-

krzysztof-osiejuk : To ja

O wstrętnych trollach, to tu, to tam

            Ja zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, że wobec tego bloga kierowane są znacznie wyższe oczekiwania, niż te, by był na nim dyskutowany poziom debaty, z jaką mamy do czynienia na różnego rodzaju internetowych portalach. Tak się jednak złożyło, że kwestia owego poziomu pojawiła się tu ostatnio  parokrotnie i to nam otworzyło pewne pole do refleksji znacznie głębszej i  poważniejszej, związanej mianowicie z podejrzeniem, że, jak nam tłumaczą mądrzy ludzie, faktycznie mamy tu do czynienia nie z naturalną ekspresją ze strony osób szczerych, choć głupich, lecz ze zorganizowanym trollingiem. Skąd taka myśl? Stąd mianowicie, że naprawdę trudno jest uwierzyć, by choćby nawet i w Internecie, który, jak wiemy, toleruje najprzeróżniejsze ekscesy, dochodziło do eksplozji aż takiego zidiocenia. Poza tym, ja wcale nie jestem tak do końca pewien, czy to, co sobie myślimy o Internecie właśnie, jest do końca prawdziwe. W końcu, gdy spojrzymy na Internet jako na tak naprawdę ostatni już bastion wolnej i niezależnej myśli, jedyny logiczny wniosek, jak się nasuwa, to ten, że ów Internet musi pełnić fukcję nie tylko informacyjną, ale i edukacyjną. Należy więc brać pod uwagę możliwość, że wśród ludzi spędzających czas tutaj, jest znacznie mniej idiotów niż, powiedzmy, w galeriach handlowych, czy przed telewizorami. A zatem konsekwentnie, nasze podejrzenia, że owe demonstracje krańcowego wręcz zidiocenia, z którymi mamy ostatnio do czynienia, to wynik zorganizowanej operacji pochodzącej nie z wewnątrz Sieci, lecz spoza niej, mają bardzo mocne podstawy.

      Proszę chocby rzucić okiem na to, na co natrafiłem zaledwie wczoraj. Oto na swoim fejskukowym profilu Bank Pekao S.A. zamieścił następujący komunikat:

     „Spółka Złoty Melon zwróciła się do Banku Pekao S.A. 18 października 2017 r. z inicjatywą rozwiązania umowy sponsoringowej na Finał WOŚP oraz Przystanek Woodstock. Bank Pekao S.A. w dniu wczorajszym zgodził się na rozwiązanie umowy. Jednocześnie, jak to miało miejsce od 1999 r. Bank Pekao S.A. jest zobowiązany do umowy darowizny na rzecz Fundacji WOŚP wspierającej potrzeby polskich szpitali i będzie to czynił na tym samym poziomie finansowym zgodnie z obowiazującą umową. Umowa ta została podpisana w 2016 roku i obowiązuje do 2019 roku”.

      Aby dokładnie sprawdzić, w czym rzecz, poszukałem głębiej i okazało się, że wszystko się zgadza. Jak donosi wyborcza.pl, czyli  tak zwany „portal zaprzyjaźniony”,  „po osiemnastu latach współpracy z Bankiem Pekao, WOŚP postanawia zmienić swojego bankiera. Teraz obsługą fundacji zajmie się mBank”. Dalej pojawiają się szczegóły dotyczące najpierw nieudanych negocjacji, prowadzomnych przez Bank w celu przytrzymania Owsiaka i jego interesów przy Pekao, a następnie ostatecznej ugody z jeszcze bardziej ostateczną informacją, że „Bank Pekao SA nadal znajduje się w gronie darczyńców fundacji, wspierając jej działania statutowe kwotą 2 mln zł rocznie do roku do 2019 r”.

      Czemu Owsiak zdecydował, by obsługę swoich finansów przerzucić z Banku Pekao na mBank, tego oczywiście nie wiemy, tym bardziej nie wiemy, dlaczego on, jak gdyby nigdy nic, zgodził się nadal przyjmować te dwie bańki rocznie, natomiast możemy się domyślać, że jak zawsze poszło o politykę, a więc o pieniądze. To jednak, co nas tu interesuje najbardziej, to sposób, w jaki interesy Jerzego Owsiaka obsługiwane są nie przez banki, lecz przez… no właśnie, ciekawe było by się dowiedzieć, przez kogo.

      Proszę może jednak teraz rzucić okiem na komentarze, jakie ukazały się pod wspomnianym komunikatem Banku Pekao na Facebooku:

      „Bardzo brzydko. Przez tyle lat ufałam temu bankowi a widzę, że i ta instytucja została upartyjniona. Boicie się o stołki i własne portfele. Dajecie się zaszczuć. Co zrobił wam ten wspaniały człowiek, który przez tyle lat stara się walczyć o ludzkie życie i zdrowie uzupełniając braki w systemie zdrowotnym, które powinien uzupełnić rząd a nie ludzie dobrej woli. Wejdźcie się [tak jest w oryginale], że odwracacie się od wielkiego człowieka, który był w stanie poruszyć tyle serc i zbudować wspaniałą akcję społeczną. Jurek jest tylko liderem i pomysłodawcą a do akcji przyłączyło się miliony ludzi i instytucji. Takim podejściem obrażacie nie tylko Jurka Owsiaka i jego fundację ale i nas wszystkich, którzy z własnej woli chcemy uczestniczyć w tej wspaniałej i potrzebnej akcji społecznej”.

       „I to juz w 100% przekonuje mnie żeby zrezygnować z konta u was i wszelakiego kontaktu z waszym bankiem. Ah. Jak bank może być tak upolityczniony? Żenada. A więc jestem przeciwko PiS , jestem przeciwko wam. Dobrze , że poniedziałek mam wolny, od razu pojadę zamknąć konto i wszystko co z wami związane”.

      „Bardzo straciliscie w moich oczach. Myślę, że wiele osób pójdzie za Waszym przykładem i rozwiąże z Wami umowy!

      „Wstyd mi za taki bank. Wiadomo, PIS każe, to bankowe sługusy robią. Straciliście wiele w oczach klientów”.

      „Czas pozegnania z Panstwem wlasnie nadszedł.... po niedzieli zamierzam rozwiazac z wami umowę i zerwac wszelkie kontakty.... przykro bo byłam i cenilam was przez kilkanascie lat.. ( was ...pisane celowo..małą literką...wiecie dlaczego?)

      „Co za gnioty wpadły na ten kretyński pomysł. Dobrze że znalazł się godny następca, mBank. Ludzie, czas osłabić kapitał żubra”.

      I tak dalej i tak dalej bez końca. A ja proponuję, byśmy teraz spojrzeli na to w taki oto sposób. Jerzy Owsiak, ze znanych sobie tylko powodów, zmienia bank z Pekao na mBank, Pekao wydaje komunikat, w którym obiecuje, że mimo owego nieprzyjaznego gestu, nadal będzie wspomagało interesy Owsiaka kwotą 2 milionów złotych rocznie, i w tym momencie na fejsbukowej stronie Banku Pekao eksploduje hejt, jakiego świat nie widział, skierowany nie pod adresem Owsiaka, lecz samego Pekao. I to oczywiście samo w sobie jest już ciekawe, natomiast ja się zastanawiam nad czymś jeszcze. Otóż ów hejt pojawił się na fejsbukowym profilu Banku Pekao, a zatem, jak się możemy domyślać, ci wszyscy durnie, którzy najwyraźniej nie są w są w stanie zrozumieć sensu jednego prostego komunikatu, a których refleksje cytowałem wyżej, to nie pierwsi lepsi klienci Banku, ale również jego dotychczas bardzo gorliwi oraz świadomi fani. W końcu ja znam kilka osób, które obsługę swoich spraw finansowcuh scedowały na Bank Pekao S.A., z których niektóre są politycznie bardzo mocno zaangażowane przeciwko obecnej władzy, ale wiem, że im ani w głowie siedzieć na Facebooku i śledzić relacje, jakie się tworzą między ich bankiem, a Jerzym Owsiakiem na przykład. I nie wydaje mi się, by to oni dziś wszyscy przenosili swoje konta do mBanku, czy ING, bo tak im poradził Jerzy Owsiak. Za tym musi stać ktoś zdecydowanie z zewnątrz. A jeśli mam rację, to muszę też uznać, że tu faktycznie mamy do czynienia z bardzo poważną dywersją, która sięga również i tego bloga.

      W tej sytuacji, postanowiłem podjąć decyzję, by komentarze pod moimi notkami mogli zostawiać tylko zarejstrowani użytkownicy Google’a. Jak ktoś nie wie, jak to się robi, niech poprosi o pomoc swoje dziecko. Reszta niech się udziela na fejsbukowym portalu Banku Pekao.

 

Zapraszam wszystkich do księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl, gdzie są do kupienia wszystkie moje książki. Polecam.

 



tagi: internet  jerzy owsiak  bank pekao  złoty melon 

krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 09:45
56     2534    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 10:22

Ja bym jeszcze trochę dalej pociągnął wnioskowanie.

Ostentacyjny gest Owsiaka ma za zadanie odciągnąć ilu się tylko uda, z dotychczasowych klientów banku, od korzystania z usług PKO SA.
Jako retorsja będąca rodzajem zemsty za przejscie kierownictwa tegoz banku na stronę "dobrej zmiany". 
Czyli zorganizowany hejt na forach netowych skierowany przeciwko temu bankowi jest, rzecz jasna, niezbędną częścią scenariusza tych retorsji.

Swiat interesów politycznych i gospodarczych jest prosty jak cepy, a co najwyżej  posługuje się bardziej wyrafinowanymi technikami manipulacyjnymi, stosownymi dla stopnia rozwoju technologicznego w danej epoce  historii cywilizacji.

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 11:29

Wczoraj rzuciłem okiem na Onet. Z informacji, jaka tam była wynikało wprost, że to bank zaprzestał finansowania i wsparcia, ponieważ PiS ma niechętny stosunek do Jerzego Owsiaka i jego przedsiębiorstwa.

Z ostrożności procesowej chciałem sprawdzić, czy komunikat ten wyrażony był wprost, czy konkludentnie - i wprawdzie tekstu nie znalazłem, ale znalazłem coś lepszego.

Otóż 3 lisatopada 2017 o godz. 12:51 Gazeta Wyborcza "informuje":

 

Bank Pekao nie chce już finansować WOŚP? Po przejęciu przez rząd Pekao zmienia kierunek [tytuł, dop. mój]

Jak wynika z nieoficjalnych informacji, Bank Pekao zakończył współpracę z WOŚP. Choć nie wiadomo, czyja to decyzja, podjęto ją zaledwie cztery miesiące po odkupieniu przez rząd PiS Banku Pekao od Włochów.

Treść tego komunikatu jest oczywista - winne jest Pekao i PiS, to bank był stroną inicjującą zakończenie współpracy, a GW stosuje tzw. lepperyzm - tj. "tylko pyta" i "z nieoficjalnych informacji wynika".

Reakcja musiała  być natychmiastowa, po linii niewidocznej dla ogółu, bo już o godz. 19:04 tego samego dnia GW odszczekuje i wie dokładnie, jak jest:

WOŚP zrywa umowę z Pekao. Bankiem Orkiestry będzie mBank

Po osiemnastu latach współpracy z Bankiem Pekao WOŚP postanawia zmienić swojego bankiera. Teraz obsługą fundacji zajmie się mBank.

Prawo prasowe (czy też obyczaj) nakazuje sprawdzić istotną informację w co najmniej dwóch wiarygodnych źródłach. Rozumiem, że Michnik nie ma telefonu do Owskaka i nikt z redakcji GW też nie ma.

Bez znaczenia, czy akcja jest zamachem na wizerunek banku, czy fanaberią Owsiaka, któremu sie wydaje, że jest bogiem ziemskim pierwszej kategorii (takim jak sędzia) - czy też akcją o wymiarze politycznym (tj. celem jest interes jakiegoś ugrupowania, a banki tylko narzędziami) - widać, że działanie jest skoordynowane.

Stosując metody heurystyczne, posługując się analityką, jaką  zaprezentowali wczoraj Magazynierowi na jego blogu komentujący - można powiedzieć, że dowodem w sprawie jest wynik takiej analizy - pojedyncze zaburzenie w ośrodku nie powstaje z niczego i nie rozchodzi się tak szybko w sposób naturalny z pominięciem stałych, wspólczynników odbicia i innychy parametrów. Ktoś zaplanował ciąg zdarzeń i przesłał sygnał z pominięciem naturalnych kanałów transmisji (swobodne rozchodzenie się fali w ośrodku), dokonał pobudzenia uskokiem jednostkowym w wielu miejscach naraz, z użyciem kanałow łączności bezpośredniej, mając pewność, że sygnał dotarł (transmisja z potwierdzeniem).

Z tego względu, ja na miejscu odpowiednich osób zrobiłbym, co należy, oni już wiedzą, co - a Prezes powinien zakończyć w trybie nagłym próby obłaskawienia systemu i zająć się reformą sądownictwa i podległych organów na poważnie, a nie tupać nogą i patrzeć, kto zgłosi akces do dobrej zmiany i zadeklaruje lojalność.

zaloguj się by móc komentować

JK @stanislaw-orda 6 listopada 2017 10:22
6 listopada 2017 11:39

Na czyją stronę tak do końca przeszło kierownictwo banku to nie wiadomo. Za te pieniądze co zapłacili Włochom odstepnego można było nieźle namieszać na rynku bankowym - cały nowiusieńki banczek można było stworzyć. A tak Włosi podreperowali sobie bilans swojego banku za nasze pieniądze, nie licząc tego co wyciągnęli jak byli głównym udziałowcem. A Owsiakowi krzywda się nie stała.

Świat interesów nie jest wcale taki prosty jak cep. Zbyt często używa się terminu "repolonizacja" by nie był to zaśpiew, co przykrywa coś zupełnie innego. Kilkanaście lat temu uzywano zaśpiewu "synergia" i co z tej synergii wyszło to widać.

zaloguj się by móc komentować

JK @valser 6 listopada 2017 11:12
6 listopada 2017 11:41

No właśnie! To ciekawe! Po co PKO będzie wypłacał Owsiakowi 2 banieczki rocznie skoro ten przenosi obroty do innego banku.

Bank stanął po stronie dobrej zmiany.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @valser 6 listopada 2017 11:12
6 listopada 2017 11:44

Zapłacili i zapłacą za nadwyrężenie wizerunku - bo to, że bank ex post publikuje komunikat, a "niezależna.pl" "mówi, jak jest" odbierane jest jako tłumaczenie  - więc jest niewiarygodne. Zarząd banku stoi w trudnej sytuacji - zapłaci - można mu postawić zarzut działania na szkodę - nie zapłaci - też źle, bo to też zaszkodzi. Zapłaci - będzie,  że płaci, bo nagrzeszył, a teraz próbuje przekupić pieniędzmi klientów. Taka będzie narracja.

Ja bym, na miejscu banku wysłał grzeczne pismo, że ze względu na zaistniałe okoliczności faktyczne i prawne dotychczasowa umowa ulega zakończeniu, a wszelkie ustalenia za nie mające mocy obowiązującej.

Albo jeszcze lepiej - "W oparciu o punt xx umowy, w związku z Art. yy k.c. (wybrałbym dowoly) umowa realizowana będzie w trybie konsensualnym". 

I nic więcej, a pieniędzy bym nie dał.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Wolfram 6 listopada 2017 11:44
6 listopada 2017 11:54

Warto przeczytać tekst na "biznesowym" portalu:

mBank zamiast Pekao. WOŚP ma nowego partnera bankowego

ze zwróceniem uwagi jak to jest napisane, co jest napisane, a co jest pominięte i jak są rozłożone akcenty. Także godzinę publikacji: 3 listopada 2017, 18:28.

Szczerze polecam.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @gabor 6 listopada 2017 11:53
6 listopada 2017 11:58

Skoro obywatel się zalogował, a poprzednio się nie logował - to znaczy że polityka Pana Osiejuka jest skuteczna.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 6 listopada 2017 11:12
6 listopada 2017 12:18

Z tego co oni piszą, to nie jest żadna prowizja tylko wynik umowy jeszcze sprzed lat.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @JK 6 listopada 2017 11:39
6 listopada 2017 12:20

To jest oczywiście bardzo mądra analiza, tyle że moj tekst jest o czymś kompletnie innym.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Wolfram 6 listopada 2017 11:29
6 listopada 2017 12:22

Wiedziałem, że są dobrzy, ale żeby aż tak?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @JK 6 listopada 2017 11:41
6 listopada 2017 12:24

Widzę, że tu też nie wszyscy potrafią zrozumieć prosty tekst.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 12:43

https://www.youtube.com/watch?v=sTSA_sWGM44

Muszę :)
Ale poważnie myślę, że trole same się nakręcają i wystarczy dać odpowiedni tytuł i będzie fala bezwzględu na to co jest w środku.
Jak Ziemkiewicz Pana wrzucił na twitterze to klikalność w ogóle nie wzrosła, dopiero jak Elig to wrzuciła to klikalność trochę się podniosła. Ludzie Ziemkiewicza moga wyzywać nawet bez zapoznania się z treścią, to samo z owsiakowcami.
Myślę, że sama świadomość bezkarności powoduje, że trolle się legną.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Wolfram 6 listopada 2017 11:54
6 listopada 2017 12:48

Super. Lepiej nie można było.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 6 listopada 2017 12:42
6 listopada 2017 12:50

Za co siedziec? Za to że wspiera WOŚP? Już widzę ten akt oskarżenia.

zaloguj się by móc komentować

JK @krzysztof-osiejuk 6 listopada 2017 12:24
6 listopada 2017 12:53

To były odpowiedzi do innych uczestników a nie pańskiego tekstu. Chodziło o to by nie szukać łatwych odpowiedzi: dobry PiS co zrepolonizował bank - zli trole co chcą ten bank zniszczyć. Na podstawie pańskiego tekstu można stwierdzić, że jest hasło - atakować PiS to wynajęci faceci dwoją się i troją by to zadanie wykonać. Że ten atak jest bez sensu to ich nie obchodzi. Trzeba wykonać zadanie.

Pewien efekt realizacji takiej strategii jest. Iluś osobo uda się namieszać w głowie tak, że nie będą wiedziały już o co chodzi i machną na wszystko ręką.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @parasolnikov 6 listopada 2017 12:43
6 listopada 2017 13:03

Też sądze, że co do trolli to działa "z automatu", co najwyżej jest jakiś troll - przewodnik, o odpowiednim statusie w hierarchii trolli, który inicjuje temat (może to być zawodowy dziennkarz, ukrywający się pod fałszywą tożsamością - albo i nie, by lepiej zadziałała siła autoryteru i wiarygodność) - ale decyzja, co puszczamy w mediach, a co nie i sieć powiązań są kontrolowane w pełni. Tj. o ile wyhodowane trolle pętają się bez nadzoru, to ktoś dowozi im karmę i to już jest objęte planowaniem i logistyką.

Niżej link z dnia poprzedniego (2 listopada) z portalu zajmującego się płatnościami bezgotówkowymi:

To było do przewidzenia. Bank Pekao kończy współpracę z Fundacją WOŚP

powtarza to tego samego dnia inny portal:

Bank Pekao zakończył współpracę z WOŚP. Orkiestra ma już nowego partnera

Tytuły nie budzą wątpliwości, kto był stroną inicjującą, choć nie był. Oni wiedzieli, że bank działa w deficycie czasu i będzie się zastanawiał, czy ujawnić realia - i ten czas będzie pracował na jego niekorzyść, potem będzie się tylko tłumaczył, że nie chciał dawać na chore dzieci. Ważne są daty - 2 i 3 listopada to okolice Wszystkich Świętych - osoby decyzyjne z banku i nie tylko na pewno nie są w pracy, a czynowik niższego szczebla ma dylemat, czy dzwonić na komórkę członka zarządu, gdy ten jest być może u rodziny, czy na grobach bliskich.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Wolfram 6 listopada 2017 13:03
6 listopada 2017 13:48

oczywiście.

To była zaplanowana i zaaranzowana na poszczególne role "ustawka".

Takze termin ogłoszenia tego nesu przez Owsiaka.

zaloguj się by móc komentować

Shork @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 14:37

dobrze dobrze,
mBank upierdzieli się na "kredytach" frankowych

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 16:15

Commerzbank. To jak wystąpienie o nadanie statusu rajchsdojcza.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @jerzytur 6 listopada 2017 16:01
6 listopada 2017 16:28

Dziecko przesadza. Komp, ktorego używa się do FB, TT i wszelkich blogoforow nie jest kompem bezpiecznym z definicji. Jak komuś bardzo zależy, to konto używane do takich działań nie powinno być tym głównym. Ale prywatność i bezpieczeństwo kompa podłączonego do sieci to i tak fikcja 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 6 listopada 2017 13:02
6 listopada 2017 17:59

Propagandowy nacisk na wspieranie Orkierstry jest tak wielki, że tylko my tu jesteśmy w stanie się jemu oprzeć. Serduszko jest bez znaczenia. Liczy się tylko to, by się nie wystawić na strzał. I to wszystko jedno, czy świadomie, czy zupełnie nieświadomie. Powiem Ci, że czasem się dziwię, jak Ty jesteś naiwny.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @jerzytur 6 listopada 2017 16:01
6 listopada 2017 18:05

Ja nie rozumiem jedenj rzeczy. Czemu Wam tak bardzo zależy, żebym ja miał dużo komentarzy? Mój blog toyah.pl jest w ogromnej części czytany przez ludzi, którzy z zasady nie komentują. Tam wiekszość komentarzy to zwykły hejt. I tak było zawsze.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @jerzytur 6 listopada 2017 18:38
6 listopada 2017 18:42

Ja mam poważne wątpliości, czy się Pan nazywa Jerzy Tur i mam wątpliwości co do tego syna i googla ...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 6 listopada 2017 18:05
6 listopada 2017 18:57

Najlepsze jest to, że zalogował się specjalnie po to żeby napisać o tym że nie będzie więcej komentował. Każdy powód jest dobry aby troche potrollować.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @jerzytur 6 listopada 2017 18:34
6 listopada 2017 19:00

Poważną osobą może być. Ale prywatności w sieci żadna powaga nie ochroni. Mozna się spokojnie wyluzować. Szaremu człowiekowi grozi najwyżej, że mu się wyświetlą reklamy, których dzieci nie powinny oglądać.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @jerzytur 6 listopada 2017 18:27
6 listopada 2017 19:01

Toyah ma dane. I to twarde.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 6 listopada 2017 18:31
6 listopada 2017 19:02

Dokładnie. I ludziom nijak tego wytłumaczyć nie idzie. "Owsiak ratuje życie" - kolejny dogmat.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jerzytur 6 listopada 2017 18:46
6 listopada 2017 19:05

No to co z tego, że pan się tak, być może,  nazywa?
Czyli co?
Uważa pan, że pisanie dyrdymałów  pod własnym nazwiskiem jest lepszym rozwiązaniem, niż ukrycie ich  pod nickiem?

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jerzytur 6 listopada 2017 19:11
6 listopada 2017 19:14

Ale czemu miałby kończyć, ergo oszczędzić panu wstydu.

Wszak nieczęsto trafia się tutaj podobny do pana ekshibicjonista.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 19:21

Ale Pana blog ma psychofanów ... ten nie trzymał ciśnienia :)

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @stanislaw-orda 6 listopada 2017 19:21
6 listopada 2017 19:23

To żaden Tur, to troll z pięcioma osobowościami, już stąd zniknął....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @parasolnikov 6 listopada 2017 19:23
6 listopada 2017 19:26

Popajacować to on sobie może na Der Onet albo obecnie na s24.

A tutaj jest szybka  piłka.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @jerzytur 6 listopada 2017 19:18
6 listopada 2017 19:28

Postęp to jest, proszę szanownego posiadać umiejętność tak zalogować się do jakiegoś portalu, by nie stanowiło to zagrożenia dla naszego życia.

Np. redaktor Pacewicz zaleca, by pisać do niego maile z kawiarenki internetowej, a wiadomości szyfrować i gubić "ogon", kiedy się do tej kawiarenki idzie. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @stanislaw-orda 6 listopada 2017 19:21
6 listopada 2017 19:40

Piękny wyciszacz ekranu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Wolfram 6 listopada 2017 11:54
6 listopada 2017 19:43

Cytaty z mBank zamiast Pekao. WOŚP ma nowego partnera bankowego:

Z Owsiaka: "... Przyszedł jednak czas, kiedy postanowiliśmy znaleźć bank, który razem z nami będzie obsługiwał naszą styczniową zbiórkę pieniędzy oraz całoroczne działania Orkiestry w sposób nowoczesny, z zastosowaniem wszystkich możliwości technologicznych rozwijających wyobraźnię, kreatywność i aktywność naszych darczyńców."

"W specjalnym komunikacje możemy przeczytać:

Na co dzień Fundacja korzysta z nowoczesnych produktów bankowych, które pozwalają zarządzać finansami bez ponoszenia ryzyka. Dzięki indywidualnie wynegocjowanym warunkom obsługi bankowej Fundacja może szczycić się maksymalną skutecznością w operowaniu środkami finansowymi.

mBank to pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce. Jest czwartym pod względem aktywów bankiem na naszym rynku. Obsługuje ponad 5,5 mln klientów – nie tylko w Polsce, ale również w Czechach i na Słowacji, gdzie także jest obecny."

To jest po prostu promocja banku, przede wszystkim.

Sorry, ale ja mam obsesję na punkcie Czechów. Wszystko przez Coryllusa. 

Czyli jednak nie jest bez znaczenia czy to jest akcja polityczna, bo jest, czy fanaberia Owsiaka, mało prawdopodobne, czy atak na wizerunek PKO, bo jest. Sojusznik strategiczny działa i na pniu sprzedaje swoich przyjaciół (czyt. ubogich pociotków królika).

Nie zdziwię się jeśli się okaże że mBank jest córką UniCredito Italiano S.p.A. i Allianz AG, do niedawna właścicieli PKO SA. 

... Chociaż nie. Wiki podaje że właścicielem mBanku jest Commerzbank AG – drugi co do wielkości w Niemczech po Deutsche Bank. Commerzbank AG z siedzibą we Frankfurcie nad Menem, który to Frankfurt niektórzy blogerzy (A-tem) uważają za polityczny mózg Niemiec, z którego wyszła nowa partia ta, co o mało nie zdeklasował Makrelę, a być może odsadzi ją następnym razem, zapomniałem jak się nazywa. Nie mogło to się odbyć, wg Atema, bez poparcia Wielkiej Ręki Niewidki, łącznie z wyłączeniem komputerowego liczenia, z upublicznieniem i ukartkowieniem wyborów. Nowa partia, czegoś jakby "prawicowa", naturalny partner premiera Austrii Kurza.

Ergo - Gospodarz wybaczy to trollactwo, które już wraca do głównego tematu, czyli do jego tezy n.t. zorganizowanej akcji trollactwa, która ninijeszym została pośrednio potwierdzona. Takoż i twoja o skoordynowanej zaplanowanej akcji symultanicznej, ... a częścią jej trolling.

Mam skojarzenia z kwestią Trójmorza i kolekcjonowania funduszy na jego finansowanie i rywalizacją o zarządzani nim. I jak sobie wyobrażę, że Warszawa z jej gronkowcami miałaby być centrum Trójmorza, to coś mi się robi ... 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 6 listopada 2017 18:31
6 listopada 2017 19:58

"Nie liczy sie, ze to placisz ZUS i skladke zdrowotna i ze Owsiak wyrecza panstwo w jego podstawowych obowiazkach ktorych koszty i tak sa przerzucone na ludzi. Przy dobrze funkcjonujacym i zarzadzanym panstwie po prostu dla Owsiaka nie ma miejsca."

W punkt! Nie dość, że zabierają kasę na ten Zus, mi i innym żuczkom, to jeszcze Owsiak chce wyciągnąć kolejną sumkę "po dobroci". Mi nie wyciągnie, ale jest tłumek, który daje się nabrać. Kiedyś mnie to wkurzało. Teraz budzi litość. 

I jeszcze nasyła trollactwo na mojego ulubionego blogera. To mnie wkurzać nie przestaje. 

Ps. Cożeś narobił, Autorze Toyahu? Zwiększasz statystykę Szkoły Nawigatorów. A trolli czegoś tak wzięło na ciebie, że już na to nie zważają.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 6 listopada 2017 19:21
6 listopada 2017 20:00

Piękne, po prostu piękne.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Magazynier 6 listopada 2017 19:43
6 listopada 2017 20:43

To wszystko prawda - a temat rozwojowy. Tak, te teksty wyglądają na wcześniej przygotowane materiały reklamowe - ale portale przegięły politycznie insynuując, że to Pekao się obraziło. Sądzę, że zrobiły to świadomie i celowo. Pekao się zbulwersowało - i trzeba było puścić trolle celem zakrzyczenia.

Dorzuciłbym tylko mało eleganckie sformułowanie z innego linka, wyrażone przez Owsiaka, że on oczekuje bezpieczeństwa dla pieniędzy fundacji - co w konkluzji prowadzi do wniosku, że w "pisowskim" banku te pieniądze były mniej bezpieczne.

Podejrzewam, że nie chodzi o bezpieczeństwo w sensie ilości i możliwości dysponowania, czy odpowiednie oprocentowanie - ale o fakt, że kierownictwo PiS może mieć dostęp do przepływów finansowych - a w ocenie zainteresowanego, przypuszczam zasadnie - na drodze nieformalnej. Można to połączyć z punktem w statucie fundacji, że na sprzęt medyczny idą wszystkie pieniądze ze zbiórki publicznej - co oznacza, że tylko te, zebrane na ulicy. Inne - np. wpłaty banków, darowizny - nawet gdy dokonują się na ekranach telewizora, to nie jest zbiórka publiczna - więc są do dyspozycji fundacji. Podobnie, jak wszystkie pieniądze uzyskane na drodze korzyści jakie niesie "nowoczesna bankowość".

Ostatecznie historie robią ludzie - nie zwierzęta przecież - a ludzie potrzebuja pieniędzy, czyż nie?

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Wolfram 6 listopada 2017 20:43
6 listopada 2017 21:02

Tytułem suplementu.

Portal Money.pl opublikował tekst:

Tekst na Money.pl (usunięty, kopia z pamięci przeglądarki)

Miejsce po tekście: 404 strona nie istnieje

Wyszukiwarka portalu nie znajduje go, jest tylko 404, strona nie istnieje. Komuś się widać nie spodobał, bo za mało optymistyczny i ma źle rozłożone akcenty.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @Wolfram 6 listopada 2017 20:43
6 listopada 2017 21:17

Super. 

Zdaje się że Wojciechowski kiedyś postulował żeby sprawdzić w tych szpitalach, gdzie idzie ten sprzęst Owsiakowy, czy przypadkiem nie dubluje ten sprzęt ze zbiórek zamówień z tych szpitali. Szkoda że p. Wojciechowski nie poszedł dalej za swoim postulatem i tego nie sprawdził. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 6 listopada 2017 19:21
6 listopada 2017 21:34

Otóż to. My prostu lubimy, żeby nie było normalnie, tylko od doopy strony.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
6 listopada 2017 22:55

jest zobowiązany do umowy darowizny

 

Obowiązek oświadczenia dobrowolnego to wyjątkowe odkrycie. Akurat w sam raz na okolicę rocznicy wielikoj aktiabrskoj.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @jerzytur 6 listopada 2017 16:01
6 listopada 2017 23:24

Kłamiesz jak nakręcony. Dedyzja Toyaha jest decyzją wprost w kierunku porządku i bezpieczeństwa.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @orjan 6 listopada 2017 22:55
6 listopada 2017 23:30

a może tak:

  jest zobowiązany do umowy darowizny 

mus to mus.

Oksymoron na codzień.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @parasolnikov 6 listopada 2017 18:42
6 listopada 2017 23:30

To jest głupek. Spójrz na jego kulawe próby "wyrażania się jak Netizen" - poturlać się można, p. 18:38

Podróbka "bywalca w sieci", nader nieudolna. Szmaciarz.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @stanislaw-orda 6 listopada 2017 19:26
6 listopada 2017 23:51

Uff. Całe szczęście.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @krzysztof-osiejuk
7 listopada 2017 00:18

Kilka lat temu mBank zrobił następującą zagrywke. Druki z kontem Radia Maryja umieszczał w różnych miejscach, np. W księgarni Naszego Dziennika. Zastosowali podmianę z numerem konta, prawie takim samym. Ludzie byli wyczuleni, żeby sprawdzac, ale nie cały numer, tylko część. Fragment, która określa bank, nie każdy spradzał, no i przesyłali pieniądze na konto mBanku. Jak się sprawa rypła, to po interwencjach oddali RM podobno 5.000,00 zł. Dokładnie tyle. 

Po prostu pomyłeczka. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @MarekBielany 6 listopada 2017 23:30
7 listopada 2017 09:53

jest zobowiązany do umowy darowizny 

 

O nie! To żaden oksymoron. To z gorącości serca prawda przemówiła.

Jest tak:

Nie można zobowiazać się samemu wobec kogoś do zawarcia umowy darowizny na jego rzecz. Takie zobowiązanie musiałoby mieć formę notarialną i skutkiem tego od razu byłoby samą umową darowizny, a nie zobowiązaniem do jej zawarcia, czy częstotliwego zawierania.

Natomiast jeden z drugim mogą się zobowiązać między sobą, że ten drugi udzieli trzeciemu darowiznę. To znaczy, że zawrze z tym trzecim umowę darowizny raz i więcej razy, tj. powtarzalnie.

Skoro tym trzecim miał być ten dziwny twór owsiakowy, drugim miał być ten bank, to kto był tym pierwszym? Czyżby PO-twór  władający bankiem?

Iloma jeszcze włada? Gdzie jest św. Jerzy od walki ze smokami?

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 7 listopada 2017 09:53
7 listopada 2017 21:23

Przyrzeczenie dokonania darowizny to jest ten element prawny

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 6 listopada 2017 22:47
7 listopada 2017 21:52

Też mnie to zawsze dziwiło. Chociaż w sumie nie powinno. My uwielbiamy łatać dziury.

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 7 listopada 2017 21:23
8 listopada 2017 10:24

Musiałoby to być przyrzeczenie publiczne. Wtedy jednak nie dochodziłoby do darowizny tylko do nagrody np. dla tej dziwnej organizacji za jakąś czynność określoną w tym przyrzeczeniu. Coś za coś, gdy darowizna jest "za nic".

Jeśli jednak mówimy o darowiźnie a w rachubę wchodzą pieniądze (rzecz ruchoma), to w zasadzie nie można się wobec przyszłego obdarowanego z góry zobowiązać do zawarcia umowy darowizny. Taka umowa staje się bowiem ważna dopiero i jeśli zostanie wykonana. Jeśli zaś jest byłaby zawierana i miałaby być ważna przed wykonaniem darowizny, to umowa musiałaby być notarialna.

Z tego punktu widzenia, w omawianej sprawie, przyrzeczenie, że ta dziwna organizacja będzie w przyszłości wielokrotnie dostawać darowizny wydaje się bezprzedmiotowe. Zważyć bowiem należy, że gdyby było to przyrzeczenie notarialne (a więc zobowiązanie byłoby ważne), to nie byłoby teraz konfliktu, tylko ta dziwna organizacja wysłałaby do banku komornika. 

Natomiast czym innym jest, jeżeli obowiązek udzielenia darowizny powstaje wobec kogo innego niż podmiot, który ma być obdarowany. Np. suweren zobowiązuje swojego lennika, aby ten, pod swoją odpowiedzialnością wobec tego suwerena, stale udzielał darowizny jakiemuś dziwnemu podmiotowi.

Dziwny podmiot nie ma wtedy żadnego roszczenia do suwerena, ani do lennika. Po prostu jest biernym beneficjentem polityki rozdawniczej suwerena wykonywanej rękami lennika. Rozumie się, że taki podmiot staje się majątkowo zależny od suwerena, a nie lennika. Zwykle staje się czynnym wykonawcą, stronnikiem polityki suwerena.

Prawdopodobnie właśnie na to przypadkiem trafiliśmy. Tyle, że zmienił się suweren i już od lennika nie wymaga, a przez to dziwny podmiot został "na lodzie".

 

 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @orjan 8 listopada 2017 10:24
8 listopada 2017 18:56

Dodałbym, że w przypadku pana w czerwonych spodniach i banku z żubrem zachodzi przypadek rażącej niewdzięczności - co uprawnia do cofnięcia darowizny lub niezawierania takiej umowy.

Ponieważ pan w czerwonych portkach chodzi i ciafa gębą, że technicznie to bank z żubrem jest OK i zawsze był - tylko atmosfera współpracy się popsuła.

O ile mi wiadomo od darczyńcy nie oczekuje się określonego zachowania - może powiedzieć, że Owsiak to wyjątkowy [----] ale dałem bo lubię. Od obdarowanego takiego zachowania żądać można - a normą cywilizowaną jest, że jak się bierze pieniądze, to gębę trzyma się na kłódkę, bo kto płaci - jak w sklepie - zawsze ma rację.

Może też zachodzić okoliczność, ze w istocie darowizna to umowa pozorna - a faktycznie jest zapłatą za korzystanie z usług banku - skoro Owsiak oczekuje i darowizny i specjalnego traktowania - albo też jest to zwykłe refakturowanie usług reklamowych, które Owsiak otrzymał za darmo od państwowej telewizji. Tzn. mamy do czynienia z przypadkiem dostawy towarów i świadczenia usług (to drugie) - a więc wchodzi podatek VAT i dochodowy na wszystkie zdarzenia gospodarcze pomiędzy podmiotami.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Wolfram 8 listopada 2017 18:56
8 listopada 2017 21:27

No właśnie! To są te brudne zaułki. Czasem ktoś w nich nieostrożnie (lub pozornie nieostrożnie) naciska włącznik latarki i przez moment conieco widzimy. Tylko co to jest?

Zwykle prawdziwa jest najbrudniejsza interpretacja. Bo to są brudne zaułki.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować