O prawo posła Lewandowskiego do wyjścia siusiu
(Poniższy tekst dedykuję mojemu drogiemu kumplowi Orjanowi)
Przy okazji któregoś z wcześniejszych ataków uzbrojonych szaleńców, jakie mają od czasu do czasu miejsce w Stanach, a a o których donoszą nam media, żona moja zwróciła uwagę na fakt, że, zwłaszcza tam, w Ameryce, niemal zawsze, po zrealizowaniu swojego szatańskiego planu, napastnik popełnia samobójstwo. Zdaniem mojej żony, tam nie ma mowy o żadnym samobójstwie, a już na pewno nie w większości wypadków, tylko o zwykłej egzekucji. I ja jak najbardziej skłonny jestem się z tą opinią zgodzić. Doskonale bowiem rozumiem emocję policjantów, którzy mają przed sobą kogoś, kto zabił niekiedy nawet dziesiątki ludzi, a jednocześnie świadomość, że nawet jeśli ów gagatek zostanie skazany na karę śmierci, to przez następne lata społeczeństwo i tak będzie musiało cierpliwie znosić jego obecność. A zatem, czy nie lepiej wziąć sprawy w swoje ręce, wyegzekwować sprawiedliwość, a natępnie bezradnie rozłożyć ręce i powiedzieć, że no trudno, nie udało się go postawić przed sprawiedliwością?
I oto, jak wiemy, doszło do kolejnego ataku, gdzie kolejny z nich zamordował kilkanaście osób… jednak tym razem, jakimś dziwnym zrządzeniem losu, ani nie popełnił samobójstwa, ani nawet nie został postrzelony, tylko z prawdziwie europejską kulturą aresztowany i osadzony, by nastepnie już tylko czekać na proces, który pewnie na dodatek pozwoli go wysłać do słynnego więzienia ADX Florence, gdzie nie pojawi się nawet najmniejsza szansa, by go zabili jacyś czarni gangsterzy, którzy potrafią znieść wiele, byle nie opętanych durniów.
Ktoś spyta, co mi strzeliło do głowy, by nagle się zajmować sprawą tak wydawałoby się trywialną, jak prawo i sprawiedliwość w świecie, gdzie ani jedno i drugie właściwie ani nie istnieje, ani też istnieć nie może. Otóż proszę sobie wyobrazić, że głównym powodem tego jest niedawne zatrzymanie przez policję Władysława Frasyniuka i wrzawa, jaka się podniosła od lewej do prawej strony w związku z tym, że podczas zatrzymania policjanci założyli Władkowi kajdanki. Co wyjątkowo ciekawe, głos w sprawie zabrał nie kto inny jak sam Janusz Lewandowski, minister przekształceń własnościowych w „złotych latach” III RP, i występując w programie „Kropka nad i” Moniki Olejnik, zaproponował, by „obrazek Frasyniuka w kajdankach kojarzył się po wsze czasy z ‘dobrą zmianą’”. W pierwszej chwili, kiedy przeczytałem te słowa, uznałem że z opinią Lewandowskiego zgadzam się w stu procentach. W rzeczy samej, widok Frasyniuka w kajdankach kojarzy mi się jak najbardziej z Dobrą Zmianą – w cudzysłowie, czy bez – jednak kiedy zagłębiłem się w samą rozmowę, uznałem, że sprawa jest jednak głębsza i wymaga głębszej analizy. Otóż kiedy Lewandowski mówił o Frasyniuku w kajdankach, nawiązał przy okazji do znanej nam sprzed lat sprawy samobójstwa Barbary Blidy i wtedy nagle, całkiem przytomnie, Olejnik przywołała wyjaśnienie ministra Brudzińskiego, który przypomniał, że do dziś kierowane są do służb pretensje, że wówczas – zapewne biorąc pod uwagę polityczną pozycję Blidy – kajdanek jej nie założono. I proszę sobie wyobrazic, że na to Lewandowski zareagował z ironicznym zacięciem: „No to niechcący… to jest rzeczywiście rozsądek naszych ministrów, że przywołał to również drugie skojarzenie. Tamto jest istotne dla postrzegania paru ludzi, którzy nigdy nie powinni zbliżyć się do narzędzi władzy państwowej, bo nadużywają tych narzędzi”.
Ja wprawdzie nie jestem w stanie złapać ani sensu owej ironii, ani nawet logiki takiej akurat reakcji pana posła, byłego ministra, a mimo to, po głębszym zastanowieniu, jestem skłonny zupełnie szczerze zgodzić się z postulatem, by, gdy już dojdzie co do czego, pewnej szczególnej grupie polityków – i do niej jak najbardziej zaliczyłbym również Janusza Lewandowskiego – w żadnym wypadku kajdanek nie zakładać. Powiem więcej. Nawet jeśli oni w pewnym momencie zwrócą się do prowadzących zatrzymanie oficerów o pozwolenie wyjścia do ubikacji, należy im to umożliwić, ze szczególną dbałością o to, by mogli skorzystać ze swoich praw, w dodatku z zachowaniem pełnej dyskrecji i szacunku dla prywatności.
Jak już wspomniałem wczoraj, a pozowolę sobie ten fakt przypomnieć jeszcze parokrotnie, dokładnie na przełomie lutego i marca mija równe dziesięć lat, jak zacząłem prowadzić ten blog. Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, by, wspominając to, co tu zostało przez te lata powiedziane i napisane, uznać, że nic nie zaszkodzi, jeśli tę właśnie myśl przyjmiemy jako motto całego tego przedsięwzięcia: „Żadnych kajdanek dla najbardziej zasłużonych funkcjonariuszy III RP!”
Przypominam, że ostatnia część nakładu mojej książki „Marki, dolary, banany i biustonosz marki Triumph” znalazła się u mnie w domu, w związku z czym zachęcam wszystkich do zamawiania jej pod adresem [email protected]. To jest prawdopdoobnie najlepsza z moich książek, co z osobista dedykacja nadaje jej wartość szczególną.
tagi: prawo janusz lewandowski sprawiedliwość władysław frasyniuk
![]() |
krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 09:16 |
Komentarze:
![]() |
stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 10:33 |
Ale dlaczego akurat kajdanki?
Przecież stosowniejszy a zarazem równie skuteczny byłby kaftan bezpieczeństwa.
A już zwłaszcza w przypadku pp. W. Frasyniuka czy J. Lewandowskiego.
![]() |
krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 16 lutego 2018 10:33 |
16 lutego 2018 11:01 |
Nie jestem pewien, czy udało Ci się utrzymać w temacie. Moja sugestia była taka, by im nie zakładac kajdanek, więc chyba logiczne jest, że tym bardziej kaftana bezpieczeństwa.
![]() |
stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 11:01 |
16 lutego 2018 11:09 |
Moja opinia jest taka, że wcale nie "tym bardziej"
![]() |
heniutka @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 11:27 |
Szkoda, że nie wykorzystali tych swoich 8 lat na skonstruowanie odpowiednich procedur, bo tego nie można zaniechać. Mam nadzieję, że dla ministra nie będzie problemem dostarczenie funkcjonariuszom imiennej listy osób upoważnionych do sikania. Najlepiej niech sami się zapiszą.
Procedury to fundament ich cywiliacji i tego im nie odmawiajmy.
![]() |
krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 16 lutego 2018 11:09 |
16 lutego 2018 11:50 |
Rozumiem ze Twoja opinia jest też taka, że ja proponowałem zakładanie im kajdanek. Okay.
![]() |
szarakomorka @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 13:01 |
Jeżeli tak walczą zaciekle o demokrację to sprowdziłbym specjalnie dla nich policję amerykańską.
Mamy już wojska amerykańskie pilnujące naszych granic, może być też policja amerykańska pilnująca demokracji.
Lewandowski wolałby chyba wtedy robić siku w majtki.
![]() |
krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 13:10 |
O tak. Policja amerykańska z cała pewnością by im pokazała, jak działa demokracja. Niechby Władek dotknął jednego z nich choćby małym palcem.
![]() |
qwerty @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 11:01 |
16 lutego 2018 13:26 |
i nie należy odbierać im broni [nawet gazowej] przed zatrzymaniem w ramach podejmowanych czynności zgodnie z prawem
![]() |
Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 13:49 |
To jest PIĘKNE ! :))
Podpisuję się pod apelem. Serio.
.
![]() |
sannis @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 14:01 |
Mistrzowskie skojarzenie i puenta. Może popełniam gafę, ale tekst poprawił mi humor.
![]() |
krzysztof-osiejuk @qwerty 16 lutego 2018 13:26 |
16 lutego 2018 14:15 |
No, chyba jednak tej części się przeprowadzić nie da.
![]() |
krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 16 lutego 2018 13:49 |
16 lutego 2018 14:16 |
Miło mi. Trochę tylko niepokoi mnie fakt, że Ty się potrafisz zachwycić niemal wszystkim.
![]() |
krzysztof-osiejuk @sannis 16 lutego 2018 14:01 |
16 lutego 2018 14:17 |
No trudno. Jakoś sobie z tą gafą musimy poradzić.
![]() |
orjan @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 14:31 |
Piana wypływa dopiero po otworzeniu piwa.
![]() |
stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 11:50 |
16 lutego 2018 14:34 |
To jest Twoja opinia o mojej opinii, ale ja jej nie potwierdzam.
![]() |
Kuldahrus @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 14:38 |
Oczywiście, żadnych kajdanek. Popieram. ;)
Co do uzbrojonych szaleńców w USA, to raczej, kiedy giną to nie jest egzekucja w imię sprawiedliwości, tylko w imię realizacji planu odcinania społeczeństwa od dostępu do broni. Skoro nie ma niebezpieczeństwa to trzeba je wykreować żeby był powód do wprowadzania zakazu posiadania broni, więc kreauje się tzw. szaleńców do wzniecania paniki, a po wykonaniu zadania likwiduje, bo jeszcze się wygada o jakichś szczegółach i będzie problem.
Tak jak z rzekomym "polskim antysemityzmem" skoro go nie ma, to kreuje się wariata który ubierze się w kurtkę ze swastyką i sfilmuje, żeby potem "pochylić się z troską nad problemem antysemityzmu w polsce".
![]() |
Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 14:16 |
16 lutego 2018 14:57 |
:).
Piękno jest różnej natury:))
.
![]() |
krzysztof-osiejuk @orjan 16 lutego 2018 14:31 |
16 lutego 2018 15:03 |
No właśnie. A niektórzy sądzą, że wystarczy potrząsnąć.
![]() |
krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 16 lutego 2018 14:34 |
16 lutego 2018 15:04 |
W mojej opinii, moja opinia jest słuszna.
![]() |
krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 16 lutego 2018 14:38 |
16 lutego 2018 15:10 |
Dobre. Nawet biorąc poprawkę na to co znamy z internetu, to robi wrażenie.
![]() |
Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 15:10 |
16 lutego 2018 16:18 |
Wiem, że to brzmi jak totalna teoria spiskowa, no ale chyba nie sądzi Pan, że ta fala masakr z użyciem broni w ostatnich latach jest związana z tym, że w USA jest więcej psychopatów niż było kiedyś. W dodatku po każdej takiej tragedii wszystkie główne media jak z automatu rozniecają "ogólno krajową dyskusję" z użyciem wszystkich "autorytetów i psychologów" o "nie cierpiącej zwłoki potrzebie" ograniczenia dostępu do broni w całym kraju, jakoś wcześniej też zdażały się takie przypadki, ale nikt nie dorabiał do tego ideologii.
![]() |
krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 16 lutego 2018 16:18 |
16 lutego 2018 16:49 |
Przez ostatnie lata świat się bardzo zmienił.
![]() |
krzysztof-osiejuk @valser 16 lutego 2018 17:50 |
16 lutego 2018 17:52 |
No tak. Tyle że nawet jesli to wezmę pod uwagę, to w żaden sposób nie wpłynie na treść mojej dzisiejszej notki.
![]() |
stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 15:04 |
16 lutego 2018 17:56 |
i wzajemnie
![]() |
Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 16:49 |
16 lutego 2018 18:03 |
To prawda, ale jakoś dziwnie się ze sobą łączą te wypadki i zachowanie mediów z tym związane.
![]() |
krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 16 lutego 2018 18:03 |
16 lutego 2018 18:30 |
Kościół zapowiedział nadejście czasów ostatecznych. Wolałbym nie sugerować, że owe czasy to spisek, żeby nam zawrócić w głowie.
![]() |
krzysztof-osiejuk @valser 16 lutego 2018 18:35 |
16 lutego 2018 19:34 |
Znowu robisz to samo. Zupełnie tak jakbyś, nie potrafiąc skomentować mojej notki, decydował się mówić to co wiesz.
![]() |
Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 18:30 |
16 lutego 2018 19:36 |
Oczywiście, że nie spisek.
![]() |
krzysztof-osiejuk @valser 16 lutego 2018 21:21 |
16 lutego 2018 21:27 |
Naprawdę? Czy to możliwe, ze wreszcie zrozumiałeś o czym jest moja notka?
![]() |
krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk |
16 lutego 2018 21:49 |
No właśnie też mam ten problem z Tobą, czy Ty może tylko tak się ze mną droczysz? Ja piszę tekst o tym, że jestem za tym, by Frasyniuk sobie strzleił w łeb, na co Ty mi na to najpierw odpowiadasz, że Frasyniuk to idiota, a potem informujeszm jakby s ogłaszał jaką rewoelację, że jesteś za tym, żeby Frasyniuk strzleił sobie w łeb. Więc właśnie tego nie wiem, czy Ty, kiedy czytasz moje teksty, to nie wiesz, co czytasz, czy może wiesz, tylko sobie ze mnie stroisz żarty.
![]() |
krzysztof-osiejuk @valser 16 lutego 2018 21:39 |
16 lutego 2018 21:51 |
Widzisz, jak mnie zdenerwowałeś. Nawet po pijanemu nie robię tyle literówek.
![]() |
Grzeralts @valser 16 lutego 2018 21:57 |
16 lutego 2018 22:07 |
On akurat sobie nie strzeli, choćby go zostawili samego w kiblu z darmowym automatem wydającym broń.
![]() |
krzysztof-osiejuk @valser 16 lutego 2018 21:57 |
16 lutego 2018 22:10 |
Z tym łbem to była taka tylko figura retoryczna. Sam też wybieram brzuch.
![]() |
krzysztof-osiejuk @Grzeralts 16 lutego 2018 22:07 |
16 lutego 2018 22:21 |
Myślisz, że by nie trafił? Jak w tym skeczu Monty Pythona? Od 3:20.
![]() |
Grzeralts @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 22:21 |
16 lutego 2018 22:28 |
Coś w tym stylu. Aczkolwiek Frasyniuk robiłby to ze znawstwem i poważną miną, co nieco pogarsza skuteczność porwania milionów.
![]() |
DYNAQ @krzysztof-osiejuk 16 lutego 2018 22:10 |
16 lutego 2018 22:48 |
Kiedy Cię zobaczyłem po raz pierwszy,od razu pomyślałem że w Tobie siedzi krwiożercza bestia...:)
![]() |
krzysztof-osiejuk @DYNAQ 16 lutego 2018 22:48 |
16 lutego 2018 23:20 |
Noooo. ..
![]() |
mooj @krzysztof-osiejuk |
17 lutego 2018 11:19 |
Zdecydowanie nie dałbym prawa wielu ludziom (w tym p. Lewandowskiemu) do tak honorowego zakończenia.
Może "honorowego" to za dużo powiedziane, najlapidarniej o jaki "honor" zawsze chodziło - w rozmowie Toma Hagena z Frankiem Pentangelim pada.