-

krzysztof-osiejuk : To ja

Wtem ktoś nagle drzwi otwiera, wpada Paris jak Pantera

      Być może część z nas jeszcze sobie przypomina kampanię przeprowadzoną parę lat temu przez którąś z przykościelnych fundacji pod hasłem „Nie ma miłosierdzia dla osób żyjących w związkach niesakramentalnych”. Rozwieszone w całym kraju billboardy przedstawiały parę dłoni, splecionych, zamiast ślubnej obrączki, wężem, a podpis głosił: „Konkubinat to grzech – nie cudzołóż”. Bezmyślna drastyczność owej kampanii, a jednocześnie ów ton świętoszkowatej pewności siebie, autoryzowany, jak się okazało, przez pewnego księdza nazwiskiem Drąg, a do której ja akurat pogardę wyssałem z mlekiem matki, sprawił, że poświęciłem wspomnianej kampanii osobną notkę, w której napisałem słowa, które pozwolę sobie tu dziś przypomnieć, jako z każdym dniem coraz bardziej aktualne:

      „Ja wiem, że z księżmi nie ma sensu dyskutować, a publicznie to już zwyczajnie nie wypada, ponieważ jednak mam głębokie przekonanie, że za projektem, którego tak pięknie broni ksiądz Drąg, stoi ktoś zupełnie inny, komu jest znacznie bliżej do wydawnictwa ‘Czarne’, niż do Kościoła, chciałbym Księdzu zwrócić uwagę na fakt, że przeróżnych grzechów, poza cudzołóstwem jest cała kupa, w tym takie, o których znaczna większość z nas myśli jak najgorzej. A więc nawet ludzie, którzy z Kościołem nie chcą mieć nic wspólnego, wiedzą, że nie należy kraść, kłamać, zabijać, być niedobrym dla swoich rodziców, obżerać się, wybuchać gniewem, lenić się, zazdrościć, pysznić się, wstrzymywać zapłatę. Tak się też składa, że, jak to pięknie określa ksiądz Drąg, ‘od pewnego czasu obserwujemy wzrost’ większości z nich. Na przykład, jestem pewien, że nawet ksiądz Drąg, który najwidoczniej najbardziej dziś jest przejęty tym, że pary, zamiast się żenić, żyją w wolnych związkach, zauważył, że coraz więcej ludzi, szczególnie młodych kobiet, nieumiarkowanie się obżera. Zauważył on też zapewne, że wielu z nas nie czci tak jak należy dnia świętego. Jestem przekonany, że ksiądz Drąg widzi, jak ostatnio często wielu z nas popełnia grzech wołający o pomstę do nieba, polegający na wstrzymywaniu zapłaty. Myślę również, że musiał ksiądz Drąg zauważyć, jak ostatnio coraz częściej ludzie kłamią i oszukują. Mam też silne podejrzenie, że zaobserwował też ksiądz Drąg gwałtowny wzrost osób, które z różnych powodów popadają w rozpacz, a która, jak wiemy, jest grzechem niezwykle ciężkim. Widząc to wszystko, on postanowił jednak nie wyjść do ludzi z paskudnym wężem na billboardzie i hasłem: ‘Weź się w garść – rozpacz jest grzechem’, lub ‘Zapłać pracownikowi i nie żyj w grzechu’, lecz wszcząć na całą Polskę kampanię przeciwko ludziom, którzy postanowili żyć w tak zwanym konkubinacie. Bo ich jest coraz więcej, a konkubinat, jak wiemy, to cudzołóstwo.

       Skąd dziś ten temat? Czyżby papież Franciszek znów rozjuszył część naszych lokalnych uczonych w piśmie, prosząc o miłosierdzie dla osób, którzy nie dali sobie rady z życiem i dziś są poza Kościołem? Nie. Z tym na razie jest spokój, natomiast, owszem, ze strony tych właśnie specjalistów od świadomej pobożności, tym razem, jak się okazuje, z dwóch stron posypały się kamienie w jego kierunku zarówno za pedofilię w Kościele, jak i za to, że on śmiał za nią przepraszać. Jeśli już mam się trzymać tak zwanej „naszej” strony sceny, najpierw nasza koleżanka Pantera wrzuciła – swoją drogą nadzwyczaj interesujący i bogaty w informacje – tekst, zatytułowany mocno i w punkt „’Pedofilia w Kościele’, czyli ostateczne rozwiążanie kwestii katolickiej”, w którym bardzo solidnie pokazała to, z czym od pewnego czasu mamy do czynienia, jako niezwykle agresywny i z gruntu zafałszowany atak na Kościół jako taki. Nie atak motywowany moralnym odruchem wobec zła, ale atak, gdzie pedofilia nie jest w żadnej mierze wrogiem, ale bardzo cennym sojusznikiem. I pewnie nie zawracałbym Czytelnikom głowy tymi uwagami, gdyby wszystko zostało tak jak to wyżej opisałem, jednak stało się tak, że do dyskusji włączyła się ze swoim unikalnym wręcz wdziękiem komentatorka Paris, pisząc tak:

      „Skoro w senacie amerykanskim przechodzi zbrodnicza i zlodziejska ustawa 447, o ktorej ten ZDRAJCA i FOLKSDOJCZ Gorny wraz z ‘naszymi’ presstytutkami nawet sie nie zajaknal, kiedy byla procedowana... przypominam, ze jeszcze za zycia tego calego HIPOKRYTY McCaine'a, po ktorego wlasnie przyszla kostucha... ‘naszego sojusznika’ i pSZyjaciela... jakim go obwolala ta merdiana ‘nasza’ TARGOWICA wczoraj...

... to pewnie mysli ta banda bandytow, ze i z Kosciolem sie uda... ale sie nie uda !!!”

     Ja w prawdzie z Paris zasadniczo nie rozmawiam, jednak ow fragment, w którym ona wyraziła ową satysfakcję z faktu że McCain został ostatecznie zabity przez nowotwór, odpisałem Paris krótkim komentarzem: „Brawo śmierć!” i się zamknąłem.

     I tu niestety doszło do zdarzenia, które ostatecznie sprawiło, że piszę tę notkę. Oto w roli adwokata Paris wystąpiła Pantera pisząc tak:

     „Każdy może oczywiście obchodzić żałobę po polityku, ale [podkreślenie moje] akurat katoliccy dziennikarze winni wiedzieć, że akurat ten ‘drogi zmarły’ miał wpadkę ‘względem matrymonium’. Kiedy bowiem siedział w wietnamskej niewoli, jego małżonka co tydzień jeździła przez te 5 lat na pocztę i nadawała paczkę dla ukochanego małżonka. Aż jednego razu, chyba w 4-tym roku niewoli małżonka, jadąc z paczką na pocztę miała wypadek i to w Wigilię Bożego Narodzenia, w efekcie czego przez wiele miesięcy była w gipsie a ostatecznie po wyjściu ze szpitala musiała chodzić o kulach.
      Ukochany małżonek wrócił z niewoli, popatrzył na żonę i początkowo zwiększył ilość delegacji służbowych a potem znalazł sobie śliczną, młodą i bardzo posażną blondynkę a małżonce dał ‘zwolnienie z pracy’.
[…] Niech mu tam ziemia lekką będzie. Swoje przeszedł w tym Wietnamie i biorąc pod uwagę, w jakim stanie psychicznym byli więźniowie obozów po uwolnieniu, to kariera polityczna, gdzie jest wiele stresów, była najgorszym możliwym wyborem”.

      Tekst jak każdy tego typu paszkwil, gdzie wszystko się właściwie zgadza, pomijając te fragmenty, które są czystą manipulacją. Jednak pewnie i on by mnie nie zainteresował, gdyby nie dwie rzeczy, a mianowicie owo podkreślone przeze mnie „ale”, oraz „wpadka ‘względem matrymonium’”. To jest bowiem to, co mnie doprowadza do furii: przede wszystkim to nieśmiertelne zakłamanie, typu „każdy może, ale”, po to aż pociekające równie nieśmiertelnym fałszem „matrymonium”. W wieku 28 lat McCain poślubił 26- letnią, rozwiedzioną modelkę z dwojgiem dzieci, Carol Shepp. Ponieważ niemal natychmiast trafił do wojska, najpierw ze swoją młodą żoną widzywał się tylko w weekendy, a następnie został wysłany na wojne do wietnamu, gdzie trafił do niewoli w wieku 31 lat, zostawiając Carol daleko w Ameryce. Siedział w tym Wietnamie ponad pięć lat, dzień w dzień znosząc najbardziej okrutne tortury, z powodu których niemal nie popełnił samobójstwa, przez ten czas jego głupia żona słała do niego listy i paczki z żywnością, które jego oprawcy albo niszczyli, albo osobiście zżerali, a kiedy wrócił do domu był niemal wrakiem człowieka, na którego czekała w gruncie rzeczy kompletnie obca mu kobieta, w dodatku już, podobnie jak on, poruszająca się o kulach.

      I ja oczywiście rozumiem, że żonę trzeba kochać, trzeba jej być wiernym i w ogóle należy trzymać fason, zwłaszcza gdy się jest tak zwanym „bohaterem wojennym”. I ja sobie o tym mogę porazmawiać z każdym, w każdej chwili. Co innego jest jednak sytaucja, gdy ktoś zaczyna się zwyczajnie dopieprzać do kogoś kto właśnie zmarł po straszliwej chorobie, za to, że przed wielu, wielu laty zdradził żonę, a następnie się z nią rozwiódł, i traktując ten fakt jako argument na rzecz prawa każdego do traktowania zmarłych w wybrany przez siebie sposób.

      Przypomnę na koniec, że ja nie mam ochoty dyskutować z Panterą, ani tym bardziej Paris, moje podejrzenia co do której zaczynają się ostatnio wręcz poruszać i wydawać dźwieki, na temat tego, czy McCain był człowiekiem dobrym, czy złym i czy Pan Bóg mu wybaczył, czy jednak uznał owo „matrymonium” za grzech McCaina dyskwalifikujący. Nie chcę nawet się odnosić do kwesti, czy McCain, skoro wrócił z Wietnamu taki poraniony, miał wchodzić w politykę, czy tak jak uważa Pantera, zachować się bardziej rozsądnie, a więc żyć na łonie rodziny z żołnierskiej, zapewne w tym wypadku bardzo solidnej, emerytury i pisać wspomnienia. To w ogóle nie jest moja sprawa. Moją sprawą jest natomiast to, że wśród moich znajomych są ludzie, którzy się zachowują tak jakby uważali, że zostali właśnie przez Pana Boga zatrudnieni w roli Jego osobistych sekretarzy. A ich liczba przyrasta ostatnio w tempie geometrycznym.

     A teraz, proszę bardzo, możemy sobie na ten temat porozmawiać.

 

Przypominam, że moje książki są do kupienia w księgarni pod adresem www.basnjakniedzwiedz.pl, no i jak najbardziej tu na miejscu. Kontakt mailowy: [email protected].  



tagi: śmierć  john mccane  cudzołóstwo 

krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 09:57
165     8661    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

grudeq @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 10:12

Taki cytat z Ogniem i Mieczem, z rozmowy Chmielnickiego z Panem Skrzetuskim:

"  Chmielnicki wychylił nową szklankę wódki.
 — Gdyśmy z Barabaszem czasu swego u króla miłościwego byli — odparł ponuro — i gdyśmy na krzywdy i uciski nasze płakali, pan nasz rzekł: a to nie macie samopałów i szabli przy boku?
 — Gdybyś przed królem królów stanął, tenby rzekł: aza przebaczyłeś nieprzyjaciołom swoim, jakom ja swoim przebaczył? "

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 28 sierpnia 2018 10:07
28 sierpnia 2018 10:18

Przepraszam, ale nie kumam.

zaloguj się by móc komentować

j130567 @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 10:29

Nie rozumiem panie Krzysztofie dlaczego żona McCaina była głupia. Jaki miała wybór, co innego mogła zrobić poza wysyłaniem tych listów i paczek? Mogła chyba tylko nic nie robić albo znaleźć "nowy model". Czy właśnie wtedy nie byłaby głupia?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 10:30

Trudno jest człowiekowi wytłumaczyć, jak ciężkie jest położenie faryzeusza. Bo i każdy nim mniej lub bardziej jest, a żaden się tak naprawdę nie czuje. 

Mam takiego znajomego, wspominałem już wiele razy o nim, co jest miłośnikiem strzelectwa i zwolennikiem powszechnego dostępu do broni, a jednocześnie zajadłym przeciwnikiem polowań i samych myśliwych. I nijak mu się nie da wytłumaczyć, w czym tu problem.

Przecież w każdej parafii mogła by być msza trydencka, gdyby tylko wierni chcieli na nią przychodzić. Ale jakoś nie chcą. I nie byłoby w kościołach małżeństw niesakramentalnych, gdyby nie chciały tam przychodzić. Ale przychodzą. Nakazać wiernym uczestnictwo w liturgii wg.rytu rzymskiego, albo wykluczyć niesakramentalnych z Kościoła byłoby, po ludzku patrząc, łatwiej. A że to nielogiczne, wewnętrznie sprzeczne? Who cares?

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 10:35

Mnie obecna sytuacja przypomina czasy, kiedy po świecie chodził Pan Jezus i robił oraz mówił rzeczy, które dla większości Narodu Wybranego były tak gorszące, że najpierw go coraz mocniej krytykowali, a w końcu go zabili. I dzisiaj tak samo, podobnie jak 2 tysiące, tysiąc i pewnie 500 lat temu trudno jest nam ludziom wierzącym zwyczajnie zaufać Planowi Bożemu dla świata, a samemu w swoich działaniach po prostu dobrze wykorzystać otrzymaną od niego Wolną Wolę. Zamiast tego dość łatwo ulegamy pokusie rzucenia kamieniem. Zwykle głównie po to, żeby samemu poczuć się lepiej.

zaloguj się by móc komentować

Vester @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 10:58

Gdyby zaprzestać rzucania kamieniami (wg. Pańskiej definicji), trzeba by zwinąć większość blogów na SN. 

zaloguj się by móc komentować

Vester @Vester 28 sierpnia 2018 10:58
28 sierpnia 2018 10:59

Do MarcinaD miało być. Przepraszam.

zaloguj się by móc komentować

Klak @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 11:25

"...fragment, w którym ona wyraziła ową satysfakcję z faktu że McCain został ostatecznie zabity przez nowotwór... "   A gdzie ten fragment?

bo jeżeli to ten: " przypominam, ze jeszcze za zycia tego calego HIPOKRYTY McCaine'a, po ktorego wlasnie przyszla kostucha... " No to troszę chyba jedziemy w kierunku "ja to czuję, czyli wiem że miałaś to na myśli tylko wprost nie napisałaś..." 

Zazwyczaj tylko czytanie bo żeby pisać to jeszcze trzeba umieć i mieć co napisać, ale z faktu że kilka notek Toyacha już przeczytałe i wiem mniejwięcej kto to to bardzo mnie udarza sformuowanie " przez ten czas jego głupia żona słała do niego listy i paczki "

Czy żona była głupia czy nie to raczej sprawa mniej istotna (może posyłanie tam paczek z jedzenim było naiwne i może głupie..."

Ale dlaczego jej dokładać, dlaczego o nim nie powinno się pisać w kontekscie jego wpadki 'względem matrymonium’ bo raczej to zachowanie na pochwałę nie zasługuję a o tej biednej kobiecie można napisać że była głupia? Mam takie wrażenie że coś tu nie gra.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Klak 28 sierpnia 2018 11:25
28 sierpnia 2018 11:34

...głupia była bo wysyłała te paczki, a je i tak Wietnamcy żarli...

Ale przynajmniej wiem, że byś tak o niej nie napisał, gdyby zmarła po straszliwej chorobie.

zaloguj się by móc komentować

betacool @betacool 28 sierpnia 2018 11:34
28 sierpnia 2018 11:36

To przynajmniej, to do Toyaha.

zaloguj się by móc komentować

Klak @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 11:48

Ciężka choroba i śmierć jako granic do której moża a po już nie?

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 12:28

Ja tak w ogóle, konkretnie nie adresując, pozwolę sobie zauważyć, że nieumiarkowanie na blogach jest grzechem. Może formalnie nie aż tak głównym jak ów grzech piąty, czyli nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu, ale jednak jest grzechem podobnie jak każde nieumiarkowanie.

Poza tym, choćby pewna jakaś wypowiedź na blogu oparta była o fakty (czyli prawdziwa), to nadal może spełniać treść zakazu ujętego w ósmym przykazaniu (Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu). Fałszywe jest bowiem nie tylko kłamstwo, ale również obłuda a także obmowa, czyli wyjawianie bez potrzeby błędów bliźniego.

W przypadku zmarłego McCaine'a oczywisty brak potrzeby przejawia się przez to, iż wyjawianie jego błędów już mu nie pomoże na tym świecie, ani nie jest nikomu potrzebne dla uniknięcia większego zła, a  to ze względu na zupełną prywatność i obecną zastarzałość danego błędu.

Poza tym skąd niby mamy mieć pewność, czy póki żył, to nie zadośćuczynił, lub nie uzyskał przebaczenia o ile nie wręcz odpuszczenia?

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @betacool 28 sierpnia 2018 11:34
28 sierpnia 2018 12:31

przymiotnik "głupia" użyty jest jako sarkazm.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @j130567 28 sierpnia 2018 10:29
28 sierpnia 2018 12:52

Jeśli jedynym rozwiązaniem było wysyłanie paczek Wietnamczykom, żeby nakarmić ludzi którzy więzili jej męża, nie mogła zrobić nic.

zaloguj się by móc komentować

betacool @orjan 28 sierpnia 2018 12:31
28 sierpnia 2018 12:52

To jeszcze mi wytłumacz co miał autor na myśli pisząc o jej chodzie o kulach.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 28 sierpnia 2018 10:30
28 sierpnia 2018 12:55

Ale podobno już coraz więcej kleryków jest za powrotem do rytu trydenckiego, więc niedługo zrobią nam dobrze. Powiedziałbym, bardzo dobrze.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @MarcinD 28 sierpnia 2018 10:35
28 sierpnia 2018 12:56

Kiedyś chyba o tym wspomniałem, że jest dokładnie tak samo jak wtedy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Vester 28 sierpnia 2018 10:58
28 sierpnia 2018 12:58

Nie. Wystarczyłoby parę blogów oraz kilku komentatorów.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Klak 28 sierpnia 2018 11:25
28 sierpnia 2018 13:01

Tak, to ten fragment i potwierdzam, że coś tu nie gra.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 28 sierpnia 2018 11:34
28 sierpnia 2018 13:07

Oczywiście że bym nie napisał. Zwłaszcza na drugi dzień po śmierci. 

Z tego co wiem, ona dziś jest pierwszej klasy staruszką, której właśnie umarł były mąż  i o ile mi wiadomo - przyjaciel. To że o niej powiem, że kiedy miała 30 lat była głupia i naiwna, jej w żaden sposób nie dotknie. nawet gdyby te słowa przeczytała.

zaloguj się by móc komentować

S80 @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 13:10

"głupia żona słała do niego listy i paczki z żywnością, które jego oprawcy albo niszczyli, albo osobiście zżerali" - przypomniała mi się historia, która spotkała p. B., posłał kiedyś pomoc świąteczną jednemu typkowi, na jego dramatyczne wołanie, z której skorzystał pewnie on (typek) i jego rodzina. Raczej nie zniszczyli tylko osobiście zeżarli to wsparcie. Beneficjent pomocy okazał się później internetowym "oprawcą" i "prześladowcą", aż do wyrzucenia p. B. z miejsc, w których dowiedział się o wołaniu o pomoc, na które odpowiedział.
Zdaje się, że niechęć do osoby, która niosła pomoc i/lub była "świadkiem" słabości jest w jakiś sposób wyjaśniana przez psychologię bo chyba jeszcze nie psychiatrię.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 12:55
28 sierpnia 2018 13:21

Jakoś mam niejasne przeczucie, graniczące z pewnością, że wszyscy znani mi księża bez problemu odprawiliby mszę w rycie rzymskim. Chyba uczyli ich tego w seminarium. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 28 sierpnia 2018 12:28
28 sierpnia 2018 13:26

On w pewnym momencie przyznał, że to co wówczas zrobił było wynikiem jego egoizmu i braku dojrzałości i nie miało żadnego związku z wojennymi przeżyciami. I że wszelkie pretensje można mieć wyłącznie do niego. Ona z kolei mu wybaczyła i do końca zycia pozostawała z nim w przyjacielskich relacjach. Do końca też odmawiała udziału w jakichkolwiek dyskusjach na temat tego co ich spotkało, gdy byli młodzi, twierdząc, że dżentelmeni nie powinni poruszać tego typu tematów.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 28 sierpnia 2018 12:52
28 sierpnia 2018 13:46

To może ja wytłumaczę:

Ross Perot, przyjaciel rodziny: "Po tym jak wrócił z wojny, był inwalidą, i ona była inwalidą. A więc rzucił ja dla jakiejś gwiazdy z Arizony z pieniedzmi. Reszta jest hisotrią". 

Carol McCain: "Przyczyną rozpadu naszego małżeństwa nie był ani mój wypadek, ani Wietnam, ani nic tego typu. Nie mam pewności, czy nie doszłoby do tego, gdyby on nie poszedł na wojnę. Podejrzewam, że problemem było to, że stuknęła mu czterdziestka i zapragnął mieć znów 25 lat". 

John McCane: "Ja się zmieniłem, ona się zmienila... Ludzie rozłączeni przez tyle lat się zmieniają". 

Ja nikogo nie usprawiedliwiam, ani tym bardziej nie oskarżam, poza Panterą, o wtrącanie się w nie swoje sprawy.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @S80 28 sierpnia 2018 13:10
28 sierpnia 2018 13:48

McCain nie apelował do niej o przysyłanie mu jedzenia, bo doskonale zdawał sobie sprawę z tego, kto te paczki bedzie odbierał.

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 14:05

Z całym szacunkiem ale chyba Cię trochę poniosło.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @orjan 28 sierpnia 2018 12:31
28 sierpnia 2018 14:11

Jako sarkazm to była "durna"...

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Vester 28 sierpnia 2018 10:58
28 sierpnia 2018 14:29

Ja się nie odnosłem nawet tyle do konkretnie tu opisanej sytuacji, tylko do całokształtu podejścia pewnych osób (także tutaj na tych blogach w wielu dyskusjach), które ma cechy bycia bardziej papieskim od papieża. I wychodzenia w każdym komentarzu z pozycji "ja już wiem wszystko, nic mnie nie zaskoczy" albo "wszystko już było" albo "Kościół szanuję, ale te msze teraz... a ten Papież teraz...". Takie to męczące i nieświeże.

Więc nie trzeba nic zwijać od razu. Wystarczy zachować pewien umiar we wszystkim. Przynajmniej starać się. Wiem, że nie jest to zawsze łatwe, a pokusa bywa silna. Ale musimy walczyć. I pamiętać właśnie o tym, że jest 7 grzechów głównych, nie jeden albo dwa. A te lub owe większość z nas popełnia dość regularnie.

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 14:51

Jaki grzech kryje się za tym 'ale' i jakie zbrodnicze Intencje/Pantery/ za tym idą.

Pantera to cholerna grzesznica,największym Jej  grzechem jest lenistwo,dalej przeciwko miłosierdziu Bożemu zuchwale grzeszyć i uznanej prawdzie chrześcijańskiej się sprzeciwiać. Ponadto nie ma pojęcia o tym,że należy:

 1. Grzeszących upominać. 
2. Nieumiejętnych pouczać. 
3. Wątpiącym dobrze radzić. 
4. Strapionych pocieszać. 
5. Krzywdy cierpliwie znosić. 
6. Urazy chętnie darować. 
7. Modlić się za żywych i umarłych

'To jest bowiem to, co mnie doprowadza do furii: przede wszystkim to nieśmiertelne zakłamanie, typu „każdy może, ale”-czy Autor tutaj grzeszy?'

Czy Panterze należą się przeprosiny?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Klak @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 14:57

Podobnie mnie wydaje się na podstawie fragmentów

" ...przez ten czas jego głupia żona słała do niego listy i paczki z żywnością,"

"...w dodatku już, podobnie jak on, poruszająca się o kulach." 

że nie było intencją autora postawienie tej kobiety w korzystnym świetle... wręcz przeciwnie tylko po co skoro nie ma ów autor zamiaru wybielać zachowania zmarłego...?

Tak to widzę ale to pewnie i tak ma się nijak do rzeczywistości z tym że ja nie mam takiej pewności w ocenie tekstu pisanego odnośnie intencji autora który jak sie okazuje zaznajomiony jest doś szczegółowo z życiorysami ww państwa...

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 15:02

"John McCane: "Ja się zmieniłem, ona się zmienila... Ludzie rozłączeni przez tyle lat się zmieniają". 

Ja nikogo nie usprawiedliwiam, ani tym bardziej nie oskarżam, poza Panterą, o wtrącanie się w nie swoje sprawy".

Ustalenie granicy nie swoich spraw jest bardzo śliską sprawą, a różnica jest cienka jak między byciem sekretarzem Pana Boga, a byciem świętszym od papieża.

Mamy zadany Dekalog i o zbrodniarzu, który odszedł na paskudną chorobę, możemy chyba powiedzieć, że był zbrodniarzem, o złodzieju, że był złodziejem, o facecie który w pewnym momencie życia zostawił kaleką żonę, że zachował się paskudnie.

Jasne mamy też "nie sądzcie, abyście nie byli sądzeni" (to dotyczy przecież także żywych i nie dotkniętych paskudnymi chorobami). Wtedy w publistyce powinniśmy "walić" w grzech, a nie w osoby - a spójrz na swój tytuł.

Więc w tej konkretnej sprawie, wiem co napisałem i wiem czego raczej bym nie napisał.

PS. Skądinąd ciekaw jestem, czy jak się Paris spowiada to też tyle zniekształconych słów używa.

 

 

zaloguj się by móc komentować


orjan @marek-natusiewicz 28 sierpnia 2018 14:11
28 sierpnia 2018 15:31

U Rodowiczowej Małgośka jest: "Oj głupia Ty, głupia Ty" co jest sarkazmem, lub jak kto woli drwiną.

Ja uważam, że wysyłając te paczki ona była dobra, lecz obiektywnie była głupia, bo powinna była wiedzieć, że w komunistycznym łagrze tworzyła w ten sposób okazje do psychicznego torturowania tego, o kogo dbać usiłowała. Gdy niesie się pomoc, to dobre intencje nie wystarczą.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Krzysztof5 28 sierpnia 2018 14:51
28 sierpnia 2018 15:33

Jasne. Wszystkim. Byle nie McCainowi. On dostał to na co zasłużył.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Klak 28 sierpnia 2018 14:57
28 sierpnia 2018 15:39

Na pewno staranniej niż Pantera, czy tym bardziej jej duchowa przyjaciółka Paris.

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 15:39
28 sierpnia 2018 15:48

Wytyczanie granic duchowej przyjaźni jest tak śliskie, że jedynie tylko ten kto na tej ślizgawce leży ma szanse, żeby się nie wywrócić.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 28 sierpnia 2018 15:02
28 sierpnia 2018 16:04

"...o facecie który w pewnym momencie życia zostawił kaleką żonę, że zachował się paskudnie".

Nie wierzę, że mówisz to poważnie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 28 sierpnia 2018 15:48
28 sierpnia 2018 16:06

Nie widzę w tym śladu polemiki. Ot, taki sobie komentarz.

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 16:04
28 sierpnia 2018 16:37

A co ja mam powiedzieć.

Dla młodszej i bogatszej rzuca starszą i mniej atrakcyjną. Bo co? Bo nie mógł znieść jej obecności bardziej niż tortur Wietnamców?

Dla mnie to jest paskudne.

Podziwiam jego eks, że po latach była w stanie mu wybaczyć. Nie podziwiam siebie, że ja miałbym z tym trudności, gdyby taki facet trafił się mojej córce.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 28 sierpnia 2018 16:37
28 sierpnia 2018 16:45

Dla mnie to też jest paskudne. Prawie tak samo, jak publiczne walenie w niego kamieniami tuż po jego śmierci, z wyraźną satysfakcją, że dostał to co mu się od dawna należało. No i dokładnie tak samo, jak oskarżanie go o to, że ją rzucił, "bo nie mógł znieść jej obecności bardziej niż tortur Wietnamców". Przepraszam Cię bardzo, ale co Ty wiesz na temat ich wspólnego życia?

zaloguj się by móc komentować

Klak @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 16:04
28 sierpnia 2018 16:55

Pewnie jestem trywialny ale jeśli można to uszczknij proszę rąbka tajemnicy z wiedzy o życiu nieboszczka i sposobu patrzenia na ten życiorys a żeby przy naszych tu dobrych intencjach mieć pogląd z twojego puktu widzenia... Ale tak łopatologicznie żebym zroumiał a inni nie snuli domysłów.

Jeśli można żecz jasna.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Klak 28 sierpnia 2018 16:55
28 sierpnia 2018 16:58

Ja nie muszę wiedzieć nic na temat jego życia, z tego względu, że się do niego dopieprzam.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Klak 28 sierpnia 2018 16:55
28 sierpnia 2018 17:01

I jeszcze dwie rzeczy (nie żeczy): słowo "nieboszczyk" ma formę dopełniaczową "nieboszczyka". A wystarczyło się aż tak nie napinać i użyć łagodniejszego terminu -  "zmarłego".

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @betacool 28 sierpnia 2018 11:34
28 sierpnia 2018 17:10

A skąd ona mogła wiedzieć czy Wietnamczycy zzerali te paczki? Chyba się nie chwalili.  

Mnie też ta "głupia żona" ruszyła.  Dlaczego głupia ? Bo się starała? Bo tylko tyle mogła zrobić? I sama też była chora. 

Tylko o umarłych nie wolno źle mówić,  a o żyjących już można? 

T

zaloguj się by móc komentować

Klak @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 17:01
28 sierpnia 2018 17:11

Co racja to racja człowiek się napina i pisze tak jak mówi bo pisać inaczej nie potrafi i wychodzi to tak jak wychodzi trudno. 

A w temacie faktycznie prosto i klarownie napsane, tak że z tą dobrą wola to może przesadziłem a może to sposób na generowanie, niewiem.

Pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

betacool @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 16:45
28 sierpnia 2018 17:16

Wyraźnej satysfakcji, że dostał to co mu się należało nie dostrzegam ani u siebie ani u Pantery. Jej duchowego pokrewieństwa z Paris też nie.

Piszesz jak ważne jest ważenie słów.

Ja się z tym zgadzam.

Z "Wietnamcami" przesadziłem, więc możesz ten wpis usunąć, żeby tu nie śmiecił.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 17:28

Innymi slowly:  sugeruje Pan że należy uważać na słowa, natomiast sam Pan nie uważa ( ta głupia zona).

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @orjan 28 sierpnia 2018 12:28
28 sierpnia 2018 17:36

Chodzi o to że z polityków media robią nadludzi. A pewne ich grzechy przemilczają lub lekceważą. Natomiast właśnie grzech niewiernosci wydaje mi się szczególnie ważny w przypadku polityka, bo jeżeli zdradzą najbliższych sobie, to jak można liczyć że nie zdradzi ludzi, którzy są mu tylko potrzebni do wyboru na pożądane stanowisko ? 

No i niestety McCain to był RINO czyli "Republican In Name Only".

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 13:48
28 sierpnia 2018 17:39

Może jej to pozwalało jakoś sobie lepiej z tą sytuacją radzić.  Najgorzej jest być świadomym cierpienia kogoś bliskiego i nie móc nic zrobić żeby w tym cierpieniu ulżyć. 

Dlaczego nie jest Pan  wyrozumiały dla niej? 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @betacool 28 sierpnia 2018 17:16
28 sierpnia 2018 17:43

No właśnie to samo napisałam zanim zobaczyłam Pana komentarz .

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Klak 28 sierpnia 2018 17:11
28 sierpnia 2018 19:07

Przepraszam ale to jest dla mnie za trudne.

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 19:09

Przecież to nie było małżeństwo sakramentalne, ani pierwsze, ani drugie. To była zwykła umowa cywilna zawarta między nimi i poświadczona przez urzędnika państwowego jakim jest pastor. Potem tę umowę rozwiązali, nie wiem czy za zgodą obu stron czy któraś ze stron była winna i zgodziła się na wypłatę odszkodowania od razu czy w ratach. To drugie to są alimenty, u nas na dzieci a u nich na żonę też. Żyli ze sobą nie jako małżeństwo. Cudzołóstwo jest grzechem pospolitym, nie zasługuje na jakąś szczególną uwagę. Przynajmniej tak mnie uczono przy przygotowaniu do pierwszej spowiedzi, ale to było dawno i nie wiem co się zmieniło że urasta to to jakiegoś grzechu ciężkiego. Ale pewnie się nie znam.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 16:45
28 sierpnia 2018 19:10

Troche się wbije między wódkę, a zakąskę, bo uważam, że w tym komentarzu padło bardzo istotne zdanie w temacie(który jest głównym "pionem" tego tekstu i który mnie akurat bardziej interesuje niż komentarze Paris i jej zdanie na temat zmarłego senatora) "rozrywania koszul" i "potrząsania głowami" nad ludźmi którzy rozeszli się po ślubie kościelnym(celowo nie piszę o Sakramencie, bo w większości takich przypadków zdarza się, że Sakrament był nieważny ze względu na niespełnienie podstawowych warunków), czy po prostu szerzej - ludzi żyjących w związkach niesakramentalnych.

"Przepraszam Cię bardzo, ale co Ty wiesz na temat ich wspólnego życia?"

To jest fundamentalne pytanie, które każdy chcąc wypowiedzieć się w temacie powinien sobie zadać.

zaloguj się by móc komentować

Caine @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 19:14

Od czasu sporu o Roalda Dahla można zauważyć, że pani Pantera ma awersję do rozwodników.

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @Caine 28 sierpnia 2018 19:14
28 sierpnia 2018 19:22

Ja też mam taką awersję, dawnymi dobrymi czasy taki był wykluczony z przyzwoitego towarzystwa.

O ile separację można było akceptować o tyle rozwodu nie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @DrzewoPitagorasa 28 sierpnia 2018 17:36
28 sierpnia 2018 19:24

Akurat media czasem z polityków robią podludzi. Przykład: prezydent Trump.

Co do grzechu niewierności / zdrady małżeńskiej, to najlepiej zacząć od nadludzia J.F. Kennedy'ego działającego przy pomocy prokuratora generalnego, czyli brata. Albo od nadludzia Bill'a C. który zdradził z cygarem, itd.

Obawiam się jednak, że w chwili omawianej zdrady McCain'owi z trudem da się już przypisać pozycję polityka.

Był w USA taki czas, że kto się rozwiódł, to mógł od razu zrezygnować z kariery politycznej choćby był WASP'em. Ale to tak dawno, że nawet ja ledwo pamiętam.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @orjan 28 sierpnia 2018 19:24
28 sierpnia 2018 19:37

Zgadza się, ale dyskutujemy tutaj żeby czegoś się dowiedzieć i nie dać się zmanipulować mediom ani w jedną ani w drugą stronę.  

Dlatego omawianie życia niezyjacych polityków jest ważne bo daje nam pełny wgląd. O polityku dopiero zaczynającym nie można powiedzieć nic, bo oczywiście że chce się pokazać z jak najlepszej strony . 

Dla mnie jest to podobne do nauki historii po to by nie popełniać tych samych błędów, czyli nie poukładać ufności w ludziach na to nie zasługujcych. Oczywiście, że McCain już jest z polityki wyeliminowany ale m.in. na jego przykładzie możemy zacząć dostrzegać pewne korelacje. 

A osądzi go Pan Bóg i niech go osądzi wedlug swojego miłosierdzia.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @betacool 28 sierpnia 2018 17:16
28 sierpnia 2018 19:38

Jeśli ona wcina się w moją rozmowę z Paris i udając że rozmawia z nią, tak naprawdę zwraca się do mnie jako jej adwokat, to ja mogę podejrzewać coś nawet więcej niż związek duchowy 

zaloguj się by móc komentować


cortes @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 19:59

Trochę się w tej nawalance pogubiłem pozwólcie zatem, że zapytam: młody, 27 letni McCain bieże katolicki ślub z rozwiedzioną eks modelką z dwójka dzieci? Są małżeństwem sakramentalnym, które McCain zrywa po powrocie z niewoli? Bo jeśli ich małżeństwo to tak naprawdę konkubinat protestancki lub jakikolwiek inny to w czym rzecz?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @wierzacy-sceptyk 28 sierpnia 2018 19:09
28 sierpnia 2018 20:05

Rozwiedli się za obopólną zgodą. On zgodził się na objęcie trojga dzieci pełną opieką, włącznie z alimentami i finansowaniem ich nauki oraz studiów, oddał im dwa domy, w Virginii oraz na Florydzie, oraz zadeklarował pełne i dożywotnie pokrycie kosztów związanych z lekarską opieką nad Carol. Jeszcze przed rozwodem Carol pełniła funkcje osobistej asystentki Nancy Reagan, była zatrudniona podczas prezydenckiej kampanii Reagana, a następnie pełniła różne zarządzające funkcje w Białym Domu i aż do 2003 roku nie zwalniała tempa kariery. Przez cały ten czas z byłym mężem utrzymywała bliskie i przyjacielskie kontakty.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 28 sierpnia 2018 19:10
28 sierpnia 2018 20:08

Ojciec Wincenty powiedział mi kiedyś, że znaczna większość zawieranych obecnie małżeństw jest z zasady nieważna.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 20:08
28 sierpnia 2018 20:11

I to jest fakt, również, fundamentalny w tym temacie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Caine 28 sierpnia 2018 19:14
28 sierpnia 2018 20:13

To tak samo jak ja. Różnica jest taka, że ja ich nie potępiam.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @DrzewoPitagorasa 28 sierpnia 2018 19:37
28 sierpnia 2018 20:15

Myślę, że po przeczytaniu komentarzy Paris, Pantery i kilku z Was, On nie będzie miał wyjścia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @DrzewoPitagorasa 28 sierpnia 2018 17:10
28 sierpnia 2018 20:39

Akurat traktowanie amerykańskich jeńców w Wietnamie nie było tajemnicą dla amerykańskiej opinii publicznej, ani warunki w obozach jenieckich. McCain został zestrzelony w 1967r. a od tego roku działała jedna z organizacji najbardziej zasłużonych dla wsparcia tych jeńców, mianowicie National League of Families of American Prisoners and Missing in Southeast Asia. Tak sie składa, że jejc złonkiem był brat McCaine'a.

Małe jest więc ryzyko, aby żona McCaine'a nie mogła dysponować rzetelnymi wiadomościami o rzeczywistym postępowaniu Wietnamczyków z tymi jeńcami.

W 1949r. powstała III Konwencja Genewska o traktowaniu jeńców wojennych przewidująca, że jeńcy wojenni powinni być zawsze traktowani w sposób humanitarny. Muszą być otoczeni opieką lekarską a obozy jenieckie są nadzorowane przez przedstawicieli Międzynarodowego Czerwonego Krzyża i państwa neutralnego sprawującego opiekę nad jeńcami zwanego mocarstwem opiekuńczym. W szczególności Art 72 stanowi:

Jeńcy wojenni będą mogli otrzymywać pocztą lub każdą inną drogą przesyłki indywidualne lub zbiorowe, zawierające zwłaszcza artykuły spożywcze, ubrania, lekarstwa i przedmioty przeznaczone do zaspokojenia ich potrzeb w dziedzinie religii, studiów lub wypoczynku, włącznie z książkami, przedmiotami kultu religijnego, materiałami naukowymi, formularzami egzaminacyjnymi, instrumentami muzycznymi, sprzętem sportowym i przedmiotami, pozwalającymi jeńcom na kontynuowanie studiów lub prowadzenie działalności artystycznej.

[...]

Jedynymi ograniczeniami, które można zastosować do tych przesyłek, będą ograniczenia zaproponowane przez Mocarstwo opiekuńcze w interesie samych jeńców wojennych albo przez Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża lub jakąkolwiek inną organizację pomocy jeńcom wojennym w odniesieniu wyłącznie do ich własnych przesyłek i z powodu wyjątkowego przeciążenia transportu i komunikacji.

[...]

Zatem tzw. mocarstwo zatrzymujące nie może stosować własnych ograniczeń. Jak to rzeczywiście było w Wietnamie każdy może sobie w internecie wyszperać, albo odpowiedni film obejrzeć. Ja tylko wyżej wskazałem standard jak powinno było być.

 

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @krzysztof-osiejuk
28 sierpnia 2018 20:53

  Skąd dziś ten temat? Czyżby papież Franciszek znów rozjuszył część naszych lokalnych uczonych w piśmie, prosząc o miłosierdzie dla osób, którzy nie dali sobie rady z życiem i dziś są poza Kościołem? Nie. Z tym na razie jest spokój, 

 

  Te slowa napisane w dzien po upublicznieniu oswiadczenia abp Vigano, ktore musi byc znane p. Osiejukowi, juz chyba go ostatecznie dyskredytuja.  McCain, ktory swa kariere polityczna zawdziecza swemu ojcowi, ktory to ojciec jako dowodca floty srodziemnomorskiej USA odegral kluczowa role w calkowitym zamiliczeniu, pod kara oskarzenia o antysemityzm, zbrodniczego ataku Izraela na USS Liberty, jest tu tylko wygodnym pretekstem do wyslania sygnalu ze Vigano nalezy zlekcewazyc.

    Mimo najlepszych checi nie moge posadzac p. Osiejuka o ignorancje w tak absolutnie krytycznych dla Kosciola sprawach.   Pozwole sobie zatem jego tekstow juz nie ogladac.   

   A kto nie czytal pelego wystapienia Vigano powinien to zrobic zanim wda sie w dyskusje z p. O.  Jestesmy swiadkami wydarzen o wielkim znaczeniu w historii Kosciola.   Zaslanianie sie falszywym milosierdziem aby nie dostrzegac szatanskiego zaiste ataku na Kosciol od wewnatrz jest wyjatkowo brudnym naduzyciem.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 28 sierpnia 2018 20:39
28 sierpnia 2018 21:01

Z tym wysyłaniem do niego co tydzień paczek, to jest w ogóle bardzo podejrzana sprawa. A już wymysłem Pantery jest to, że ona miała wypadek samochodowy, kiedy jechała na pocztę.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Slepowron 28 sierpnia 2018 20:53
28 sierpnia 2018 21:05

W odróżnieniu od Ciebie, ja oprócz oświadczenia Vigano, oraz z komentarzy mediów, znam też oswiadczenie papieża Franciszka. W tej sytuacji nie chce mi się z Tobą gadać, że zacytuję klasyka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarcinD 28 sierpnia 2018 14:29
28 sierpnia 2018 22:23

ja jeszcze słyszal em takie dictum:

 

"chociaz uważam sie za katolika, ten ten wspólczesny Kosciól nie jest z mojej bajki".

ile tzreba miec w sobie ignorancji i chucpiarstwa, aby deklarować sie z taka postawą.

 Jakby teksty "kto bardziej" z licytacji w  akademiku przy którejś  z kolejnych flaszek.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Slepowron 28 sierpnia 2018 20:53
28 sierpnia 2018 22:48

Ty się dobrze czujesz?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 21:01
28 sierpnia 2018 23:19

W rozmaitych kurewskich ustrojach umożliwianie więźniom, czy jeńcom korespondencji do i od ich bliskich służy wyłącznie złym celom. Wśród domowych relikwi posiadam taką kartkę, którą Sowieci pozwolili mojemu krewnemu przodkowi wysłać z Ostaszkowa do jego żony i syna. W ten sposób ustalili skąd mają adresatów zaprosić w czerwcu na Sybir. Najpierw jednak w kwietniu nadawcę zamordowali w tym Twerze.

McCain trzymał się bardzo dobrze zachowując w tym celu swoje żołnierskie incognito. Dopiero po jakimś czasie sowiecki wywiad ustalił, że ojciec jeńca jest wysokiej rangi wojskowym i od tego ujawnienia więzi rodzinnych zaczął się najgorszy dramat.

Co do paczek, to wbrew bezwzględnemu obowiązkowi doręczenia (III Konwencja Genewska) doręczanie było podstawą szantażu: "ty jeniec się dostosuj do naszych potrzeb, a my ci doręczymy". W świetle wielu świadectw jakie przeczytałem, taka paczka ma oczywiście istotną wartość materialną jako zasób dalszego przeżycia. Jednak dla jeńca o wiele wieksza jest jej wartość emocjonalna, bo każdego przedmiotu najpierw dotknął jego bliski, który za nim tęskni. Dlatego właśnie takie paczki są doskonałym narzędziem łamania psychicznej niezawisłości jeńców. 

Aby jeńców przed czymś takim chronić Konwencja preferuje paczki zbiorowe od organizacji (np. Czerwonego Krzyża), choć oczywiście nie sprzeciwia się nadawanym bezpośrednio przez bliskich. Rzecz bowiem w tym, ze bliski nie ma żadnej kontroli losu swojej paczki. Jeżeli zaś ten bliski reczywiście interesuje się losem podobnych jeńców, to nadając bezpośrednio powinien być świadomy na co bliskiego mu jeńca ewentualnie naraża. Działa ze swojej dobroci i tęsknoty, ale zarazem z głupoty. Sory, tak jest bowiem zorganizowany świat w jego chorych miejscach.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @orjan 28 sierpnia 2018 23:19
29 sierpnia 2018 00:04

Ja wciąż się zastanawiam nad tymi paczkami. Cała ta historia brzmi dla mnie zbyt absurdalnie, zwłaszcza wersji podanej nie wiadomo za kim przez Panterę. Jest więc niewykluczone, że ostatecznie będę się musiał wycofać z tej swojej oceny, że ta Carol była aż tak głupia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @krzysztof-osiejuk 29 sierpnia 2018 00:04
29 sierpnia 2018 01:18

Czasem słowa tracą swoją stosowność. Według wielu przekazów mieszkańcy pozostający w USA w tamtym czasie byli zupełnie nieprzygotowani, aby zrozumieć co spotkało ich męska młodzież w tym Wietnamie. Przez ten Wietnam przeszło w sumie blisko 3 miliony młodych Amerykanów. Jakieś prawie 10% całego męskiego pokolenia. Z tego wbrew lewackim legendom 2/3 na ochotnika, a nie z przymusowego poboru; ok. 70% spośród blisko 60 tysięcy poległych to byli ochotnicy. Średnia ich wieku 23 lata.

Blisko 80% żołnierzy miało ukończoną szkołę średnia lub wyższą! Ci najlepiej wykształceni ginęli częściej, bo częściej służyli jako oficerowie. Udział w walkach był bardzo intensywny, bo śmigłowce sprawniej dyslokowały żołnierzy w terenie. Dlatego przeciętny żołnierz realnie walczył aż 240 dni w roku kalendarzowym. To nie było obijanie sie po wypasionych bazach.

Tego wszystkiego nie byli w stanie pojąć ich koledzy i koleżanki w kraju. Tym bardziej nie byli w stanie przyjąć do wiadomości totalizacji tej wojny przez stronę wietnamską, któras nie liczyła się z nikim i z niczym a najmniej ze swoimi rodakami. Dlatego oceny ich postępowania wobec tej wojny i w związku z nią są trudne do jednoznacznego nazwania. Tym bardziej, że postępowania te podejmowane były w czasie ogromnego niepokoju społecznego w samych USA a jeszcze przy niesamowitej tam penetracji propagandy lewackiej, rasowej, obyczajowej i każdej innej destrukcji społecznej. Dlatego dostępne wiadomości i dane co tam się faktycznie dzieje w tym Wietnamie były odrzucane, obciachowe, itd.

Dlatego można założyć, że te paczki żona jeńca wysyłała z najlepszych pobudek, które jednak niekoniecznie prowadziły do dobrych skutków, a mogły obracać się w zło. Jeśli ktoś nie bierze pod uwagę skutków swojego działania, to bez względu na swoje intencje jest głupi. Formalnie więc użycie oceny: "głupia" nie jest nadużyciem. Ale w odniesieniu do tamtych okoliczności widać to dopiero później.

Właściwie jest tylko jedna metoda zweryfikowania stosowności tej dzisiejszej oceny. Należałoby zapytać tę panią, jak ona sama dzisiaj ocenia to swoje ówczesne wsyłanie paczek. Inne oceny są jakoś niekwalifikowane. Ale też dlatego, moim zdaniem, sarkazm jest dopuszczalny.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
29 sierpnia 2018 12:43

Bob Greene w swojej książce "Homecoming" przedstawia relacje powracających z Wietnamu żołnierzy, opluwanych na lotniskach przez bandy gówniarzy z dobrych amerykańskich domów. Wstrząsająca lektura.

zaloguj się by móc komentować

mooj @valser 29 sierpnia 2018 12:53
29 sierpnia 2018 12:59

od ca końca 1942 roku, wcześniej nie

zaloguj się by móc komentować


bendix @valser 29 sierpnia 2018 14:04
29 sierpnia 2018 14:47

Raczej to nie jest taka książka.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 29 sierpnia 2018 14:04
29 sierpnia 2018 14:53

Słyszałeś o jeńcu który podczas propagandowego filmu nakręconego przez komuchów opowiadając jak to bombardował biedne dzieci wymrugał alfabetem morsa słowo "tortury" ?

https://www.youtube.com/watch?v=rufnWLVQcKg

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 29 sierpnia 2018 15:04
29 sierpnia 2018 17:58

Twoje tutejsze komentarze są oderwane od rzeczywistości a przede wszystkim od tematu. Nie rozmawiamy tutaj o słuszności racji, ani o rachunku krzywd w wietnamskiej wojnie. Tematem jest wyłącznie, że pewien żołnierz dostał sie do niewoli, w której nie wykazano mu żadnych zbrodni wojennych.

A uwierz, że w latach 60-tych, po doświadczeniu IIWŚ i Korei zbrodnie wojenne były jako rodzaj dobrze określone, zaś Wietnamczycy nie mieli żadnych "terenowych" przeszkód w wykazaniu dowolnej zbrodni z nalotów na Wietnam Północny. Co do przygotowania intelektualnego i organizacyjnego śledztw potrzebnych do tego, to know-how otrzymywali m.in. od wybitnie doświadczonych Rosjan.

W każdym razie, McCainowi nawet nie próbowali coś takiego przedstawiać poza ogólnikami, że zrzucał bomby. Co sami robili tam niżej na południu, to osobna sprawa. O najechaniu obcego kraju trudno mówić, bo Wietnam Południowy był jak najbardziej prawowitym państwem o ile tylko nie oceniać wg potrzeb moskiewskiej propagandy. Ale dla nich żadne państwo nie jest prawowite, gdy brak praowitości im pauje. Poza tym, w każdym uzasadnionym świetle to Wietnam Północny był agresorem wobec Wietnamu Południowego. Argumenty o wyzwalaniu rodaków na południu można śmiało porównać z argumentami z 17 września 1939r.

McCain podobnie jak inni jeńcy (którzy nie zostali od ręki zamordowani/*), więziony był w łagrze i tam poddawany obróbce wyłącznie dla komuszych celów propagandowych. Po to był torturowany, dwa lata siedział w karcerze, itd., itp. - szczegóły wszędzie, zaczynając od wikipedii.

Takie wprowadzenie jest potrzebne, aby zmierzyć się z tym zarzutem Pantery o niewdzięczności McCaine'a, że wierna żona stale mu słała te paczki, a on jak tylko wyszedł, to niewdzięcznie zabrał się precz z jakimś młodszym blond kociambrem. Na to Toyah, że w ogóle to żona słała te paczki i listy z głupoty (bieżącej lub jak-się-potem-okazało), choć zarazem słała z jak najlepszych intencji. Ja się z ustaleniem głupoty bieżącej zgadzam, co uzasadniłem wyżej w moich komentarzach ale podtrzymuję i to, że nie czynię z tego zarzutu. Możesz być jednak pewny, że te paczki i listy dostarczały narzędzi tortur psychologicznych a choćby jedna, czy druga paczka lub list do niego dotarły, to też wyłącznie w tym celu.

Każdy amerykański żołnierz, a co dopiero oficer był i jest szkolony, co go spotka w ewentualnej niewoli i jak ma temu sprostać. Nie ma też możliwości, aby wojsko pozostawiło bez opieki i doradztwa jego żonę w kraju także co do tego, co sama może zrobić, aby pomóc a ewentualnie nie szkodzić.

To co wyżej napisałem, to w konkretnym przypadku są moje domysły jednak w tym tylko sensie, że ani żona, ani McCain okoliczności takich publicznie nie podnieśli, choć obiektywnie musiały mieć na nich wpływ. Zatrzymali te okoliczności dla siebie. Wygląda też na to, że uporali się z tym obojętnie jakie były później przyczyny ich rozwodu. Nie ma więc potrzeby podnosić, zwłaszcza po śmierci McCaine'a te paczki w związku z przyczynami rozwodu. I to ostatnie zdanie streszcza wnioski Toyaha.

------

*/ Np. Skutkiem katapultowania się McCain doznał złamania obu ramion i nogi, a gdy tylko Wietnamczycy go bezbronnego ujęli, to "na-dzień-dobry" kolbą karabinu złamali mu bark oraz pchnęli go bagnetem. Wcale nie w gorączce chwili, bo najpierw w tym celu przyjaźnie wyciągnęli go z wody, w której się prawie utopił.

 Tzn. uratowali go prości Wietnamczycy spod Hanoi, a od kolby i bagnetu, to byli ci, którzy tych prostych pilnowali i naprawiali ich błędy. Co się tym prostym potem stało, tego niestety nie wiemy.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 15:39
29 sierpnia 2018 18:53

Skąd Pan wie , że są przyjaciółkami?

Chyba to musi działać w obie strony, a czegoś takiego w komentarzach nie zauważyłem i Pan też  tego chyba nie jest pewien.

Stosuje Pan brzydką manierę próbując połączyć chamstwo Paris z Panterą.

Nie wszystkie wypisywane na blogach zdania wymagają poświęcania im specjalnych notek a już na pewno nie w takiej formie jak ta.

Nie musiał Pan tego wszystkiego pisać atakując Panterę zrównując ją tą notką z Paris, Terlikowskim i kim tam jeszcze, sekretarzem.

Z żalem muszę napisać: nie popisał sie Pan. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 29 sierpnia 2018 18:53
29 sierpnia 2018 19:09

Jeżeli uważasz, że te blisko 3 miliony Amerykanów, którzy przeszli przez Wietnam, to byli najemnicy za żołd, to chyba nie było lepszej operacji handlowej. Co tam Mefisto z pojedynczymi cyrografami!

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 29 sierpnia 2018 19:27
29 sierpnia 2018 19:37

W dyskusję o przyrodzonej amerykańskiej zbrodniczości na pewno nie dam się wciągnąć.

 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @valser 29 sierpnia 2018 12:53
29 sierpnia 2018 21:36

No wiesz. Niemcy to solidna firma. Oni nigdy by sobie nie pozwolili na to, by coś takiego jak Reichspost, czy obecnie Bundespost, czy w ogóle cokolwiek, miało nie działać. Ordnung muss sein.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bendix 29 sierpnia 2018 14:53
29 sierpnia 2018 21:41

Mocne. Nie słyszałem o tym. Dzięki.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @szarakomorka 29 sierpnia 2018 18:53
29 sierpnia 2018 21:46

Nie napisałem "przyjaciółkami", lecz "przyjaciółkami duchowymi", czyli tak zwanymi - jest takie pojęcie - "soulmates". Poza tym jak w żadnym momencie nie połączyłem chamstwa Paris z Panterą, tylko odwrotnie. Panterę z chamstwem Paris, w momencie gdy ona, zamiast przynajmniej przestać z nią rozmawiać, zacząła ją komplementować i występować w roli jej adwokata. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 29 sierpnia 2018 15:08
29 sierpnia 2018 21:50

Tobie w ogóle ludzi nie szkoda. Ani ludzi, ani zwierząt, ani nikogo. Już Ci kiedyś powiedziałem, że dla mnie jesteś tubą naturalnej selekcji.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 29 sierpnia 2018 19:27
29 sierpnia 2018 21:56

Nielogiczne. To że ja coś uważam, nie może oznaczć niczego poza tym, że ja coś uważam. Czy mógłbyś przestać ze mną rozmawiać, jakbyś myślał, że masz do czynienia z idiotą?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 29 sierpnia 2018 22:01
29 sierpnia 2018 22:30

Naprawdę? Wietnamczyków? A za co? Że dali się tak wydymać? Szwajcarzy by sobie na coś takiego nie pozwolili. Piotrek. Nie poznaję Cię.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk 29 sierpnia 2018 21:46
29 sierpnia 2018 22:40

Widząc "ruch " pod notkami Pantery zauważam, że stara się każdemu komentatorowi odpowiedzieć i najczęściej robi to z życzliwością, nieraz dużą. 

W każdym bądź razie dała się połączyć z Paris - trudno.

Uważam też, że brak reakcji  na niektóre komentarze wyszedłby na dobre, dając "do myślenia" komentatorowi. W kazdym badź razie nie byłoby zapewne takiej reakcji z Pana strony.

Sądzę, że intencje Pantery nie były takie aby stawiać się w roli sekretarza Pana Boga.

Styl przygotowania swoich notek opiera na wyszukiwaniu i publikowaniu niedostępnych dla zwykłego "zjadacza" szczegółów, a nie wszystkie i nie zawsze są warte uwagi i mogą kryć jak widać pewne niebezpieczeństwa. To, które ze szczegółów uznamy za warte zapamiętania, naszej reakcji , musimy zadecydować i dokonać selekcji sami. 

 

       

zaloguj się by móc komentować

Boguska @valser 29 sierpnia 2018 20:17
29 sierpnia 2018 23:33

Panie Valser 100 % racji w Pana komentarzach.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 29 sierpnia 2018 22:35
30 sierpnia 2018 01:10

Piotrusiu, przestań już robić z siebie durnia. To nie ja wyciagnąłem sprawę Wietnamu. Mój tekst dotyczył wyłącznie dopieprzania się do małżeńskich relacji między McCainem a jego żoną. Ja ani słowem nie zająknąłem się na temat politycznych i moralnych aspektów wojny w Wietnamie. Ty z tym wyskoczyłeś i w jednej chwili swoje projekcje zacząłeś przypisywać mnie. Aż nie mogę uwierzyć, że potrafisz być tak nieuczciwy. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @szarakomorka 29 sierpnia 2018 22:40
30 sierpnia 2018 01:23

Paris, w swojej znanej nam wszystkim kompletnie chorej nienawiści, zaatakowała jeszcze ciepłego McCaina, wyrażając satysfakcję z tego, że go wreszcie dopadła śmierć. Kiedy bardzo krótko, w dwóch słowach, bez jakichkolwiek osobistych odniesień, zwróciłem uwagę na niestosowność tego komentarza, Pantera postanowiła wystąpić w roli adwokata Paris. Zamiast ją napomnieć i zwrócić jej uwagę na szaleństwo, jakiemu uległa, przyłączyła się do tych oszczerstw, w dodatku w sposób jednoznacznie kłamliwy. Co mnie w tej sytuacji obchodzi sposób, w jaki Pantera traktuje swoich komentatorów i jej pracowitość i inteligencja?  

zaloguj się by móc komentować

orjan @valser 29 sierpnia 2018 22:35
30 sierpnia 2018 08:37

Mam klienta, który współpracuje z pewnym Irakijczykiem w moim wieku naturalizowanym tu w Polsce już ponad 30 lat. Można więc sobie wyobrazić, iż od kiedy (cyt.) Armia Amerykanska już jest na polskim terytorium, a Ty przebywasz w tej Szwajcarii, to sytuacja tego Irakijczyka staje się podobna do Twojej. Dla ustawienia porównania Polska - Irak brakuje tylko tego, żeby w Polsce pojawiły się jakieś zielone ludziki, czy inne hybrydy. Ale czy to jest zupełnie niemożliwe?

Wracając do tego Irakijczyka, to któregoś dnia, całkiem niedawno zastałem go u klienta, gdy ta AlKaida podchodziła pod Bagdad. Był niezwykle poruszony, wręcz rozhisteryzowany. Gdy mnie zobaczył, a moje poglądy zna, wystąpił z pretensjami dlaczego ta amerykańska armia w Iraku natychmiast nie zrobi porządku. Na moje pytanie w jaki sposób, odpowiedział: niech walą tam bombę za bombą i niech rozjadą czołgami nie patrząc po czym jadą.

Tak się widzisz składa, że gdy gdzieś robi się krzywo, to tamtejsi zwykli ludzie natychmiast rozglądają się za kimś, kto ogniem i mieczem natychmiast zaprowadzi porządek. Ostatnio rzadko widuje się Archanioła Gabriela z jego mieczem ognistym i w praktyce ostatniego stulecia można było liczyć wyłącznie na Amerykanów.

Dla Polski wciśniętej między Niemcy a Rosję Ty się lepiej módl, żeby amerykańskie wojsko przebywało tu jeszcze bardziej. W jakiś zadziwiajacy sposób dzięki temu i Szwajcaria będzie bezpieczniejsza.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Boguska 29 sierpnia 2018 23:33
30 sierpnia 2018 09:35

Może mi Pani przytoczyć jaki interes $ miała Ameryka w Wietnamie? Bo ja Pani powiem że nie miała żadnego $. Utopiła tam kupę kasy tylko.

A dlaczego to zrobiła? To już musi Pani sobie trochę poczytać o historii świata w tamtych latach.

Może Pani zacząć od Podhoretza.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 08:59
30 sierpnia 2018 09:36

No tak. W Europie się zrobił gnój jak się pojawili...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 08:53
30 sierpnia 2018 10:30

Ach, do niego? No popatrz! A ja myślałem, że ten komentarz: "Jesli natomiast Ty uwazasz, ze oni polecieli do Wietnamu, zeby walczyc 'za wolnosc wasza i nasza' to znaczy, ze im niedaleko bylo do motywacji dabrowszczakow z hiszpanskiej wojny 1936" zaadresowałeś do mnie. Znowu się zagapiłem.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 10:02
30 sierpnia 2018 10:55

Że tak się tylko zapytam do Kuwejtu np. to co masz?

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 11:14
30 sierpnia 2018 11:38

Jak to bez odpowiedzi? Odpowiedź jest prosta i oczywista. Taki sam interes jak Rosjanie: zaznaczanie terytorium. Dopóki polskie władze wybrane przez większosć uważają, że tak jest dobrze, to tak jest dobrze. I Tobie nic do tego. Możesz sobie na ten temat najwyżej pogadać.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 11:14
30 sierpnia 2018 11:59

Ale burdelu w Kuwejcie nie ma - prawda?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 11:45
30 sierpnia 2018 12:00

Z Wietnamem była inna bajka ale Ty tego nawet nie będziesz chciał zrozumieć. USA-man zły jest i basta.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 11:14
30 sierpnia 2018 12:05

Aha i wracając do Wietnamu to boat people to też ich usamany wywaliły do morza na tratwach...

Wojna w Wietnamie była wygrana gdyby nie lewacka opinia publiczna karmiona zmanipulowaną propagitką agentów wpływu w mediach.

Tu masz pierwszy z brzegu przykład:

https://dorzeczy.pl/38414/Wojna-w-Wietnamie-Militarne-zwyciestwo-i-propagandowa-kleska-USA.html

O tym że nie bombardowali wyrzutni rakiet ziemia-powietrze żeby nie zabić żadnego ruskiego który tam był też pewnie słyszałeś.

Linii kolejowej do Chin też nie zbombili żeby się żółty nie obraził.

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 12:01
30 sierpnia 2018 12:07

No to strzeliłeś Kuwejtem kulą w płot...

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 09:35
30 sierpnia 2018 12:12

"Bo ja Pani powiem że nie miała żadnego $."

Tzn., że amerykańskie firmy zbrojeniowe produkowały pro bono tony tego sprzętu wojskowego, który był tam wysyłany?

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 12:12
30 sierpnia 2018 12:32

I przez to nie było kasy na nic innego w kraju. Jaki interes miały USA żeby tam się pakować? To nie była II WW gdzie USA zarabiało na sprzecię dla innych...

Tym razem płacili za niego sami. Rozumiesz? A teraz powiedz jaki w/g Ciebie mieli interes?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 12:25
30 sierpnia 2018 12:32

Może napiszesz jakie to te aktywa były? Ropa, złoto co jeszcze?

zaloguj się by móc komentować

bendix @valser 30 sierpnia 2018 12:25
30 sierpnia 2018 12:34

Taki sam mam interes w obronie każdego kto wałczył z komuną i komunistycznymi przewrotami. Dla mnie bohaterem jest Pinochet a nie Allende. Ciekawe czy to zrozumiesz.

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 12:32
30 sierpnia 2018 12:42

"A teraz powiedz jaki w/g Ciebie mieli interes?"

Sugerujesz, że Ameryka "weszła" w tą wojnę dla idei?

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 12:42
30 sierpnia 2018 12:51

To Ty to napisałeś.

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 12:42
30 sierpnia 2018 12:52

Znajdź jakiś biznesowy powód. Masz cały internet.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 01:23
30 sierpnia 2018 13:07

Nie wiem, czy zostałem dobrze zrozumiany.

(z mojego komentarza)

"Uważam też, że brak reakcji  na niektóre komentarze wyszedłby na dobre, dając "do myślenia" komentatorowi. "

To stwierdzenie  dotyczyło Pantery i jeżeli tak zostałem zrozumiany to zamykam się już :-). 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 01:23
30 sierpnia 2018 13:10

Nie wiem, czy zostałem dobrze zrozumiany.

(z mojego komentarza)

"Uważam też, że brak reakcji  na niektóre komentarze wyszedłby na dobre, dając "do myślenia" komentatorowi. "

To stwierdzenie  dotyczyło Pantery i jeżeli tak zostałem zrozumiany to zamykam się już :-). 

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 12:52
30 sierpnia 2018 13:26

"Znajdź jakiś biznesowy powód."

Znalazłem! BTW nie musiałem daleko szukać.

"Utrzymanie taniego zaplecza produkcyjnego" :D

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 13:26
30 sierpnia 2018 13:43

Pffff. Sądzę że nikt wtedy o tym nie myślał :D

Chodziło o efekt domina i popadnięcia całej Azji w komunizm. Mieli przykład Chin który przegapili.

Co do Kambodży to troszkę Valser bajki opowiada:

Tam mieszał Sikhanouk książe tego czegoś;

Za wiki:

W 1970 roku w czasie jego (Sikhanouka dop. mój) nieobecności w kraju doszło do zamachu stanu, którego dokonał Lon Nol. W kwietniu 1970 do Kambodży wkroczyły oddziały United States Army i wojska południowowietnamskie, a Sihanouk udał się na emigrację do Chińskiej Republiki Ludowej, gdzie utworzył Zjednoczony Front Narodowy Kambodży i Królewski Rząd Jedności Narodowej[26][26]. Monarcha zawarł sojusz z Wietnamem Północnym oraz Czerwonymi Khmerami (chociaż miał nad nimi niewielką kontrolę, to przyczynił się w ten sposób do ogromnego zwiększenia poparcia dla rebeliantów)[27]. Sihanouk i jego współpracownicy kilkukrotnie odwiedzili tereny Kambodży kontrolowane przez Czerwonych Khmerów, wizyty te miały jednak czysto propagandowy charakter[28]. Na wiosnę 1970 roku złożył wizytę w Korei Północnej, gdzie zgłosił propozycję utworzenia jednolitego frontu krajów rewolucyjnych – Chin, Laosu, Wietnam Północnego, KRLD i Kambodży. Przywódcy KRLD przyjęli ten plan z zadowoleniem, upadł on jednak na skutek opozycji ze strony Wietnamu[29]. O poparcie dla swojego rządu na uchodźstwie apelował też na łamach ONZ[30].

To książe pozwalał żeby przez Kambodżę szło zaopatrzenie vietkongu. I to on poparł czerwone ścierwo które potem wymordowało 30% populacji.

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 13:19
30 sierpnia 2018 13:49

Niedawno sam przyznałeś, że produkcja w Wietnamie i Bangladeshu to świetny interes, w który również Ty wchodzisz bez mrugnięcia okiem. O co nagle te pretensje? O udany biznes?

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 13:54

Moją sprawą jest natomiast to, że wśród moich znajomych są ludzie, którzy się zachowują tak jakby uważali, że zostali właśnie przez Pana Boga zatrudnieni w roli Jego osobistych sekretarzy. A ich liczba przyrasta ostatnio w tempie geometrycznym.

Hi, hi - dawno nie widziałam tak ślicznie strollowanej notki..... 
Porzuć wszelką nadzieję, są nowe wytyczne dla nowych elit i nowy zaciąg do faryzeuszy wszelkiej maści, naprawdę nie widzisz tego? :))

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 13:43
30 sierpnia 2018 15:02

Pffff. Nie dogadamy się. Nie musimy :)

To może na koniec podrzucę przykład sprzed kilku lat. Wojna domowa w Mali. Kojarzysz?

Islamiści w natarciu. BTW wtedy komuniści teraz islamiści :/

Robię sobie prasówkę i widzę newsa o francuskich komandosach, którzy lądują w Mali. Nie powiem zdziwiłem się.

Była kolonia francuska ok ale dlaczego od razu komandosów wysyłają?

Sprawdzam z ciekawości na wiki: " Podstawową gałęzią gospodarki jest rolnictwo. " nuuuda, czytam dalej ->" Mali jest, po RPA i Ghanie, trzecim największym producentem złota w Afryce." lepiej ale najlepsza jest informacja rzucona mimochodem " Niektóre z bogactw naturalnych Mali to złoto, uran czy sól."

A tymczasem "W Paryżu premier Jean-Marc Ayrault podkreślił determinację Francji w walce z islamskimi terrorystami." i tak w koło Macieju.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 15:02
30 sierpnia 2018 15:11

Podaj coś takiego dotyczącego Wietnamu. Jest tam złoto i uran?

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 30 sierpnia 2018 15:11
30 sierpnia 2018 15:11

Do tego Wietnam nigdy nie był kolonią USA.

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser 30 sierpnia 2018 14:45
30 sierpnia 2018 15:14

" Pod notkami Marka Budzisza grono ekspertow milczy. "

Tam jest inny problem IMHO.

Eksperci chcieliby podyskutować z autorem, a autor zakładam nie ma czasu na komentowanie i jest jak jest :)

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 15:11
30 sierpnia 2018 15:15

Jest tam dużo dobra wszelakiego :)

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 15:02
30 sierpnia 2018 15:17

No i poczytaj o Somalii. Tam nikt nic nie robił i jest syf że hej. To tacy pokojowi ludzie chyba z 99% islamistów skrzyżowanych z plemiennymi obyczajami i watażkami. Więcej co o nich myślę mi nie pozwala napisać poprawność. Napadali wszystkich wokoło bo chcieli granice zmieniać.

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 15:11
30 sierpnia 2018 15:17

No i co z tego. Był kolonią francuską.

Napisał przecież Valser -> "Francja zdeklarowala sie wycofac swoje wplywy w Indochinach wiec Amerykanie szybko postanowili przejac aktywa."

:P

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 15:15
30 sierpnia 2018 15:20

Dżungli ;-) A w niej "węze, zyrafy, słonie i krokotyle"

Koszt wojny w Wietnamie na dzisiejsze 738 mld $.

Nie wiem czy to całe państwo jest tyle warte :P

zaloguj się by móc komentować

bendix @bolek 30 sierpnia 2018 15:17
30 sierpnia 2018 15:21

Raczej pasywa po żabojadach. Zostawili syf i trzeba było posprzątać :P

OK ja już więcej się nie wywnętrzam :P

zaloguj się by móc komentować

bendix @bendix 30 sierpnia 2018 15:20
30 sierpnia 2018 15:26

poprawka - nie na dzisiejsze a na 2011. PKB Wietnamu 135 mld $ (2011) W '85 14 mld $ ;-) To ile było w '70? ;-)

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 15:17
30 sierpnia 2018 15:29

No czytam. A Ty czytałeś? Fakt, w polskiej wiki tego nie ma ale za to jest w angielskiej.

Dla wygody wklejam poniżej (BTW tłumaczenie we właśnym zakresie! ;-):

" Somalia has untapped reserves of numerous natural resources, including uranium, iron ore, tin, gypsum, bauxite, copper, salt and natural gas.[4] Due to its proximity to the oil-rich Gulf Arab states such as Saudi Arabia and Yemen, the nation is also believed to contain substantial unexploited reserves of oil. A survey of Northeast Africa by the World Bank and U.N. ranked Somalia second only to Sudan as the top prospective producer."

"In the late 1960s, UN geologists also discovered major uranium deposits and other rare mineral reserves in Somalia. The find was the largest of its kind, with industry experts estimating the deposits at over 25% of the world's then known uranium reserves of 800,000 tons. In 1984, the IUREP Orientation Phase Mission to Somalia reported that the country had 5,000 tons of uranium reasonably assured resources (RAR), 11,000 tons of uranium estimated additional resources (EAR) in calcrete deposits, as well as possibly up to 150,000 tons of uranium speculative resources (SR) in sandstone and calcrete deposits. Somalia concurrently evolved into a major world supplier of uranium, with American, UAE, Italian and Brazilian mineral companies vying for extraction rights."

:P

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser 30 sierpnia 2018 16:04
30 sierpnia 2018 16:13

" oficjalna wersja jest taka, ze tam sa "wojownicze klany" "

ps

Nie mogłem się powstrzymać :D

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 14:33
30 sierpnia 2018 16:44

Pokaz mi jedno moje zdanie, w którym ja jednym słowem zasugerowałem, co sądzę o McCainie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 14:45
30 sierpnia 2018 16:47

Jak zawsze, trolling rozpocząłeś Ty i mam na to dobre argumenty. Zresztą każdy ma, począwszy od Twojego pierwszego kometarza, w którym kompletnie nie wiadomo, o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 16:57
30 sierpnia 2018 17:11

To po ciężka cholerę tu przyłazisz? Z dobrego serca, by podwyższyć jakość moich notek? Wypchaj się.

zaloguj się by móc komentować

eska @valser 30 sierpnia 2018 14:45
30 sierpnia 2018 17:31

Nieprawda, temat wcale nie jest z magla i akurat dotyczy bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie łatwości potępiania bliźnich z pozycji "dobrych" obywateli/katolików/itd. >

Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy! Bo podobni jesteście do grobów pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz wewnątrz pełne są kości trupich i wszelkiego plugastwa. Tak i wy z zewnątrz wydajecie się ludziom sprawiedliwi, lecz wewnątrz pełni jesteście obłudy i nieprawości. (Mt 23/27,28)

A co do wojny w Wietnamie, to uprzejmie przypominam, że w ogóle chodziło o to, czy Sowieci opanują w końcu cały świat, czy jednak nie. Jakoś wszyscy zapomieli, że sowiecka komuna szerzyła się jak pożar po całym globie. Co się zaś tyczy różnic pomiędzy USA a ZSRR, to m.in. chodziło o jakieś sto milionów ofiar gułagów.....

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 30 sierpnia 2018 17:31
30 sierpnia 2018 17:46

E tam! Sto milionów nieudaczników. Każdy jest kowalem własnego losu. 

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 17:46
30 sierpnia 2018 17:49

Dobre. 
Smuteczek, niestety.....

zaloguj się by móc komentować

bendix @eska 30 sierpnia 2018 17:31
30 sierpnia 2018 18:43

No popatrz. Ci macho tu biją pianę i jakoś im przez gardło nie przeszło że o to chodziło. Książkę Podhoretza "Dlaczego byliśmy w Wietnamie" nazwali wspomnieniami hansa z ss z Polski.

Szacunek DLA CIEBIE że to napisałaś. Ja już nie mogłem tego czytać i dlatego zacząłęm odpowiadać na ten bełkot.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @eska 30 sierpnia 2018 17:31
30 sierpnia 2018 18:47

Jacy sowieci podbiją świat ludzie opamiętajcie się.
Sto milionów ofiar gułagów to sto milionów ofiar amerykańskiej polityki imperialnej!

zaloguj się by móc komentować

bendix @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 18:51

Tym razem ja już wymiękam.

zaloguj się by móc komentować

bolek @bendix 30 sierpnia 2018 18:43
30 sierpnia 2018 18:51

" Książkę Podhoretza "Dlaczego byliśmy w Wietnamie" nazwali wspomnieniami hansa z ss z Polski. "

Tak z ciekawości, kto nazwał?

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 19:02

No co Ty...?  Przecież napisałam oczywistą oczywistość.... 
 

zaloguj się by móc komentować

eska @valser 30 sierpnia 2018 19:01
30 sierpnia 2018 19:15

Ludzie dla pieniędzy/ziemi/majątku wybijali się zawsze, taka już podła ludzka natura. W Sowietach nie wybijano  z tych powodów, tylko w celu przemiany w nowego człowieka, nota bene właśnie dlatego w końcu zbankrutowali.
Upraszczając totalnie:
Normalni bandyci zabijają, żeby ukraść majątek. Sowieci zabijali, żeby ukraść/zniszczyć duszę. Jak tego nie rozumiesz, to nic nie rozumiesz i jesteś zwykłym niewolnikiem. Sorry.....

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 30 sierpnia 2018 18:47
30 sierpnia 2018 19:24

To znaczy że Sowieci nie mieli tu nic do gadania. Oni też byli zaledwie ofiarami? 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @valser 30 sierpnia 2018 19:01
30 sierpnia 2018 19:28

Czy mogę Cię, tym razem oficjalnie, prosić żebyś mi przestał trolować notki, które uważasz za nieciekawe?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 19:24
30 sierpnia 2018 19:29

Co to znaczy sowieci? Rosjanie na pewno byli ofiarami. I zresztą ostro walczyli.

zaloguj się by móc komentować

eska @parasolnikov 30 sierpnia 2018 18:47
30 sierpnia 2018 19:31

Dzieci Soso są wsród nas.... i nijak się ich nie da wybić, bo my chrześcijanie... :)))

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @eska 30 sierpnia 2018 19:15
30 sierpnia 2018 19:33

Ale Pani opowiada historie niestworzone. Przepraszam, bo musze się zapytać czy pisząc "ukraść duszę" zmarszczyła Pani czoło z patosem? Bo to co Pani piszę to jest jakiś straszliwy dramat polskiej inteligencji. Opowiadacie takie dyrdymały. To była inwestycja skąd Trocki brał dolary, kto sprzedawał broń do ZSSR, gdzie szło złoto z kołymy, co się stało ze zborzem ukrainy? Ale pewnie lepiej powiedzieć ściszonym głosem, że oni byli diabelskim pomiotem...

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @parasolnikov 30 sierpnia 2018 19:33
30 sierpnia 2018 19:35

A jeszcze można więcej, bo można o rewolucji w meksyku. Japonii, Hiszpanii, na Węgrzech...

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @parasolnikov 30 sierpnia 2018 19:29
30 sierpnia 2018 19:39

W tej sytuacji, ja się czuję niekompetentny.

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 19:41

A w ogóle to Niemcy wysłali Lenina do Rosji....

Pan sobie przeczyta Ossendowskiego Przez kraj ludzi, zwierząt i bogów, potem Zapiski oficera Armii Czerwonej Piaseckiego, może jeszcze Konarmię Babla. Może Pan zrozumie, o czym napisałam....

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @krzysztof-osiejuk 30 sierpnia 2018 19:39
30 sierpnia 2018 19:44

No bo co to znaczy sowieci? Jak się mają sowieci do rewolucji w meksyku?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @eska 30 sierpnia 2018 19:41
30 sierpnia 2018 19:44

Mam lepszy cytat z Ossendowskiego świetnie do was pasuje, może Pani więcej zrozumie:

Lenin wyci¹gn¹³ d³oñ do Dzier¿yñskiego.

– Pozdrawiam was, towarzyszu! Cieszê siê, s³ysz¹c to... Jesteœcie Polakiem? Ceniê Pola-

ków, bo jest to naturalny, historyczny element rewolucyjny...

– Jestem Polakiem, – sykn¹³ Dzier¿yñski – Polakiem z dusz¹ pe³n¹ nienawiœci i pragnie-

nia zemsty.

– Nad kim? – spytali z nag³ym niepokojem Lenin i Trockij.

– Nad Rosj¹... – odpar³ Dzier¿yñski bez namys³u.

– Nad Rosj¹?

– Tak! Nad Rosj¹ carsk¹, która rzuci³a siew spodlenia do narodu polskiego. Magnatów

potrafi³a przywi¹zaæ do tronu, a lud wieœniaczy zmusi³a do samowolnego, w obronie w³asnej

na³o¿enia kajdan, niewolniczego, œlepego umi³owania ziemi i tradycyj!

– Towarzysz Dzier¿yñski ho³duje nacjonalizmowi i patrjotyzmowi?! – pogardliwie krzy-

wi¹c usta, spyta³ Lenin.

– Nie! – potrz¹sn¹³ g³owê Dzier¿yñski. – Chcê tylko widzieæ Polaków w pierwszych huf-

cach proletarjackiej armji; tymczasem jest ot niemo¿liwe, bo ojczyznê mi³uj¹ do fanatyzmu,

towarzyszu!

– Znajdziemy na nich sposoby! – uspokoi³ g Trockij.

147

Dzie¿yñskiemu twarz zadrga³a straszliwie, a¿ musia³ j¹ œcisn¹æ obydwiema rêkami. Oczy

rozwar³y siê jeszcze szerzej, kurcz wykrzywi³ cienkie, blade wargi.

– Zamierzacie, towarzysze, wci¹gn¹æ Polskê w sferê waszych dzia³añ? – spyta³.

– Teraz chodzi nam o Rosjê – wymijaj¹co odpowiedzia³ Lenin.

– Teraz... a póŸniej? – pad³o nowe pytanie i jeszcze straszliwy kurcz przebieg³ po bladej

twarzy Dzier¿yñskiego.

Patrzy³ na stoj¹cych przed nim towarzyszy zastyg³ym, nieruchomym wzrokiem, niemal

ob³¹kanym, lecz groŸnym.

– Polska wejdzie w plan œwiatowej rewolucji proletarjackiej – odpowiedzia³ Trockij, bo

Lenin w milczeniu uwa¿nie przygl¹da³ siê Polakowi.

– Zdaje mi siê, ¿e rozumiem was – mrukn¹³ po chwili, robi¹c krok w stronê Dzier¿yñskie-

go. – Cieszê siê, ¿e pozna³em was... Oddamy w wasze rêce œciganie wrogów proletarjatu i re-

wolucji.

Dzier¿yñski nagle wyprostowa³ siê i wysoko podniós³ g³owê. Zdawa³o siê, ¿e chce niebo

powo³aæ na œwiadka s³ów swoich.

Dobitnie rozdzielaj¹c s³owa i sylaby, rzuci³ krótkie zdanie:

– We krwi utopiê ich...

– Rewolucja klasowa za¿¹da tego od was... – szepn¹³ Lenin.

– Spe³niê!... – pad³a odpowiedŸ

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-osiejuk @krzysztof-osiejuk
30 sierpnia 2018 19:50

Ja już tylko mam nadzieję, że większość normalnych czytelników czyta notkę i wraca do swoich zajęć. Jeśli tak nie jest, to jestem skompromitowany.

zaloguj się by móc komentować

eska @parasolnikov 30 sierpnia 2018 19:44
30 sierpnia 2018 20:02

Ale ja o innej książce Ossendowskiego pisałam.... Ok, dyskusja nie ma sensu, Pan widzi drzewa, ja widzę las - i tyle.

zaloguj się by móc komentować

bolek @valser 30 sierpnia 2018 19:12
30 sierpnia 2018 22:31

" Ja polecialem tym tekstem. "

Oj, tzn że nie dochowałem należytej staranności :D

 

" To jest jeszcze glupsze niz glosowanie za przystapieniem do Unii Europejskiej. "

Głupsze było pójście do głosowania :/ Ja polazłem aby wyrazić swój sprzeciw i później mi wytłumaczyli, że w ogóle trzeba było nie iść bo tak podniosłem frekwencję. Ech, mądry Polak...

PS

A tak BTW to główny "animator" tej całej dyskusji jakoś dziwnie zamilkł. Czy to oznacza, że wykonał swoje zadanie?

"Macho" :D wiele "epitetów" słyszałem odnośnie mojej skromnej osoby ale "macho" nigdy :D

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @bolek 30 sierpnia 2018 22:31
30 sierpnia 2018 22:37

Skoro tak, to nad postawioną zagadką będziesz się mógł od tej chwili zastanawiać na własny rachunek.

zaloguj się by móc komentować

eska @valser 30 sierpnia 2018 20:42
31 sierpnia 2018 16:47

Wg Pana światem rzadzi kasa, czyli yuma. Otóż myli się Pan zasadniczo - tak naprawdę światem "rzadzą" ludzkie namiętności, a najgorsza z nich, ta, która nie przechodzi ani z wiekiem ani z utratą zdrowia, to chęc wywyższenia się ponad innych. Do jej zaspokojenia najlepiej służy władza, a władzę najwygodniej sprawuje się przez kasę, to oczywiste. Tyle że i władza i kasa to tylko środki do zaspokojenia namiętności/pożądania będącego całkowicie pod wpływem Tego, który nie przepuszcza żadnej okazji. 

Pan przy każdej okazji opisuje swój status materialny, co jest dość charakterystyczne - być może dlatego tak starannie strollował Pan notkę Toyaha. Wszak jest ona właśnie o wywyższaniu siebie i poniżaniu innych, akurat tym razem pod pretekstem katolickiej ortodoksji.

zaloguj się by móc komentować

bendix @eska 31 sierpnia 2018 16:47
31 sierpnia 2018 17:35

Szkoda słów Pani Esko.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @eska 31 sierpnia 2018 16:47
31 sierpnia 2018 19:28

Racja w osądzie namiętności to jest klucz do diagnozowania, a egzemplifikacji jest bezmiar od nienawiści do pożądania i kasy i posłuchu

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @eska 31 sierpnia 2018 16:47
31 sierpnia 2018 19:33

Ja z prawdziwym bólem serca zmuszony byłem odebrać Valserowi możliwość komentowania. Nie dał mi żadnego wyboru.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 30 sierpnia 2018 20:42
31 sierpnia 2018 19:37

Eska ma rację bo znamiona które przedstawiasz nie oddają istoty wdrażania marksixmu-leninizmu w jego pełnej krasie, istota tkwi w egzekwowania zakazu posiadania dobra jakim jest doznanie istnienia Stwórcy a za zegarek i tak na Sybir jak przewodniczący miał na ten łup ochotę

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @qwerty 31 sierpnia 2018 19:28
31 sierpnia 2018 19:39

Dobrze że ten komentarz nie jest do mnie, bo musiałbym na niego jakoś odpowiedzieć. A powiedzieć "pomidor" byłoby nieładnie.

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @krzysztof-osiejuk 28 sierpnia 2018 13:48
4 września 2018 07:22

Rozmawiałem z księdzem Dawidem,on nuczył się tej mszy z książki znalezionej na strychu a jej odprawianie powodowało, że inni księża delikatnei próbowaliwybićmu to z głowy. Gdy odszedł z Gorzowa skończyły się i msze trydenckie. Więc nie jest to takie jasne, przynajmniej w Gorzowie Wlkp.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @ParysvelParwowski 4 września 2018 07:22
4 września 2018 09:42

Pisałem, że jasne jest to, że oni by odprawili tę mszę bez problemu. Skąd by się nauczyli rytuału, to już kwestia indywidualna. Strych to miejsce jak każde inne.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować