koniec ani PiS ani nikt inny w konfrontacji z patologia panstwa nam nie pomoże jak sobie sami nie pomożemy, 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 2 grudnia 2017 08:21
2 grudnia 2017 08:36

realizmu patologii panstwa jjeszcze nie dotknąłeś - jeszcze nie przeżyłeś żadnej poważnej konfrontacji z państwem - jak zostaniesz oskarżóny o czerpanie korzyści w wys. 1 zł/m-c i skazany na trzy lata to zrozumiesz lub nie

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 2 grudnia 2017 08:21
2 grudnia 2017 08:37

To jest znakomite pytanie które powinno zamknąć dyskusję. Ale na malkontentów nic nie poradzisz. Psy szczekają karawana jedzie dalej.

zaloguj się by móc komentować

bendix @qwerty 2 grudnia 2017 08:36
2 grudnia 2017 08:39

A te wyroki za 1 zł/m-c to wina PiS-u oczywiście. Weź się uspokój.

zaloguj się by móc komentować

bendix @qwerty 2 grudnia 2017 08:36
2 grudnia 2017 08:42

Jedyna metoda na wymiar niesprawiedliwości to opcja gruzińska (zlikwidowano ich skorumpowaną Policję i utworzono ją od nowa) Tak powinno się było stać AD 89' o czym od tamtego czasu wszem i wobec mówiłem. Ale wszyscy mi się pukali w głowę że jestem psychol i że państwo by się zawaliło. Nic by się nie zawaliło. Była by rozpierducha przez około 2 lata a i tak była i jest przez 28.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 2 grudnia 2017 08:42
2 grudnia 2017 08:48

Zapomniałem dodać że w moim pomyśle był również zakaz pracy dożywotni w zawodach prawniczych dla wstępnych, zstępnych itp.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 2 grudnia 2017 09:07
2 grudnia 2017 09:18

Gdyby świat był idealny a nie stał na głowie to z...g itp by wąchali kwiatki od spodu albo łupali kamyczki w kamieniołomie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Wolfram 2 grudnia 2017 00:31
2 grudnia 2017 10:32

Skoro i tak dyskusja zeszła na JPK to mogę tylko powiedzieć, że to bardzo dobry komentarz w temacie.

Ważny fragment:
" JPK służy automatyzacji i centralizacji kontroli - bo, jak dowodzi praktyka organy nie radzą sobie z tym i nie panują nad drenażem budżetu, np. z VAT. VAT płacą obywatele - a specjalne firmy wyciągają go pod pretekstem rzekomego eksportu. Objęcie JPK mikrofirm wynika z faktu, że to takie firmy pełniły funkcję pośredników w tym procederze - więc spowiadać się będą wszyscy."

i ten:
"Moim zdaniem - leży polityka kredytowa i wymiar sprawiedliwości - a to powoduje, że osiągnięcie celu suwerenności i rozwoju własnej przedsiebiorczości innej niż państwowe inwestycje - może okazać się niemożliwe. Tzn. dojdzie do wzrostu inwestycji, szczególnie dokonywanych przez osoby zaprzyjaźnione z rządem ale na tym się skończy. Widać to dobrze po tym, jak zachowują się ludzie, którzy osiągnęli sukces gospodarczy - na ogół chcą się pozbyć biznesu na rzecz korporacji zagranicznej - której nasze organy mogą skoczyć. Prowadzenie biznesu powyżej pewnego rozmiaru przez osobę krajową bez koneksji jest po prostu niebezpieczne."

Tu jest problem. Bo przecież wyłudzeń na VATcie nie robią ci prawdziwi przedsiębiorcy, którzy realnie coś wytwarzają, czy świadczą usługi, bo ich momentalnie wyłapałyby odpowiednie służby, nawet jakby gdzieś na lewo przepuścili paczkę tic-taców. Tu nie potrzeba kolejnych "cudownych usprawnień" w ściąganiu podatku, tylko likwidacji kasty w organach, która pilnuje żeby "było jak było".

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Wolfram 2 grudnia 2017 00:31
2 grudnia 2017 10:36

=rząd ma małe pole manewru...=

W tym rzecz

Czyli plusy to niby brak gender itp...z gender nie do końca... cały czas są naciski bezpośrednie na MEN....To osobny temat...Naciski zewnętrzne - finansowe warunki itp...Bo zależymy finansowo ...to jest taki bat na nas.

PiS zdaje się próbuje stawiać opór. Zyskujemy czas. A jak go wykorzystać prywatnie tego nie wiemy ..chyba.??

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 2 grudnia 2017 10:27
2 grudnia 2017 12:24

Jak zwykle nie zrozumiałeś. Coś się rachunki nie zgadzają. Kup gotowe butelki bez vatu i akcyzy na eksport. Jeżeli na łychę trzeba być takim mocnym to zastąp ją wódką lub fajkami.

Jeszcze raz powtórzę - brak akcyzy i vat 8% a wóda kosztuje tyle samo co w Polsce (z tego co pisałeś) gdzie masz akcyzę + 23% vat. Nic tylko biznes kręcić.

W polsce jest ponad 28 zł za litr wódki (nie spirytusu) no i ten vacik więc jest na czym zarabiać bo wóda kosztuje około 40-50 zł/litr. Jak widać w zakupie pewnie literek poniżej 10 zł by wyszedł na eksport.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 2 grudnia 2017 10:27
2 grudnia 2017 12:30

"Bo normalnie w handlu koszt zakupu towaru do sprzedazy nie powinien przekraczac 30% ceny dla finalnego klienta."

Ciekawe rzeczy opowiadasz. znaczy się że w/g Ciebie jeżeli coś w hurcie kosztuje 30 zł to w detalu powinno kosztować 100 zł?

W takim wypadku marża wynosi 70 zł czyli ponad 200% - ciekawe.
 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bendix 2 grudnia 2017 08:39
2 grudnia 2017 18:55

chyba nie rozumiesz o czym piszę, nie zajmuje sie PiSem tylko patologią funkcjonowania państwa; pis jest jutro go nie ma a panstwo jest i bedzie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @bendix 2 grudnia 2017 08:42
2 grudnia 2017 18:56

baź import sędziów [Szanghaj], w gruzji przez pół roku nie było policji i świat sie nie zawalił

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @valser 1 grudnia 2017 15:17
2 grudnia 2017 19:46

w czasach Hilarego nie było elektronicznych systemów obsługi transakcji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @stanislaw-orda 2 grudnia 2017 19:46
2 grudnia 2017 19:56

tutaj nie rozchodzi sie o liczydła mechaniczne czy elektroniczne - idzie o ideologie i algorytmy oraz zupełnie inne narzędzia infiltracji społeczeństwa - fuzje baz danych międzyresortowych oraz 'wycieki' danych do grup przestępczych; kiedys przesluchiwaliśmy wile osób wyposązanych przez skarbowke w dane no i co taki gośc zeznaje: podszedl do mnie na przystanku autobusowym nieznany mi człowiek i wręczyl mi faktury vat tej firmy..., inni wg maniery: faktury otrzymaliśmy faksem [od kogo? panie od kogo? na te faktury wyludzono ok. 3 mln zł vatu] - nie granic w kreowaniu patologii aparatu państwa 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 1 grudnia 2017 19:59
2 grudnia 2017 20:02

Jesli osobiście to chyba po to, aby pobrali odciski palców.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 2 grudnia 2017 18:55
2 grudnia 2017 20:25

" ...,   a państwo jest i będzie".

Nie dałbym głowy.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @qwerty 2 grudnia 2017 19:56
2 grudnia 2017 20:26

postęp,  Panie,  to postęp.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 3 grudnia 2017 00:35
3 grudnia 2017 06:15

Przecież napisałem że nie musi to być whiski single malt. Może być wódka i papierosy. Potraktuj siębie jak hipermarket, hurtownia alku i zacznij handlować. Po prostu kup na rynku hurtowym coś i sprzedawaj z 30% marżą.

A chodzi o to że nie wierzę że w Szwajcarii wszyscy się zmówili i jadą na marży 100-200%. Myślę że ktoś by się wyłamał i obniżył ceny.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @valser 1 grudnia 2017 13:35
3 grudnia 2017 06:56

" Chodzi o to, ze minister finansow Morawiecki niczym poza wygladem sie nie rozni od Rostowskiego, a ten od Hilarego Minca"... Szczególnie, że wszystkich zna się albo z opisów, albo z wyglądu.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 14:50
3 grudnia 2017 06:59

Widać pora załoźyć coś własnego i zagłosować...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @parasolnikov 1 grudnia 2017 14:56
3 grudnia 2017 07:00

Na szczęście to jest kwestia wiary...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Maryla-Sztajer 1 grudnia 2017 15:04
3 grudnia 2017 07:01

Ale ładnie się nazywa i jest daleko. A z oddali widać to, co się chce dostrzec...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 1 grudnia 2017 20:10
3 grudnia 2017 07:12

To poszę proponować ekspercie.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @beczka 1 grudnia 2017 20:10
3 grudnia 2017 07:12

Prawda czy fałsz? Oto jest pytanie1

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @valser 1 grudnia 2017 20:49
3 grudnia 2017 08:46

Tylko prosze jeszcze do tego dodać 400 lat refomacji i najemnych żołnierzy...

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 3 grudnia 2017 09:40
3 grudnia 2017 11:51

Dobrze, wszystko jasne. Ale weźmy np. coś takiego co koło whisky nawet nie stało - czyli jasia wędrowniczka. Wszędzie na całym świecie jest on taki sam. Więc gdzie będzie "węszenie" Szwajcarów że ten towar ma jakiś feler skoro kosztuje taniej?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 3 grudnia 2017 09:40
3 grudnia 2017 11:52

Zaczną myśleć że to podróbka z Rosji???

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 3 grudnia 2017 09:40
3 grudnia 2017 18:44

http://www.cenynaswiecie.pl/cena-papierosow-w-szwajcarii,201,27/

Paczka papierosow w Szwajcarii średnio 8 CHF czyli 28 zł. Jak to możliwe że nie ma akcyzy i jest tylko 8% VAT-u i fajki kosztują prawie 2x tyle co w Polsce?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 3 grudnia 2017 21:09
4 grudnia 2017 03:00

nie porównuj usług do ceny towarówm to tak na dzień dobry. Nie wmówisz mi że fajki kosztują prawie 30 zł dlatego że 25 zł narzutu robi kioskarz! Nie wciskaj aż takiej ciemnoty wszystkim. Bo sprawa jest prosta. Zakup jak już Ci pisałem wagon fajek i je sprzedawaj w Szwajcarii. I żeby była jasność szwajcarskie fajki wcale nie są lepsze od innych.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 4 grudnia 2017 03:00
4 grudnia 2017 03:05

usługi są takie drogie bo nikt by nie przeżył przy takich cenach za mniejsze kwoty (pewnie koszt lokalu itp. też) Do tego te ceny żarcia i reszty to musi zarabiać kupę tych franków żeby żyć na minimalnym poziomie. Widać gołym okiem że idealizujesz to państwo. Mają fajnie i bogato ale jest też wytłumaczenie dlaczego - nakradli się w czasie II wś to raz, zarobili na niej handlujac bronią to dwa, potem zarabiali na praniu kasy do końca XX w. Teraz też przymykają oko na lewą kasę. Taka prawda! Podobnie Luxemburg, Andora itp.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 4 grudnia 2017 03:00
4 grudnia 2017 03:11

Przy okazji mam nadzieję że o pociągach z żydami z Węgier jadącymi przez Szwajcarię w zaplombowanych wagonach słyszałeś?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 4 grudnia 2017 07:16
4 grudnia 2017 09:42

Dalej uchylasz się od odpowiedzi jak to jest że kioskarz zarabia 200% na paczce fajek i nikt do tej pory nie wpadł na to żeby kioskarzy wygryźć z rynku i sprzedawać z 50% zarobkiem.

Jakoś w Szwajcarii nie działa niewidzialna ręka rynku. Bzdury smalone ta teoria.

I nic się nie bierze z dotacji tylko jak napisałem była i jest największa pralnią pieniędzy to sobie mogą pozwolić na wysokie pensje.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 4 grudnia 2017 10:37
4 grudnia 2017 10:49

To jeszcze ja z jednym pytaniem. Czy Tobie się wydaje, że każdy polityk (niezależnie od opcji) każdy dzień rozpoczyna od myśli: jak tu jeszcze upieprzyć życie swoim obywatelom. A dzień uważa za udany, jak pod koniec dnia upieprzył maksymalnie dużo maksymalnie wielu. 

Z tym umiłowaniem praktyki. To gdy praktyka staje się dogmatem, to już prosta droga do tego aby stała się teorią. 

Czy bierzesz też pod uwagę taką okoliczność, że w budżecie Szwajcari.. od iluś tam wieków nie występuje pozycja: straty wojenne - odbudowa, gdzie taka pozycja w budżecie Polski występuje regularnie, od czasów Potopu Szwedzkiego, co także może usprawiedliwiać fakt, że nasz budżet musi być większy (wyższy VAT) niż budżet helwetów. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @grudeq 4 grudnia 2017 10:49
4 grudnia 2017 10:56

Ale to wina niemców i ruskich? Czy wina tego, że zamiast powiesić Piłsudskiego na pierwszej szubienicy, wszyscy mówili "wiecie rozumiecie". Tak samo jak dzisiaj, na siłę próbują mówić, że Kaczyński i Morawiecki to jedyna opcja dla Polski, bo "wiecie rozumiecie"

zaloguj się by móc komentować

grudeq @parasolnikov 4 grudnia 2017 10:56
4 grudnia 2017 11:13

Ale to próbujesz stwierdzić, że gdyby Piłsudskiego powieszono to nie byłoby zniszczeń z I i II WŚ? 

Niektórzy na siłę próbują mówić, że jest inna opcja niż Kaczyński i Morawiecki i przywołują śp. Korwina Milewskiego. Nie wiem dlaczego czynią zarzut zatem Tym, którzy mówią że nie ma obecnie innej opcji niż Kaczyński i Morawiecki, a zacny Pan Korwin-Milewski nie żyje od prawie 100 lat, a jego następcy, póki co mogą tylko marzyć o takiej pozycji jaką miał. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @grudeq 4 grudnia 2017 11:13
4 grudnia 2017 11:19

Gdyby nie rozgrabić i nie oddać kresów bolszewi, gdyby nie zniszczyć rolnictwa, gdyby nie tolerować działalności wywrotowej nasza sytuacja, moglaby trochę inaczej, warto na przykład powiedzieć, że Niemcy byli totalnie zniszczeni po IWŚ i bez sovietów, podbiliby nas w trzy tygodnie. Po IWŚ były szanse względnie wyrównane. A inna sprawa, że na pochyłe drzewo... Przed atakiem na silną Rzeczypospolitą każdy by się trzy razy zastanowił.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @parasolnikov 4 grudnia 2017 11:19
4 grudnia 2017 11:29

Ale jeszcze raz: powieszenie Piłsudskiego uratowałoby nas przed utratą Kresów i ich rozgrabieniem? To był jedyny warunek. TO ośmielę się stwierdzić, że gdyby Piłsudski o tym wiedział, to chyba nawet sam by się powiesił. 

Nie ośmielę się jednak stwierdzić, że Niemcy po I WŚ byli totalnie zniszczeni. Bo jak wtedy nazwać zniszczenia Niemiec po II WŚ. Nieśmiało zauważę, że jedynym fragmentem Niemiec dotkniętym działaniami wojennymi było Wlk. Ks. Poznańskie... i to dopiero od 27 grudnia 1918 r. i wybuchu Powst. Wielkopolskiego. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 4 grudnia 2017 10:37
4 grudnia 2017 11:33

"Mnie tam teorie nie interesuja. Kazdy cos tam sobie roi w glowie i planuje. Wez pod uwage, ze podniesienie VAT o jeden punkt procentowy, w omencie kiedy VAT jest juz 22% kwotowo oznacza, ze to jest duzo wiecej niz jeden procent podwyzka."

100 x 1,22 =122

100 x 1,23 =123 czyli dokładnie o 1% więcej. Nie rozumiem co miałeś na myśli.

Nadal kluczysz w odpowiedzi na podstawowe pytanie dlaczego nikt u helwetów nie zacznie sprzedawac taniej rzeczy standardowych co do których nie ma wątpliwości jakościowych (np. Johny Walker, fajki, wódka czekolada milka i milion innych)

Jakaś zmowa sprzedawców? Omerta że zabiją jak ktoś marżę obniży z 200% do 50% ? Bujasz w obłokach.

Ciekawe jest jeszcze jakie są inne podatki w tym dochodowy. A jak rozumiem hipermarkety zarabiają miliardy bo jadą na marży 200% czyli zamawiają towar za milion i dostają w detalu 3 miliony. uffff ale bełkot!

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @grudeq 4 grudnia 2017 11:29
4 grudnia 2017 11:49

Ja nie wiem, jak to napisać. To nie o to chodzi, że to jedyny warunek, chodzi o Polaków który nie dyskutują z djablem. Chodzi o Polaków ktorzy nie chca u siebie rewolcyj, reform i innych " terribile opus reformationis mundi". Takie rzeczy się objawiają tym, że taich Piłsudskich się spuszcza ze schodów...

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 4 grudnia 2017 11:46
4 grudnia 2017 12:07

"Na jakich marzach jada markety  - to mnie nie interesuje. Przychodze do sklepu, jak mi towar pasuje i cena  - to kupuje, a jak nie to kupuje gdzie indziej."

Jesteś mistrzem w kluczeniu i unikaniu odpowiedzi. To co Ty sprzedajesz i po ile nie ma znaczenia bo to inny rynek (jak sam zauważyłeś). Markowe ciuchy kosztują drogo pomimo że ich wyprodukowanie kosztuje przysłowiowowego dolara.

Pytam dlaczego produkty spożywcze kosztują tak drogo. Standardowe produkty - czyli podaje konkretny przykład Johnego Walkera.

Nie ma akcyzy i jest mały VAT a tu panie taka cena z kosmosu. Fajki to samo.

Co do kosztów w gotówce poniesionych przez biednych helwetów żeby ich III rzesza nie rozjechała to racz mnie nie rozśmieszać. Jestem w 100% przekonany że helweci zarobili kupę kasy na III rzeszy sprzedając im broń. Produkowali dla III rzeszy między innymi działka automatyczne do samolotów. To tak na szybko z pamięci. To samo było ze Szwecją. Jak niemiaszkom zbombili fabrykę łożysk tocznych w Szweinfurcie to cały ubytek w produkcji zaspokoili ze Szwecji. O kasie przewalanej via Szwajcaria nie wspominam przez grzeczność.

Obłowili się na II WW na tłusto.

O te pociągi plombowane na granicy przez helvetów to zapytaj przyjaciół autochtonów. Ciekawe co na to powiedzą.

"Formalnie neutralna Szwajcaria w czasie II wojny światowej stanowiła dla Niemiec gospodarcze okno na świat. Trudno dziś nawet uwierzyć, że Helwetów wciąż nie zalicza się do sojuszników Hitlera"

"Na podstawie danych zgromadzonych po wojnie przez amerykański wywiad wojskowy szacuje się dziś, że III Rzesza pozyskała z podbitych przez siebie ziem złoto warte aż 648 mln dolarów. Z tej sumy aż 282 mln dolarów miały trafić do Szwajcarskiego Banku Narodowego, który następnie prał je za pomocą podstawionych kont bankowych, na przykład w Hiszpanii i Portugalii."

"Dzięki Szwajcarom III Rzesza kupowała więc wołowinę z Argentyny, brazylijskie diamenty potrzebne do produkcji precyzyjnego sprzętu,  chrom z Turcji, stal ze Szwecji, wolfram z Hiszpanii i Portugalii. Sami Szwajcarzy natomiast sprzedawali swoim sąsiadom z północy precyzyjne maszyny, mechanizmy czasowe do produkcji bomb i pocisków, lekarstwa czy diamenty przemysłowe. Kluczową rolę w zaopatrywaniu III Rzeszy odgrywały zwłaszcza Credit Suisse oraz Union Bank, które specjalizowały się w zakupach w Ameryce Południowej. O skali niemieckich zakupów świadczy chociażby fakt, że w czasie wojny portugalskie rezerwy złota wzrosły aż czterokrotnie."

" Według niektórych historyków szwajcarsko-niemiecka współpraca bankowo-inwestycyjno-gospodarcza mogła przedłużyć II wojnę światową nawet o rok. "

http://www.historia.uwazamrze.pl/artykul/1134695

Świetni helveci... raczej święci!

zaloguj się by móc komentować

grudeq @parasolnikov 4 grudnia 2017 11:49
4 grudnia 2017 12:14

No tak, ale zdaje się, że Piłsudski przyjechał w 1926 roku do Nieświeża i nikt go ze schodów nie spuścił. Gdyby zaś ziemiaństwo było tak idealne, to czemu dopusciło do rozwalenia tego raju, jakim była I Rzeczpospolita? Zdaje się, że tam niechęć do rewolucji reform i innych "terribile opus reformationis mundi" była tak silna, że nie zgadzano się na reformę niczego - wojska (budowanego na podatkach zdaje się z przywileju Koszyckiego 1373 i opartego na braci szlacheckiej, w czasie gdy Prusy i Austria miały pobór powszechny), Sejmu (liberum veto) oraz polityki zagranicznej (nierządem Polska stoi). 

Poza tym, kiedy wiadomo, że się dyskutuje z Diabłem? Gdy tylko ktoś mówi, a może zmieńmy to, to znak że to diabeł? 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @bendix 4 grudnia 2017 12:07
4 grudnia 2017 12:29

Ja bym przyuważył, że to często są takie pytania teoretyczne (przy znanej niechęci Valsera do teoretyzowania i uznawania wiedzy tylko praktycznej), bo np. czy można Szwajcarskiemu Bankowi czynić zarzut, że np przyjął od niemieckiego zbrodniarza lokatę na 10 lat. Pieniędzmi z tej lokaty obracał w całkiem uczciwy sposób - np kredytując inwestycje w Polsce, czy handel Francji z Argentyną, czy chociażby wpływając na obrót pieniądza w Szwajcarii (co by szwajcarzy mieli na ser od sąsiada pasącego krowy na stromych alpejskich zboaczach) i zarobione pieniądze, po wypłaceniu lokaty z należnym oprocentowaniem, uznał za pieniądze uczciwie zarobione. To są uczciwie zarobione pieniądze czy nie uczciwie? Bo ja szczerze powiedziawszy nie wiem jakbym odpowiedział na to pytanie. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @grudeq 4 grudnia 2017 12:14
4 grudnia 2017 12:53

No oczywiście kołtuny reform niechciały ... ech szkoda gadać

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 4 grudnia 2017 12:48
4 grudnia 2017 13:06

"Wracajac do kosztow poniesionych przez Szwajcarow - zorientuj sie ile kosztuje utrzymanie armii z powszechnego poboru w stanie calkowitej mobilizacji i skoszarowanie ich na pol roku. Wylaczenie np. miliona ludzi z produkcji przy osmiomilionowej populacji i rzucenie ich na placowki."

Tylko widzisz, to jest znów kwestia geografii. W Rosji koszt utrzymania armii będziesz miał nieporównanie większy, bo tam żołnierzy wysyłasz z Rosji centralnej na Daleki Wschód - a wiec koszt przewozu (+ czas), koszt utrzymania na Dalekim Wschodzie + dowozu żywności. Natomiast w Szwajcari.. obywatel bierze sobie kanapki i idzie 2 km na placówkę (40min)... wraca do domu i jest z powrotem w pracy. 

Więc koszty utrzymania Armii w Szwajcarii są nieporównywanie mniejsze z krajem wielkości Rosji czy nawet Polski, a w stosunku do jakości. I to nie jest tak łatwo wprowadzić Szwajcarię w Polsce za jednym pociągnięciem pióra.

Zresztą mój ulubiony przykład to fakt, że Turcja wprowadziła u siebie w całości Szwajcarski Kodeks Handlowy... no i czy to zrobiło z Turków solidnych kupców jak Szwajcarzy? 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @parasolnikov 4 grudnia 2017 12:53
4 grudnia 2017 13:07

A czy ja tak napisałem? I kto miał się kołtunić - szlachta, magnateria, czy lud rolniczy? 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 4 grudnia 2017 12:48
4 grudnia 2017 13:34

"12 letni Glenfiddich Single Malt w markecie jest do wziecia za 29.90, czyli jakies 110 zl. To jest wlasciwie taka sama cena jak w Polsce. Zalezy od przelicznika kursowego."

To jest jeden przykład który mówi o tym że coś nie jest w porządku bo cena jest za wysoka jak na tak niskie podatki. Gdzieś jeszcze muszą być koszty związane z tą ceną.

To samo z papierosami - cena wysoka a przecież nie ma akcyzy... A tu 2x tyle co w PL... dziwne.

Pytanie samo ciśnie się na usta - dlaczego nie możesz otworzyć hurtowni z fajkami w Szwajcarii i zarabiać na tym krocie. Może to nie być hurtownia a kiosk w centrum Berna gdzie będą ceny: 5 PLN (zakup) + marża (powiedzmy 50%) * 1,08 (tamtejszy vat) czyli (5+2,50) * 1,08 = 8,1 PLN!!!!!! - przelicz to na franki i ile Ci wyjdzie? 2 z hakiem CHF.    5 PLN kosztuje wyprodukowanie paczki fajek bo akcyza w PL wynosi około 8 PLN na paczkę więc to łatwo policzyć z ceny 16 PLN za paczkę dzieląc 16 / 1,23 (vat) i odejmując te 8 PLN akcyzy. To tak na szybko wyliczenia. No i mamy w Szwajcarii sklep z Marlboro za 2.20 CHF a nie 8 i już w tym jest 50% marży. Teraz nam napisz dlaczego tak nie możesz zrobić. I nie przyjmuje do wiadomości że nie możesz bo jesteś szwajcarskim patryjotą. Jedyne co mogę zrozumieć to to że wynajem lokalu pod ten handel fajkami będzie Cię kosztował milion CHF/miesiąc bo takie są ceny...

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-osiejuk
4 grudnia 2017 14:58

A czy potwierdzisz taką sytuację, że gdy do Szwajcarskiej wioski przyjeźdza samochód z obcą rejestracją, to o tym fakcie jest samorzutnie informowana przez mieszkańców Policja. 

Jeżeli to prawda to w tym (wg. kryteriów polskich "systemu donosicielstwa" "Państwa Policyjnego" upatrywałbym się tego, że nikt się nie łakomi na walizkę w pociągu SBB, czy też na skrzynkę jajeczną. 

Wyśmiewasz się z kryterium geograficznego - niesłusznie, bo właśnie przez geografię Sudan czy Indie nie ma reprezentacji w hokeju na lodzie... i piszesz, że w niektórych rejonach Polski byłoby możliwe postawienie skrzynki z jajkami. Według mnie w górskich rejonach Polski - jak najbardziej. No bo raz, że w górach masz jednak ograniczony przepływ ludności. Wszyscy wszystkich znają. No a poza tym sprzedawcy jajek nie opłacałoby się chodzić od jednej chaty do drugiej... to w Polsce też ktoś wymyśliłby taką jajeczną skrzynkę.

W internetach jest także maps.google i też możesz obliczyć ile kosztuje i ile trwa przebazowanie batalionu piechoty z koszarów w Bernie (plus uzupełnienie kadry rezerwistami z kantonu Berno) na przełęcz Gottarda, a ile czasu trwa przebazowanie batalionu piechoty z Wyborga do Władywostoku.  

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @grudeq 4 grudnia 2017 14:58
4 grudnia 2017 14:59

To oczywiście do Valsera.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 4 grudnia 2017 14:02
4 grudnia 2017 15:26

Co do bagaży w polskich pociągach to tak dokłądnie jest w między innymi pendolino. Zostawiasz walizki w części bagażowej z dala od siedzenia więc nie wyolbrzymiaj.

Jak rozumiem nie ma  żadnych hurtowni w Szwajcarii? To otwórz zwykły kiosk/sklep z tymi fajkami.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 4 grudnia 2017 13:06
4 grudnia 2017 15:31

a w którym roku Turcja wprowadziła wspomniany  kodeks?

I ile lat powinno wystarczyć, aby dosięgnąc standardów szwajcarskich?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 4 grudnia 2017 15:31
4 grudnia 2017 15:38

Turcja wprowadziła to w latach 20-tych XX wieku. 

Na drugie pytanie, jakiemu Państwu, gdzie położonemu, z jakich warunków startującego? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 4 grudnia 2017 15:38
4 grudnia 2017 15:49

Z kontekstu chodziło o Turcję.

Masz jakies złe doświadczenia z tureckimi firmami kupieckimi?

I nie chodzi mi o handlarzyków bazarowych.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 4 grudnia 2017 15:49
4 grudnia 2017 16:32

Nie mam żadnego doświadczenia z tureckimi firmami kupieckimi. Bazuje po prostu na tym, że mówi się o Szwajcarach, że są solidni. Nie słyszałem natomiast aby przymiotnikiem "solidny" oznaczać Turków. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 4 grudnia 2017 16:13
4 grudnia 2017 16:36

Sprowadzasz rzecz do absurdu. Chodzi mi tylko o to czy faktycznie Policja szwajcarska chociażby z uwagi na obywatelski system donoszenia, nie musi utrzymywać sieci konfidentów. A po prostu obywatele sami się pilnują w przestrzeganiu prawa i nie robią problemów tam gdzie problemu nie ma - czego nie sposób powiedzieć o naszej psychice. Bo z mojego urzędniczego doświadczenia wynika, że standardem w Polsce jest to, że przychodzi obywatel i żada dla siebie niemożliwego (proszę mi wybudować pętle autobusową w odległości 100 m, bo pętla 200 m od mojego mieszkania to za daleko).. a jak mu się miło tłumaczy, że tak sie nie da... to on mówi, że to niemożliwe, że jestem niekompetentny i w ogóle na zachodzie to już by mnie dawno nie było. 

Aha. na dowód ostatnio czekałem w Urzędzie Miasta półtora tygodnia. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 4 grudnia 2017 16:32
4 grudnia 2017 17:40

albo świat rozpoznawany poprzez memy.

A czy slyszales, ze tureccy kupcy sa niesolidni?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 4 grudnia 2017 16:00
5 grudnia 2017 04:40

Ja nic nie filozofuje. Stwierdzam że lekkie bujdy o Szwajcarii piszesz. OK nie bujdy tylko nie piszesz wszystkiego.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 4 grudnia 2017 13:50
5 grudnia 2017 06:30

Szwajcaria jest złym przykładem w tym kontekście dyskusji. Bardzo złym. Tam wiele rzeczy funkcjonuje na innych zasadach niż dookoła. Bo może. I to się zaczyna setki lat temu, a trwa do dzisiaj. Nie chodzi tylko o brak wojen, ale przede wszystkim o system finansowy. Frank, jako jedna z nielicznych walut na świecie nie jest stricte pieniądzem dłużnym. Za to biznes Szwajcarzy robią w pieniądzu dłużnym. Cudzym.

zaloguj się by móc komentować

tadman @stanislaw-orda 4 grudnia 2017 17:40
5 grudnia 2017 06:44

O kupcach to wiem tyle, że jako mieszkańcy Bliskiego Wschodu mają ten fach we krwi i dosłownie spalają się w targowaniu, a Europejczyk, który chce kupić bez targowania uchodzi za ciężkiego frajera i ponosi tego konsekwencje, a towarem trzeba obracać, więc mus sprzedawania jest tam duży, tym bardziej, że najczęściej sprzedający jest właścicielem.
Jest w Turcji firma Beko produkująca sprzęt AGD, towar jest względnie tani i porządnej jakości.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tadman 5 grudnia 2017 06:44
5 grudnia 2017 07:34

W dawnych latach tureckie części zamienne do Dacii (czyli Renault 12) były poszukiwanym dobrem, synonimem jakości. Chociaż to co było w sprzedaży u nas pewnie i tak było tanimi zamiennikami u nich.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 5 grudnia 2017 08:32
5 grudnia 2017 08:58

"Napisz to czego nie pisze, albo czego nie wiem, bo z tego co teraz napisales, to masz jakies informacje, ktorych ja nie mam albo celowo ukrywam."

Nie napisałeś dlaczego w Szwajcarii nie ma konkurencji i nie działa niewidzialna ręką rynku czyli dlaczego wszystko jest (w/g Ciebie) sprzedawane z 200% marżą pomimo tego że są niskie podatki.

Po prostu nie wierzę w twoje opowiastki że nikt tam nie chce sprzedawać taniej bo jest "patriotą".

Rynek działa tak że jak jest możliwość ruchu to zawsze ktoś w taką niszę wejdzie i cenę obniży a zarobi obrotem 1000 x więcej niż resztą którą z rynku anihiluje a Ty prawisz jakieś kocopały że patriotyzm i nikt za darmo robił nie będzie. Cały świat tak działa tylko Szwajcaria nie.

I potem znowu piszesz że nie będziesz siedział w budzie i sprzedawal tych fajek po 2.20 CHF. Siedzieć nie musisz. Zatrudnij Szwajcara za 4000 CHF co to będzie robił. Przy 50% marży zarobisz miliony.

No i teraz pytanie dlaczego tak nikt nie robi? Bo coś wszystkiego nam nie mówisz.... hint - może jakies koncesje, zgody, inne podatki itp.

Nie mam zielonego pojęcia co bo nie znam się na Szwajcarii.

ps. Pralkę masz w domu czy wspólną w piwnicy? Bo bogata rodzina kuzyna (firma w Szwajcarii która zajmuje się windami i schodami ruchomymi) mają jedną wspólną z całym apartamentowcem w piwnicy. I napisz mi dlaczego?

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof-Janyst @bendix 5 grudnia 2017 08:58
5 grudnia 2017 22:29

"...dlaczego w Szwajcarii nie ma konkurencji i nie działa niewidzialna ręką rynku..."

Ależ jest i działa.  Jeśli paczka fajek kosztuje 8 CHF, to nie dlatego, że ktoś tak ustalił, tylko dlatego, że klient tyle gotów zapłacić. Kto bogatemu zabroni? A bogaty nie będzie chodził dwie ulice dalej bo tam sprzedają za pół ceny.

Po prostu stać ich.

Do tego kraj mały, rynek płytki.

Jak zbiednieją to i ceny spadną. Ale to jakiś kataklizm by musiał być. Oni produkuja rzeczy, których nikt inny nie produkuje - skomplikowane elementy elektromechaniczne do machin latających, do strzelających, i inne zabawki. I na całym swiecie mają zbyt na to za pieniadze jakich zarządają. To po co im sprzedawać tanie fajki czy gorzałę?

A co do marży to słyszałem, z czasów gdy jeszcze DM były w obiegu, zasadę: towar u producenta kosztuje 1 DM, w hurtowni 2 DM, w detalu 3 DM. I nikt się z tego nie wyłamywał. Dotyczyło to wszystkiego oprócz żywności (i innych łatwo psujących). Tam na kazdym etapie był mnożnik 2,5 do 4,5

zaloguj się by móc komentować

tadman @krzysztof-osiejuk
6 grudnia 2017 08:52

Kolega był w Niemczech na stażu w pobliżu granicy ze Szwajcarią. Po powrocie pytany o porównanie tych krajów powiedział, że jeśli jest jakaś budowa to jedni i drudzy postawią sracz z tym, że Szwajcarzy zaraz go pomalują.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować