-

krzysztof-osiejuk : To ja

O tych co wierzą i drżą

Żeby przynajmniej na ten rok zamknąć kwestię zmian w rządzie, chciałbym przedstawić swój najświeższy felieton napisany dla „Warszawskiej Gazety”. I, o ile oczywiście nie dojdzie do jakiegoś trzesienia ziemi, to w tym roku o rządzie, premierze Morawieckim, Andrzeju Dudzie i Antonim Macierewiczu, a nawet Jarosławie kaczyńskim nie będzie ani słowa. Bardzo proszę.

 

      Minione tygodnie upłynęły nam na pochłanianiu kolejnych informacji odnośnie zapowiadanej rekonstrukcji rządu i kiedy okazało się, że możliwe jest dosłownie wszystko, włącznie z przejściem Jarosława Kaczyńskiego do totalnej opozycji, nastąpił dzień sądu, premier Szydło została przesunięta, premierem został Mateusz Morawiecki, a gdy chodzi o rząd, nie ucierpiał nawet skazany już na ścięcie Witold Waszczykowski, a Morawiecki przejmujął rząd po premier Szydło z całym dobrodziejstwem inwentarza, włącznie z Beatą Kempą, która, jak wiemy, jest mu jak psu na budę.

     I pewnie do zbliżających się Świąt przygotowywalibyśmy się w nastrojach dość ponurych, gdyby nie dwa wystąpienia. Ale po kolei. Otóż najpierw pokazał się Jarosław Kaczyński i ze swoim słynnym spojrzeniem Sfinksa ogłosił, że Mateusz Morawiecki jest najwybitniejszym polskim politykiem po roku 1990, a w kwestii rekonstrukcji, wszystkie zmiany nastąpią w styczniu. A to jest informacja, która pozwala nam znów wysoko trzymać głowę.

     A teraz trzymajmy się krzeseł, bo nadchodzi tak zwana „gazownia” w osobie red. Grzegorza Sroczyńskiego. Już sam początek robi wrażenie:

    „Odwołanie Szydło i zastąpienie jej Morawieckim to nie jest zmiana ‘pani nikt’ na ‘pana nikt’. To nie jest kosmetyka. Jesteśmy świadkami zasadniczej zmiany w obozie władzy.  

      Kaczyński rozpoczął proces oddawania partii, odsuwania się w cień. ‘Chciałbym być emerytowanym zbawcą narodu, - powiedział w 1994 r. Teresie Torańskiej. I właśnie ten plan realizuje”.

     Dalej temperatura wyłącznie rośnie.

     „Liberalni publicyści natychmiast ogłosili: ‘To nic nieznacząca zmiana’. ‘Kaczyński nadal będzie wszystkim sterował’. ‘Chce mieć kolejnego wykonawcę poleceń’. Nic bardziej mylnego. Gdyby chodziło o nic nieznaczącą zmianę, Kaczyński nie ryzykowałby wściekłości partii, buntu pisowskich koterii i dezorientacji własnego elektoratu. To ryzyko podjął właśnie dlatego, że premierostwo Morawieckiego uważa za przełom. [...]

      Komunikat Kaczyńskiego brzmi tak: ‘Bierz władzę, przekonaj do siebie elektorat, dogadaj się z pisowskimi koteriami i sam zdecyduj, kogo chcesz wymienić. Wymyśl, jak pozbyć się Macierewicza tak, żeby później nie fiknął. Jak pozbyć się Szyszko, żeby Rydzyk się nie wściekał’. Jeśli Morawiecki sprawnie obsłuży pisowskie koterie, przekona do siebie partię, Kaczyński będzie mu przekazywał kolejne kawałki swojej władzy [...]

     Na dokonanie tej wolty Kaczyński wybrał najlepszy moment. Dba o sukcesję w partii nie w momencie kryzysu, spadku sondaży, nie wtedy, kiedy imperium się chwieje. Robi to właśnie teraz, kiedy wszystko idzie świetnie. Unika tym samym najczęstszego błędu wielkich firm, które upojone sukcesami przesypiają moment, gdy trzeba dokonać zmiany przywództwa.

     Kaczyński znów jest trzy kroki przed wszystkimi. Chce oddać partię czterdziestolatkowi, czyli robi to, na co nie stać polityków opozycji. Ciężko mi podziwiać człowieka, z którym tak fundamentalnie się nie zgadzam, którego wiele działań uważam za szkodliwe dla państwa. Ale oddanie premierostwa Morawieckiemu to ruch na granicy geniuszu. Kaczyński to dziś jedyny polski polityk, który potrafi schować własne ego w imię długoterminowych celów”.

     Nawet oni wierzą i drżą.

 

Gorąco zachęcam do odwiedzania naszej księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl i do kupowania kolejnych prezentów.

 



tagi: gazeta wyborcza  jarosław kaczyński  mateusz morawiecki 

krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 10:22
120     3293    8 zaloguj sie by polubić
komentarze:
Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 10:36

Plus:)

Pożyjemy...etc..

:).

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 10:49

Cholera, bardzo dobry tekst Sroczyńskiego. Nie wiedziałem, że stać ich jeszcze na takie - nieważe, czy celne - o tym się pewnie przekonamy - ale po prostu wyważone i możliwie obiektywne w ocenie działań drugiej strony.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 10:54

A na dodatek PJK znowu wyprowadził ich w pole.

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 11:09

Nie wierze w geniusz decyzyjny Jaroslawa Kaczynskiego ani przez pol sekundy. Trzy momenty do przemyslenia - on do rzadu wzial Tomasza Lipca, ktory jako sportowiec byl karany za doping, a pozniej za korupcje - wyrok 4 lat wiezienia, potem genialnie przekazal wladze PO na osiem lat. W 2010 roku do przedterminowych wyborow prezydenckich wzial na szefowa kampanii Kluzik-Rostkowska, ktora polozyla sprawe na kolejne piec lat, a ona sama jest powiazana z PO.  Jego kadrowe decyzje na pierwszy rzut oka moga wygladac OK. Mlody Morawiecki do 2015 roku nie mial nic wspolnego z polityka. Bankierem jest. Jak przestanie byc premierem to nie zostanie w polityce, tylko wroci do banksterki. Moim zdaniem ktos Kaczynskiemu M. Moraweckiego podyktowal, a jesli wybral go sam, to znaczy, ze jestesmy w setupie Kluzikowej i Lipca.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 11:18

> Nie wierze w geniusz decyzyjny Jaroslawa Kaczynskiego ani przez pol
> sekundy. Trzy momenty do przemyslenia 

W pale się nie mieści. Kaczyński - niczym zwykły śmiertelnik - też popełnia błędy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 15 grudnia 2017 11:18
15 grudnia 2017 11:31

Bledy powiadasz? Strzal z Lipcem to cos wiecej niz blad. To droga do kleski. Lipiec byl zdyskwalifikowany na cztery lata za stosowanie dopingu. Facet byl lewy od poczatku, sportowy oszust, ktory mimo swojej lewizny robil kariere w organizacjach sportowych i pozniej rzadowych agendach. Jego dymisja ministerialna doprowadzila w ciagu zdarzen do kryzysu, wyroku w sprawie karnej, ktory doprowadzil do wyborow, ktore PiS przegral i na OSIEM lat umozliwil rzadzenie POlszewikom.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 15 grudnia 2017 11:09
15 grudnia 2017 12:35

Wśród naszych najbliższych kolegów jest tu od lat bankier pełną gębą. A nie zdziwię się, jeśli okaże się, że nie tylko jeden. Co do wyborów Kaczynskiego, on wielokrotnie podkreślał, że ponieważ nie ma z czego wybierać, ryzyko błędu jest dramatycznie duże.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 12:31
15 grudnia 2017 12:36

nas nie stać na brak złudzeń

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 15 grudnia 2017 11:31
15 grudnia 2017 12:41

Źle wszystko zapamiętałeś. Kryzys nie był spowodowany w najmniejszym stopniu aferą Lipca. A wybory nie zostały przegrane z powodu błędnych decyzji Kaczyńskiego. Ty natomiast regularnie popełniasz jeden, bardzo poważny, a z drugiej strony okropnie trywialny błąd: oceniasz bieżącą sytuację na podstawie tego co kiedyś tam sobie wymyśliłeś i się do tego bardzo przywiązałeś. Przecież nie jesteś jeszcze taki stary. Powinieneś być bardziej elastyczny. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @valser 15 grudnia 2017 11:09
15 grudnia 2017 12:49

Ale ja nie sądzę, żeby autor notki miał to na myśli. To autor z Wyborczej tak napisał. Ja też uważam, że Morawiecki miał być w rządzie bo większe siły tak chciały, więc jest.

Natomiast Jarosław Kaczyński to na pewno nie jest równie prymitywny polityk jak praktycznie wszyscy pozostali na naszej polskiej scenie (podobnie zresztą jak na europejskiej). Owszem podejmował decyzje, które okazywały się w skutkach złe. Ale każdy kto decyzje podejmuje wie, że tak bywa. A poza tym nawet będąc politykiem w porównaniu z całą resztą wybitnym, nie wiemy na ile jest samodzielny w podejmowaniu pewnych decyzji, kiedy dziś w globalnym świecie już nikt nie jest samodzielny (a najmniej politycy).

Tak naprawdę mało wiemy, ciągle sobie tylko zgadujemy analizując podane nam przez media informacje. Realna ocena bieżących wydarzeń na takiej podstawie jest bardzo trudna.

Na koniec do autora notki - ja Panie Krzysztofie mam po prostu nadzieję, że Pan Bóg da nam kogoś odpowiedniego, kto zastąpi Jarosława Kaczyńskiego, kiedy przyjdzie na to czas. Przy wszystkim co mu tu możemy JK i PiS zarzucić, nie wyobrażam sobie wręcz syfu, który by tu miał miejsce w przeciwnym razie.

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 12:35
15 grudnia 2017 12:50

Kazdy kto ma troche oleju w glowie i nie chce sie szambie nurzac nie pojdzie do polityki. To jest przytulisko dla lewusow, kretaczy, zlodziei oslanianej przez bandyterke. Tym ludziom nie dalbym pod opieke kluczy od piwnicy, bo albo z niej wszystko wyniosa, albo zrobia w piwnicy buduar i narobia gnoju, albo sie okaze, ze piwnica juz nie moja.

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 12:41
15 grudnia 2017 13:01

Ja pamietam dobrze te pseudonegocjacje z POlszewikami w sprawie utworzenia rzadu po tym jak czerwonym Millerom sie skonczylo paliwo w baku. Wyszlo jak zwykle. Zrobili Lepperiade co z gory bylo skazane na porazke. Potem Pycha podpowiedziala przedterminowe wybory, ktore przerzneli i chyba do dzis nie sa wstanie ustalic dlaczego tak sie stalo?

Jedyne co mi przychodzi do glowy, co to ja sobie wymyslilem i do czego jestem przywiazany - to pomysl, ze trzeba prowadzic swoja prywatna wojne z ta zalgana banda i w kazdego polityka trzeba walic jak w beben, tylko dlatego, ze ten zdecydowal sie byc politykiem - czytaj - przyglupem, zlodziejem, pasozytem, oszustem, zdrajca, bandyta.

Namawianie mnie do elastycznosci tylko w sprawach doraznych, zeby bilans prywatnej wojny byl dodatni, bo w kwestach zasadniczych o zadnej elastycznosci byc nie moze.

zaloguj się by móc komentować

valser @MarcinD 15 grudnia 2017 12:49
15 grudnia 2017 13:03

Wez pod uwage, ze jego rownie wybitny brat blizniak dal sie zabic.

zaloguj się by móc komentować

beczka @valser 15 grudnia 2017 12:50
15 grudnia 2017 13:03

Tak sobie myśle, że sztuką jest żeby te krętacze, lewusy  i złodzieje tańczyły jak im się zagra wkoło ciebie. Wtedy można w tym oku cyklonu spokojnie pomyśleć i coś dobrego dla Polski zrobić.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 15 grudnia 2017 12:50
15 grudnia 2017 13:04

To kuźwa zrób coś i zlikwiduj demokrację. Ja też bym po nogach całował codziennie oświeconego dyktatora. Tylko co zrobić jak takiem odbije?

Oczywiście pieprzę stwierdzenie churchila że demokracja jest do d. ale nik nic lepszego nie wymyślił.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 15 grudnia 2017 13:01
15 grudnia 2017 13:06

Źle pamiętasz. Powiedziałbym, że wręcz bardzo źle, ale nie chcę Ci sprawiać przykrości. Co do przywiązania, to akurat ta jedna myśl, że politycy ta banda oszustów - w Twoim wypadku, myśl, ktora jest jednocześnie początkiem i końcem - wystarczy, by nie rozumieć z niczego nic.

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 13:06
15 grudnia 2017 13:09

Prosta czynnosc matematyczna. Odejmujesz od tego co jest politykow i wszystko zaczyna miec sens, zgadzac sie i miec jakis dodatni wektor. Mnie tak wychodzi.

zaloguj się by móc komentować

bolek @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 13:10

polityka - "To jest przytulisko dla lewusow, kretaczy, zlodziei oslanianej przez bandyterke."

Jak to Ojciec Wincenty mawia "Ryć w marmurze!" :)

zaloguj się by móc komentować

bolek @bolek 15 grudnia 2017 13:10
15 grudnia 2017 13:11

@Valser oczywiście ;-)

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 13:06
15 grudnia 2017 13:20

Z tym nie robieniem mi przykrosci to dajesz troche jak ten redaktor, ktory zamiast Schreibera wyprostowac zachowal sie elegancko i ciagnal dalej watki w nieistotnych kierunkach. Jestem wytresowany w tym, ze dostawalem kopy, a pozniej szedlem na piwko z tym co mnie kopal i nie bylem bynajmniej ofiara syndromu sztokholmskiego. Tak wiec wal smialo. Szanse, ze pekne, albo sie obraze sa niewielkie wiec ryzyko zadne. Ja zakladam wyjsciowo, ze kazdy polityk to szubrawiec lub idiota ustawiony na stanowisku. Jeden raz tylko bylem naiwny za poznej mlodosci, jak uwierzylem w "transformacje ustrojowa". I zeby zmienic zdanie o nich  to musza sie chlopaki niezle napracowac, a ja musze widziec wymierne efekty, ktore bezposrednio zamieniaja sie na zmniejszenie ilosci roznego rodzaju przymusow, zwiekszenie swobod dzialania i w efekcie tego dzialania przyrost kasy w portfelu. 

Cala reszta to luzne dywagacje o niczym lub propaganda.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 13:06
15 grudnia 2017 13:21

Też pamiętam tamten czas...Rokita - premier z Krakowa itd... Bardzo się zapomina...szybko.

PO nie chciała i tyle

.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Maryla-Sztajer 15 grudnia 2017 13:21
15 grudnia 2017 13:26

Jesli PiS podjal jakies negocjacje z POlszewikami, to znaczy, ze mielismy do czynienia z nierozpoznaniem sytuacji.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @valser 15 grudnia 2017 13:26
15 grudnia 2017 13:32

Tego nie wiem... Zwyczajnie pamiętam taką sytuację prywatna.

Siedzieliśmy w wymieszanej grupie w gabinecie dyrektora, na jego imieninach .... chwilę PRZED wyborami.

Gadu gadu.... Kto wygra .... WSZYSCY chórem że musi być po tym paskudnym Milerze PO - PiS ... Takie było nastawienie ogółu..

I tylko jedna skromna sekretarka....rodzinnie związana ze sferami prokuratorskimi...co może miało a może nie miało wpływu na jej wiedzę... TYlko ona powiedziała : to nie jest powiedziane, że PO - PiS..

.

Takie wspomnienie

.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @bendix 15 grudnia 2017 13:04
15 grudnia 2017 13:33

Polityka jest marginesem zycia, ktora zawiaduja ludzie z marginesu. Ten margines ma jednak ogromna sile oddzialywania i dziala uzalezniajaco na wszystkich jak narkotyk. Personalne roszady w rzadzie nie maja zadnego wiekszego znaczenia. W zakresach, ktore mnie interesuja i przez moje bywanie w Polsce jest dla mnie istotne - nic sie nie zmienilo. Dlatego rzekomy geniusz Kaczynskiego nie robi na mnie zadnego wrazenia.

zaloguj się by móc komentować

valser @Maryla-Sztajer 15 grudnia 2017 13:32
15 grudnia 2017 13:36

Tez pamietam ta nadzieje, ze ryja Millera nie bede juz ogladal. Zrobili wszytkim Lepperiade, a Miller do telewizorni zapraszany jest do dzis. Gdzie wtedy byl geniusz Jaroslawa Kaczynskiego?

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 15 grudnia 2017 13:33
15 grudnia 2017 13:47

" Polityka jest marginesem zycia, ktora zawiaduja ludzie z marginesu. Ten margines ma jednak ogromna sile oddzialywania i dziala uzalezniajaco na wszystkich jak narkotyk. "

To w końcu jest ta polityka marginesem czy nie jest? Ma polityka jakieś oddziaływanie czy nie ma. Czemu Ty się bierzesz za komentowanie polityki i udzielania rad... jak nawet nie potrafisz polityki w jakikolwiek sposób zdefiniować.

Ja uważam, że całe zło w hokeju na lodzie bierze się z trenerów. gdyby zawodnicy sami się trenowali i sami się ustawiali byłoby dobrze. Nie było trenerów w hokeju w Polsce było dobrze. Pojawili się trenerzy i wszystko zeszło na psy.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @valser 15 grudnia 2017 13:36
15 grudnia 2017 13:49

Nie, no...Platforma eskalowała rządania koalicyjne. A wynik wyborów w liczbach był konkretny.... 

.

Nie wiem co JK wtedy mógł a czego nie mógł. Większość theatrum odbywa się na zapleczu

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 15 grudnia 2017 13:47
15 grudnia 2017 14:14

Ja podam moze taki przyklad z bytomskiego podworka, to bedzie latwiej sie doniesc do konkretow i rzeczywistych problemow i nie bedziemy dyskutowac abstrakcji. Jest taki w Bytomiu taki polityk, nazywa sie Mariusz Wolosz. Jak byl jeszcze studentem, to czerwoni towarzysze wykreowali dla "mlodego, zdolnego" stanowisko inspektora ds sportu mlodziezowego w OSiR i zeby on czyms zawiadowal realnie to rozwiazali klasy sportowe hokeja na lodzie w szkole 36, po to, zeby bylo byla jakas niefikcyjna tresc. W tym czasie  (poczatek lat 90) Polonia Bytom miala we wszystkich klasach rozgrywkowych tytuly mistrza Polski. Po kilku latach zarzadzania w tymi druzynami przez OSiR nie tylko nie bylo wynikow sportowych, ale nie bylo tez druzyn mlodziezowych.

Pora na awans. Wolosz zostal prezesem klubu Hokejowego Polonia Bytom i po polrocznym prezesowaniu druzyna zdobyla brazowy medal mistrzostw Polski, po czym Wolosz zrezygnowal. Druzyna poleciala do drugiej ligi. Potem zostal wiceprezesem Polskiego Zwiazku Hokeja na Lodzie, gdzie byl odpowiedzialny za wystartowanie profesjonalnej Polskiej Hokej Ligi (projekt zaliczyl glebe i Wolosz widzac dramat sie wycofal, zostal wiceprezydentem Miasta Bytomia do odwolania w referendum w 2011 roku. Obecnie jest dyrektorem szpitala w Myslowicach i w przyszlym roku (tego nie wiem napewno, ale moge sie zakladac), ze bedzie startowal w wyborach na prezydenta Bytomia.

Wszedzie indziej, mam na mysli hokej na lodzie, prezesem zostaje ktos kto przeszedl wszystkie szczeble kariery zawodniczej, pozniej trenerskiej i menadzerskiej, a nie facet, ktory nie ma w dyscyplinie zadnego nazwiska, nie zna zadnego jezyka i nie umie jezdzic na lyzwach. Podam przyklad Rosji, gdzie ministrem sportu jest Wiaczeslaw Fetisow, a szefem zwiazku Wladimir Tretiak. Fetisow byl kapitanem rosyjskiej druzyny, wygral mistrzostwa swiata, olimpiade, Puchar Stanleya z Detroit jako zawodnik i z New Jersey jako trener. Byl managerem olimpijskiego zespolu Rosji, a w koncu wrocil z Ameryki i u Putina zostam ministrem sportu. Do mnie taki szlak bojowy przemawia. Trafic w ten sposob do polityki, to jest cos zupelnie iinego niz byc wybrancem Jaroslawa, jak to jest w przypadku obecnego premiera. Przed 2015 rokiem nikt o nim w polityce nie slyszal i niewielu wiedzialo, ze Kornel ma syna bankiera.

Moze rzeczywiscie w Polsce szlo by to lepiej bez trenerow i managerow? Zawsze jest opcja, zeby zatrudnic "fachowcow", ktorych wyznaczy genialnie Jarek i zamelduje jak bratu, ze zadanie zostalo wykonane.

Moim zdaniem, w tym systemie wylaniania liderow i tworzenia przywodztwa wyniki beda takie jak w hokeju polskim.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 15 grudnia 2017 13:47
15 grudnia 2017 14:15

A co to ta polityka? Rządza cudzej kasy i sprzedaż intelektualnych bredni jakoś polityki nikt z rozumem nie łączy

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 15 grudnia 2017 13:47
15 grudnia 2017 14:15

A co to ta polityka? Rządza cudzej kasy i sprzedaż intelektualnych bredni jakoś polityki nikt z rozumem nie łączy

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 15 grudnia 2017 13:20
15 grudnia 2017 15:11

Z tym nie robieniem Ci przykrości, to był oczywiście żart, no ale teraz spróbuję Ci przedstawić sprawę najlepiej jak potrafię. Ja tu piszę jak wiesz od niemal już 10 lat i pomijając oczywiście trolli, z którymi zawsze było bardzo cieżko, największy problem miałem z kolegami, którzy, cokolwiek, bym napisał, całą dyskusję sprowadzali do swoich obsesji. A więc wyglądało to na przykład tak, że ja pisałem tekst o tym, że, cokolwiek by o nich nie mówić, to Beatlesi to  jest prawdziwa i niewzruszona klasyka i na to przychodził jakis fan zespołu Iron Maiden i mi tłumaczył, że Steve Harris takiego Paula McCartneya rozkłada na łopatki. Ja pisałem, że moim zdaniem wybory prezydenckie w roku 2010 zostały sfałszowane i natychmiast któryś z kolegów uśmiechał się do mnie ironicznie i mi mówił, że jeśli ja nie rozumiem, że Żydzi od roku 1989 fałszują wszystkie wybory, to jestem bardzo naiwny. Piszę wreszcie tekst o tym, że Katowice wbrew pozorom to bardzo piękne miasto, a na to przychodzi jakiś stary hipis i mi tłumaczy, że nie ma pięknych miast, bo najlepiej się mieszka na wsi w Bieszczadach. Postanawiam opisać sytuację szkolną, gdzie nauczycielka mojego dziecka zachowała się jak zimna suka, a ktoś natychmiast ma na to odpowiedź: szkoły to oszustwo, a jedynym rozwiązaniem jest edukacja domowa. 

Rozumiesz, o co mi chodzi? W ten sposób nie da się w ogóle rozmawiać na jakikolwiek temat. Popatrz choćby na ten blog. Ja tu się staram wprawdzie bardzo nie ograniczać do polityki, no ale, jak by nie patrzeć, jest to blog polityczny. Przecież z Twojego punktu widzenia 60 procent tych tekstów nadaje sie wyłącznie na śmietnik, z tego prostego powodu, że cała ta polityka to bagno, wszyscy politycy to gangsterzy albo idioci, i zaden przytomny człowiek nie powinien się polityką zajmować.

Jak wiemy, Ty ostatnio pasjonujesz sie hokejem. Napiszesz tekst o hokeju, o sztuce hokeja, o sędziowaniu w hokeju, a przyjdzie ktoś i Ci powie, że cały sport to jest jedno wielkie oszustwo, związki sportowe to mafia, a oglądanie meczy to rozrywka dla durniów. Co sobie wtedy pomyślisz?

Jeszcze raz zachęcam do większej otwartości i skupianie się na temacie.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 15:11
15 grudnia 2017 15:23

Abstrahując zupełnie od aktualnego adresata tej wypowiedzi - nie mógłbym się bardziej zgodzić z rozumowaniem, które Pan przedstawił. Tego typu obsesje często powodują, że dyskusje pod blogiem Coryllusa tylko przeglądam, bo częste absolutyzmy w ocenach, znajomość wszelkich tematów na poziomie mega - eksperckim itp. są po chwili zwyczajnie męczące. To jest dawanie upustów własnym właśnie obsesjom albo zwykłym deficytom zamiast normalnej rozmowy na temat - albo milczenia jeśli się nie ma nic do powiedzenia.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 15 grudnia 2017 14:14
15 grudnia 2017 15:37

Valser, bardzo ładnie Tobie odpisał "problem" Toyah komentarzem o 15:11. Podpisuje się także i ja pod nim. 

Ty mi zaś trochę uciekłeś w polemice od moich pytań. 

I uwaga natury ogólnej : przesłodzenie herbaty nie jest argumentem przeciwko słodzeniu herbaty (źli politycy nie są argumentem przeciwko potrzebie istnienia polityków) - jeżeli z Tym zdaniem się nie zgadasz, to faktycznie nie ma sensu dalej polemizować.

II uwaga natury ogólnej: wydaje mi się, że rozpoczęcie każdej dyskusji wymaga jednak zdefiniowania pojęć jakich w dyskusji używamy. Idąc wątkiem hokejowym: Hindus z Kanadyjczykiem pogada o hokeju... i będą się kłocili o zagrania, o taktykę.. a tu pod koniec się dowiedzą, że pierwszy gadał o hokeju na lodzie, a drugi o hokeju na trawie. Zatem jeżeli chcesz dyskutować o polityce, to zdecyduj się czy polityka ma znaczenie, czy jest tylko marginalna. Czym ogólnie jest polityka. Czy polityka jest tworzona tylko przez polityków, czy np może być robiona przez obywateli. Będzie wygodnie.

Wracając do Twojego przykładu. Też zgodzę się z Tobą, że dobrze i wskazane jest aby ludzie, biorący się za jakąkolwiek dziedzinę życia (czy polityka czy sport) mieli doświadczenie w tym co robią. Ale znajdę Tobie takie przykłady, że ktoś był absolutnym nowicjuszem w danej dziedzinie, a potrafił "rozwalić" tych którzy przeszli wszystkie szczeble w karierze. Więc jednak wolałbym oceniać ludzi po konkretnych przykładach, a nie oceniać po tym, czy zaczynali od zera przez wszystkie szczeble. Swoją drogą trzymanie się zasady, że mamy budować klasę polityczną czy administracyjną tylko na tych, co przeszli wszystkie ścieżki, oznaczałoby że od 1989 aż do dzisiaj w administracji powinniśmy mieć działaczy PZPR... bo gdzie te wszystkie solidarnościowce miały się nauczyć administrowania Państwem?

Taka złota myśl jeszcze mi przychodzi: "Dwie są dziedziny życia, gdzie amatorzy są lepsi od zawodowców. Strategia i prostytucja". Swoją drogą znasz jakiś trenerów, którzy mieli po prostu talent i zostali znakomitościami w hokejowym świecie.. bez przechodzenia całej ścieżki kariery?

 

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 15:11
15 grudnia 2017 15:45

Rozumiem o co ci chodzi. Ja mam co jakis czas wrazenie, ze jakkolwiek bym sie staral to mimo wszystko zyje w domu wariatow i nie ma od tego ucieczki.

Taka sytuacja: trenowalem karate, startowalem w zawodach, gdzie celem bylo dokopanie gosciowi tak, zeby juz nie wstal. I tak sie dzialo. Kopnalem goscia w glowe, polamalem mu zebra, nie byl w stanie sie pozbierac o wlasnych silach to bylem bohaterem. Aplauz publicznosci, uznanie gosci w branzy itp.

Ta sama akcja wykonana nie na macie, a na ulicy nie znajduje juz aplauzu i jest zagrozona sankcja z artykulu 158kk z kara pozbawienia wolnosci do lat trzech. Czyz to nie jest paranoja? Te same czyny w zaleznosci od kontekstu sa dramatycznie roznie oceniane. Do tej "walki karate" jest jeszcze rozbudowana cala filozofia o honorze, szlachetnosci itp. Bez flaszki tego sie nie da ogarnac.

Napiszesz tekst o hokeju, o sztuce hokeja, o sędziowaniu w hokeju, a przyjdzie ktoś i Ci powie, że cały sport to jest jedno wielkie oszustwo, związki sportowe to mafia, a oglądanie meczy to rozrywka dla durniów. Co sobie wtedy pomyślisz?

Z hokejem podobnie jak z karate - 10 gosci na butach z nozami goni za kawalkiem zwulkanizowanej gumy i stara sie ja wepchnac do bramy, a dwoch samobojcow wystawia sie na strzal ta guma i broni do bramy dostepu. Sensu to nie ma. Jest wokol tego zbudowany ogromny biznes, sa w tym emocje. Ja sam nie wyobrazam sobie swojego zycia bez jazdy na lyzwach. Daje mi to sporo przyjemnosci, satysfakcji i na dodatek mi za to na koncu placa. Od kiedy zajalem sie trenerka i sedziowaniem, to moj entuzjazm do dyscypliny opadl. W zeszlym roku ogladalem na zywo mecz Szwecja-Szwajcaria na Mistrzostwach swiata w Moskwie, ale nie potrailem sie tym ekscytowac w sensie kibicowania. Patrzylem na sposob wyprowadzenia krazka z tercji, czy forcheck robi skrzykdlo czy center, czy po prostu najdalej wysuniety, czy moze dwoma zawodnikami? W jaki sposob beda grali przewagi, ktora piatka gra na ktora i w sumie bylo mi obojetne kto wygra. Jak padal gol to ani mnie to nie cieszylo, a ni nie bodlo w serce. Raczej na beamie w powtorce patrzylem kto zawali i kto dobrze zagral. 20 lat temu jezdzilem regularnie co tydzien ogladac w Ostrawie mecze Vitkovic. Teraz juz bym tego nie robil.

Z patologia dopingu czy ustawinia meczy to akurat w hokeju za wiele sie nie dzieje. A na tym poziomie gdzie ja jestem to pieniedzy wlasciwie nie ma. W zeszlym sezonie, jedna druzyna cierpiaca na przerost chorej ambicji wylozyla jednemu zawodnikowi z 1 ligi kase zeby zagral w 4 lidze i im wygral mecz. Jak nalozyl helm z krata na twarzy to nikt go nie rozpoznal. Dopiero jak strzelil drugiego gola, to zaczeli sie nim mocniej interesowac. Byla z tego niezla zadyma, kary finansowe i dyskwalifikacje. Nie ma dziedziny zycia wolnej calkowicie od patologii. W Szwajcarii tez sa ziomale, ktorzy nie pracuja i sepia na piwko, prowadzaja sie z trzema psami, bo na psa wladza daje 80 frankow miesiecznie na karme dla psa takiemu typowi, zeby mial jakiegos zsocjalizowanego kumpla wiec dla takiego egzemplarza jest 240 frankow na piwo. Takich typow jednak nie ma za wiele. Stanowia w populacji nieistotny margines.

Polska jest piekna. Katowice maja wiele ciekawych miejsc  i generalnie dobrze wygladaja. Napewno lepiej niz Bytom.

To, ze wybory byly sfalszowane to jest pewne. W Katoicach przeciez byla zadyma. Tam skitrali kilkadziesiat tysiecy glosow. Nie wie jaka byla konkluzja tej sytuacji, ale walek byl napewno.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 16:12

Z mojego krzesła niewiele zostało. Nie mam się czego trzymać. Tym niemniej raczej chyba jednak zamiast krzesła będę używał twojej sentencji wczorajszej "niezmiennie zachowujemy pełen skromności spokójbalansując w pozycji drzemiącego bociana. "Przyczajony bocian bezlitosny kaczor" taką powieść o polskich sztukach walki kiedyś napiszę. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarcinD 15 grudnia 2017 12:49
15 grudnia 2017 16:25

Inny wymiar professjonalizmu: 

"Grzegorz Sroczyński o odejściu z "Gazety Wyborczej": "Odchodzę ku uldze niektórych"

Grzegorz Sroczyński wypowiedzenie złożył 27 września br. i obecnie jest na urlopie.- To przemyślana decyzja – mówi w rozmowie z "Presserwisem" Sroczyński, ale powodów rozstania z "GW" nie ujawnia. - Dzięki "Wyborczej", również ostrym sporom z nią, wiele się nauczyłem i teraz chcę iść dalej. "Gazecie" życzę dobrze, bo jest polskiej debacie publicznej potrzebna – stwierdza. (...) Za rozmowę z prof. Karolem Modzelewskim "Wkurzył się Pan? Świetnie!" otrzymał Nagrodę im. Barbary N. Łopieńskiej.

Grzegorz Sroczyński nadal będzie prowadził niedzielną audycję "Świat się chwieje" w Tok FM (Agora, Polityka). Planów zawodowych jednak nie zdradza."

Rozważa różne możliwości. 

Co tylko dodaje kolejny impuls do bliższego przyjrzenia się cytowanemu przez ciebie tekstowi i medytacji nad jego kontekstem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 15 grudnia 2017 16:25
15 grudnia 2017 16:26

Powyższy komentarz miał być do Toyaha. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 15 grudnia 2017 15:45
15 grudnia 2017 16:29

Po prostu zapominasz, że politycy reprezentują organizacje globalne, nie ciebie. Ty możesz tylko wybrać niekiedy te organizacje i to też nie do końca demokratycznie. Rozlicza się ich że skuteczności reprezentowania interesów tychże organizacji, więc w ogóle nie ma znaczenia, co o nich myślisz, co nie znaczy, że dla ciebie nie ma znaczenia, co oni myślą o tobie. A zwłaszcza, co robią. Niewątpliwie jednak, jeśli ty zlewasz ich, to oni mogą spokojnie zlewać ciebie i twoje potrzeby.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Grzeralts 15 grudnia 2017 16:29
15 grudnia 2017 16:36

A skąd to przekonanie, że politycy reprezentują organizacje globalne, a nie swojego wyborcę ? Skąd taka zasada się bierze?

Gdybym ją tą zasadę miał uzasadnić napisałbym tak, ja jako polityk muszę się opierać w swoich planach na poważnych organizacjach, bo gdybym miał się opierać na poparciu X - liczby Valserów lub qwertych dla których jestem złodziejem, głupkiem który poszedł do polityki dla tego że się nie zrealizował gdzie indziej... a popierają mnie oni tylko tymczasowo jako mniejsze zło - to właściwie nigdy nie byłbym pewny ich poparcia. A jeżeli mam jakiś plan, to muszę mieć stałe oparcie. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 16:49

To jest zdecydowanie inny wymiar professjonalismu, albowiem:

"http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grzegorz-sroczynski-dziennikarz-gazeta-pl-zajmie-sie-tez-nowym-projektem-portalu#

Sroczyński z końcem września rozstał się z „Gazetą Wyborczą”, po 18 latach pracy dla tego tytułu. - To moja decyzja. Głęboko ją przemyślałem. Doszedłem do wniosku, że chcę iść dalej w zawodowym rozwoju - mówił wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl. Podkreślał też, że nie wie, jak będzie wyglądał ten rozwój i że rozważa kilka propozycji. Ostatecznie jednak – po wykorzystaniu zaległego urlopu – z początkiem listopada trafi do redakcji Gazeta.pl - portalu, wydawanego przez Agorę, jednak zawierającymi zupełnie inne treści, niż uznawany za bardziej wyważony serwis „Gazety Wyborczej” - Wyborcza.pl. Jak informuje nas Nina Graboś, dyrektor do spraw komunikacji korporacyjnej Agory Sroczyński będzie tam wkrótce zajmował się nowym projektem portalu; na co dzień będzie pracował jako dziennikarz, przygotowując teksty dla portalu. ... "

Nawet nowe krzesełko by mi nie pomogło. Tylko i wyłącznie "niewzruszony spokój podszyty niezmienną skromnością". 

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 15 grudnia 2017 16:29
15 grudnia 2017 16:54

stara sie teraz odniesc Twoj koment do myls przewodniej z notki Toyaha, ze kaczynski to jakis wizjoner i geniusz jesli chodzi o polityke kadrowa i mi sie to nie skleja. Ludzie z polityki sie lansuja i zabiegaja o tzw. poparcie, zeby reprezentowac innych. No wiec ja nie potrzebuje zadnych przedstawicieli i reprezentantow, a zwlaszcza takich, ktorzy dzialaja w interesie innych, a nie moim.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 16:56

 

Nie mogłem odmówić sobie tej przyjemności wklejenia portretu pana Sroczyńskiego. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @grudeq 15 grudnia 2017 16:36
15 grudnia 2017 17:02

Oczywiście. Sam Valser napisał, że zamiast samemu sprzedawać i walczyć ceną z mocną organizacją lepiej się do niej przyłączyć.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 15 grudnia 2017 16:54
15 grudnia 2017 17:04

Oni zabiegają o twoje poparcie, bo takie są reguły gry. Ty, udzielając im poparcia wyrażasz swoje poparcie wobec organizacji, które reprezentują. Źle określasz wektor.

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 15 grudnia 2017 16:36
15 grudnia 2017 17:08

Demokratyczny system reprezentacji to jest nic innego jak uzurpacja i maskarada. Fasadowosc, dysfunkcje i poziom zabetonowania  w paru zdaniach podsumowal Gwiazdowski. Cala ta banda - PO, PSL, PiS i reszta tej socjalistycznej i  niesocjalistycznej choloty ani mysli, zeby tutaj cos pomajstrowac. Wszystkim to pasuje. Ja bym sie chetnie przylaczyl osobiscie i wylozyl pieniadze, gdyby ktos chcial na powaznie ten boordel rozpieprzyc, a nie tylko o tym gadac.

Gwiazdowski o systemie wyborczym

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 15 grudnia 2017 17:02
15 grudnia 2017 17:09

Mylisz handel z polityka.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 15 grudnia 2017 16:36
15 grudnia 2017 17:13

 "Skąd taka zasada się bierze?"

To nie zasada. To za krótka kołderka. Śmiem twierdzić że z tego, że politykom bardzo trudno być zarządcami korporacji i banków, czyli czerpać z nich zyski, i jednocześnie robić karierę partyjną i zarządzać państwem. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
15 grudnia 2017 17:22

Epidemia. Kolejna gwiazda Agory robi sobie klikalność na odchodzeniu. 

"http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/monika-lech-odchodzi-z-agory

Monika Lech odchodzi z Agory 2017-12-14 Monika Lech, dyrektor wydawnicza i programowa serwisu Wyborcza.pl, z końcem stycznia przyszłego roku rozstaje się z Agorą. - Dla mnie przyszedł po prostu czas na zmiany - mówi Monika Lech."

Z końcem stycznia przyszłego roku. Skąd zatem taki pośpiech w anonsowaniu niewzruszonych zamiarów? Przecież wszystko jeszcze może się zdarzyć. Niejeden spór został zagojony przy brzęku sylwestrowych kielichów i ciepłego barytonu dziadka mroza. 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 15 grudnia 2017 17:09
15 grudnia 2017 17:27

Polityka to handel. Handel to polityka.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 15 grudnia 2017 17:27
15 grudnia 2017 17:31

Wedlug Twojej definicji Kaczynski jest handlarzem. Daj spokoj.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 15 grudnia 2017 17:27
15 grudnia 2017 17:33

A ja jestem politykiem, ktory puszcza bawelne i nikogo oprocz siebie nie reprezentuje.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 15 grudnia 2017 17:33
15 grudnia 2017 17:35

Oczywiście, że jest. I ty też. Tylko, że ty możesz sobie pozwolić na reprezentowanie samego siebie, a on nie. Zwyczajnie inna liga.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 15 grudnia 2017 15:45
15 grudnia 2017 17:41

A Ty wiesz że ja mam ucznia który w zeszłym roku w Kanadzie zdobył tytuł mistrza świata w karate? Poważnie.  Bez jaj. A teraz nie mów mi tylko ze Kanada to socjalistyczny syf i gdyby nie hokej,  nie byłoby o czym gadać. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 15 grudnia 2017 16:25
15 grudnia 2017 17:44

Znaczy jeszcze jeden nasz? Szkoda.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 15 grudnia 2017 17:35
15 grudnia 2017 17:46

To bzdury sa. Ja nie aspiruje do zadnych gremiow, ktore kogos lub cos reprezentuja i realizuja jakis inny program niz zarabianie pieniedzy. Pieniadz za towar, towar za pieniadz. Nic wiecej. Zadnej filozofii, programow socjalnych i zbawiania swiata. Wiekszosc swiata tak wyglada i tylko t sie interesuje.

Jesli chodzi o polityke w Polsce to podsumujmy to co powiedzial Gwiazdowski:

1. System proporcjonalny w wyborach parlamentarnych w wielomandatowych okregach wyborczych, zamiast wiekszosciowy w jednomandatowych wyborach

2. Do tego ustalony prog wyborczy w wysokosci 5%, gdzie teoretycznie 11 partii z poparciem 4,7%, stanowiacych wiekszosc zdecydowana przez wyborcow znajduje sie poza sejmem

3. Finansowanie partii z budzetu panstwa (wydaja na to po 15 mln zl kazda)

4. Limit w finansowaniu wlasnych inicjatyw politycznych - mozesz wydac na swoja kampanie 25 tysiecy zl.

W tym systemie Kaczynski, Tusk, Petru i inni podejmuja swoje genialne decyzje polityczne. W 2015 roku przeszly dwa grube waly wyborcze - do sejmu weszli Nowoczesni z jamochlonem Petru i wentyl bezpieczenstwa Pawelek Ciasteczko. Oddawac glos w tym przypadku to jest zarzut o wspoludzial.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 15 grudnia 2017 16:54
15 grudnia 2017 17:48

Drogi Piotrze! Ja nigdy i nigdzie nie napisałem ze Kaczyński to wizjer i geniusz. To był Sroczynski.

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 17:41
15 grudnia 2017 17:50

Niezle. Mam znajomych w Vancouver, Laval i Toronto. Bylem w Kanadzie w Montrealu, Quebec i St.John's i mnie sie podobalo. Jedno z moich wakacyjnych marzen jest, zeby pojechac polowic pstraga, wyladowac samolotem na jeziorze i zobaczyc mecze w playoffach NHL.

zaloguj się by móc komentować

valser @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 17:48
15 grudnia 2017 17:56

Przeciez wiem. Cytowales tylko. teoreycznie w systemie demokratycznym jest tak, ze jak wpuscisz do malej organizacji swoich ludzi, to ja przez wplywy, pranie mozgu, podkopy, glosowanie po prostu przejmujesz. Taka jest rola tych Sroczynskich. Taka sama jak bolszewikow pokroju prof. Kolakowski, Baumann, bracia Smolarowie, itd - uciekli na zachod i robili tam za przesladowana przez komunistow opozycje.

Mozna takich jak ten Sroczynski przyjac, ale najpierw pielgrzymka na kolanach na Jasna Gore, egzorcyzmy, 100 dni pokutnej glodowki, 3 lata staz w hospicjum w Caritasie i mozemy zaczac rozmawiac.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 15 grudnia 2017 16:56
15 grudnia 2017 18:16

Wygląda dobrze. Prawie jak Jan Osiecki.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 17:44
15 grudnia 2017 19:04

Czymu szkoda? Nasz w gazecie.pl, który ma wejścia do Wyborczej. Albo na odwrót. Kurcze, już mi się miesza.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 18:16
15 grudnia 2017 19:30

Masz na myśli tego pana? Czy te oczy mogą kłamać? Całkiem jak u pana Grzegorza.

A nie wstyd ci? 3 latka temu Tatka Drobiu wsadziła go do Tu154 nr101 i ukatrupiła nad Smoleńskiem. O tu: http://www.cenaprawdy.net/index.php/polska/6640-lista-pasazerow-tu-154m-nr-101-dzien-odlotu-dzisiaj-10-04-2014. Zresztą ona na jego zdjęciu w ramach tej nowej listy dorobiła mu sowiecki beret i takież medale. Zapewne testując szanse kolejnego procesu w obronie autentycznej demokracji. 

Zaś Jan Osiecki mimo to jest żyw i chyba ma się nieźle, a może nawet lepiej niż przed "śmiercią" z ręki Tatki Drobiu, skoro tu: 

http://www.cenaprawdy.net/index.php/polska/6640-lista-pasazerow-tu-154m-nr-101-dzien-odlotu-dzisiaj-10-04-2014

lansują go wraz Olgą Gromyko i Ove Longmansbo z dwoma przekreślonymi o. Apropos czy wiecie, ludziska, kto to jest Ove Longmasnbo z dwoma przekreślonymi o? Nie wiecie ... 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 15 grudnia 2017 19:30
15 grudnia 2017 19:31

Sorry za trolactwo, ale nie mogłem się powstrzymać.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 15 grudnia 2017 16:36
15 grudnia 2017 19:41

problem w tym: co to za plan/y? patrząc na skutki i realizacje to wracamy do lektury tekstów pp dzisiejszego i wcześniejszych

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 15 grudnia 2017 16:54
15 grudnia 2017 19:43

bo to jest taki teatr, aktorzy, rezyserzy, podpowiadacze, klaka,.. no i publika z biletami za przymusowo ściąganą kasę

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 15 grudnia 2017 17:04
15 grudnia 2017 19:44

ależ my nawet nie wiemy kto im pisze role, i kto ich selekcjonuje do występów, ... gramy nasze role wg edukacji, że panstwo, wladza, wybory, itd a potem płaczemy jako komentatorzy lub autorzy - taki los 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 15 grudnia 2017 17:08
15 grudnia 2017 19:47

i to jest problem jak w tej maskaradzie przeżyc i nie dać się zwariować, i świadomość, że nie będzie nic innego niz ta demokracja, zatem problem czy da się patologie demokracji jakoś opanowac i jak to czynić? - wg mnie stosunek do stanowienia i stosowania prawa jest kluczem, że nawet w tej p... demokracji daloby sie lepiej i spokojniej żyć

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 15 grudnia 2017 17:13
15 grudnia 2017 19:52

Rzeczą niemożliwą jest sponsoring własnej kampanii partyjnej i medialnej a potem zarządzania.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 15 grudnia 2017 19:47
15 grudnia 2017 20:01

"stosunek do stanowienia i stosowania prawa jest kluczem", gdyby oligarchia sądownicza stała się arystokracją sądowniczą. Gdybam sobie. A mam na myśli jawność jej władzy, czyli decyzji oraz ich motywacji, i co za tym idzie odpowiedzialność przed prawem. A zatem chyba tak: stanowienie i stosowanie. Mafie zawsze będą, nie wyeliminuje się ich, ale można ograniczyć. 

Ale jest jeszcze jedno: arystokracja oznacza również własne niezależne źródło dochodu, niezależne od sprawowanej funkcji. Trudne zadanie sądzenia arystokraci, wchądzący w stan sądowniczy, podejmują z powodu nadmiaru swoich możliwości. Owszem z powodu "tego, co boli", ale w zapleczu mają jednak nadmiar etosu i trzosu.   

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 15 grudnia 2017 20:01
15 grudnia 2017 21:06

podobnie myślimy, w tle jest też kapitalizm jako system dyskontowania kapitału i nadzoór nad rynkiem [nie mam na myśli tego co nas otacza, gdzie ani kapitalizam ani nadzor ani ..] i problemem jest ograniczanie roli i skuteczności mafii lokalnych i zawodowych/korporacyjnych;- tylko konfrontacja z zewnetrznym bytem np. sędziowie śledczy podlegli MinSpr [oraz czynnik obywatelski] może dawac szanse i sankcje aż do wyp... z zawodu i konfiskaty mienia

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 15 grudnia 2017 19:44
15 grudnia 2017 21:35

A to już nasza wina. Na ogół całkiem niezle widać kto kogo reprezentuje.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @qwerty 15 grudnia 2017 21:06
15 grudnia 2017 22:20

Zgadza się. Tego myślenia uczę się od pana. Sędziowie śledczy i organizacje obywatelskie. Kiedyś to były sejmiki i sędziowie ziemscy, grodzcy i miejscy, książęcy i królewscy. Zdaję mi się, że  ważny również powrót sędziów do własności. Jako urzędnicy państwowi śledczy dużo znaczą, ale jeśli są tylko na żołdzie państwowym, to mają jakieś ograniczenie. W autentycznej demorkacji żołd państwowy oznacza niestabilnośc, zależność od niejawnej władzy pieniądza. Przez zależność od dochodów np. za dzierżawę ziemi, budynków, itd. również można prawnika/sędziego skorumpować. Ale mechanizm jest inny, nie ten sam co w przypadku zależności od władzy jawnej i niejawnej i jej klienteli. W przypadku zależności od własnych dochodów robi się zależność od danej kategorii właścicieli. A jednak status urzędnika państwowego daje sędziemu w takiej sytuacji przywileje, wyższość i dystans wobec kategorii właścicieli. Idzi do cechu sędziowskiego  w nadziei na dodatkowy dochód państwowy, też dlatego że to go kręci i jest w tym dobry, ale też z motywacji państwowotwórczej, być może i eklezjalnej, bo taka kultura prawna i ekonomiczna nie jest możliwa bez wysokiej kultury religijnej. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 15 grudnia 2017 19:30
15 grudnia 2017 23:05

Dziwny ten komentarz. Nic nie zrozumiałem. Co to znaczy Tatka Drobiu?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 15 grudnia 2017 19:31
15 grudnia 2017 23:06

Wacek, pamiętaj że jest Adwent.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 15 grudnia 2017 11:31
16 grudnia 2017 07:12

> Bledy powiadasz? Strzal z Lipcem to cos wiecej niz blad. 

Tak, błędy. By ich nie oceniać tak surowo wystarczy mi głębokie przekonanie, że takiego na przykład Lipca powołał na urząd nie po to, by sobie chłopak nakradł, ale niestety się wydało i musiał go wywalić, a w przekonaniu, że jest uczciwy.
Inaczej: Popełnia błędy jak każdy. W niczym jednak nie zdmienia to tego, że w polityce jest Kimś, a za nim długo, długo nikt.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 12:31
16 grudnia 2017 07:13

Nas tutaj - na szczęście - również.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 15 grudnia 2017 13:01
16 grudnia 2017 07:17

> Jedyne co mi przychodzi do glowy, co to ja sobie wymyslilem i do czego jestem
> przywiazany - to pomysl, ze trzeba prowadzic swoja prywatna wojne z ta zalgana
> banda i w kazdego polityka trzeba walic jak w beben, tylko dlatego, ze ten zdecydowal
> sie byc politykiem - czytaj - przyglupem, zlodziejem, pasozytem, oszustem, zdrajca, bandyta.

To smutne. Swoją drogą wydaje Ci się, że może istnieć świat bez polityków?

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 15:11
16 grudnia 2017 07:24

Lepiej się tego nie dało ująć.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @przemsa 16 grudnia 2017 07:24
16 grudnia 2017 07:29

Jeszcze do Twoich przykładów dodałbym:
Piszesz, że trudno wskazać kogoś, kto mógłby na ten momeny zastąpić PJK, będąc jednak otwartym na argumenty pytasz, kto zdaniem interlokutora mógłby to być. I słyszysz, że Chrystus Król... Pozwalasz sobie wtedy oniemieć. Tak rodzi się podejrzenie, że zły z ciebie katolik, być może nawet Żyd.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @grudeq 15 grudnia 2017 15:37
16 grudnia 2017 07:44

> Ale znajdę Tobie takie przykłady, że ktoś był absolutnym nowicjuszem
> w danej dziedzinie, a potrafił "rozwalić" tych którzy przeszli wszystkie
> szczeble w karierze. 

Znałem kiedyś faceta żyjącego z reorganizowania firm, których właściciele doszli do wniosku, że dzieje się u nich źle. Miał na swoim koncie wiele sukcesów i mówił, że dla niego nie jest specjalnie istotna branża w jakiej działa przedsiębiorstwo, a jego schemat organizacyjny, kompetencyjny i przepływ informacji. Skupiając się właśnie na tych aspektach jest w stanie zaproponować rozwiązania, które przyniosą długotrwałe, pozytywne skutki.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 15 grudnia 2017 23:05
16 grudnia 2017 09:11

Matka Kurka. Betacool tak ją sparafrazował. 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @qwerty 15 grudnia 2017 21:06
16 grudnia 2017 09:15

"system dyskontowania kapitału", określenie niezwykle adekwatne. Mnie się polątało po głowie takie inne "kapitalizacja kapitału", ale to jest masło maślane. Dyskontowanie znacznie lepsze.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 16 grudnia 2017 07:29
16 grudnia 2017 09:22

Zły Żyd? Aj wej ... Trudno aj trudno zadowolnić tych katoli. A czy nie można by ten tego jako taki żyd katolicki, albo katol żydowski?

Mówiąc nieco poważniej, domniemywam, że pan rozumie, że zastąpienie JK Królem Odwiecznym to jest jakies nieporozumienie, a nawet żart w złym guście, deus ex machina, jak nie powiem co, bo mi nie przechodzi przez klawiaturę, z pudełka.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 grudnia 2017 07:17
16 grudnia 2017 09:22

Piszesz tak jakbys sie bez politykow ne mogl obejsc. Oczywiscie, ze tak. W moim swiecie politykow nie ma i wcale nie powstaje jakas proznia dzieki temu, a ja nie odczuwam ich braku.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 grudnia 2017 07:29
16 grudnia 2017 10:36

Nie ma ludzi niezastapionych. A im bardziej poukladana organizacja, tym mniejsze znaczenie maja personalia. W sporcie sa organizacje, ktore potrafia odnosic powtarzalne sukcesy, mierzone juz w generacjach zawodnikow i ludzi zarzadzajacych. Na polskiej scenie politycznej nie ma zadnego podmiotu, ktory przezylby wiecej niz dwie dekady. To troche malo. PO i PiS - obie partie powstaly w tym samym roku o odstepie paru miesiecy - w 2001 roku. Nie sadzisz chyba, ze to sa jakies organizacje, ktore rokuja, ze przetrwaja wieki. Nie maja w sobie nic co by tak rokowalo. Dlatego ze spokojem bede patrzyl jak beda sie rozpadac i nie zrobie nic w tym kierunku, zeby ten proces zatrzymac.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @Magazynier 16 grudnia 2017 09:22
16 grudnia 2017 10:44

> domniemywam, że pan rozumie, że zastąpienie JK Królem
> Odwiecznym to jest jakies nieporozumienie, a nawet żart w złym guście

Ja rozumiem i nazwałbym to nawet dosadniej, ale to chyba Pan nie zrozumiał, o co mi chodzi w tym komentarzu.

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 16 grudnia 2017 09:22
16 grudnia 2017 10:45

> Piszesz tak jakbys sie bez politykow ne mogl obejsc

Ja piszę tak, jak wygląda rzeczywistość: świat bez polityków, czy bardziej ogólnie polityki, nie istnieje. Twoje, czy kogokolwiek innego, odczucia i przekonania niczego w tym względzie nie zmieniają.

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 16 grudnia 2017 10:36
16 grudnia 2017 10:49

> Nie ma ludzi niezastapionych.

Nie ma. Ale między ludźmi, których naiwnie nazywa się niezastąpionymi, a takimi, których można wymienić pstryknięciem, jest jeszcze spory zbiór osób o różnej hierarchii ważności.

> Nie sadzisz chyba, ze to sa jakies organizacje, ktore rokuja, ze przetrwaja wieki. 

Znam taką, to Kościół Katolicki.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 grudnia 2017 10:45
16 grudnia 2017 10:51

Ja mowie ze istnieje swiat bez polityki, w moim swiecie ich nie ma. Ty masz swiat gdzie sa politycy i musisz z tym zyc. Ja niestety jestem zbyt zajety, zeby ten polityczny swiat zignorowac, ktory gdzies tam sobie uzurpuje prawo do istnienia za nieswoje pieniadze.

Piszac - swiat polityki nie istnieje - mam na mysli to, ze ich uzurpacje, tworzone przepisy, prawo itp. przyjmuje o tyle o ile ono mi pasuje. Jak mi cos nie gra to zachowuje sie tak, jakby mnie to nie dotyczylo. I tyle.

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 grudnia 2017 10:49
16 grudnia 2017 10:52

Kosciol nie ma reprezentacji w sejmie i nie startuje w wyborach.

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 16 grudnia 2017 10:51
16 grudnia 2017 11:03

> Ja mowie ze istnieje swiat bez polityki, w moim swiecie ich nie ma.

Ok, zdaje się, że faktycznie w to wierzysz, nie moja rzecz.

 

 

zaloguj się by móc komentować

przemsa @valser 16 grudnia 2017 10:52
16 grudnia 2017 11:04

> Kosciol nie ma reprezentacji w sejmie i nie startuje w wyborach.

Zdaje się, że bardzo wąsko pojmujesz Kościół.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @przemsa 16 grudnia 2017 11:04
16 grudnia 2017 11:14

Mam inny dystans i perspektywe plus analize porownawcza do spraw polskich z miejsca w ktorym jestem. KK byl jest i bedzie. A te wszystkie Jarki, Grzeski, Ryski i ich organizacje mina jak sen wariata. Jak organizacja bojowa Ziuka i jego legiony, co wywalczyly rzekomo niepodleglosc, jak NSZZ Solidarnosc i cala reszte zrewoltowanej bandy golodupcow. Nic nie zostanie z tego bo to slabe jest i oszukane od poczatku i postawione za nie swoje pieniadze.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 16 grudnia 2017 11:14
16 grudnia 2017 12:30

Może i jest słabe, ale łudzisz się, że nie ma wpływu na życie każdego z nas. Kompletnie nieważne, co o tym myślisz. Oczywiście, w przypadku polityków szwajcarskich może to wyglądać trochę inaczej, bo oni więcej mogą i przez kogo innego są ustawieni - jak pisałem, inna liga. Ale nadal ułudą pozostaje, że możesz to ignorować. Nie możesz. Najwyżej może się okazać, że w wersji szwajcarskiej nie narusza to twoich wewnętrznych granic. Ale one nadal są - i te wewnętrzne, i zewnętrzne. 

zaloguj się by móc komentować


valser @przemsa 16 grudnia 2017 14:56
16 grudnia 2017 15:34

Dla Ciebe - byc moze, ale ja sie tym zupelnie nie przejmuje. Widze jak dziala PKP w Polsce i SBB w Szwajcarii. Widze VAT obnizony z 8 do 7,7% od stycznia i "czasowo podniesiony" VAT o 1% na trzy lata i przyklepany przez kolejna zaloge na nastepny "rok plus". Jak jestem w Polsce to wszedzie gdzie sie da place netto bez zadnych faktur. Kazda zlotowka zaplacona zlodziejom jest stracona, dlatego swoja mala wojenke prowadze skutecznie od 1998 roku. Od tego czasu zlodzieje nic ze mnie nie maja. Jesli sie da, to nie kupuje rowniez w zagranicznych korpo-sieciowych biznesach, nie kupuje piwa koncernowego, ani nie stoluje sie w Makdonaldach. Wybieram male prywatne biznesy, restauracje, ktore znam, a na Slasku takie gdzie znam wlascicieli osobiscie. Jestem w tym od lat konsekwentny i nie robie wyjatkow. Mozna to nazwac obsesja, ale ja sie ty tez nie przejmuje. Uwazam, ze dziadom, pasozytom nie mozna odpuszczac.

I zobacz teraz - Morawiecki ma problem "uszczelnienia systemu podatowego". Taka bzdura w Szwajcarii nie istnieje, bo uczciwy podatek, ktory na dodatek przez ludzi zostal w referendum przyklepany, a nie ustalony przy zielonym stokiku trzykrotnie-plus wiekszy - placi sie inaczej, bez bolu zebow i kombinowania jak to papiery przerzucic bez towaru i rzadac zwrotu VAT? Po prostu sie nieoplaca. Wysokosc VAT w Polsce jest zrobiona po to, zeby mafie polaczone ze skarbowka i prokuratura odliczaly sobie kase bezkarnie prowadzac fikcyjna dzialalnosc.

Uwazam, ze to jest powod do sabotowania decyzji wladzy, ktora nie potrafi, nie chce lub nie moze (wszytko jedno dlaczego) tej ustawionej patologii ukrocic.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 16 grudnia 2017 10:44
16 grudnia 2017 16:53

Tam nie raczej nic zawiłego w pana komentarzu. Moją ironię proszę nie brać za jakąś kpinę z pańskiego podejścia. O ile rozumiem pana, to mamy podobne podejścia.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 16 grudnia 2017 15:34
16 grudnia 2017 19:21

każda ustawa w RP ma na celu zaspokojenie oczekiwań potencjanych beneficjentow, przykład: ustawa o VAT była w pierwszym ustanowieniu narzedziem do transferu zwrotow VAT do firm będących w posiadaniu aparatu [30 dni zwrot nawet przy deklarcjach korygujacych do zera - to byl świat!!!] ale okazalo się, że polscy przedsiebiorcy nie gorzej niz czerwoni potrafią to dyskontowac no to zaczęła się licytacja: kto może komu wolno i kim organizować wyłudzenia... itd.; brałem udział w wielu procesach/postępowaniach w tej materii od 1995r. i od środka mamy wiedzę kto, co i jak; a jakie relacje? natomiast osobiste relacje z władzą w RP każdy układa wg swojego oglądu na zagadnienie: czym jest ta władza? i czy oszust jako sędzia/urzędnik/prokurator/... to władza czy cywilizacyjne nieporozumienie? a jak nieporozumienie to wnioski sa oczywiste

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 15 grudnia 2017 15:45
16 grudnia 2017 22:24

Valser, musisz wybaczyć, ale tu znakomicie dowiodłeś jak Ty nic a nic z życia społecznego nie rozumiesz:

"Taka sytuacja: trenowalem karate, startowalem w zawodach, gdzie celem bylo dokopanie gosciowi tak, zeby juz nie wstal. I tak sie dzialo. Kopnalem goscia w glowe, polamalem mu zebra, nie byl w stanie sie pozbierac o wlasnych silach to bylem bohaterem. Aplauz publicznosci, uznanie gosci w branzy itp.

Ta sama akcja wykonana nie na macie, a na ulicy nie znajduje juz aplauzu i jest zagrozona sankcja z artykulu 158kk z kara pozbawienia wolnosci do lat trzech. Czyz to nie jest paranoja? Te same czyny w zaleznosci od kontekstu sa dramatycznie roznie oceniane. Do tej "walki karate" jest jeszcze rozbudowana cala filozofia o honorze, szlachetnosci itp. Bez flaszki tego sie nie da ogarnac."

 

Jest otóz w tych dwóch sytuacjach kilka zasadniczyc róznic. Ot chociażby taka, że jak na matę idzie dwóch ludzi to idzie dobrowolnie i są świadomi tego co im grozi przy danym sporcie. Oczywiście może się zdarzyć, że jeden zawodnik specjalnie będzie chciał zrobić krzywdę drugiemu, czy wręcz go zamordować, ale domniemanie jest takie, że idę na matę aby walczyć.

Jak jednak idę ja spacerem na ulicę, to mam ochotę się przejść, a nie naparzać się z bandydatmi. Chociażby później bandyta przed sądem twierdził, że ja się zgodziłem żeby się pobić.

Rozróżniasz: bójkę od pobicia oraz działania w obronie własnej. 

 

A i takie jeszcze moje pytania:

Kim są osoby wymienione na tej liście: 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prezydenci_Szwajcarii

Kim są i jakie mają zadania i kompetencje osoby wymienione na tej liście:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kanclerz_federalny_Szwajcarii

Czym zajmują się osoby zasiadające w takich gremiach?

https://www.parlament.ch/en/organe/national-council/members-national-council-a-z

http://www.kantonsrat.zh.ch/organisation/geschaeftsleitung.aspx

https://rr.zh.ch/internet/regierungsrat/en/home.html

I kim był ten Pan?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Henri_Guisan

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 16 grudnia 2017 22:24
16 grudnia 2017 23:13

Na noc odpytki z historii i propedeutyki wiedzy o szwajcarskim spoleczenstwie. W linkach ktore podales jest z grubsza napisane to o co pytasz. 

A z tym kopaniem po glowie... naprawde sadzisz ze jak sie umowimy na stluczke na ulicy, spiszemy na to umowe i bedziemy mieli sedziow to bedzie legalne?

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 16 grudnia 2017 19:21
16 grudnia 2017 23:15

Wlasnie o tym mowa. Przy stawce 7.7% walki przestaja byc oplacalne. Cala reszta tzw. Uzasadnien  wysokich stawek to zlodziejska propaganda

zaloguj się by móc komentować

valser @qwerty 16 grudnia 2017 19:21
16 grudnia 2017 23:15

Wlasnie o tym mowa. Przy stawce 7.7% walki przestaja byc oplacalne. Cala reszta tzw. Uzasadnien  wysokich stawek to zlodziejska propaganda

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-osiejuk
16 grudnia 2017 23:16

Valser, jak wystąpisz do gminy z wnioskiem o zgodę na zajęcie ulicy, celem zorganizowania walki karate, to czemu nie? 

Valser, a powiedz mi dlaczego w hokeju nie jest tak jak w koszykówce, że jak trafiasz krążkiem do bramki zza czerwonej linii, to jest to bramka np za 3 pkt? 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 16 grudnia 2017 23:16
16 grudnia 2017 23:23

Nie wiem. Nie jestem ekspertem od bezuzytecznej wiedzy.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @valser 16 grudnia 2017 23:23
16 grudnia 2017 23:24

Wszystko wiesz. Nic nie rozumiesz. I na tym polemizowanie zakończymy. 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 16 grudnia 2017 23:24
16 grudnia 2017 23:40

Ja pisze ze nie wiem, a ty mi wmawiasz ze wiem. Daj jeszcze cos o czytaniu ze zrozumieniem. Dawno juz tego nie bylo.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-osiejuk
16 grudnia 2017 23:50

Valser, nie ironizuj. Przecież wszystko wiesz. Wiesz że każdy polityk to Złodziej lub idiota, wszystkiemu winny jest socjalizm, Polacy to jakiś podgatunek ludzki względem Szwajcarow...no a kilka komentarzy wyżej nawet ustaliles podatkowy próg przekrętów na stawkę 7,7 VAT. I ty mi mówisz że piszesz że nie wiesz... Nie będę pisał o czytaniu ze zrozumieniem...po prostu jak wszyscy sportowcy jesteś tępy.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @krzysztof-osiejuk
16 grudnia 2017 23:59

Ps.Valser przepraszam za to uogólnienie... Sportowcy są różni...tak samo jak politycy..

 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 16 grudnia 2017 23:50
17 grudnia 2017 01:27

Skonczyly sie argumenty, zaczelo sie ocenianie przymiotow intelektualnych. Jakbys "przewalil" choc jedna fakture 22% VATowska i mial z tego 10% w gotowce to bys nie doopil takich flekow o koszach i bramkach w hokeju.  Na 7.7% robienie przekretow sie nie oplaca bo jak wsadzisz pieniadze do banku albo zainwestujesz w akcje to wyciagniesz bez ryzyka tyle samo albo wiecej. 

Nie napisalem ani pol slowa o polskich podgatunkach wiec zejdz ze mnie i odnies sie do tekstu. Ja mam proste pytanie do tow. Morawieckich - czemu VAT w Polsce nie moze byc taki jak w Szwajcarii? Albo taki jak w Hong Kongu?  To znaczy, w HKG nie maja VAT wcale. 

zaloguj się by móc komentować

valser @grudeq 16 grudnia 2017 23:59
17 grudnia 2017 01:28

Nie jestem sportowcem. To tak na marginesie. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @grudeq 16 grudnia 2017 23:50
17 grudnia 2017 09:23

Valser nie jest tępy. Po prostu uważa, że jeśli coś nie wyszło, znaczy, że za mało się starałeś. A to w sporcie jest prawdą, ale w życiu już nie. Po prostu sport ma reguły proste i jawne, a życie złożone i w większości poufne.

Szwajcaria ma 7,7% VAT bo może. Szwajcaria jest krajem żyjącym z lichwy, krajem bez zadłużenia zewnętrznego i bez inflacji. W pewnym sensie można powiedzieć, że mogli obniżyć VAT, bo podwyższono go u nas. Socjalizm jest w Szwajcarii tak samo, jak i w Norwegii. Oba kraje są bogate, więc ten socjalizm kosztuje je relatywnie mniej niż Polskę. Nb. w obu ten socjalizm, mierzony jako wsparcie państwa dla najuboższych jest kwotowo per capita znacznie większy niż w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 17 grudnia 2017 09:23
17 grudnia 2017 10:06

Moze zejdzmi juz ze mnie jaki ja jestem i co ja sadze, bo bladzicie panowie w tym temacie obaj. Umowmy sie, ze jestem agresywnym chamem, na dodatek upartym.

Zycie samo w sobie jest proste. Przynajmniej moje takie jest. A wszystko to co powoduje komplikacje jest narzucane z zewnatrz, czego ja w naturalny dla siebie sposob nie przyjmuje, bo optymalizuje swoje wysilki i upraszczam droge do celu. Mozna sie starac ze wszystkich sil, oproznic bak do zera i nie miec zadnych rezultatow. Mozna sie zapracowac na smierc i nie miec nic. Najlepszy przyklad to Auschwitz. Nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie pokazywal obozu jako miejsca gdzie rozwijal sie i panowal etos pracy i pokazywal to jako droge do wolnosci, ktora Niemcy wypisali na bramach. Na kazdym poziomie dla mnie to jest dla mnie wskazowka jak postepowac - przede wszystkim efektywnie. Na Auschwitz u mnie nigdy zgody nie bedzie, obojetnie gdzie go zaczna budowac i w jakiej wersji - hard w Polsce czy soft w Szwajcarii.

Moze jeszcze raz przypomne o tym VAT w Szwajcarii - to jest wynik federalnego referendum, a nie decyzja ministra finansow. To jest podstawowa roznica miedzy Szwajcaria i Polska. Udzial obywateli w procesie decyzyjnym bezposrednio, a nie poprzez "przedstawicieli" i mianowancow, jakim jest premier i ministrowie w Polsce. Cokolwiek zrobia, wprowadza - czy to bedzie dla ogolu dobre czy zle - to nie ma znaczenia, bo proces decyzyjny jest ustawiony tak, zeby ludzi oszukac. I kazdy, kto bierze w tym procesie udzial staje sie oszustem z automatu.

zaloguj się by móc komentować

JOLANTA1 @krzysztof-osiejuk
17 grudnia 2017 10:40

Dzień Dobry,

Panie Krzysztofie z wielką uwagą i zainteresowaniem sledzę Pana notki,byłam pod wrażeniem akcji ,,zastopowania festiwalu w kościołach krakowskich,, kupuję i czytam Pana książki i nie mogę pogodzić tych dwóch obrazów .Pana wyjątkowej przenikliwosci, wyznawanej głębokiej wiary i niewzruszonego trwania przy PIS-e. Z tknżo nie dyskutuje się , nie ma z nim żadnych kompromisów,bo na końcu traci się Duszę.Efekty takiego postępowania od lat opisuje Pan , Corylus, Pantera ,Ojciec Mniszysko i wielu innych.Zasada mniejszego zła  zawsze prowadzi do przegranej.

Na tym tle wraca do mnie pytanie, co zaważyło na decyzji Św. Benedykta ,że już nie ma czego ratować ze starego świata i pora budować nowy,może to krótkie zdanie ,,nie leje się młodego wina do starych bukłaków,

,.Jestem starą kobietą i być może czegoś nie rozumiem .Będę wdzięczna za wyjaśnienie.

Serdecznie Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 17 grudnia 2017 10:06
17 grudnia 2017 12:29

Jesteś uparty, z tym się zgodzę.

Nie twierdzę, czy to dobrze, czy źle, tylko, że Szwajcaria może sobie organizować mnóstwo spraw inaczej niż cała reszta Europy. W związku z tym model szwajcarski nie jest dla nas wzorcem, bo i tak nie da się go wprowadzić. A w każdym razie nie od nas to zależy. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 17 grudnia 2017 12:29
17 grudnia 2017 13:03

w skali makro nie da sie wprowadzic szwajcarskich rozwiazan. Najpierw trzeba byloby wystrzelac co najmniej tyle co wskazal Grzegorz Braun. No, ale zajmowac sie sprawami, ktore od nas nie zaleza to straca czasu, srodkow i energii. Dlatego wlasny plan abstrahujacy od tego co zapodaja, jest nieodzona koniecznoscia. Inaczej skonczy sie to tak jak w Auschwitz - dwoch Ssmanow na rowerach z 20 nabojami pilnuje 300 osobowego komanda i nikomu nie przyjdzie do glowy zmiana tego ustawienia.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 17 grudnia 2017 13:03
17 grudnia 2017 13:13

Analogia z Auschwitz o tyle dobra, że tam wtedy i tu teraz zabicie tych 2 SSmannów nie rozwiąże problemu. Za ogrodzeniem tych dwóch ma, bowiem wsparcie całej, ciężko uzbrojonej dywizji pancernej. 

Niestety, to m.in. Szwajcaria pełni rolę tej dywizji pancernej wobec naszych SSmannów.

zaloguj się by móc komentować

valser @Grzeralts 17 grudnia 2017 13:13
17 grudnia 2017 13:38

Auschwitz to byl rowniez wielki eksperyment socjologiczny. Kazdy ma w sobie potecjal ktory sie rozwinie albo zwinie. Jeden pojdzie na druty, inny odda zycie za wspolwieznia, albo podejmie walke zawszawiajac esesmanskie plaszcze az do wybuchu epidemii tyfusu, albo ucieknie. Sa tez tacy co zostana kapo albo jego pomocnikami.

Najmadrzejsze decyzje to to osobiste i jednostkowe, a nie w imieniu spolecznosci i kolektywne. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 17 grudnia 2017 13:38
17 grudnia 2017 15:42

Jedyne realne decyzje to te jednostkowe. 

A od IIWŚ żyjemy w jednym wielkim eksperymencie socjologicznym.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować