-

krzysztof-osiejuk : To ja

Otwarty dialog zamknięty do odwołania

       Stali czytelnicy tego bloga, z pewnością pamiętają postać mojego kiedyś bardzo bliskiego kumpla Michała, który ponad dwadziścia lat temu, jako autentyczny polski patriota, przeniósł się z całą rodziną z Londynu do Warszawy i tu zdecydował się zostać już na zawsze. Pisałem o nim stosunkowo często, zawsze z najwyższą sympatią, a temat ten się ostatecznie urwał, kiedy się okazało, że Michał związał się politycznie i duchowo z KOD-em i osiągnął taki poziom zaangażania, że mi zwyczajnie nie wypadało go tu dręczyć. Rozmawialiśmy jednak wciąż, głównie na Twitterze, zachowując przy tym podstawy tego co się nazywa kulturą, nawet jeśli Michał notorycznie zarzucał mi, że ja, popierając Prawo i Sprawiedliwość, de facto popieram Putina, na rzecz którego w sposób oczywisty PiS działa. Nie obrażałem się na niego, bo wiedziałem, że on jest tak naprawdę pełen dobrej woli, a jego stanowisko wynika bardziej z tego, że znalazł się w złym miejscu i w złym czasie, i w pewnym sensie to oznaczało dla niego wyrok.

      Wszystko się zmieniło, kiedy media poinformowały o działalności niejakiego Bartosza Kramka i jego ukraińskiej żony Ludmiły Kozłowskiej, których fundacja pod nazwą „Otwarty Dialog”, za pieniądze pochodzące między innymi z Rosji, bardzo agresywnie wspiera działania antyrządowej opozycji. Poczytałem sobie owe informacje, obejrzałem te liczby, wysłuchałem też telewizyjnej rozmowy z owym dziwnym małzeństwem, a w końcu zapoznałem się ze sporządzonym przez Kramka tak zwanym Manifestem, w którym ten przedstawił w punktach plan siłowego obalenia władzy w Polsce i podczas jednej z wielu internetowych dyskusji z Michałem, nawiązując do sprawy owej fundacji, napisałem do niego: „A więc tu masz tego swojego Putina”. Nastąpiła reakcja, od której chyba prędzej spodziewał bym się porażenia przez piorun spadający na mnie z błękitnego nieba. Otóż Michał, jak najbardziej po angielsku, napisał: „Fuck you!” i usunął mnie ze wszystkich swoich kontaktów, zarówno w Internecie jak i telefonie, a prawdopodobnie również wytarł mnie ze swojej świadomości i od tego czasu się już do mnie nie odezwał. Nasza ponad dwudziestoletnia przyjaźń została zniszczona przez Putina i Kaczyńskiego.

      Pozostał natomiast Kramek, jego żona Kozłowska, no i ów Manifest, jak już zostało powiedziane wyprodukowany za ciężkie miliony otrzymane przez nich z Rosji. Gdyby ktoś nie wiedział, co to za zwierz ten Manifest, spójrzmy na kilka jego zapisów:

- Same protesty i apele nie wystarczą, dlatego konieczne jest natychmiastowe powzięcie nadzwyczajnych i stanowczych działań opartych na idei obywatelskiego nieposłuszeństwa. Nikt nie chce Majdanu i rozlewu krwi w Polsce, ale eskalacja napięcia każe brać niemal każdy, dotąd niewyobrażalny scenariusz pod uwagę - i być na niego gotowym.

- Strajk generalny nauczycieli, czy też - w przypadku formalnie nie mogących strajkować sędziów sądów powszechnych i administracyjnych - szeroko zakrojony protest w formie przerw w pracy i powstrzymania się od wykonywania czynności służbowych. Powinno to wywołać poważne i szerokie zaniepokojenie społeczne, którego władze nie będą mogły ignorować; to już nie będzie walka o sądy, to będzie walka o Polskę. Warto rozważyć otwartą i zakrojoną szeroko akcję czasowego powstrzymania się od płacenia podatków i innych należności na rzecz skarbu państwa pod hasłem np. „Nie płacę na PiS”.

- Presja społeczna w postaci protestów i manifestacji musi być ciągła i wysoka. Miasteczka namiotowe, czy też głośne i częste protesty mogą powstać i być prowadzone nie tylko pod Sejmem i Pałacem Namiestnikowskim, ale również Kancelarią Premiera i siedzibą PiS-u na Nowogrodzkiej oraz domem Jarosława Kaczyńskiego. Być może te obiekty i instytucje uda się z czasem całkowicie zablokować paraliżując ich pracę?

- Należy bezwzględnie dbać o dobre relacje z policją i innymi siłami porządkowymi. Policjantom należy dziękować za ciężką pracę i ochronę, przypominać i akcentować pokojowy charakter protestów, oferować im wodę i ciepłe napoje, zwracając jednocześnie uwagę na nakaz lojalności wobec konstytucji i prawa oraz konieczności odmowy wykonywania poleceń służbowych sprzecznych z nimi.

- Służby miejskie powinny zabezpieczać miejsca protestów, wspierać nocujących w okolicy Sejmu (i ew. innych gmachów państwowych) w zapewnieniu odpowiedniego zaplecza higienicznego, wody i żywności itp. Miasta i gminy wspierające protest powinny rozważyć przyłączenie się do ewentualnych akcji strajkowych agend samorządowych. Jeśli szeroki protest społeczny może wyłączyć państwo, to czy miasto nie może wyłączyć Sejmu i Senatu, Ministerstwa Sprawiedliwości, Kancelarii Premiera i Prezydenta? Czy pod pretekstem remontu w siedzibie PiS-u nie może zgasnąć światło?

       Oczywiście każdy z nas wie, że ten cały plan to skrajny idiotyzm i to nie tylko w warstwie merytorycznej, ale przede wszystkim na poziomie ewentualnej realizacji. Wydawałoby się bowiem, że już nawet ci socjaliści, którzy pozwalali sobie na tego typu fantazje, dawno wymarli. W związku z tym zatem, zakładając, że ów Kramek nawet jeśli jest idiotą, to głupi nie jest, dochodzę do przekonania, że faktycznym jego i tej Ukrainki celem wcale nie było doprowadzenie do rzeczywistej rewolty, ale przez apelowanie do emocji zwykłych świrów, wyłącznie podtrzymywanie owej antyrządowej aktywności na tyle skutecznie, by zagwarantować w ten sposób pewien stały poziom owego społecznego napięcia. A to, nawet jeśli wynika z prostego cwaniactwa, jest też oczywistą zbrodnią i choćby za to im się od dawna należało coś znacznie więcej niż finansowa kontrola w ich fundacji.

      I oto właśnie dowiedzieliśmy się, że kiedy Ludmiła Kozłowska wyjechała na chwilę do Brukseli, gdzie, jak się okazuje ma swoje biuro, żeby tam pozałatwiać interesy z miejscowymi, po czym chciała wrócić do Warszawy, została poinformowana, że jest w Polsce uważana za osobę niemile widzianą i ma wracać na Ukrainę. Natychmiast więc popędziła z powrotem do Bruskeli, jednak tam ją poinformowano, że skutkiem decyzji polskich władz, ma ona zakaz pobytu na terenie całej Unii, zapakowano w samolot do Kijowa i tam odstawiono.

      Skąd ta decyzja? Polskie władze, do których ja za ten ich gest znów zapałałem niczym niezakłóconą miłością, o jej przyczynach nie informują, zasłaniając się procedurami i tylko bardzo oględnie wspominają coś na temat bezpieczeństwa państwa, natomiast Kramek twierdzi, że to jest zemsta za ten jego głupkowaty manifest, z którego redakcją jego żona oczywiście „nie miała w ogóle nic wspólnego”, bo jak rozumiem, kiedy on go pisał, ona akurat była na randce z Georgem Sorosem. Oglądam jeszcze raz wywiad jakiego ta parka udzieliła publicznej telewizji, patrzę na Kozłowską, jak ta z tym swoim zabawnym ruskim akcenem krzyczy do dziennikarza: „Czy pan nie zna języka polskiego?” i myślę sobie, że może jednak oni są głupi? Może ów Bartosz Kramek faktycznie uwierzył w to, że jeśli on na jednym z marszów KOD-u rozda obecnym tam wariatom te kartki, to cała Polska natychmiast popędzi pod dom Prezesa i będzie mu tam urządzała kocie wrzaski i w zwiazku z tym Gronkiewicz „pod pretekstem remontu” każe mu zdjąć licznik? W końcu ma w tym pewne doświadczenie.

      No ale jeśli tak, to ja bym poczekał aż minie odpowiednio długi czas jak jego żona nie będzie mogła przekroczyć granic Unii i w końcu Kramek sam się w proteście uda na Żoliborz, tam dokona spektakularnego samospalenia i wtedy będzie go można dać wypchać i wstawić jako eksponat w Centrum Nauki "Kopernik", jak najbardziej w Warszawie.

 

Serdecznie zachęcam do kupowania moich książek, zwłaszcza tej o muzyce, o której sam mistrz Redpill napisał, że stanowi kompletną porażkę. Mam ich trochę u siebie, więc wystarczy kontakt pod adresem [email protected]. Dedykacja w cenie.

 



tagi: dobra zmiana  bartosz kramek  ludmiła kozłowska  otwarty dialog 

krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 09:44
73     4622    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

bolek @krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 10:01

Świetny tekst. Naprawdę!

PS

Nie uwierzysz, ale ja do tego momentu nie wiedziałem kto zacz Kramek i jego жінка... I po co ja to czytałem? ;-)

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 10:14

pana książkę kupiłem, mam i poczytuję...ale rewelacja to nie jest... pański tekst powyżej, ciekawy, chyba każdy z nas ma takich znajomych którym odbija elytarność (celowo, przez "y"), myśląc, ze skoro popierają złodziei i oszustów z jewropejskim sznytem to są kimś lepszym, i pewnie chodzi im o Polskę... pewnie, żeby tę Polskę dobrze opylić za ojro, dolce etc....a swoją drogą to, czy rzeczywiście pan myśli, że pana dobry kumpel to taki szczery patriota czy może jednak zadaniowany kapuś... niestety takich jest wielu...

zaloguj się by móc komentować

wafelki @krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 10:23

Podpisuje się pod komentarzem bolka :) 

Jak ten gość nie dołączył do żony na Ukrainie, to kawał leszcza z niego. 

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 10:40

Najbardziej dla mnie jest ten tajemniczy "duchowy związek z KOD". Polityczny jestem w stanie zrozumieć, duchowego jeszcze nie. Z moich obserwacji wynika, że polityczny związek wynika głownie z interesu. Osoby powiązane interesami czują się zobowiązane do czestnictwa w tym samym dziele, co ich "patroni". W drugą stronę to nie działa. Zwykle dopuszczają one posiadanie innych opinii politycznych przez swych bliższych lub dalszych znajomych. W sposób mniej lub bardziej bolesny dla nich, pokazują zwykle ten ból, ale tolerują naszą inność. Osoby powiązane duchowo, już nie. Próbowałem ustalić na podstawie małej próbki, z czym może ten duchowy związek korelować. Jedyny czynnik, który mogłem ustalić, to brak ojca w młodości. Z różnych przyczy. Nie koniecznie rozbita rodzina ale np. wczesna jego śmierć.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bolek 20 sierpnia 2018 10:01
20 sierpnia 2018 10:47

Tak też podejrzewałem, że wiele osób może nawet sprawy nie znać. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gorylisko 20 sierpnia 2018 10:14
20 sierpnia 2018 10:48

Tak? W tej sytuacji proszę mi tę książkę odesłać. Zwrócę Panu pieniądze.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 11:11

Moim zdaniem małżeństo Kramków to fikcja i legenda. Kozłowską nagrano jak się spotykała w hotelu z oligarchą Ablayzovem, który ich sponsorował. Kramek ma znowu sporo fotek ze Szczerbą i Święcickim jak robili majdan na Ukrainie.

https://twitter.com/mietek_smutny/status/889053194801864704?s=19

Pewnie jakaś służba ją zgarnęła a do nas przyszły papiery żeby ją wydalić co się na szczęście stało. Kramek dalej robi co chce. Siedzi nocami w namiocie KOD i wódkę piją. Być może oni myśleli, że wystarczy robić w Polsce to samo co robili na Ukrainie i wyszło jak wyszło. Służby działające w strukturze KOD też mogły w tym pomóc. Pamiętajmy że gdyby na ulicach nie było KODu to by były bojówki różnych odłamów "skrajnej prawicy" i by było dużo gorzej. Sytuacja wygląda na dobrze kontrolowaną przez władzę.

Sprawa tego Michała bardzo smutna, pokazuje jaki kocioł robi propaganda.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 20 sierpnia 2018 11:11
20 sierpnia 2018 11:32

Ja nawet oryginalnie planowałem zamiast słowa "żona" używać określenia "partnerka", ale ostatecznie uznałem, że diabli wiedzą, jak to jest.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 20 sierpnia 2018 11:11
20 sierpnia 2018 11:34

Ja mam fajniejsze zdjęcie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @onyx 20 sierpnia 2018 11:11
20 sierpnia 2018 11:38

Najgorsze jest to że robi kocioł nieodwracalny.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 20 sierpnia 2018 11:38
20 sierpnia 2018 11:47

No, niestety. Inna sprawa, że ja znam kilka osób, którym udało się z tego wyrwać.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 11:47
20 sierpnia 2018 12:09

Ja mam wprost odwrotne przypadki. Przegadana cała noc, przytakiwanie a przy następnym spotkaniu wszystko od nowa. Za próbę rozmowy o największym dobroczyńcy w naszych dziejach prawie się na mnie rzucił. Starszy człowiek. 70+. Całe życie nie dał się omotać komunie i stawiał opór.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 20 sierpnia 2018 12:09
20 sierpnia 2018 12:34

Odwrotne w jakim sensie? Że ktoś popierał PiS, ale mu się odmieniło?

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 11:34
20 sierpnia 2018 12:51

Tak, niezła z niej partia... Oficjalnie figurują jako małżeństwo ale czy ktoś widział akt ślubu to nie wiem. Po drugie ruskie służby nie takie akcje robiły. Na YT był filmik jej schadzki z tym Ablayzovem ale pousuwali, jeśli Kramek to faktycznie jej mąż to nie zazdroszczę lekko mówiąc. Ogólnie dobrze nie jest, że takie indywidua jak ta para czy tez Żyd Daniels, wszędzie są, wszędzie wchodzą, mają masę zdjęć z ważnymi ludźmi i nic się nie dzieje. Rosną tylko mity i hipotezy którymi można walić jak cepem kogo się chce. Czy jesteśmy aż tak przezroczyści?

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 12:34
20 sierpnia 2018 12:56

Nie w tym sensie. Że nie udało mi się nikogo powrócić.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
20 sierpnia 2018 12:58

Ta wiadomość o końcu przyjaźni jest wielce zasmucająca jako wybryk szczególnego marnotrawstwa, które Twój przyjaciel jako ekonomista powinien szczególnie rozumieć. Mnie niby nic do tego, ale przecież i ja korzystałem z waszej przyjaźni, gdy w tym samym czasie on aktywnie udzielał się na i przy Twoich blogach. Zatem i u mnie występuje szkoda w postaci tego marnotrawstwa. A co dopiero, gdy pomyśleć o utraconych korzyściach przez to, iż potem tak długo milczał, a teraz wznosi ścianę.

W takim momencie na myśl przychodzi już tylko Jaruzelski z jego wiekopomną diagnozą "linii bolesnych podziałów". Kto by wcześniej uwierzył między ludźmi dobrej woli? I właśnie tutaj jest jakieś bagno, które może i łatwiej wyczuć komuś takiemu jak ja, w zasadzie postronnemu.

Chodzi mi o to, że ludzie na odpowiednio wysokim poziomie a jeszcze, gdy poziom ten zdobywali w ojczyźnie dżentelmenów (cokolwiek o niej sądzić), powinni dysponować jakimś zakresem wstrzemięźliwości. To upoważnia do pytania, cóz tak bezwzglednie kategorycznie niewybaczalnego mogłeś spowodować Ty osobiście, że runął ten mur wstrzemiężliwości? Przyjaźń jest bowiem stosunkiem osobistym.

Gdybyś chociaż jakimś ministrem od Dobrej Zmiany został, a skutkiem tego on w swoim banku zmuszony byłby oglądać spowodowane przez Ciebie przelewy do ludzi w potrzebie zamiast do złodziei; podobno bankierzy świrują od tego.  No, ale przecież nie jesteś ministrem, a z drugiej strony on przecież w wymierny sposób wykazał troskę o innych w potrzebie. To co logicznie o tym teraz sądzić, że była to inwestycja, która okazała się nietrafiona?

Skoro zaś z braku innych przesłanek dociekamy już za pomocą samej czystej logiki, to ta kieruje ku aparatowi nauk zajmujących się kryzysami osobowości. Wprawdzie uwagę poświęcamy konkretnemu przypadkowi, lecz przecież ewidentnie powstał on od abstrakcyjnej, zbiorowo ukształtowanej lokalnej zawiści w połączeniu z poczuciem klęski w politycznym hazardzie prowadzących w sumie do desperacji i zmęczenia życiem.

To by pasowało, ale przecież, wypisz-wymaluj, to jest definicja malajskiego amoku. Tu w Polsce niekoniecznie, ale na Wyspach takie malajskie doświadczenie powinno być dobrze rozpoznawalne. A jednak niekoniecznie jest.

Co za marnotrawstwo!

 

 

zaloguj się by móc komentować


onyx @orjan 20 sierpnia 2018 12:59
20 sierpnia 2018 13:06

"Dziewczyna szamana"

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 20 sierpnia 2018 13:06
20 sierpnia 2018 13:10

Pozostaje ustalić kto szamie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 20 sierpnia 2018 12:51
20 sierpnia 2018 13:10

Ja na temat tego Danielsa nie mam żadnych onformacji poza tym, co czytam na blogach.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 20 sierpnia 2018 12:56
20 sierpnia 2018 13:17

To się nie liczy. To nie są przypadki odwrotne.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 12:58
20 sierpnia 2018 13:19

Moim zdaniem to jest tylko dowod na to, że nie ma szaleństwa wiekszego jak szaleństwo wynikające ze strachu.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 13:10
20 sierpnia 2018 13:21

Szamią wyłącznie sponsorzy.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 13:17
20 sierpnia 2018 13:41

"Inna sprawa, że ja znam kilka osób, którym udało się z tego wyrwać."

 

Tego to dotyczyło. Ja nie znam w mojej "okolicy" żadnego przypadku w którym ktoś się z tego wyrwał.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 13:19
20 sierpnia 2018 13:59

Ale strachu o co? Co im przepadło, to już przepadło. Bezpowrotnie, bo nawet gdyby udało im się odzyskać władzę, to już nic nie będzie takie, jak było, ani ono sami nie będą, jacy byli, ani nawet tacy, jakimi są dzisiaj w tym ichnim malajskim amoku.

Skoro mowa o strachu, to ja szczególnie upieram sie przy tym malajskim amoku, bo on ma taką właściwość, że w toku akcji usuwa wszelki strach, ale także i skrupuły, kulturę, słowem usuwa wszelkie rozeznanie czynów i skutków działania w amoku.

No proszę Ciebie bardzo! Czy np. dorosła kobieta nie powinna odczuwać jakiegoś dyskomfortu kładąc się na plecach na ulicy, zadzierając obie nogi w górę i tupiąc nimi do policjantów za płotem?

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 20 sierpnia 2018 13:41
20 sierpnia 2018 14:12

Wiem, czego to dotyczyło. Rzecz w tym, że sytuacja w których ja poznałem kilku nawróconych, a Ty nie poznałeś, jest podobna do sytuacji, gdy ja znajdę 10 zł, a Ty nie znajdziesz. O sytuacji odwrotnej moglibyśmy mówić wtedy, gdybym ja znalazł, a Ty zgubił. Mam ogromną nadzieję, że nie będę musiał Ci tego dalej tłumaczyć.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 13:59
20 sierpnia 2018 14:13

Strachu przed tym, że przyjdzie im przyznać, że się tak strasznie mylili.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 13:59
20 sierpnia 2018 14:14

Powinna i własnie chodzi o to, że ponieważ ów dyskomfort byłby dla niej nie do zniesienia, ona zrobi wszystko, by go nie poczuć.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 14:13
20 sierpnia 2018 14:51

To w mechanice przypomina wiarę w komunizm. Ale wtedy to były masy i ludzie płynęli z prądem przymykając oczy na błędy i wypaczenia a milicja pilnowała po bokach. Teraz garstka ludzi zwariowała pod wpływem cwaniaków udających bojowników o wolność. Przecież ta cała grupa resortowych emerytów to banda oszustów. Wszystko można o nich powiedzieć ale nie to że wierzą w jakieś idee. Jak się ogląda te coraz nowsze pomysły to groza.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 14:14
20 sierpnia 2018 14:56

No to jak? Chodzi o wyparcie?

To taki Kramek mówi do niej: "pani sie położy i prze, aż wyprze?

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 20 sierpnia 2018 14:51
20 sierpnia 2018 14:58

Resortowi emeryci nie są moim problemem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 14:56
20 sierpnia 2018 14:59

Nawet ja bym tego lepiej nie przedstawił.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 14:58
20 sierpnia 2018 15:14

I to jest z Twojej strony grube niedopatrzenie, przez które uchylasz się od kabaretowej strony zdarzeń. Wyobraź bowiem sobie tych emwrytów, wówczas w kwiecie wieku i wpełni chuci wszelakich, ile musieli sobie wtedy odmawiać!

A teraz wreszcie mogą. I co? Dostają tylko jakiś ersatz, bo nikt nie chce dla nich pały wyciągnąć!

Wiadomo, że od samogwałtu ześwirować mozna.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 15:14
20 sierpnia 2018 16:28

Oni już dawno ześwirowali.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 16:28
20 sierpnia 2018 18:09

Wiem, że emeryci nie są problemem ale to oni głównie wiodą prym w działalności KODu. No i nie wiem jak można będąc zdrowym na ciele i umyśle się w to wkręcić? Sama nienawiść do PiSu to za mało. Jeszcze gdyby gość popłynął w klimat "Wielkiej Lechii" to jakoś bym wzruszył ramionami.

Ta pani z pierwszego planu ma w sieci ksywę "Ruda" i to ona teraz ma swoje pięć minut w rozkręcaniu imprez.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 20 sierpnia 2018 16:28
20 sierpnia 2018 22:27

tak sobie, mimochodem:

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 sierpnia 2018 22:27
20 sierpnia 2018 23:12

Bardzo sympatyczny ten Twój mimochód.

zaloguj się by móc komentować

bendix @onyx 20 sierpnia 2018 18:09
21 sierpnia 2018 07:57

Widzieliście to "dziewczyny i chłopaki"?

To się trzymajcie:

http://niezalezna.pl/233737-glinski-o-kinie-historycznym

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @krzysztof-osiejuk
21 sierpnia 2018 10:01

To zerwanie kontaktu skojarzyło mi sie z tym co pisał Coryllus ostatnio o komunikacji w kontekście muzyki. Może właśnie o to chodzi o brak komunikacji. Mają być dwa obozy siedzące w okopach i komunikujące się jedynie w swoim gronie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 21 sierpnia 2018 07:57
21 sierpnia 2018 10:08

Nie rozumiem. To oni dotychczas kręcili filmy za darmo? I to dlatego one były tak strasznie do bani?

zaloguj się by móc komentować

onyx @bendix 21 sierpnia 2018 07:57
21 sierpnia 2018 10:30

Jeden Gliński lepszy od drugiego. Ale gada już kalką z Gazowni.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 21 sierpnia 2018 10:30
21 sierpnia 2018 10:35

A Sakiewicz udziela mu mikrofonu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 10:08
21 sierpnia 2018 10:40

Przewalić pięć baniek w miesiąc a przewalić pięćdziesiąt w trzy miesiące to jest jednak inna jakość przewalania. Co ciekawe oni się bardzo cwaniacko uczepili tych wielkich filmów historycznych bo wiedzą że na to jest popyt w polskim społeczeństwie. Żaden nie nakręcił od lat porządnego "normalnego" filmu ale jak tylko dostanie odpowiedni budżet to ho ho, zamieni się na planie w Mela Gipsona ;)

W niedzielę Showmax wypuścił pierwszy odcinek serialu "Rojst". To najdroższy obecnie polski serial i odcinek ma budżet ok 1,5mln złotych. Widać na ekranie, że się starali bardziej niż producenci Korony królów. Widziałeś może? Na YT jest klip Brodki do tego serialu.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 10:35
21 sierpnia 2018 10:43

Gdzie jest kasa do wzięcia tam Sakiewicz udziela i nieba przychyla. On się już trochę politycznie wyciszył to teraz pilnuje biznesu. Takie mam wrażenie, że co miał zrobić to zrobił i na razie go wyłączyli.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 21 sierpnia 2018 10:40
21 sierpnia 2018 11:08

Nie. Natomiast widziałem plakat z napisem "Witajcie w polskim bagnie".

zaloguj się by móc komentować


onyx @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 11:08
21 sierpnia 2018 13:09

To się dzieje w PRLu.

https://teleshow.wp.pl/rojst-czyli-witamy-w-polskim-bagnie-6285798614021761a

A co do Ludmiły Kozłowskiej to sytuacja jest dynamiczna. Twój kolega Michał dał się wciągnąć po szyję. Stanąć w jednym szeregu z Blumsztajnem i resztą to niezły gips.

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/apel-w-sprawie-powrotu-do-polski-ukrainki-ludmily-kozlowskiej/bjfvpyz

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @onyx 21 sierpnia 2018 13:09
21 sierpnia 2018 13:34

A jakie to ma znaczenie, że to PRL? Na plakacie na ten temat nie ma słowa.

Co do Michała, nie sądzę żeby on uważał, że towarzystwo Blumsztajna i reszty to dla niego jakakolwiek przykrość. W sumie dziwię się, że Ci to nie przyszło do głowy.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 13:34
21 sierpnia 2018 14:33

Niestety narracje typu "polskie bagno" i "polskie piekło" na stałe już weszły do popu. Smarzowski to podkręcił i dwa wyrazy wystarczają za całokształt. W pierwszym odcinku nie było odnisień do Kościoła tylko cuchnący wódką i bezduszny PRL.

Mi nie przychodzi do głowy moment w którym on obecnie znajduje patriotyzm. Przecież to nie jest jakiś troll emocjonalny. A to co robi KOD to jest w istocie kult PRLu i próba powrotu na łono systemu. Więc albo od początku gość taki był w środku albo nie jestem w stanie takiej przemiany ogarnąć.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 21 sierpnia 2018 14:33
21 sierpnia 2018 14:40

Nie mam najmniejszej wątpliwości, ze gdyby na tym plakacie umieszczono napis "Bagno PRL-u" pies z kulawą noga by się tym filmem nie zainteresował.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 21 sierpnia 2018 14:33
21 sierpnia 2018 14:46

Tak jak napisałem, on się znalazł w niewłaściwym miejscu i o niewłaściwej porze. I to go zgubiło. To jest człowiek, na którym ja oparłem znaczną część swojej edukacji. W końcu przyszedł dzień, kiedy on mi powiedział, że właśnie obejrzał film "Ida" i to jest niemal najlepszy film jak widział w życiu. On wcześniej, poza "Człowiekiem z marmuru" nie widział żadnego polskiego filmu, nie wiedział, kto to jest Monika Olejnik i Justyna Pochanke, jeśli oglądał telewzję i czytał gazety, to wyłącznie anglojęzyczne. Kiedy wspomniał o tej "Idzie" już wiedziałem, że został połknięty.

zaloguj się by móc komentować

onyx @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 14:46
21 sierpnia 2018 16:16

Masz rację ale nikt a zwłaszcza oni nie używa zwrotu "bagno PRLu", oni ten syf który tworzyli z dumą czynownika przypisują Polsce i nam wszystkim.

Ok, teraz rozumiem, przyznam że takiej opcji nie brałem pod uwagę. Ja szedłem w odwrotnym kierunku przez to bagno. Smutna historia, facet trafił z deszczu pod pociąg.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @onyx 21 sierpnia 2018 16:16
21 sierpnia 2018 16:32

Niestety tak to właśnie w wielu wypadkach bywa. Ludzie uciekając przed deszczem wpadają pod pociąg.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 16:32
21 sierpnia 2018 18:57

Oprócz tego, że nieprzerwanie jest odrębnym krajem, a poza przerwami skutkiem cudzej podłości była i jest państwem, to Polska jest przede wszystkim ideą. W dodatku ideą nieśmiertelną. Na dowód tej nieśmiertelności wystarczy wskazać na bezsporną nieśmiertelność tej ruskiej i niemieckiej nienawiści do Polski, która mimo tylu ich starań nadal żyje, a oni wiecznie w strachu, że ich przeżyje.

Gdzie indziej w Europie takiej nienawiści nie ma, ale w jej miejscu jest zupełna niezdolność zrozumienia, czym jest Polska. Od biedy w polityce i w historii Europy pojawia się diagnoza, że Europa zawsze popada w konwulsje ilekroć Polska jest likwidowana. Jednak w ichnim zrozumieniu Polski przeszkadza, że trzeba się samemu przyjrzeć w tej idei po to, aby zobaczyć siebie. Trzeba by też jakoś poddać rewizji własne małe interesy.

Gdybym miał Gabrielowi proponować rozejrzenie się za wydaniem cudzej powieści o Polsce, to zaproponowałbym powieść historyczno przygodową, epopeję obejmującą 1000 lat Polski właśnie jako idei. Autorem jest absolutnie pierwszorzędny pisarz amerykański James A. Mitchener a tytuł jest oczywiście "Poland". W Polsce wydana była pod tytułem "Polska" (wydawnictwo Albatros 2006).

Motto tej powieści:

“A Pole is a man born with a sword in his right hand, a brick in his left. When the battle is over, he starts to rebuild."

Więcej o pisarzu i o powieści i o nagrodach:

https://en.wikipedia.org/wiki/James_A._Michener

https://en.wikipedia.org/wiki/Poland_(novel)

PS. gdybyś chciał przyjacielowi zrobić prezent na pożegnanie, to poszukaj amerykańskiej wersji i prześlij mu z dedykacją po polsku. W tekście dedykacji koniecznie użyj określenie: "partyjska strzała".

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 21 sierpnia 2018 18:57
21 sierpnia 2018 19:22

Errata: Michener (bez "t" w nazwisku).

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 21 sierpnia 2018 18:57
21 sierpnia 2018 19:29

Dzięki za informacje. Wprawdzie ja akurat to znam, natomiast może faktycznie zainteresuje się nią Gabriel.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 19:29
21 sierpnia 2018 21:25

Zainteresować sie powinien przede wszysrkim Gliński i sfinansować nowy nakład ze 100 tys. plus lista lektur licealnych. Biorąc zaś pod uwagę renomę autorska i publiczną tego Michenera (Pulitzery, Oskary za filmy z Redfordem, adaptacje musicalowe Rodgersa z Hammersteinem, kariera akademicka, oficerska w marynarce, polityczna - to był naprawdę ktoś!) najlepiej byłoby u kogo trzeba w USA zamówić scenariusz do tej "Polski" póki jeszcze żyje Redford i paru podobnego formatu. Dla Eastwooda też jest tam fajna rola a Olbrychski nadawałby się na tatarskiego najeźdźcę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 21 sierpnia 2018 21:25
21 sierpnia 2018 21:48

Z tym Olbrychskim to ja bym uważał. Jest bardzo prawdopodobne, że od czasu jak przestał chlać on juz nie wygląda na tatarskiego najeźdźcę.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 21:48
21 sierpnia 2018 22:49

Albo to Amerykanie wiedzą jak wyglądał Tatar?

Chodzi o to, żeby amerykańskie dzieci straszył. Na tyle jeszcze ma wygląd.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 21 sierpnia 2018 21:48
21 sierpnia 2018 22:57

Skarby kuchni polskiej:

Inwalida ze Wschodu

(Tatar z jednym jajem)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 21 sierpnia 2018 22:49
22 sierpnia 2018 00:05

A co będzie jeśli trzeba go będzie nieustannie przerabiać na obraz komputerowy? No wiesz, jak się przewróci, albo zaśnie i spadnie z konia?

zaloguj się by móc komentować


orjan @krzysztof-osiejuk
22 sierpnia 2018 07:21

W księgarniach wysyłkowych jeszcze jest "Źródło" tego Michenera (zamówiłem). Temat: Ziemia Święta przez wieki.

zaloguj się by móc komentować

bendix @orjan 21 sierpnia 2018 21:25
22 sierpnia 2018 08:58

Redford (którego uwielbiam z mojej wielkiej czwórki) jest niestety lewakiem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 22 sierpnia 2018 08:58
22 sierpnia 2018 13:05

Naprawdę??? Redford lewakiem? Jestem porażony. Ciekawe jak oni go tam w tym Hollywoodzie tolerują?

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
22 sierpnia 2018 18:25

Skoro mówisz, że jest, to pewnie jest. Ale naprawdę trudno mi w to uwierzyć. Przecież tam sama prawicowa konserwa.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 22 sierpnia 2018 18:52
22 sierpnia 2018 18:59

Jak to miło zobaczyć, że wśród nas są jeszcze tacy, co sie rozumieja na ironii.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 22 sierpnia 2018 18:25
23 sierpnia 2018 02:02

zdarzają się wyjątki (-:

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować