-

krzysztof-osiejuk : To ja

Siła magnum, a na lody pójdziemy potem

        Do dzisiejszej notki podchodzę trochę jak pies do jeża, bo z jednej strony mam świadomość, że publikowanie tekstu, którego podstawę stanowi link do telewizyjnego reportażu, w dodatku wyprodukowanego przez stację TVN24, stanowi ryzyko najwyższego stopnia, z drugiej jednak strony obejrzałem wczoraj ów reportaż i w ciągu tych z lekką górką 25 minut przeżyłem taki wstrząs, że najpierw popadłem w ciężki stupor, a kiedy odzyskałem świadomość, pomyślałem, że muszę to opisać. Jednak ponieważ już w następnej chwili uświadomiłem sobie, że nawet gdybym znalazł słowa, by to co zobaczyłem i usłyszałem odpowiednio opisać, i tak wszystko by się skończyło na zamieszczeniu owego linku, więc postanowiłem, że się ze swoimi mądrościami odsunę na bok.

        A zatem, zdając sobie sprawę z tego, że część z Czytelników w tym momencie zamknie tę stronę i przejdzie do innych, zapewne znacznie bardziej fascynujących historii, nie będę już więcej zawracał głowy swoimi refleksjami, tyle tylko może, że zrobię jednen maleńki wyjątek. Otóż, jak chyba wszystkim wiadomo, dotychczas nie zabierałem głosu w kwestii pełnego poszerzenia prawa do posiadania broni, oraz prawa do jej użycia w sytuacji zagrożenia własnego bezpieczeństwa, oraz bezpieczeństwa swojego domu, dziś jednak chciałem zadeklarować swoje pełne dla owego projektu poparcie. Są bowiem chwile, kiedy okazuje się, że bez tego się nie obejdzie, nawet jeśli Dobra Zmiana, wbrew protestom tak zwanego „cywilizowanego świata” – w co swoją drogą wierzę równie mocno, jak w skuteczną reformę polskiej szkoły – skutecznie przeprowadzi swój projekt reformy systemu sądownictwa. I tak nam dopomóż Bóg.

       A teraz bardzo zachęcam. To jest zaledwie niespełna pół godziny.

https://www.tvn24.pl/superwizjer-w-tvn24,149,m/superwizjer-osaczona-we-wlasnym-domu-przesladowana-przez-sasiadow,834608.html

 

 

Serdecznie zapraszam wszystkich do odwiedzania księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl i do kupowania moich, i nie tylko moich, książek.

 



tagi: prawo  tvn24  sprawiedliwość  samoobrona  superwizjer 

krzysztof-osiejuk
7 maja 2018 09:41
195     8210    3 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @valser 7 maja 2018 10:39
7 maja 2018 10:41

Otóż to. Broń na nic jej się nie przyda.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 7 maja 2018 10:39
7 maja 2018 11:17

Wygląda na to, że wszystkie drogi prowadzą w to samo miejsce.

"Bonasera, Bonasera. What have I ever done to make you treat me so disrespectfully? If you'd come to me in friendship, then this scum that ruined your daughter would be suffering this very day. And if by chance an honest man like yourself should make enemies, then they would become my enemies. And then they would fear you".

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 7 maja 2018 10:41
7 maja 2018 11:18

Gdyby tu było choćby takie prawo, jak w Stanach, przydałaby się jej z całą pewnością.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 7 maja 2018 11:18
7 maja 2018 12:15

Nie, bo tego po pierwsze trzeba umieć używać, czyli umieć zabijać. Po drugie broń nabiera prawdziwej siły dopiero w grupie operacyjnej.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
7 maja 2018 12:24

Dlatego są organizowane specjalne kursy. Poza tym, myślę, ze gdyby oni wiedzieli, że ona ma broń, ona nie musiałaby jej użyć.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 7 maja 2018 12:24
7 maja 2018 12:41

To są złudzenia. Jeśli wyciągasz broń, to po to, żeby zabić, a nie sobie nią pomachać. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 7 maja 2018 12:40
7 maja 2018 12:42

Można się nauczyć celnie strzelać. Ale zabijać ludzi nawet w kole myśliwskim nauczyć się trudno. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 7 maja 2018 12:34
7 maja 2018 12:45

Tam jest masowe szkolenie i masowa dostępność broni. Ale porzadęk jest z innego powodu - wszyscy wiedzą, że policja strzela jeszcze lepiej, a wejście w konflikt z prawem (nie z sądem) oznacza finansową ruinę. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 7 maja 2018 12:42
7 maja 2018 12:47

Gdy chodzi akurat o tych ludzi, to myślę, że bym sie przełamał. Zwłaszcza, że zawsze można walnąć w kolano.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @valser 7 maja 2018 11:29
7 maja 2018 12:50

Nie wiem, czy oglądałeś ten reportaż - ale sprawcy to m.in. lekarka, a córka to studentka prawa - zaś nieruchomość kupili - i wygląda na wyposażoną - więc to nie są obszczymury tylko elita. Żałuję, że nie mam pod ręką linków do tego co pewien sędzia wysyła swoim znajomym na komórki - jaki jest jego zakres zainteresowań, preferencje estetyczne etc. Wulgarne dowcipy erotyczne, obrzydliwości, prymitywna krytyka polityczna - po prostu rynsztok. Ci Twoi cyganie to przy nim wybitne tuzy intelektu, arbitrzy elegancji - więc ci ludzie to z pewnością elita.

Problem w tym, że jak to eufemistycznie ujmuje autor reportażu "umiejętnie wykorzystują wymiar sprawiedliwości" - mi tam brakuje roboty śledczej dotyczącej powiązań i relacji osobistych. Broń kobiecie nic nie pomoże - bo jej zrobią karniaka za grożenie - a za ewentualną interwencję siłową - trakoż. Tego władza nie lubi wchodzenia w jej prerogatywy - tylko ona ma monopol na stosowanie przemocy. 

W materiale jest wzmianka o wyłączaniu sędziów ze sprawy na wniosek sprawcy - oraz o wyłączeniu sześciu sędziów na ich własny wniosek. Kto wie, co to znaczy - ten wie, a kto nie wie, niech żyje w nieświadomości. To jest przesłanka, że sprawcy są bardzo ustosunkowani. 

zaloguj się by móc komentować

Caine @krzysztof-osiejuk
7 maja 2018 12:50

Byłoby słodkie, gdyby z tego sosu mającego nawalać w Dobrą Zmianę, czy może promować interes pana Jana

- faktycznie wynikło coś dla ludzi.

 

 

 

ps. Internet, serious business:

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 7 maja 2018 12:46
7 maja 2018 12:54

To tak nie działa. Pogadaj z ludźmi, którzy się tym zajmują. Wyjęcie broni bez zamiaru zabicia jest najlepszym sposobem, zeby zginąć zastrzelonym z własnej broni.

Człowiekowi nie nauczonemu zabijać potrzebne jest coś, o czym on wie, że obezwładnia ale trwale nie uszkadza - tylko takiego środka użyje bez wahania. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 7 maja 2018 12:47
7 maja 2018 12:55

To dobra laga wystarczy. I gaz pieprzowy.

zaloguj się by móc komentować

Caine @przemsa 7 maja 2018 12:51
7 maja 2018 12:57

Akurat w ojczyźnie Drugiej Poprawki wskazane jest wręcz strzelanie aby zabić. Wielokrotnie tacy niedobici włamywacze skutecznie pozywali właścicieli; uliczni bandyci - osoby broniące się. Trup nie zeznaje i nie konfliktujących się wersji wydarzeń.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 7 maja 2018 12:49
7 maja 2018 12:58

Ty nie jesteś miarodajny. Ty umiesz zabijać. I jaki ci jakiś przypał zacznie machać gnatem, to mu go zwyczajnie zabierzesz.

Prawdziwy sukinsyn niczym machał nie będzie, tylko wyjmie, odbezpieczy i cie zastrzeli. Jesli jest przeszkolony zajmie mu to 3 sekundy. Musiałbyś stać naprawdę blisko, żeby mu przeszkodzić. 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 7 maja 2018 12:24
7 maja 2018 13:02

Dokładnie tak to działa... Na zdecydowaną większość obszczymurów wystarczy wiedza że ktoś ma broń i umie się nią posługiwać... Nie koniecznie trzeba zabijać. Wystarczy umieć szybko odbezpieczyć i przeładować w obecności napastnika mierząc do niego. Sam szczęk repetowanej broni potrafi postawić ludzi na baczność.

O broń jest łatwiej niż o wnuka/syna/brata (wyszkolonego w sztukach walki) który potrafi sam z tasakiem na piętnastu chłopa ruszyć i wywalić drzwi z framugą. Ktoś słyszał o tego rodzaju historiach? Ja słyszałem tylko o zemstach w tym stylu... I co najważniejsze, dopiero po zaistniałym fakcie jak już ktoś coś lub kogoś stracił. Chodzi o prewencję

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Wolfram 7 maja 2018 12:50
7 maja 2018 13:06

Muszą być ustosunkowani. Tu w ogóle nie ma co do tego wątpliwości. Zwróć uwagę, że TVN po raz pierwszy pokazał te sprawę już rok, czy więcej, temu. I wciąż efektów nie widać.

Z drugiej strony, ciekawe jest to co mówi ten restaurator, szwagier lekarki. On opowiada, że po śmierci jej męża, a swojego brata, przez jakiś czas wspomagał ich finansowo. Jeśli oni sa tacy ważni, to czemu on ich miał wspierać. Dziwne to bardzo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 7 maja 2018 13:15
7 maja 2018 13:22

Nie udawaj, że nie rozumiesz. Autem zabić można, ale do tego nie służy. Pistolet nie służy do żonglerki, chociaż żonglować nim można. Szkolenie wojskowe przewiduje szkolenie z zabijania tylko dla sił specjalnych, bo tylko oni mają to robić bez rozkazu. Pozostali strzelają na rozkaz. Zabić bez rozkazu i bez odpowiedniego szkolenia jest w stanie tylko solidny psychopata. A on sie zazwyczaj pozwoleniem na broń nie przejmuje. 

Odstraszyć obszczymura można byle kijem. I godnością osobistą. Babci z tej historii i haubica by nie pomogła. Ale wnuczek z siekierą byłby jak znalazł.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 7 maja 2018 13:27
7 maja 2018 17:05

A kto powiedział, że bez zamiaru zabicia? Tu umiejętność robienia krzywdy jest rozstrzygająca, nie broń.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @valser 7 maja 2018 13:40
7 maja 2018 17:09

To byli żołnierze. Ludzie umiejacy zabijać. Taki człowiek obroni siebie i bliskich przy pomocy czegokolwiek. Broń w rękach niewyszkolonego leszcza jest niebezpieczna głównie dla niewinnych. 

Zobacz sobiebna FB jak duży jest wspólny zbiór członków grup strzeleckich i przeciwników polowań. Takim ludziom broni palnej udostępniać nie wolno. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 7 maja 2018 17:15
7 maja 2018 17:31

Mi chodzi o dokładnie odwrotną sytuację: pistolet w rękach leszcza nie spełnia swojego zadania, za to jest niebezpieczny dla osób postronnych. Siekiera w odpowiednich rękach jest niebezpieczną bronią, w rękach leszcza najwyżej sprzętem ogrodniczym. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 7 maja 2018 17:09
7 maja 2018 18:20

Czy dobrze zrozumiałem że nie należy udostępniać broni grupom strzeleckim przeciwnym polowaniom? A to grupy strzeleckie już dostępu do broni nie mają?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 7 maja 2018 13:08
7 maja 2018 19:14

Problem w tym, że prawo w Polsce broni agresora. Jak do Pana na ulicy podejdzie gościu(uzbrojony lub nie) z zamiarem rabunku popularnie zwanym dziesioną, a Pan w obronie własnej go znokautuje tak nieszczęśliwie, że on umrze, to pójdzie Pan siedzieć. Jeśli chodzi o ochronę posiadłości, mieszkania etc. tak samo.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 7 maja 2018 18:20
7 maja 2018 20:18

Oczywiście. Przecież to ewidentne świadectwo schizofrenii.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 7 maja 2018 17:49
7 maja 2018 20:20

Żeby już nie trollować: tej pani broń palna nic by nie pomogła, ale łysy wnuczek, nawet bez siekiery ale z kumplami, owszem. Bo liczy się wyszkolenie i zespół, nie broń jako taka. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @redpill 7 maja 2018 19:58
7 maja 2018 20:24

Ano cóż. A wystarczyłby solidny wpierdziel od policji, bez świadków. Po prostu, żeby wiedzieli kto ma ostatnie słowo na dzielnicy. Ale media by tych policjantów zeżarły. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 7 maja 2018 20:20
7 maja 2018 22:00

Ależ to nie jest trollowanie. Szczerze powiem, na taką właśnie dyskusję liczyłem. Co robić, jak prawo nie działa.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @redpill 7 maja 2018 22:29
7 maja 2018 22:40

Dokładnie. Potrzebni są ludzie. Także lokalne wspólnoty ponadklanowe. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @redpill 7 maja 2018 22:29
7 maja 2018 22:55

Miałem kiedyś lekcje na komisariacie policji w Chorzowie i któregoś dnia, przy okazji ćwiczenia zdań warunkowych, poprosiłem ich aby napisali po jednym zdaniu w odpowiedzi na pytanie: "Co byś zakupił dla komisariatu, gdybyś miał nieograniczone pieniądze?" Byłem przekonany, że oni odpowiedzą, że lepsze auta, lepszą broń, większe pomieszczenia. Wiesz, jaka była odpowiedź? Papier do drukarki.

I jeszcze jedno. Z jednym z nich się zaprzyjaźniłem. On poszedł pracować do policji po tym, jak wcześniej pracował w kopalni pod ziemią. I on mi powiedział zupełnie poważnie, że gdyby mógł to odkręcić, wróciłby do kopalni w jednej chwili. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
7 maja 2018 22:57

Tu ostatnio Przemsa publikuje swoje wspomnienia z czasów, jak robił na taksówce. Jestem pewien, że kawałki o tym, jak to było, kiedy robiłem w policji, byłyby jeszcze ciekawsze.

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @przemsa 7 maja 2018 12:40
7 maja 2018 23:11

>Pewnie, że tak. Tego można się nauczyć. Sam strzelam czasem z czarnoprochowego rewolweru kaliber .22. Zabawka, ale nie o to chodzi. Widzę postępy, coraz celniej w tarczę ładuję.

 

Przepraszam, że się wtrącę, ale są czarnoprochowcę w kalibrze .22? Są dostępne w Polsce? Sam trochę strzelam, na warszawskim ZKS-ie ze scalonych co prawda, ale tamat czarnoprochowców trochę śledzę i ten kaliber mnie zaciekawił. 

pozdrawiam!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @redpill 7 maja 2018 23:25
7 maja 2018 23:29

Czy ja gdzieś napisałem, że policja jest biedna? Pokaż mi ten fragment, a jak Ci się uda, to obiecuję, że się z Tobą ponownie zaprzyjaźnię.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @redpill 7 maja 2018 23:57
8 maja 2018 00:12

No, niestety, wygląda na to, że z każdą chwilą coraz bardziej tracisz umiejętność czytania ze zrozumieniem. W tej sytuacji muszę uznać, że się nie nadajesz.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @redpill 7 maja 2018 23:25
8 maja 2018 05:27

Wszędzie oszczędza się na bzdetach, a duże kwoty wydaje lekką ręką. Taka polska szkoła ekonomii.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 07:14
8 maja 2018 07:25

Widywałem na Allegro, opisywane jako "salonowe" pistolety małokalibrowe, ale czy to było dokładnie .22 nie pamiętam. Raczej to było na śrut 4,5 albo 5,5mm.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @redpill 8 maja 2018 07:44
8 maja 2018 07:48

To z Allegro podobnie wyglądało, ale ewidentnie było pistoletem. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 07:50
8 maja 2018 07:55

Noszenie takich gadżetów w kieszeni, zwłaszcza nabitych nie jest zbyt bezpiecznie. Do obrony domostwa lepiej śrutowa dubeltówka - dobrze obezwładnia i łatwo przygotować patrony.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk
8 maja 2018 09:37

Komentatorzy.

Nie miałem cierpliwości czytania wszystkich komentarzy więc nie wiem czy ktoś już o tym napisał.

Biorąc za punkt wyjścia dostęp broni dla każdego, proszę sobie zadać pytanie:

Kto pierwszy użyłby broni emerytowana nauczycielka czy jej prześladowcy?

 

Autor.

Problem przedstawiony jest z tych, który powoduje, że "nóż się w kieszeni sam otwiera", ale dostęp do broni niestety nie rozwiązuje go.

Metoda Valsera jest "trochę" lepsza  - ma walor wychowawczy ;-)

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk
8 maja 2018 09:37

Komentatorzy.

Nie miałem cierpliwości czytania wszystkich komentarzy więc nie wiem czy ktoś już o tym napisał.

Biorąc za punkt wyjścia dostęp broni dla każdego, proszę sobie zadać pytanie:

Kto pierwszy użyłby broni - emerytowana nauczycielka czy jej prześladowcy?

 

Autor.

Problem przedstawiony jest z tych, który powoduje, że "nóż się w kieszeni sam otwiera", ale dostęp do broni niestety nie rozwiązuje go.

Metoda Valsera jest "trochę" lepsza  - ma walor wychowawczy ;-)

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @szarakomorka 8 maja 2018 09:37
8 maja 2018 10:18

Metoda Valsera jest jedyną skuteczną.

A co do broni: pierwszą grupą, która uzbroi się po zęby po zniesieniu pozwoleń bedą wszelkiej maści świry z klasy średniej. I, jak to świry, nie będą miały oporów w jej używaniu wobec np. pani, która krzywo wyprowadza pieska.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 10:18
8 maja 2018 10:50

Nie sądzę żeby ich było więcej niż dziś tych co tym paniom z pieskami podrzynają gardła.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 10:50
8 maja 2018 11:10

Bo ich wcale nie ma tak dużo. Ale po co im ułatwiać życie? Zastrzelą jakiegoś Bogu ducha winnego myśliwego, czy leśnika, albo co innego wymyślą. Ostatnio pocięli się maczetami w lasku niedaleko nas. Ze dwa miesiące temu synek z dobrego domu zadziugał nożem oponenta w dyskusji. Oni zyją wśród nas, przeprowadź się na Mokotów to zobaczysz...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 10:50
8 maja 2018 11:11

P.S. poderżnąć gardło jest dużo trudniej i można się ubrudzić.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 11:10
8 maja 2018 11:25

Nie musze się nigdzie przeprowadzać, by wiedzieć, jak jest. Co do Twojego argumentu z leśnikiem, on jest taki sobie, bo w ostatecznym rozrachunku chodzi o ogólny bilans, a nie tak zwane "wióry". A więc zanim zaczniemy się użalać nad tym symbolicznym leśnikiem, musimy wiedzieć, ilu w tym samym czasie ocalało. Jesli to jest wynik jeden do jednego, to faktycznie nie warto. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 11:11
8 maja 2018 11:28

Mówimy o wariatach, prawda? U nas niedaleko w parku, ktoś poderżnął gardło pewnej pani, która wyszła na spacer z psem. Tak sobie, dla frajdy i chyba sie nie przejmował krwią. Gdyby on wiedział, że ona może mieć malutki pistolecik w torebce, pewnie by nie ryzykował.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 11:28
8 maja 2018 11:40

Prawdziwy wariat niespecjalnie by się tym przejmował. Mam w tym pewne doświadczenie, może nie takie, jak Valser i z innej pochodzące branży, ale naruszyć powłokę cielesną drugiego człowieka trzeba zwyczajnie umieć, w sensie psychicznym także. Strzelanie do tarczy nie uczy zabijać ludzi, już prędzej myśliwstwo, ale też nie całkiem. Człowiek normalny, posiadający legalną broń w starciu z wariatem albo profesjonalistą jest bez szans, najwyżej zginie od własnej kuli. Powszechna dostępność broni palnej może bezpieczeństwo ogólne tylko pogorszyć (na co są zresztą wiarygodne dane). Siłą normalnych wobec psycholi jest zbiorowość. W kupie siła. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 11:26
8 maja 2018 11:41

Myślę, że znacznie mniej.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 11:28
8 maja 2018 11:45

P.S. ani ten chłopaczek, ani machetero wariatami nie byli. Zwyczajni głupcy.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Grzeralts 7 maja 2018 12:45
8 maja 2018 12:15

Policja wszędzie strzela lepiej ale nie odstrasza to kryminalistów. W USA najwięcej przestępstw ( również z bronią palną) jest popełnianych w miastach z najbardziej  restrykcyjnymi przepisami dotyczacymi posiadsnia broni ( np. Chicago).

zaloguj się by móc komentować


BoaPL @Grzeralts 8 maja 2018 10:18
8 maja 2018 13:01

Muszę zareagować. Strzelające repliki rewolwerów można kupić na dowód i do tej pory nikt tego nie ma chęci zablokować.

zaloguj się by móc komentować

BoaPL @redpill 8 maja 2018 13:09
8 maja 2018 13:28

Wypowiedź dotyczyła argumentu że "jak będzie nieograniczony dostęp do broni to, nieokrzesani polacy, sobie kupią i będą, najlepiej po pijaku, strzelać do ludzi.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @valser 8 maja 2018 10:45
8 maja 2018 13:41

Opis lekcji bezcenny. Dzięki. Już dawno się tak nie uśmiałam. Powinieneś prowadzić zajęcia pt. "Jak być męzczyzną".

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Grzeralts 8 maja 2018 11:40
8 maja 2018 13:45

Przepraszam ze się wtrącę, ale chyba nie do końca tak jest. Człowiek w warunkach ekstremalnych ( a takimi jest sytuacja zagrożenia życia własnego albo kogoś z rodziny) jest w stanie zrobić więcej niż w normalnych warunkach. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DrzewoPitagorasa 8 maja 2018 12:15
8 maja 2018 13:49

Owszem, ale czy ten związek jest przyczynowo-skutkowy i w którą stronę?

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @BoaPL 8 maja 2018 13:28
8 maja 2018 13:58

To jest zwykła demagogia. Redpill też nic podobnego nie mowił. Po prostu w Polsce nie ma realnej potrzeby rozszerzać dostępu do broni palnej, i tak jest dosyć swobodny, choć pewne bariery jednak są.

P.S. noża też nie wolno nosić, a noszą. A kupią sobie nie ci nieokrzesani, bo ich nie będzie stać, tylko popaprani yuppies.

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @krzysztof-osiejuk
8 maja 2018 14:00

Valser udoskonalił metodę wychowania obszczymurów. Tego rodzaju reportaże traktuję jako wredne, planowe i profesjonalne, wytwarzanie w widzach zespołu wyuczonej bezradności. Dziękuję mojemu śp Ojcu, że wcześnie uczył mnie samoobrony. Do reakcji potrzebny jest trening, ale również siła ducha. Czasem już ona wystarcza, żeby nie nastąpił atak. Ale ja nie mam moralnego problemu żeby unicztożyć agresora, prawdopodobnie można wyczuć. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 13:57
8 maja 2018 14:06

To działa tylko pod warunkiem, że broń mają wszyscy i od dziecka. I używają jej do zabijania (czytaj polowania), więc mają pełną świadomość efektów. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 14:02
8 maja 2018 14:08

Bez jaj. Czarnoprochowca idziesz i kupujesz. Broń myśliwska to też nie problem. W Niemczech jest wbrew pozorom dużo trudniej. Niby przepisy są luźniejsze, ale za to rygorystycznie przestrzegane.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DrzewoPitagorasa 8 maja 2018 13:45
8 maja 2018 14:17

Oczywiście. Ale to nie jest racjonalne działanie i ocena rzeczywistego zagrożenia może być bardzo daleka od realiów. Zabijać, to jednak bardzo silne tabu i trudno to zrobić nawet w afekcie. Generalnie noszenie klamek przy sobie to słaby sposób na poprawę bezpieczenstwa. Co innego obrona miru domowego, ale naprawdę Glock nie jest konieczny do przepędzania obszczymurów. A z prawdziwym draniem sami nie mamy szans i tak. Chyba, że jesteśmy wiekszymi sukinsynami niż on.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 14:15
8 maja 2018 14:20

Ale po huk ci nowoczesna broń? Chcesz wojnę prowadzić? Żeby zastrzelić zlodzieja na posesji łuk wystarczy. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 14:13
8 maja 2018 14:21

I to jest sciezka własciwa - szkolić i organizować się. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 14:24
8 maja 2018 14:39

Punkt 1. bo to jest właśnie guzik prawda. Punkt 2.wynika z czego innego, i udowodnię to z wdziękiem prestidigitatora, zadając pytanie: a na którym miejscu na świecie jesteśmy w ilości łuków posiadanych na 100 mieszkańców? 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Grzeralts 8 maja 2018 13:49
8 maja 2018 14:52

Była tutaj kiedyś taka sprawa: młoda matka była sama w domu z nowo narodzonym dzieckiem. Napadło na jej mieszkanie dwóch bandziorów i zaczęło włamywać się do domu. Ona zadzwoniła na policję powiedziała co się dzieje i że ma w ręce broń palną wymierzoną w drzwi i pytała co ma zrobić. Odpowiedziano jej że policja jest w drodze a w międzyczsie niech robi to co trzeba żeby obronić siebie i dziecko. Bandziory wyłamały drzwi i dziewczyna strzeliła kładąc pierwszego na miejscu. Drugi widząc co się stało uciekł. Wkrótce policja go złapała. Działo się to wszystko bodajże w Oklahomie, gdzie prawo jest takie, że sprawca napadu jest oskarżony o zabójstwo (jeśli takowe się zdarzy w czasie napadu), czyli drugi bandzior został oskarżony o morderstwo swojego kumpla, którego zabiła broniąca się matka. 

Nie sądzę że była ona jakoś szkolona w zabijaniu, ale sytuacja wymusiła na niej takie rozwiązanie sprawy. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @przemsa 8 maja 2018 14:53
8 maja 2018 15:18

Też wolałabym mieć Glocka niż łuk. :)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 14:53
8 maja 2018 15:59

Fetyszyści jesteście i lubicie grube lufy, ot co. ;)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 14:48
8 maja 2018 16:02

To sprawdź sobie, jakie warunki trzeba spełnić w Niemczech i jaką broń można następnie legalnie nabyć w zależności od rodzaju posiadanego pozwolenia. Naprawdę nie jest tam łatwo stać się legalnym posiadaczem np.Glocka. A u nas wystarczy mieć kasę i trochę znajomości.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 15:59
8 maja 2018 18:23

Wiesz co Ci powiem? Bardzo niefajny masz sposób prowadzenia rozmowy. W momencie gdy Ci się wytknie błąd, wyciągasz kolejny argument, który również w jednej chwili zastępujesz kolejnym, jesli tylko poprzedni staje si e bezwartościowy. A jak już argumentów nie starcza to uciekasz w figlarną retorykę. Tak jak z tymi lufami, czy z łukiem. Postaraj się może bardziej.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Grzeralts 8 maja 2018 14:39
8 maja 2018 18:34

A Pan wyrabiał pozwolenie na broń w Polsce? ;) Przechodziłam cały proces i dla zwykłego człowieka (bez historii mundurowej) jest bardzo cieżko, pomijając duze koszty, łącznie z późniejszym utrzymaniem licencji strzeleckiej.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Grzeralts 8 maja 2018 16:02
8 maja 2018 18:36

A u nas wystarczy mieć kasę i trochę znajomości.

Nie ma Pan pełnej wiedzy co do nabywania pozwolenia na broń i jej zakupu. Nie można tego mylić z tym, że ktoś kupuje nawet bez pozwoleń, bo ma kasę i znajomości...bo mówimy już o patologii i w sumie nie jest to częste, wyłączywszy podejrzane środowiska

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ainolatak 8 maja 2018 18:36
8 maja 2018 19:20

Decyzja o pozwoleniu na broń jest de facto uznaniowa - pomimo spełnienia kryteriów - bo są uznaniowe. Jak ktoś bardzo chce to dostanie - bawiąc się  w tzw. strzelectwo sportowe - w sieci są instrukcje, jak to zrobić. Niemniej widoczna jest nadreprezentacja osób ustosunkowanych - w tym polityków - i statystyki - które wskazują na prawidłowość - ogólną niechęć to tego, by obywatele spoza kręgu władzy posiadali broń. 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Wolfram 8 maja 2018 19:20
8 maja 2018 19:29

Niemniej widoczna jest nadreprezentacja osób ustosunkowanych - w tym polityków - i statystyki - które wskazują na prawidłowość - ogólną niechęć to tego, by obywatele spoza kręgu władzy posiadali broń. 

O to głównie chodziło i chodzi.

Co do pozwolenia, oczywiście ostatecznie, mimo spełnienia wszystkich warunków (mówię o strzelectwie sportowym) od uzyskania patentów, licencji, potem wszystkich badań (psycholog, psychiatra, neurolog, ciemnia, itd) decyzja wydania przez komendanta jest uznaniowa, po wywiadzie środowiskowym, sprawdzeniu zabezpieczeń itp. Dlatego Niemcy szczycąc się jedną z najostrzejszych procedur wydawania pozwoleń na broń, zapomnieli, że są jeszcze inne kraje w Europie, które mają nawet więcej utrudnień w tym zakresie.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ainolatak 8 maja 2018 19:29
8 maja 2018 19:52

Miałem swojego czasu pomysł na zorganizowanie strzelnicy - ponieważ mój kolega robił system szkolenia strzeleckiego, unikatowy w skali światowej - mieliśmy zamiar oferować to jako usługę - również dla służb mundurowych. Podobne systemy są w USA - chodzi o to, by wyświetlając obraz ruchomy (film) funkcjonariusz mógł trenować strzelanie tylko do osób zagrażających, a nie każdego, jak leci - oraz o weryfikację celności strzelania do celów ruchomych - zbliżonych do realnej rzeczywistości. Nie było to trywialne w realizacji - bo chodziło o to, by nie stosować jakichś gogli czy innych urządzeń obrazujących - i trenować ostrą amunicją - wykrywając celność bez demolowania elementu wizualizującego (strzela się w "obraz" - ale faktycznie w kulochwyt).

Wtedy (ponad 10 lat temu) szybko nam to wyperswadowano, bo byliśmy nieresortowi.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 18:23
8 maja 2018 23:12

Mówię, jak jest i łatwo to zweryfikować, bo to są obiektywne, sprawdzalne informacje, a że dyskutanci nie wierzą? Że u nas jest słaby dostęp do broni, bo tylko 1,3 na 100 mieszkańców wypada. Ale może Polacy nie interesują się bronią? Może ich nie stać? Na łuki nie trzeba pozwoleń i można nimi skutecznie zabijać. Dużo znasz ludzi, którzy mają łuki? Statystyki nic nie mówią o związkach przyczynowo-skutkowych, mogą jedynie pokazywać korelację zjawisk. Stąd na demagogię najlepszy jest żart, bo trudno z nią dyskutować. Ale ok, chcecie artykułu o broni, przestępstwach i bezpieczeństwie napisanego na podstawie źródeł (w sensie liczb), a nie felietonów w "Do Rzeczy"? Będzie w takim razie. Ale nie dziś. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 23:12
8 maja 2018 23:20

Toś Ty wyskoczył z tymi łukami. Podtrzymuję swoje zastrzeżenia.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ainolatak 8 maja 2018 18:34
8 maja 2018 23:21

Dla zwykłego człowieka jest dosyć trudno, fakt. Ale nie trudniej niż w Niemczech. Tylko, że tam nie słyszałem o sytuacji, żeby ktoś wyrabiał sobie pozwolenie na broń sportową tylko po to, żeby kupić sobie klamkę, ale nie uprawiać strzelectwa na poważnie. A to jest drogi i wymagający sport.

 I u nas, i tam jest kategoria pozwolenia "dla osób zagrożonych", ale to trzeba wiarygodnie umotywować (tam), u nas wystarczy mieć znajomości i znałem osobiście ludzi, którzy broń z taką kategorią posiadali. Fakt, byli to raczej ludzie ustosunkowani.

Natomiast u nas każdy i bez większych ceregieli może nabyć broń czarnoprochową i wszystkie akcesoria do niej łącznie z prochem (wystarczy EKB). I nie bardzo rozumiem, po co komuś, kto tylko chce mieć możliwość zastrzelić włamywacza coś więcej. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 23:20
8 maja 2018 23:21

no trudno, nie będzie notki o Tesli. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 23:21
8 maja 2018 23:25

Strasznie łatwo Cię zdeprymować.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 23:25
8 maja 2018 23:29

Dlaczego zdeprymować? Tesla musi poczekać, skoro jest tyle osób w necie, które nie mają racji ;) 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 8 maja 2018 23:29
8 maja 2018 23:30

Znowu się ślizgasz. Bardzo brzydko.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Wolfram 8 maja 2018 19:20
9 maja 2018 05:23

I to jest sedno problemu. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 8 maja 2018 23:34
9 maja 2018 05:26

Na włamywacza najlepsza jest śrutówka, na to też są twarde dane. Zapraszam w weekend, będzie notka aż się czerwono zrobi :)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 8 maja 2018 23:30
9 maja 2018 06:12

Nie ślizgam się. Dyskutujemy sobie o, de facto, pierdołach, jak paru znajomych przy piwie. Żarty należą do konwencji. 

Bildergebnis für ktoś w internecie nie ma racji

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 05:26
9 maja 2018 06:14

Ciężko jest zrozumieć że jak wyciągasz już gnata to tylko kulka między oczy.

Ale taka prawda.

Śmieszne są teksty "że może w nogi/kolanko"

Kompletny brak zrozumienia tematu/życia.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 9 maja 2018 06:14
9 maja 2018 06:20

Niestety.

Dostęp do broni jest jak aborcja - wszyscy zabierają głos, niewielu ma praktyczną wiedzę, mało kto rzeczywiście szuka rozwiązań. Za to skuteczne rozwiązania istnieją i wcale nie wymagają zmiany prawa.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 06:12
9 maja 2018 06:21

W nogi/kolanko i potem całe życie trzeba płacić odszkodowanko.

Był taki jeden ochroniarz. Strzelił złodziejowi w nogi, kulka się odbiła od ziemii, trafiła (niechcący w plecki) i gość pojdzie siedzieć.

https://wiadomosci.wp.pl/ochroniarz-strzelil-w-plecy-zlodziejowi-uslyszal-wyrok-ale-broni-go-cale-miasto-6217738434254465a

"Ochroniarz strzelił w plecy złodziejowi. Usłyszał wyrok, ale broni go całe miasto"

A mógł mu strzelić między oczki...

zaloguj się by móc komentować


bendix @Grzeralts 9 maja 2018 06:20
9 maja 2018 06:36

" A to jeszcze nie koniec emocji. Zaostrzenia kary dla ochroniarza domaga się sam poszkodowany złodziej. Jego adwokat napisał już apelację do wyroku."

Tak się kończą głupie zabawy z bronią palną.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 06:20
9 maja 2018 06:46

"Odpisał mu osobiście Prokurator Rejonowy z Malborka, że wyrok jest już wystarczająco surowy. - To nie było nawet umyślne zranienie. W śledztwie ustaliliśmy, że kula trafiła włamywacza po rykoszecie. Musieliśmy jednak przyjąć, że było to złamanie przepisów o użyciu broni. "

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 9 maja 2018 06:46
9 maja 2018 06:54

Słowo klucz: "rykoszet"

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @bendix 9 maja 2018 06:14
9 maja 2018 07:59

Nie wiem czy Pan widzi róznicę: "Duze ryzyko", że skutek śmiertelny a "tylko kulka między oczy"?

A może zna Pan celność np. takiej policji w akcji? Widziałam ich tarcze i dynamiczne strzelanie...tu już nawet o kolanku nie ma mowy, chyba ze jest to 5 metrów i nieruchomy cel. Moje wyobrazenia legły wtedy w gruzach, a mam wrażenie, że wszyscy mają stanowcze opinie, które niestety bazują na wyobrażeniach.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 07:53
9 maja 2018 08:02

słowo klucz: odszkodowanie dla złodzieja

ps. W takim razie nie należy wyciągać/nosić gnata

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @przemsa 9 maja 2018 07:53
9 maja 2018 08:02

Jeśli wyciagasz narzędzie do zabijania, musisz liczyć się z tym, że zabijesz.

zaloguj się by móc komentować

bendix @ainolatak 9 maja 2018 07:59
9 maja 2018 08:03

Tak Pani Katalonio. To tylko moje wyobrażenia.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 08:02
9 maja 2018 08:04

Ciężkie do pojęcia.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Grzeralts 9 maja 2018 06:20
9 maja 2018 08:07

Wszyscy zabierają głos, bo mogą, ale czy wszyscy wiedzą o czym mówią?

I niestety nie odpowiedział Pan, czy starał się o pozwolenie na broń, czy sam regularnie strzela, czy wie jak bezpiecznie obchodzić się z bronią, bo to nie zabawka i nasi pradziadkowie, którzy mieli jej prawie po każdym domu, takowoż ją traktowali - nie jak zabawkę, ale całkiem oczywiste narzędzie obrony, które z założenia jest niebezpieczne.  Jak na razie w dyskusji przeważa samo teorytezowanie na podstawie "danych twardych" (choć źródła nieujawnione), opinii znajomego znajomych i własnych przekonań, według których najpierw Pan twierdzi, że "W Niemczech jest wbrew pozorom dużo trudniej. Niby przepisy są luźniejsze, ale za to rygorystycznie przestrzegane." a potem "Dla zwykłego człowieka jest dosyć trudno, fakt. Ale nie trudniej niż w Niemczech. Tylko, że tam nie słyszałem o sytuacji, żeby ktoś wyrabiał sobie pozwolenie na broń sportową tylko po to, żeby kupić sobie klamkę, ale nie uprawiać strzelectwa na poważnie".

Więc po pierwsze dużo trudniej, czy porównywalnie trudno, albo jednak trochę łatwiej?

Po drugie to, że "mundurowi" mają czasem łatwiej w Polsce, mówi o swoistej patologii, ale nie jest normą. Czy ma Pan takie praktyczne rozeznanie w środowiskach strzeleckich, usytuowanych, "większego ryzyka" w całych Niemczech, żeby wykluczyć wyrobienie tam sobie pozwolenia na broń sportową, tylko po to, żeby ją kupić, a potem olać strzelanie?

A co do tych powodów, dla których ludzie masowo nie mają pozwoleń, to proszę nie udawać, ze historycznie nie wie Pan z jakiego powodu...i ile impetu poszło w to, zeby obrzydzić (ze strachu) Polakom posiadanie broni w imię pokoju. Oprócz tego, że strzelam sportowo szefuję bractwu strzeleckiemu, które od lat "prowadzam" na strzelnicę i mogę policzyć na palcach 1 ręki tych, którzy zdecydowali się na pozwolenie, głównym tego powodem są wyśrubowane wymagania, czas i koszty, które przez po spełnieniu nie dają 100% pewności pozyskania właśnie przez uznaniowość ostatecznej decyzji.

Nawet ci, o których Pan pisze, ze łatwiej zdobyli pozwolenie na broń sportową, grzecznie przyjeżdzają na strzelnice, by wyrobić limit i muszą brać udział w zawodach (a potem po cichaczu, ale jednak sprawdzają wyniki jak im poszło). Bo dopiero jak zaczynają strzelać zaczynają rozumieć, że wymarzony skorpionik to nie jest już ten bajer do popisów filmowych a gamoń, którym nie wymachuje się jak dusza zapragnie. Poza tym jak nie będą strzelać licencja sobie poleci w kosmos i tego już tak łatwo nie przeskoczą.

Nie odpowiedział Pan równiez na komentarz Przemsy, gdzie to nie można łatwo w Europie kupić czarnoprochówki...czasem nie wystarczy ot tak wypowiedzieć się na każdy temat...A co do twardych danych: nie znajdzie Pan danych ile razy nie doszło do "skutecznych" napadów czy ataków na szkoły, gdzie byli uzbrojeni ochroniarze, bo tego z nieznanych powodów się nie bada.....a tylko te gdzie broni nie mieli, a mieli je napastnicy... nie zastanawia to Pana?

Przepraszam p. Krzysztofa za dołożenie się do skręcenia z tematu notki

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:04
9 maja 2018 08:10

OK. Tłumaczę. Idziesz sobie w nocy ulicą z żoną, na przeciwko Ciebie dwóch bandytów. Chcą portwela, masz broń, co zrobisz?

Podpowiedź: "Usłyszał wyrok, ale broni go całe miasto"
 

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:10
9 maja 2018 08:13

Nie mam broni. Ale lepiej wyrwać chwasta niż: "Zaostrzenia kary dla ochroniarza domaga się sam poszkodowany złodziej. Jego adwokat napisał już apelację do wyroku."

Rozumiesz?

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 9 maja 2018 08:10
9 maja 2018 08:19

Każdy kto posiada broń (np. mój przyjaciel) twierdzi że w takim przypadku wyciąga gnata i jak kolesie (bandyci) nie uciekają na sam widok to kulka w oczki.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:19
9 maja 2018 08:21

Nie. Tak nie ma.

" PS Nadal czekam na wyjaśnienie, dlaczego wyjęcie broni = strzał w głowę."

Wyjęcie broni + zero ucieczki bandytów = dopiero strzał w oczki

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:22
9 maja 2018 08:23

Nie lecę w uogólnienia, ale jeżeli już wyciągasz Glocka to albo albo, masz tylko chwilę na decyzję.

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:22
9 maja 2018 08:24

Oczywiście możesz strzelić w kolanko, ale potem masz problem....

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @bendix 9 maja 2018 08:03
9 maja 2018 08:24

to cieszę się, że Pan to powiedział :) Dobrego dnia bez rykoszetów ;)

zaloguj się by móc komentować


bendix @ainolatak 9 maja 2018 08:24
9 maja 2018 08:25

Oby nigdy nam się to nie przytrafiło :-)

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:25
9 maja 2018 08:29

Jeszcze tylko jedno:

1. wyciągasz Glocka i czekasz ułąmek sekundy na reakcję.

2. Nie ma reakcji a jest agrecha strzelasz (gdzie to nie jest mój problem)

3. masz Glocka ale go nie wyciągasz i zbierasz wpierdol a Twoją żonę gwałcą

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:25
9 maja 2018 08:30

...

4. po huk Ci ten Glock?

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:30
9 maja 2018 08:31

Dobrze.

To opisz jaką Ty masz wizję na ten temat (zakładając że masz tego Glocka w kieszeni)

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:30
9 maja 2018 08:35

Wytłumaczę Ci: jak już nosisz tego Glocka to go nie wyciągasz bez powodu. A jeżeli go wyciągasz to jest powód żeby kogoś kropnąć. Jeżeli go wyciągasz kiedykolwiek bez sensu to nie powinieneś go mieć bo zapewne jesteś psychopatą ;)

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:35
9 maja 2018 08:36

Możesz. Ale zanim wyciągniesz ten łuk i strzały to już będziesz "pod butem na glebie";)

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:35
9 maja 2018 08:38

Taki Glock jak jesteś przeszkolony wyrównuje szanse w starciu np. z Valserem (bez urazy Valser) ;-)))

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:43
9 maja 2018 08:47

NIE. Nie czytasz ze zrozumieniem tego co piszę. Wyciągasz i patrzysz czy "gwałciciele" się rozchodzą grzecznie do domu. Jak nie to bum.

A że to ułamki sekund (nie posiadam broni) to może być groźnie. Generalnie wszystko sprowadza się do tego że NIE WYCIĄGASZ tego Glocka.

zaloguj się by móc komentować


bendix @przemsa 9 maja 2018 08:51
9 maja 2018 08:54

A mój nie ;-)) Policja w Szikago nie zna się na żartach :-)

"Czytam i faktycznie mam problemy ze zrozumieniem. I jestem przekonany, że wśród czytających tę wymianę zdań znajdzie się więcej osób, które mają z tym problem."

Mam jakiś problem z językiem polskim że mnie czytający nie rozumieją. Krzysztof też mi dał do zrozumienia że nie rozumie co ja piszę. Chyba muszę się cofnąć do podstawówki :-)

W związku z tym poproszę o wyrozumiałość :-)

zaloguj się by móc komentować

bendix @przemsa 9 maja 2018 08:57
9 maja 2018 09:05

Miał fart że się w końcu położył na glebie. Nigdy nie byłe w Usiech ale z tego co widzę to tam nie ma żartów z policją.

Jeżeli chodzi o pogubienie to:

1. Nie noś Glocka

2. jak już nosisz to go nie wyjmuj np. w knajpie

3. Jak już _musisz_ go wyjąć w samoobronie to go użyj

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 9 maja 2018 09:05
9 maja 2018 09:10

4. nie strzelaj w nogi bo będziesz całe życie płacił odszkodowanie

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ainolatak 9 maja 2018 07:59
9 maja 2018 09:17

To jest właśnie świetny argument, który każdy, kto strzela zrozumie. Żeby w nerwach, z biegu trafić na 5-10m w to, co się chce trzeba naprawdę dużo ćwiczyć. Jak ktoś nigdy nie strzelał to, oczywiście uważa ze to nic trudnego.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 09:17
9 maja 2018 09:19

Nigdy nie strzelałem i śniło mi się że z kilometra trafić to żaden problem ;-)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ainolatak 9 maja 2018 08:07
9 maja 2018 09:21

Napiszę o tym notke, bo to duży temat. Tak, strzelam. Nie, nie mam pozwolenia bo mi nie potrzebna broń w domu.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 09:17
9 maja 2018 09:21

Popraw zegarek u siebie (07:59)

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 09:21
9 maja 2018 09:23

Moja żona strzela. Tak, boję się jej :-) (Glock, uzi, mossberg)

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 09:21
9 maja 2018 09:25

Dzięki temu nie ma przemocy w rodzinie ;-)))))))))))

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 9 maja 2018 09:23
9 maja 2018 09:28

Jakimiś granatami też rzucała... Ale chyba to dymne były.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @ainolatak 9 maja 2018 08:07
9 maja 2018 09:35

P.S. w Niemczech czarnoprochowce bez pozwolenia mają dużo więcej restrykcji, więc nie są specjalnie atrakcyjną alternatywą dla broni wymagającej pozwolenia. A samo pozwolenie może nie jest łatwiejsze ani tańsze, ale bardziej przewidywalne. Tam też znacząca większość członków klubów strzeleckich nie ma własnej broni.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 9 maja 2018 09:31
9 maja 2018 09:38

Jak człowiek jest zdetetminowany, to każda broń dobra :) swoją drogą, myślę, że gdybym wyszedł do złodzieja z odpaloną pilarką spalinową efekt byłby lepszy niż po wyciągnięciu Glocka;)

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 09:38
9 maja 2018 09:43

Za wyjątkiem tego że złodziej miał by Glocka :-)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 9 maja 2018 09:43
9 maja 2018 10:12

Dlatego lepiej, żeby trudno było tego Glocka nabyć. Bo złodziej mógł go przecież uprzednio ukraść jakiejś babci ;)

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:12
9 maja 2018 10:28

Nie zgadzam się. Łajzy kupią na bazarze lewe giwery.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 9 maja 2018 10:28
9 maja 2018 10:30

Już nie trollujmy Krzysztofowi tej notki, napiszę na weekend swoją i niech się wyżywa kto chce. W necie mnie nie boli.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:30
9 maja 2018 10:34

Notka jest o tym. Nie widzę tu trollingu. Co byś zrobił na miejscu tej kobiety? Ja wiem co bym zrobił. Na dzień dobry 10 syren na dachu i bym wyjechał na wczasy na 2 tygodnie. Potem zależnie od rozwoju wypadków.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:30
9 maja 2018 10:39

I wściekłe psy na podwórku... Zagłodzone bulteriery

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:30
9 maja 2018 10:41

Zrobił bym mamusi lekarce + dzieci z dupy jesień średniowiecza.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:30
9 maja 2018 10:43

Zero giwer siekierek etc. Myślę że sami by się wynieśli.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 9 maja 2018 10:41
9 maja 2018 10:43

Oczywiście psy "nieszczepione" ;-)))

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @bendix 9 maja 2018 10:41
9 maja 2018 10:47

Nie wiem, to lokalna mafia jest. Tam chyba metodum Valserum sprawdziło by się najlepiej - nie eskalacja konfliktu, tylko pokazanie, że mamy swoją mafię. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 10:52

Szkoda że mnie tam nie ma. To mój konik. Sądzę że oni by się wynieśli. Na dzień dobry wyjące syreny przez 14 dni.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 10:53

Do Valserum z Glockiem tylko z minimum 20 metrów bo mógłbym zobaczyć jego numer buta na mojej twarzy :-)

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 10:55

Jeżeli syreny nie pomogą to spryskiwanie posesji dwugitofenobezlikum (może być stężony roundap - glifosfat) i życzę im szczęścia.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 11:03

To też ewentualnie jak "uczniowie by chcieli przejąć rolę nauczyciela" fosforowodór.

http://agro-technika.pl/archiwa/fosforowodor-skuteczny-ale/

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 11:05

Do tego kilka kilogramów rtęci wylanych na trawnik jej (tej kobiecieny) posesji. Łomatko szkoda że mnie tam nie ma.

O plutonie nie wspomnę ;-)))))))))))

zaloguj się by móc komentować

bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 11:10

Do tego zamawiasz kilka ton odpadów lamp jarzeniowych z niemiec i wywalasz to na posesję mówiąc że niwelujesz teren.

zaloguj się by móc komentować



bendix @Grzeralts 9 maja 2018 10:47
9 maja 2018 11:18

I zero ryzyka bezpośredniej agrechy psychopatów. Wszystko przez telefon zdalnie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować