-

krzysztof-osiejuk : To ja

Jakich grzybów szukają w polskich lasach tłuste żony arabskich książąt?

      Jak już od pewnego czasu jesteśmy to tu to tam informowani, w miejscowości Stobnica, 50 kilometrów od Poznania, w samym środku Puszczy Noteckiej, na wyspie na kanale Kończak, od kilku lat w kompletnej tajemnicy trwa budowa ogromnego zamku, zaprojektowanego w taki sposób, by przypominał dawne, otoczone fosą, zamki warowne. Początkowo plany zakładały, że zamek będzie pełnił funkcję eleganckiego hotelu, jednak już w trakcie budowy zdecydowano, że to jednak nie będzie hotel, lecz klasyczny apartamentowiec. Budowla, aktualnie ukończona już w 90 procentach, to 14 kondygnacji, wieże sięgające ponad 40 metrów wysokości, 46 mieszkań dla 97 osób plus 10 dla obsługi. Dodatkowo podziemne garaże, kotłownia, przepompownia i oczyszczalnia ścieków. Jak mówię, wszystko w samym środku Puszczy, na końcu świata, otoczone najpierw wodą, a potem murem. Apartamentowiec.

     Sprawa oczywiście trafiła najpierw do Internetu, jako plotka, że oto rzekomo zmarły Jan Kulczyk powiększa swój majątek, no a potem, kiedy już wszystkim zajęły się media tak zwanego głównego nurtu, cała uwaga skupiła się na tym, że ów tajemniczy inwestor, wspólnie z miejscowymi urzędnikami zdemolował lokalne środowisko, które powinno być pod szczególną ochroną. Ponieważ sprawy przyrody, ze względu na  obawę przed manipulacją, interesują mnie średnio, wolałem się jednak skupić na sprawach sciśle praktycznych, a mianowicie związanych z kwestią kto tam, na końcu świata, planuje sobie kupić mieszkanie i po ciężką cholerę. Ja rozumiem sytuację, kiedy to w centrum Warszawy powstaje ogromny apartamentowiec, gdzie kolejne mieszkanie za ciężkie miliony kupuje sobie piłkarz Lewandowski, bo choć on tam będzie prawdopodobnie mieszkał parę razy do roku i to zaledwie przez chwilę, to jednak, jak by na to nie patrzeć, jest środek Warszawy, skąd wszędzie jest blisko i nic nie stoi na przeszkodzie, by w jednej chwili znaleźć się to tu to tam i wieczorem wrócić do domu. Ja rozumiem też ludzi, którzy za grube miliony budują sobie pałace pod Warszawą, czy pod Poznaniem właśnie, ale w takim miejscu, by stamtąd w ułamku chwili znaleźć się w dowolnym miejscu Polski, czy nawet świata. Ale na wyspie w środku ogromnego lasu, na kompletnym odludziu? Jak te blisko 100 osób zamierza tam żyć i jaki interes nimi kieruje, by ze wszystkich miejsc na świecie wybrać akurat to? I gdzie człowiek, który już w tej chwili na tę inwestycję wyrzucił niewyobrażalne wręcz pieniądze, znalazł lokatorów, którzy gwarantują mu zwrot kosztów? A może on planuje wynajmować te mieszkania dla bogatych wczasowiczów? Z jaką intencją? Że oni tam będą oglądali telewizję, a w przerwie chodzili na grzyby?

      I proszę sobie wyobrazić, że kiedy tak wczoraj siedziałem sobie i nad tą zagadką dumałem, zadzwonił do mnie mój kumpel, wybitny adwokat spod Wrocławia, w którego interesy siłą rzeczy staram się nie wchodzić, ale o którym nie bez cienia dumy myślę, jak o owym Tomie Hagenie, którego nikt nie znał, bo on miał tylko jednego klienta, i zapytał, czy zastanawiałem się może, kto będzie chciał mieszkać w tym pieprzonym zamku i wedle jakiej logiki. Odpowiedziałem mu oczywiście, że owa myśl męczy mnie od rana, a więc od chwili gdy przeczytałem na portalu tvn24, że to jednak nie będzie hotel, tylko mieszkania, a on mi opowiedział historię, która mnie poraziła.

       Jeszcze w latach 90 skontaktował się z nim znajomy biznesmen, który poprosił go o radę. Otóż do owego biznesmenena zgłosiło się paru przedstawicieli rodów książęcych z Arabii Saudyjskiej i poprosili, by on ich reprezentował w biznesie mającym polegac na tym, że oni w Lądku Zdroju, na opuszczonych i kompletnie zaniedbanych terenach uzdrowiskowych, wybudują serię czy to hoteli, czy to pensjonatów, czy może właśnie apartamentowców, które zostaną objęte saudyjskim zarządem i ostatecznie staną się czymś co będzie funkcjonować jako obszar eksterytorialny. Kolega swojemu znajomemu oczywiście angażowania się w interesy z owymi szejkami stanowczo odradził i do dziś nie wiemy, jak by się ów biznes potoczył, gdyby nie przyszedł rok 2001 i wszystko się zmieniło, przynajmniej jeśli chodzi o tak zwany „problem arabski” i robienie interesów z muzułmanami.

       Ktoś się pewnie w tym momencie zapyta po ciężką cholerę arabskim szejkom Lądek Zdrój. Już wyjaśniam i proszę się przygotować na tak zwana jazdę. Otóż proszę sobie wyobrazić, że owi szejkowie mają taki kłopot, że ich żony – co warto podkreślić, nie znalezione na ulicy, ale poślubione w ramach bardzo poważnych kontraktów – wraz z upływem czasu dramatycznie tyją, przez co nie dość że tracą swój dawny urok, to obok tego są niszczone przez przeróżne choroby, przy których cukrzyca brzmi jak żart. I, jak słyszę, to nie jest żart, ale naprawde poważny problem. Co zatem owi szejkowie mogą zrobić, by dało się jakoś znosić niesutanne pretensje tych najczęściej starszych już kobiet, muszących z kolei znosić widok kolejnych, młodzszych i piekniejszych żon swoich mężów? Oczywiście, można je wysłać gdzieś do Paryża, czy Londynu, by sobie tam korzystały z życia, jednak, pomijając już koszta tej zabawy, diabli wiedzą, co im tam strzeli do głowy. Można je oczywiście też wysłać na leczenie gdzieś do Szwajcarii, jednak tam też ich się nie da za bardzo kontrolować, a jak one wyjdą na tak zwane „miasto”, pies z kulawą noga na nie nie zwróci uwagi. Otóż, jak sprawę relacjonuje mój kolega prawnik, owi szejkowie, z którymi on się szykował do zawarcia umowy, uznali, że Polska to jest kraj, gdzie je będzie można umieścić w taki sposób, by im nawet do głowy nie przyszło, by wyjść z pokoju i pokazać się wśród ludzi, a jednocześnie się jakoś podleczyć. I do tego miał służyć ów Lądek Zdrój, a dziś – tak, tak – sam środek Puszczy Noteckiej, jako przestrzeń całkowicie wyjęta spod władzy miejscowej administracji, z każdej strony otoczona odpowiednimi zabezpieczeniami, przez które nie przejdzie czy to człowiek czy ptak.

       I to tyle. Nie ma absolutnie żadnej pewnosci, czy wszystko to co powyżej napisałem ma oparcie w faktach, natomiast nie mam najmniejszej wątpliwości, że taki rozwój zdarzeń można sobie bardzo ławo wyobrazić. I nie zaszkodzi nam już zacząć wypatrywać dnia, gdy nad Polskę zaczną nadlatywać wypasione samoloty z dramatycznie roztytymi kobietami w burkach, z bandą swoich uzbrojonych po szyję ochroniarzy. Zwłaszcza gdy pytanie o sens stawiania tego typu apartamentowca w tego typu miejscu napotyka na wysoki i gruby, jak ten otaczający wspomniany zamek, mur kompletnego absurdu, a los tych ptaszków i drzew traci nagle jakiekolwiek znaczenie.

 

 

Moje książki niezmiennie czekają na odważnych i bezkompromisowych czytelników w księgarni pod adresem www.basnjamniedzwiedz.pl, ewentualnie tu za ścianą przez kontakt emailowy k.osiejk@gmail.com.

 

 

 



tagi: arabia saudyjska  puszcza notecka  zamek 

krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 10:01
159     5058    5 zaloguj sie by polubić
komentarze:
betacool @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 10:36

Wczoraj zerkając na wiadomości też się nad tym zastanawiałem. Grzybiarzy też odrzuciłem,  bo często jeżdżę i żadnego grzybiarza dajmy na to w Porsche nie widziałem jak moje życie długie. Na żony szejków bym nie wpadł.

Teraz nurtuje mnie kolejne pytanie, czy ta budowla zostanie dokońcżona?  

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 11:12

Otóż to! Kluczowe pytanie w związku z tą Stobnicą brzmi: gdzie jest nadzieja tego inwestora, że inwestycja mu się zwróci?

W szczególności, gdzie już znalazł, lub ma pewność, że dopiero znajdzie klientów na te mieszkania? A jeśli dopiero zamierza ich szukać, to jak sobie modelowo wyobraża tych 50 -ciu klientów, którym sprzeda te 50 mieszkań, że łączny utarg ze sprzedaży zwróci mu koszty budowy?

Naruszanie głupimi pytaniami prywatności czcigodnego inwestora jest zbyteczne, a to dlatego, że z wczorajszej wypowiedzi Ministra Środowiska już wiemy, że pierwotna była wersja hotelowa, zaś wersja mieszkaniowa została wprowadzona po to, aby ominąć rygory pozwoleń środowiskowych. W takim razie, obecna wersja mieszkaniowa jest prawdopodobnie fałszywa a prawdziwa nadal jest wersja hotelowa. Która jest naprawdę prawdziwa to akurat łatwo jest sprawdzić z pozycji władz budowlanych. Wystarczy przeanalizować projekt budowlany, czy - na ten przykład - części wskazywane jako mieszkania mają taką własną architekturę i infrastrukturę wyposażenia, która czyni z nich odrębne lokale, czy też po to, aby w "mieszkaniu" zjeść śniadanie, kelner musi je z dołu przynieść "do numeru", albo trzeba zejść i poszukać, gdzie jest ten szwedzki stół. To samo, odpowiednio, w przypadku potrzeby uprania - dajmy na to - gaci, czy burki.

Jeśli więc okazałoby się, że obiektywnie to hotel, to znowu wraca pytanie o target, czyli kto za odpowiednio duże pieniądze (zwrot inwestycji!) wypełniać będzie te pokoje hotelowe i po co komu pobyt hotelowy w takim zadupiu, gdzie nic oprócz drzew, najbliższy most przez Wartę jest w Obornikach Wlkp., a tylko Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu 500 (tak: ok. pięćset!) metrów dalej hoduje jednego wilka i koniki polskie (one nie są pod siodło).

Co innego jednak jakieś "sanatorium", niech nawet będzie, że od otyłości, ale czy taki godziwy cel powinien być trzymany w tajemnicy? Chyba, że wybitnie szczególny jest docelowy model kuracjuszy z wystarczającą zamożnością zleceniodawców finansujących ich pobyt. W każdym razie, zapewnienie totalnej kontroli pobytu będzie faktycznie możliwe przez te mury i lokalizację aż do poziomu faktycznej eksterytorialności miejsca.

=========

PS. Swoją drogą, jakim cudem ta budowa tyle czasu mogła trwać w ciszy, jeśli raptem 500 metrów obok działał Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu?  Przewieźli oto temu uniwersytetu tuż obok niego te góry (raczej GÓRY) betonu i innych dostaw, a ten wilk nawet cieczki nie dostał, zakładając, że to wilczyca.

https://oko.press/zamek-w-stobnicy-za-raport-zaplacono-sianem-dla-koni-i-dopisano-do-niego-badaczy-bez-ich-wiedzy/

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 30 sierpnia 2018 10:36
30 sierpnia 2018 11:27

Myślę że nie. Ja wciąż mocno wierzę, że dobra zmiana zła nie jest.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 30 sierpnia 2018 11:12
30 sierpnia 2018 11:28

No i w ten sposób temat został skutecznie zamknięty. Teraz juz tylko pozostaje nam o tym pogadać.

zaloguj się by móc komentować

Dariusz @orjan 30 sierpnia 2018 11:12
30 sierpnia 2018 11:40

Działka należaca do Uniwersytetu Przyrodniczego na której znajdowała się stacja badawcza,  została sprzedana w 2016 roku ludziom którzy budują "zamek". Wcześniej, stopniowo wygaszano hodowlę i dlatego został jeden wilk i kilka koników polskich, którymi opiekują się pracownicy UP.

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 11:27
30 sierpnia 2018 11:57

To może być niezły test. Wczoraj coryllus napisał o umiejętnym kreowaniu pokus. Tu te pokusy pojawią się na pewno na wielu szczeblach, ale ich skuteczność może zależeć nie tylko od ich atrakcyjności, ale także od tego kto te pokusy kreuje. Szejkowie wleźli bowiem na zupełnie dla nich obcy rynek kreowania pokus.

zaloguj się by móc komentować

betacool @betacool 30 sierpnia 2018 11:57
30 sierpnia 2018 11:59

Skądinąd uwalić inwestycję na etapie 90% zaangażowanych środków + koszty rozbiórki. To dopiero pacnięcie po łapkach dla obcych kreatorów.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 12:26

Ciekawa hipoteza, ministerstwo dostało twardy orzech do zgryzienia. Jeszcze parę lat wcześniej by nie było tematu.

https://www.tvp.info/38714447/zamek-w-puszczy-noteckiej-jeszcze-nie-do-rozbiorki-inwestor-wprowadzil-w-blad

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 12:54

Ja tylko powiem, że jakbym miał pierdyliard dolarów, to wolałbym apartament w puszczy niż mieszkanie w warszawiw :D ale pewnie z tego też powodu nie będę miał tego pierdyliarda :D

zaloguj się by móc komentować

bendix @betacool 30 sierpnia 2018 11:59
30 sierpnia 2018 13:03

Oby nie było tak że sami zapłacimy za rozbiórkę + odszkodowanie bo urzędasy zezwolenie wydały i co im zrobisz?

zaloguj się by móc komentować

betacool @bendix 30 sierpnia 2018 13:03
30 sierpnia 2018 13:09

Może się rozliczyć kawałkiem autostrady Łodź-Warszawa?

zaloguj się by móc komentować

eska @onyx 30 sierpnia 2018 12:26
30 sierpnia 2018 13:11

To wszystko bzdety i ploty, nie ministerstwo decyduje, tylko powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego - w sprawie wstrzymania budowy, ale tylko jeśli nie zgadza się z zatwierdzonym projektem budowlanym.
Reszta podpada pod sądy i innej drogi nie ma! Uprawomocnionych decyzji nie mozna "wzruszyć" inaczej, jak na drodze sądowej, a opinia Ministerstwa Środowiska nt. niezgodności ekspertyzy z danymi inwestora nie obciąża inwestora, tylko powiatowy Wydział Architektury, który to zatwierdził. W skrócie:

1. Gmina zmieniła plan miejscowy pod inwestora, mając wszelkie uzgodnienia środowiskowe - plan ważny.
2. Inwestor zrobił projekt zgodny z miejscowym planem zagospodarowania, dostał pozwolenie z powiatu i guzik mu można zrobić!
3. Jedynie odstępstwo od projektu w trakcie realizacji daje jakąś szansę, ale niewielką - po usunięciu "odstępstwa" budowa jest legalna.

Czyli inwestor jest kryty, gmina też i co najwyżej jakiś urzędnik w powiecie wyleci z roboty. W najgorszym wariancie mogą kazać inwestorowi zmniejszyć zakres budowlany, żeby był zgodny z normą środowiskową (o ile jest niezgodny, bo nie wiemy, co przyjęto w planie zagodpodarowania na podstawie opinii środowiskowych). A już na pewno nie można nakazać rozbiórki - to raczej my znowu zapłacimy koszty po latach włóczenia się po sądach.
Min. Kowalczyk bredzi, bo nie zna prawa o zagospodarowaniu przestrzennym i prawa budowlanego. Mleko się wylało i tyle, a uwalić należy tego profesorka ekologa, co sprawę opiniował - ale pewnie też się nie da, bo będzie chryja z całą korporacją akademicką. 

Ile razy pisałam o tym, że ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym została celowo wymyślona pod wszelkiej maści kanty???? Radosna prywatyzacja w Warszawie, wszelkie lewizny deweloperskie itp. - to też skutek tej ustawy.
 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 30 sierpnia 2018 12:26
30 sierpnia 2018 13:12

Tematu nie było jeszcze pół roku temu.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 30 sierpnia 2018 12:54
30 sierpnia 2018 13:12

Gdybyś miał ów pierdyliard, jestem pewien, że nie chciałbyś mieszkać w środku puszczy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 30 sierpnia 2018 13:11
30 sierpnia 2018 13:17

A jeśli się okazę, że faktycznym inwestorem byli szejkowie?

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 13:17
30 sierpnia 2018 13:21

To nie ma znaczenia, nie wpływa w żaden sposób na decyzję zatwierdzajacą projekt.
Starostwo nie jest od sprawdzania za czyje pieniądze buduje inwestor, zresztą jeśli te pieniadze są legalnie pozyskane, to nie ma tematu. Jesli nielegalnie, to ABW, prokuratura itp. - ale to nadal nie wpływa na samo pozwolenie na budowę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 30 sierpnia 2018 13:21
30 sierpnia 2018 13:25

Jeśli nie wpuszczą tu tych kobiet, to wystarczy. Niech sobie stoi.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 13:23
30 sierpnia 2018 13:26

Nie wiem, czy warto dla jednego klienta.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @eska 30 sierpnia 2018 13:11
30 sierpnia 2018 13:29

Gdyby można było nakazać rozbiórkę minister nie nosiłby tego jaja już kilka miesięcy.

Teraz może robić głupie miny do z góry przegranej sprawy.

A jeżeli stoją za tym szejkowie :-) to nawet niezgodności z prawem będą z nim zgodne.

Tutaj trzeba jedynie szukać kto i ile wziął, płotki pójdą siedzieć i sprawa rozejdzie się po kościach.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 13:30
30 sierpnia 2018 13:34

Żeby doić łiski musisz jeździć do Szkocji? ;-)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @szarakomorka 30 sierpnia 2018 13:29
30 sierpnia 2018 13:51

Masz rację. Polska w ogóle jest w tej chwili skazana wyłącznie na porażkę. Proponuje imigrację.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 13:30
30 sierpnia 2018 13:52

Nie będziesz tam sam. W ogóle tam Cię nie będzie. Nie będzie tam nikogo.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 13:30
30 sierpnia 2018 13:54

Co do whisky, mam kolegę, który był tam parę razy i opowiadał, że z tą szklanką whisky w pubie wyglądał jak głupek wśród normalnych lokalnych ludzi ciągnących normalnie piwo.

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 13:51
30 sierpnia 2018 13:58

Kiedy, niestety, Szarakomórka ma rację, zresztą sam Naczelnik to potwierdził w telewizji  - syf jest nadal totalny i to na poziomie systemu, czyli prawa i procedur.

zaloguj się by móc komentować

bendix @eska 30 sierpnia 2018 13:58
30 sierpnia 2018 14:00

Co proponujesz? KL uruchomić?

zaloguj się by móc komentować

bendix @eska 30 sierpnia 2018 13:58
30 sierpnia 2018 14:11

Jeżeli masz jakiś pomysł genialny to zdejmij mi z moich oczu gersdorf. Jak tego dokonasz to będę Twoim zwolennikiem do końca życia. Będę głosował żebyś została prezydentem.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Dariusz 30 sierpnia 2018 11:40
30 sierpnia 2018 15:11

Wygląda na to, że ta działka Uniwersytetu stoi w takiej bliskości, że Uniwersytet byłby stroną w postępowaniach o pozwolenia budowlane i inne. Musiałby więc zająć stanowisko poprzez swoje władze. To zlikwidowałoby ówczesną dyskrecję wobec budowy.

Sprzedaż wygląda na "dziwną", bo była tam placówka naukowa, a po sprzedazy dalej siedzą tam naukowcy tego Uniwersytetu. Możliwe, że poprzednia własność zastąpiono dzierżawą. Pytanie za sto punktów za jaką cenę sprzedaży, za jaki później czynsz dzierżawny i kto te pieniądze otrzymuje, a co kto inny ma z tego. Dobrze byłoby zbadać to przez CBA, bo sprzedano działkę (albo prawa do działki) należące, a przynajmniej będące w posiadaniu Skarbu Państwa dla celów naukowych.

Obojętnie jednak od spekulacji powyższych (których oparciem jest zwykły rozsądek i doświadczenie życiowe), cały czas kręcili się tam pracownicy naukowi - by tak określić - "branżowi" w sprawach środowiska i związanej nauki. Kto im związał języki?

Przechodząc do grzybobrania, to po kiego grzyba mi tacy naukowcy, kórych nie można darzyć zaufaniem, że troszczą się o dobro publiczne? Co to za postawa? Co za morale? Won z takimi! Bez potrzeby skomplikowanego dochodzenia. Wystarczy, że tam przychodzili i widzieli. Już nie mówię o tym, pożal się profesorze, który opinię podpisał, a teraz wykręca się sianem (dla koni).

Co to za element? Ciekawe na kogo głosują i do kogo piszą za granicę.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 13:12
30 sierpnia 2018 15:14

A ja właśnie, wcale nie z przekory, tak samo jak Parasolnikov, mając bardzo dużo pieniędzy - tyle, że stać by mnie było na kilka mieszkań/domów - bardzo chętnie zakupiłbym apartament w takim miejscu. Więcej. Jestem przekonany, że byłby jednym z moich ulubionych.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 30 sierpnia 2018 13:23
30 sierpnia 2018 15:20

Pozwól, że sie zemszczę (:-)

Jeszcze nigdy nie rozbawiło mnie aż tak określenie "jak się pojawi taka możliwość" .

Nie stawia się muru obronnego i mostów zwodzonych na specjalnie wykopanej fosie, żeby zapraszać niezorganizowanych klientów. To jest bramka, bynajmniej nie hokejowa.

Tam jest podzamcze. Dalej nie dotrzesz.

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 30 sierpnia 2018 15:14
30 sierpnia 2018 15:31

No to jest Was dwóch. Ty i Parasolnikow. Co z pozostałymi 48 mieszkaniami?

Ile dni tam wytrzymasz. Zastanowiłeś się jak daleko do sklepu? Tam dochodzi (i to nie bardzo) tylko droga leśna, a chciałbym teraz zobaczyć zezwolenia na zrobienie tam drogi z prawdziwego zdarzenia przez tę puszczę. Może już w sejfie jest?

Powiesz helikopter? Czemu nie. Bramkę ustawi się gdzie indziej.

Jak myślisz, ile wystarczająco bogaty człowiek ciąga ze sobą służby, ochroniarzy, sekretarzy, itp.? Może jeszcze będzie prowadzić swoje  interesy przez WiFi tego inwestora? Weź pomyśl.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @orjan 30 sierpnia 2018 15:31
30 sierpnia 2018 15:41

Daj spokój. W skali kraju, czy wręcz Europy, nie znajdzie się pięćdziesiąt osób chcących zamieszkać - lub po prostu pomieszkiwać od czasu do czasu - w takim miejscu?
I nie powiem o żadnym helikopterze. Jestem w stanie bez większego problemu zaopatrzyć się choćby na miesiąc. Chyba, że się mylę i w tych apartamentach nie ma prądu i opcja lodówka plus zamrażalka odpada?
Inaczej: gdyby mnie było stać na komfort niepracowania lub pracowania zdalnie, z przyjemnością spędzałbym w takim miejscu większość - i to znaczącą - roku.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @eska 30 sierpnia 2018 13:58
30 sierpnia 2018 15:41

To co? Mamy po rusku zgodzić się u nas na dozgonne życie w syfie?

Co do mocy tych wszystkich budowlanych papierów, to teoretycznie masz rację, ale wszystko się jeszcze okaże. Jaka ta moc by nie była i choćby udało się zakończyć, odebrać budowę i pozwolić na użytkowanie, to jeszcze istnieje prawo (a jak trzeba może się pojawić) pozwalające okiełznać każdy syf w czasie eksploatacji.

Wystarczy wprowadzić tam regulację ruchu lotniczego, przy najbliższym moście przez Wartę ustawić rogatkę, a od strony lasu ustanowić rezerwat grzybów polskich. Zaraz będzie porządek.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 13:51
30 sierpnia 2018 15:43

Wcale tak nie sądzę, ale pewne sprawy toczą się nie tak jak byśmy sobie tego życzyli.

Niestety trzeba z tym żyć i takim jak ja pozostaje jednak TRWAĆ TUTAJ a nie na emigracji.

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 30 sierpnia 2018 15:41
30 sierpnia 2018 15:44

To po co Ci takie miejsce. Ziemianka wystarczy.

Jeśli tam będzie wystarczający standard, to nie będzie żadnej prywatności, ani spokoju: "pan zamawiał pizzę?" Wyobraź sobie tę armię obsługi.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @orjan 30 sierpnia 2018 15:44
30 sierpnia 2018 15:48

Myślę, że tam - całościowo, czyli wewnątrz i w okolicy - będzie bardzo ładnie. Jestem przekonany, że ziemianka nie podskoczy.

 

zaloguj się by móc komentować

baramaran-rabasandramaran @orjan 30 sierpnia 2018 15:11
30 sierpnia 2018 15:55

Jezeli chodzi o głosowanie, tu możesz zaspokoisz swoją ciekawość odnośnie Tryjanowskiego:

http://bartlomiejwroblewski.pl/powiedzieli/

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 30 sierpnia 2018 15:48
30 sierpnia 2018 16:02

Nie ma takiej opcji, żeby to było miejsce dla niezorganizowanej klienteli, a cel, sposób i zakres tego zorganizowania musi być pierwotny w stosunku do planów budowy.

Akurat z tymi żonami pasowałoby jak ulał w każdym szczególe organizacyjnym. Także pasowałoby dla np. jakiejś sekty. Na tym moja wyobraźnia się kończy przynajmniej w jej zakresie cywilnym.

Dyskutanci ignorują jedną z oczywistych zalet tego miejsca, a wyraźnie wzmocnionych przez architekturę (każdy widzi). Zaletę tę byłoby trudno uzyskać w innych miejscach chyba, że nad jakąś Amazonką. Chodzi o  możliwość skutecznego odcięcia "pobytariuszy" od świata zwenętrznego. Nie ich odcięcia się, ale odcięcia ich.

Przecież trzeba być ślepym, aby tego nie widzieć.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @baramaran-rabasandramaran 30 sierpnia 2018 15:55
30 sierpnia 2018 16:20

Ta laudacja też za siano dla koni?

Poparcie w 2015r. dla kolegi z PiS o ponad dziesięcioetnim stażu koleżeństwa z nim jest oczywiście godne uwagi, o ile tylko utrzymało się do dzisiaj.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 30 sierpnia 2018 16:13
30 sierpnia 2018 16:30

Tego możemy się nigdy nie dowiedzieć, ale na pewno dowiemy się na czym polegać będzie siła przyciagająca klientelę do tego miejsca. Wystarczy, że to miejsce teraz nabiera rozgłosu i przez ten rozgłos będzie w przyszłości przyciągało naszą uwagę, a jeszcze lepiej uwagę właściwych służb. Dyskrecja już przepadła.

Co do precedensów, choć ze względu na potrzebę przemieszczania się inaczej zorganizowanych, to można wskazać wycieczki młodych Izraelczyków, których uczestnicy w czasie pobytu pozostają od Polski całkowicie odizolowani i poruszają się po Polsce jako byty praktycznie eksterytorialne z własną służbą bezpieczeństwa, podobno nawet pod bronią, itd.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 30 sierpnia 2018 15:14
30 sierpnia 2018 16:36

Rozumiem, że gdybyś tam sobie spędzał miło wieczór i nagle dostał zawału, to pogotowie by do Ciebie przyleciało helikopterem? A gdybyś miał przyjęcie dla znajomych i skończyłoby się wino, to byś również wezwał helikopter?

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 16:36
30 sierpnia 2018 16:46

Że spytam sarkastycznie: a na Malediwach jak pogotowie dociera? Kwestia wina z pewnością będzie rozwiązana.

To wcale nie muszą być żony szejków. Generalnie chodzi o bezpieczne miejsce w kraju umożliwiającym dyskrecję, acz posiadającym nowoczesną infrastrukturę.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 16:46

Nie rozumiem, dlaczego niektórym tak trudno zrozumieć, że kluczem do rozważań o tej inwestycji i zamierzonym zamku jest określenie: ZORGANIZOWANA IZOLACJA.

Dowolny zamek widzimy z polskiej perspektywy historycznej jako na miejsce, w którym można się schronić. Ale spróbujmy popatrzeć na zagadnienie zamku z drugiej strony globu, od tej strony, gdzie stoi Alcatraz.

Bo mur zamkowy izoluje w obie strony. O którą izolację chodzi tym razem?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @Grzeralts 30 sierpnia 2018 16:46
30 sierpnia 2018 16:56

Nie byłem, więc nie wiem, domyślam się jednak, że dociera.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 30 sierpnia 2018 16:46
30 sierpnia 2018 16:57

Oczywiście, tam może być nawet i szpital. Miejsca w kubaturze starczy, bo 50 mieszkań, to wcale nie tak dużo jak na 15 kondygnacyjny obiekt (wieży nie licząc).

Zapas wina też się w tej kubaturze zmieści. Szkopuł w tym, że dla zapewnienia tego wina i innych zakąsek, albo tam będzie lokalny Lidl, albo nie mówimy o mieszkaniach, do których majętni lokatorzy wpadają na chwilę, lecz mówimy o hotelu.

Mieszkanie to jest miejsce, w którym można realizować funkcje życiowe, a nie tylko rozrywkowe.

Poza tym rozumiem, że każdy z 50+ mieszkańców będzie posiadac pilota (remote control) do mostu zwodzonego. Tylko przy tylu pilotach po jaką cholerę potrzebne te mosty zwodzone. Robić będą za wachlarze od klimy?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 30 sierpnia 2018 16:46
30 sierpnia 2018 16:57

I to jest dopiero zagadka - swoją drogą zagadka, która mnie w ostatnich miesiącach dręczy w sposób wręcz fizyczny. Dlaczego niektórym tak trudno zrozumieć?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 30 sierpnia 2018 16:46
30 sierpnia 2018 16:58

Nie może chodzić o obie. Jesteś dramatycznie nielogiczny.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 30 sierpnia 2018 16:46
30 sierpnia 2018 17:06

Jeśli zgadzasz się, że izolacja będzie w obie strony, to de facto mówimy o obiekcie zamkniętym i to wieloosobowego przeznaczenia. Znowu w braku danych potrzebna więc wyobraźnia: ewentualnie po co? Spekulacja o tych żonach logicznie świetnie trzyma się kupy a także naszego wyobrażenia o tamtejszym obyczaju i regułach społecznych. Ja potrafię sobie jeszcze wyobrazić w tym zamku potrzeby jakiejś sekty, ale na tym moja wyobraźnia sie kończy.

Może Ty cos trzeciego wymyślisz? Bo oddzielne mieszkania to ewidentna bzdura.

 

zaloguj się by móc komentować

eska @bendix 30 sierpnia 2018 14:11
30 sierpnia 2018 17:35

Ja nie jestem od zdejmowania Gersdorf.
Natomiast Ministerstwo Rozwoju jest od zmiany kilku zapisów w ustawie, które powodują cały ten syf. I jakoś od trzech lat nie potrafi tego zrobić, choć kilku przyzwoitych urbanistów bębni o tym od lat.

zaloguj się by móc komentować

eska @orjan 30 sierpnia 2018 15:41
30 sierpnia 2018 17:39

No patrz, dobrze myślisz :)

Oczywiście, że można to przyblokować, a przynajmniej dokładnie ograniczyć szkodliwość. Tylko trzeba wiedzieć jak.
I wyciagnąć wnioski, czyli błyskawicznie poprawić stosowne przepisy.

 

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 17:47

A może to miejsce dla wewnętrznej emigracji pani Gersdorf, pana Rzeplińskiego itp.?
Wszak gdzieś się muszą schronić przed faszyzmem :)))

zaloguj się by móc komentować

orjan @eska 30 sierpnia 2018 17:47
30 sierpnia 2018 17:48

Nie stać ich. Chyba, że jako obsługa.

zaloguj się by móc komentować

eska @orjan 30 sierpnia 2018 17:48
30 sierpnia 2018 18:10

Oj, stać, stać... Stac i na kupno i na utrzymanie - wiesz, ile oni dostają będąc w stanie spoczynku? Służę uprzejmie:

Pani prezes zarabia 27 tys. miesięcznie plus wynagrodzenie na uczelni - sadzę, że około 10 tys. minimum. W stanie spoczynku dostanie 75% ostatniej pensji, czyli ok. 20 tys. Dodaj jeszcze różne prawa autorskie do publikacji, wynagrodzenia za opinie i ekspertyzy - spokojnie ją stać. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @eska 30 sierpnia 2018 18:10
30 sierpnia 2018 18:33

Wątpię. Może jak założy burkę.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @orjan 30 sierpnia 2018 16:02
30 sierpnia 2018 18:41

Nie wiem, może to dziwne i nienormalne, ale tak zwyczajnie chciałbym w tak miejscu mieć apartament/mieszkanie. Tyle.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 16:36
30 sierpnia 2018 18:42

Nie wiem, co by się stało, gdy przydarzyło mi się coś takiego. Ani trochę jednak nie spędzałoby mi to snu z powiek. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @przemsa 30 sierpnia 2018 18:41
30 sierpnia 2018 18:43

A jest Ci wszystko jedno, kto będzie sąsiadem?

Jaki będzie regulamin, itd.?

zaloguj się by móc komentować

przemsa @orjan 30 sierpnia 2018 16:46
30 sierpnia 2018 18:45

A nie można na tę inwestycję spojrzeć okiem "Janusza"? Na zasadzie: O, fajna miejscówka. Gdyby mnie było stać (ale mnie nie stać, więc mogę sobie do woli gdybać), chciałbym tam mieć apartament? 

zaloguj się by móc komentować


przemsa @orjan 30 sierpnia 2018 18:48
30 sierpnia 2018 19:03

Zaczynam się gubić. Serio przebywając gdzieś na odludziu, zaprzątacie sobie głowę myślami, co by było, gdyby coś się stało? Kurcze, pewnie powinno, ale naprawdę niezbyt mnie to zajmuje.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 30 sierpnia 2018 18:42
30 sierpnia 2018 19:06

Do czasu aż by Ci spędziło.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 30 sierpnia 2018 19:03
30 sierpnia 2018 19:08

Chodzi o to że jeśli już możesz wybrać sobie mieszkanie, nie możesz się kierować tylko jednym kryterium: tam jest ładnie.

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 19:08
30 sierpnia 2018 19:50

Błąd! Działa tylko wtedy, kiedy to jest Twoje jedyne mieszkanie! 
Natomiast jeśli możesz mieć kilka, to kryterium "ładności" jest całkiem zrozumiałe. To jak z butami - nie masz kasy, to kupujesz solidne, trwałe i wygodne, masz kasę - możesz sobie kupić dla kaprysu całą szafę butów, wg dowolnych kryteriów.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 30 sierpnia 2018 19:50
30 sierpnia 2018 20:00

Nie ma błędu. Uroda miejsca widziana z lotu ptaka traci znaczenie w pierwszym klopotliwym momencie.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @orjan 30 sierpnia 2018 15:31
30 sierpnia 2018 20:02

No tak typowe problemy milionerów, to jak daleko jest do żabki po piwo ...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 20:05

Wyguglujcie sobie domek Suchockiej. Szejkowie nie są potrzebni...

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 20:00
30 sierpnia 2018 20:06

To sprzedajesz i kupujesz inne, co za problem?

Chciałam tylko powiedzieć, że te apartamenty (jeśli nie są dla szejków) są dla specyficznej grupy ludzi, krótych mentalność jest nam (mam nadzieję) całkiem obca.

zaloguj się by móc komentować

eska @Matka-Scypiona 30 sierpnia 2018 20:05
30 sierpnia 2018 20:10

                                                                                                        

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Matka-Scypiona 30 sierpnia 2018 20:05
30 sierpnia 2018 20:10

Obawiam się że nie rozumiesz tego o czym jest moja notka.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 30 sierpnia 2018 20:06
30 sierpnia 2018 20:14

Jeśli oni mogą sobie pozwolić na co bądź, nie będą inwestować pieniędzy w coś co im będzie sprawiało wyłącznie kłopot. Moja notka dotyczyła tego że to miejsce nie może liczyć na odpowiednią liczbę klasycznych klientów. Parasol, Przemsa i Valser to zaledwie trzy osoby.

zaloguj się by móc komentować

deszcznocity @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 20:14

Jak dla mnie to jest:

a. Specyficzny rodzaj domu uciech dla osob takich jak Churchill

b. Centrum odwykowe dla osob takich jak Juncker

c. Osrodek szkoleniowo edukacyjny dla sluzb

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 20:16

Czyli zgadzamy się co do tego że to jest ośrodek zamknięty o tajnym charakterze.

zaloguj się by móc komentować

deszcznocity @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 20:32

Tak.

Zaopatrzenie moze przeciez nawet doplynac lodzia.

zaloguj się by móc komentować


orjan @deszcznocity 30 sierpnia 2018 20:32
30 sierpnia 2018 21:41

Jeśli jest to obiekt wyraźnie zaprojektowany dla izolacji a nie jest obiektem rządowym, to już jest krzywo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 16:56
30 sierpnia 2018 21:54

Schorowani niemieccy emeryci też tak myślą. Ale realnie trzeba mieć bardzo dużo pieniędzy. Helikopter sanitarny z Puszczy Noteckiej nawet do Berlina, to w porównaniu z transportem sanitarnym z Malediwów koszt naprawdę niewielki. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @eska 30 sierpnia 2018 17:47
30 sierpnia 2018 21:57

Był gdzieś artykuł o bogatych Europejczykach, którzy inwestują w bezpieczne siedziby na wypadek eskalacji ubogacenia. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 30 sierpnia 2018 21:54
30 sierpnia 2018 22:09

Ty naprawdę jesteś pewien, że wiesz o czym jest mój dzisiejszy tekst?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @orjan 30 sierpnia 2018 22:18
30 sierpnia 2018 22:29

No pięknie! Pięć pierwszych miejsc zajmują kraje Zatoki.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 22:35

http://jordaniago.blogspot.com/2011/04/otylosc-w-arabii.html

za focus.pl

W skali świata najwyższy odsetek osób otyłych mieszka w państwach Rady Współpracy Zatoki Perskiej (Katar, Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Bahrajn, Arabia Saudyjska, Oman). Drastyczne zmiany zwyczajów żywieniowych w ostatnich dekadach spowodowały, że 36,7 proc. tamtejszej populacji zmaga się z otyłością.

Jest więc problem, nie ma deficytu pieniędzy. Muszą coś zrobić. W przypadku kobiet do rozwiązania jest mały szczegół, jak to zorganizować nie rezygnując z tamtejszego wzoru miejsca kobiety w społeczeństwie. Tzn. nie dając im pokusy najdrobniejszej emancypacji.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @orjan 30 sierpnia 2018 21:41
30 sierpnia 2018 22:52

Oczywiście, że jest krzywo i to bardzo. Ja też bym mógł pomieszkiwać w takim miejscu, można łowić ryby z okna. W opcję hotelu nie wierzę, to jakaś legenda potrzebna do budowy a teraz służąca za przykrywkę. Gdyby za Tuska sprawa w końcu wyszła na jaw to Graś by w krótkich żołnierskich słowach wyjaśnił, że wszystko jest zgodne z prawem nawet jeśli nie wygląda a "katarski inwestor" jest wypłacalny. Tusk by dodał ze swoim ujmujących uśmiechem, że "kto bogatemu zabroni budować w Polsce zamki, przecież taka budowla widziana z kosmosu nas ubogaca". Nie wierzę też w kreowanie potrzeb i szukanie później na nie nabywcy. Najpierw była potrzeba a później projekt na który zgodzili się inwestorzy. Wygląd tego czegoś, kubatura i położenie sugeruje, że jest to projekt globalny. Hipoteza o śp. J. Kulczyku zakłada, że pogłoski o jego śmierci były mocno przesadzone a on obecnie pływa po morzach i oceanach na swoim jachcie i może ma już dosyć bujania i zechciał spocząć na polskiej ziemi. Teoria mocno naciągana w kilku miejscach. Budowla ma charakter luksusowego miejsca odosobnienia, nie więzienie ale i nie kurort. Raczej do załatwiania interesów. Żony szejków arabskich brzmią ciekawie choć nie wiem po co by były te mury i fosy? Nikt tam do nich raczej by się nie wkradał a im by wystarczyło nie dać dojść do samochodu. Choć tu zdaje egzamin kwestia "kto bogatemu..." miał być zamek na wodzie w ustronnym miejscu to jest. Nasze komary gratis. Co do sekty to nie klei mi się tak samo jak obóz szkoleniowy dla służb. Najbardziej mnie przekonuje opcja biznesowa lóż typu grupa Biderberg. Określone grono ludzi na określony czas z opcją full wypas w środku z dala od wścibskich oczu ale i bez możliwości zwiania w trakcie. Takie grupy biznesowe to też rodzaj sekty ale sama sekta kojarzy mi się ze stałym pobytem w jednym miejscu a tu widzę raczej system eventowy. Choć oczywiście jako swego rodzaju hotel dla specjalnych gości ze specjalnymi przepustkami też to może funkjonować. Ale nie na zasadzie, że ma być pełna obsada bo wtedy miejsce będzie na siebie zarabiało. To raczej będzie tak, że to będzie na siebie zarabiało jeśli będzie czynne a kto i co to już nikomu postronnemu nic do tego. Ostatnio filantrop Branson odpalił taki projekt biznesowy:

https://businessinsider.com.pl/lifestyle/richard-branson-buduje-luksusowy-wycieczkowiec/0gmgvj7

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 30 sierpnia 2018 22:52
30 sierpnia 2018 23:02

Bildelberg naprawdę nie ma powodu, by szukać dla siebie miejsca spotkań w polskiej puszczy. Poza tym ja już ich widzę, jak oni się  swoimi limuzynami przedzierają tam i z powrotem po tych leśnych ścieżkach.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 23:40

A może to taki wabik ?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 23:33
30 sierpnia 2018 23:56

Czy Ty naprawdę nie potrafisz sie powstrzymać przed wrzucaniem komentarzy pod moimi gównianymi tekstami? I to jeszcze po dwa razy te same. Czy to możliwe, że na SN nie umiesz znaleźć dla siebie nic poważniejszego?

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 23:02
30 sierpnia 2018 23:58

Fakt ale każda hipoteza ma swoje słabsze strony. Zakładam trochę opcję z filmu "Oczy szeroko zamknięte", jakaś tajemnica, nowe miejsce te sprawy. A może to jest na jakiś jeden specjalny ewent a później "róbta co chceta"? Ale mamy zgodność przemyśleń do paru opcji a to już więcej niż można w sieci wyczytać. Jeśli to mają być te żony szejkow to czemu takie dziwaczne zamczysko? I czemu w takim miejscu? Chyba że po złości i o te komary chodzi. Oni mają ciekawsze pomysły:

http://www.viaggiandonelmondo.it/the-world-dubai/

https://www.businessinsider.com/dubai-floating-seahorse-underwater-homes-2016-5?IR=T#the-floating-homes-will-have-a-massive-floating-bed-as-well-as-an-observation-deck-above-water-2

zaloguj się by móc komentować


onyx @valser 30 sierpnia 2018 23:33
31 sierpnia 2018 00:01

Dla jednych kicz dla innych niedościgłe marzenie. Mnie tu zaciekawiło, że to będzie tylko dla ludzi dorosłych. Żadnych rodzin z dziećmi i szkolnych wycieczek. Będzie się działo jak to mówi jeden wodzirej.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 30 sierpnia 2018 23:58
31 sierpnia 2018 00:05

Jak to czemu? Żeby dać im coś, co im zaimponuje. To jest właśnie ten szyk.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @MarekBielany 30 sierpnia 2018 23:58
31 sierpnia 2018 00:07

Sluchaj, jeśli nie wiesz co powiedzieć, to w ogóle może nic nie pisz, bo uznam Cię za trolla i stąd wylecisz.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 31 sierpnia 2018 00:01
31 sierpnia 2018 00:07

Proszę Cię, nie rozmawiajmy może o Bransonie i jego biznesach.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 00:07
31 sierpnia 2018 00:14

Brak słów. To jest nic nie rozumiem !

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @MarekBielany 31 sierpnia 2018 00:14
31 sierpnia 2018 00:17

Wrzuciłeś dwa komentarze w ogóle nie na temat. Proszę jeszcze raz, nie rób tego.

zaloguj się by móc komentować



krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
31 sierpnia 2018 01:07

Przykro mi bardzo, ale zmuszony byłem zablokować mozliwość komentowania mojemu koledze Valserowi. Rzecz w tym, że on od dłuższego czasu, z powodów mi nie znanych, uparł się trollować moje notki i robił to na tyle skutecznie, że udało mu się odtraszyć część czytelników. Kiedy go poprosiłem, by tego nie robił, powiedział mi, że ostatnio moje teksty są tak słabe, że nie da się ich komentować w sposób sensowny. Poprosiłem więc go, żeby przestał w ogóle spędzać czas nad tekstami, które uważa za słabe. Nie dość, że nie przestał, to - jak widać powyżej - swoj trolling zintensyfikował w sposób, którego już nie wytrzymałem. Stąd moja decyzja.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 11:27
31 sierpnia 2018 01:08

Dobra zmiana nigdy nie jest zła. Ale to nie znaczy że apartamentowiec nie zostanie dokończony. Zwróć uwagę na to, że jesto on z widokiem na jezioro od parteru po sam dach. Z każdego z tych okien można by skakać na główkę i z figurami wprost do wody. Albo i nawet urządzić atrkację dla znudzonych pań typu porwanie przez wikingów z Jomsborga czy innych tam Jaćwingów. I kto by tam w takiej głuszy myślał o jakichś okupach.

O grzybach jak najbardziej. I o jagodach. Zimą o grzybach suszonych lub/i marynowanych. O jagodach w konfiturach. No, i to jest życie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @onyx 30 sierpnia 2018 23:58
31 sierpnia 2018 01:18

Ale jak widać na obrazku, to są pomysły dla młodszych żon. Dla starszych skoki do wody w okolicznościach puszczy prasłowiańskiej i wyprawa w nieznane z Galindami. Podobno ciągle są u nas jakieś metry kwadratowe a eksterytorialne, to i w puszczy sudeckiej dałoby się coś tam wykroić za niewielką opłatą. Bo po co lokalni krawężnikowi mieliby się martwić nieswoimi problemami.  

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 00:05
31 sierpnia 2018 01:26

Ale jak oglądam co szejkowie z nudów budują to nie widzę w tym zamczysku utopionym w środku komarowa żadnego szyku. Jeśli hipoteza jest prawdziwa to bardziej widzę samczą złośliwość. Ewentualnie to jest opcja dla szejków z drugiego i trzeciego szeregu czyli dla średniaków i dorobkiewiczów co to ledwo miliard w życiu uciułali. Albo atrakcją dla utytych i znudzonych szejkowych żon będą spartańskie warunki w warownych murach? Taki trochę przeskok w czasie? Oczywiście nie wiem co mają w głowach te kobiety i co może je interesować a co nie, myślę po naszemu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 31 sierpnia 2018 00:29
31 sierpnia 2018 01:58

No to niezły hardkor taka Love Parade na zamkniętej przestrzeni gdy do brzegu za daleko wpław. Niepotrzebnie tego Bransona wrzuciłem, tak mi się jakoś skojarzył a wyszło że i tak jestem sto lat za Murzynami bo temat znany i biznesowo oklepany.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Magazynier 31 sierpnia 2018 01:18
31 sierpnia 2018 02:05

Nie wiem, może to ma być rodzaj bardziej życia klasztornego? Jakieś wyciszenie i poskromienie nałogów? Innych pomysłów na żony szejków nie mam, atrakcja turystyczna średnia chyba, że one siedzą ciągle w tych swoich bajecznych domach i usychają z nudów. Co do naszego burdlu to tak, jak nie Kiejkuty to Maczu Pikczu w lesie a ty człowieku nie możesz na swoim podwórku wyciąć drzewa które sam posadziłeś. No i ciekawe co dalej bo wszystkie lewe wziątki na budowlę dawno wzięte i wydane a utrata pracy przez jakiegoś kierownika biura to nie jest coś co może interesować inwestora strategicznego tej inwestycji.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @betacool 30 sierpnia 2018 11:59
31 sierpnia 2018 02:58

Nie została "uwalona". Prawdopodobnie wszczęte  kontrole budowlane i inne to element negocjacji, prowadzący  do ustalenia ile i komu inwestorzy będą zmuszeni dopłacić.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 31 sierpnia 2018 01:18
31 sierpnia 2018 02:59

zapomniałes o wodnosamolotach i stosownym lądowisku przy zamczysku.

zaloguj się by móc komentować

glicek @onyx 31 sierpnia 2018 02:05
31 sierpnia 2018 06:19

Nie wiem, może to ma być rodzaj bardziej życia klasztornego? Jakieś wyciszenie i poskromienie nałogów?

Nieodparcie mi się to wszystko skojarzyło z tym, kiedy Michael Jackson w 1997 chciał - oprócz założenia parku rozrywki - kupić klasztor w Lubiążu. Ponoć na własną europejską siedzibę. Ale tłumy miejscowych tubylców i tubylczyń jakie go przywitały świadczyły że ciszy i spokoju raczej by nie miał. Do transakcji zresztą nie doszło jak pamiętamy.

https://polskatimes.pl/michael-welcome-to-lubiaz/ar/139318

Może być tak, że jest gdzieś tam dla wybranych system rezerwacji gdzie nie tylko żony szejków z cukrzycą ale np. "Artyści, idole na strasznym dole, po ciężkiej trasie" muszą się oddetoksować, zregenerować, odokultyzować, odstresować i zrestartować itp. z dala od mediów, szerokorozumianych "pińćsetplusowców" (ci moga się restartować w Dębkach i Międzyzdrojach), tłumu, hałasu i hoteli typu "Gołębiewski". Może tzw. szwajcarskie kliniki w Alpach już są oklepane i potrzeba im czegoś nowego i nieznanego? kto wie? Na pewno Stobnica nadaje się do tego bardziej niż taki powiedzmy Lubiąż lub inny Lądek.
 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 22:09
31 sierpnia 2018 06:22

Jest o tym, że ktoś buduje sobie w pobliżu polskiej zachodniej granicy ekskluzywne więzienie. Buduje legalnie na obszarze gdzie budować nie wolno, więc zakładam, że stać go i na parasol medialny. No i ktoś mu ten parasol zdjął. Akurat teraz, co jest jedną z rzeczy, która mnie interesuje. Druga jest taka, że zdjęcie owegoż parasola raczej uniemożliwia, a w każdym razie solidnie utrudnia realizację celu, o którym konkretnie piszesz. Nie, żeby on był niewiarygodny, ale właśnie go spaliłeś...

A sam obiekt idealnie nadaje się na bezpieczny i dyskretny szpital, czy dom opieki, stąd mój komentarz o helikopterze. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 30 sierpnia 2018 23:58
31 sierpnia 2018 07:58

Pytasz: Czemu takie dziwaczne zamczysko?

Ano temu, że dopiero w zeszłym roku w Arabii Saudyjskiej ogłoszono projekt, że na Morzu Czerwonym pozwolą zbudować odpowiednio chroniony ośrodek plażowy, w którym Saudyjki będą mogły nosić bikini.

https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/w-arabii-saudyjskiej-powstaje-osrodek-wypoczynkowy-w-ktorym-kobiety-beda-mogly-nosic

To jest prawdopodobnie spora tam rewolucja kulturowa, ale zapewne adresowana do młodszych, jeszcze niezamężnych dziewcząt. Z całym bowiem należnym szacunkiem i wspólczuciem, plażowanie w bikini nie musi być najbardziej upragnioną aktywnością dla kobiet starszych, dotkniętych chorobliwą otyłością. Z ustaleń komentarzy powyżej wygląda, że ten problem jest tam prawdziwy, potwierdza się.

Mogą te kobiety natomiast potrzebować (jeśli ich mężowie zarządzą!) właściwej kuracji. Wtedy odpadają wszelkie raje tropikalne i "ośrodki jawne", bo nie o to mężom chodzi, aby ktoś ich żony oglądał, albo żeby one się komuś pokazywały. W takim razie powstaje w czasie kuracji potrzeba zapewnienia odosobnienia tych kobiet od otoczenia, w tym zapewnienia odpowiedniego dozoru. Całkiem jak w przypadku chorób zakaźnych, bo od zezwolenia na swobodę kobiet całe królestwo saudyjskie może się śmiertelnie rozchorować.

W tym momencie taki projekt jak ten zamek w polskim lesie idealnie pasuje do wszystkiego, co potrzeba. Jeśli więc to, o czym pisze Toyah jest tylko pogłoską, to jest ona wyjatkowo dobrze dopasowana do potrzeb, o których my tutaj nawet nie mieliśmy wcześniej pojęcia, bo np. dopiero teraz dowiadujemy się, o tamtych problemach z otyłością. Im głębiej grzebiesz, tym wszystko bardziej pasuje, co nie zmienia, że rozmawiamy (na razie) o pogłoskach.

Swoją drogą, gdyby ktoś potrzebował pomysł na dobrą powieść sensacyjną, to umieszczenie akcji w scenerii takiego zamku gwarantuje wplecenie akcji na poziomie najlepszych thrillerów.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 31 sierpnia 2018 06:22
31 sierpnia 2018 08:03

Wreszcie jakieś konstruktywne rozumowanie :)

zaloguj się by móc komentować

orjan @glicek 31 sierpnia 2018 06:19
31 sierpnia 2018 08:20

Szwajcarskie kliniki w Alpach mają jeden istotny feler. Nie da się tam utrzymać kobiet w izolacji, jeśli która zechce się wyłamać. Nie da sie też zapobiec kontroli przestrzegania szwajcarskiego prawa w zakresie praw kobiet. W tym zakresie nie jest tam możliwe zorganizowanie wieloosobowego ośrodka praktycznie eksterytorialnego, w którego wnętrzu panowałyby reguły saudyjskie, a nie szwajcarskie.

A tutaj? W lesie, za murami?

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 31 sierpnia 2018 01:08
31 sierpnia 2018 09:36

Ja myślę, że Ty, podobnie jak kilku innych komentatorów, robisz ten błąd, że oceniasz to miejsce mając do dyspozycji tylko obraz z lotu ptaka. To jest trochę tak, jakbym ja zapragnął zamieszkać w samym środku Amazonii, bo na filmach Davida Attenborough widziałem, że tam jest pięknie, a tuż po przeprowadzce najpierw bym został pogryziony przez jakieś robactwo, a nstępnie, gdybym tylko przeżył, obcięliby mi łem miejscowi dzicy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 31 sierpnia 2018 01:26
31 sierpnia 2018 09:38

A co je może interesować, stare, zepsute, rozchorowane fizycznie, a prawdopodobnie też psychicznie,  Arabki? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 31 sierpnia 2018 06:22
31 sierpnia 2018 09:44

Skoro ekskluzywne więzienie, to wszystko gra. Ja miałem na myśli ten Twój komentarz:

"Że spytam sarkastycznie: a na Malediwach jak pogotowie dociera? Kwestia wina z pewnością będzie rozwiązana. To wcale nie muszą być żony szejków. Generalnie chodzi o bezpieczne miejsce w kraju umożliwiającym dyskrecję, acz posiadającym nowoczesną infrastrukturę".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 31 sierpnia 2018 08:03
31 sierpnia 2018 09:46

Też zwrociłem na to uwagę. A naprawdę wydawało się, że skoczymy na rozmowie o tym, jak tam jest fajnie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 09:38
31 sierpnia 2018 09:50

Nikogo z arabskich mężów nie interesuje kwestia, co może interesować ich zestresowane starsze damy chore na otyłość. Natomiast z pewnością interesuje tych mężów jak zabezpieczyć je (tzn. się), żeby te damy z tego stresu nie poszły w długą. W ostateczności niech idą, ale w czterech ścianach. Najlepiej za fosą.

W międzyczasie mężowie rozejrzą się po ciekawych dzielnicach miast europejskich.

Swoją drogą, kiedyś w Polsce był zawód wyspecjalizowany zwany: arabeska. Nie mam pojęcia, czy jeszcze jest, zaginął, czy ewoluował.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 31 sierpnia 2018 09:50
31 sierpnia 2018 10:02

Ty wiesz, że ja o tych arabeskach dopiero od Ciębie się dowiaduję?

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 09:46
31 sierpnia 2018 10:03

Ja z kolei dostrzegłem pierwiastek konstruktywny w tym rozumowaniu, że wystawienie projektów takiego rodzaju na światło dzienne pozwala je spalić, lub przynajmniej zneutralizować do poziomu akceptowalnego w naszej cywilizacji. Nie miałbym bowiem nic przeciwko prowadzeniu w Polsce wyspecjalizowanych usług zdrowotnych dla klientek stamtąd, ale absulutny sprzeciw budziłyby u mnie projekty (jesli są) polegające na instalowaniu po polskich lasach faktycznie eksterytorialnych klinik szariackich o izolacyjnej organizacji pobytu z cudzoziemskimi funkcjonariuszami pilnującymi tego szariatu.

Niech próbują w Rosji, albo w Niemczech. Tam jest stosowne doświadczenie a odosobniony las też się znajdzie.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 10:02
31 sierpnia 2018 10:06

No jak to dopiero teraz.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 31 sierpnia 2018 08:03
31 sierpnia 2018 10:06

Niemniej jednak w tej sytuacji Toyah musi zostać unieszkodliwiony.

Na szczęście Saudowie nie są jedynymi, których mógłby interesować dyskretny ośrodek sanatoryjny w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 31 sierpnia 2018 10:06
31 sierpnia 2018 10:16

Dyskrecja pod całkowitą kontrolą polskich władz - proszę bardzo. Według reguł polskiego prawa, a zwłaszcza polskich praw kobiet.

Tamtejszy kontroler najwyżej w roli konsultanta. Inaczej za chwilę odkryjesz tam magazyn Alkaidy.

To byłoby jeszcze najmniejsze zmartwienie, ale jak sobie poradzisz z niemiecką prasą piszącą o polskich obozach koncentracyjnych dla kobiet?

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 31 sierpnia 2018 10:06
31 sierpnia 2018 10:22

Słuchaj, ... jakby to powiedzieć wprost ...

wydaje mi się, że jesteś winien wyjaśnienie, co masz na myśli pod słowami: w tej sytuacji Toyah musi zostać unieszkodliwiony?

Potrzebę strolowania tematu, czy coś innego?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 31 sierpnia 2018 02:59
31 sierpnia 2018 10:32

Twierdzisz że te matrony potrafio obsługiwać łodzie latające? Wątpię. Pilotów się najmuje. 

@onyx

Odosobnienie klasztorne raczej nie. Prędzej hospicjum z przystojną obsługą i grzybkami w celach tradycyjnych, grzybkowych. A która nie zechce grzybków, będzie musiała stawić czoła wiatrom na jeziorze, 2 w skali bouforta wystarczy.

Ciekawe ile ma głębokości to jeziorko?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 31 sierpnia 2018 10:06
31 sierpnia 2018 10:40

No słowo daje. Dopiero teraz wpisałem to w guglu i dowiedziałem się że to jest rodzaj peerelowskiej prostytucji. Znałem oczywiście to słowo, ale nigdy nie myślałem o tym jego znaczeniu.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @orjan 31 sierpnia 2018 10:22
31 sierpnia 2018 11:09

Jak to co? Wyjawił pilnie strzeżony sekret, Saudowie mu tego nie wybaczą.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @orjan 31 sierpnia 2018 10:16
31 sierpnia 2018 11:18

To zbyt fajne miejsce, żeby ograniczać działalność tylko do saudyjskich kobiet. Naprawdę dobrze przemyślany projekt, zwłaszcza, jeśli chodzi o lokalizację. Ma potencjał.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 11:17
31 sierpnia 2018 11:20

Może nie. Miejmy nadzieję. Ale zbrukać dobre imię mogą.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 19:06
31 sierpnia 2018 11:26

Jak z wszystkim w życiu w sumie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 19:08
31 sierpnia 2018 11:32

Gdyby mnie było stać? Jak najbardziej mógłbym się kierować głównie subiektywnym kryretium "ładności". Dlatego wyraziłem właśnie tego rodzaju uwagę: O, wygląda ekstra. Fajnie byłoby tam mieszkać. A zrobiłem to, ponieważ zdziwiło mnie stwierdzenie, że cieżko będzie znaleźć chętnych na te apartamenty. Moim zdaniem taka lokalizacja sprzeda się bez większego problemu. Co do reszty zapewne masz z Orjanem rację. W sumie tyle.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 31 sierpnia 2018 11:18
31 sierpnia 2018 11:35

Czemu Ty wciąż powtarzasz te bzdurę, że to jest fajne miejsce? 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 11:35
31 sierpnia 2018 11:50

A Nikiszowiec?  Stał się ostatnio bardzo modny. Wielu ludzi jest zachwyconych klimatem, otoczeniem, architekturą, ale są też tacy, którzy twierdzą, że trzeba mieć coś z głową, żeby dobrowolnie akurat tam zamieszkać. Jest więc fajnym miejscem, czy jednak słabym?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 11:35
31 sierpnia 2018 11:57

Bo jest. Na ekskluzywne, strzeżone sanatorium jest genialne. Niekoniecznie dla samych pensjonariuszy, choć to zależy od ich profilu, ale wszystkich pozostałych jest super.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 11:35
31 sierpnia 2018 12:04

Poza tym, to w ogóle nie jest żadne pustkowie, tylko nadwarciański lasek tuż koło Poznania. Z pełną cywilizacją w zakresie pół godziny jazdy samochodem 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 31 sierpnia 2018 11:50
31 sierpnia 2018 12:13

O tak. Nikiszowiec jest fantastyczny. Zwłaszcza podczas Tour de Pologne, Jak go pokazują z helikoptera.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 12:13
31 sierpnia 2018 12:22

Gdybyś kiedyś chciał tam podjechać taksówką, daj znać ;)

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 31 sierpnia 2018 12:04
31 sierpnia 2018 12:24

Czy mógłbyś proszę wciąż nie zmieniać perspektywy? Raz piszesz że to jest piękny lasek pod Poznaniem z pełną obsługą, by za chwilę zgodzić się, że to jest ewidentne więzienie, by za chwilę znów się zapchwycapc okolicą.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 31 sierpnia 2018 11:57
31 sierpnia 2018 12:39

Miejsce na pewno jakiś program ma i mało prawdopodobne, aby to był blok mieszkalny dla jakichś bogatych freak'ów. Musi być bowiem ten obiekt zorganizowany wokół czegoś, jakiegoś celu. Sama potrzeba przyszłej logistyki o tym przesądza. Wszelkie potrzeby, aż po ew. rozrywkowe muszą tam być zaspokajane zbiorowo.

Klinika OK, ale jeśli ma być połączona z wymuszonym odosobnieniem, a odosobnione maja być: po pierwsze kobiety, a po drugie innej rasy (zresztą semickiej), to weż się skoncentruj i odpowiedz na moje poprzednie pytanie, co zrobisz jak niemiecka prasa napisze o polskim obozie koncentracyjnym w Stobnicy. Trochę wyobraźni proszę.

A co powiesz, jeśli tam ulokuje się poza kontrolą jakaś piąta kolumna? Mało takich się kręci i paskudzi w Polsce na rachunek czcigodnych tfundatorów? Zdaje się sam podkreśliłeś, że ta inwestycja musi mieć mocną kryszę. Bo niewątpliwie ma. Przebieg zdarzeń jest tego dowodem. Czy jest arabska, czy inna, to nie znamy jej. Mimo publicznie podniesionych pytań, cel nadal pozostaje tajny i to już wystarczy. Prawo nie jest bowiem do ochrony cudzych celów niejawnych, sposoby mogą być niejawne, ale nie cele. Inaczej prawo z definicji chroniłoby każdą agenturę.

Naprawdę, czy każda dyskusja, jeśli już bez trollingu, to musi być powierzchowna?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 12:24
31 sierpnia 2018 12:45

A niby w czym to się kłóci? Alcatraz też jest pieknie i dogodnie położone.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
31 sierpnia 2018 12:54

Jeśli za chwilę zaczniesz zachwalac Alcatraz jako fantastyczną "miejscówkę" i zlecą się tu komentatorzy deklarując chęć zamieszkania tam, to zrozumiesz z czym się to kłóci.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 31 sierpnia 2018 12:04
31 sierpnia 2018 13:08

Ja może poprawię Twój komentarz, żeby brzmiał bardziej odpowiedzialnie:

Poza tym, to w ogóle nie jest żadne pustkówko, tylko nadwarciański lasek tuż koło Poznańka. Z pełną cywilizacyjką w zakresie pół godzinki  jazdy samochodzikiem.

Gratulacyjki.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 31 sierpnia 2018 13:08
31 sierpnia 2018 13:20

A ja z kolei gratulalajkuje Tobie.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @orjan 31 sierpnia 2018 12:39
31 sierpnia 2018 13:21

Niemiecka prasa napisze o tym tylko na zlecenie. I wtedy może tam nawet w ogóle nie być żadnych kobiet. 

Co by tam miało nie zostać stworzone, nie miał to być klub tenisowy dla okolicznej młodzieży. Ta inwestycja traci sens w momencie zdjęcia medialnej ochrony. Co już nastąpiło. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 31 sierpnia 2018 13:21
31 sierpnia 2018 13:39

Nikt nigdzie nie sugerował, że tam miał powstać "klub tenisowy dla okolicznej młodzieży". Oficjalna informacja jest taka, że tam miał być hotel, względnie apartamenty, czemu kilku z komentatorów, w tym również Ty przyklasnęliście. Uczciwie przyznaję, że gdy idzie o Ciebie, Ty raz klaskałeś, a raz porozumiewawczo mrugałeś oczkiem. Na zmianę. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 31 sierpnia 2018 13:39
31 sierpnia 2018 14:12

Ja zawsze mrugam oczkiem. Jestem krótkowidzem.

Jakakolwiek informacja, co tam ma oficjalnie być jest oczywistą sciemą. Nie ma w ogóle po co tego czytać, służyła tylko uzyskaniu pozwolenia. Zarówno sama inwestycja, jak i sposób jej przeprowadzenia wskazują, że prawdziwy cel jest gdzieś na pograniczu legalności, a przynajmniej dobrych obyczajów. Natomiast cel, który podałeś w notce, choć zaiste intrygujący, przestał być realny najpóźniej w momencie, gdy kliknąłeś "udostępnij". Co bynajmniej nie oznacza, że taki nie był właśnie pierwotny zamiar. Ale tego już nam nikt nie potwierdzi. Natomiast sam obiekt można z pewnością jeszcze wykorzystać, bo jest nieźle pomyślany, wbrew pozorom.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Grzeralts 31 sierpnia 2018 14:12
31 sierpnia 2018 14:20

Proponuję ambasadę dla Greenpeace jest się do czego przykuwać.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 31 sierpnia 2018 14:12
31 sierpnia 2018 14:24

Słabo. Czuję się rozczarowany.

zaloguj się by móc komentować

glicek @orjan 31 sierpnia 2018 09:50
31 sierpnia 2018 14:46

Swoją drogą, kiedyś w Polsce był zawód wyspecjalizowany zwany: arabeska. Nie mam pojęcia, czy jeszcze jest, zaginął, czy ewoluował.

Chodzi o tę byłą narzeczoną z "Jolki Jolki" Budki Suflera, która zdradziła była bohatera utworu z "autobusem Arabów" i ktory nigdy już nie był sobą, o nie?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
31 sierpnia 2018 15:44

Ja niee znam tekstów piosenek. Ani polskich ani większości zagranicznych.

zaloguj się by móc komentować

orjan @glicek 31 sierpnia 2018 14:46
31 sierpnia 2018 16:20

U niej to był charakter a nie zawód.

zaloguj się by móc komentować

Jimmy @krzysztof-osiejuk
2 września 2018 17:02

Uroczysko nad polodowcowym jeziorkiem. Do najbliższego sklepu 2 kilometry. Facet buduje duży luksusowy hotel. I amfiteatr. Trójka w hotelu kosztuje 800 zł i trudno zarezerwować. Nie wiem za co wybudował, kim jest, wspomina, że na początku zakopywał się w gąszczach starym łazikiem. Teraz do tej dziury wpadają na koncerty największe gwiazdy rocka, a rozbudowany do 10 tysięcy widzów amfiteatr faluje energią. Energią Doliny Charlotty.

Takich miejsc w Polsce jest coraz więcej. Facet w Tykocinie odbudował zamek, wyłożył ponoć około 10 baniek, aż się wystrzelał, teraz powoli ciągnie temat dalej. Realizuje marzenia. Za Tykocinem w Kiermusach drugi zamek, facet nawiazując do tradycji szlacheckiej robi biznes turystyczny, wynajmując domki, budując hotel w formie dworu i ten właśnie mały zamek, wszystko w urokliwych narwiańskich klimatach.

 W Chlewiskach, w rezydencji Odrowążów luksusowe spa. W ciszy, bez imprez ludzie medytują otoczeni kiczowatym new age i prawdziwą historyczną perełką.

Takie czasy, kapitał lewy i prawy kipi, ludzi roznosi energia, marzą, budują, kręcą, ten ruch i parcie w Polsce jest dostrzegane za granicą. 

Na inwestycjach developerskich na ogół dobrze się zarabia, dlatego Lewandowski wszedł w ten biznes, nie tylko kupuje sobie apartamenty, ale buduje i sprzedaje. Sam bym to z przyjemniscią robił.

A niezależnie jak potoczą się losy noteckiej inwestycji - jakie przebicie mogą na niej mieć inwestorzy? Bo takiego wątku w dyskusji nie zaobserwowałem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Jimmy 2 września 2018 17:02
2 września 2018 17:21

Tematem tej notki nie są eleganckie hotele stawiane z dala od zgiełku.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Jimmy 2 września 2018 17:02
2 września 2018 19:17

Każde przedsięwzięcie rynkowe musi polegać na znalezieniu siły przyciągania do swojej oferty. To jest elementarz powodzenia rynkowego. Na czym ta siła polega, to już inna sprawa. Wygląda na to, że wskazane przez ciebie przedsięwzięcia (Dolina Charlotty, Chlewiska) taką siłę znalazły. Oby na długo!

Osobną sprawą jest, że siły przyciągania rynkowego nie należy mylić ze zdolnością zarabiania. Do samego zarabiania rynek jest niekonieczny. Zarabianie byłoby np. osiągalne i to z sukcesem np. przy tym podejrzewanym (tutaj wyłącznie na podstawie spekulacji) projekcie arabskim. Tylko, że to nie byłoby wtedy przedsięwzięcie rynkowe i akurat nie rynek ustalałby warunki opłacalności i pewnie nie rynek byłby źródłem sfinansowania inwestycji. NB.: O prawdziwym źródle państwo może z łatwością dowiedzieć się przez organy podatkowe. My nie.

Na pytanie o tzw. "przebicie" w wariancie rynkowym nic na razie powiedzieć nie można o tej Stobnicy. Lokale mieszkalne, to najwyraźniej fikcja. Bardziej wiarygodny jest hotel, czyli oferta miejsc noclegowych na raczej dłuższy pobyt. Jaki i po co akurat tam?

Lokalizacja przesądza, że na krótką przerwę w podróży obiekt raczej nie nadaje się (zbyt daleko od szosy i od wszystkiego). Zatem sam ten zamek musiałby w eksploatacji hotelowej zapewniać jakiś program, który generowałby siłę przyciągania. Nie łóżko, nie woda, nie las za oknem, ale jakiegoś rodzaju aktywność, lub jakiegoś rozdzaju usługa, czyli program pobytowy, dla którego odosobnienie jest atutem. To przesądza, że dany zamek będzie tylko szczególną lokalizacją hotelową pomocniczą do czegoś innego. Co innego musi tam przyciągać, a nie łóżko hotelowe plus restauracja. Co to, tego na razie nie wiadomo.

Są publikowane orientacyjne dane dla hoteli o zwykłej architekturze i tam dla klasy 5 gwiazdek przyjmuje się, iż koszt inwestycyjny 1 luksusowo wyposażonego pokoju wynosi może 700.000zł. Ale architektonicznie, więc inwestycyjnie, ten stobnicki, to nie będzie zwykły hotel. Mury obronne, blanki, mosty zwodzone i każdy zamkowy bajer też kosztują podobnie jak ich późniejsza eksploatacja. Nie ma więc tutaj możliwości, aby choć z sufitu szacować którekolwiek parametry ekonomiczne. 

Poza tym, żaden europejski bank nie będzie gadać z takim inwestorem, jeśli on nie pokaże, iż ma zagwarantowane wystarczające obłożenie miejsc za wystarczającą cenę. Jeśli więc ta Stobnica nie jest finansowana wyłącznie z tzw. własnych środków, to gdzieś w banku lub w "niestandardowym" źródle finansowania, musi być zapewnienie wymaganego obłożenia, a to polega na wykazaniu, co będzie przyciągać do pobytu w tym hotelu. W ten sposób wracamy do pierwszego zdania wyżej.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 2 września 2018 17:21
2 września 2018 19:28

Akurat wskazywana Dolina Charlotty jest projektem o pomyśle jak tam wprowadzić zgiełk i to jest tam siłą przyciągania pomijając morze stamtąd o dwa rzuty kuflem, nad którym w sezonie nudzą się tysiące zmotoryzowanych ludzi (teraz ich o 500+ więcej).

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 2 września 2018 19:28
2 września 2018 20:15

A ja wciąż mam wrażenie, że tu wciąż część z nas nie jest w stanie spojrzeć na problem inaczej niż z lotu ptaka.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 2 września 2018 20:15
4 września 2018 06:34

Bo tylko 15% populacji taką zdolność w ogóle posiada. Ale najlepiej popatrzeć z obu perspektyw. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować