-

krzysztof-osiejuk : To ja

O tym co nam mówi Warszawa, bodajże tygodnik "Sieci", oraz Janecki (lub Orzeł)

       Wróciłem wczoraj z wizyty w Kielcach, gdzie byłem zaproszony na spotkanie autorskie i choć wiem, że niektórzy z nas czekają na to, bym opowiedział o tym, jak się udało samo spotkanie, to o nim opowiem dopiero na samym końcu. Przede wszystkim muszę poinformować każdego, kto podobnie jak ja, Kielc nie miał wcześniej okazji nawiedzić, chciałbym poinformować, że jest to miasto, które swoją urodą przewyższa zarówno Wiedeń i Pragę, ale również kto wie, czy nie dorównuje Przemyślowi. A zatem, nie pozostaje mi nic innego, jak przede wszystkim zachęcić wszystkich do jego odwiedzenia, ale też podziękowąć zamordowanemu w Smoleńsku Przemysławowi Gosiewskiemu za to, że je wyciągnął z komunistycznego bagna i tak bardzo przyczynił się do tego, czym to miasto dziś jest.

     Druga informacja, jaką pewnie winien jestem Czytelnikom, to ta, jak to spotkanie wypadło pod względem finansowym. Oto, proszę sobie wyobrazić, nie mogło być lepiej. Tak się składa, że już jutro jadę do Warszawy, by przez dwa dni spotykać się z Czytelnikami na Targach Wydawców Katolickich, i daję słowo, że mam nadzieję iż uda mi się powtórzyć ów kielecki wynik, choć obawiam się że wątpię. No ale jadę.

      No i wreszcie kwestia trzecia, czyli frekwencja. O ile moi informatorzy mają rację, ja tu już kiedyś wspominałem o tym, jak to jeszcze na początku lat 80., będąc zafascynowany tak zwanym hard core punkiem – gdyby ktoś nie wiedział, mam na myśli takie zespoły jak Battalion of Saints, Beast of Beat, czy Black Flag – myślałem sobie, że nie ma większego sukcesu artystycznego, jak doprowadzenie do sytuacji, gdy na scenie będzie więcej ludzi niż na widowni. Przyznaję z bólem serca, że mój występ w Kielcach nie dał mi pełnej w tym względzie satysfakcji, jednak muszę się pochwalić, że byłem blisko, a jednoczesnie to było chyba najlepsze spotkanie, w jakim brałem udział.

     I to tyle na temat Kielc, a teraz przechodzę do rzeczy, czyli tego, co mnie wczoraj wręcz wyprowadziło z równowagi. Otóż jeszcze nie zdążyłem wysiąść z pociągu z Kielc do Katowic, kiedy zajrzałem na blog Eski, kobiety z którą przez pewien czas, po tym, jak mi wypomniała, że jestem pochodzącym z „bogobojnego domu” wsiokiem, który przyjechał do miasta ze „słoikiem smalcu” w ręku, pozostawałem na wojennej ścieżce, ale z którą dziś powoli wracamy do cywilizowanych stounków, i trafiłem na tekst, w którym, mówiąc bardzo krótko, zarzuciła Eska zarówno Jarosławowi Kaczyńskiemu, jak i Mateuszowi Morawieckiemu, że nie dość, że prowadzą Polskę do upadku, to jeszcze prowadzą politykę, która ma celu oczyszczenie narodu z ludzi starych i niepełnosprawnych, po czym wyraziła przekonanie, że jeśli im w tej chwili nie powiemy im „stop”, możemy się już witać ze Wspaniałym Nowym Światem, w którym Polska, nie będzie już Polską, lecz „czymś w rodzaju Bawarii, z folklorem i katolicką tradycją”.

      Tekst Eski jest długi i wielowątkowy, i powiem uczciwie, że uważam go za wyjątkowo niemądry. Chętnie bym więc z nim popolemizował, jednak przez to właśnie, że on jest długi i wielowątkowy, znalazłem tylko czas, by postawić kilka pytań sprowadzających się praktycznie jednej kwestii, a mianowicie, skąd Eska wie to co wie. Zadałem więc jej szereg konkretnych pytań i proszę sobie wyobrazić, że dostałem nadzwyczaj wyczerpującą, mimo że sprowadzającą się do trzech informacji, odpowiedź. Pierwsza z nich to ta, że „w Warszawie dokładnie wiedzą”, druga że „Janecki (lub Orzeł) opowiadał w Roninie”, lub prawicowi dziennikarze donieśli „bodajże w ostatnim ‘Sieci’”, no i wreszcie trzecia, że „uwierzyłam w 1990-tym, zakładając PC. I zapłaciłam za to naprawdę dużą cenę, a gnojki, które wtedy poszły na kontrakt z KLD moim kosztem, dzisiaj znowu są w PiS i w sejmie. Za dużo wiem, niestety...”.

      W tej sytuacji, ja mam już tylko jedną refleksję i jeden apel. Bardzo krótko. Otóż, moim zdaniem, zmorą dzisiejszych czasów jest to, że podczas gdy my wszyscy, skazani wyłącznie na doniesienia medialne i internetowe plotki, gówno wiemy, w tym samym czasie nasza ambicja podpowiada nam, że powinniśmy się starać wszystko co się da skomentować. A to, moim zdaniem, jest czymś gorszym niż cholera połączona z dżumą, bo tworzy wyłącznie chaos. W przypadku tekstu Eski – ale kiedy rozejrzymy się po Sieci, zobaczymy, że ona jest zaledwie jedną z wielu – dochodzi jeszcze coś. Te plotkarskie analizy siłą rzeczy nigdy nie dotrą ani do Morawieckiego ani Kaczyńskiego, a nawet jeśli jakiś cudem tak się stanie, to oni potraktują je wyłącznie jako robotę działających gdzieś z Petersburga prowokatorów. Natomiast, owszem, zrobią wrażenie na Bogu ducha winnych wyborcach, którzy tak bardzo pragną, by było dobrze, a najlepiej brdzo dobrze.

      A zatem teraz apel. Do Eski. Moja droga Esko. Ja wiem, że masz swoje lata, a ja, jako też już prawie staruszek, doskonale wiem, jak ciężko jest w pewnym wieku przyjąć do wiadomości fakt, że człowiek się myli. Mimo to jednak, choćby przez to, że ostanio jakoś nam się udało znaleźć porozumienie, chciałbym Cię prosić o opamiętanie. To co robisz, przyłączając się do tej całej bandy cwaniaków, których, jako osoba inteligentna, z całą pewnością rozpoznajesz, występujesz przeciwko Polsce. Tego robić nie wolno. Powiem jeszcze dobitniej: to jest grzech.

 

Jak już wspomniałem, jutro i pojutrze jestem ze swoimi książkami na stoisku coryllusowej Kliniki Języka w Arkadach Kubickiego w Warszawie. Zapraszam każdego, kto może sobie na tę wizytę pozwolić.

 



tagi: dobra zmiana  eska  kielce  plotka 

krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 10:16
67     5760    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


krzysztof-osiejuk @przemsa 13 kwietnia 2018 10:46
13 kwietnia 2018 13:16

Bez przesady. Ja wtedy jak najbardziej słuchałem punk rocka. Gdy chodzi o nich jednak, to najbardziej mi się podobało, jak oni ładnie przetłumaczyli nazwę Brain Damage.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 13 kwietnia 2018 10:58
13 kwietnia 2018 13:19

Nic nie szkodzi. Ja jednak zawsze wolałem to. Tak na marginesie, Ty wiesz, że ich wolakista miał wyższe wykształcenie muzyczne, jako śpiewak operowy?

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Przecinek 13 kwietnia 2018 12:50
13 kwietnia 2018 13:21

Nie muszę sobie nic przypominać. Gdyby Pan, czytając moje teksty, większą uwagę zwracał na ich treść, niż na interpunkcję, to by Pan wiedział, że ja o tym, co Pan mi tu próbuje tłumaczć pisałem kilkakrotnie na bieżąco.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Przecinek 13 kwietnia 2018 12:50
13 kwietnia 2018 13:24

A tak na marginesie, czy ja dobrze myślę, że rozmawiam z kolegą Ewarystem? Ponieważ jestem człowiekiem ostrożnym, na wszelki wypadek Pana stąd grzecznie wyproszę.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 13:24
13 kwietnia 2018 13:29

Nie napisał nic za co miał by wylecieć. Przesadzasz.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Przecinek 13 kwietnia 2018 12:50
13 kwietnia 2018 13:45

Pisze Pan o dysonasie poznawczym, ok.. Załóżmy, że wie Pan o tym ,że np korporacja jest zadłuzona, pracownicy ledwo utrzymują rodziny, środki jakimi dysponuje korporacja są praktyczne zadne, bo poprzedni zarządza pracował np na rzecz konkurencji.. No i ma pan do dyspozycji kadrę ,która niby Panu się wydaje ,że Pan ich zna, ale nikt przecież Panu nie dał gwarancji na tych ludzi.. No i przejmuje Pan taka firmę.. Wchodzi Pan z tą swoją kadra, i co się okazuje ,że obraz jeszcze gorzej się przedstawia niż Pan to przewidywał , gdzie się Pan nie obejrzy to można się załamać.. A warto zaznaczyć ,że nie wolno Panu firmy sprzedać.. I bedzie Pan musiał pracowac w systemie ,ktory juz od dekad jest zakorzeniony..Oczywiście cały czas musi Pana zachować ciągłość finansową i uważać na sabotarzystow którzy non stop wkładają kij w szprychy.

I co, uważa Pan ,że przy tym co Pan planował , uda się Panu zmienić w krótkim czasie firmę, zmienić struktury, mentalność ,rozpocząć nowe inwestycje.. ?  

Generalnie jestem za krytykowaniem, ale róbmy to z sensem.. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 13 kwietnia 2018 13:28
13 kwietnia 2018 13:46

Polecam. Płyta się nazywa Second Coming.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 13 kwietnia 2018 13:29
13 kwietnia 2018 13:47

Wyleciał za to ze używa języka, który znam z tekstów Ewarysta. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 13:56

Na marginesie, Boson na swoim blogu napisał,  że on by chętnie mój dzisiejszy tekst pochwalił bezpośrednio,  ale niestety nie może,  bo ja go zablokowałem. Owszem, zablokowałem go, podobnie jak wcześniej on mnie, i bardzo sobie ten gest chwałę.  Tym bardziej gdy jestem świadkiem tego typu bezczelności.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Danae 13 kwietnia 2018 13:51
13 kwietnia 2018 14:04

Internet nie ma na tyle siły,  by odebrać PiS-owi zwycięstwo,  ale obawiam się,  że jeśli stworzy odpowiednią atmosferę,  może odebrać mu większość konstytucyjną.  A to by była strata. Dlatego uważam ze akurat Eska mogłaby się powstrzymać od takich tekstów.  Z tego nie będzie żadnej korzyści. 

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 14:06

Taką notkę napisałam na dwadzieścia dni przed Smoleńskiem, 21 marca 2010 > 
SOS....czyli Ratujcie Nasze Dusze!!!
O tak, to jest właściwe wezwanie, bowiem za chwilę, za moment, nadejdzie Wielki Krach.

https://www.salon24.pl/u/eska/164773,s-o-s

Też mnie wtedy napadło i nazbierało się, aczkolwiek oczywiście nie miałam pojęcia o prawdziwych zagrożeniach i tylko to coś "latało w powietrzu", więc w sumie notka wyszła dość dziwaczna.
Przyjmuję uwagi, ale nic nie poradzę na to, że czasem coś mnie znowu "napada". Pewnie w szczegółach się mylę, ale atmosfera jest niedobra i coś stanowczo nie pasuje. I tyle.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 14:14

W pierwszym okresie obecnych rządów PiS narzucił takie tempo gry, że oponentom pozostał tylko wrzask. Oponenci po prostu nie wyrabiali się. Zupełnie zresztą jak w pierwszym okresie poprzednich rządów PiS z tą jednak różnicą, że PiS nie jest teraz niewolnikiem koalicjantów.

Powodzenie większości rządowej w konflikcie z nierządną mniejszością wymaga jednak pozostawania politycznego przekonania, iż zwolennicy rządu mają do wyboru wyłącznie rząd, albo nierząd. Innej alternatywy nie ma. Czy ponownie oddalibyśmy klucze do swojego mieszkania komuś, kto poprzednio nie dbał o nie a sporo fantów zaginęło?    

Tutaj, być może, PiS okazał się zbyt wstrzemięźliwy. Zdradę i złodziejstwo należało demaskować mocniej i z koniecznym wskazywaniem odpowiedzialnych zamiast dowodzeniem winy, bo to zupełnie co innego. Zwłaszcza w uprawianiu polityki.

Wskazanie winnego wymaga jakiegoś tam oskarżenia, to wymaga dowodów, te powinny mieć wartość "procesową", a ciężar spoczywa na oskarżającym, gdy tymczasem wymagane jest domniemanie niewinności. Jak najbardziej słusznie i potrzebnie, ale ta róża ma kolce. Ileż to bowiem razy widzieliśmy już "dżentelmenów" złapanych na gorącym uczynku a - niczym ten ruski pedał - machających ichniemi ręcami, że akurat one czyste i nic przecież nie robią.

Natomiast wskazanie odpowiedzialnego, to jest zupełnie inna para kaloszy. W państwie zorganizowanym nawet patologicznie (jak za platfusiarni) zawsze ktoś jest za coś odpowiedzialny. Nie ma sfer, które nie pozostawałyby w czyjejś gestii (władzy), bo wtedy nie byłoby dojścia do czerpania tam fruktów, więc po co tam platfusiarni władza?

Gdy jest jakaś sfera władzy, to jest konkretna osoba odpowiedzialna. Wskazywanie faktu jej odpowiedzialności nie podlega żadnym rygorom "procesowym", bo istnienie odpowiedzialności oparte jest o sam fakt władania sferą, w której coś zdarzyło się. To władca ma uwolnić się od odpowiedzialności.

Politycznie jałowe jest więc częste w politycznej praktyce PiS wskazywanie afer bez imiennego wskazywania osoby odpowiedzialnej. Wskazywanie - zamiast tego - podejrzanych winnych jest zaś politycznie bez sensu, a propagandowo jest przeciwskuteczne. 

Wydaje się, że dzisiejsza opozycja chwilowo lepiej z tego korzysta, bo wtedy, gdy PiS boryka się z procesowymi trudnościami wskazywania winnych afer, to oponenci odpowiadają wskazywaniem "odpowiedzialnych w PiS". Nie ma znaczenia za co, bo tak nikt nie rozkmini szczegółów. Krzyk jest ważny, a nie "za co". Nie ma też znaczenia kto jest odpowiedzialny, bo w każdej sprawie można ogólnie wskazać na Kaczyńskiego, Ziobrę, czy kogo tam. Byle często i bezczelnie głośno. Resztę metody rozpracował dr gebels.

Tak to przebiega. PiS musi czasem zmniejszyć tempo, bo - pomijając tu dodatkowe przyczyny z presji zewnętrznej, czy skutki wyczynów we własnych (?) szeregach - trzeba jakoś porządkować i umacniać drogę już przebytą. A na politycznym ringu przewagę, a w propagandzie przebicie zawsze mają "te krzyczące" nad porządkującymi tak jak nad spokojem chwilową przewagę ma każda sensacja.

Czy da się taką chwilową przewagę, lub serię chwilowych przewag rozwinąć w trwalsze powodzenie polityczne? To zależy od odporności drugiej strony na defetyzm. Jaki defetyzm? Ano polegający na zwątpieniu, że coś z tym PiSem musi jest krzywo, że Kaczyński musi nie daje rady, że tam, nie wyłączając prezydenta, "jedna baba drugiej babie", itd.

Defetyzm zaczyna rządzić, gdy zakrywa zrozumienie dla odporności, iż niepowodzenia lub nieporozumienia są obiektywne w toku jakiegokolwiek działania społecznego, a w zamian sufluje schowanie się w mysią dziurę i popiskiwanie stamtąd.

Przede wszystkim, w obecnej sytuacji defetyzm nakrywa pytanie społecznie podstawowe: czy chcemy nawrotu platfusiego złodziejstwa? Innego wyboru, ani skutku nie ma, bo jako takie, platfusie złodziejstwo jest już faktem bezspornym. Nie zaraz, proszę wysokiego sądu, abym ja tu publicznie mówił, że konkretne platfusy kradły. Tego nie mogę wiedzieć na pewno. Ale na pewno konkretne platfusy odpowiadały za to, że ktoś kradł na ich oczach, a one platfusy Polski nie pilnowały jak należy. Ktoś chce spróbować jeszcze raz? 

Zobaczymy wkrótce, czy ostatnio nasilający się defetyzm stanie w sojuszu z opozycją i zapewni jej utęsknioną moc. Sama w sobie mocy to ona nie znajdzie; nie ten materiał biologiczny. W każdym razie, na polu medialnym z zainteresowaniem obserwuję wysiłki takie, jak np. eski. Ja tam zamiast zadomowionego złodzieja wolę w składzie porcelany choćby i słonia. Łatwiej pokierować.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 14:32

Dostałeś list od JK 25.01.2018?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @przemsa 13 kwietnia 2018 13:33
13 kwietnia 2018 15:54

Był taki francuski punkowy zespół o tej nazwie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 13 kwietnia 2018 14:06
13 kwietnia 2018 16:01

Ja to oczywiście rozumiem, bo wiem że czasem dzieją się rzeczy, które budzą grozę i naprawdę trudno nie reagować. Uważam jednak że czasem trzeba zacisnąć żeby i siedzieć cicho, bo nasze dobre chęci zostaną brzydko wykorzystane przez ludzi złych i głupich. 

zaloguj się by móc komentować


eska @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 16:01
13 kwietnia 2018 16:28

Ludzie źli i wcale nie głupi robią wszystko, żeby rozwalić prawicę od środka. Wykorzystują wszelkie słabości i luki, każdego, zwłaszcza Kaczyńskiego. Elektorat nie nawali, bo nie jest aż tak głupi, o ile ZP się sama nie zaorze - i tego właśnie boję się najbardziej. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 18:07

Eska wskazała na jeden poważny problem, który moim zdaniem, rzeczywiście jako jedyny może zaboleć podczas wyborów. Ta tzw. landyzacja zachodnich regionów, przejawiająca się w tym, że PiS ma rząd w Warszawie, ale reszta kraju "żyje własnym życiem" i na zachodzie dalej rządzą dawne sitwy, mało tego, po pierwszym strachu zaczęli sobie w 2017r. pozwalać na jeszcze więcej, a rząd może sobie groźnie pokiwać palcem w bucie, bo niestety niemoc władzy centralnej jest wręcz bijąca po oczach. Nie sądzę, żeby lekarstwem była reforma samorządów, choć napewno by wiele pomogła i uważam, że nie jest to wina J. Kaczyńskiego, który nie ma czym działać, ale jakiś sposób muszą znaleźć.

W przypadku wyborów mogą się bardzo zdziwić bo ludzie są bardzo sfrustrowani tym, że "PiS miał robić porządek, a tu dalej to samo i się jeszcze pogarsza". Wprowadzenie w takim układzie, podczas wyborów, jakiegoś "zbawcy" nie jest sytuacją trudną, Gabriel zresztą pisał o takiej ewentualności, że zamiast "Jarosław Polskę zbaw", będą krzyczeć np. "Bogusław Polskę zbaw".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 13 kwietnia 2018 16:28
13 kwietnia 2018 18:08

Wszystko zależy od tego, na ile tak zwany "prawicowy internet" jest reprezentatywny. A tego niestety nie wiem. Jeśli się okaże,  że teksty takie jak Fedorowicza docierają dalej niż do durniów,  takich jak Paris, Genezy,  czy ostatnio ten caly Przecinek, to można się niepokoić.  Jak mówię,  nie o zwycięstwo,  ale o jego skalę. A widzieliśmy jak ważna jest skala, choćby parę dni temu na Węgrzech. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 13 kwietnia 2018 18:07
13 kwietnia 2018 18:10

Kogo masz na myśli mówiąc o "sfrustrowanych ludziach"? Komentatorów na blogach? Mam nadzieję ze tak.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 18:11
13 kwietnia 2018 18:14

Nie, o tych co poszli na wybory, czyli elektoracie, przynajmniej tych co mogę "ogarnąć wzrokiem".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 13 kwietnia 2018 18:14
13 kwietnia 2018 19:31

Proponuję choćby na moment oderwać wzrok od komputera.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kuldahrus 13 kwietnia 2018 18:07
13 kwietnia 2018 19:44

Tak na pewno będzie bo zawsze tak jest. Zaczęli kuć na opozycji "porozumienie ponad podziałami" do tego dojdzie zjednoczona lewica i w sam raz będzie miejsce na jakąś "narodowo-radykalną" kanapę. Świeczki się w głowach zapaliły widząc wyniki Jobbiku ale nasza prawica nie ma liderów, którzy by coś takiego zrobili. Ogólna narracja antypisowa jeśli ją streścić w jednym zdaniu brzmi "Maski opadły wszyscy są Żydami". Internet jest zalewany masą fejkniusów i i tekstów wyrwanych z kontekstu do tego polityka informacyjna władzy nie pomaga a wiele ruchów jest ciężkich do wytłumaczenia. Głównie chodzi o to jak zawsze by zbić co się da i by PiS nie uzyskał większości konstytucyjnej. Bo jeśli uzyska to będzie przejmował kolejne paśniki IIIRP a to jest dla nich gorsze niż wojna. PiS ma wciąż potężne narzędzia w postaci dobrej koniunktury i rozwijającej się gospodarki więc może nieco zdjąć opodatkowania do tego wsadzić paru gangusów politycznych i ludzie na resztę machną ręką. Ale co zrobią to w praniu wyjdzie z tym że tak jak jest teraz to wizerunkowo słabizna.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 19:31
13 kwietnia 2018 19:53

:)

Ja mówię poważnie. Użyłem złego słowa, 'sfrustrowani' jest troche za mocne, może bardziej 'zawiedzeni'.

Na przykład są tacy którzy całkowicie nie orientują się w polityce, ale zachęceni tym że jest szansa "coś ruszyć" poszli na wybory żeby zagłosować na PiS i mieli nadzieję na coś więcej. Ja tylko stwierdzam fakt, że są tacy ludzie, czy to jest duży procent, czy nie to nie wiem, może PiS w ogóle odpuścił zachodnią Polskę, nie wiem. Może się mylę, że to ma jakiś wpływ na wynik wyborów, ale sądzę, że tak.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 13 kwietnia 2018 19:44
13 kwietnia 2018 19:57

Ja mówię o tych ludzich którzy są całkowicie poza narracją antypisową bo w tzw. internetach nie siedzą i telewizji nie oglądają, a patrzą na to czy w końcu, jak to Pan określił, "wsadzili paru gangusów" nie koniecznie tych politycznych.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 13 kwietnia 2018 19:53
13 kwietnia 2018 20:01

Mam kolegę - jak najbardziej PiS-owca - który mieszka w Poznaniu i opowiada mi, że w kolejnych gminach Wielkopolski ludzie PiS-u zastępują PSL i to jest prawdziwy dramat, gdy chodzi o kompetencje. Tak więc wygląda na to, że i w zachodniej Polsce Dobra Zmiana trwa. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 20:01
13 kwietnia 2018 20:06

No na dolnym Śląsku niestety nie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 13 kwietnia 2018 19:54
13 kwietnia 2018 20:12

Te sprawy to raczej paliwo dla opozycji, nasi jadą w poważniejsze tematy z cyklu "o Żydach". Bez radykalniejszych kroków w ważnych dla ludzi kwestiach frekwencja może być słaba i o węgierskich wynikach będzie można tylko smętnie pomarzyć. Czas jeszcze jest ale zaczyna uciekać. Na szczęście opozycja zaorała się do skały i brną już w grubo w akcje typu "czuchnowskiego".

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 20:01
13 kwietnia 2018 20:17

Tylko, że zapomina dodać/pomyśleć iż ci baronowie z PSLu nakradli się tyle że chyba z nudów i przez zasiedzenie nabyli trochę tych kompetencji. Po kolejne ludzie ideowi, czasem na wyrost trafiają w tą bezideową magmę i wyglądają jak ten Stach na weselu ze swoim angielskim. Do tego tam wszędzie są animozje i robienie pod górkę więc jest opór środowisk zasiedzianych z jednej strony i swego rodzaju zemsta za lata poniżeń z drugiej. Łatwo nie jest i nie będzie. Sam wiesz po sobie jak działa ten systemik :(

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kuldahrus 13 kwietnia 2018 19:57
13 kwietnia 2018 20:23

Ludzie raz że potrzebują igrzysk z samej swojej natury, to dwa że Polacy czekają jak kania dżdżu na szeryfa, który w końcu przestanie gadać a zacznie robić taki porządek żeby kapcie spadały suwerenowi przed telewizorem. O tym, że rozkradzione to każdy wie. Do tych zaszłości ciągnących się od końca wojny dochodzi Smoleńsk i tu też ludzie oczekują że jeśli nie da się udowodnić nic bezpośrednio to zaniedbanie obowiązków na kilku szczeblach jest jak dzwon. A na razie cisza.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 13:47
13 kwietnia 2018 20:29

Ten język to taka wariacja z Michalkiewicza, widzę tego coraz więcej. Tekst Eski też jest tak napisany i to staje się coraz bardziej koślawe i niestrawne. Można tak pisać bo to wzbudza pewien oddźwięk ale zaciemnia sytuację i daje całą masę niepotrzebnych podtekstów. Nie mówiąc już o powoływaniu się na anonimowe źródła, że ktoś gdzieś we Warszawie panie tego chlapnął przy obiedzie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 13 kwietnia 2018 20:06
13 kwietnia 2018 20:51

Gdy hodzi o ten akurat element, to chyba raczej na szczęście. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 13 kwietnia 2018 20:23
13 kwietnia 2018 21:18

Moim zdaniem, oni robią porządek na tyle na ile to jest możliwe... no może dałoby się więcej, ale nie sądzę. Gadanie o spadających kapciach to mit, o którym my, ludzie dorośli, możemy przestać wspominać.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 20:01
13 kwietnia 2018 21:48

Odnosnie kompetencji to tak mi przyszlo na mysl: jakie kompetencje ma Janna Lichocka zeby byc poslem (poslanka)?

Zadnych.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 21:18
13 kwietnia 2018 21:49

Dlaczego mówisz, że "oni robią porządek"? Przecież należysz do PiS-u. Wiadomo, że utożsamiasz się z Towarzyszem Naczelnikiem Prezesem - "on zakłada ręce jak proboszcz" to i Ty tak samo, ale gdzie cała reszta partii?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-osiejuk
13 kwietnia 2018 22:14

"Moja droga Esko. Ja wiem, że masz swoje lata, a ja, jako też już prawie staruszek, doskonale wiem, jak ciężko jest w pewnym wieku przyjąć do wiadomości fakt, że człowiek się myli."

Pani Krzysztofie, tutaj chcialbym zaprotestowac, nie zgadzam sie z panem. Trzyma pan sie znakomicie i wyglada pan mlodo. 

A brzuch? Mozna zrzucic jak sie chce, prosze mi wierzyc. Ja pamietam jak studiowalem bylem calkiem juz przy kosci, ze tak sie wyraze. I niech pan sobie wyobrazi ze gdy zaczalem sie wspinac i chodzic po gorach to zrzucilem jakies 10 kilogramow w stosunkowo krotkim czasie.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @telok 13 kwietnia 2018 22:01
13 kwietnia 2018 22:19

Nie ma żadnej siekiery. "Zakłada ręce jak proboszcz" cytuję (z pamięci) z jednego z tekstów Szanownego Autora Bloga. Opisał w ten sposób wewnętrzny spokój Towarzysza Naczelnika Prezesa, który objawił się takim właśnie spleceniem dłoni podczas jakiejś spornej sytuacji w Sejmie.

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-osiejuk
14 kwietnia 2018 05:23

Ostatnimi czasy nasila się krytyka PiS (partia i prezydent) z pozycji takich, że nie jest tak jak sobie wyobrażaliśmy. Skoro zaś tak nie jest jak sobie wyobrażaliśmy to PiS jest taka sama jak PO lub inne partie III RP i prowadzi nas do zguby w "cichej" zmowie z naszymi wrogami (Żydzi, USA, międzynarodowa finansjera - kolejność dowolna).

Chyba jest to efekt zawiedzionych nadziei, że wystarczy nam Polakom "nasze, dobre" przywództwo i życie na ziemi między Odrą a Bugiem będzie rajem a wszyscy dookoła będą nam zazdrościć. A będą nam zazdrościć bo jesteśmy wspaniali, tylko ten przbrzydły Tusk/Kwaśniewski/Cimoszewicz/... (niepotrzebne skreślić lub dodać) nie pozwalali nam tego objawić i zrealizować.

No i mamy to "nasze, dobre" przywództwo a okazuje się, że życie jest normalne. Trzeba iść na kompromisy, czasem się cofnąć, PiS popełnia błędy, delikatnie mówiąc - nie wszyscy nas kochają, budżet państwa jest bezwzględny, musimy bronić i uzasadniać naszą niepodległość. No i nam do tej wspaniałości trochę jeszcze brakuje.

I tu padają pytania: jak to, przecież miało być tak pięknie? kto towarzysze jest temu winien? no jak to kto?  - PiS. Może też jest taka rola posiadających władzę, by być odgromnikiem i jak ludzie nie mogą sobie poradzić ze sobą to trzeba złożyć na ołtarzu jakąś ofiarę ze złotego cielca, który okazał się mało wart bo zbawienia nie przyniósł.

Trochę chyba mieszam politykę z religią, ale na razie tak mi wychodzi, że nasz stosunek do PiS jest po trosze religijny a oczekiwania wychodzące poza obszar sprawowania władzy doczesnej.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Szczodrocha33 13 kwietnia 2018 21:48
14 kwietnia 2018 07:57

A kto Twoim zdaniem ma? Śmiało. Wymień pięciu

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Zadziorny-Mietek 13 kwietnia 2018 21:49
14 kwietnia 2018 08:25

To co Ty tu wyprawiasz nie ma nic wspólnego z zadziornoscią. To jest wyłącznie uparte  trollowanie. W tej sytuacji będziesz musiał juz sobie stąd pójść. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Zadziorny-Mietek 13 kwietnia 2018 21:49
14 kwietnia 2018 08:35

To co Ty tu wyprawiasz nie ma nic wspólnego z zadziornoscia.  To jest już tylko uparte trollowanie. Dlatego też przyszedl wreszcie i na Ciebie czas. Idź już sobie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Szczodrocha33 13 kwietnia 2018 22:14
14 kwietnia 2018 08:39

Nie mówiłem że źle wyglądam,  a tym bardziej nie skarżyłem się na zbyt duży brzuch, tak więc jeśli już musisz komuś udzielać rad, to proponuję Twojego kumpla Fedorowicza.

zaloguj się by móc komentować

orjan @JK 14 kwietnia 2018 05:23
14 kwietnia 2018 09:34

Ja tylko dodam, że "PiS popełnia błędy", lecz wypada je oceniać według intencji i przyczyny.

W odbywających się rozgrywkach politycznych, jak w piłce kopanej, może się zdarzyć złe podanie, nie mówiąc już o sfaulowaniu, czy nawet o samobóju. Gdy my siedzimy na trybunach, to na dole PiS nie gra "na ścianę", ale z przeciwnikiem, który ma też swoich kibiców na trybunach, a reguły dla nich nie istnieją. Sami się ich wyrzekli jako "totalni".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-osiejuk 14 kwietnia 2018 08:39
14 kwietnia 2018 14:07

Panie Krzysztofie, zapewniam pana ze Fedorowicz nie jest moim kumplem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 13 kwietnia 2018 20:51
14 kwietnia 2018 16:27

Jeśli w temacie władz samorządowych będą do wyboru tylko ci niekompetentni albo ci co są obecnie to już chyba lepsi są ci niekompetentni. Wszak większość PiSu to są ludzie bez kompetencji, ale takie są ograniczenia demokracji, że możemy sobie co najwyżej wrzucić papierek do urny.
Zresztą samorządy to jest tylko część lokalnych problemów.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk
14 kwietnia 2018 20:25

z tekstami eski nie da się polemizować, bezsens

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk
14 kwietnia 2018 20:33

tak patrząc na werbalizacje ocen to statystyka jest odpowiedzią; ilu jest członków PiSu w relacji do populacji: aparatu administracyjnego Państwa [wraz z rodzinami i zapleczem), społeczeństwa będacego zbiorem przeróźnych środowisk, ..;- no i co będzie bez PiSu, bez PADa? będziecie na murach po nocach pisać spreyem "Ojczyznę wolną racz nam zwrócić Panie" czy też skargi na komorników za dnia, ..; większość z epatujących swymi doznaniami nie ma pojęcia o co się w Polsce toczy wojna, bo to jest wojna, i ile funktorów ma swe oddelegowane 'siły' oraz poparcie lokalnych grup, a tym najodważniejszym życzę aby choć jednym, udokumentowanym czynem mogli pokazać, że potrafia byc skutecznymi w dzialaniach [ot, jak usunąć ze stanowiska np. czerowoną kanalię], bo opowiadanie pierdół jest dosyć nudne na dłuższą metę

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 14 kwietnia 2018 16:27
14 kwietnia 2018 20:36

lokalne władze samorzadowe w RP są w dużej części oddane patologii i to takiej, że CBŚ/CBA nie jest w stanie sobie na szkoleniach wyobrazić [to są grupy ktore maja opanowane lokalne sądownictwo, prokuratury, etc], przecidzialanie wymaga wymaga drstycznej wymiany kadr niech nawet głupki ich wymienią ale niech wymienią, następne wybory i następne ..

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 14 kwietnia 2018 16:27
14 kwietnia 2018 20:40

kompetencje, kompetencje, - jakiż piękny sen ;- to jak z Giertycha prawnik http://3obieg.pl/za-chodzenie-po-schodach-trzeba-bedzie-placic/

mecenasik to może wiceprezes skoku wolomin nabierac na kasę [oj, dużo...] i na wizje swych możliwości i/lub zdolności ale w normalnych ludziach wywołuje tylko usmiech politowania

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Szczodrocha33 14 kwietnia 2018 14:07
14 kwietnia 2018 22:41

O! A skąd to takie radykalne oświadczenie?

zaloguj się by móc komentować


syringa @Przecinek 13 kwietnia 2018 12:50
15 kwietnia 2018 11:55

Tak.

I zawetował równie ważną -zwłaszcza dla "terenu" ustawę -z czego rzadko kto zdaje sobie sprawę: ustawę o RIO, ktora pozwalałaby rozliczać szemranych prezydentów miast zadłużających bezkarnie POTWORNIE JUZ ZADŁUZONE miasta, a przede wszytkich wstrzymałaby ich dalsze zadłużanie. Pieniądze te idą na lewackie bzdury np, w zadłużonym do niemożliwości Poznaniu utworzył ...etaty 21 pełnomocników "do spraw" -ostatnio "oficera rowerowego". A wszystko po to, aby lewaki brały kasę zanico i miały czas na rozróby i np. trolling.

zaloguj się by móc komentować

syringa @Kuldahrus 14 kwietnia 2018 16:27
15 kwietnia 2018 12:16

W samorządach nie będzie żadnych większych zmian o ile (jeśli dobrze pamiętam) zrezygnowali z zapisu o 2 kadencyjności. Zbyt wielu ludzi "na dole" chce aby "bylo jak bylo".  Obserwuję to w gminie gdzie mam działkę. Gmina jest często nie tylko jedynym pracodawcą -glosy wyborcze  trzeba przemnozyć przez minimum 6-8 (całe rodziny chcą utrzymania etatu) to i wypracowane "Scieżki zlecen i zamówień publicznych".

NO i kto mógłby kontrkandydować? Potrzeba forsy forsy i jeszcze raz forsy, a przegrany kandydat ma w gminie TEŻ przechlapane.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować