-

krzysztof-osiejuk : To ja

Viva Hate - reaktywacja

Jeszcze w dawnych, ciemnych czasach, gdy kolejne sukcesy „polityki miłości i dobrych wibracji” wskazywały na to, że już nigdy się nie wygrzebiemy spod owego terroru, prezydent Lech Kaczyński zapowiedział wizytę w Bielsku Białej, na co natychmiast zareagowała „Gazeta Wyborcza” artykułem, w którym Prezydenta najpierw wyszydziła, a następnie oddała głos internautom, którzy już zajęli się całą resztą. Pisałem o tym, co się wówczas stało, tu na blogu, przytaczając treść tamtych komentarzy, które stanowiły przykład hejtu, jakiego ani wcześniej, ani później świat nie widział. Od tamtego czasu, a więc, o ile dobrze pamiętam, od roku 2009, zmieniło się wiele. Przede wszystkim ci wszyscy, którzy wówczas Lecha Kaczyńskiego traktowali jak największe zło, zasługujące na gwałtowną śmierć w okrutnych męczarniach, dopięli swego. Lech Kaczyński w istocie rzeczy niewiele miesięcy później zmarł gwałtownie i niewykluczone też, że w niewysłowionym bólu. Jednak nie owa zbrodnia jest tematem dzisiejszych refleksji. Dziś chodzą mi po głowie tamte komentarze, a przede wszystkim owa społeczna atmosfera, która znajdowała swoje ujście również w internetowych ekscesach. To wówczas bowiem bardzo popularna, jak najbardziej też wśród poważnych komentatorów, była opinia, że dopóki Platforma Obywatelska ma przewagę w Internecie, dopóki jej politycy mogą spać spokojnie.

I oto, jak już zauważyliśmy, tamte czasy odeszły niemal w niepamięć, i to co z całą pewnością rzuca się dziś w oczy to fakt, że tamci hejterzy albo się skutecznie postarzeli i dziś już wyłącznie zadają fasonu na marszach KOD-u, albo się zwyczajnie przebranżowili i dokładnie z tym samym zacięciem co wtedy korzystają z dobrodziejstw Internetu, tyle że dziś już przedstawiając się, jako ludzie dojrzali i poważni, świadomi tego, jakie oczekiwania ma w stosunku do nich Ojczyzna. Popatrzmy może, jak owo zaangażowanie wygląda dziś.

Oto, co ciekawe zresztą, nie w jakiejś głupiej „Gazecie Wyborczej”, ale w prestiżowym, wydawanym przez niemieckiego Springera, magazynie „Forbes”, ukazała się rozmowa z byłym już prezydentem Bronisławem Komorowskim w którym ów wybitny mąż stanu podzielił się opinią, że „Polska powinna zacząć przygotowywać się do wejścia do strefy euro”, co sprawiło, że portal forbes.pl został w jednej chwili zalany paroma tysiącami komentarzy, z których niemal wszystkie miały za punkt honoru Komorowskiego bez litości wyszydzić. Pozwolę sobie dziś powtórzyć tamten zabieg sprzed lat i pokazać, jak się dziś ma głos ludu:

Komorowski - od dnia ogłoszonego przez siebie referendum - powinien milczeć i nie pokazywać się publicznie”.
„Na Mazury macać kury!!”
„I to powiedział człowiek, który pomylił dług publiczny z deficytem budżetowym”.
„Przyjmiemy euro to będziemy bogaci i może uchodźcy zechcą u nas zamieszkać...”
„Odezwałsię polityk i fachowiec światowej klasy ale jaki portal tacy ‘fachowcy’”.
„Pan Komorowski zna się tylko na chodzeniu po krzesłach i waleniu dechą. Ten Pan nie był w stanie zdać matury, a zabiera głos na tematy, których jego umysł nie ogarnia”.
„No to ‘ekspert’ od euro się wypowiedział”.
„Od kiedy ten śmieszny pan zna się na finansach ? Na czym on się w ogólne zna? Pan pierdołka spadł ze stołka i nadal nie może dojść do siebie”.
„W snach chyba, Bulu!!!!”
„Panu, panie Komorowski już dziękujemy”.
„No i błysnął geniusz”.
„A mikser już oddał?”
„Bronek Komuchowski ty się ucz ortografii a nie ekonomii”.
„Ten prostak, jak zwykle w bulu i nadziei, wypowiada się w sprawach, o których nie ma zielonego pojęcia”.
„Wypowiedź na poziomie dziecka z podstawówki, wstyd że to mówi były prezydent”.
„Tak, to jest pilne, trzeba wejść w strefę euro i zakupić mnóstwo krzeseł i żyrandoli, to nam się przyda jak zostanę znowu szogunem Polski”.
„Komorowskiemu się wydaje że jest mądry, a to nieprawda bo jest głupi”.
„Ciekawe czy odnalazł ‘bydło na pastwisku'? czy znalazł ekspres do kawy? 'Kto w małych rzeczach jest uczciwy to i w dużych będzie uczciwy’".
„Cholerny pajac. Szykuj się, ale na polowanie”.
„Ej ty Bulu! Przecież to twój ryży farmazon za twojej kadencji podawał termin dla ‘juro’. Wtedy nic nie robiłeś a teraz się mądrzysz”.
„Gada jakby się na tym znał”.

I tak to się toczy przez, jak mówię ponad dwa tysiące kolejnych komentarzy, a z tego co udało mi się zaobserwować, wszystkie w dokładnie w tym samym tonie. Może raz na parędziesiąt pojawi się ktoś, kto złoży Komorowskiemu życzenia wszystkiego dobrego i zapewni o swoim poparciu dla idei zjednoczonej Europy, ale to wszystko. A zatem, musimy przyznać, że poza zmianą władzy i zmianą społecznych wektorów, jaką owa zmiana przyniosła, nie zmieniło się wiele. Internetowa społeczność jest aktywna jak zawsze, poziom emocji podobny, jedyna może różnica to ta, że podczas gdy tamte komentarze były przeważnie znacznie bardziej wulgarne, no i głównie krążyły wokół wyrażanego na różne sposoby życzenia śmierci, język dzisiejszych jest znacznie łagodniejszy, no i przede wszystkim biednemu Bronkowi nikt już nawet nie życzy złamania nogi. Takie tam kabarety na poziomie audycji „W tyle wizji”.

No i refleksja końcowa. Przy tego typu nastrojach, a nie ma żadnych wątpliwości, że czym dalej od Internetu, tym szanse towarzystwa, które stara się reprezentować były prezydent wyłącznie maleją, na zmianę sił nie ma najmniejszych szans. Co najmniej przez jedno pokolenie. I to jest wiadomość taka sobie. Tyle dobrego, że wreszcie się może spełni prognoza wyrażona przed laty przez prof. Pawła Śpiewaka:

Jeśli PiS wygra jesienne wybory, to ma wszystko: parlament, rząd, prezydenta, swój Trybunał Konstytucyjny, rzecznika praw obywatelskich, wkrótce IPN. Ma telewizje, radia, swoje media. Będą mieli pod kontrolą wszystko, łącznie ze sportem. Ja się tego nie boję, bo nie bardzo wierzę w despotyczne skłonności PiS-u. Pocieszam się, że to byłby raczej miękki reżim. Dziennikarze będą się bali mocniej zaatakować PiS, niezależni eksperci nie będą się tak wyrywać do krytykowania rządu, sędziowie będą brali pod uwagę to co powie prezydent Duda. Wszyscy będą wiedzieć, że z nimi trzeba się liczyć. Ale będzie to wszystko jakieś miękkie, da się to przeżyć…”. Że on to mówił o władzy Platformy? A cóż to zmienia, poza tym, że tamtego jednak, jak się okazało, ostatecznie przeżyć się nie dało, a to najwyraźniej po wszystkich spływa jak po – nomen omen – kaczce?

Zachęcam wszystkich do zaglądania do naszej księgarni, czynnej 24 godziny na dobę pod adresem basnjakniedzwiedz.pl, i do kupowania moich książek.



tagi: hejt  bronisław komorowski  prawo i sprawiedliwość  forbes 

krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 09:37
68     3666    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 09:38

Zwiększ czcionkę. Nawet ja nie widzę

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 09:48

Jedna mala uwaga, stare ludowe pożekadlo mówi, ze "laska ludu na pstrym koniu jeździ"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 10:02

Porzekadło parasol, porzekadło...:-) 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski 19 maja 2017 10:02
19 maja 2017 10:13

A daj spokój słowo pisane robi ze mną co chce :) 7 czy 8 lat temu zacząłem komentować na blogach, żeby się trochę podszkolić ale idzie to jak krew z nosa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 10:17

Masz dysleksję po prostu. Pisz jak Ci serce dyktuje, będę Cię tłumaczył przed czytelnikami

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @gabriel-maciejewski 19 maja 2017 10:17
19 maja 2017 10:20

Nie wierzę w dysleksje coś mi się zdaję, że jakbym chodzil do XVIIIw. Kolegium o. Jezuitów, to bym jej nie miał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 10:22

To wyżej było do Parasola. Zajrzałem do tego Forbesa, nie mogę patrzeć na te ryje i słuchać tego ględzenia...Broniu zaś wygląda źle, jakby usiadł na czymś gorącym

zaloguj się by móc komentować

PG @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 10:52

wreszcie blogowisko (na razie wstępny jego etap), gdzie ktoś jednoosobowo władczo może zadbać o jakość.

wreszcie jakiś sensowny regulamin, z których aż chce się człowiekowi utożsamić.

WOLNOŚĆ BLOGOWANIA (komentowania) w takim znaczeniu, jakie oferuje to Salon24, niezależna czy też Neon24, to bożek, frazes, absolutnie do niczego dobrego to nie prowadzi. Tylko do obniżenia jakości i zamulenia treści.

Jakość jest skrajnie autokratyczna. Tu trzeba władczej jednostki.

Nie wiem, czy tu ją uda się wykreować, ale trzymam kciuki.

pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 19 maja 2017 11:36
19 maja 2017 12:04

Ja Ci mogę napisać. Koszty mojej pracy i pracy pani ArGutowej spadł prawie do 0. Dziwi mnie, że tego nie łapiesz ?!? Ale może, że to dlatego, że socjal w Szwajcarii jest za wysoki ... Notka CORYLLUS-a dzisiejsza jest o relokacji a Ty wyskakujesz z tekstem jak bankier, że 500+ psuje rynek pracy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 13:10

Trzeci akapit w dzisiejszej notce CORYLLUS-a - O nowej baśni raz jeszcze  ... idze tak:

Co takiego uwodzicielskiego jest w wyprodukowanym przez demokratyczne gangi socjalizmie, że ludzie słysząc o nim głupieją. Oto – mawiają zwolennicy demokracji i socjalizmu, a także wolnych wyborów, gdzie wyborcami koniecznie muszą być pozbawieni wszystkiego i zadłużeni nędzarze – kiedy jest dziki kapitalizm to przepaść pomiędzy bogactwem a biedą ogromnieje i jest nie do zasypania. Człowiek zaś wolny i uczciwy, a także wrażliwy nie może na to spokojnie patrzeć. Musi działać i odbierać bogatym, by dawać biednym ( a dziś musi ratować uchodźców). Teraz rzecz najważniejsza. Taka przepaść pomiędzy bogatymi, a biednymi rzeczywiście rośnie, ale tylko w jednym ustroju – w demokracji. Nie wierzycie chyba w to, że w wilhelmińskich Niemczech robotnikowi żyło się źle. A biograf Waryńskiego, Andrzej Notkowski, pisze nam bez zbędnych ceregieli, że kapitalista w Królestwie Polskim obowiązany był dać robotnikowi mieszkanie i opał na zimę. W demokracji, która bez ceregieli korzystała z taniego, importowanego z Rosji i Niemiec robotnika nędza pojawiała się cyklicznie, po okresie prosperity następował krach i kryzys, a ludzie gotowi byli mordować dla kawałka chleba. Mam tu na myśli USA i wielki kryzys światowy, a także to co nastąpiło po nim czyli new deal. Czasy te poprzedził okres niespotykanej prosperity budowanej rękami robotników cudzoziemskich zwożonych z Włoch, Irlandii, Niemiec i Polski. Jeśli potem nastąpił kryzys, to może jego przyczyną było to, że ci robotnicy, którzy przyjechali do USA w wielkiej masie nie mieli gdzie wrócić, bo ich kraje rodzinne były zdewastowane wojną i rewolucją? A jakby tego było mało, zniknął olbrzymi rynek zbytu w Europie wschodniej. Cała bowiem Europa Wschodnia została, dzięki socjalizmowi zamieniona w obóz pracy, gdzie tania siła robocza dogorywała harując jak zwierzęta. I trudno wątpić, że ta zmiana o charakterze globalnym, to był ten prawdziwy new deal, który urządziła dla siebie finansjera.

i dalej. Napisz mnie gdzie TOYAH w dzisiejszej notce pisze o 500+ ? Komentujemy przecież konkretny tekst !

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @parasolnikov 19 maja 2017 09:48
19 maja 2017 13:39

O tak. Wiedział to nawet tak pewny swego mocarz jak Napoleon, a jego (co jak co) rewolucyjne pomioty powinny czytać bardziej uważnie niż reszta.

"Lud, który dopuszcza się ekscesów, jest niegodny wolności, lud prawdziwie wolny szanuje człowieka i własność."

"Lud, który może wszystko powiedzieć, może wszystko zrobić."

Było też coś o wiwatowaniu na triumf i takim samym wiwatowaniu kiedy niedawnego triumfatora na szafot prowadzą.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 19 maja 2017 14:27
19 maja 2017 15:06

To jest po prostu zinstytucjonalizowane złodziejstwo... i jako takie nie ujdzie na sucho ani "prawu" ani perfidii skrywanej za "sprawiedliwością". Nie ma żadnego wytłumaczenia dla tego typu programów/inzynierii społecznych narzuconych całej reszcie "bezdzietnych" (jakby nikt nie miał np. żony albo rodziców na utrzymaniu) na dodatek SIŁĄ. Ma Pan tu absolutną i bezdyskusyjną rację... nawet jeśli  notka bezpośrednio o tym nie traktuje.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @valser 19 maja 2017 15:35
19 maja 2017 15:39

https://coryllus.pl/lejb-fogelman-nowym-krolem-polski/

 

A listy Gilowskiej już masz? Nawet zachęcę Cię tak "bo Krajski już ma" :D

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 19 maja 2017 10:13
19 maja 2017 16:46

@parasolnikov

Ale byłeś blisko. W końcu, gdyby to był pożar, to byś trafił w dziesiątkę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 19 maja 2017 10:20
19 maja 2017 16:47

@parsalonikov

Oczywiście. Oni by Cię zmusili specjalnymi kijkami.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 19 maja 2017 10:22
19 maja 2017 16:48

@gabriel-maciejeski

Niektórzy mówią że zeszczuplał. Dlatego ja tak się boję stracić choćby kilograma.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @PG 19 maja 2017 10:52
19 maja 2017 16:49

@PG

To prawda. Jakość robi wrażenie.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 16:47
19 maja 2017 16:53

Jak to mówią, "dobre kije nie są złe" :)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 11:36
19 maja 2017 16:54

@valser

Przede wszystkim uważam, że ów komfort, jaki daje świadomość, że oni nie mają władzy nad moim losem jest nie do przecenienia. Tamci ją mieli i mi ją w pewnym momencie bardzo skutecznie zademonstrowali, spychając mnie na granicę żebractwa.

Z 500 + nie mam żadnych korzysci poza tą jedną. Że PiS wygra następne wybory, co jest w moim interesie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 14:27
19 maja 2017 16:59

@valser

Protestuję. Moja notka w najmniejszym stopniu nie jest o "debilizmie Bula i jego POjebańców". Nawet mi w głowie schodzić aż tak nisko. Moja notka jest o tym, że Prawo i Sprawiedliwość utryzma władze przez najbliższe pokolenie. I to nieżaleznie od tego, co Tobie czy mi się marzy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 19 maja 2017 15:06
19 maja 2017 17:00

@OdysSynLaertesa

Powtórzę z naciskiem. Notka nawet pośrednio o tym nie traktuje.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 15:35
19 maja 2017 17:01

@valser

To jest wiedza powszechna. Autorem tego projektu jest Jarosław Kaczyński.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 17:11
19 maja 2017 17:16

@Valser

Nagle sobie uprzytomniłem, że ja nawet nie wiem, ile Ty masz lat. Stawiam na 40. Nie żebym coś insynuował. Chodzi mi o to, że najwyraźniej brakuje Ci dystansu. A to jest cecha ludzi młodych.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 maja 2017 15:35
19 maja 2017 17:58

Wyjaśnienie czemu to tak działa jest socjologiczno prozaiczne. Tak się w demokracji zdobywa i utrzymuje władzę. Inaczej się nie da bo sama demokracja ma budowę kastową. Partia powiększając elektorat obiecankami (bo jak inaczej?) dochodzi do przewagi której aktualna władza nie jest w stanie przekręcić. Nowa władza, żeby się utrzymać musi natychmiast odspawywać od koryta poprzedników i na to miejsce wbijać swojaków. I to trzeba robić jak najszybciej mając za przeciwnika upasionych bąków oraz działające jako tako prawo i sprawiedliwość społeczną. Żeby utrzymać przewagę trzeba mieć żelazny elektorat, który nie zmieni preferencji wyborczych podczas zmian mechanizmów państwa. PO/PSL miało media i nimi karmiło swoich wyborców dając tu i ówdzie kasę jak np. ZNP, gdzie reszta szła na oligarchię wewnętrzą i zewnętrzną. PiS obrzydzony dokumentnie nie miał dużych grup społecznych do których mógł się zgłosić po stałe poparcie więc "kupił" je za 500+, obniżenie wieku emerytalnego i całą tę narodową szatę. Problemem jest mechanika działania władzy w demokracji a nie ta czy inna władza. Dając wszystkim nie tworzy się żelaznego elektoratu a bez przewagi wyborczej nie utrzyma się władzy choćby ludziom i nieba przychylić. Dwanie wszystkim ulgi to paliwo na góra rok a kadencja trwa cztery i trzeba zbierać punkty na kolejną. Dawać ulgi wszystkim można dopiero jak się ma zabezpieczone plecy i kolejną kadencję w kieszeni. Oczywiście zakładając, że dana partia chce w tym kierunku iść a nie tylko mówić. Rozliczać władzę można w cyklu kadencyjnym bo "górki finansowe dla wyborców" są szykowane na okres wyborczy i wtedy coś dostajemy więcej. Trzeba PITy porównywać co cztery lata. Obecna opozycja nie ma nic dla wyborców w tej formule w jakiej trwa. Ma to swoje stałe poparcie przeciwników PiS i to co zostało z czasów prosperity ale nic więcej a to dużo za mało by przejąć władzę. Na ostatnim marszu gdzie zwozili ludzi z całej Polski było 12 tysięcy chętnych by ten sztandar podeprzeć. Śmiech na sali. PiS stale się umacnia w terenie zobaczymy jak to będzie wyglądało po wyborach do sejmików. Jak się fest okopią to będą nie do ruszenia bo co by o nich nie mówić to dzierżą w dłoniach flagę biało-czerwoną a nie niebieską w złote gwiazdki. Od wewnątrz raczej nic im nie grozi. Tak to jakoś z grubsza widzę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 18:01

Od wewnątrz grozi im idiotyzm działaczy, nigdy nie leczony i ledwie przyschnięty, jak żołnierski syfilis po frontowej kuracji

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 maja 2017 17:34
19 maja 2017 18:08

Porównywanie Polski do Szwajcarii jest trochę nie na miejscu. Niedawno jakiś sanitariusz na TT pisał, że od czasu wprowadzenia 500+ widzi dużo mniej biedy po domach a ma od pięciu do kilkunastu interwencji na dyżurze. Zgoda, że za biedę odpowiada socjalistyczny system państwa i obłożenie nas haraczami aż po sufit ale jak pisałem wyżej żadna władza nie będzie nic zmieniać w tym kierunku o ile nie ma zapespieczonego utrzymania samej władzy. PO/PSL mieli utrzymanie a mimo to woleli walić na kasę budowniczych dróg i autostrad, frankowiczów i ambergoldziarzy, że o spółkach skarbu państwa nie wspomnę. I nie chodzi mi tu nawet o obronę tej czy innej partii bo globalnie i tak tkwimy demokracji socjalistycznej.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 19 maja 2017 18:01
19 maja 2017 18:12

Na to jest chora każda partia a jak posłuchasz Ryśka Petru i jego załogantów albo zmieniających ostatnio zdanie jak rękawiczki załogantów z PO to problemy PiSu maleją. PO gniło lekko licząc jedną kadencję czyli ze sześć lat minimum mamy przed sobą rządów PiS. Idiotyzm idiotyzmem ale okopywanie się w terenie nawet żołnierza syfilityka daje mu przewagę ;)

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 17:17
19 maja 2017 18:21

Ty tak poważnie? Skoro ja nie napisałem tekstu o tym, że politycy Platformy do banda zdemoralizowanych przygłupów, to znaczy, że uważam ich za ludzi szlachetnych i mądrych? To proszę zapamiętaj. jak odpowiadam tylko za to, co piszę, a nie za to, czego nie piszę. Taki pomysł.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 17:19
19 maja 2017 18:21

52? Ho, ho! To jesteś młody duchem. Zazdroszczę. Też bym tak chciał.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 17:34
19 maja 2017 18:23

@valser

Miałem na myśli dystans do świata. Ja zainteresowanie dla polityki straciłem tak mniej wiecej wiosną 2010 roku.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 19 maja 2017 18:01
19 maja 2017 18:24

@gabriel-maciejewski

A to tak. Jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 19 maja 2017 15:35
19 maja 2017 18:42

Tak też uważam... Najbardziej irytuje mnie kiedy ktoś osłania "czyste" złodziejstwo dobrem rodziny robiąc tym samym z krytów tego rodzaju "programów wsparcia" sk...ów co to nie chcą pomóc biednym dzieciom... Szczyt bezczelności. Reszta (podobnie jak Pana) kompletnie mnie nie interesuje bo nie mam na to ŻADNEGO wpływu, a i dla mnie nie ma o czym nad złodziejstwem dyskutować. To że czasem wyrażę dezaprobatę jest zwykłą reacją OBRONNĄ.

Proszę Pana Krzysztofa o wyrozumiałość w tym względzie... I już więcej nie troluję notki. Tu w ogóle nie o to chodzi czy choćby pośrednio nie związanej z wywołanym tematem, bo idąc tropem Valsera uważam podobnie że nie ma sensu dywagacja czyj syf lepszy... lepiej jest ZNALEŹĆ jak rysował "niewolnik".

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 maja 2017 18:17
19 maja 2017 18:50

No oczywiście że ustawki ale jak o tym pisać? Podając za każdym razem nazwę i wyjaśnienie co ja o tym myślę? Coryllus opisuje czym jest demokracja i władza socjalistyczna. Nikt się do PO nie przepisze bo władza centalna to PiS i nie zanosi się na razie na zmianę, szybciej się będą właśnie przepisywać z PO do PiS. Na razie jeszcze system wewnętrzny zbudowany przez poprzedników walczy ale władza centralna mu wyrywa kły i pazury a ludzi raz oszukanych na te same chwyty nie ma. Na zlotach KODu nie ma młodych a to co reprezentują obecne młodzieżówki PO czy .N nikogo nie przyciągną. A kasy na kupowanie głosów mają coraz mniej. Ja mówię o mechanizmach działania władzy jako takiej a nie o tym że ta czy inna władza przychyli nam nieba.

zaloguj się by móc komentować

tepaz @valser 19 maja 2017 17:34
19 maja 2017 18:53

Ma Pan świętą rację Valserze, ale proszę powiedzieć jak to w życie wprowadzić. Teraz. W aktualnych realiach, wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowaniach? Jaką widzi Pan alternatywę? Bo przecież nie chodzi Panu o to, by wszyscy Rodacy się zwinęli i przenieśli do Szwajcarii, dajmy na to :-)))

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 17:00
19 maja 2017 18:53

Ależ traktuje :)

Jest to bowiem jeden z tych oczywistych elementów który pozwoli im rządzić dalej, a nie dlatego że jakaś bliżej nieokreślona kupa internautów wylewa swoje frustracje na Komorowskiego.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 maja 2017 18:32
19 maja 2017 19:04

No zgoda tylko ja tak bardziej z boku. Nie wiem jaki jest poziom biedy w Szwajcarii, nigdy tam nawet nie byłem. Znam naszą biedę. Oczywiście że 500+ nie jest żadnym remedium na wszystko, jest kołem zamachowym żelaznego elektoratu PiS. A co dalej obecna władza z tym zrobi to się okaże. Tzw. rodzinne w Polsce wynosi 95zł-124zł, ja pamiętam jak niedawno wynosiło 42zł i kolejki na poczcie po to coś. Czy w Szwajcarii państwo daje coś dodatkowo na dzieci? Ja nie porównuję Polaków do innych nacji tylko systemy działania i obsługi państwa. U nas jest demokracja socjalistyczna syficzna. Na razie nikt nie zmienił ram systemu od 89r. a wewnątrz mamy wybór "mniejszych opcji" czyli 500+ versus ciepła woda dla wszystkich. Oczywiście ciepła woda płatna z góry każdego miesiąca.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 19 maja 2017 18:42
19 maja 2017 20:05

@OdysSynLaertesa

Nie bardzo rozumiem tego Twojego oburzenia. Ty na nich mówisz, że to jest banda bezczelnych złodziei, oni na Ciebie, że jesteś skurwysynem, więc chyba rachunki macie wyrównane.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 19 maja 2017 18:53
19 maja 2017 20:09

@OdysSynLaertesa

Nie. Nie traktuje. To jest notka o internetowym hejcie. Sam nie potrafę uwierzyć, że dziewięc lat minęło, a ja was tak cierpliwie toleruję.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 maja 2017 18:44
19 maja 2017 20:10

No ale dlaczego był Smoleńsk? Dlatego że PiS chciał współpracować z postPRLowską oligarchią czy wprost przeciwnie? Bez pomocy od wewnątrz taki mord nie byłby możliwy. Nawet po to żeby odwrócić wzrok trzeba sporządzić notatkę służbową a co tu mówić o wyłączeniu różnych bezpieczników. A śmierć pojedyńczych polityków zdaża się wszędzie i przyczyną mogą być nawet prozaiczne problemy prywatne.

Oczywiście że jeśli za pracę jest zapłacone jak się należy to nie potrzeba dotacji i od dawna rozmawialibyśmy na inne tematy. Gdyby liberały z PO tego dokonały to by rządzili do śmierci a swoją władzę by scedowali na dzieci i wnuki. Osiem lat i jakoś im niewiele z tego wyszło.

Pojedyńczo człowiek zaradny ma szansę się odciąć od tego socjal-korpo ale my tu rozmawiamy o zmianach systemowych.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @valser 19 maja 2017 17:07
19 maja 2017 20:10

Wifziałem to, i zaśmiałem się rubasznie, niemniej przeczytam bo kobiety dużo gafają, a ja lubie słuchaća

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 20:05
19 maja 2017 20:48

Czy mógłby mnie Pan oświecić (jesli łaska) na czym ta równość (rachunków) polega, żebym mógł dostrzec Pańskie spojrzenie na tę kwestię?

zaloguj się by móc komentować

tepaz @valser 19 maja 2017 19:23
19 maja 2017 20:51

No właśnie, czyli to co Coryllus od chyba 8., a Toyah od 9. lat robią - zgodnie z talentami, którymi ich Pan Bóg obdarował. Teraz jest Pan z Targami i Parasol z tym Wspólnym Miejscem, kiedyś Wierzący Sceptyk drwa rąbał.

Myślę, że modlitwa jest tutaj cały czas, bo jak wytłumaczyć fakt, że wśród tych tłumów przewalających się przez Internet, wrażliwiec Toyah napatoczył się na zadziora Coryllusa? Oczywiście nie mogę Coryllusowi odmówić wrażliwości (kiedyś bardzo pięknie napisał o "Ani z Zielonego Wzgórza"), ani Toyahowi zadziorności (dotąd pamiętam jak w czasie kampanii wyborczej Andrzeja Dudy patroszył każdego, kto choćby jedno złe słowo szepnął na A.D.). 

A tak w ogóle, to chcę powiedzieć, że musimy słuchać/czytać z uwagą. Przedstawiać swoje racje, kłócić się i przekonywać, ale nie kaleczyć się nawzajem. Oj, wchodzę w nie swoje kompetencje. Szczęść Boże Wszystkim!

PS.: Mam nieśmiałą prośbę: mógłby Pan używać polskie znaki diakrytyczne? To przyspiesza czytanie, ale przede wszystkim to nasz język z tymi wszystkimi pięknymi ogonkami, nie pozwólmy ich wyrugować ;-) A tak w ogóle to lubię czytać Pańskie komentarze :-))

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 20:09
19 maja 2017 20:53

"was"? ależ ja nikogo nie reprezentuję i "znam" Pana zaledwie od kilku miesięcy więc proszę mnie nie obarczać za cudze grzechy.

Słowo wystarczy (jesli łaska) i więcej mnie Pan nie będzie musiał "tolerować".

zaloguj się by móc komentować

tepaz @valser 19 maja 2017 20:53
19 maja 2017 21:17

Przypuszczam, że to jest tylko kwestia ustawień. Ja piszę ze szwedzkiej klawiatury. No, ale to drobiazg.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 19 maja 2017 20:48
19 maja 2017 21:17

@OdysSynLaertesa

No przeciez napisałem to jasno. Jeśli Ty ich nazywasz złodziejami, to nie powinieneś się dziwić, że oni Cię nazywają skurwysynem. Daliście sobie po pysku i macie spokój. To jest was sport.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @valser 19 maja 2017 19:23
19 maja 2017 21:21

Wiesz co, ja pisząć tutaj często zaznaczam, że "zasadniczo jestem przeciwnikiem PiS", ale tak szczerze powiedz jakbyś musiał głosować to na kogo byś głosował?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 19 maja 2017 20:53
19 maja 2017 21:21

@krzysztof-osiejuk

No proszę. Ja prowadzę tego bloga od dziewięciu lat, praktycznie dzień w dzień. Dziś to jest ponad 2 tysiące tekstów na wszystkie mozliwe tematy, bardzo starannie uargumentowanych. A Ty mnie znasz od paru miesięcy. To o czym my mamy rozmawiać? I jak?

Swoją drogą, dotychczas co czytałeś? Książki Ziemkiewicza, czy "Najwyższy Czas"?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 19 maja 2017 21:21
19 maja 2017 21:23

@valser

No przecież on powiedział, że od 30 lat nie głosuje.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 21:23
19 maja 2017 21:24

Ja też już jakiś czas nie głosuje, ale mimo wszystko wiem jak jest.

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 maja 2017 20:42
19 maja 2017 22:21

No ale jak chcesz równać do najlepszych to zamordowano czterech prezydentów USA i czego to ma dowodzić? Polityk ma ogólnie ryzyko zawodowe wpisane w CV, taka praca. Przecież ja wiem co mówił Lech Kaczyński i kiedy. Myśmy na blogu Toyaha wałkowali to dziesiątki razy. A co miał twoim zdaniem robić? Nic nie mówić i tylko głupio się uśmiechać jak Komorowski czy Kwaśniewski? Abdykować bo opozycja mu groziła a media wszelakie mieszały z błotem? Jesteśmy wystarczająco ważnym punktem na biznesowej mapie świata by tu zawsze było "ciekawie".

zaloguj się by móc komentować

Kozik @krzysztof-osiejuk
19 maja 2017 22:23

Przede wszystkim chcę pogratulować Coryllusowi założenia tego blogowiska i życzyć, by rozwijało się dynamicznie i, przede wszystkim, w dobrą stronę.

W dobrą stronę, bo ze smutkiem stwierdzam, że notka Toyaha została zwyczajnie strollowana. 

W takim razie ja nie jestem pewien, czy gorsi są ci prości hejterzy od "Bula" i "Ryżego chuja" czy ci, co pseudointelektualnie rozmywają naprawdę istotną treść. I pytanie, czy robią to celowo, czy najzwyczajniej w świecie nie zrozumieli tekstu.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @valser 19 maja 2017 19:23
19 maja 2017 22:37

> Te dwie dekady sa potrzebne, o ktorych pisal Toyah. No ale nie dwie dakady na pincetplus bo to jest pomylka socjalistyczna.

Dokładnie. Niektórym się wydaje, że to jest jakieś taktyczne budowanie umocnień, z których drobnymi kroczkami będzie dochodzenie do poszanowania własności. Nie będzie. W wersji optymistycznej dlatego, że wrogowie nie dadzą im tego czasu.

 

> liczyc trzeba tylko na siebie. Nie pekac, nie dac sie uwiesc roznym latwym rozwiazaniom, nie spychac roboty na innych, tylko trzymac lejce we wlasnych rekach.

> I najwazniejsze - modlic sie, bo bez tego to sie daleko nie zajedzie.

Dokładnie.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 21:21
19 maja 2017 23:36

Znam było w cudzysłowiu z racji że czytam (Pańskie poglądy) od niedawna (a nie z racji jakiejś poufałości) a Pan mi wypomina jakby mnie 9 lat "tolerował", i jeszcze do jakichś "wy" dorzuca...

Czytywałem jedno i drugie, i co z tego? Rozmawiamy o czymś zupełnie innym... tak jak Pański tekst jest o czymś innym nieprawdaż? Do tego nie musimy się "znać" bo chodzi o pogląd na konkretny temat (programów socjalnych - tego akurat nie da się uargumentować). To chyba nie jest nic złego że chciałbym poznać Pańskie zdanie bez wdawania się w personalne insynuacje o "praniu po pyskach" i innych "sportach". 

Nie ma żadnej równości między nazywaniem socjalizmu złodziejstwem a odwetem w postaci uwag o braku wrażliwości na biedę i krzywdę ludzką do której sami socjaliści się przyczyniają. Pan uważa że mają prawo odwracać kota ogonem bo założył że ja to dla jakiegoś "sportu" powiedziałem? Czy dobrze zrozumiałem? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kozik 19 maja 2017 22:23
19 maja 2017 23:45

Nie przejmuj się. On chcieli dobrze. Jak zawsze.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 19 maja 2017 23:02
19 maja 2017 23:48

Oczywiście. Kiedys była taka partia pod nazwą Polska Partia Przyjaciół Piwa. Ona załatwiała na równo cały ten elektorat. Dziś przez chwilę liczono na Kukiza, no ale on chyba jednak już lepiej się prezentuje jako artysta estradowy..

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @OdysSynLaertesa 19 maja 2017 23:36
19 maja 2017 23:49

Dziękuję bardzo. Było miło. Trochę.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @onyx 19 maja 2017 20:10
20 maja 2017 00:15

Mord? To był, jeśli już musimy szukać słów, poślizg. Długa ślizgawka, wynosząca daleko niektórych kolesi, tych - robiących interesiki.

Ci z wewnątrz niczego by bez udziału tych z zewnątrz nie zrobili. Robotę wykonali spece, wdrożeni już, zewnętrzni. Zamordować tacy mogliby, zachować też, wyślizgać - a jakże.

Toyah pisze o tym od lat, jak ta wewnętrzna banda przygotowywała ów grunt do ślizgawki. Dobrze byłoby zauważyć to, co pisze. Tu jestem z Toyahem tego samego zdania.

Ale poza ubezpieczaniem tych ściągniętych z zewnątrz, jesteśmy innego zdania. Widzę całą odpowiedzialność dawniej rządzących, i dziś rządzących, za ich brak uczciwości, ciągnący się zresztą do dzisiaj. Stanowczego zawołania, by się z tej ich nieuczciwości uwolnili, wydobyli, by oni zaprzestali kantowania nas, nigdy u Toyaha nie widziałem. Z delikatności? Może.

Jeśli widziałem taką przestrogę, to u Valsera, dziś, tu, powyżej, cytuję: "Uczestnictwo w tym jest jednak odpowiedzialnoscią za współudział." Nie tylko o wybory tu chodzi. O stare sprawy, o współudział w oszukiwaniu nas tu też chodzi. A nawet przede wszystkim o to chodzi.

 

Oszustom rządów dawać nie wolno. Nie ma czegoś takiego, że oni w "wybranych sprawach" nas oszukują, a w tych "innych" nieba przychylają.

 

Nie istnieje taka polityka. A taką uprawia obecny rząd. To stwarzanie na siłę fikcji przez, jak to pisze Coryllus, zasyfionych (zarażonych nieuleczalnym idiotyzmem) działaczy.

 

Pomysł 500+ miał rozwinąć Kosiniak-Kamysz albo jego doradcy, lata temu. PiS był zawsze przeciw. A teraz jest, pingo-pango, riki-tiki-tak, za sposobem działania Kosiniaków-Kamyszów i reszty (skąd ten typ jest, z SLD?) jego partii, co pokazuje afiliacje PiSu i skłonność do podbierania programów. Mimo wszystko, w dzisiejszych warunkach, 500+ to program konieczny, by najgorsze wykwity państwowego bandytyzmu złagodzić.

 

Wracając do tematu notki. Ludek narzekający na Bula wygwiżdże każdą inną władzę też. Zwłaszcza taką, którą propaganda przedstawi jako nieudolną i zasyfioną idiotyzmem działaczy. Stop, to przecież tyczy się wprost... naszystów.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @valser 20 maja 2017 00:00
20 maja 2017 00:16

Ustawię Ci to. Jeśli zechcesz. Przy okazji.

zaloguj się by móc komentować

A-Tem @onyx 19 maja 2017 22:21
20 maja 2017 00:21

Preceptorzy Go zostawili. A wtedy rezygnacja z urzędu natychmiast jest jedynym rozwiązaniem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 20 maja 2017 00:19
20 maja 2017 00:47

Ja wiem, jak bardzo Ty się szanujesz, mimo to muszę Ci powiedzieć, że ten poziom naiwności Ci nie przystoi.

zaloguj się by móc komentować

orjan @onyx 19 maja 2017 17:58
20 maja 2017 07:18

@onyx   &  @valser

Otóż to Onyx'ie! Opozycja nie potrafi nic zaoferować innym. Żąda wyłącznie dla siebie (żeby było, jak było). Dlatego, nie mając czym, opozycja nie konkuruje z PiS o popularność w elektoracie.

Strategia opozycji polega więc na wzbudzaniu defetyzmu przede wszystkim w kręgach kadr, a dopiero potem wśród "poza-kadrowych" zwolenników PiS. Tak, aby defetyzm podciął wolę PiS i spowodował kapitulanctwo. Ta strategia jest jeszcze słabo wdrożona (poza tym to papraki) więc na razie powodzenie obserwujemy tylko w takich odpryskach jak Gowin.

Obserwując doktrynalne pretensje wobec PiS, jak np. tutejsze zacietrzewienie Valsera'a, trzeba zauważyć, iż oparte są (takie zacietrzewienia) o jakieś tam stanowisko ekonomiczne. Np. stanowisko względem tego 500+. Z taką krytyką nie ma sensu dyskutować, bo zwłaszcza w makroekonomii 2 i 2 prawie nigdy nie równa się 4. Znacznie częściej równa się 2,2 a - pechowo dla opozycji - na razie u Morawieckiego te 2 i 2 wygląda na 22.

Jak będzie wyglądać za jakiś czas, zobaczymy. Wypada jednak zapytać, skąd te choćby tylko chwilowe sukcesy ekonomiczne? Otóż moim zdaniem, rozwiązanie tej zagadki zawiera się w pewnym podsumowaniu przez p. premier: "wystarczy nie kraść". Dziwię się, że to lakoniczne podsumowanie nie zostało jeszcze wprowadzone do haseł prawdziwej propagandy.

Sens hasła jest taki, żeby - na ile się tylko da - złodziei odsunąć od gospodarki. W gospodarce rynkowej systemowa kradzież jest bowiem gorsza od gospodarczego błędu. Jeżeli trzeba za to w rachunku poparcia wyborczego "zapłacić" tym 500+, to ja jestem "za", bo to jest inwestycja bardzo dobra, a także korzystna ekonomicznie. Natomiast wyprowadzanie opinii ze stosunków szwajcarskich jest z góry chybione tak długo, dopóki kol. Valser nie uwzględni, że złodziejstwo, jeśli tam się zdarza, to nie jest fundamentem tamtejszych stosunków społecznych, publicznych, wyborczych, ekonomicznych, itd.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
20 maja 2017 08:28

@Krzysztof   & @valser

 

Krzysztof, chyba się tu (jedną nogą) wprowadzę na dłużej, bo na toyah.pl brakuje mi wstawiania klipów.

 

Valser, dzisiejsi 50-latkowie byli wtedy za młodzi, więc - z sympatią - upominek dla Ciebie :)

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 20 maja 2017 08:28
20 maja 2017 10:00

Oh, jak ja dawno tego nie syszałem. Dziękuję Ci bardzo. You've made my day.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 20 maja 2017 01:03
20 maja 2017 10:03

No wiesz! Skąd taka myśl? A coż mnie obchodzi, czy Ty głosujesz czy nie? 

zaloguj się by móc komentować

tepaz @valser 20 maja 2017 00:27
20 maja 2017 23:29

To prawda, z tymi znakami to skaranie boskie. Ja z mojej klawiatury posługuję się tylko polskim i szwedzkim, którego znaki znajdują się na klawiszach. Polskie znaki mam w dwu plikach: |214| i 'dla programistów', ale tylko w tym ostatnim  'x' i 'y' znajdują się w tym samym miejscu co szwedzkie. Kropkę, przecinek, dwukropek i jeszcze kilka po prostu zapamiętałam. Ale to tak na marginesie, nieważne, zapomnij mi ten diakrytyczny wtręt!

Nie sądziłam, że wciąż wałkujecie ten temat. U coryllusa.pl  Zadziorny stwierdził, że Ty i Odys  rozkładaliście na łopatki socjalizm, ale zostaliście pokonani przez wraży oddział socjalistów.  Jutro sobie poczytam co przez dzisiejszy dzień wymyśliliście, choć przypuszczam, że to jest w zasadzie tylko rozszerzanie tego zbioru zarzutów (a jest on przecież kilometrowy), przed którym - da Bóg - kiedys ten z piekła rodem system i jego jurgielt stanie. Narazie szkoda naszego czasu i nerwów. Szczęść Boże!

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @tepaz 20 maja 2017 23:29
20 maja 2017 23:55

Naprawdę nie mam siły tłumaczyć spraw wydawało by się oczywistych. Za dużo Korwina w nas... jak śpiewała pewna panie. Przecież pod tym co napisał Valser - 20 maja 2017 10:03 to każden jeden się podpisuje obiema rękami. To gdzie tu wspieranie socjalizmu?

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 19 maja 2017 16:59
24 maja 2017 08:29

Oni są jacyś ślepi. Tego nie zauważył nikt?

"...Że on to mówił o władzy Platformy? A cóż to zmienia, poza tym, że tamtego jednak, jak się okazało, ostatecznie przeżyć się nie dało, a to najwyraźniej po wszystkich spływa jak po – nomen omen – kaczce?..."

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 19 maja 2017 17:34
24 maja 2017 08:35

Tu już nie była przewaga 80%:

"Helweci odrzucili w referendum pomysł dochodu gwarantowanego. Państwo nie będzie wypłacać "za nic" 2500 franków miesięcznie na głowę. 76,9 proc. Szwajcarów zagłosowało na "nie", a 23,1 proc. za."

Jednak takie pomysły też mają. Powiedz nam ile wynosi zasiłek na dzieci u Helvetów. I inne zasiłki i dodatki bo o tym nie mamy zielonego pojęcia.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować