-

krzysztof-osiejuk : To ja

Wesoła przygoda czarnego parasola

      Wracałem z Wojtkiem i Wackiem z Wrocławia, dokąd pojechałem, by posłuchać, jak Gabriel opowiada o rzeczach, o których ja nie mam pojęcia  i które mnie w najmniejszym stopniu nie interesują, i Wacek nagle powiedział, że ja jestem prawdziwym artystą, bo jak byliśmy w Wąchocku na obiedzie z ojcami Cystersami, tylko ja zauważyłem, że jeden z nich je obiad palcami. Zdziwiło mnie to oczywiście bardzo, bo wydawało mi się, że jeśli siedzimy w sali pełnej ojców zakonnych i w samym jej centrum siedzi jeden z nich i, jak gdyby nigdy nic, trzyma w ręku kotlet schabowy, i nikt z jego kolegów nie zwraca na to uwagi, to jest to naprawdę coś. No ale przyjąłem tę uwagę, by natychmiast o niej zapomnieć. Przypomniała mi się owa sytuacja wczoraj wieczorem, gdy włączyłem sobie telwizję TVP Info, by zobaczyć co słychać w polityce, a tu się okazało, że tematem numer jeden jest zwycięstwo Francji i fantastyczna postawa Chorwacji. To co mnie jednak zainteresowało najbardziej, to to, że choć zgromadzeni w studio politycy poruszali wszystkie możliwe tematy, nikt z nich nie zwrócił uwagi na to, że po zakończeniu meczu,  to dokładnie w momencie dekoracji drużyn zerwała się chmura i na jej uczestników, włącznie z prezydentami, przewodniczącymi, sędziami, by już nie wspominać o samych piłkarzach, spadła ulewa, która ich wszystkich przemoczyła do suchej nitki… to znaczy, na prawie wszystkich, bo w momencie gdy zaczęło padać, do prezydenta Putina natychmiast podbiegł umyślny z ogromnym parasolem, i w tym momencie jedynie Putin został jak należy zadbany. Czy może w tym momencie Putin rzucił się z parasolem w stronę prezydent Chorwacji, pani Kolindy Grabar-Kitarović, by ją ochronic przed deszczem, co, jak chyba wszyscy się zgodzimy, byłoby zagraniem na takim poziomie, że chyba wszystkie sankcje świata wobec Rosji w jednej chwili zostałyby zniesione? Ależ skąd. On stał bardzo zadowolony, że jest taki suchy, i nawet mu do głowy nie przyszło, że jego goście mokną. A więc uroczystość trwała, na wszystkich, włącznie z nadzwyczaj elegancko wystawioną prezydent Chorwacji, lały się strumienie wody, a przez dłuższy czas tylko nad kompletnie suchym Putinem rozpostarty był wielki parasol. A kiedy już Rosja się zorientowała w sytuacji i przybiegło kilku jej przedstawicieli z maleńkimi damskimi parasolkami, to wszyscy już mieli te parasolki głęboko w nosie, a pewnie tylko Putin myślał, że tego parasolnikowa za to że on dupuścił do tego, że lewy rekaw jego marynarki zmoczył desz, trzeba będzie zesłać na Sybir.

      Oczywiście nadzwyczajne było to, jak każdy z nich, włącznie z tym durniem Macronem, potrafił w tym mokrym stanie zachować fantastyczny wręcz nastrój i cieszyć się chwilą – a ja osobiście ten moment cenię sobie z całych mistrzostw niemal najbardziej –  mnie jednak zadziwia najbardziej to, że, jak już wspomniałem, z tego co widzę, poza mną nikt na to nie zwrócił uwagi. Ktoś powie, że polityka i sport powinny być starannie oddzielane, więc zwyczajnie nie wypadało, by odnosić się do czegoś w gruncie rzeczy tak drobnego jak parasol na łbem Putina, jednak nie: polityka w najmniejszym stopniu nie została tam zapomniana. Otóż zgromadzeni w studio komentatorzy większą część swojego występu poświęcili na dyskusję na temat tego, jak to Putin fantastycznie wręcz wykorzystał propagandowo te mistrzostwa, pokazując światu, jaki z niego światowy człowiek, a z Rosji cywilizowany kraj. Na temat tego parasola nikt jednak nawet się nie zająknął. Nikt nawet nie zwrócił uwagi na to, że w normalnym świecie numer z parasolem by Putina zwyczajnie zadusił. W normalnym świecie, Rosja w tym momencie zostałaby postawiona w szeregu najdzikszych dyktatur w historii najdzikszego świata z samego środka afrykańskiej dżungli. My jednak nie żyjemy w normalnym świecie, i nie chodzi mi o to, że my tu wszyscy uważamy, że parasol przysługuje tylko politycznym przywódcom. Nic podobnego! W końcu wszyscy jesteśmy ludźmi świadomymi odpowiedzialności, jaką obłożył nas współczesny świat i świetnie znamy wszystkie przepisy. Problem w tym, że myśmy się w tym wypadku zwyczajnie zagapili i tego parasola nie zauważyli.

     A może to faktycznie chodzi o to, że czasy są takie, że aby reagować jak człowiek, konieczne trzeba być artystą?

 

Zapraszam wszystkich do kupowania moich książek. To jest dziś być może najlepsza inwestycja. Choćby na prezent.



tagi: rosja  władimir putin  mistrzostwa  deszcz 

krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 10:58
46     3708    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


parasolnikov @krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 11:19

Rano na WP już o tym pisali, swoją drogą jakby to tak Trump zrobił to by to media międliły przez miesiąc.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 16 lipca 2018 11:09
16 lipca 2018 11:20

Nie śledzę Niezależnej.  Wcoraz wieczorem w TVP Info wyłącznie analizowane wielki propagandowy sukces putinowskiej Rosji.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @parasolnikov 16 lipca 2018 11:19
16 lipca 2018 11:30

Mam wrażenie, że Toyah pisał też o tobie, o twojej robocie z urealnieniem liczby odsłon poszczególnych stron. :-D

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 16 lipca 2018 11:09
16 lipca 2018 11:44

Przeczytałem ten tekst na Niezależnej.  Oni są gorsi od samych siebie.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @mniszysko 16 lipca 2018 11:30
16 lipca 2018 11:50

Ja robie co mi karzą :) Ale w życiu tak to już jest, że parasol jest języczkiem u wagi :)

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 11:53

1- w przypadku uoczystości dekoracji finalistów , komentatorzy mają najwyraźniej wyuczony wewnętrzny nakaz koncentrowania się na radości, wartościach sportowych, uniesieniu. Z tego punktu nawet interpretują wszystkie okoliczności - "niebo się otworzyło", "łzy radości" itp. Jakakolwiek dłuższa koncentracja na negatywach byłaby interpretowana jako polityczna (w jedną lub drugą stronę). Na to można sobie pozwolić już po uroczystości, w analizach. I tak się robi.

2- Każda ochrona prezydencka ma prawo mieć środki ochrony. Gospodarz, czyli FIFA, organizując wskazuje w umowach gdzie kto może stać i z czym. Dany kraj może się z tym niezgodzić i ... nieprzyjechać, albo wynegocjować by np w odległości x metrów stał ochroniarz z parasolem, płaszczem itp.

Wynegocjowali? - Nie. To dla oglądających to Rosjan oznacza jedno - jesli znalazł się jeden parasol, to jest on dla najważniejszej osoby na boisku.

Kiedy trzeba to parasola ma nie być nad Putinem https://www.youtube.com/watch?v=9rMNQLiMH9A

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 11:44
16 lipca 2018 12:30

Prawda, że takim artyzmem wali jak dzieła Manzoniego:

 

Gówno artysty
Zawartość netto 30 gr
Zachowane w stanie świeżości
Wyprodukowano i zakonserwowano
w maju 1961

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @betacool 16 lipca 2018 12:30
16 lipca 2018 12:37

Wydaje mi się, że kiedyś podpisywali się imieniem i nazwiskiem. Teraz jest tam "redakcja" i "kontakt z autorem". Znaki czasu.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @dziad-kalwaryjski 16 lipca 2018 11:53
16 lipca 2018 13:15

Ja to wszystko rozumiem. Natomiast spodziewałem się, ze ten Putin ma więcej politycznego instynktu i odda ten parasol prezydent Chorwacji. W końcu dla niego, który walczył z tygrysami, cóż to takiego zmoknąć? A teraz każdy Rosjanin widzi, że z niego zwykła fujara. 

zaloguj się by móc komentować


adam-er @krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 13:18

Otwarcie parasola nad Putinem od razu pogorszyło sytuację jego gości, zamiast pojedynczych kropli deszczu, za kołnierz wlewały im się strugi wody z jego parasola

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @adam-er 16 lipca 2018 13:18
16 lipca 2018 13:21

Im i tak było wszystko jedno. Najwidoczniej nawet Macron okazał się większym od niego wojownikiem.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 13:35

Mylisz się. W TVP1 podczas transmisji w końcu o tym powiedzieli w komentarzach live. I nie tylko Ty zwróciłes na to uwagę :-)

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 13:21
16 lipca 2018 13:36

On jest wojownikiem, który dla osiągnięcia celu nie cofnie się przed niczym. 

zaloguj się by móc komentować

dziad-kalwaryjski @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 13:15
16 lipca 2018 13:47

Chyba widzieliśmy inne 3 minuty dekoracji. Putin uśmiechając się patrzył na podchodzących piłkarzy, potem witał i dekorował po kolei. Nie szukał parasola, nie patrzał czy pada, nie patrzał na Macrona i Chorwatkę, bo stali na lewo a piłkarze podchodzili od prawej. Dopiero potem spojrzał w lewo, ale nie widać czy zwracał uwagę na już mokrych prezydentów, czy raczej na odchodzących piłkarzy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 16 lipca 2018 13:35
16 lipca 2018 14:09

Napisałem BARDZO WYRAŹNIE że moje słowa dotyczą dyskusji na TVP Info. Naprawdę jest tak trudno czytać z uwagą choćby zbliżoną do uwagi z jaką się komentuje?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 16 lipca 2018 13:36
16 lipca 2018 14:10

Jak każdy wojownik. Nie jestem jednak pewien, czy dotyczy to też Macrona.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @dziad-kalwaryjski 16 lipca 2018 13:47
16 lipca 2018 14:11

Wiesz co? Ja Cię stąd wyrzucę. Może być? Nie odpowiadaj.

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 14:09
16 lipca 2018 14:16

OK. Widziałem że piszesz o TVP info, ale chciałem zwrócić uwagę że to nie było zamilczane w TVP.

zaloguj się by móc komentować

DWiant @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 14:11
16 lipca 2018 15:08

Podczas ogladania ceremoni rozdania medali tez na to zwrocilismy uwage ze nie podal Putin parasola pani prezydent Chorwacji. Na co jeszcze zwrocilismy uwage to srewardesy w drugiej lini: mimo takiej ulewy fryzury mialy na swoim miejscu. Prawdziwa klasa, przygotowane na kazda okolicznosc.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 13:15
16 lipca 2018 16:17

"On stał bardzo zadowolony, że jest taki suchy, i nawet mu do głowy nie przyszło, że jego goście mokną."

Ni w ząb nie rozumiesz Moskali. Śmiem twierdzić, że on wiedział, co robi. Pokazał, że jest u siebie. I że jest panem nie tylko sytuacji, ale i pogody. I że przegrana rosyjskich piłkarzy była świadoma. A do głowy akurat mu przyszło, spokojna twoja, przyszło mu coś takiego: "Moknijcie tiepier, job waszu w zadnicu!!! To jest właśnie moskwiciński deszcz! Przyjedźcie tu na igrzyska zimowe, to pokażę wam moskwicińską zimę!"

Przypomnij sobie armatki atmosferyczne z okazji koncertów Jacksona w Moskwie. Tu sami na siebie składają donos: 

https://youtu.be/z5RmXafimts

Istnieje ryzyko że klimat w Rosji jest tak rozhuśtany, że wystarczyło, że Putin wydał rozkaz negatywny, nic nie posypywać. Tam było inne jeszcze niepokojące zjawisko: niegasnące podziemne pożary torfowisk. Susza.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @DWiant 16 lipca 2018 15:08
16 lipca 2018 16:19

Moskiewski lakier kuloodporny. Miałeś na myśli oczywiście, stewardessy. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 16 lipca 2018 11:30
16 lipca 2018 16:27

Coś w tym jest. Urealnienie kilkalności niczym urealnienie przemakalności. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 13:15
16 lipca 2018 16:29

Wycieczka była w dechę. 

Powiedz od razu że mnie podpuściłeś z tym swoim zdziwieniem. Czegoś mi się nie mieści, że cię Putin zaskoczył. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 16 lipca 2018 14:16
16 lipca 2018 16:53

Rozumiem. I dlatego napisałeś, że się mylę. Jasna sprawa.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 16 lipca 2018 16:17
16 lipca 2018 16:55

No, może i masz rację. W końcu, kto jak kto, ale Ty jesteś ekspertem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Magazynier 16 lipca 2018 16:29
16 lipca 2018 16:58

No, zaskoczył. Naprawdę. Ale może być i tak, że przeciętny Rosjanin ów gest przekazania parasola kobiecie potraktował jako upokorzenie Narodu.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Czytelnik 16 lipca 2018 17:20
16 lipca 2018 17:31

No nie wiem,  w tym kawałku ceremonii który widziałem, medale wieszał zmoknięty łysy podobny do Tyma, a Putin sobie stał pod parasolem.

zaloguj się by móc komentować

bendix @chlor 16 lipca 2018 17:31
16 lipca 2018 17:32

Zakładał niektóre medale. Też się zastanawiałem o co chodzi i jak to rozdzielili.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 16:58
16 lipca 2018 18:04

Jako "ekspert" sądzę, że to możliwe. Stawką jest nie poklepanie po ramieniu przez Trumpa, ale honor Moskwy. A ta Chorwatka przecież to zdrajca słowiańszczyzny, której centrum, jak powszechnie wiadomo, jest w Moskwie. Zdrajca bo się sprzedała za jakiś tam jankeski gaz. Poza tym Chorwaci to faszyści. Tu nie ma miejsca ani nawet na promil savoir vivre'u. 

zaloguj się by móc komentować

glicek @krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 18:07

Tak dla zilustrowania o czym napisal autor.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-osiejuk 16 lipca 2018 16:58
16 lipca 2018 18:12

I oprócz tego, że "zglanowałem" Autora na jego własnym blogu, potwierdzam wszem i wobec, że artystą jest i talent ma, co widać codziennie. Dzisiaj też. Parasol Putina. Na czym polega ów talent? Na uchwyceniu proporcji. Owoż i doprowadziło nas to wyczucie proporcji prawie do "rosjoznawstwa". 

Jeśli ktoś uważa że wazelinuję, to jego problem. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Czytelnik 16 lipca 2018 17:20
16 lipca 2018 20:09

W 1998 we Francji medale wręczał Jacque Chirac.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-osiejuk
16 lipca 2018 21:31

Z igły widły, z deszczu potop.

Nie bierzesz pod uwagę, że  Putin także mógł się "zagapić"

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 16 lipca 2018 18:12
16 lipca 2018 22:39

To Ci się tylko wydaje, że "zglanowałeś". W istocie siła tego felietonu polega na tym, że Krzysztof popatrzył na parasol oczyma naszej cywilizacji, która w pewnych sytuacjach nakłada pewne obowiązki obyczajowe. Z tego rodzi się kultura.

Inne spojrzenie Krzysztof odrzucił. Można zaś spojrzeć na parasol z wnętrza cywilizacji więziennej. Tam obowiązki obyczajowe są inne. Mianowicie parasol przysługuje grypserowi, a frajerzy mają moknąć. To pomoże w odpowiedniej chwili ich przecwelić.

Wszelkie podobieństwa są niezamierzone.

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @stanislaw-orda 16 lipca 2018 21:31
16 lipca 2018 23:50

Ja akurat wziąłem pod uwagę, że Putin się zagapił. To Magazynier zaproponował, że on to zrobił celowo. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
17 lipca 2018 00:13

Ja też uważam, że się zagapił. Z poprawką na przyczynę w braku wpojonych nawyków.

Celowe poniżenie Emmanuela jednocześnie z Kolindą było niewykonalne. Kolindy nie dało się tam poniżyć, bo od początku było widać, że jest "królową balu". Celowe poniżenie Emmanuela byłoby zaś wykonalne tylko wtedy, gdyby Władymir wziął Kolindę pod parasol i w ten sposób sam, symbolicznie "zatańczył z królową". Skradłby wtedy show nawet temu złotemu pucharowi o Francji i Emmanuelu nie wspominając.

Swoją drogą, gdzie odleciała Brigitte?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 17 lipca 2018 00:13
17 lipca 2018 01:23

Przepraszam, ale nie skumałem. O co chodzi z tą Brigitte? Potraktuj to pytanie jako wyraz szacunku.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Magazynier 16 lipca 2018 16:17
17 lipca 2018 02:09

Interesujący ten filmik...wyjaśnia jak z chmury zrobi deszcz,a z powietrza w pobliżu punktu rosy-mgłę...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @DYNAQ 17 lipca 2018 02:09
17 lipca 2018 06:06

Prawda, że ciekawe? 

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 17 lipca 2018 01:23
17 lipca 2018 07:30

Mowa o pierwszej damie, która z Francją nie mokła.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 17 lipca 2018 07:30
19 lipca 2018 01:00

Nie skojarzyłem. Jedyna Brigitte jaką rozpoznaję to śp. Brigitte Bardot.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować