-

krzysztof-osiejuk : To ja

Papież legalizuje aborcję, czyli całe kłamstwo całą dobę

      Planowałem dziś wrzucić tu bardzo optymistyczny felieton z najświeższego wydania „Warszawskiej Gazety”, jednak wszystko się zmieniło, kiedy jeszcze wczoraj wieczorem znalazłem w Sieci najpierw pojedynczą informację, sygnowaną przez portal prawy.pl, a następnie już całą serię powtarzających ją komentarzy na wszystkich głównych prawicowych portalach, odnośnie tego, że papież Franciszek przyznał swój order św. Grzegorza niejakiej Lilianne Ploumen, byłej minister w holenderskim rządzie, oraz wybitnej działaczce na rzecz swobodnego mordowania nienarodzonych dzieci. Wiadomość, przekazywana zarówno przez nasze portale, jak i – bo tam oczywiście pewien ruch również można zaobserwować – odpowiednie strony angielskojęzyczne, jest właściwie jednobrzmiąca. Otóż, jak się okazuje, to co wiemy, wiemy stąd, że order zaprezentowała i o fakcie otrzymania go od Papieża poinformowała w krótkim, opublikowanym na youtubie filmiku, sama Ploumen, a oryginalną informację, wraz ze wspomnianym filmikiem, przekazał światu portal o nazwie lifesitenews.com. Reszta to wyłącznie cytat ze wspomnianego lifesitenews.com.

     Obejrzałem ten film, zapoznałem się z wszystkim, co jest dostępne w Sieci na ten temat i wiem dokładnie tyle co widzę na youtubie, a więc, że owa Ploumen pokazuje ów order, mówi, że go dostała od Franciszka i klepie się po brzuchu ze śmiechu, że oto papież postanowił odznaczyć orderem ruch proaborcyjny. Poza tym nie wiadomo nic, a więc przede wszystkim, czy to jest w ogóle prawda, czy może fragment jakiegoś ichniejszego telewizyjnego show na wzór „Kuba Wojewódzki i jego goście”, a jeśli prawda, to za co on ten order dostała i z jakiej okazji – nic, dosłownie nic.  Kilkunastosekundowy filmik, jakaś kobieta, jakiś facet, jakiś uczepiony do wstążki krzyż i owa szydercza mowa. Również w Sieci, znajduję też artykuł, gdzie ktoś się zastanawia, czy ów krzyż jest prawdziwy i czy ona sobie tego wszystkiego nie wymyśliła, ale to wszystko.

       I pewnie nie byłoby się nad czym zatrzymywać w końcu cały ten Internet to, jak wiemy, 99 procent kłamstw, które nas nic nie powinny obchodzić – gdyby nie fakt, że, jak mówię, wiadomość została powtórzona przez wszystkie nasze największe prawicowe portale, od wpolityce.pl po pch24.pl i gloria.tv, a wszystkie w oparciu wyłącznie o tekst w lifesitenews.com, no i ten dziwny, kilkusekundowy film na youtubie, a za tą wiadomością wylała się już cała seria komentarzy, w których sugestia, że musimy się za tego „skurwysyna” – właśnie tak –  modlić, należy do tych najbardziej delikatnych i chrześcijańsko stonowanych.

       Piszę ten tekst i daje słowo, że nie wiem, co się tam takiego stało, poza tym, że zwyczajnie nie wierzę w to, żeby, bez jakichś szczególnych zupełnie powodów, Papież postanowił odznaczyć swoim orderem najbardziej oszalałą z nienawiści do nienarodzonych dzieci aborcjonistkę. Biorę pod uwagę dwie możlwiości: pierwsza, i najbardziej prawdopodobna, to ta, że to wszystko od początku do końca jest jakimś ponurym żartem, a druga, że może faktycznie ta dziwna kobieta ma jakieś zasługi, o których my nie wiemy, a które czynią ją, przy tym co ona robi na co dzień, osobę świetą. Jestem natomiast całkowicie pewien, w odróżnieniu od niektórych z nas, że papież Franciszek nie wspiera zabijania dzieci poczętych.

        Pisałem już o tym niedawno i dziś jest dobry moment, by to powtórzyć. Otóż, wśród wielu naprawdę fantastycznych rzeczy, jakie nam daje Internet, jest coś, co stanowi jego przekleństwo, a mianowicie to, że on zarówno ludziom złym, jak i głupim, daje dokładnie te sama prawa, co ludziom kto wie, czy nie świętym. A jeżeli on nadaje owe prawa ludziom złym i głupim, to tym samym odbiera je nam, zmuszając nas do tego, by z ludźmi złymi i głupimi spędzać wspólnie czas. Informację, którą właśnie tu przekazałem, znalazłem u znajomego na Facebooku i natychmiast zwróciłem mu uwagę, że to jest najprawdopodobniej fejk. I wiecie, co on mi odpowiedział? Otóż rzecz w tym, że nawet jeśli to jest fejk, to nic nie szkodzi, bo  i tak to do Franciszka baaaaardzo pasuje.

      I to jest coś, co sprawia, że ja nagle nie mam już ochoty spędzać czasu w tym świecie. Towarzystwo bowiem, gdzie za obowiązującą przyjmuje się zasadę, że nie jest ważne, czy mówimy prawdę, czy kłamiemy, byleby nasze kłamstwa pozwalały nam żyć w prawdzie, to jest dla mnie świat zainfekowany czymś bardzo paskudnym. Powiem szczerze, że wolę już czytać Harrego Pottera.

 

Zapraszam wszystkich do księgarni na stronie www.basnjakniedzwiedz.pl, gdzie są do kupienia moje książki.

 



tagi: aborcja  internet  papież franciszek  lifesitenews 

krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 09:30
134     7010    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

parasolnikov @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 09:45

Ja już nie czytam nic o Ojcu Świętym, ale za to dzięki tym medialnym doniesieniom na prawdę mocno się za niego modlę więc może jeden mały plus tego dziadostwa.
A co do tych mediów "katolickich"  to ja już nie czytam nic, właśnie od czasu ŚDM gdzie każdego dnia byłem i słyszałem całe przemowienia, a oni regularnie codziennie to przekęcali przeciwko Papieżowi.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 09:53

"It must be true" jest dobre.

zaloguj się by móc komentować

heniutka @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 10:04

Bardzo dziękuję, że odniósł się pan do tej informacji. Mój niedorozwój językowy nie pozwala mi jakoś sensownie tego sprawdzać więc zwykle czekam aż ktoś kto ma lepsze narzędzia weźmie się za to.

Co do papieża Franciszka, to rzeczywiście jest on nieustannie oskarżany o najgorsze rzeczy. 

 

zaloguj się by móc komentować

beczka @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 10:28

To pokazuje bardzo wyraźnie, że chcą nas zwyczajnie zebrać do nomen omen kupy, zagrodzić i dać nam odpowiednich pastuchów, w miejsce Dobrego Pasterza, aby potem nas z całą mocą ogolić, rozjechać, zmielić i wycisnąć. Testuje się na nas jakieś nowe eksperymenty psycho-socjologiczne, na zasadzie efektu stada.

 

 

No więc ja chcę z całą powagą zaznaczyć, że wbrew całej tej propagandzie mamy niezwykłą serię świętych papieży. No i każdy może to sobie interpretować jak chce, ale Papież Franciszek jest kolejny w  tej serii.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 10:41

Mnie co innego zastanawia i zadziwia.

Od czasu pontyfikatu papieża Benedykta XVI Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej prawie bez przerwy pozwala narzucić narrację na temat papieży. Oni tylko się bronią i to czasami słabo. 

Nie wiem, czy ja tylko tak widzę i jestem przewraźliwiony, czy rzeczywiście jest coś na rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @heniutka 15 stycznia 2018 10:04
15 stycznia 2018 10:46

Nie trzeba znać języka.  Wystarczy wpisać hasło i sprawdzić źródło informacji.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @mniszysko 15 stycznia 2018 10:41
15 stycznia 2018 10:49

To jest inną sprawa i to jest ewentualnie ich grzech. Naszym grzechem jest gnuśne uleganie tej narracji.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 10:52

Módlmy się za Franciszka.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 10:53

Ja zawsze, gdy czytam kolejne "straszne" newsy o Papieżu Franciszku, to przypominam sobie sam początek jego pontyfikatu, kiedy to z miejsca ruszyła do ataku cała ta dobrze nam znana banda i podjęła próbę umoczenia Papieża w sprzyjanie dyktaturze lat 70-tych. Wszystkie ich portale były zawalone tego typu śmieciami. A przecież wtedy to do tego klimatu dostroiła się ta pani z Poznania, Ewa Wójciak bodajże, jakaś dyraktorka teatru napisała na Twitterze, czy gdzieś tam, że pardon za cytat, "No i wybrali ch...ja (skracam, bo w oryginale było wprost), który donosił wojskowym na lewicujących księży".  No a jak się okazało, że temat donoszenia wojskowym na lewicujących księży nie chwycił, to się wzięli za Franciszka z drugiej strony. Zaczęli robić z niego lewaka i masona, co chętnie kupiło wielu tak zwanych "prawicowych dziennikarzy".

zaloguj się by móc komentować

heniutka @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 10:46
15 stycznia 2018 10:53

Tak pewnie zrobili dziennikarze i wyszło jak wyszło. Jeśli trzeba poszukać śladów to zawsze warto mieć latarkę i prześwietlić chaszcze.

 

zaloguj się by móc komentować

heniutka @Marcin-K 15 stycznia 2018 10:53
15 stycznia 2018 11:01

Zróbmy może spis skórek od banana rzucanych pod nogi papieżowi, ale w końcu przecież te skórki leżą na naszych drogach.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Maryla-Sztajer 15 stycznia 2018 10:52
15 stycznia 2018 11:18

On sobie z pewnością poradzi. Ja natomiast zastanawiam się, czy bardziej naszej modlitwy nie potrzebują tak zwani "prawdziwi katolicy" z wpolityce.pl, czy Polonia Christiana.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 11:18

A może oni naprawdę nie rozumieją, co mówi?

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Maryla-Sztajer 15 stycznia 2018 10:52
15 stycznia 2018 11:28

Chyba raczej za tych, którzy takie "wiadomości" rozpowszechniają.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Marcin-K 15 stycznia 2018 10:53
15 stycznia 2018 11:30

Właśnie tak. Tak to dokładnie było. Tak to dokładnie jest. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 15 stycznia 2018 11:18
15 stycznia 2018 11:32

Moim zdaniem nie słuchają, a jak słuchają, to nie słyszą, a jak słyszą, to nie rozumieją. Z tego co widzę, ani wpolityce.pl, ani pch24.pl do tematu nie wrócili. Zadanie wykonane, można przejść do kolejnych spraw.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 11:33

"Otóż rzecz w tym, że nawet jeśli to jest fejk, to nic nie szkodzi, bo  i tak to do Franciszka baaaaardzo pasuje."

I to jest chyba najgorsze. Że ludzi można tak ładnie zaprogramować, że potem liczy się już dla nich tylko to co pasuje, a nie to co jest. Tak jak długo pasowało do Lecha Kaczyńskiego, a ostatnio do Jana Szyszko.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 11:32
15 stycznia 2018 11:39

Pod egidą PCh ukazała się pewna książka, jedna z wielu, ale tą akurat czytałem. Książka tak fatalna i pełna bzdur, że zwątpiłem w jakąkolwiek zdolność porozumiewania się. 

zaloguj się by móc komentować


heniutka @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 11:44

Ktoś pamięta od kiedy polska lewica zamiast czerwonego sztandaru używa białej róży? Moim zdaniem ta świecka tradycja nie sięga dalej niż pontyfikat papieża Franciszka, który jak tylko widzi obraz Matki Bożej zaraz musi tam te białe róże ofiarować. Wcześniej takiej symboliki uzywali obrońcy nienarodzonych dzieci, za co pani min Mary Wagner skazana została na karę więzienia.

Nagle w Warszawie bolszewikom zakwitły róże i wszystkie na biało.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 11:44
15 stycznia 2018 11:46

Koniecznie chcesz wiedzieć?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @heniutka 15 stycznia 2018 11:44
15 stycznia 2018 11:54

Franciszek tak ma? Ile razy widzi obraz Matki Bożej, zaraz tam pędzi z białymi różami? To jest jakieś wariactwo.

zaloguj się by móc komentować


eska @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 11:58

Spokojnie, wśród Polaków odznaczonych tym orderem są m.in. :

  • Władysław Bartoszewski
  • Tadeusz Mazowiecki
  • Adam Strzembosz

Jak widać, zupełnie jak u nas - trzeba mieć dojścia i sobie załatwić, przeciez papież (podobnie jak u nas prezydent) sam tego nie sprawdza :)

zaloguj się by móc komentować

heniutka @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 11:54
15 stycznia 2018 12:01

To był żart. Fakt, że akurat Franciszek używa właśnie białych róż dla uczczenia Matki Bożej. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 11:55
15 stycznia 2018 12:06

Ale, jak powiem, to notka będzie nieodwracalnie strollowana.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 15 stycznia 2018 11:58
15 stycznia 2018 12:07

No tak. Trzech znanych działaczy proaborcyjnych. Ciekawe, że tego orderu nie załatwił sobie Urban. Myślisz, że mu zabrakło kontaktów?

Zawsze dobrze wiedzieć, że jesteś w formie. 

zaloguj się by móc komentować


sacco-di-schola @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 11:18
15 stycznia 2018 12:30

Na przykład takiej "Boże, dziękuję Ci, że nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszuści, cudzołożnicy, albo jak i ci z wpolityce czy PoloniaChristiana"?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @sacco-di-schola 15 stycznia 2018 12:30
15 stycznia 2018 13:26

Mowa była o innej modlitwie. Zachęcam do opamiętania.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @beczka 15 stycznia 2018 10:28
15 stycznia 2018 13:29

Nie tylko mają się za  lepszych teologów, lepszych znawców prawa kanonicznego, ale także świętszych od kazdego
z papieży.

Po prostu na wszystkim znają się najlepie, poczynając od "standardów" demokracji po powody ocieplania się klimatu.

Jednego tylko nie wiedzą, a mianowicie nie wiedzą, że nie wiedzą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @eska 15 stycznia 2018 11:58
15 stycznia 2018 13:32

i co, uważasz że ww. to  liderzy europejskiego lobby's aborcyjnego?

zaloguj się by móc komentować

chlor @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 13:53

O przyznaniu orderu mówi tylko sama obdarowana i polska wikipedia. Wersja angielska nic na ten temat. Ten order można sobie kupić na wolnym rynku za średnio tysiąc dolców, zależnie od kategorii.

https://www.emedals.com/europe/vatican/orders/order-of-st-gregory

 

zaloguj się by móc komentować

beczka @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 14:35

Przeleciałem 3 najpopularniejsze prawicowe portale i z tego co widzę w 2 z nich zdjęli te info bez słowa wyjaśnienia. Przynajmnie ja ich nie znalazłem.

Dwa z trzech usuneły, po za portalem wPolityce, gdzie to kłamstwo ma nawet imię i nazwisko Grzegorz Górny.

Byćmoże admini boją się tknąć artykułu takiej wielkiej medialnej gwiazdy?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @beczka 15 stycznia 2018 14:35
15 stycznia 2018 16:07

Jeszcze w południe PCh24 to utrzymywało. Widocznie nas czytają. Karnowscy njwyraźniej zajęci szczuciem na Dudę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @beczka 15 stycznia 2018 14:35
15 stycznia 2018 16:37

Jednak Polonia Christiana to utrzymuje. W dodatku przekleili z wpolityce.pl tekst Górnego.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 16:37
15 stycznia 2018 16:42

Nawet Górny wyjaśnia dlaczego tak. Teraz brakuje tylko, żeby Hartman napisał jak dobrze, że Papież tak zrobił i będzie śruba dokręcona.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 15 stycznia 2018 16:42
15 stycznia 2018 17:01

Wyjaśnia jak najbardziej, wciąż powołując się na te kompletnie egzotyczne portale katolickie o których pies z kulawą nogą nie słyszał, a jedyne realne źródło tej wiadomości, to owo 25 sekundowe nagranie, gdzie ona pokazuje ten krzyż i się cieszy, że Franciszek nagrodził słynną działaczkę na rzecz przerywania ciąży.

zaloguj się by móc komentować

beczka @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 17:01
15 stycznia 2018 17:15

To jest coś co się jeszcze w atakach na Ojca Świętego nie pojawiło. Zazwyczaj cytowano fragmenty jego słów i obudowywano je propagandą.

To z czym mamy do czynienia to czysta propaganda bez słów papieża Franciszka na podstawie świadectwa słownego jego wrogów.

To coś nowego.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 17:18

Dziękuję.

Nie wiem, jak można być tak głupim, żeby powtarzać wszystkie pierdoły jakie pokazały się w internecie. Nawet im się nie chciało sprawdzić co wrzucają, chyba, że to nie głupota a celowe działanie, pewnie u niektórych tak żeby potwierdzić swoje "najgorsze przypuszczenia co do Franciszka" tak jak ten znajomy z Facebooka.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Grzeralts 15 stycznia 2018 12:06
15 stycznia 2018 17:19

Proszę na PW tytuł jeśli można.

zaloguj się by móc komentować

chlor @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 17:01
15 stycznia 2018 17:25

Polska wikipedia nadal podtrzymuje pierwotną wersję. Żródłem ma być jakiś Instytut Lepanto, który z kolei dowiedział się od radia holenderskiego już 22 grudnia.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 18:53

Do wszystkich proszących o tytuł książki: nie chcę rozkręcać tego wątku nawet prywatnie, bo tylko grzanie emocji z tego wyjdzie. Jeśli Krzysztof zechce, to wyłuszczę mu rzecz w ramach PW. Nie tylko tej jednej książki problem, jednak dotyczy. PCh ma zdumiewającą łatwość korzystania z informacji niskiej jakości.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 19:03

To jest dyletanctwo brak pokory zawodowej i Jeszcze wiele inny negatywnych cech,które tylko świadczą o tym, ze Ci co to wklejają i bez opamiętania się wypisują na ten temat idiotyzmy ,oznacza wtórny analfabetyzm intelektualny ,tych pseudodziennnikarzy.. A  już o dociekaniu prawdy, to już w ogóle nie ma co wspominać.. Lenistwo intelektualne, już się panoszy..  Zero zastanowienia ,mechaniczne odruchy.. Sztampa..To że wielu z nich nie pała sympatią do Paieza Franciszka, to nie znaczy ,ze trzeba głupoty wypisywać.. Pycha kroczy przed upadkiem.. Ale jest to znak, ze im się już w głowach przewraca od tych sondaży.. A zimny kubeł wody już czeka i niebawem zostanie użyty.. Tylko wowczas winni będą wszyscy inni tylko oczywiście nie oni.. 

zaloguj się by móc komentować

beczka @Grzeralts 15 stycznia 2018 18:53
15 stycznia 2018 19:46

No to napisz o tym notkę, recenzję tej książki.

zaloguj się by móc komentować

chlor @krzysztof-osiejuk
15 stycznia 2018 20:13

Dawno temu Urban chwalił się że wyłudził od ważnej instytucji watykańskiej jakiś medal, czy dyplom pochwalny. Chyba jednak go odesłał. Może jest tu ktoś kto ma jeszcze lepszą pamięć niż ja?

zaloguj się by móc komentować



Magazynier @Maryla-Sztajer 15 stycznia 2018 10:52
15 stycznia 2018 23:47

Nieustająco ... i za Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej.

W pierwszej kolejności i z najwyższą gorliwością jednak za "proporcjonalną temperaturę" mojej własnej duszy i jej władzy osądu. 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @valser 16 stycznia 2018 00:09
16 stycznia 2018 01:26

Żeś pojechał. ;)) Oświadczenie jest z oficjalnej strony arcybiskupstwa Utrechtu i nie jest wydane przez heretyka, lecz kardynała, arcybiskupa, prymasa Holandii, uczestnika konklawe.

Być może, poniższy tekst wyjaśnia przyczyny przyznania:

http://www.wri.org/blog/2015/05/pope-francis-business-executives-and-government-leaders-come-together-climate-action

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 01:26
16 stycznia 2018 08:04

I jeszcze taki artykul z jakiejs strony tradycjonalistow, po angielsku. Cytuja wywiad z ta Ploumen, ktora (i to jest jej celowe dzialanie) przypisuje Papiezowi uznanie za jej dzialania proaborcyjne. Medal dostala seryjnie, hurtem dla jakiejs delegacji (od przedstawicieli Watykanu) no i sprytnie robi teraz z tego uzytek. Licho nie spi, kretow w Watykanie nie brakuje. Takiego zamieszania i dziwnych ludzi wokol Papieza bedzie coraz wiecej.

https://onepeterfive.com/global-abortion-advocate-lilianne-ploumen-claims-papal-award-is-confirmation-of-her-work/

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Zadziorny-Mietek 15 stycznia 2018 21:40
16 stycznia 2018 08:35

Myślę, że trzeba czytać uważnie ten tekst. O ile tłumaczenia nie kłamią te oficjalny komunikat mówi jedno. Ten medal jest przyznawany na wniosek biskupa albo diecezji albo episkopatu miejsca. Kuria stwierdza, że takiego wniosku biskup z której diecezji owa pani się wywodzi nie składał.

Tyle i tylko tyle.

My możemy wyciągnąć trzy wnioski. Albo ta pani popisuje się fałszywym medalem, albo medal został wręczony poza zwykłymi procedurami albo na wniosek jakiegoś biskupa, o którym tutejszy biskup czy episkopat nie ma pojęcia. To nie jest żaden dowód wprost. W najlepszy wypadku poszlaka.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @mniszysko 16 stycznia 2018 08:35
16 stycznia 2018 08:55

Cyt.: " Order of St. Gregory the Great, which former minister L. Ploumen received last year".

Tekst zalinkowany przez Szanowną Jestnadzieja wskazuje kiedy i przy jakiej okazji.

Papież nie wręczał osobiście. Przyszedł pocztą dyplomatyczną, odebrała go w ichniejszym MSZ.

 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 08:57

Medal zostal wreczony delegacji, o czym dokladniej w zalinkowanym wyzej artykule. Ta pani robi celowy zamet.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 08:58

Przepraszam, komentarz powyzej byl do Mniszyska.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Zadziorny-Mietek 15 stycznia 2018 21:40
16 stycznia 2018 10:39

Tak. Otrzymała od ichniejszego MSZ-u.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 01:26
16 stycznia 2018 10:41

Czytałeś to oświadczenie? Zastanawiałeś się, skąd ono się wzięło i dlaczego jest sformułowane tak a nie inaczej?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @jestnadzieja 16 stycznia 2018 08:04
16 stycznia 2018 10:45

Oczywiście. Ona w różnych miejscach kilkakrotnie zasugerowała, że ani nie spodziewała się tego orderu, ani nie ma pewności, z jakiej on jest okazji. Nawet to oświadczenie holenderskiego kardynała mówi nam tylko to, że on nie wie, jak to się stało, że ona to dostała, co ja rozumiem tak, że on może jedynie zakładać, że to jest faktycznie przyznany jej przez Franciszka order. Valser ma rację: to śmierdzi prowokacją na kilometr.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @mniszysko 16 stycznia 2018 08:35
16 stycznia 2018 10:48

To własnie próbujemy z Valserem powiedzieć od wczoraj. Również na Facebooku, gdzie panuje prawdziwy karnawał pod tytułem: "Antypapież Franciszek".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 08:55
16 stycznia 2018 10:49

Dobra. Masz rację. Franciszek to faktycznie satanista. Możesz spać spokojnie.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 11:23

Dobrze wiesz, że chodziło mi o wyjaśnienie wyłącznie tego czy dostała, czy nie - fakt, czy "fakt medialny", bo o tym jest Twój tekst i komentarze pod nim. Po drugie, podejrzewając prowokację, nie bierzesz pod uwagę tego że gdyby kupiła na ebayu, jak twierdzi Szanowny Valser, a następnie dała wspomniany przez Ciebie wywiad z prezentacją, wtedy strzeliła by i sobie osobiście w stopę, i calemu szerokiemu przedsięwzięciu, którego jest twarzą.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 11:40

Żeby zamknąć sprawę. Oto info z Gościa Niedzielnego, które podaje oficjalną wersję Stolicy Apostolskiej:

http://info.wiara.pl/doc/4456563.Rzecznik-wyjasnia-dlaczego-aborcjonistka-otrzymala-papieski

Koniec końców - miałeś rację Panie Krzysztofie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @krzysztof-osiejuk 15 stycznia 2018 11:18
16 stycznia 2018 12:02

'prawdziwi' to oni są ale dalej to już nie ma żadnych wątpliwości

zaloguj się by móc komentować

sacco-di-schola @mniszysko 16 stycznia 2018 11:40
16 stycznia 2018 12:07

No i cała napinka na nic.

Szanowni Draniu, Stalagmit, MarcinK, MarcinD, Osiejuk et cons odbezpieczyli pistolety... a tu niestety tygrysów już nie ma. I nie było, bo to film taki tylko.

Po prostu obyczaj, papierek-sreberko.

 

PS radziłbym jeszcze poczekać, bo może to info na wiara.pl to też fejk...

 

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @sacco-di-schola 16 stycznia 2018 12:07
16 stycznia 2018 12:13

To nie jest żaden fejk. Ale jeśli ktoś wierzy, że to "pasuje do papieża Franciszka", to choćby sam aniał Gabriel to powiedział, nie uwierzy. Oto link, niestety po włosku.

http://www.marcotosatti.com/2018/01/15/il-vaticano-spiega-perche-lilianne-ploumen-ha-ricevuto-la-medaglia-di-san-gregorio-magno-non-e-un-placet-ad-aborto-e-controllo-delle-nascite/

zaloguj się by móc komentować

sacco-di-schola @mniszysko 16 stycznia 2018 12:13
16 stycznia 2018 12:20

Oczywiście że nie fejk. Odnoszę się do zacięcia komentatorskiego, które nawet w prognozie pogody ma nadzieję na emocjonujący western i możliwość opowiedzenia się po dobrej stronie. Naszej stronie :)

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @valser 16 stycznia 2018 11:52
16 stycznia 2018 12:24

Order, jakikolwiek zresztą, może więc otrzymać osoba niegodna, nie postępująca w myśl idei i wartości, które za nim stoją. Stoją rzekomo, bo jeśli spełnienie wymogów obyczaju politycznego jest jedyną intencją, wtedy honorowanie sprowadza się do uprzejmej wymiany błyskotek z przyczepionym kawałkiem szmaty - czyli kryształów.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @mniszysko 16 stycznia 2018 11:40
16 stycznia 2018 12:39

No i kropka. Prawie. Gdyby ktoś mi chciał jeszcze coś powiedzieć, przypominam fragment mojego tekstu:

"Poza tym nie wiadomo nic, a więc przede wszystkim, czy to jest w ogóle prawda, czy może fragment jakiegoś ichniejszego telewizyjnego show na wzór „Kuba Wojewódzki i jego goście”, a jeśli prawda, to za co on ten order dostała i z jakiej okazji – nic, dosłownie nic". 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @sacco-di-schola 16 stycznia 2018 12:20
16 stycznia 2018 12:44

Dobra. To w takim razie ja Cię stąd wyrzucę. Takie natężenie złej woli komromituje nas wszystkich.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 15 stycznia 2018 21:40
16 stycznia 2018 13:54

@Toyah

Całe kłamstwo, całą dobę. Gorzej nawet półprawda, prawde przepuszczona przez maszynkę do mielenia, całą dobę i dłużej nawet. Owoż co znalazłem w linkach od Mietka:

Drogi Mietku Zadzioro, przeczysz sam sobie, niechcący rzecz jasna. Albowiem po nitce do kłębka. Nitka: https://twitter.com/hashtag/ploumen , kłębek: https://twitter.com/ksMarekLis/status/953060640981123072

gdzie stoi, co następuje:

"Wyróżnienie Medalem Papieskim Św. Grzegorza Wlk otrzymane przez Panią Lilianne Ploumen, wtedy ministrem rozwoju w czerwcu 2017, podczas wizyty Pary Królewskiej u Ojca Świętego, wynika z obyczaju dyplomatycznego wymiany odznaczeń między delegacjami z okazji wizyt Głów Państw i Rządów w Watykanie. 

NIE JEST TO W ŻADEN SPOSÓB UZNANIE DLA POLITYKI NA RZECZ ABORCJI I KONTROLI URODZIN, KTÓREJ PROMOTOREM JEST PANI PLOUMEN.

Z pozdrowieniami Paloma Gracia Ovejero"

I tam też jest wersja oryginalna włoska.

Ale gnojki! Panie Boże, daj mi im wybaczyć ale daj im też nauczkę! Niech się rozniesie ich przewrotność po całym świecie! To dopiero baranki, naiwniacy, ci którzy po naszej stronie biorą to za argument przeciw Papieżowi. Obym, Panie, miał serce gołębia a umysł węża, i nie na odwrót (serce węża i patsi móżdżek). 

Gdzie jest link do tej Lilki z deficytami ministerialno-antykalolskimi?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 14:14

"The distinciton with the Papal Medal of St. Gregory the Great awarded to Miss Lilianne Ploumen, the minister of development in June 2017, during the visit of the Royal Couple paid to Holy Father, is a part of a diplomatic custom of the exchange of distinctions between delegation at the occasion of visits of Heads of States and Governments in Vatican.

IN NO WAY IS IT APPRECIATION OF THE POLICY IN FAVOUR OF ABORTION AND BIRTH CONTROL A PROMOTER OF WHICH IS MISS PLOUMEN.

With best regards Paloma Gracia Ovejero

"L'onorificenza dell'Ordine Pontificio di San Gregoria Magno ricevuat dell Signora Lillianne Ploumen, gia Ministro dello Sviluppo, nell giunio 2017, durante la visita dei Reali olendesi al Sante Padro, risponde alla practica diplomati dello scambio di onoroficenze fra Delegazioni in occasione visiti uffiziali de Capi de Stato a di Governo in Vaticano.

Non di qundi minimamente un placet della politica in favore dell'aborto e dell controllo delle nascite di cui si fa promotrice la signoria Ploumen."

Ja nie siedzę w twitterze, bo nie mam czasu na to, to może by ktoś to wkleił pod jej filmikiem. Aha ona jest na youtubie, to jej to tam walnę. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 16 stycznia 2018 13:54
16 stycznia 2018 14:15

Magazynierze, jak czytam ten obszernie zacytowany wywiad z radia holenderskiego z pania Ploumen (wklejam link drugi raz, w nim fragment przetlumaczonego na j.angielski wywiadu) to nie dziwie sie, ze wielu naszych i nie-naszych moglo dac sie przez chwile nabrac, ze Papiez ja specjalnie uhonorowal. Ona to mowi bezczelnie wprost (albo Instytut Lepanto zle pruetlumaczyl, tego sie nie dowiem bo nie znam holenderskiego).

Inna zas sprawa jest, ze krytykanci  Papieza tylko na to czekali..

https://onepeterfive.com/global-abortion-advocate-lilianne-ploumen-claims-papal-award-is-confirmation-of-her-work/

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 14:29

Ponoć punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. To ja się pytam, co na taką informację mieli/mają do powiedzenia dzisiejsi "wzmożeni - oburzeni" obrońcy czystości wiary i doktryny katolickiej:

http://wyborcza.pl/1,76842,17307048,Prof__Andrzej_Rzeplinski_odznaczony_za_zaslugi_dla.html

Chodzi wprawdzie o inne papieskie odznaczenie, sprzed 3 lat (styczeń 2015!), no ale wtedy, jak widać z tekstu, głosy krytyki szły po innej linii i z innej strony. Chyba, że to już była padgatowka "jedynynego sprawiedliwego" do późniejszych wydarzeń. Ale o taki spryt to bym kard. Nycza nie podejrzewała. Wtedy Trybunał Konstytucyjny wydawał się mało istotną częścią Systemu. Manipulacje sprawiedliwego wśród narodu, na rympał,  przy prawie, to dopiero pół roku później, po przegranych wyborach prezydenckich...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jolanta-gancarz 16 stycznia 2018 14:29
16 stycznia 2018 14:37

Według mojej wiedzy TK zawsze był ważny. Od 1980 zajmował się nim właśnie p. Rzepliński, pierwszoliniowy dysydent z PZPR Uniw. W-wskiego. Jaruzel musiał dopiero usłyszeć reprymendę od Rockefellera żeby nawrócić się na jedyną słuszną koncepcje. To jest Kelsenizacja prawa, od Hansa Kelsena, czyli przerabianie sprawiedliwości na jej przeciwieństwo.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Magazynier 16 stycznia 2018 14:37
16 stycznia 2018 14:47

Ja wiem, że był ważny dla jego twórców, o czym świadczy moment powstania (myślenie przyszłościowe niemal anglosaskie!). Ale do czasu "obudzenia śpiocha", jesienią 2015 r., dla przeciętnego Polaka wydawał się tylko czysto formalnym ciałem, choć o konstytucyjnych umocowaniach.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 16 stycznia 2018 14:40
16 stycznia 2018 14:48

co nieco mozna by jeszcze dodac..

np.wytlumaczyc ludziom, te ordery to nic takiego i nic nie znacza poza kurtuazyjnym gestem (bo do tego sprowadza sie to oswiadczenie);

oraz zasugerowac pani Ploumen, zeby przestala tak sie podniecac.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 16 stycznia 2018 14:15
16 stycznia 2018 14:53

Cały dumny i blady przywaliłem im. Dwa proste, na tubie i na tej stronie z tym wywiadem.

Trzymam się mocno krzesła, żeby mnie przeciąg nie uniosł pod sufit. 

Nawet mi się wkleił ten twitt od Ks. Marka Lisa, którego zresztą znam, on mnie też, choć chyba za bardzo mnie nie lubi. Ja go akurat lubię, tylko nie zawsze się z nim zgadzam. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 stycznia 2018 11:40
16 stycznia 2018 14:55

Fajnie, że Ojciec podał tu ten link. Dzięki temu trochę zejdzie ze mnie nadęcia, po własnej akcji w tubie i pod tym wywiadem zalinkowanym przez Jestnadzieję. 

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @jestnadzieja 16 stycznia 2018 14:48
16 stycznia 2018 14:55

Swoją drogą to ciekawe, że oni się tak nagle obudzili po pół roku (wizyta holenderskiej delegacji w Watykanie: czerwiec 2017)? Łącznie z p. Ploumen. Czyżby miało to jakiś związek z obecną wizytą ojca św. w Chile?

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier 16 stycznia 2018 13:54
16 stycznia 2018 15:05

Przeklejam komentarz skierowany wyżej do Szanownego Valsera:

Order, jakikolwiek zresztą, może więc otrzymać osoba niegodna, nie postępująca w myśl idei i wartości, które za nim stoją. Stoją rzekomo, bo jeśli spełnienie wymogów obyczaju politycznego jest jedyną intencją, wtedy honorowanie sprowadza się do uprzejmej wymiany błyskotek z przyczepionym kawałkiem szmaty - czyli kryształów.

Wychodzi więc na to, że jeden i ten sam order raz może być wyrazem najwyższego uznania dla honorowanej osoby spełniającej swoim życiem i dokonaniami wymagania z nim związane, a innym razem tylko krysztalem - czymś w rodzaju pamiątki kupionej w sklepie na dole i wręczonej kurtuazyjnie, bo obyczaj dyplomatyczny tego wymaga. Relatywnie, zależnie od sytuacji, od tego kto go otrzymuje.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jolanta-gancarz 16 stycznia 2018 14:47
16 stycznia 2018 15:10

Przyszłościowe Anglosaskie myślenie dosłownie, bo Kelsen to jest pozytywizm do entej. Ja mam jednak wrażenie że od 89 to nie był śpioch, ale przyczajony golem, element nowej unijno-londyńskiej misji elity sędziowskiej, misji w sumie korumpującej i wprowadzającej sędziostwo na wyższy poziom sprawowania władzy w imieniu władzy niejawnej. Piramida Kelsena: jedna płaszczyzna czworoboku prawa/władzy zawsze ma być niewidzialna dla gawiedzi. Tej funkcję pełnił AR i TK od 1989.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 15:05
16 stycznia 2018 15:13

Nie "czymś w rodzaju pamiątki kupionej w sklepie", ale napomnieniem, dyplomatycznym postawieniem w pionie, wyrzutem sumienia. Przecież sam to doskonale rozumiesz. I nic dziwnego że ich tak ten medal uwiera, że zechcieli z niego zrobić użytek bandycki. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Magazynier 16 stycznia 2018 14:53
16 stycznia 2018 15:16

Dobrze "zes przywalil"..

Dyskusja tych ludzi poszla w strasznym kierunku.

Mam tez nadzieje, ze stolica Apotolska odniesie sie do glupot wygadywanych przez pania Ploumen.

A dla tych,ktorym sie nawet klikac nie chce, obszerny fragment artykulu:

 

" (...)There is little official information available online about the Order of St. Gregory award, but one website detailing its history indicates that it is “typically made on the recommendation of Diocesan Bishops or Archbishops or Nuncios for special merit or service.” It is perhaps for this reason that today, Cardinal Willem Eijk of Utrecht, has issued a statement indicating that he had no knowledge of or involvement in the bestowal of Ploumen’s award:

In response to many questions from both The Netherlands and abroad, Cardinal Eijk says that he was not involved in the application for the title Commander in the Pontifical Equestrian Order of St. Gregory the Great, which former minister L. Ploumen received last year. Cardinal Eijk was also unaware of the fact that this papal award was requested for her.

Sources say that a routine exchange of decorations was made between officials from the Vatican and from the Dutch delegation, and that the only reason Ploumen received the award was because she received it as part of that group.

Nevertheless, in a video posted to YouTube, Ploumen was seen discussing the award, which she held as she spoke with an interviewer, saying that she received it “despite” the fact that she is pro-abortion.

A longer interview on BRN Newsradio in the Netherlands reveals additional assertions from Ploumen, in which she implies that the Vatican gave her the award as a personal “prize”, rather than as a pro-forma honor bestowed upon her entire delegation. She tells the interviewer that this was done even though she believes the Vatican was aware of her work for SheDecides, and that she sees it as confirmation of her work. With the help of the Lepanto Institute, the most relevant portion of the interview has been transcribed and translated into English:

BNR – And there is another prize, from the pope …

Lilianne Ploumen – Yes, I won another prize.  I received a high award from the Pope.

BNR – For what you did for abortions?

Ploumen – Well, it doesn’t say that, but it is in itself interesting that it says it is for service/merits for society.

BNR – Well, that would be applicable to a lot of other people.

Ploumen – Yes, for sure, but the Vatican probably knows that I started “SheDecides” and they gave me this prize – very special.

BNR – What kind of prize is it, exactly?

Ploumen – Commander in the order of Gregorius.

BNR – Congrats.

Ploumen – Thank you.

BNR – It is rather progressive of the Pope.

Ploumen – Yes, very.  And I am very happy with it.

BNR – Do you see it as confirmation of what you are doing for girls and women, for abortion?

Ploumen – Yes, that, and also, the last couple of years I invested a lot of time in establishing contacts with the Vatican.

BNR – Lobbying?

Ploumen – Yes, Lobbying.  Especially since the Vatican, mainly with the previous popes, were very rigid when it comes to women’s rights.  And that is not going to change in the short term, but perhaps there are some areas in which we can work together, and that is what I tried.  For example, the Church is also against child marriages.  For us, it may seem strange, but in a lot of countries, the Church has a strong influence.  So, if a bishop can say that it is not a good idea to force a 14-year-old to marry, then that may help.  For example, there is a bishop in Uganda who spoke out against homosexuality.  Then the Vatican said, ‘Okay, we are not actively promoting homosexuality, but man is created as he is and we have to accept him in that way.’

BNR – And that is how pragmatic you are, too.  If the Vatican can help you with something that is not even really what they stand for, then …

Ploumen – Yes, of course.  Make no mistake.  They have a lot of influence, of course, via the religious community, but they are also part of negotiations within the United Nations.  And then it makes a difference if they are on the side of Saudi Arabia or on the side of the Netherlands … and then I’d rather have them on our side.

Sources close to the story insist that the award was not given to Ploumen in response to her work, but only as an exchange during a state visit. Given this, her answers to BNR appear to be an embellishment, at the very least.(...)"

 

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 16:07

Wiecie co jest najgorsze? Wszyscy bili pianę, tylko ten jeden blog Marco Tosatti (którego link wam udostępniłem) zrobił, to co powinni byli zrobić wszyscy "pożal się Boże profesjonaliści". Zwrócił się bezpośrednio do Biura Prasowego Watykanu z zapytaniem w tej sprawie.

..."Mentre scrivevamo questo articolo ci è giunta la risposta della Sala Stampa della Santa Sede, a cui avevamo chiesto chiarimenti. Ve la riportiamo integralmente"...

Odpowiedź rzecznika prasowego Stolicy Apostolskiej, na którego powołuje się między innymi nasz Gość Niedzielny jest właśnie stąd.

“L’onorificenza dell’Ordine Pontificio di San Gregorio Magno ricevuta dalla Signora Lilianne Ploumen, già Ministro dello Sviluppo, nel giugno 2017, durante la visita dei Reali olandesi al Santo Padre, risponde alla prassi diplomatica dello scambio di onorificenze fra Delegazioni in occasione di Visite ufficiali di Capi di Stato o di Governo in Vaticano.

Non è quindi minimamente un placet alla politica in favore dell’aborto e del controllo delle nascite di cui si fa promotrice la signora Ploumen”.

Un abbraccio,

Paloma Garcia Ovejero."

Wystarczyła jedna prosta rzecz! Zapytać się u źródła i ... po ptakach! - jak mówią ludzie na wsi. Dlatego Panie Krzysztofie bardzo dzięki Ci za ten wpis. Uświadamia on skalę złości jaką jest otoczony papież.

P.S. Panie Mietku proszę ... przestań szukać dziury w całym. Ten order ma klasy. Delegacji został przyznany niższy stopień. A w ogóle to polecam naszą ciotkę Wiki. Nawet ona pewne rzeczy rozróżnia:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Order_Świętego_Grzegorza_Wielkiego

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 16:13

Jakiej dziury? To Szanowny Ksiądz jest uszczęśliwiony i cały w skowronkach, że w ramach całej delegacji, a nie jako osobiste wyróżnienie. To nic nie zmienia, bo ma order z właściwych rąk i może z nim paradować, na przykład przy okazji ogłaszania kolejnej tury swojej akcji na cały świat. Stwierdzam fakt i tyle.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 16:13
16 stycznia 2018 16:24

To jest kawałek blaszki ze wstęgą, a chciałbym przypomnieć, że kiedyś jeden z największych zbrodniarzy w dziejach świata i jego równie "zasłużona" córka szczycili się tytułem Obrońców Wiary, bo uznali(i ich następcy dalej uznają), że im to przysługuje bez względu na wszystko. Wierni też mają swój rozum i to że jeden z drugim ma jakiś order nie robi na nich wrażenia.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @mniszysko 16 stycznia 2018 16:07
16 stycznia 2018 16:24

Oczywiście do Szanownego Księdza powyższy komentarz z 16:13.

Żeby było jasne. Niczego Papieżowi nie zarzucam, bo przecież nie można zakładać, że ma w ogóle jakiś wpływ na to w jakim celu uhonorowana osoba order wykorzysta. Fakt jednak pozostaje faktem. Okazja została wykorzystana, lecz najpierw musiała być stworzona.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 stycznia 2018 16:07
16 stycznia 2018 16:24

No i co Ojciec zrobi? Każdemu wg jego wiary. Pan Mietek mam nadzieję w końcu się ocknie. Ale jeśli nie będzie, mu grozić czyściec w postaci atrapy Watykanu z Belzebubem z akcentem wielkoruskim, jak go parę miesięcy temu opisał Coryllus, nawet nie z Lucyferem, na atrapie tronu papieskiego. 

Mietku nie gniewaj się, ale ręce opadają na taki twój uporoczywy upór. Czy ty masz jakieś zobowiązania towarzyskie? Czy co?

Dyplomacja to dyplomacja. Watykan też musi pląsać w tym kontredansie. Mimo niedoskonałości swoich jednak Watykan robi wiele. Przecież jest tam kard. Burke i kard. Sarah, dwa prawie alter ego kard. Lefebvre'a. Prawie, bo Vaticanum Secundum w oryginalnym jego łacińskim brzmieniu podoba się im. Obydwu mianował Papież Franciszek. Jednego najpierw wywalił, ale potem mianował znowu. No jest między odmiennymi wpływami nasz Ojciec Święty, ale ty się za niego módl, jako i ja czynię, bo jednak dobro i sprawiedliwość czynić potrafi z Bożą pomocą i z pomocą modlitwy Kościoła. 

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 16:13
16 stycznia 2018 16:25

"ma order z właściwych rąk i może z nim paradować, na przykład przy okazji ogłaszania kolejnej tury swojej akcji na cały świat."

I dokladnie to robi !

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Kuldahrus 16 stycznia 2018 16:24
16 stycznia 2018 16:26

Zaś tow. Heinrich Himmler po usłyszeniu wyroku stwierdził bohatersko, że on tylko chciał bronić Kościoła (sic!!!!!!!!!!!!).

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 16:13
16 stycznia 2018 19:01

a ile osób było w tej delegacji i której  konkretnie z tych osób wręczono ten medal?

Czy aby na pewno Papiez był zorientowany odnosnie  składu osobowego tej delegacji (oczywiscie, nie Papież, ale jego jakis sekretarz od protokólu dyplomatycznego).

Robisz z igły widły i jeszcze się  upierasz, że można będzie nimi obornik przerzucać.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @krzysztof-osiejuk
16 stycznia 2018 20:40

Za wiki:

Order Świętego Grzegorza Wielkiego jest jednym z pięciu rycerskich orderów papieskich i najwyższym odznaczeniem nadawanym osobom świeckim (nawet innowiercom, jak np. żydowski rabin Leon Klenicki), za szczególne zasługi dla Kościoła katolickiego

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Kuldahrus 16 stycznia 2018 16:24
16 stycznia 2018 20:43

No, ale gdy widzisz na przykład powstańca warszawskiego z odznaczeniami wojskowymi, to przecież te kawałki blaszki ze wstęgą coś Ci o życiu tego konkretnego człowieka mówią. I nawet nie musisz go pytać wprost, prawda?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 20:43
16 stycznia 2018 21:42

Wielu ludzi pewnie tak ma, że patrzą szczególnie na ordery, ale to nie powód żeby rozdzierać szaty, i mówić, że papież ją odznaczył z premedytacją wiedząc o jej działaniach w dziedzinie zabijania dzieci.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Kuldahrus 16 stycznia 2018 21:42
16 stycznia 2018 21:52

W trakcie dyskusji pojawily sie dwa problemy:

 -ten, o ktorym pisze Autor, czyli manipulacja wiadomosciami w celu przylozenia Papiezowi;

oraz

- chec wyjasnienia jak z tymi orderami papieskimi naprawde jest, bo o manipulacje w tym konkretnym przypadku nietrudno (dowod: sama udekorowana rozsiewa straszne klamstwa);

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @Kuldahrus 16 stycznia 2018 21:42
16 stycznia 2018 22:02

A kto "rozdziera szaty i mówi, że papież ją odznaczył z premedytacją wiedząc o jej działaniach w dziedzinie zabijania dzieci."?

Zadałem sobie trud i przeczytałem teksty na Pch24 i Górnego "w polityce" i nic tam takiego nie ma. Jest natomiast próba dochodzenia przyczyn tego niewątpliwego smrodu, jakim było owo odznaczenie tej dość specyficznej postaci rodem z kraju tulipanów.

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @Magazynier 16 stycznia 2018 16:24
16 stycznia 2018 22:38

Nikogo o nic nie oskarżam. To Ty wraz z resztą Szanownych Adwersarzy znalazłeś drogę wyjścia - lekarstwo, które polega na tym, by nie mówić i sprawę zbagatelizować, bo otrzymała "grzecznościowo". Ufff, można schować głowę w piasek. Akceptujesz żonglowanie, w zależności od potrzeb, symboliką orderu nadaną mu przy jego ustanowieniu (lub wręcz jej odrywanie), to nie miej pretensji na przykład do prezydenta Kwaśniewskiego za to, że nadał Order Orła Białego Drogiemu Bronisławowi, albo do Gierka za Virtuti Militari wręczone Breżniewowi. Zresztą stalinowcy za Bieruta byli prawie seryjnie odznaczani tym ostatnim. No, ale w ogóle nie ma o czym mówić.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Zadziorny-Mietek 16 stycznia 2018 22:38
17 stycznia 2018 12:32

Po części masz rację faktycznie. Nie doczytałem tej notki w wiki o rzeczonym orderze. Są tam jakieś rodzaje tego orderu. Ale, drogi O. Miniszysko, że to są klasy to dla mnie laika nie jest rzeczą oczywistą. Order zatem ma wysoką rangę a obdarowanie nim pani Ploumen to obniżenie tej rangi.

Tym nie mniej podtrzymuję moją poprzednią tezę; dyplomacja to kontredans. Dyplomaci watykańscy też w nim uczestniczą. Nie mają wyboru. Watykan jest podmiotem prawa międzynarodowego. Slalom. Natomiast list pani Overejo dużo wyjaśnia. Również przyczyny deprecjonowania odznaczeń watykańskich.  

Niestety te i inne figury choreograficzne, pardąs, dyplomatyczne, jak również podpinanie się pod watykańskie instytucje takich typów jak Ks. Charamsa czy Hanna Suchocka, jest ciężkim orzechem do zgryzienia dla nas prostych wierzących prowincjuszy.  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Vesuvio 16 stycznia 2018 22:02
17 stycznia 2018 20:53

Tylko nie wiem dlaczego powoływali się tylko na ten filmik wrzucony przez nią do internetu, zamiast od razu zapytać u źródła. Dla mnie to wyglądało na informację w stylu: "patrzcie co ten Franciszek ZNOWU wyprawia" i widać, że nie tylko ja tak to odebrałem.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @Kuldahrus 17 stycznia 2018 20:53
17 stycznia 2018 23:06

Uważam, że właśnie manipulacja i fejkowanie stały się atrybutami większości tu komentujących. Już sam tytuł notki jest oczywistą manipulacją.

Wytykano portalom "w polityce" i PCh24 kłamstwa, atakowanie papieża i różne niecne zamiary.

Niektórzy komentatorzy posunęli się wręcz do obrażania i oszczerstw.

No więc linkuję wspomniane "kłamliwe" teksty rzekomo po cichu usuwane z portali:

https://wpolityce.pl/swiat/376371-najwyzsze-odznaczenie-watykanskie-dla-osoby-szczegolnie-zasluzonej-dla-budowania-cywilizacji-smierci

http://www.pch24.pl/aborcjonistka-otrzymala-papieski-order--watykan-tlumaczy-sie-obyczajem-dyplomatycznym,57585,i.html

i najnowszy (jeszcze chyba tu nieomawiany):

http://www.pch24.pl/watykan-o-odznaczeniu-aborcjonistki--chaos-informacyjny-i-lekcewazenie-mediow,57631,i.html

Znajdzie tu kto jakiś atak na papieża?

I pytanie: czy ktoś teraz przeprosi, odpokutuje za grzech przeciwko ósmemu przykazaniu?

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @Vesuvio 17 stycznia 2018 23:06
17 stycznia 2018 23:19

Dzieki.

Czyli wciaz nie ma stosownego odniesienia sie do glupot wygadywanych przez Ploumen w radiu. Przeciez stad wzielo sie cale zamieszanie i przedstawicielom Stolicy Apostolskiej powinno zalezec na tym, zeby to naprostowac.  No nic. Poczekamy dalej.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Vesuvio 17 stycznia 2018 23:06
18 stycznia 2018 06:13

Nie ma ataku. Jest tylko szczera troska o kościół. Np. W takim cytacie: "„Pod tak czujnym okiem papieża trudno jest lekceważyć nagrodzenie Ploumen i traktować je jako zwykłe niedopatrzenie. Skłania to niektórych watykańskich obserwatorów do zastanowienia się, czy jej odważne twierdzenia, że ​​nagroda jest potwierdzeniem jej pracy [na rzecz aborcji i innych „praw kobiet” – aut.], nie są po części prawdziwe. Podobnie, brak wyjaśnień ze strony  Watykanu wzbudza podejrzenia co do teorii, że był to zwykły błąd”
Jeśli jednak upierasz się, że go nie ma, to skąd się biorą te szczere i pełne troski inwektywy wobec Papieża?

zaloguj się by móc komentować

stopfalszerzom @parasolnikov 15 stycznia 2018 16:42
18 stycznia 2018 09:26

Kłamstwo i hamstwo przenika wszędzie nawet tu :)

A mój blog Co Ci przeszkadzał, że go zablokowałeś? Uważasz się za moralnie lepszego od tych wszystkich fejkowców?

 

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @Grzeralts 18 stycznia 2018 06:13
18 stycznia 2018 09:40

No jako dziennikarz masz 2 wyjścia: albo problem nagłaśniać (papież chcąc nie chcąc jest odpowiedzialny za papieskie ordery) albo problemu starać się nie widzieć.

Serio ty tu widzisz "inwektywy"? Uprzejmie zakładam, że nie znasz znaczenia tego słowa. Chyba, że rano była nie tylko kawa...

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @przemsa 18 stycznia 2018 07:15
18 stycznia 2018 09:49

Rozumiem, że chodzi o tytuł artykułu? Rozbieramy to na czynniki pierwsze.

"Szokujące"? Może przesadzili z tym określeniem, chociaż wielu ludzi to na pewno szokuje.

"Papież odznaczył"? No niestety tak. Sam może nie wręczał, ale na 100% na legitymacji orderu jest jego podpis.

"Proaborcyjną aktywistkę"? No niestety prawda.

"Za zasługi dla Kościoła"? Mało powiedziane. Powinno być "za szczególne zasługi dla Kościoła katolickiego"

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Vesuvio 18 stycznia 2018 09:40
18 stycznia 2018 09:54

Inwektywy widę w reakcjach na takie artykuły w mediach społecznościowych. A dziennikarz może reagując inaczej formułować myśli.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 18 stycznia 2018 09:41
18 stycznia 2018 09:55

Brutalnie, ale w punkt.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @przemsa 18 stycznia 2018 10:05
18 stycznia 2018 10:30

A więc prezentujesz tylko swoje opinie (dosyć stanowcze zresztą), ale ja wolę się trzymać faktów.

Czy możesz wyjaśnić jak miałoby wyglądać owo sprostowanie?

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @przemsa 18 stycznia 2018 10:41
18 stycznia 2018 10:51

A więc Twoim zdaniem w Watykanie "nic się nie stało". A czy nie uważasz, że warto by jednak było zadać parę pytań, np. tak jak z ostatniej notki PCh24:

Dlaczego nie zastosowano procedury weryfikacyjnej przed rozdaniem nagród?

Dlaczego 186-letnie papieskie oznaczenie, ustanowione w celu najwyższego wyróżnienia osób służących Kościołowi rozdawane jest jak (...) papieski ołówek w torebce z gadżetami dla VIP-ów?

Dlaczego nie było żadnego oświadczenia, w którym Watykan potępiałby lub dystansował się od publicznych komentarzy Ploumen?

Dlaczego nie wyrażono żadnej skruchy z powodu nadania nagrody jednej z najbardziej efektywnych promotorek aborcji we współczesnym świecie?

Dlaczego nagroda nie została odebrana [byłej minister Ploumen]?



Read more: http://www.pch24.pl/watykan-o-odznaczeniu-aborcjonistki--chaos-informacyjny-i-lekcewazenie-mediow,57631,i.html#ixzz54WoM6rtF

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Vesuvio 18 stycznia 2018 10:51
18 stycznia 2018 10:54

A dlaczego Jezus nie stanął na czele żydowskiego powstania i nie stworzył od razu królestwa na ziemi?

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @krzysztof-osiejuk
18 stycznia 2018 11:10

Czyli w tym przypadku order nie jest wyrazem uznania "za szczególne zasługi dla Kościoła katolickiego"? Spełnienie wymogów obyczaju dyplomatycznego - "wymiana odznaczeń" - automatycznie sprawia, że dewiza związana z orderem traci ważność, przestaje w ogóle istnieć?

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @przemsa 18 stycznia 2018 10:41
18 stycznia 2018 11:11

Do Ciebie komentarz z 11:10.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Vesuvio 17 stycznia 2018 23:06
18 stycznia 2018 17:05

Widzę, że pozostali komentatorzy odpowiedzieli wyczerpująco. Komentarz valsera z 9:41 szczególnie.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @przemsa 18 stycznia 2018 11:02
18 stycznia 2018 18:33

Ludzie kochani! Przeciez tu nie chodzi o to ze ten order otrzymuja tacy i owacy, albo ze jest on dawany tylko na mocy obyczaju dyplomatycznego.

Przeciez wszystko wzielo sie stad, ze pani ta sama przewrotnie twierdzi, iz Papiez popiera jej dzialania. My oczywiscie wiemy, ze tak nie jest, ale to do jej slow Watykan powinien sie odniesc.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @jestnadzieja 18 stycznia 2018 18:33
31 stycznia 2018 14:35

i @wszyscy

To nie jest problem niekonsekwencji dyplomacji watykańskiej, bo jako dyplomacja jest ona konsekwentna. Order się należy czynnikom państwowym na wizycie. Problem jest w mechanicznym podejściu do tej zasady, która w efekcie deprecjonuje własne symbole Watykanu. To jest problem całego Kościoła. Ale to nie znaczy że Papież Franciszek jest zdrajcą. Górny z właściwym sobie wdziękiem przegiął, po raz któryś już zresztą.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować